ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE În urmă cu jumătate de secol în luna martie, își făcea debutul modelul sport de succes Volkswagen Scirocco. Mulțumită designului atractiv semnat de Giorgetto Giugiaro, soluțiilor tehnice moderne implementate, manevrabiliatea excelentă, habitaclului și portbagajului […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE În urmă cu jumătate de secol în luna martie, își făcea debutul modelul sport de succes Volkswagen Scirocco. Mulțumită designului atractiv semnat de Giorgetto Giugiaro, soluțiilor tehnice moderne implementate, manevrabiliatea excelentă, habitaclului și portbagajului […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE În urmă cu jumătate de secol în luna martie, își făcea debutul modelul sport de succes Volkswagen Scirocco. Mulțumită designului atractiv semnat de Giorgetto Giugiaro, soluțiilor tehnice moderne implementate, manevrabiliatea excelentă, habitaclului și portbagajului […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE În urmă cu jumătate de secol în luna martie, își făcea debutul modelul sport de succes Volkswagen Scirocco. Mulțumită designului atractiv semnat de Giorgetto Giugiaro, soluțiilor tehnice moderne implementate, manevrabiliatea excelentă, habitaclului și portbagajului […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE În urmă cu jumătate de secol în luna martie, își făcea debutul modelul sport de succes Volkswagen Scirocco. Mulțumită designului atractiv semnat de Giorgetto Giugiaro, soluțiilor tehnice moderne implementate, manevrabiliatea excelentă, habitaclului și portbagajului […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE În urmă cu jumătate de secol în luna martie, își făcea debutul modelul sport de succes Volkswagen Scirocco. Mulțumită designului atractiv semnat de Giorgetto Giugiaro, soluțiilor tehnice moderne implementate, manevrabiliatea excelentă, habitaclului și portbagajului […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE În urmă cu jumătate de secol în luna martie, își făcea debutul modelul sport de succes Volkswagen Scirocco. Mulțumită designului atractiv semnat de Giorgetto Giugiaro, soluțiilor tehnice moderne implementate, manevrabiliatea excelentă, habitaclului și portbagajului […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE În urmă cu jumătate de secol în luna martie, își făcea debutul modelul sport de succes Volkswagen Scirocco. Mulțumită designului atractiv semnat de Giorgetto Giugiaro, soluțiilor tehnice moderne implementate, manevrabiliatea excelentă, habitaclului și portbagajului […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE În urmă cu jumătate de secol în luna martie, își făcea debutul modelul sport de succes Volkswagen Scirocco. Mulțumită designului atractiv semnat de Giorgetto Giugiaro, soluțiilor tehnice moderne implementate, manevrabiliatea excelentă, habitaclului și portbagajului […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE În urmă cu jumătate de secol în luna martie, își făcea debutul modelul sport de succes Volkswagen Scirocco. Mulțumită designului atractiv semnat de Giorgetto Giugiaro, soluțiilor tehnice moderne implementate, manevrabiliatea excelentă, habitaclului și portbagajului […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE În urmă cu jumătate de secol în luna martie, își făcea debutul modelul sport de succes Volkswagen Scirocco. Mulțumită designului atractiv semnat de Giorgetto Giugiaro, soluțiilor tehnice moderne implementate, manevrabiliatea excelentă, habitaclului și portbagajului […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE În urmă cu jumătate de secol în luna martie, își făcea debutul modelul sport de succes Volkswagen Scirocco. Mulțumită designului atractiv semnat de Giorgetto Giugiaro, soluțiilor tehnice moderne implementate, manevrabiliatea excelentă, habitaclului și portbagajului […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE În urmă cu jumătate de secol în luna martie, își făcea debutul modelul sport de succes Volkswagen Scirocco. Mulțumită designului atractiv semnat de Giorgetto Giugiaro, soluțiilor tehnice moderne implementate, manevrabiliatea excelentă, habitaclului și portbagajului […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE În urmă cu jumătate de secol în luna martie, își făcea debutul modelul sport de succes Volkswagen Scirocco. Mulțumită designului atractiv semnat de Giorgetto