ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de […]
În această lună se împlinesc 50 de ani de la debutul pe piață a modelului german Audi 80 și care reușit să se impună rapid într-un segment destul de disputat și în acea perioadă, având de partea sa atu-uri precum: raportul preț/calitate excelent, ținuta de drum sigură, habitaclul spațios raportat la dimensiunile caroseriei și lista numeroasă de dotări opționale. Succesul înregistrat cu prima generație care a obținut trofeul Car of the Year 1973, continuă și în zilele noastre cu modelul succesor denumit A4.
Proiectul viitorului Audi 80 a demarat în ianuarie 1968, la trei ani dupa lansarea la comercializare a modelului din seria F103, care reprezenta primul model postbelic de la Audi. Deoarece imaginea acestui din urmă model era încă prea legată de modelul DKW F102 din care a derivat, dotat cu motoare în doi timpi bazate pe proiecte care datau încă dinainte de izbucnirea celui de-al Doilea Război Mondial, conducerea Audi, și în special managerii grupului nou format Volkswagen, din care compania cu sediul în Ingolstadt făcea parte de câțiva ani, a decis să continue cu o operațiune de modernizare a gamei Audi. Acest proces începuse de fapt deja odată cu demararea proiectului care în câteva luni a fost materializat în prima generație de Audi 100, model care se poziționa în gamă, deasupra modelului din seria F103 și în consecință deasupra succesorului acestui din urmă model din clasa medie al cărui proiect denumit EA838 tocmai demarase sub conducerea inginerului Ludwig Kraus.
Proiectul EA838 a demarat împreună cu alte două proiecte dezvoltate de către Volkswagen, și anume succesorul din clasa compactă al lui Beetle (viitorul Golf), ale cărui vânzări erau în scădere și un model din clasa medie ca successor pentru 1600 (viitorul Passat). Din acest motiv s-a decis să se limiteze costurile de proiectare făcând ca cele trei proiecte să utilizeze cât mai multe componente comune, începând cu motorul aflat în curs de dezvoltare, dotat cu un arbore cu came în chiulasă și capacități cuprinse între 1,3 și 1,6 litri. În ceea ce privește trenul de rulare, s-a optat pentru aceleași soluții deja implementate pe modelul Audi 100, după o perioadă inițială în care au fost în discuție opțiunile pentru puntea spate la alegere între schema de tip McPherson, axa rigidă și axa de torsiune. În acest fel a fost posibilă echiparea noului model Audi de clasă medie cu soluții mai moderne și în ceea ce privește suspensiile, mai ales în cazul punții din față.
În ceea ce privește stilul, alegerea a fost mai dificilă pentru că la demararea proiectului nu era încă stabilit tipul de caroserie care va fi utilizat pentru noul model Audi din clasa medie. Astfel, o parte din conducerea Audi a preferat o caroserie în două volume cu hayon foarte înclinat iar majoritatea au susținut implementarea unei caroserii de tip berlină clasică în trei volume. Începând din anul 1970, proiectul EA838 a fost dezvoltat într-un ritm rapid, incluzând și alte propuneri stilistice legate de diferitele versiuni care au fost planificate pentru noul model. De exemplu, în septembrie 1971 a fost construit un prototip cu o parte frontală având grupuri optice circulare duble, care ulterior va fi confirmat și în gama finală alături de versiunile cu echipament de dotări mai simplificate și echipate cu grupuri optice simple.
Audi 80 B1 1972 – 1978
Prima generație Audi 80 a fost prezentată presei în iulie 1972, chiar înainte de începerea Jocurilor Olimpice care urmau să aibă loc la Munchen la sfârșitul acelei veri în timp ce primele teste rezervate pentru presă s-au desfășurat pe circuitul austriac Salzburgring. Tot în iulie 1972 a demarat producția modelului Audi 80 din prima generație (B1) iar în septembrie același an, a început comercializarea.
