ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
Începând din anul 2023, toate modelele auto care au fost lansate în cursul anului 1993 și sunt în stare originală se pot încadra la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea atestatului de vehicul istoric și pe baza căruia automobilele respective au menționată titulatura de ″Vehicul Istoric″ în cartea de identitate. Spectrul variază de la monovolumul din clasa mini Renault Twingo și până la supercar-ul McLaren F1, multe dintre aceatea fiind de ceva timp descoperite de entuziaști ca având un real potențial clasic și care urmează să se încadreze la categoria menționată mai sus.
Conform normelor FIVA (Federation International des Vehicules Anciens – Federația Internațională a Vehiculelor Istorice), odată cu împlinirea vârstei de 30 de ani, automobilele se pot încadra la categoria Vehicul Istoric. În țara noastră, automobilele respective pot obține un atestat de vehicul istoric eliberat de Retromobil Club România care este Autoritatea Națională FIVA și pe baza căruia Registrul Auto Român va face mențiunea de ″Vehicul Istoric″ în cartea de identitate a automobilului respectiv. În acest fel automobilul devine oficial unul istoric fiind inclus în “patrimoniul cultural al autovehiculelor”. În plus, față de vârstă minimă de 30 de ani, condiția prealabilă pentru aprobarea istorică este ca starea respectivului automobil să fie una cât mai bună și binențeles originală, în conformitate cu specificațiile producătorului auto respectiv.
Grație acestei certificări de ″Vehicul Istoric″ obținute, automobilul respectiv beneficiază conform legislației în vigoare din țara noastră, de scutire de impozit și plata rovinietei iar prin compania de asigurări parteneră a asociației Retromobil Club Romania sunt oferite asigurări tip RCA la prețuri reduse membrilor clubului deținători de vehicule istorice pe o perioadă de 6 luni.
În cursul anului 1993 au avut loc numeroase premiere interesante din aproape toate segmentele de piață, precum clasa mini cu Renault Twingo, clasa mică cu Fiat Punto sau Opel Corsa B, clasa compactă cu Lancia Delta II sau Peugeot 306, clasa medie superioară cu Citroen Xantia, Mercedes Clasa C (W202) sau Saab 900 II, clasa superioară cu Lexus GS 300 sau Mazda Xedos 9, clasa sport cu Fiat Coupe, Porsche 911 (Seria 993) sau Toyota Supra III și clasa off road cu Ford Explorer (versiunea pentru Europa), ca să le amintim doar pe cele mai cunoscute dintre modelele noi lansate.
Tot din anul 2023, la categoria ″Vehicul Istoric″ mai pot fi incluse cu ușurință modelele din segmentul supercar precum McLaren F1, versiunile sportive GT Turbo și GSi ale noilor modele din clasa mică Fiat Punto și respectiv Opel Corsa B, HF Turbo și S16 ale noilor modele din segmentul compact Lancia Delta și Peugeot 306, C36 AMG al noului Mercedes Clasa C (W202) din segmentul mediu superior sau cele ale unor modele deja consacrate cum ar fi: Alfa Romeo 164 Q4, Audi 80 S2, Fiat Croma 2.5 V6, Lamborghini Diablo VT, Opel Calibra 2.5 V6, Peugeot 405 T16, Renault Clio Williams sau Volvo 850 T5. În cadrul aceleași categorii se încadrează și variantele de caroserie ale unor modele din diferite segmente care și-au făcut debutul în cursul anului 1993 cum ar fi: Ferrari 348 Spider, BMW Seria 3 (E36) Cabrio,Opel Astra Cabrio, Volkswagen Golf III Cabrio, Volvo 850 Station Wagon sau facelift-urile unor modele aflate la jumătatea ori către finalul carierei precum: Alfa Romeo 164, Ferrari 348, Fiat Tipo, Fiat Croma, Mercedes Clasa E(W124), Mitsubitshi 3000 GT, Volkswagen Passat III și Volvo 440/460.
Un număr destul de mare de exemplare din modelele populare lansate pe toată perioada anului 1993 și considerate cu potențial clasic, continuă să fie regăsite într-o stare bună și utilizate ca daily driver pe multe din drumurile țărilor din Europa occidental. Acestea au avantajul că nu dispun de o parte mecanică complicată și nu au implementate numeroase sisteme electronice de unde rezultă și unele costuri de întreținere destul de rezonabile. Pe aceste piețe, modelele populare respective pot fi găsite cu ușurință la vânzare cu prețuri care sunt încă accesibile.
Pentru pasionații și colecționarii a unor astfel de automobile considerate inclusiv în România ca modele din categoria youngtimer, am alcătuit o galerie foto cu modelele lansate și introduse în producție pe parcursul anului 1993 iar mai jos am realizat o mica descriere la cele mai importante dintre acestea care se pot încadra cu ușurință la categoria Vehicul Istoric.