Giugiaro, soluțiilor tehnice moderne implementate, manevrabiliatea excelentă, habitaclului și portbagajului […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE În urmă cu jumătate de secol în luna martie, își făcea debutul modelul sport de succes Volkswagen Scirocco. Mulțumită designului atractiv semnat de Giorgetto Giugiaro, soluțiilor tehnice moderne implementate, manevrabiliatea excelentă, habitaclului și portbagajului […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE În urmă cu jumătate de secol în luna martie, își făcea debutul modelul sport de succes Volkswagen Scirocco. Mulțumită designului atractiv semnat de Giorgetto Giugiaro, soluțiilor tehnice moderne implementate, manevrabiliatea excelentă, habitaclului și portbagajului […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE În urmă cu jumătate de secol în luna martie, își făcea debutul modelul sport de succes Volkswagen Scirocco. Mulțumită designului atractiv semnat de Giorgetto Giugiaro, soluțiilor tehnice moderne implementate, manevrabiliatea excelentă, habitaclului și portbagajului […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE În urmă cu jumătate de secol în luna martie, își făcea debutul modelul sport de succes Volkswagen Scirocco. Mulțumită designului atractiv semnat de Giorgetto Giugiaro, soluțiilor tehnice moderne implementate, manevrabiliatea excelentă, habitaclului și portbagajului […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE În urmă cu jumătate de secol în luna martie, își făcea debutul modelul sport de succes Volkswagen Scirocco. Mulțumită designului atractiv semnat de Giorgetto Giugiaro, soluțiilor tehnice moderne implementate, manevrabiliatea excelentă, habitaclului și portbagajului […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE În urmă cu jumătate de secol în luna martie, își făcea debutul modelul sport de succes Volkswagen Scirocco. Mulțumită designului atractiv semnat de Giorgetto Giugiaro, soluțiilor tehnice moderne implementate, manevrabiliatea excelentă, habitaclului și portbagajului […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE În urmă cu jumătate de secol în luna martie, își făcea debutul modelul sport de succes Volkswagen Scirocco. Mulțumită designului atractiv semnat de Giorgetto Giugiaro, soluțiilor tehnice moderne implementate, manevrabiliatea excelentă, habitaclului și portbagajului […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE În urmă cu jumătate de secol în luna martie, își făcea debutul modelul sport de succes Volkswagen Scirocco. Mulțumită designului atractiv semnat de Giorgetto Giugiaro, soluțiilor tehnice moderne implementate, manevrabiliatea excelentă, habitaclului și portbagajului […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE În urmă cu jumătate de secol în luna martie, își făcea debutul modelul sport de succes Volkswagen Scirocco. Mulțumită designului atractiv semnat de Giorgetto Giugiaro, soluțiilor tehnice moderne implementate, manevrabiliatea excelentă, habitaclului și portbagajului […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE În urmă cu jumătate de secol în luna martie, își făcea debutul modelul sport de succes Volkswagen Scirocco. Mulțumită designului atractiv semnat de Giorgetto Giugiaro, soluțiilor tehnice moderne implementate, manevrabiliatea excelentă, habitaclului și portbagajului […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE În urmă cu jumătate de secol în luna martie, își făcea debutul modelul sport de succes Volkswagen Scirocco. Mulțumită designului atractiv semnat de Giorgetto Giugiaro, soluțiilor tehnice moderne implementate, manevrabiliatea excelentă, habitaclului și portbagajului […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE În urmă cu jumătate de secol în luna martie, își făcea debutul modelul sport de succes Volkswagen Scirocco. Mulțumită designului atractiv semnat de Giorgetto Giugiaro, soluțiilor tehnice moderne implementate, manevrabiliatea excelentă, habitaclului și portbagajului […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE În urmă cu jumătate de secol în luna martie, își făcea debutul modelul sport de succes Volkswagen Scirocco. Mulțumită designului atractiv semnat de Giorgetto Giugiaro, soluțiilor tehnice moderne implementate, manevrabiliatea excelentă, habitaclului și portbagajului […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE În urmă cu jumătate de secol în luna martie, își făcea