Caracterizat printr-o caroserie clasică în trei volume cu două portiere dominată de linii și muchii aproape drepte în stilul anilor ’70 stilizată de Giorgetto Giugiaro, cu prima generație a modelului 80, Audi a mizat pe simplitate în ceea ce privește soluțiile estetice și chiar mai mult în comparație cu modelul 100 contemporan din clasa superioară, punând practic bazele noului curs stilistic al grupului Volkswagen din acel deceniu. Este suficient să remarcăm partea frontală a modelului Audi 80, ale cărui grupuri optice rotunde simple integrate în grila din plastic de culoare neagră pe toată lățimea (faruri duble doar în cazul versiunii de top) va fi revăzută integrată la scurt timp pe modelele Passat, Scirocco, Golf, Polo și Derby, precum și pe modelul din clasa mică Audi 50. Singurele diferențe dintre părțile frontale ale modelelor Volkswagen enumerate anterior și cea de la Audi 80 au fost, pe lângă emblema cu cele patru inele, prezența unui cadru cromat în jurul grilei, profilul arcuit, mai degrabă decât vertical, pe marginile laterale ale acestuia și baghetele cromate care traversau sigla celor patru inele, absent la Volkswagen. Vederea laterală a fost o altă expresie a simplității, cu o caroserie împodobită doar cu un element cromat la jumătatea portierelor. Linia de centură destul de joasă a dat impuls look-ului în ansamblu, în timp ce suprafețele vitrate relativ mari, mulțumită și montanților laterali subțiri, au adus o luminozitate bună a habitaclului și o vizibilitate excelentă. Partea din spate era una aproape clasică, cu o lunetă de mari dimensiuni și blocurile optice de forma unui patrulater, în care erau arcuite doar laturile exterioare. Dimensiunile caroseriei (Lxlxh: 4,175×1,600×1,362 m, ampatament 2,470 m) erau ușor inferioare comparativ cu cele ale principalelor modele concurente din clasa medie din acea perioadă: Ford Taunus, Opel Ascona sau Renault 12.
În ceea ce privește habitaclul, pe langă spațiul mai mare oferit pasagerilor, era oferit ca dotare standard pe toata gama de versiuni scaune față cu spătar rabatabil în poziție orizontală, pentru ca cei doi ocupanți din față să se poată relaxa la nevoie. Planșă de bord realizată aproape în întregime din material plastic avea un aspect ușor auster, cu puține comenzi în zona centrală și fără să dispună de consolă centrală. Instrumentele din spatele volanului cu două spițe constau din două cadrane circulare, unul pentru vitezometru și unul ca un grup cu diferite indicatoare și martori luminoși. În schimb, în centrul tabloului de bord se găsea poziționat un ceas. Per total, habitaclul primei generații Audi 80 (B1) s-a remarcat prin nivelul bun al finisajelor, raportat la segmentul de piață în care concura. Cu toate acestea, era departe de imaginea unui producător premium pe care Audi și-a câștigat-o câțiva ani mai târziu.
Audi 80 B1 avea implementată o schemă tehnică cu motorul poziționat frontal longitudinal și tracțiune pe roțile din față. Platforma tehnică era una de concepție nouă și urma să fie utilizată și ca bază pentru prima generație a Volkswagen-ului Passat, care avea să debuteze câteva luni mai târziu. Din punct de vedere mecanic, inovațiile nu au fost puține. Astfel, dacă ne referim la suspensii, una dintre inovațiile introduse a fost la puntea fața, dotată cu o schemă de tip McPherson care aducea benficii importante pentru ținuta de drum și stabilitate. În schimb la puntea din spate a fost păstrată soluția cu axă rigidă de torsiune dar dotată cu bare Panhard. Ambele axe erau dotate cu arcuri elicoidale și amortizoare hidraulice telescopice. Sistemul de frânare era servoasistat și dotat cu discuri în față și tamburi în spate iar direcția era de tipul cu cremalieră.