Citroen Xantia 1993 – 2001
Succesorul modelului BX din clasa medie superioară de la Citroen, denumit Xantia, a debutat pe piață la începutul anului 1993. La debut, modelul francez era disponibil cu o caroserie de tip hatchback în două volume și jumătate cu 4 uși și hayon al cărui design elegant, avangardist și aerodinamic (CX: 0,29) a fost semnat de studiourile Bertone și propus cu trei niveluri de echipare: X, SX și VSX. Gama de motorizări includea un număr de cinci unități cu 4 cilindri în linie din care patru pe benzină de 1.6L (88 CP), 1.8L (101 CP), 2L (121 CP) și 2L cu 16 supape (152 CP) toate alimentate cu injecție precum și un diesel de 1.9L oferit în versiune aspirată (69 CP) și turbo (92 CP) asociate în standard cu o cutie de viteze manuală cu 5 trepte sau opțional de una automată cu 4 trepte. Ca și precedentele modele din clasa medie și superioară ale producătorului francez, modelul Xantia dispunea de suspensie independentă hidropneumatică (în acest caz denumită Hydractive II și care reprezenta o evoluție a celei de la modelul superior XM), sistem de frânare cu discuri (cele din față ventilate) plus ABS opțional, direcție cu cremalieră servoasistată și în plus de punte spate autodirecțională care facilita manevrabilitatea în viraje la viteze mai ridicate (soluție tehnică care a debutat pe modelul compact ZX și ulterior regăsită pe modelul superior XM). Echipamentul de dotări standard era unul bogat, încă de la versiunea de bază erau incluse: volanul reglabil, scaunul șoferului cu reglaj pe înălțme, închiderea centralizată a portierelor și portbagajului, centurile de siguranță reglabile pe înălțime, bancheta spate fracționabilă și antena radio iar începând cu versiunea SX se puteau comanda airbag-ul pentru șofer, instalația de aer condiționat, trapa acționată electric, geamurile spate electrice, radio casetofonul stereo sau instalația de spălare a farurilor.
Din octombrie 1994, gama modelului Xantia a inclus și o versiune de top denumită Activa dotată cu suspensie activă și oferită în combinație într-o primă fază cu motorul pe benzină de 2L (150 CP) cu 16 supape iar din iunie 1995 și o variantă de caroserie break. Tot în anul 1995 gama de motorizări este extinsă cu unitățile pe benzină de 1.8L cu 16 supape (116 CP) și 2L turbo (147 CP) precum și turbo diesel de 2.1L (110 CP).
La începutul anului 1997 este introdus propulsorul V6 de 2.9L (190 CP) cu 24 supape, disponibil pe versiunile Activa și Exclusive și oferit exclusiv în combinație cu o cutie de viteze manuală cu 5 trepte pentru Activa și cu una automată cu 4 trepte având control electronic pentru Exclusive.
La finalul anului 1997 este efectuat un facelift ce a vizat în special partea frontală care dispunea de o grilă și grupuri optice reproiectate. La interior au fost aduse îmbunătățiri la tabloul de bord și la nivelul unor detalii și au fost introduse noi materiale pentru finisări. În aceșlași timp echipamentul de dotări opționale a fost extins cu airbag-ul pentru pasagerul din față, scaunele reglabile electric, computer-ul de bord, jantele de 16 țoli și radio cd-ul. Gama de motorizări a fost și ea innoită cu unitățile pe benzină de 1.8L (90 CP) în locul celei de 1.6L (88 CP) precum și cu 2L HDi (90 și 110 CP) cu tehnologie common rail (primele motoare diesel cu injecție directă de la Citroen).
Modelul din segmentul mediu superior de la Citroen este în general fiabil cu excepția unor probleme legate de etanșeitatea farurilor și la funcționarea unor accesorii cu funcție electrică în primul an de fabricație. Citroen Xantia nu este doar un model clasic foarte confortabil, spațios, elegant și cu o ținută de drum foarte sigură, ci și surprinzător de ieftin pe piețele din Europa de Vest, cu prețuri începând de la circa 1.800 euro pentru exemplarele de la baza și mijlocul gamei aflate într-o stare bună. În schimb, pentru versiunile de top care sunt mai rare precum Activa sau Exclusive dotate cu motoare V6, se găsesc la prețuri de minim 5.000 de euro.
Fiat Punto 1993 – 1999
Lansat cu prilejul Salonului Auto de la Frankfurt din 1993 ca succesor al bestseller-ului Uno (1983 – 1995), modelul Punto de la Fiat s-a făcut repede remarcat datorită design-ului atractiv semnat de Italdesign, habitaclului spațios, dotărilor opționale de înalt nivel pentru clasa mică (ABS, airbag-uri frontale, aer condiționat, servodirecție, volan reglabil, radio casetofon stereo), gamei generoase de motorizări, performanțele dinamice, numeroaselor versiuni disponibile și nu în ultimul rând raportului excelent preț/calitate. Mulțumită atu-urilor sale, modelul italian de clasă mică câștigă treofeul Car of the Year 1995. Dezvoltat pe o platformă tehnică complet nouă, modelul dispunea de o caroserie atent studiată aerodinamic (CX: 0,32) de tip hatchback cu 3 sau 5 uși iar începând din vara lui 1994 și cabrio cu 4 locuri dezvoltat și fabricat de carosierul Bertone. În comparație cu Uno, noul Punto este cu 7 centimetri mai lung, cu 6,5 centimetri mai lat și cu 3,5 centimetri mai înalt iar ampatamentul măsura cu 9 cm mai mult.
