ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot […]
Dacă anul trecut vă prezentam modelele auto lansate în cursul anului 1993 care pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric, în acest an a venit rândul modelelor care au debutat în cursul anului 1994 și pot fi incluse la categoria respectivă odată cu obținerea atestatului de vehicul istoric și pe baza căruia automobilele respective au mențiunea ″Vehicul Istoric″ în cartea de identitate. În 1994 au avut loc numeroase lansări de modele din toate segmentele, începând cu segmentul mic precum Volkswagen Polo III și terminând cu cel al monovolumelor precum cele realizate în comun de grupurile FIAT și PSA – Citroen Evasion, Fiat Ulysse, Lancia Zeta și Peugeot 806.
Conform normelor actuale FIVA (Federation International des Vehicules Anciens – Federația Internațională a Vehiculelor Istorice), automobilele care au împlinit 30 de ani, pot fi încadrate la categoria Vehicul Istoric. În România, automobilele cu o vechime mai mare de 30 de ani pot obține un atestat de vehicul istoric care este eliberat de Retromobil Club România care reprezintă Autoritatea Națională a FIVA. Pe baza acestui atestat, Registrul Auto Român va face mențiunea de ″Vehicul Istoric″ în cartea de identitate a automobilului respectiv în urma căruia automobilul respectiv devine oficial unul istoric fiind inclus în “patrimoniul cultural al autovehiculelor”. În plus, pe lângă obligativitatea de minim 30 de ani, condiția principală pentru obținerea atestatului respectiv este ca starea automobil să fie una cât mai bună și binențeles originală, în conformitate cu specificațiile producătorului auto.
Din momentul obținerii certificării de ″Vehicul Istoric″, automobilul respectiv beneficiază conform legislației în vigoare din România ca și în cazul altor țări membre ale Uniunii Europene, de scutirea impozitului iar prin compania de asigurări parteneră a asociației Retromobil Club Romania sunt oferite membrilor clubului deținători de vehicule istorice asigurări tip RCA la prețuri reduse pe o perioadă de 6 luni.
Anul 1994 a fost unul bogat în privința lansărilor de modele noi din toate segmentele de piață, precum clasa mică cu Volkswagen Polo III, clasa compactă cu Alfa Romeo 145 sau Mazda 323 aflată la a cincea generație, clasa medie superioară cu Audi A4 sau Renault Laguna, clasa superioară cu Audi A6 (o evoluție a modelului Audi 100 C4), Ford Scorpio II, Lancia Kappa, Opel Omega B sau Subaru Legacy II, clasa de lux cu Audi A8, BMW Seria 7 (E38) sau Maserati Quattroporte IV, clasa sport cu Opel Tigra sau a șasea generație Toyota Celica, clasa monovolume cu Citroen Evasion, Fiat Ulysse, Lancia Zeta și Peugeot 806, clasa off road precum Kia Sportage, a doua generație Range Rover, Ssangyong Musso și Toyota RAV4 sau supercar cum ar fi Ferrari F355 și De Tomaso Guara.
Tot începând din anul 2024, la categoria ″Vehicul Istoric″ mai pot fi incluse cu ușurință versiunile sportive RS2, Activa și 2.5 V6 ale modelelor din clasa medie superioară Audi 80 B4 Avant, Citroen Xantia și respectiv Ford Mondeo, versiunea sportivă Sporting a modelului din clasa mini Fiat Cinquecento, versiunea de top Turbo 4×4 al modelului din clasa sport Opel Calibra, sau versiunea de top Bi-turbo a modelului din clasa superioară Renault Safrane. La aceeași categorie se mai pot încadra și variantele de caroserie ale unor modele din diferite segmente care au debutat la comercializare în cursul anului 1994 cum ar fi: BMW Seria 3 (E36) Compact,Citroen ZX Break, Fiat Punto Cabrio, Lancia Dedra Station Wagon, Peugeot 306 Cabriolet, Porsche 911 (993) Cabrio, Rover 114 Cabrio, Saab 900 II Coupe și Cabrio sau Seat Cordoba (varianta cu caroserie în 3 volume a modelului compact Seat Ibiza II). De asemenea mai pot fi încadrate și facelift-urile unor modele aflate la jumătatea ori către finalul carierei cun sunt: Citroen ZX și XM, Ferrari F512M (o evoluție a modelului 512), Fiat Tempra, Ford Fiesta, Lancia Dedra, Land Rover Discovery, Lexus LS 400, Mercedes Clasa S(W140), Renault Clio, Rover Seria 100 și Volvo 940/960.
Numeroase exemplare din modelele lansate pe toată perioada anului 1994 citate mai devreme și considerate cu potențial clasic, se regăsesc într-o stare bună și utilizate inclusiv ca daily driver pe multe din drumurile țărilor din Europa occidentală. Spre deosebire de modelele lansate recent, aceste modele au avantajul că nu dispun de o parte mecanică complicată și nu au implementate numeroase sisteme electronice de unde rezultă și unele costuri de întreținere destul de rezonabile. Pe piețele occidentale, exemplarele din modelele populare citate mai sus, pot fi încă găsite ușor la vânzare cu prețuri destul de accesibile.