Cea mai importantă noutate de ordin tehnic introdusă pe prima generație Audi 80 a fost noua gamă de motorizări proiectată și dezvoltată special care dispunea de distribuție cu ax cu came în chiulasă comparativ cu soluția constructivă clasică cu ax cu came central prezentă în cazul motoarelor aflate în dotarea modelului din clasa superioară Audi 100 C1. Motoarele disponibile aveau 4 cilindri în linie, capacități de 1,3 și 1,5 litri care dezvoltau puteri de 55 CP în primul caz și respectiv 75 sau 85 CP în al doilea caz, ambele alimentate cu ajutorul unui carburator inversat Solex și care perimteau viteze maxime de 150, 160 și 168 km/h. Transmisia era asigurată în standard de o cutie de viteze manuală cu 4 trepte iar contra cost pentru motorul de 1,5 litri era disponibilă o cutie automată cu 3 trepte.
La momentul debutului său pe piață, Audi 80 B1 era propus clienților cu cinci niveluri de echipare: bază și L rezervate motorului de 1,3 litri (55 CP), S și LS pentru motorul de 1,5 litri (75 CP) iar GL oferit în combinație cu motorul de 1,5 litri (85 CP). Dacă versiunea de bază era destul de austeră în privința dotărilor, fiind propusă cu o listă destul de redusă de dotări, celelalte versiuni erau propuse cu liste de dotări opționale mai complete (radio, turometru, tetiere) iar versiunea de top GL beneficia deja de o listă de dotări opționale mult mai generoasă și în care erau incluse: tapițeria din piele, trapa, jantele din aliaj, vopseaua ametalizată, proiectoarele suplimentare și plafonul acoperit cu vinil.
La finalul anului 1972, Audi 80 a câștigat râvnitul premiu Car of the Year 1973 în Europa în fața un modele mult mai bine cotate precum Renault 5 sau Alfa Romeo Alfetta. Jurnaliștii auto europeni au apreciat la acel moment la modelul german: raportul preț/calitate excelent, ținuta de drum sigură, habitaclul spațios raportat la dimensiunile caroseriei și lista numeroasă de dotări opționele încă de la nivelurile intermediare de echipare.
Cu prilejul Salonului Auto Geneva din 1973 își făcea debutul varianta de caroserie cu patru portiere iar către finalul anului 1973 gama modelului a fost completată cu versiunea sportivă GT, pe care a debutat motorul EA827 de 1,6 litri și 100 CP care permitea o viteză maximă de 175 km/h. La exterior, versiunea GT disponibilă doar în varianta cu două portiere se evidenția prin singura culoare disponibilă, un portocaliu cu o nuanță specifică și mai ales prin jantele din aliaj cu design elaborat. În interior, elementele specifice lui Audi 80 GT au fost volanul cu trei brațe și scaunele cu stil sportiv, planșa de bord cu un strat granulat, turometrul, indicatorul de temperatură a apei și radioul ca dotări standard. Opțional, a fost oferit un pachet sport care includea o capotă de culoare neagră mat, indicator de presiune a uleiului, voltmetru, scaune față cu un design elaborat, frâne față cu discuri ventilate și amortizoare pe gaz.
De la sfârșitul anului 1973, a demarat comercializarea modelului pe piețele din SUA și Africa de Sud, dar sub numele de Audi Fox. În acest caz, modelul s-a caracterizat, pe lânga masurile tehnice necesare în materie de siguranță și emisii, pentru a indeplini normele pentru piața din SUA, și prin faptul ca a fost propus inclusiv într-o variantă de caroserie break cu cinci uși care însă nu a fost disponibilă pe piețele europene cu excepția celei din Marea Britanie.
În anul 1974 datorită consecințelor crizei petrolului, pentru modelul 80, conducerea Audi a adoptat primele măsuri. Astfel, motorul 1.5 de 75 CP a primit unele revizuiri pentru a putea funcționa inclusiv cu benzină normală și nu doar super, fiind deci mai puțin costisitoare. Deasemenea au fost revizuite rapoartele cutiei de viteză și au fost introduse noi accesorii pentru îmbunătățirea confortului precum ștergătoarele de parbriz acționate electric sau oglinda retrovizoare exterioară de pe partea șoferului reglabilă din interior.