La debut, au fost propuse un număr de șapte niveluri de echipare: S, SX, ED, EL, HSD, ELX și GT și un număr de cinci motorizări cu 4 cilindri în linie din care cinci pe benzină de 1.1L (55 CP), 1.2L în varianta cu injecție monopunct (60 CP) și cu injecție multipunct (75 CP), 1.4L turbo (133 CP) rezervat versiunii GT (doar cu 3 uși) și 1.6L (88 CP) precum și un diesel de 1.7L oferit atât în varianta aspirată (57 CP) cât și turbo (71 CP). Motoarele erau oferite în standard cu o cutie de viteze manuală cu 5 trepte în timp ce pentru versiunea ED cu motor 1.2L (60 CP) era oferită o cutie manuală cu 6 trepte iar pentru versiunea Selecta cu motor de 1.2L (60 CP) o cutie automată ECVT cu variații continue ale rapoartelor. Fiat-ul Punto avea implementată o schemă tehnică cu motor amplasat frontal transversal și tracțiune pe roțile din față, suspensie independentă, în față de tip McPherson iar în spate cu brațe longitudinale de tip tiranți, sistem de frânare servoasistat cu discuri în față și tamburi în spate plus ABS opțional pe motorizările mai puternice sau cu discuri (cele din față ventilate) și ABS standard pentru versiunea GT și sistem de direcție cu cremalieră având servoasistare opțional sau în standard în funcție de nivelul de echipare.
În vara anului 1995 este lansată versiuea Sporting disponibilă doar în varianta de caroserie cu 3 uși oferită în combinație cu motorizarea pe benzină de 1.6L (88 CP) și care putea fi dotată opțional ca și versiunea de top GT cu scaune față sport Recaro și tapițerie din piele. Odată cu facelift-ul din iunie 1997, gama de motorizări a fost revizuită, motorul pe benzină de 1.5L (88 CP) fiind înlocuit cu unul de 1.2L (85 CP) cu 16 supape iar motorul diesel aspirat de 1.7L (59 CP) a fost eliminat. În același timp au fost introduse noi dotări opționale precum: centurile de siguranță față reglabile pe înălțime, comenzile pe volan pentru radio și geamurile cu tentă fumurie.
De-a lungul carierei, modelul Punto și-a demonstrat robustețea cu excepția unor probleme semnalate la cureaua alternatorului în cazul motorului turbo diesel de 1.7L, la funcționarea turometrului și martorilor luminoși din tabloul de bord precum și manevrarea dificilă a geamurilor din spate la varianta cu 5 uși în primii doi ani de producție. Exemplarele de la baza și mijlocul gamei aflate în stare bună, se găsesc în Occident și în special în Italia cu prețuri de la circa 1.300 euro, însă veriunile de top precum GT și cele cu caroserie cabrio pot fi achiziționate cu prețuri începând de la aproximativ 3.000 euro.
Ford Mondeo 1993 – 2000
Înlocuitorul longevivului model din segmentul mediu superior Sierra (1982 – 1993) al diviziei europene Ford, a debutat în martie 1993 sub numele Mondeo. Spre deosebire de predecesorul Sierra care avea implementată o schemă tehnică clasică cu motorul poziționat frontal longitudinal și tracțiune pe roțile din spate, noul Mondeo era conceput după o schemă modernă cu motorul amplasat frontal transversal și tracțiune pe roțile din față și avea în plus integrate două soluții tehnice avansate: conceptul de design Cab-Forwarg-Design al caroseriei și suspensia spate de tip multilink. De la debut, modelul din clasa medie superioară de la Ford a fost propus în trei variante de caroserie: fastback, sedan și break (Turnier) și cu același număr de versiuni de echipare: CLX, GLX și Ghia. Începând cu versiunea de bază erau oferite în standard: airbag-ul pentru șofer, volanul reglabil pe două direcții, scaunul șoferului reglabil pe înălțime, închiderea centralizată a ușilor și portbagajului, banchta spate fracționabilă și antena radio. Gama de motorizări includea patru unități cu 4 cilindri în linie din care trei pe benzină de 1.6L (90 CP), 1.8L (115 CP) și 2L (136 CP), toate având distribuție cu 16 supape și alimentate cu injecție și un turbo diesel de 1.8L (88 CP). În standard era oferită o cutie de viteze manuală cu 5 trepte iar opțional era propusă o cutie automată cu 4 trepte, în timp ce motorizarea de 2L putea fi comandată și cu tracțiune integrală.
Mondeo a fost conceput ca un model mondial (Ford Contour și Mercury Mistique erau modelele echivalente fabricate în SUA) pe o platformă complet nouă având suspensie independentă pe ambele punți cu o schemă de tip McPherson pe puntea față și de tip multilink cu cinci brațe, sistem de frânare servoasisitat cu discuri ventilate în față și tamburi în spate (discuri în spate pe motorizarea de 2L) plus ABS opțional și direcție de tipul cu cremalieră având servoasistare. Habitaclul și portbagajul spațioase, agilitatea trenului de rulare, motoarele cu un bun compromis între performanțe și consum, calitatea bună a fabricației și raportul preț/calitate excelent erau principalele atu-uri ale Ford-ului Mondeo și care i-au asigurat câștigarea trofeului Car of the Year 1994 și totodată un mare succes comercial.