În sprijinul pasionaților și colecționarilor ale unor astfel de automobile considerate inclusiv în România ca modele din categoria youngtimer, am realizat o galerie foto cu modelele lansate și introduse în producție în cursul anului 1994 iar mai jos am prezentat un scurt istoric la cele mai importante dintre acestea care se pot încadra destul de ușor la categoria Vehicul Istoric.
Alfa Romeo 145 1994 – 2000
Prezentat în premieră cu prilejul ediției din 1994 a Salonului Auto de la Torino, modelul de clasă compactă Alfa 145 trebuia, conform conducerii Alfa Romeo, să egaleze cel puțin succesul comercial înregistrat de modelul pe care îl înlocuia Alfa 33, comercializat în peste 1 milion de exemplare între anii 1983 – 1994. Modelul Alfa 145 a impresionat încă de la premiera sa atât pe fanii brand-ului italian cât și presa de specialitate prin designul original care nu mai avea nimic în comun cu precedentul model, habitaclul spațios, dotările de siguranță și confort precum și portbagajul variabil. Designul caroseriei în două volume cu 3 uși a fost realizat de către șeful studiourilor de design Alfa Romeo, Walter de Silva, prezenta un stil original sub forma unui shooting break (break de vânătoare) cu o suprafață vitrată generoasă având o parte frontală înclinată cu un look ușor agresiv în stilul mărcii iar la partea din spate un hayon cu deschidere în formă de “V”. Dezvoltat pe o platformă tehnică derivată din cea a modelului compact de succes Fiat Tipo, modelul Alfa Romeo dispunea de suspensie independentă pe ambele punți, în față de tip McPherson iar în spate cu brațe longitudinale tip tiranți, sistem de frânare servoasistat cu discuri în față și tamburi în spate plus ABS opțional sau cu discuri (în față ventilate) în cazul motoarelor mai puternice iar sistemul de direcție cu cremalieră cu servoasistare opțional sau în standard în funcție de motorizare.
Gama de motorizări includea un număr de patru unități din care trei pe benzină de dip boxer cu 4 cilindri de 1.3L (90 CP), 1.6L (103 CP) și 1.7L (129 CP) cu 16 supape, toate având distribuție cu două axe și alimentate cu injecție precum și un turbo diesel cu 4 cilindri de 1.9L (90 CP) de concepție Fiat. Toate unitățile erau asociate în standard cu o cutie de viteze manuală cu 5 trepte. Echipamentul de dotări standard era unul bogat, încă de la versiunea de bază cu motorul de 1.3L în care erau incluse: airbag-ul pentru șofer (opțional pentru pasagerul din față), volanul reglabil, scaunul șoferului reglabil pe înălțime, centurile de siguranță față reglabile pe înălțime, turometrul, ceasul digital și antena radio. Începând cu motorizările de 1.6L și 1.9L erau oferite în standard servodirecția, retrovizoarele exterioare reglabile electric, geamurile față electrice, închiderea centralizată, bancheta spate fracționabilă, radio casetofonul stereo și proiectoarele suplimentare iar contra cost se puteau comanda instalația de aer condiționat, geamurile cu tentă fumurie și jantele din aliaj. Pentru motorizarea de 1.7L erau oferite în standard jantele din aliaj, instalația de spălare a farurilor și telecomanda pentru închiderea centralizată iar optional trapa cu acționare manuală.
În septembrie 1995 debuta versiunea sporivă Quadrifoglio echipată cu un motor Twin Spark (apridere cu două buji pe fiecare cilindru) cu 4 cilindri de 2L (150 CP) și 16 supape care permitea o viteză maximă de 210 km/h și o accelerație 0 – 100 km/h în 8,4 secunde. La exterior elementele distinctive erau jantele de 15 țoli din aliaj cu design elaborat și pragurile laterale aerodinamice iar la interior se evidenția prin scaunele față sport, volanul și schimbătorul de viteze îmbrăcate în piele. În acest caz, ABS-ul și airbag-ul pentru pasagerul față erau standard iar opțional erau oferite scunele față sport Recaro și tapițeria din piele Momo. În februarie 1997 gama de motorizări pe benzină a fost revitalizată odată cu introducerea noilor unități Twin Spark de 1.4L (103 CP), 1.6L (120 CP) și 1.8L (140 CP) care înlocuiau motoarele de tip boxer. În același timp, planșa de bord a fost ușor restilizată și au fost introduse noi dotări. Din septembrie 1997 puterea motoarelor de 1.8 și 2L a fost majorată cu 5 CP și este lansată versiunea Junior care dispunea de un look asemănător cu versiunea Quadrifoglio și care era oferită cu unitățile de 1.4L și 1.6L. În mai 1999 a fost efectuat un ușor facelift ce a vizat în special partea frontală și barele de protecție iar airbag-urile laterale față devin dotare standard. Tot acum a fost intodus noul motor turbo diesel 1.9 JTD (105 CP) cu tehnologie common-rail în locul celui clasic de 1.9L (90 CP).