debutul modelul sport de succes Volkswagen Scirocco. Mulțumită designului atractiv semnat de Giorgetto Giugiaro, soluțiilor tehnice moderne implementate, manevrabiliatea excelentă, habitaclului și portbagajului […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE În urmă cu jumătate de secol în luna martie, își făcea debutul modelul sport de succes Volkswagen Scirocco. Mulțumită designului atractiv semnat de Giorgetto Giugiaro, soluțiilor tehnice moderne implementate, manevrabiliatea excelentă, habitaclului și portbagajului […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE În urmă cu jumătate de secol în luna martie, își făcea debutul modelul sport de succes Volkswagen Scirocco. Mulțumită designului atractiv semnat de Giorgetto Giugiaro, soluțiilor tehnice moderne implementate, manevrabiliatea excelentă, habitaclului și portbagajului […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE În urmă cu jumătate de secol în luna martie, își făcea debutul modelul sport de succes Volkswagen Scirocco. Mulțumită designului atractiv semnat de Giorgetto Giugiaro, soluțiilor tehnice moderne implementate, manevrabiliatea excelentă, habitaclului și portbagajului […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE În urmă cu jumătate de secol în luna martie, își făcea debutul modelul sport de succes Volkswagen Scirocco. Mulțumită designului atractiv semnat de Giorgetto Giugiaro, soluțiilor tehnice moderne implementate, manevrabiliatea excelentă, habitaclului și portbagajului […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE În urmă cu jumătate de secol în luna martie, își făcea debutul modelul sport de succes Volkswagen Scirocco. Mulțumită designului atractiv semnat de Giorgetto Giugiaro, soluțiilor tehnice moderne implementate, manevrabiliatea excelentă, habitaclului și portbagajului […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE În urmă cu jumătate de secol în luna martie, își făcea debutul modelul sport de succes Volkswagen Scirocco. Mulțumită designului atractiv semnat de Giorgetto Giugiaro, soluțiilor tehnice moderne implementate, manevrabiliatea excelentă, habitaclului și portbagajului […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE În urmă cu jumătate de secol în luna martie, își făcea debutul modelul sport de succes Volkswagen Scirocco. Mulțumită designului atractiv semnat de Giorgetto Giugiaro, soluțiilor tehnice moderne implementate, manevrabiliatea excelentă, habitaclului și portbagajului […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE În urmă cu jumătate de secol în luna martie, își făcea debutul modelul sport de succes Volkswagen Scirocco. Mulțumită designului atractiv semnat de Giorgetto Giugiaro, soluțiilor tehnice moderne implementate, manevrabiliatea excelentă, habitaclului și portbagajului […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE În urmă cu jumătate de secol în luna martie, își făcea debutul modelul sport de succes Volkswagen Scirocco. Mulțumită designului atractiv semnat de Giorgetto Giugiaro, soluțiilor tehnice moderne implementate, manevrabiliatea excelentă, habitaclului și portbagajului […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE În urmă cu jumătate de secol în luna martie, își făcea debutul modelul sport de succes Volkswagen Scirocco. Mulțumită designului atractiv semnat de Giorgetto Giugiaro, soluțiilor tehnice moderne implementate, manevrabiliatea excelentă, habitaclului și portbagajului […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE În urmă cu jumătate de secol în luna martie, își făcea debutul modelul sport de succes Volkswagen Scirocco. Mulțumită designului atractiv semnat de Giorgetto Giugiaro, soluțiilor tehnice moderne implementate, manevrabiliatea excelentă, habitaclului și portbagajului […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE În urmă cu jumătate de secol în luna martie, își făcea debutul modelul sport de succes Volkswagen Scirocco. Mulțumită designului atractiv semnat de Giorgetto Giugiaro, soluțiilor tehnice moderne implementate, manevrabiliatea excelentă, habitaclului și portbagajului […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE În urmă cu jumătate de secol în luna martie, își făcea debutul modelul sport de succes Volkswagen Scirocco. Mulțumită designului atractiv semnat de Giorgetto Giugiaro, soluțiilor tehnice moderne implementate, manevrabiliatea excelentă, habitaclului și portbagajului […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE În urmă cu jumătate de secol în luna martie, își făcea debutul modelul sport de succes Volkswagen Scirocco. Mulțumită designului atractiv semnat de Giorgetto Giugiaro, soluțiilor tehnice moderne implementate, manevrabiliatea excelentă, habitaclului și portbagajului […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE În urmă cu jumătate de secol în luna martie, își făcea debutul modelul sport de succes Volkswagen Scirocco. Mulțumită designului atractiv semnat de Giorgetto Giugiaro, soluțiilor tehnice moderne implementate, manevrabiliatea excelentă, habitaclului și portbagajului […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE În urmă cu jumătate de secol în luna martie, își făcea debutul modelul sport de succes Volkswagen Scirocco. Mulțumită designului atractiv semnat de Giorgetto Giugiaro, soluțiilor tehnice moderne implementate, manevrabiliatea excelentă, habitaclului și portbagajului […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE În urmă cu jumătate de secol în luna martie, își făcea debutul modelul sport de succes Volkswagen Scirocco. Mulțumită designului atractiv semnat de Giorgetto Giugiaro, soluțiilor tehnice moderne implementate, manevrabiliatea excelentă, habitaclului și portbagajului […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE În urmă cu jumătate de secol în luna martie, își făcea debutul modelul sport de succes Volkswagen Scirocco. Mulțumită designului atractiv semnat de Giorgetto Giugiaro, soluțiilor tehnice moderne implementate, manevrabiliatea excelentă, habitaclului și portbagajului […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE În urmă cu jumătate de secol în luna martie, își făcea debutul modelul sport de succes Volkswagen Scirocco. Mulțumită designului atractiv semnat de Giorgetto Giugiaro, soluțiilor tehnice moderne implementate, manevrabiliatea excelentă, habitaclului și portbagajului […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE În urmă cu jumătate de secol în luna martie, își făcea debutul modelul sport de succes Volkswagen Scirocco. Mulțumită designului atractiv semnat de Giorgetto Giugiaro, soluțiilor tehnice moderne implementate, manevrabiliatea excelentă, habitaclului și portbagajului […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE În urmă cu jumătate de secol în luna martie, își făcea debutul modelul sport de succes Volkswagen Scirocco. Mulțumită designului atractiv semnat de Giorgetto Giugiaro, soluțiilor tehnice moderne implementate, manevrabiliatea excelentă, habitaclului și portbagajului […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE În urmă cu jumătate de secol în luna martie, își făcea debutul modelul sport de succes Volkswagen Scirocco. Mulțumită designului atractiv semnat de Giorgetto Giugiaro, soluțiilor tehnice moderne implementate, manevrabiliatea excelentă, habitaclului și portbagajului […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE În urmă cu jumătate de secol în luna martie, își făcea debutul modelul sport de succes Volkswagen Scirocco. Mulțumită designului atractiv semnat de Giorgetto Giugiaro, soluțiilor tehnice moderne implementate, manevrabiliatea excelentă, habitaclului și portbagajului […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE În urmă cu jumătate de secol în luna martie, își făcea debutul modelul sport de succes Volkswagen Scirocco. Mulțumită designului atractiv semnat de Giorgetto Giugiaro, soluțiilor tehnice moderne implementate, manevrabiliatea excelentă, habitaclului și portbagajului […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE În urmă cu jumătate de secol în luna martie, își făcea debutul modelul sport de succes Volkswagen Scirocco. Mulțumită designului atractiv semnat de Giorgetto Giugiaro, soluțiilor tehnice moderne implementate, manevrabiliatea excelentă, habitaclului și portbagajului […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE În urmă cu jumătate de secol în luna martie, își făcea debutul modelul sport de succes Volkswagen Scirocco. Mulțumită designului atractiv semnat de Giorgetto Giugiaro, soluțiilor tehnice moderne implementate, manevrabiliatea excelentă, habitaclului și portbagajului […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE În urmă cu jumătate de secol în luna martie, își făcea debutul modelul sport de succes Volkswagen Scirocco. Mulțumită designului atractiv semnat de Giorgetto Giugiaro, soluțiilor