În iulie 1994, gama modelului din clasa medie superioară de la Ford este extinsă cu o versiune de top propulsată cu o unitate V6 de 2.5L având distribuție cu două axe și 24 supape capabilă să dezvolte 170 CP și care era oferită în combinație cu nivelul de echipare Ghia.
În august 1996, este realizat un facelift major ce a inclus ample restilizări la exterior și în special la pertea frontală, unele îmbunătățiri la nivelul detaliilor de la interior (consolă centrală, panouri portiere, materiale noi pentru finisări) și la partea mecanică (tren de rulare și sistem de frânare revizuite). Tot acum a fost înnoită gama versiunilor de echipare și extins echipamentului de dotări opționale (climatizare automată, tapițerie din piele, faruri cu reglare automată, radio cd).
Către finalul carierei, în mai 1999, debuta versiunea sportivă ST 200 echipată cu propulsorul V6 de 2.5L care în acest caz furniza 205 CP. La exterior aceasta se evidenția printr-un kit aerodinamic special eleborat iar la interior prin unele detalii personalizate și dotări specifice.
Modelul Ford și-a dovedit fiabilitatea chiar dacă în primii doi ani de carieră au fost semnalate frecvent: o uzură accentuată la sincronizarea treptei a 2-a a cutiei de viteze sesizată în special la turații ridicate la motorul de 2L, unele probleme cu funcționarea instalației de aer condiționat în cazul motorizării turbo diesel, unele probleme cu funcționarea martorilor luminoși din tabloul de bord și dificultăți la închiderea/deschiderea torpedoului. Exemplarele de bază și intermediare din gama Ford-ului Mondeo, cu o vechime de 30 de ani și aflate în condiții bune pot fi găsite cu ușurință la vânzare cu prețuri de la aproximativ 1.600 euro iar pentru cele de top cu nivelul de echipare Ghia și cele cu motor V6 au prețuri de minim 2.800 euro.
Honda Accord V 1993 – 1999
A cincea generație a modelului japonez de clasă medie superioară Honda Accord pentru piața europeană a fost lansat în iunie 1993 și a fost complet diferit de modelul global cunoscut sub codificarea internă CD. De fapt, Honda Ascot Innova pentru piața japoneză se baza din punct de vedere tehnic pe genrația anterioară (a patra) Accord CB. Honda Accord V pentru piața din Europa fost rezultatul colaborării cu grupul britanic Rover și care era fabricată în uzina din Swindon (Marea Britanie) în timp ce modelul Rover Seria 600 se baza din punct de vedere tehnic pe modelul japonez. Stilul dinamic și mai sportiv al modelului Honda Accord european era complet diferit de varianta rezervată pieței din America de Nord care prezenta un stil mai clasic. Varianta europeană produsă în Marea Britanie dispunea de o caroserie berlină în 3 volume în stil coupe fastback care includea un număr de trei geamuri laterale în timp ce variantele de caroserie coupe și break (Aerodeck) importate în Europa din 1994 erau fabricate în SUA.
Comparativ cu generațiile precedente axate mai mult pe confort, Accord V avea un pronunțat caracter sportiv imprimat nu doar de design-ul dinamic ci și de noul trenul de rulare cu suspensii independente cu brațe tip patrulater deformabil suprapuse pe ambele punți, sistemul de frânare cu discuri ventilate în față și discuri pline în spate plus ABS opțional sau în standard și de direcția servoasistată cu demultiplicare scurtă. La debutul comercializării varianta berlină era disponibilă cu trei versiuni de echipare (base, S și ES) și două motorizări pe benzină cu 4 cilindri de 2L (115 – 131 CP) și 2.3L (156 CP) ambele cu injecție multipoint și 16 supape în timp ce variantele coupe și break erau propuse cu un motor de 2.2L (150 CP). Motoarele erau asociate în standard cu o cutie de viteze manuală cu 5 trepte sau contra cost de una automată cu 4 trepte.
Facelift-ul realizat către finalul anului 1996, includea unele îmbunătățiri de ordin stilistic atât la exterior cât și la interior precum și o listă de dotări extinsă în care erau incluse în standard airbag-urile frontale sau opțional cu tapițeria din piele, scaunele cu multipele reglaje și radio cd-ul. Gama de motorizări a inclus noutăți importante precum unitatea pe benzină de 1.8L (115 CP) în locul celei de 2L (115 CP), cea pe benzină de 2.2L (155 CP) cu distribuție variabilă V-TEC în locul celei de 2.3L precum și cea turbo diesel de 2L (105 CP) cu injecție directă de concepție Rover.