Pe parcursul carierei sale de șase ani, modelul compact Alfa Romeo 145 a demonstrat o fiabilitate cu mult îmbunătățită în comparație cu modelul predecesor, însă, au fost consemnate unele probleme la motoarele boxer cu cureaua de distribuție care în unele cazuri s-a rupt prematur, cu pompa de apă, pompa de combustibil și pompa de ulei care s-au defectat frecvent la exemplarele fabricate în anul 1995. De asemenea, au fost semnalate unele neetanșități la cutia de viteze și probleme cu funcționarea unor accesorii cu acționare electrică. Alfa 145 este un model clasic performant, spațios, cu o manevrabilitate foarte bună, un comportament cu un pronunțat caracter sportiv și încă ieftin pe piețele din Europa de Vest, cu prețuri începând de la circa 2.000 euro pentru exemplarele de la baza și mijlocul gamei aflate într-o stare bună și cu un rulaj mediu (+/- 150.000 km). În schimb, pentru versiunile mai sportive precum 1.7 16V sau Quadrifoglio, prețurile pornesc de la minim 4.000 euro.
Audi A4 (Typ B5/8D) 1994 – 2001
După o carieră de 22 de ani cu patru generații diferite, modelul de succes din clasa medie superioară premium Audi 80 a fost înlocuit în gamă începând din octombrie 1994 cu modelul Audi A4 cunoscut sub codificarea internă B5 sau 8D. Modelul A4 s-a făcut repede remarcat datorită design-ului elegant și aerodinamic (CX: 0,29), calitatea ridicată a fabricației, dotările de înalt nivel (airbag-uri frontale și laterale față, cutie de viteze robitizată tiptronic cu 5 trepte, climatizare automată, scaune cu reglaje electrice, trapă cu acționare electrică, regulator de viteză, închidere centralizată cu telecomandă), gamei numeroase de motorizări și ținutei de drum foarte sigure în cazul versiunilor cu tracțiune integrală Quattro.
Audi A4 era dezvoltat după o schemă tehnică tradițională pentru Audi, cu motorul poziționat frontal longitudinal și tracțiune pe roțile din față sau opțional cu tracțiune integrală Quattro pentru propulsoarele mai mari. Dacă suspensia față era una de concepție nouă de tip multilink cu patru brațe, pentru suspensia spate a fost păstrată soluția tehnică cu axă torsională pentru versiunile cu tracțiune față sau cu brațe triunghiulare suprapuse în cazul celor cu tracțiune integrală. Sistemul de frânare era servoasistat și prevăzut cu discuri pe ambele punți (discuri ventilate în față în cazul propulsoarelor mai puternice) plus ABS iar direcția de tipul cu cremalieră prevăzută cu servoasistare.
La debut, au fost propusă varianta de caroserie berlină cu 4 uși și un număr de șase motorizări din care cinci pe benzină cu 4 cilindri în linie de 1,6 litri (101 CP), 1,8 litri aspirat (125 CP) și turbo (150 CP) ambele cu 5 supape pe cilindru (o premieră pentru un model de serie), cu 6 cilindri în V de 2,6 litri (150 CP) și 2,8 litri (174 CP) și turbo diesel cu 4 cilindri în linie de 1,9 litri (90 CP) cu injecție directă. Propulsoarele erau oferite în standard cu o cutie de viteze manuală cu 5 trepte sau opțional de una automată cu 4 trepte pentru cele cu capacități medii sau robotizată cu 5 trepte pentru cele cu capacități mari.
Din octombrie1995 este disponibil propulsorul turbo diesel de 1,9 litri (110 CP) cu injecție directă iar din februarie 1996 este oferită varianta de caroserie break Avant. Începând cu august 1996, blocurile optice ale variantei berlină prezintă un nou design iar din februarie 1997 airbag-urile laterale față devin dotare standard (din septembrie 1996 erau propuse doar optional). În august 1997, propulsorul V6 de 2,6 litri este înlocuit cu unul V6 de 2,4 litri (165 CP) iar motorul V6 de 2,8 litri acum cu distribuție având 5 supape pe cilindru și care furniza 193 CP iar din octombrie același an, debuta versiunea sportivă S4 dotată cu un propulsor V6 de 2,7 litri (265 CP) bi-turbo cu 30 supape și tracțiune integrală asociată cu o cutie de viteze manuală cu 6 trepte. Performanțe: viteză maximă 250 km/h și accelerație 0 – 100 km/ h în 5,6 secunde. Din noiembrie 1997 este oferit propulsorul turbo diesel V6 de 2,5 litri (150 CP) cu injecție directă asociat cu o cutie de viteză manuală cu 6 trepte.
Luna ianuarie din anul 1999 aduce un restyling modelului care se deosebea la exterior prin barele de protecție de concepție nouă, grupurile optice și mânerele portierelor reproiectate iar la interior prin unele restilizări la planșa de bord și la nivelul unor detalii dar și unele îmbunătățiri de ordin tehnic la trenul de rulare. În același timp au fost introduse noi dotări opționale precum ESP-ul (controlul stabilității) și farurile cu Xenon. Din decembrie 1999 este propus un nou propulsor turbo diesel de 1,9 litri (115 CP) iar în iunie 2000 este lansată versiunea sportivă RS4 Avant echipată cu propulsorul V6 de 2,7 litri biturbo cu 30 supape care în acest caz livra 381 CP. Tracțiune era integrală asigurată de o cutie de viteze manuală cu 6 trepte. Performanțe: viteză maximă 250 km/h (limitată electronic) și accelerație 0 – 100 km/ h în 4,9 secunde.