În septembrie 1975 debuta versiunea GTE, care înlocuia în gamă versiunea GT și care avea în dotare un motor de 1,6 litri alimentat cu injecție mecanică și care furniza 110 CP. Același motor s-a aflat după un an în echiparea mult mai faimosul Volkswagen Golf GTI din prima generație. Ca și precedenta versiune GT, și GTE era disponibilă doar cu o caroserie cu două uși, dar doar în primele luni de carieră pentru că începând din ianuarie 1976, GTE putea fi comandată și cu caroseria cu patru uși. Lansarea versiunii GTE a coincis cu actualizarea gamei de motorizări prin înlocuirea unității de 1,5 litri cu una de 1,6 litri, conformându-se astfel cu versiunea GTE în ceea ce privește cilindreea, dar continuând să propună cele două niveluri de putere anterioare și anume 75 și 85 CP. În același timp, nivelul de echipare GL a fost oferit și cu motorul de 1,6 litri și 75 CP.
În august 1976 modelul Audi 80 B1 beneficiază de un restyling care a vizat printre alte îmbunătățiri, reproiectarea părțiilor frontale și posterioare. Partea frontală dispunea acum de grupuri optice de formă dreptunghiulară și cu indicatoare de direcție integrate, în stilul celei de-a doua generații a modelului Audi 100 lansată în cursul anului 1976. La partea din spate blocurile optice au fost majorate ca dimensiuni și modernizate ca formă. De asemena, barele de protecție erau de concepție nouă și beneficiau în plus de elemente suplimentare. Noutăți au fost introduse și la nivelurile de echipare, LS fiind propus inclusiv cu motorul de 1,5 litri și 85 CP iar GL de 1,6 litri și 75 CP a fost eliminat din gamă, în timp ce GL de 1,6 litri și 85 CP a fost înlocuit cu nivelul de echipare GLS care dispunea de unele detalii specifice precum geamurile cu o tentă verde, profilul cromat de pe pasajele roțiilor și o țeavă finală de evacuare cromată iar la interior de dotări suplimentatre precum tapițeria din velur și voltmetrul ca în cazul sportivului GTE care la rândul său, a primit inscripționări și decorațiuni suplimentare pe capotă și părțile laterale. În ceea ce privește motoarele, însă, GLS putea fi comandat doar cu motorul de 1,6 litri de 75 sau 85 CP. Odată cu acest facelift, modelul Audi 80 a primit un nou cod intern, Typ 82 în locul precedentului Typ 80.
În mai 1978 a fost fabricat exemplarul cu numărul 1 milion al modelului Audi 80. Pentru a sărbători acest succes a fost lansată o ediție limitată numită Milionenausgabe (Ediția Milion în germane) disponibilă cu toate motorizările, cu excepția celui care echipa versiunea de top GTE. La sfârșitul lunii august al aceluiași an, producția primei generații lui Audi 80 (B1) este stopată, după un număr total de 1.103.766 exemplare.
Audi 80 B2 1978 – 1986
În septembrie 1978, are loc lansarea celei de-a doua generație a modelului din clasa medie de la Audi cunoscută ca B2 (4000 în SUA) sau sub codificarea internă Typ 81 (cu tracțiune față) și Typ 85 (cu tracțiune integrală Quattro). Ca și generația precedentă, Audi 80 B2 era disponibilă în varinata de caroserie în trei volume cu două sau patru uși. În acest caz, stilul caroseriei a fost semnat de designerul Claus Luthe care în trecut a lucrat pentru BMW, sub îndrumarea lui Giorgetto Giugiaro. Mulțumită dimensiunilor majorate ale caroseriei (Lxlxh: 4,383×1,682 x1,365 m, ampatament 2,540 m) spațiul rezervat pasagerilor și pagajelor a fost substanțial îmbunătățit. Schema tehnică cu tracțiune față, motor poziționat frontal longitudinal, suspensia față de tip McPherson, suspensia spate cu axa rigidă de torsiune plus bare Panhard, sistemul de frânare servoasistat cu discuri în față și tamburi în spate și direcția cu cremalieră (servoasistată opțional pe versiunile din vârful gamei) a fost păstrată și în același timp revizuită. Același lucru a fost valabil și pentru gama de motorizări și transmisii care a rămas neschimbată.