Honda Accord V a fost apreciat pentru calitatea construcției, comportamentul dinamic, lista numeroasă de dotări iar într-un timp scurt și-a câștigat o bună reputație în ceea ce privește fiabilitatea ridicată, în primul an de fabricație fiind semnalate frecvent ovalizarea discurilor față de la sistemul de frânare începând cu 10.000 km și dificultăți la deschiderea portierelor din spate de la interior la varinata berlină. Exemplarele modelului japonez cu o vechime de 30 de ani aflate într-o stare bună, pot fi găsite la vânzare la prețuri începând de la circa 2.000 euro în cazul versiunilor de la baza gamei sau de la circa 2.700 euro pentru cele de la mijlocul și vârful gamei.
Lancia Delta II 1993 – 1999
A doua generație a modelului compact de succes de la Lancia a avut premiera la Geneva Motor Show 1993. Cu un design realizat de compania IDEA Design din Torino, Lancia Delta II se baza pe platforma tehnică de la modelul din clasa medie superioară Dedra iar spre deosebire de generația precedentă care era orientată către caracterul sport, a doua generație miza acum pe confort, fiind echipată cu dotări opționale de înalt nivel (climatizare automată, amortizoare cu reglare automată, retrovizoare exterioare reglabile electric tapițerie din piele Alcantara, trapă cu acționare electrică, check control) însă nu mai era propusă cu tracțiunea integrală care a făcut-o faimoasă pe prima generație. La debut, modelul compact italian era propus în varianta de caroserie hatchback cu 5 uși, trei niveluri de echipare (base, LE și LS) și patru motorizări cu 4 cilindri din care trei pe benzină de 1.6L (75 CP), 1.8L (103 CP), 2L cu 16 supape în variantă aspirată (139 CP) și turbo (186 CP) rezervată versiunii de top HFTurbo precum și un turbo diesel de 1.9L (90 CP). Toate motorizările erau oferite în standard cu o cutie de viteze manuală cu 5 trepte plus un vâscocuplu în cazul versiunii de top HF. Suspensia era independentă cu o schemă McPherson pe puntea față și cu brațe longitudinale pe puntea spate, sistemul de frânare era servoasistat cu discuri (cele din față ventilate în cazul motorului de 2L) plus ABS opțional sau în standard pentru HFTurbo iar direcția servoasistată. În echiparea de serie a modelului erau incluse încă de la versiunea de bază: volanul reglabil, geamurile față electrice, închiderea centralizată a portierelor și portbagajului, centurile de siguranță față reglabile pe înălțime, banchta spate fracțioanbilă și turometrul.
Din septembrie 1994, airbag-ul pentru șofer devine dotare standard iar la Geneva Motor Show 1995 este lansată varianta de caroserie cu 3 uși denumită HPE, disponibilă cu două motorizări, pe benzină de 2L (139 – 186 CP) și turbo diesel 1.9L (90 CP) și care la exterior se evidenția prin grila frontală restilizată și vopsită în culoarea caroseriei și aripile față – spate evazate similare versiunii de top HF Turbo. În același timp, pentru varianta de caroserie cu 5 uși au fost introduse versiunile de echipare LX și GT.
În noiembrie 1996 este realizat un ușor restyling ce a vizat unele detalii de la exterior și interior dar și gama de motorizări pe benzină care a fost revitalizată cu unitățile de 1.6L (103 CP) și 1.8L (131 CP) ambele cu 16 supape și care înlocuiau pe cele de 1.6L (75 CP) și 2L (139 CP). Doi ani mai târziu în luna februarie, este efectuat un ultim restyling care a inclus unele îmbunătățiri de ordin stilistic atât la exterior cât și la interior și introducerea opțional a unui kit aerodinamic special pentru varianta de caroserie cu 3 uși care era oferit standard în cazul versiunii sportive HPE 2.0 HF Turbo.
Modelul Delta II s-a făcut remarcat pentru comportamentul dinamic și incisiv, ținuta de drum sigură, finisările de calitate și dotările de înalt nivel. Pe parcursul carierei, modelul compact Lancia s-a dovedit a fi în general unul fiabil, unele probleme fiind semnalate la motoarele pe benzină de 1.8L și 2L care în primul an de producție au înregistrat cu consum ridicat de ulei și la funcționarea vitezometrului și turometrului. Prețul exemplarelor cu o vechime de 30 de ani de la baza și mijlocul gamei aflate în condiții bune au prețuri de aproximativ 2.000 euro în timp ce versiunele sportive HF se gsesc la prețuri care depășesc în cele mai multe cazuri suma de 6.000 euro.
Mercedes Clasa C (W202) 1993 – 2000
La momentul lansării în iunie 1993, modelul Clasa C (W202) din clasa medie superioară de la Mercedes, clienții tradiționali al brandului german din Stuttgart au fost ușor dezamăgiți pentru că în viziunea acestora predecesorul model 190 (W201) era considerat încă unul de actualitate chiar dacă înregistrase o carieră longevivă de 11 ani (1982 – 1993), lucrul reflectat inclusiv în vânzări care erau încă la cote ridicate. Conform conducerii Mercedes, noul model entry-level trebuia să depășească succesul înregistrat de modelul 190, mai ales că acesta dispunea de o nouă gamă de motoare pe benzină având distribuție cu 4 supape pe cilindru, patru niveluri de echipare: Clasic, Esprit, Elegance și Sport, mai mult spațiu interior, precum și dotări de ultimă oră de siguranță (centuri de siguranță pretensionate) și confort (climatizare cu control automat, transmisie automată controlată electronic, scaune cu reglaje multiple, display multifuncțional, tetiere spate rabatabile, radio cd).