tehnice moderne implementate, manevrabiliatea excelentă, habitaclului și portbagajului […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE În urmă cu jumătate de secol în luna martie, își făcea debutul modelul sport de succes Volkswagen Scirocco. Mulțumită designului atractiv semnat de Giorgetto Giugiaro, soluțiilor tehnice moderne implementate, manevrabiliatea excelentă, habitaclului și portbagajului […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE În urmă cu jumătate de secol în luna martie, își făcea debutul modelul sport de succes Volkswagen Scirocco. Mulțumită designului atractiv semnat de Giorgetto Giugiaro, soluțiilor tehnice moderne implementate, manevrabiliatea excelentă, habitaclului și portbagajului […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE În urmă cu jumătate de secol în luna martie, își făcea debutul modelul sport de succes Volkswagen Scirocco. Mulțumită designului atractiv semnat de Giorgetto Giugiaro, soluțiilor tehnice moderne implementate, manevrabiliatea excelentă, habitaclului și portbagajului […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE În urmă cu jumătate de secol în luna martie, își făcea debutul modelul sport de succes Volkswagen Scirocco. Mulțumită designului atractiv semnat de Giorgetto Giugiaro, soluțiilor tehnice moderne implementate, manevrabiliatea excelentă, habitaclului și portbagajului […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE În urmă cu jumătate de secol în luna martie, își făcea debutul modelul sport de succes Volkswagen Scirocco. Mulțumită designului atractiv semnat de Giorgetto Giugiaro, soluțiilor tehnice moderne implementate, manevrabiliatea excelentă, habitaclului și portbagajului […]
În urmă cu jumătate de secol în luna martie, își făcea debutul modelul sport de succes Volkswagen Scirocco. Mulțumită designului atractiv semnat de Giorgetto Giugiaro, soluțiilor tehnice moderne implementate, manevrabiliatea excelentă, habitaclului și portbagajului spațioase, calitatea bună a fabricației și numeroaselor dotări, modelul sport Volkswagen s-a impus repede pe piață în ciuda unei concurențe puternice. Grație succesului comercial obținut cu prima generație, tradiția a continuat cu următoarele două generații lansate în 1981 și 2008. Pentru că primele două generații ale modelului se încadrează la categoria Vehicul Istoric, am realizat un material cu istoricul și evoluția acestora.
Proiectul EA 398 care a demarat în toamna anului 1971, a reprezentat o etapă fundamentală în istoria companiei germane Volkswagen cu sediul la Wolfsburg, deoarece era destinat să dezvolte, după mai mult de 30 de ani de producție, un succesor al cunoscutului Beetle și al derivatelor sale. Abandonând schema cu tracțiune spate și motor boxer răcit cu aer montat pe puntea spate, noul model compact trebuia să aibă implementată o soluție tehnică conformă cu cea a modelelor K70 din 1971 și Passat din 1973, cu tracțiune pe roțile din față, motor cu cilindri în linie având răcire pe apă și poziționat în partea din față. Odată cu viitorul model compact hatchback care ulterior avea să se numească Golf, a fost planificată și un model coupe dezvoltat pe aceeași platformă cu modelul compact Golf, destinat să înlocuiască modelul de succes Karmann Ghia(1955 – 1975) după ce conducerea Volkswagen renunțase la proiectul comun cu Porsche și concretizat în modelul 914.
Ca și în cazul hatchback-ului Golf, design-ul a fost încredințat stilistului Giorgetto Giugiaro fondator al firmei Italdesign, care a proiectat un coupe tip fastback cu două uși plus hayon având un design modern și sportiv cu linii aproape drepte și o linie de centură joasă care se încadra aproape de nivelul de deschidere a hayonului. În schimb, cu asamblarea caroseriei și producția a fost responsabil carosierului german Karmann.
Baza mecanică a modelului coupe, era similară cu cea de la viitorul model compact Golf. Astfel, tracțiunea era pe roțile din față, motorul amplasat frontal transversal având răcirea cu apă și distribuție cu un arbore cu came în chiulasă. Șasiul era de tip autoportant comparativ cu structura de tip platformă întâlnită la Beetle și derivatele acestuia, în timp ce suspensia față era independentă cu o schema tip McPherson iar cea spate semi-independentă cu brațe interconectate și o axă de torsiune, sistemul de frânare servoasistat cu discuri în față și tamburi în spate și direcția de tipul cu cremalieră.