În funcție de motorizare și dotările oferite, Audi 80 B2 era propus într-un număr de nouă versiuni: bază și L cu motor de 1,3 litri, S, LS și GLS cu motorul de 1,6 litri, D, LD și GLD cu motor diesel de 1,6 litri precum și GLE cu motorul de 1,8 litri cu injecție. Acum au fost oferite în premieră opțional în funcție de nivelul de echipare dotări precum: instalația de aer condiționat, geamurile față acționate electric, radio casetofonul, volanul îmbrăcat în piele, tetierele spate, instalația de spălare a farurilor și geamurile cu tentă fumurie. Dacă prima generație Audi 80 concura în segmentul mediu superior cu modele populare, a doua generație B2 se dorea o alternativă la modelele din segmentul mediu superior premium precum Alfa Romeo Alfetta, BMW Seria 3, Lancia Beta Trevi și Mercedes 190.
În august 1980, gama de motorizări a fost extinsă cu o unitate diesel cu 4 cilindri de 1,6 litri. Un mai târziu în luna februarie la fel ca în cazul modelelor de la Volkswagen și în cazul modelului Audi 80 a fost oferit și în versiunea Formula E. Această versiune economică de recuperare a energiei, dispunea în standard de o cutie de viteze manuală cu 5 trepte având a cincea treaptă cu un raport mai mare pentru reducerea vitezei (numită cutie de viteze 4+E) și un sistem start-stop, cu care motorul era oprit din funcționare, de exemplu la opririle la semafoare, prin apăsarea unui mic buton poziționat pe maneta ștergătoarelor de parbriz iar motorul putea fi pornit din nou prin apăsarea concomitentă a pedalelor de ambreiaj și de accelerație. Interesul publicului pentru această variantă a fost însă sub așteptări, deși consuma cu aproximativ un litru de combustibil la 100 km mai puțin decât modelul standard.
În august 1981, gama modelului a fost extinsă cu versiunea de top CD 5S echipată cu un motor cu 5 cilindri în linie de 1,9 litri alimentat cu carburator și care furniza 115 CP. Tapițeria din velur, scaunul șoferului reglabil pe înălțime, tetierele spate, turometrul, cotiera centrală spate, volanul din piele cu patru spițe, instalația de spălare a farurilor, jantele din aluminiu, spoilerul frontal în culoarea caroseriei și elementele din crom suplimentare făceau parte din echipamentul versiunii CD 5S care era oferită doar în varianta cu patru uși. În același timp au fost introduse noi niveluri de echipare (C, CL și GL) și dotări suplimentare (închiderea centralizată a portierelor, instalația audio stereo, antena radio electrică).
Începând din septembrie 1981, gama de motorizări a modelului a fost din nou extinsă cu o unitate diesel de 1,6 litri supraalimentată cu turbocompresor și care era în măsură să dezvolte 70 CP. Această motorzare a fost oferită și în versiunea de echipare CD și, de asemenea, doar în varianta cu patru uși.
După modelul Audi Quattro prezentat în martie 1980, în noiembrie 1982 a debutat Audi 80 Quattro 5E cu motor cu 5 cilindri de 2,2 litri cu injecție și 136 CP fiind al doilea model Audi cu tracțiune integrală permanentă. Acest model, cunoscut intern sub denumirea internă de Typ 85, a fost primul sedan Audi cu tracțiune integrală și din acel moment a devenit o tradiție ca fiecare model Audi să fie disponibil și cu tracțiune integrală Quattro ca opțiune. Cu toate acestea, cota de vânzări planificată de 30 % era departe de a fi atinsă, iar acest tip de tracțiune a jucat un rol semnificativ la Audi câțiva ani mai târziu. Versiunea Quattro beneficia de suspensie spate independentă cu brațe transversale, sistem de frânare cu discuri în spate și direcție servoasistată, caracteristici întâlnite și la următoarele două generații de Audi 80 cu tracțiune integrală.
Cunoscutul nivel de echipare GTE a fost din nou oferit din februarie 1983 până în martie 1984 dar de data aceasta, în combinație cu motorizarea de 1,8 litri (112 CP) și cu o cutie de viteze cu 5 trepte.