Dezvoltat pe o platformă tehnică îmbunătățită a modelului 190, Clasa C menținea în mare aceeași schema tehnică cu motorul poziționat frontal longitudinal, tracțiune pe roțile din spate, suspensie independentă pe ambele punți cu schemă McPherson în față și brațe oscilante în spate, sistem de frânare servoasistat prevăzut cu discuri ventilate în față și discuri pline în spate plus ABS opțional sau în standard și direcție cu cremalieră servoasistată.
La momentul lansării eru disponibile un număr de cinci propulsoare pe benzină din care trei având 4 cilindri în linie de 1.8L (122 CP) – versiunea C 180, 2L (136 CP) – C 200, 2.2L (150 CP) – C 220 și două cu 6 cilindri în linie de 2.8L (193 CP) – C 280 și 3.6L (280 CP) – C 36 AMG precum și trei diesel-uri aspirate din care două cu 4 cilindri de 2L (75 CP) – C 200 D și 2,2L (95 CP) – C 220 D și unul cu 5 cilindri de 2.5L (113 CP) – C 250 D. Propulsoarele erau asociate în standard cu o cutie de viteze manuală cu 5 trepte sau opțional de una automată cu 4 trepte iar în cazul motorului de 3.6L doar cu una automată.
Din septembrie 1995, gama este extinsă cu versiunile C 230 Kompressor echipată cu un propulsor pe benzină de 2.3L (193 CP) supraalimentat cu compresor (pe unele piețe C 200 Kompressor cu motor de 2L – 193 CP) și C 250 TD dotată cu un propulsor turbo diesel cu 5 cilindri de 2.5L (150 CP). Un an mai târziu în luna mai debutau varianta de caroserie break denumită T-Model și versiunea C 230 cu motor pe benzină de 2.3L (150 CP) care înlocuia versiunea C 220.
Facelift-ul efectuat în iunie 1997, a adus pe lângă restilizările la unele detalii de la exterior și interior, introducerea în premieră pentru acest segment mediu superior a unor dotări pentru siguranță precum airbagurile laterale față, sistemul de asistare la frânarea de urgență și dispozitivul antipatinaj ASR. Tot acum, gama a fost revitalizată prin introducerea versiunilor C 240 și C 280 dotate cu propulsoare V6 de 2.4L (170 CP) și 2.8L (197 CP) în locul versiunilor C 230 și C 280 cu motoare “6 în linie” precum și C 43 AMG cu motor V8 de 4.3L (347 CP) în locul lui C 36 AMG.
În noiembrie 1997, sunt introduse versiunile C 200 CDI și C 220 CDI dotate cu motoare turbo diesel cu tehnlologie common rail (în premieră pentru Mercedes) de 2L (102 CP) și respectiv 2.2L (125 CP) și care înlocuiau în gamă versiunile C 200 D și C 220 D dotate cu motoare diesel aspirate.
Mercedes-ul Clasa C (W202) este un model solid din punct de vedere mecanic, confortabil, cu un garad ridicat de siguranță activă și pasivă dar și cu unele zone sensibile la rugină precum pasajele roților și marginile portbagajului sau cazuri de renlanti instabil în cazul motorizărilor cu 4 cilindri în primul an de producție. În ceea privește prețurile de vânzare, acestea sunt încă rezonabile. Astfel, pe piețele din Europa de Vest, un exemplar de 30 de ani al versiunilor C 180 sau C 200 aflat în stare bună poate fi găsit cu prețuri de sub 3.500 euro. În schimb, versiunea de top C 36 care reprezintă prima versiune AMG oficială de la Mercedes, poate costa în jur de 18.000 euro dacă se află în stare bună.
Opel Corsa B 1993 – 2000
A doua generație a modelului de clasă mică Opel Corsa a debutat la Geneva Motor Show 1993, a fost proiectată de designerul Hideo Kodama și dispune de o linie de design complet diferită cu forme rotunjite față de prima generație care avea un stil cu linii aproape drepte și care s-a bucurat de o carieră de succes longevivă (1982 – 1993). Dezvoltat ca un automobil mondial care trebuia produs pe mai multe continente, Opel-ul Corsa B se încadrează perfect pentru trendul aniilor ’90 cu dotări opționale moderne (airbag pentru șofer, ABS, servodirecție, centuri de siguranță reglabile pe înălțime) având de partea sa atu-uri precum design-ul atractiv, motoarele economice, confortul bun la rulare, numeroasele versiuni de echipare și raportul preț/calitate excelent și care i-au asigurat calități de primă mașină a familiei și totodată succesul comercial.