De-a lungul carierei de aproape șapte ani, prima generație Audi A4, s-a dovedit în general un model fiabil, cele mai dese probleme au fost înregistrate cu pompa de ulei care a condus la unele pierderi de ulei, la furtunurile de la sistemul de răcire care s-au spart frecvent, la pompa de combudtibil și alternatoarele care s-au defectat. Un defect comun la motoarele pe benzină a fost bateria care s-a descărcat destul de des iar la exemplarele din 1995 – 1996 au fost înregistrate cazuri cu nefuncționarea geamurilor cu acționare electrică. Modelul Audi A4 (Typ B5/8D) poate fi găsit ușor la vânzare pe piețele din Europa occidentală cu prețuri începând de la circa 1.700 euro într-o stare bună originală cu un rulaj mediu (+/- 150.000 km) în cazul exemplarelor de la baza și mijlocul gamei sau de la peste 3.500 euro în cazul versiunilor din vârful gamei cu motoare V6 de 2.6 și 2.8L dotate cu tracțiune integrală Quattro.
BMW Seria 7 (E38) 1994 – 2001
La momentul lansării în iunie 1994, a treia generație (E38) a modelului din clasa de lux Seria 7 de la BMW, a impresionat prin dotările de siguranță (airbag-uri laterale față, controlul tracțiunii ASC+T, controlul dinamic al stabilității DSC, faruri cu Xenon) și confort (sistem de navigație prin satelit inclusiv cu funcție TV, volan multifuncțional cu reglaj electric, climatizare automată cu trei zone, amortizoare controlate electronic, scaune cu multiple reglaje electrice inclusiv cu memorarea poziției, telefon, geamuri duble) de ultimă oră dar și prin soluțiile tehnice avansate precum suspensia spate de tip multilink cu cinci brațe sau transmisia automată cu 5 trepte având control electronic. Concepută pe o platformă îmbunătățită a generației precedente (E32), Seria 7 (E38) menținea o schemă constructivă clasică pentru segmentul de lux cu motorul amplasat frontal longitudinal, tracțiune pe roțile din spate, suspensie independentă pe ambele punți, sistem de frânare cu discuri (în față ventilate) plus ABS și direcție cu cremalieră servoasistată electric. De la lansare au fost propuse două versiuni: 730i și 740i, ambele propulsate de unități V8 pe benzină cu distribuție variabilă Vanos și 32 supape, având capacități de 3 și respectiv 4 litri care dezvoltau 218 și respectiv 286 CP. Unitatea de 3 litri era oferită în standard cu o cutie de viteze manuală cu 5 trepte iar cea de 4 litri cu una manuală cu 6 trepte, opțional fiind propusă în ambele cazuri o cutie automată cu 5 trepte.
Din octombrie 1994 este disponibilă versiunea de top 750iL cu ampatamentul și lungimea majorate (opțional pentru 730i și 740i) și echipată cu o unitate V12 de 5,4 litri care furniza 326 CP și era oferită în combinație cu o cutie de viteze automată cu 5 trepte. Un an mai târziu în luna septembrie este introdusă versiunea de bază 728i echipată cu o unitate pe benzină cu 6 cilindri în linie de 2,8 litri (193 CP) cu distribuție variabilă Vanos și asociată în standard cu o cutie de viteze manuală cu 5 trepte.
În martie 1996 debuta versiunea 735i care înlocuia în gamă versiunea 730i și care era dotată cu o unitate V8 de 3,5 litri (235 CP) în timp ce versiunea 740i dispunea acum de o unitate V8 de 4,4 litri (286 CP). Din aprilie 1996 este introdusă versiunea 725tds echipată cu o unitate turbo diesel cu 6 cilindri în linie de 2,5 litri (143 CP). Din septembrie 1996 airbag-urile laterale față devin dotare standard iar din iulie 1997 airbag-urile laterale spate și pentru cap sunt oferite în standard.
Facelift-ul din august 1998 aduce unele îmbunătățiri de ordin stilistic la unele detalii de la exterior și interior, de ordin tehnic prin ușoara majorare a puterii motoarelor V8 precum și introducerea unor noi dotări (scaune active cu încălzire, magazie cd, regulator de viteză). În același timp este introdusă versiunea 730d dotată cu o unitate turbo diesel cu 6 cilindri în linie de 3 litri (184 CP) cu tehnologie common rail. În iulie 1999 debuta versiunea 740d echipată cu o unitate bi-turbo diesel V8 de 3,9 litri (238 CP) având tehnologie common rail iar sistemul DSC de control al stabilitații devine dotare standard. În martie 2000 debuta versiunea 730i doată cu un motor pe benzină cu 6 cilindri de 3 litri (193 CP) cu 24 supape și care înlocuia în gamă versiunea 728i.
La fel ca generația precedentă și a treia generație BMW Seria 7 s-a dovedit a fi foarte fiabilă. Un defect consemnat destul de des la această generație în cei șapte ani de carieră, a fost bateria, care se descarcă frecvent. Se pare că numărul destul de mare de accesorii cu funcție electrică prezente la bordul modelului de lux BMW reprezintă cauza principală. Tot la capitolul electric, au apărut perturbări la managementul motorului și în unele cazuri s-au ars complet becurile blocurilor optice spate. Au mai fost semnalate cazuri de uzură accentuată la ambreiaj în cazul motoarelor cu capacitate mai mică. Pe piețele occidentale, prețurile exemplarelor Seria 7 (E38) aflate în stare bună originală și cu un un rulaj mediu (+/- 150.000 km) pornesc de la circa 3.800 euro în cazul versiunilor de la baza gamei și pot depăși lejer suma de 6.500 euro pentru versiunile aflate în topul gamei.