În august 1984, modelul 80 B2 a fost supus unui facelift ce a vizat în special partea din spate care dispunea acum de blocuri optice de dimensiuni majorate cu cele interioare încorporate în capacul portbagajului în stilul celor de la modelul 100 C3 în timp ce pragul de încărcare a portbagajului a fost coborât până la înălțimea barei de protecție. De asemenea au fost introduse o grilă frontală restilizată și grupuri optice inspirate de la modelul 100 C3, un spoiler frontal precum și bare de protecție de concepție nouă. La interior au fost aduse unele modernizări la planșa de bord și au fost introduse noi materiale pentru finisări și noi dotări (volan reglabil, trapă electrică) iar gama de versiuni a fost reorganizată. Motoarele pe benzină de 1,6 și 1,8 litri au fost modernizate iar versiunea Quattro era acum disponibilă și cu motorizarea de de 1,8 litri.
Odată cu faceliftul, a fost adăugat în gamă și modelul Audi 90. Renumitele motoare cu 5 cilindri de 2 litri (115 CP) și 2,2 litri (136 CP) erau acum rezervate acestui model mai luxos, care dispunea de materiale de calitate superioară în interior și inserții din crom în barele de protecție, grupuri optice frontale cu proiectoare de ceață integrate și bare de protecție mai voluminoase inspirate de la modelul Audi Coupe GT. Audi 90 era disponibil și în versiunea Quattro având tracțiune integrală permanentă. Versiunea 1.6 turbo diesel a jucat mai mult un rol secundar pe piață pentru că era singura din gama modelului Audi 90 care avea un motor cu 4 cilindri. Pentru versiunea 2.2 în echipamentul de dotări opționale erau incluse: ABS-ul, instalația de aer condiționat, trapa electrică, retrovizoarele exterioare cu reglaj electric și regulatorul de viteză (tempomat-ul).
În august 1986, este stopată fabricația celei de-a doua generații Audi 80 B2 după un număr total de 1.680.146 unități.
Audi 80 B3 1986 – 1991
Cu prilejul Salonului Autode la Paris din 1986 este lansată cea de-a treia generație a modelului Audi 80 (B3) cunoscută sub codificarea internă Typ 89 și Audi 90 pe piața nord americană. Dezvoltată pe o platformă îmbunătățită a generaței precedente, cea de-a treia generație se evidenția prin noua caroserie atent elaborată din punct de vedere aerodinamic (CX: 0,29) realizată după noul program denumit „design aero” și care a debutat odată cu modelul Audi 100 C3 lansat în octombrie 1982. În plus, caroseria modelului Audi 80 B3 era complet galvanizată și oferea o protecție anti-corozivă de 10 ani. (Lxlxh: 4,395×1,695×1,395 m, ampatament 2,545 m)
La momentul lansării, Audi 80 B3 a reprezentat un model de referință în dezvoltarea designului auto, prin faptul că pentru prima dată toate suprafețele au fost modelate tridimensional, caracterizate prin suprafețele ferestrelor dublu curbate. Cu acest model, Audi a pus practic o piatră de temelie pentru ascensiunea sa de a deveni un brand premium.
Pe parcursul carierei modelului 80 B3, gama de motorizări a fost compusă dintr-un număr de șase motorizări din care patru pe benzină de 1,6 litri (69; 75; 102 CP) cu carburator sau injecție, 1,8 litri ( 75; 90; 112 CP) cu carburator sau injecție, 2 litri (116 CP) cu injecție și 2 litri (137 CP) cu injecție și 16 supape precum și trei diesel de 1,6 litri (54 CP), 1,9 litri (68 CP) și 1,6 litri turbo (80 CP). În standard, motoarele erau asociate cu o cutie de viteze manuală cu 5 trepte sau opțional de una automată cu 3 trepte.