Primele fotografii oficiale cu modelul coupe de la Volkswagen care a fost denumit Scirocco după numele unui vânt din Marea Mediterană, au fost dezvăluite presei în cursul lunii ferbruarie din anul 1974 în timp ce prezentarea oficială s-a petrecut o lună mai târziu la Geneva Motorshow. La momentul lansării, Volkswagen-ul era disponibil în trei versiuni: L cu un motor cu 4 cilindri de 1.093 cmc (50 CP) alimentat cu un carburator monocorp, LS cu un motor cu 4 cilindri de 1.457 cmc (70 CP) alimentat cu un carburator monocorp și TS cu un motor de 1.457 cmc (80 CP) alimentat cu un carburator dublu corp. Transmisia era asigurată în standard de o cutie de viteze manuală cu 4 rapoarte. La exterior, versiunile L și LS se recunoșteau la partea frontală prin farurile dreptunghiulare în timp ce versiunea TS se deosebea prin farurile rotunde duble. Interiorul, care era configurat după schema cu 2+2 locuri beneficia de o planșă de bord atent studiată din punct de vedere ergonomic, scaune confortabile, un spațiu suficient de mare rezervat pasagerilor și un portbagaj cu un volum discret în ciuda unor dimensiuni exterioare compacte (Lxlxh: 3,850 x 1,620 x 1,310 m, ampatament 2,398 m) care erau ușor inferioare principalelor modele conurente Alfa Romeo Alfasud Sprint, Ford Capri și Opel Manta.
Versiunea L avea incluse în standard: iluminare reglabilă a instrumentelor de bord, ștergătoare de parbriz cu temporizator, lunetă cu sistem de degivrare, contor pentru kilometri rulați parțial, brichetă, oglindă în parasolarul pasagerului, iluminare pentru comenzile sistemului de ventilație – încălzire și a scrumierei, spații de depozitare pe tunelul central și pe partea pasagerului, podea cu mochetă, lumină pentru portbagaj și capac de rezervor blocabil. În schimb, versiunile LS și TS dispuneau în standard de faruri cu halogen, protecții laterale la exterior, volan sport, scaune cu tetiere integrate, consolă centrală cu ceas și afișaj al temperaturii uleiului, turometru (versiunea TS), radio și antenna radio (versiunea TS), tapițerie mixtă din material textil cu piele (versiunea TS).
Încă de la debutul comercializării, modelul sport Volkswagen Scirocco s-a impus repede pe piață, acesta fiind apreciat pentru design-ul modern și atractiv, soluțiile tehnice moderne implementate, manevrabilitatea excelentă grație dimensiunilor compacte, habitaclul și portbagajul spațioase, calității bune a fabricației și numeroaselor dotări, în primul an de fabricației totalizând un număr de 36.127 exemplare comercializate.
Începând cu ianuarie 1975, pentru motorizarea versiunii TS este oferită opțional o cutie de viteze automată cu 3 rapoarte iar din august același an motorizarea de 1.471 cmc este înlocuită cu una de 1.588 cmc care dezvolta 75 și respectiv 85 CP, în al doilea caz alimentarea se realiza cu un carburator dublu corp. În același timp, cele două ștergătoare de parbriz au fost înlocuite cu unul singur de dimensiuni mai mari.
Din iunie 1976, gama a fost extinsă cu versiunea sportivă GTI, dotată cu un motor de 1.588 cmc alimentat cu injecție mecanică Bosch K-Jetronic. Datorită puterii dezvoltate mai mari de 110 CP, radiatorul, suspensia și amortizoarele au trebuit modificate și a fost necesar introducerea de bare stabilizatoare, un răcitor de ulei, frâne cu discuri ventilate în față și jante cu pneuri mai late. Performanțe: viteză maximă 186 km/h, accelerație 0 – 100 km/h în 9,5 secunde. La exterior, elementele distictive erau spoilerul frontal și jantele cu design specific. În luna august din același an, a fost introdusă versiunea mai luxoasă GLi, propulsată cu aceeași unitate de 1.6 L de la GTI și care dispunea de finisări mai luxoase și dotări opționale suplimentare (tapițerie din velur sau imitație de piele, jante din aliaj, ștergător pentru lunetă, radio casetofon).
În august 1977, modelul este supus unui ușor restyling care a inclus la exterior noi bare de protectie realizate din material plastic, indicatoare de direcție frontale reproiectate și grilă frontală modificată. În același timp, gama de motorizări a suferit unele modificări. Astfel, au fost introduse unitațile de 1.272 cmc cu 60 CP rezervată versiunii GL și de 1.585 cmc cu 85 CP aflată în dotarea versiunilor GLS și GT. La baza gamei a rămas versiunea L cu motorul de 1.093 cmc și 50 CP iar în top se aflau versiunile GTI și GLi, ambele dotate cu unitatea de 1.588 cmc și 110 CP alimentată cu injecție. Echipamentul de dotări a fost extins cu centurile de siguranță pentru locurile din spate, geamurile cu tentă fumurie și ștergătorul pentru lunetă.