Lancia Kappa 1994 – 2001
Lansat la comercializare în noiembrie 1994 ca succesor direct al modelului de succes LanciaThema (peste 370.000 de unități comercializate începând din noiembrie 1984), modelul Lancia Kappa din clasa superioară era dezvoltat pe o platformă nouă care utiliza o schemă tehnică cu motorul poziționat frontal transversal, tracțiune pe roțile din față, suspensie independentă de tip McPherson pe puntea față și cu brațe transversale și brațe tip tiranți longitudinali pe puntea spate plus opțional sistem SCS de control electronic al amortizoarelor în cazul versiunilor de top, frâne servoasistate cu discuri (cele din față ventilate) plus ABS standard și direcție cu cremalieră având servoasistare variabilă (servotronic).
Lancia Kappa se prezintă cu o caroserie berlină în 3 volume cu 4 uși dezvoltată în colaborare cu compania italiană IDEA Institute având forme rotunjite, elegante, o linie de centură înaltă și o aerodinamică bună (CX: 0,31). La interior, modelul din segmentul superior de la Lancia beneficia de un habitaclu foarte spațios, o planșă de bord ergonomică, tapițerie din velur, Alcantara sau piele Poltrona Frau în funcție de nivelul de echipare (LE, LS și LX) dar și dotări de înalt nivel precum: climatronic, display cu infocenter cu multiple funcții inclusiv telefon, scaune reglabile electric cu memorarea poziției sau geamuri solar control Solextra. Ca dotări de siguranță nu lipseau airbag-urile frontale, centurile de siguranță pretensionate și sistemul anti – incendiu FPS (Fire Prevention System).
În ceea ce privește gama de motoare, acest model a adus debutul noilor unități cu 5 cilindri în linie din grupul FIAT (ulterior utilizate și la alte modele ale grupului auto italian), din care două pe benzină de 2 litri (145 CP) și 2,4 litri (175 CP) ambele cu 4 supape pe cilindru și distribuție variabilă și unul turbo diesel de 2,4 litri (124 CP). Alături de acestea, gama mai includea două unități pe benzină, din care una cu 4 cilindri de 2 litri turbo (205 CP) cu 16 supape și una V6 de 3 litri (204 CP) cu 24 supape de origine Alfa Romeo. Motoarele erau oferite în standard în combinație cu o cutie de viteze manuală cu 5 trepte sau automată cu 4 trepte având control electronic în cazul celui V6 de 3 litri, aceasta fiind propusă opțional în cazul motoarelor pe benzină cu 5 cilindri.
La ediția din 1996 a Salonului Torino Motorshow sunt prezentate variantele de caroserie break Station Wagon și coupe cu 4 locuri, ambele stilizate de studiourile Pininfarina, cea de-a doua introdusă la comercializare din martie 1997 și echipată doar cu motoarele mai performante. Din iunie 1996 sunt aduse unele îmbunătățiri de ordin stilistic la exterior (noi tipuri de jante, spoiler frontal), interior (scaune reproiectate) și tehnic (diferențial Viscodrive pentru motoarele mai puternice). În mai 1998 este introdusă a doua serie a modelului care se deosebea printr-un ușor restayling care a vizat în special interiorul cu o planșă de bord revizuită, un volan de concepție nouă, noi fețe pentru uși și materiale noi pentru finisări. La exterior elementele distinctive erau barele de protecție vopsite complet în culoarea caroseriei. Gama de motorizări a fost înnoită prin introducerea a două noi unități cu 5 cilindri în linie, pe benzină de 2 litri turbo (220 CP) cu 20 supape și turbo diesel JTD de 2,4 litri (136 CP) cu tehnologie common rail și care înlocuiau unitățile pe benzină cu 4 cilindri turbo de 2 litri și turbo diesel de 2,4 litri iar motorul pe benzină de 2 litri grație unor îmbunătățiri furniza 155 CP. În același timp, lista de dotări a fost extinsă cu: transmisia automată secvențială Confortronic (în locul celei precedente), airbag-uri laterale față, sistem de navigație, cruise control și faruri cu xenon.
Pe parcursul carierei sale de aproape șapte ani, Lancia Kappa s-a dovedit nu doar un model spațios, confortabil, performant ci și solid din punct de vedere tehnic. La modelul italian din clasa superioară au fost înregistrate unele probleme cu sistemul de aprindere și cel de injecție în cazul motoarelor pe benzină cu 5 cilindri și de lubrifiere în cazul motorului turbo diesel la exemplarele fabricate în 1995. De asemenea au mai fost consemnate în multe cazuri baterii descărcate, ambreiaje uzate prematur și amortizoare cu o durată scăzută în special la exemplarele din 1995. Prețurile cu care pot fi achiziționate în Europa de Vest exemplarele de Lancia Kappa cu caroserie berlină aflate într-o stare bună originală cu un rulaj mediu (+/- 150.000 km), pot varia de la circa 3.500 euro pentru versiunile de la baza gamei și pot depăși suma de 5.000 euro în cazul versiunilor de top.