Numeroasele versiuni întâlnite la generația precedentă având denumiri diferite în funcție nivelul de echipare și varianta de caroserie în trei volume cu două uși nu mai erau disponibile în cazul acestei generații. În schimb, a treia generație Audi 80 putea fi echipată opțional cu sistemul de siguranță la impact denumit Procon-ten, un precursor al airbag-ului și dispozitiv antiblocaj ABS pentru sistemul de frânare. De asemenea, Audi 80 B3 era disponibil opțional și cu sistemul de tracțiune integrală Quattro, cu excepția motorizărilor diesel, turbo diesel și pe benzină de 1,6 litri.
Modelul a fost bine primit de către majoritatea piețelor europene fiind apreciat pentru designul atractiv și ușor avangardist, finisările de calitate, confortul la rulare, numeroaselor dotări de siguranță și confort și a motoarelor economice, ocupând imediat primele locuri în clasamentele de vânzare. Totuși, modelul a primit și unele critici referitoare la volumul portbagajului destul de redus, prezența „roții de urgență” de dimensiuni mai reduse care a fost furnizată în locul unei roți de rezervă normale dar și performanțelor motoarelor doar medii.
Cu oazia ediției din 1987 a Salonului Auto de la Frankfurt, a fost reintrodus modelul Audi 90 ca o variantă mai luxoasă, a modelului Audi 80 B3. Audi 90 era propus doar cu motorizări pe benzină cu 5 cilindri de 2 litri ( 115 CP) și 2,2 litri (150 CP) alimentate cu injecție precum și turbo diesel cu 4 cilindri de 1,6 litri (88 CP). Audi 90 era oferit inclusiv cu tracțiune integrală Quattro și se diferenția din punct de vedere stilistic de modelul 80 prin grupurile optice frontale care prezentau lumini suplimentare pentru faza lungă, indicatoarele de schimbare a direcției poziționate în barele de protecție lângă farurile de ceață, care erau oferite standard în acest caz, grila frontală ușor restilizată și printr-un panou de lumini pe toată lățimea părții din spate. Interiorul beneficia de materiale premium și un nivel de echipare suplimentar (tapițerie din velur, geamuri spate electrice, instalație audio stereo). Versiunea vârf de gamă 2.2E oferea în plus scaune față sport, jante din aliaj, volan din piele, eleron iar ABS-ul era standard la versiunea Quattro.
Din 1989 până în 1991, Audi 90 a fost disponibil și cu un motor cu 5 cilindri de 2,3 litri având distribuție cu 20 supape, alimentare cu injecție și care furniza 170 CP fiind derivat din motorul turbo care echipa modelul sport Audi Quattro. Acest motor era propus atât pe versiunile cu tracțiune față cât și pe cele cu tracțiune integrală Quattro.
În octombrie 1988 debuta modelul Coupe (Typ 8B) bazat atatât tehnic cât și estetic pe modelele 80 și 90. Acesta dispunea de o caroserie coupe liftback cu trei uși și înlocuia modelul Coupe anterior, bazat pe pe modelul 80 B2 și care a fost fabricat până la începutul anului 1988. Modelul Coupe a rămas în producție până în 1996, în paralel cu următoarea serie Audi 80 B4. În mai 1991 a fost introdusă și o variantă decapotabilă denumită Audi Cabriolet. Acest model a fost fabricat până în 2000 și a fost adaptat optic la Audi 80 B4 încă de la lansare.
Audi 80 B4 1991 – 1995
La ediția din 1991 a Salonului Auto de la Frankfurt debuta Audi 80 B4 care reprezenta o evoluție stilistică și tehnică al lui Audi 80 B3 (comercializat în 1.623.382 exemplare) și care se deosebea la exterior printr-o parte frontală restilizată, care prezenta o capotă reproiectată cu o grilă integrată, așa cum fusese instalată anterior pe modelele Audi V8 și Audi 100 C4, precum și barele de protecție vopsite in culoarea caroseriei. Luneta din spate a lui B4 este mai puțin curbată în zona superioară decât cea a predecesorului său iar portabagajul a fost ușor majorat în dimensiuni. Portbagajul dispunea de un volum mai mare (430 litri) și o podea plată grație utilizarii pentru suspensia spate a unei axe cu grinzi de torsiune. Această ultimă modificare necesita un ampatament mai mare, motiv pentru care 80 B4 era cu aproape 8 cm mai lungă (Lxlxh: 4,488×1,695×1,411 m, ampatament 2,612 m). Datorită punții spate modificate, a putut fi instalat și un rezervor orizontal, care a permis un portbagaj neted și spătare rabatabile și, prin urmare, și o variantă de caroserie break care a fost prezentată în vara anului 1992 ca Audi 80 Avant și considerat un break de lifestyle.