La mijlocul anului 1979 a fost realizată o actualizare a modelului Scirocco, atât la nivel interior (scaune de concepție nouă dotate cu tetiere reglabile separate), cât și la nivel tehnic (motoarele de 1,3 și 1,6 litri dotate cu apridere tranzistorizată, cutie de viteze manuală cu 5 trepte pentru versiunea de top GLi) plus dotări suplimentare (retrovizoare exterioare reglabile din interior, faruri cu iod). În toamna anului 1980 debutau versiunile speciale CL și SL iar gama de motorizări a fost redusă la două unități de 1,3 litri (60 CP) și 1,6 litri (85 și 110 CP). De-a lungul carierei, modelul Volkswagen Scirocco a fost propus inclusiv în diferite versiuni de echipare speciale, cele mai cunoscute dintre acestea fiind Sidewinder, Sidewinder II, Champagne Edition, Champagne Edition II și S. Din martie 1974 până în martie 1981, Volkswagen-ulScirocco s-a bucurat de un mare succes comercial cu un total de 504.153 exemplare.
Prezentată în martie 1981 la Salonul Auto de la Geneva, cea de-a doua generație a Volkswagen-ului Scirocco a fost complet reproiectată din punct de vedere stilistic, design-ul acestuia fiind realizat de această data de designerul Herbert Schafer în colaborare cu carosierul Karmann. Păstrând partea mecanică a primei generații, scopul principal a fost de a crea un spațiu mai mare în habitaclu în special pentru locurile din spate și pentru portbagaj, prin creșterea ușoară a dimensiunilor exteriore (Lxlxh: 4,050×1,645×1,320 m) chiar dacă ampatamentul a rămas nemodificat (2,400 m). Partea aerodinamică a fost de asemenea îmbunătățită datorită liniilor ușor curbate în special la partea din spate care au contribuit la obținerea unui coeficient aerodinamic CX de 0,38 comparativ cu 0,41 în cazul primei generații. Interiorul care a fost complet reproiectat, prezenta un stil personalizat mai sportiv care nu se regăsea la celelalte modele Volkswagen contemporane și prezenta un nivel al finisărilor substanțial îmbunătățit.
Pe data de 16 martie 1981 primele exemplare de Scirocco II au fost disponibile presei pentru test drive pe Coasta de Azur iar dealerii oficiali Volkswagen au primit primele comenzi de la jumătatea lui mai 1981. În iunie 1981, cinci campanii de publicitate au promovat noul model cu sloganul: „The new Scirocco. Excitingly sensible.” (Noul Scirocco. Emotionant de sensibil). După ce versiunea standard L a lui Scirocco I a fost puțin solicitată de clienți, în acest caz aceasta a fost mai bine echipată și propusă ca versiune entry-level.
Exemplarele modelului Scirocco II fabricate între anii 1981 – 1982 mai păstrau de la prima generație, printre altele, soluția cu un singur ștergător pentru parbriz precum și binecunoscutele motoare de 1.3 L (60 CP), 1.5L (70 CP), 1.6L (85 CP) și 1.6L (110 CP) cu injecție asociate în standard cu o cutie de viteze manuală cu 4 trepte pentru motoarele de 1.3L și 1.5L sau 5 trepte pentru motorul de 1.6L iar opțional de una automată cu 4 trepte pentru motorul de 1.6L. Sistemul de frânare era servoasistat și dotat cu discuri în față (discuri ventilate pentru GTI) și tamburi în spate. De la debut, Scirocco II a fost propus cu nivelurile de echipare L, CL, LS, GT, GTI și GLi. Echipamentul de dotări a fost îmbunătățit prin introducerea banchetei spate fracționabilă, instalației de spălare a farurilor și ceasului digital.