Mazda 323 (BA) 1994 – 1998
Cea de-a cincea generație a modelului compact 323 al producătorului nipon Mazda, a debutat la comercializare în Europa în septembrie 1994 cu trei varinate de caroserie: coupe fastback cu 3 uși (323 C), berlină în 3 volume cu 4 uși (323 S) și berlină fastback în 2 volume cu 5 uși (323 F). Dacă varinata 323 S avea un design mai tradițional, celelalte două variante 323 C și în special 323 F, dispuneau de un design personalizat mai sportiv și ușor avangardist. Același stil personalizat se regasea și la interior în cazul variantelor 323 C și 323 F. Pe lângă stilul mai puțin tradițional (cu excepția lui 323 S), modelul compact Mazda s-a făcut repede remarcat datorită soluțiilor tehnice avansate (suspensie spate de tip multibraț, motoare având distribuție cu 4 supape pe cilindru), motoarelor cu un bun compromis între performanțe și consum, echipamentului standard de dotări bogat (airbag șofer, servodirecție, geamuri față electrice, închidere centralizată, tetiere pentru locurile din spate, radio-casetofon) și raportului preț/calitate atractiv.
La debut, gama de motorizări era compusă din trei unități pe benzină din care două cu 4 cilindri în linie de 1,5 litri (88 CP) și 1.9 litri (114 CP) și un V6 de 2 litri (144 CP) rezervat doar pentru varianta 323F, toate asociate în standard cu o cutie de viteze manuală cu 5 trepte sau opțional de una automată cu 4 trepte. Dezvoltat pe o platformă îmbunătățită a generației precedente, a cincea generație a modelului compact de la Mazda dispunea de o configurație tehnică cu motor poziționat frontal transversal, tracțiune pe roțile din față, suspensie independentă cu o schemă McPherson pentru puntea față și brațe transversale duble pentru puntea spate, frâne servoasistate cu discuri ventilate în față și tamburi în spate (discuri pentru motorul V6) plus ABS opțional și direcție cu cremalieră servoasistată.
Din noiembrie 1994 gama de motorizări a fost extinsă cu o unitate pe benzină cu 4 cilindri de 1,4 litri (73 CP) având 16 supape iar în mai 1995 a fost introdusă o unitate turbo diesel de 1,7 litri (82 CP) de origine Opel/Isuzu disponobilă doar pe varianta 323 S.
Luna ianuarie din anul 1997, aduce lansarea variantei 323 P care dispunea de o caroserie cu 3 uși de tip hatchback cu un design mai tradițional iar la interior beneficia de o plașă de bord ușor restilizată. Aceasta era disponibilă cu motorizările pe benzină de 1,4 și 1,5 litri. În același an începând din luna august, pentru varianta 323 P este oferită o nouă motorizare diesel aspirată de 2 litri (71 CP).
Modelul Mazda 323 (BA) este fără îndoială unul dintre cele mai fiabile autobobile din generația sa și în special din clasa compactă, aflându-se în topul statisticilor defectelor realizate de TUV (Germania) în a doua jumătate ai anilor ’90 și începutul anilor 2000. Puținele defecte inregistrate se referă la un spectru foarte larg de probleme. Exemplarele din primul an de fabricație sunt expuse ruginii iar bateriile și alternatoarele au o durată limitată. Câteodată apar probleme cu închiderea centralizată, imobilizatorul electronic și sistemul de degivrare al lunetei. La exemplarele din 1995 – 1996 apar probleme la pompa de injecție și sistemul de iluminare la faza scurtă și lungă. Au mai fost semnalate probleme cu motoare supraîncălzite, curele de distribuție rupte și garnituri de chiulasă arse. Pe piețele vest europene, a cincea generație Mazda 323 poate fi găsită într-o condiție bună și originală cu o medie de +/- 150.000 km rulați la prețuri începând de la circa 1.000 euro pentru exemplarele de la baza gamei sau de la peste 2.500 euro în cazul versiunilor din vârful gamei precum 323 F 2.0 V6.
Opel Tigra I 1994 – 2000
Încă de la începutul anului 1993, presa de specialitate a început să publice primele fotografii ale unui prototip Opel cu caroserie coupe de dimensiuni compacte cu interior cofigurat după schema cu 2+2 locuri bazat pe platforma tehnică a modelului Corsa B, având un design original cu forme rotunjite și care avea un nume definitiv, Tigra. Acest prototip a fost expus în premieră la FrankfurtMotorshow1993 și a fost foarte bine primit atât de presa de specialitate cât și de public datărită în mare parte stilulului cu linia sa laterală pronunțată în formă de pană, montanții centrali curbați și luneta de dimensiuni generoase foarte înclinată. Coeficientul aerodinamic (CX) avea o valoare destul bună, de 0,31. Opel-ul Tigra a fost unul dintre puținele automobile care au trecut de la faza de prototip la faza de producție în serie aproape fără a suferi modificări atât de ordin stilistic cât și tehnic.