Corsa B era propus în varianta de caroserie tip hatchback cu 3 sau 5 uși (break, van sau pick-up doar pe uneșe piețe), cu cinci niveluri de echipare (City, Swing, Eco, Sport și GSi) și cu un număr de patru motorizări cu 4 cilindri din care trei pe benzină alimentate cu injecție de 1.2L (45 CP), 1.4L în varianta cu injecție monopunct (60 CP) și multipunct (82 CP) și 1.6L (109 CP) cu 16 supape rezevat versiunii de top GSi precum și un diesel de 1.5L oferit în varinată aspirată (50 CP) și turbo (67 CP). Motoarele erau oferite în standard în combinație cu o cutie de viteze manuală cu 5 trepte sau opțional pentru motorul de 1.4L de una automată cu 4 trepte.
Conceput pe o platformă nouă, modelul de clasă mică de la Opel dispunea de suspensie independentă pe ambele punți, în față cu o schema McPherson iar în spate cu brațe interconanctate, sistem de frânare servoasistat de tip mixt cu discuri în față și tamburi în spate și direcție cu cremalieră.
În septembrie 1994 motorizarea pe benzină de 1.4L (82 CP) este înlocuită cu una de aceeași capacitate dar având distribuție cu 16 supape și care livra 90 CP. Doi ani mai târziu în luna martie, unitatea diesel de 1.5L (50 CP) este înlocuită cu una de 1.7L (60 CP).
Facelift-ul realizat în mai 1997 aduce unele modernizări de ordin stilistic în special la exterior și la echipamentul de dotări, airbag-ul pentru șofer devenind dotare standard iar contra cost puteau fi comandate airbag-ul pentru pasagerul din dreapta, display-ul multifuncțional (standard la Sport și GSi) și instalația audio stereo. În același timp, gama de motoare a fost extinsă cu o unitate entry level pe benzină cu 3 cilindri de 1L (54 CP) cu 12 supape. Un an mai târziu în luna martie, unitatea pe benzină de 1.4L (60 CP) este înlocuită cu o unitate de 1.2L (65 CP) cu 16 supape.
Modelul Opel din segmentul mic s-a dovedit a fi unul robust, unele probleme fiind semnalate la motoarele de 1.2L și 1.4L cu unele scurgeri de ulei după 40.000 kn sau în unele cazuri nefuncționarea vitezometrului, geamurilor cu acționare electrică sau ștergătoarelor de parbriz. Pentru exemplarele de la baza și mijlocul gamei crect întreținute și mai vechi de 30 ani prețurile de vânzare pornesc de la aproximativ 1.000 euro în timp ce pentru versiunile aflate în topul gamei precum Sport sau GSi care sunt mai rare, prețurile depășesc în multe cazuri suma de 3.000 euro.
Peugeot 306 1993 – 2001
Prezentarea oficială a modelului compact Peugeot 306 a avut loc în februarie 1993 la Salonul Auto de la Amsterdam. Modelul francez a fost inclus încă din faza de proiectare într-un program care vizează simplificarea și raționalizarea gamei, în așa fel încât să sporească calitatea produsului, dar limitând pe cât posibil costurile de producție. Bază mecanică a Peugeot-ului 306 a fost aleasă platforma tehnică a celuilalt model din grupul PSA, Citroen ZX lansat în 1991, care era una modernă, în timp ce în privință tipului de caroserie, s-a decis să se renunțe la formula caroseriei în două volume și jumătate a modelului predecesor 309, în favoarea unei caroserii în două volume, care părea să aibă mai mult succes în rândul publicului, cele mai bune exemple în acest sens fiind modelele Volkswagen Golf și Fiat Tipo. Cu un design semnat de studiourile Pinifarina, caroseria lui Peugeot 306 beneficia de o suprafață vitrată generoasă și era disponibilă încă de la debut în variantele cu 3 și 5 uși.
Schema tehnică a modelului compact francez era una tradițională cu motor plasat frontal transversal și tracțiune pe roțile din față. Suspensia față era prevăzută cu o schemă de tip McPherson în timp ce suspensia spate era de tipul cu brațe longitudinale, bare de torsiune și sistem autodirecțional. Sistemul de frânare era servoasistat de tip mixt cu discuri în față și tamburi în spate plus ABS la cerere. Sistemul de direcție era de tipul cu cremalieră, servodirecția fiin oferită contra cost sau în standard în funcție de nivelul de echipare.
La momentul lansării au fost disponibile trei versiuni de echipare (XN, XL și XS) și patru motorizări cu 4 cilindri din care trei pe benzină de 1.4L (75 CP), 1.6L (88 CP) și 1.8L (103 CP) și unul diesel aspirat de 1.9L (69 CP) toate oferite în combinație cu o cutie de viteze manuală cu 5 trepte.
Către finalul anului 1993 sunt lansate versiunile 2.0 XSi și 2.0 16S ambele achipate cu un motor pe benzină de 2L, în primul caz cu 2 supape pe cilindru (121 CP) iar în al doilea caz cu 4 supape pe cilindru (152 CP) și dotate cu sistem de frânare cu discuri (cele din față ventilate) și versiunea 1.9 D Turbo dotată cu un motor turbo diesel de 1.9L (92 CP). La începutul anului următor, motorul de 1.8L (103 CP) putea fi comandat și cu o transmisie automată cu 4 trepte.