Odată cu introducerea lui Audi 80 B4, modelul Audi 90 a fost eleiminat din gamă. Pe lângă motoarele cu 5 cilindri rezervate anterior pentru Audi 90, Audi 80 B4 a fost disponibil în premieră începând din 1992 și cu motoare V6 de 2,6 litri (150 CP) și 2,8 litri (173 CP). În gama de motoare diesel își făcea debutul în același timp unitatea turbo diesel cu 4 cilindri de 1,9 litri (90 CP) cu injecție directă și soluția tehnică cu pompă duză și care s-a făcut rapid remarcată datorită unui consum de combustibil foarte redus și care ulterior a intrat și în dotarea celorlalte modele din grupul Volkswagen.
Din punct de vedere tehnic, B4 beneficia încă de la versiunea standard de sistem de frânare cu discuri pe puntea spate și discuri ventilate pentru motorizările V6, direcție servoasistată plus ABS opțional (în serie pentru Quattro) precum și de transmisie automată cu 4 trepte. Lista de dotări opționale a fost extinsă cu airbag-urile frontale, instalația de aer condiționat cu control automat, tapițeria Alcantara, retrovizoarele exterioare reglabile electric cu sistem de degivrare, scaunele încălzite, închiderea centralizată care includea și portbagajul.
Din punct de vedere vizual, modelele dotate cu motoare având șase cilindri se diferențiau ușor la exterior de celelalte variante. Indicatoarele frontale de schimbare a direcției au fost integrate în bara de protecție și au fost instalate grupuri optice duble inspirate din cele ale modelelor Audi 90 și Coupe produse până în anul 1991.
La Salonul Auto de la Geneva1993 are loc lansarea versiunii sportive S2 disponibilă în varianta berlină și echipată cu un motor turbo cu 5 cilindri de 2,2 litri (230 CP) care asigura performanțe ridicate: viteză maximă de 248 km/h și accelerație de la 0 la 100 km/h în 5,9 secunde. Transmisia era integrală permanentă și asigurată de o cutie de viteze manuală cu 6 trepte iar sistemul de frânare dotat cu discuri ventilate. La exterior S2 se deosebea prin spoilerul frontal de dimensiuni generoase dotat cu fante de aerisire suplimentare, eleronul spate, pragurile laterale și jantele cu design elaborat iar la interior prin scaunele față sport Recaro, volanul sport și finisările mai luxoase. Un an mai târziu, în aprilie debuta versiunea ultra sportivă RS2 dezvoltată pe baza verziunii S2 în colaborare cu Porsche, propusă doar în varinata break și realizată într-o serie limitată. În acest caz, grație unor îmbunătățiri, motorul turbo de 2,2 litri furniza 315 CP și permitea performanțe de top: accelerație 0 – 100 km/h în 5,4 secunde și viteză maximă 262 km/h. Versiunea RS2 se deosebea la exterior prin barele de protecție restilizate integrate cu spoilere de mari dimensiuni, cel frontal având trei prize de aer suplimentare, jantele de 17 țoli și retrovizoarele exterioare special proiectate de Porsche. La interior RS2 se evidenția printr-un echipament de dotări complet și un tablou de bord cu indicatoare suplimentare.
Din ultima generație a modelului Audi 80, respectiv B4 au fost fabricate până în anul 1995 un număr total de 1.090.690 exemplare.
Foto: Audi; Arhivă
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul Auto Retro Passion pentru mai multe informații AICI
Site-ul nostru folosește cookies pentru a asigura utilizatorii de o experiență cât mai bună. Dând click pe OK, confirmați că sunteți de acord cu Termenii și condițiile.OkPolitica De ConfidentialitatePolitica Cookies
GDPR
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.