Lansarea la comercializare a modelului Opel Tigra în octombrie 1994, a inaugurat o nouă nișă de piață, cea a coupe-urilor compacte bazate pe modele din segmentul mic. Această nișă a inclus în următorii ani, pe lângă Tigra, modele precum Renault Megane Coach, Toyota Paseo și Ford Puma. Dezvoltat pe platforma tehnică a modelului Corsa B, modelul sport Tigra dispunea de o schemă tehnică cu suspensie independentă pe ambele punți, în față de tip McPherson iar în spate cu brațe interconanctate, sistem de frânare servoasistat de tip mixt cu discuri în față și tamburi în spate plus ABS opțional sau în standard în funcție de motorizare și direcție cu cremalieră servoasistată.
De la debut, Opel-ul Tigra a fost propus cu două motoare pe benzină cu 4 cilindri în linie din familia EcoTech, unul de 1.4L (90 CP) și unul de 1.6L (106 CP), ambele alimentate cu injecție și având distribuție cu 4 supape pe cilindru. Motoarele erau asociate în standard cu o cutie de viteze manuală cu 5 trepte îar cazul motorului de 1.4L se putea opta contra cost pentru o cutie de viteze automată cu 4 trepte. Modelul avea performanțe dinamice ridicate pentru segmentul său (viteză maximă 190 și respectiv 203 km/h, accelerație 0 – 100 km/h în 11,5 și respectic 10,5 secunde), manevrabilitate excelentă grație gabaritului conpact și costuri de întreținere relativ reduse. Un punct slab, la fel ca la majoritatea coupe-urile, îl reprezenta spațiul din spate, unde pasagerii din spate trebuiau să aibă o înălțime de până la 1,60 m. În comparație cu versiunea de bază cu motor de 1.4L, versiuea 1.6L era echipată în standard cu airbag pentru pasager, ABS, display central, retrovizoare exterioare reglabile electric și radio casetofon.
De la sfârșitul anului 1996 și până în cursul anului 1999, modelului sport Opel i-au fost aduse ușoare îmbunătățiri de ordin stilistic la unele detalii. Astfel, către finalul lui 1996 elementul din material plastic de la baza parbrizului a fost înlocuit cu unul dotat cu o grilă de aerisire, în 1997 schimbătorul de viteze realizat din integral dintr-un material de imitație de piele a fost înlocuit cu unul de concepție nouă mai elegant cu partea superioară realizată din material plastic iar în 1998 a fost introdusă o lampă stop centrală cu LED pe capacul portbagajului. Tot din 1998 au fost introduse noi dotări opționale (aer condiționat, radio cd) și seria specială Rio Verde, caracterizată printr-o culoare metalizată verde închis, jante din aliaj cu design specific având 5 spițe și tapițerie din piele.
În ultimul an de producție a fost prezentată versiunea Limited Edition caracterizată printr-un eleron spate marca Irmscher, inscripționări Tigra pe praguri, jante din aliaj, volan și schimbător de viteze identice cu cele montate pe alte modele Opel în acel an și tapițerie tip „carbon look”. Opel-ul Tigra a fost produs inclusiv sub marca Chevrolet în Brazilia și Mexic, Holden în Oceania și Vauxhall în Marea Britanie.
În cei șase ani de carieră, prima generație Opel Tigra a înregistrat probleme cu discurile de frână care se uzează prematur, cu sistemul de pornire care se defectează frecvent și la partea electrică cu funcționarea defectuasă destul de des a unor accesorii cu acționare electrică în special geamurile și închiderea centralizată. Oferta modelului sport de la Opelpe piața mașinilor second hand în Europa occidentală este una destul de bogată de unde rezultă și niște prețuri destul de accesibile care pot varia în funcție de motorizare, dotări și kilometri parcurși între 1.000 și 3.500 euro pentru exemplarele aflate într-o stare bună și bineînțeles originală.
Renault Laguna I 1994 – 2001
Încă de la debutul său la comercializare petrecut în ianuarie 1994, modelul Laguna din clasa medie superioară de la Renault, ca succesor direct al modelului R21, a înregistrat un mare succes comercial. Atu-urile sale erau design-ul eleborat, habitaclul spațios, confortul ridicat la rulare, portbagajul variabil, dotările numeroase și raportul preț/calitate excelent. Numele Laguna provenea de la un concept car din 1990, un roadster cu linii futuriste și foarte rotunjite. Se pare că, tocmai aceste linii fluide au stabilit o legătură între acel concept și modelul de serie care a debutat patru ani mai târziu. Modelul Laguna de serie se caracteriza prin caroseria sa în două volume și jumătate cu 5 uși fără muchii ascuțite, cu linii foarte rotunțite, în contrast puternic cu ceea ce fusese propus până atunci la modelul predecesor R21. Laguna dispunea de o parte frontală joasă și profilată dotată cu grupuri optice orizontale al căror design era tăiat în partea superioară de profilul capotei. Acesta din urmă s-a extins spre centrul grilei, întinzându-se pentru a forma un fel de „nas” pe care se evidenția sigla Renault. Partea din spate era caracterizată de blocuri optice de mari dimensiune de formă ovală împărțite în patru părți, în timp ce partea superioară a portbagajului era ușor profilată. Aceleași forme rontujite de la exterior se regăseau și la interior, prezente în special la planșa de bord care împreună cu consola centrală și tunelul median erau conectate între ele pentru a crea o singură unitate cu un design învăluitor.