În septembrie 1982 este introdusă versiunea GTS disponibilă inițial cu motorul de 1.6L (85 CP) și motorul de 1.8L (112 CP) cu injecție Bosch K-Jetronic și rezervat versiunii GTI care îl înlocuia pe cel de 1.6L (110 CP). În același timp motoarele de 1.3L și 1.5L au fost eliminate din gamă. Un an mai târziu în luna august, motorul de 1.6L (85 CP) a fost înlocuit cu alte două motoare de 1.6L (75 CP) și 1.8L (90 CP), ambele alimentate cu un carburator Solex cu registre și care se aflau în dotarea versiunilor GL/LS și respectiv GLS/GTS/GT. Tot din august 1983, versiunea de top GTI a fost succedată de versiunea GTX care se deosebea la exterior prin spoilerul frontal de dimensiuni majorate, pragurile laterale aerodinamice, eleronul posterior, deflectorul aerodinamic posterior și jantele din aliaj cu design elaborat iar la interior ca și versiunile GT și GTI, prin scaunele față sport.
La jumătatea anului 1984, a fost modificat spațiul pentru roata de rezervă care majora astfel capacitatea rezervorului de combustibil. În același timp au fost introduse noi dotări opționale precum instalația de aer condiționat, tapițeria din piele, geamurile față acționate electric, închiderea centralizată a portierelor și instalația audio stereo. Tot începând din anul 1984 s-a revenit la soluția echipării cu două ștergătoare de parbriz.
În iulie 1985 debuta versiunea mai sportivă GTX 16V echipată cu motorul de 1.8L care dispunea de distribuție cu două axe cu came în chiulasă și 4 supape pe cilindru. Puterea furnizată era de 139 CP și care permitea performanțe ridicate: viteză maximă 208 km/h și accelerație 0 – 100 km/h în 8,1 secunde. În acest caz sistemul de frânare era prevăzut cu discuri la puntea din spate. În același an, interiorul a beneficiat de noi panori pentru portiere, materiale noi pentru finisări și un volan de concepție nouă și este introdusă versiunea specială White Cat care se evidenția la exterior printr-un kit aerodinamic special vopsit în culoarea caroseriei. Aceasta a fost urmată în gamă începând din 1986 de alte două versiuni speciale Tropic și Scala care dispunea de elemente personalizate atât la exterior cât și la interior precum și un de echipament specific de dotări.
În vara anului 1988, odată cu lansarea modelului succesor Corrado, modelul Scirocco II a fost revizuit la nivelul unor detalii atât de la exterior cât și de la interior concomitent cu reducerea numărului de versiuni (Scala, GT II și GTX 16V) și trei motoare: 1.6L (72 CP) cu carburator, 1.8L (95 CP) cu injecție și 1.8L (129 CP) cu 16 supape și injecție. Scirocco II a fost disponibil încontinuare pe unele piețe inclusiv cea germană alături de modelul Corrado bazat din punct de vere tehnic pe modelul Golf II. Din iulie 1990 și până la stoparea producției în septembrie 1992, gama modelului sport Volkswagen a fost compusă din versiunile Scala și GT II dotate cu motorul de 1.8L în cele două versiuni cu 8 supape (95 CP) și 16 supape (129 CP).
Cu cele 291.497 de exemplare comercializate, cea de-a doua generație a modelului Volkswagen Scirocco nu a reușit să egaleze succesul înregistrat de prima generație în ciuda numeroaselor versiuni de serie propuse de-a lungul carierei: L, CL, GL, LS, GLS, GLi, GT, GTI, GTL, GTS, GTX, GT II, Scala și GTX 16V dar și unor versiuni speciale în ediție limitată precum California Edition (1983, SUA), Storm (1984, Marea Britanie), White Cat (1985, Europa), Tropic (1986, Europa), Wolfsburg Edition (1983-1985, SUA și Canada) și Untied (1988, Canada) care prezentau de obicei combinații unice de culori la exterior și interior, jante speciale din aliaj și opțiuni specifice precum tapițerie din piele, computer de bord multifuncțional, geamuri electrice, trapă, geamuri cu tentă fumurie, radio casetofon stereo, proiectoare suplimentare ca dotări standard.
Foto: Volkswagen; Arhivă
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul Auto Retro Passion pentru mai multe informații AICI
Site-ul nostru folosește cookies pentru a asigura utilizatorii de o experiență cât mai bună. Dând click pe OK, confirmați că sunteți de acord cu Termenii și condițiile.OkPolitica De ConfidentialitatePolitica Cookies
GDPR
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.