Spre deosebire de modelul R21 care utiliza o soluție tehnică cu motorul poziționat frontal longitudinal, Laguna avea motorul amplasat transversal care împreună cu o majorare de 7 cm a ampatamentului (2,670 m) contribuia la un spațiu substanțial majorat în habitaclu. Suspensia păstra în mare aceeași arhitectură de la modelul precedent, cu o schemă McPherson în față și cu brațe interconectate și bare de torsiune în spate, sistemul de frânare servoasistat dotat cu discuri în față și tamburi în spate sau cu discuri pe toate roțile cu cele din față ventilate pentru motorizarea de top plus ABS opțional și direcție cu cremalieră prevăzută cu servoasistare. La debut, au fost disponibile un număr de trei propulsoare, toate pe benzină alimentate cu injecție, din care două cu 4 cilindri de 1,8 litri (90 CP) și 2 litri (114 CP) precum și un V6 PRV (Peugeot – Renault – Volvo) de 3 litri (167 CP), toate asociate în standard cu o cutie de viteze manuală cu 5 trepte sau opțional de una automată cu 4 trepte având control electronic rezervată propulsoarelor mai puternice. În funcție de nivelul de echipare, Renault-ul Laguna era propus cu trei versiuni: RN, RT și RXE. Începând cu versiunea RT erau oferite în standard geamurile față electrice, închiderea centralizată cu telecomandă, scaunul șoferului reglabil pe înățime, afișajul digital central, radio casetofonul și bancheta spate fracționabilă iar opțional aer condiționat, jante din aliaj și volan reglabil. Versiunea RXE oferea în plus volan reglabil, computer de bord, retrovizoare reglabile electric, jante din aliaj, geamuri spate electrice și proiectoare suplimentare iar opțional aer condiționat cu control automat și trapă. Airbag-ul pentru șofer era oferit opțional pentru toate versiunile.
În martie 1995 este introdus propulsorul diesel aspirat de 2,2 litri (83 CP) cu 3 supape pe cilindru iar airbag-ul pentru șofer devine dotare standard. Din iulie același an, este propus propulsorul pe benzină de 2 litri (140 CP) cu 4 supape pe cilindru și debuta versiunea RTi cu dotări specifice (jante din aliaj cu stil eleborat, eleron, scaune profilate) iar din luna septembrie debutau varianta de caroserie break denumită Grand Tour și versiunea de echipare luxoasă Baccara dotată în standard cu aer condiționat, ABS, regulator de viteză, tapițerie mixtă piele – textil, geamuri spate electrice, jante din aliaj cu design specific, volan și schimbător de viteze îmbrăcate în piele.
Din martie 1996 gama este extinsă cu propulsorul turbo diesel de 2,2 litri (113 CP) cu 3 supape pe cilindru iar începând din iulie 1996 este propus opțional airbag-ul pentru pasagerul față. Un an mai târziu în martie propulsorul V6 PRV de 3 litri este înlocuit cu unul V6 de 2,9 litri dezvoltat în comun cu PSA (Peugeot – Citroen) având distribuție cu 24 supape și care livra 190 CP iar versiunea Baccara este înlocuită cu versiunea Initiale.
În aprilie 1998, este operat un facelift concretizat prin restilizarea unor detalii în special de la exterior (faruri, blocuri optice, bare de protecție), noi materiale pentru finisările de la interior precum și noi dotări de siguranță (airbag-uri laterale față, airbag pentru pasagerul față standard, limitator pentru pretensionarea centurilor de siguranță) și de confort (instalație de aer condiționat cu control automat, trapă electrică, radio cd). În același timp, au fost introduse în gamă trei noi propulsoare din care două pe benzină de 1,6 litri (110 CP) și 1,8 litri (120 CP), ambele având distribuție cu 4 supape pe cilindru și care înlocuiau propulsoarele de 1,8 și 2 litri precum și un turbo diesel de 1,9 litri dci (107 CP) cu tehnologie common rail în locul celui de 2,2 litri aspirat și turbo. În funcție de nivelul de echipare, acum erau oferite un număr de patru versiuni: RNE, RTE, RXE și RXT.
În cei aproape șapte ani de carieră, prima generație a modelului Laguna din clasa medie superioară de la Renault a avut ca puncte slabe alternatorul, pompa de apă și imobilizatorul electronic care s-au defectat frecvent în special la anii de fabricație 1994 – 1995. Un defect tipic pentru modelul Laguna este dat de capacele Delco umede. Ca puncte slabe mai pot fi enumerate pompa de combustibil defectuasă în anii de producție 1995 – 1996, curelele de distribuție rupte la motoarele diesel, evacuarea finală cu o protecție anticorozivă slabă și uzura accentuată la capetele sferice ale barei stabilizatoare față, problemă care a fost remediată din iunie 1995. Renault-ul Laguna I poate fi găsit la vânzare într-o stare bună originală și cu un rulaj mediu ( +/- 150.000 km) pe piețele occidentale la prețuri de la aproximativ 1.500 euro în cazul versiunilor de la baza și mijlocul gamei sau de la peste 3.000 euro pentru versiunile aflate în topul gamei.
Foto: Producători
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul Auto Retro Passion pentru mai multe informații AICI
Site-ul nostru folosește cookies pentru a asigura utilizatorii de o experiență cât mai bună. Dând click pe OK, confirmați că sunteți de acord cu Termenii și condițiile.OkPolitica De ConfidentialitatePolitica Cookies
GDPR
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.