La Salonul Auto de la Geneva din 1994, debuta varianta de caroserie cabrio cu 4 locuri stilizată și produsă de carosierul Pininfarina și oferită într-o primă fază doar cu motorul de 1.8L (103 CP). În luna septembrie din același an, era lansată varianta de caroserie în 3 volume cu 4 uși. Doi ani mai târziu în luna iunie, versiunea 2.0 16S este înlocuită cu versiunea GTI dotată cu un motor de 2L care dezvolta 163 CP și era asociat cu o cutie de viteze manuală cu 6 trepte.
În mai 1997 este efectuat un prim facelift care a inclus restilizarea părții frontale și unele detalii de la exterior și interor precum și extinderea echipamentului de dotări opționale (airbag pentru pasagerul din față, radio cd). Tot acum a fost introdusă varianta de caroserie break denumită 306 SW și propulsorul pe benzină de 1.8L (112 CP) cu 16 supape.
În iunie 1999 este realizat un al doilea facelift care s-a limitat la îmbunătățirea stilistică a unor detalii de la exterior. În același timp motorul turbo diesel de 1.9L a fost înlocuit cu unul de 2L (90 – 110 CP) cu tehnologie common rail.
Modelul compact Peugeot este cunoscut ca unul solid din punct de vedere tehnic, confortabil, spațios, cu o manevrabilitate forte bună și care poate fi găsit cu ușurință la vânzare pe piețele vest europene dintr-o vastă gamă de versiuni. Ocazional, în primul an de producție au fost consemnate probleme la calculatorul de gestiune electronică a motorului de 1.4L, o uzură accentuată a pinionelor primei trepte și marșarier de la cutia de viteze precum și o uzură a sincronizării treptei a 5-a de viteză după un rulaj de 120.000 km. Exemplarele cu o vechime de 30 de ani aflate într-o stare bună cu o echipare de bază sau medie se găsesc cu prețuri de la aproximativ 1.700 euro. În schimb, versiunile aflate în top-ul gamei precum XSi, S16 și GTI au prețuri care pornesc de la circa 3.500 euro.
Renault Twingo I 1993 – 2007
Modelul mini Twingo reprezintă un concept îndrăzneț prezentat de Renault la ediția din 1992 a Salonului Auto de la Paris și care a debutat la comercializare în martie 1993. Succesor direct al bestseller-ului R4 (1961 – 1992), Renault-ul Twingo prezintă un look simpatic și atrăgător cu grupurile optice sale rotunjite și partea frontală scurtă și puternic plonjată pe o caroserie de tip monovolum cu 3 uși cu stil neconvențional. Designul neobișnuit creează mult spațiu interior și păstrează look-ul neschimbat pe tot parcursul carierei de 14 ani. Bancheta spate culisantă și plafonul retractabil opțional asigură un interior aerisit iar interiorul extrem de spațios pentru dimensiunile caroseriei, omologat pentru 4 locuri cu tapițeria multicoloră și planșa de bord având comutatoare colorate. imprimă un aer tineresc în timp ce tabloul de bord digital poziționat central pare unul futurist. În schimb, partea tehnică era una convențională cu motorul frontal transversal, tracțiune pe roțile din față, suspensie față de tip McPherson, suspensie spate cu brațe interconnectate, sistem de frânare servoasistat cu discuri în față și tamburi în spate și direcție cu cremalieră. Motorul aflat în dotare era un “4 în linie” de 1.2L (54 CP) având distribuție cu un ax cu came în ploc și alimentat cu injecție monopunct și care era oferit în combinație cu o cutie de viteze manuală cu 5 trepte.
Pentru că modelul a fost foarte bine primit de piață încă de la debut, Renault a extins rapid gama cu noi versiuni. Prima dintre acestea a fost Twingo Easy lansată la finalului anului 1994 și dotată cu ambreiaj gestionat electronic care a necesitat eliminarea pedalei de ambreiaj. Din martie 1995 au fost introduse opțional airbag-ul pentru șofer și ABS-ul precum și versiunea Pack Electrique care avea un pachet suplimentar de dotări (retrovizoare exterioare reglabile electric, geamuri electrice și închidere centralizată).
În septembrie 1996, motorul de 1.2L este înlocuit cu unul de 1.1L (60 CP) având distribuție cu un ax cu came în chiulasă ți alimentat cu injecție multipunct și este introdus ca opțiune airbag-ul pentru șofer.
În octombrie 1997 este lansată versiunea Twingo Matic echipată cu o transmisie automată cu 3 trepte iar în septembrie 1998 este realizat un prim restyling ce a vizat în special partea frontală precum și unele elemente de la exterior. Tot acum sunt introduse contra cost airbag-ul pentru pasagerul față și direcția servoasistată. În septembrie 1999 debutează versiunea de top Initiale dotată în standard cu geamuri electrice, închidere centralizată, retrovizoare exterioare reglabile electric, proiectoare suplimentare și radio casetofon.
La mijlocul anului 2000 sunt efectuate unele îmbunătățiri de ordin tehnic la suspensia spate și sistemul de frânare. Din ianuarie 2001, modelul mini Renault era disponibil cu un motor de 1.1L (75 CP) cu 16 supape și optțional cu o cutie de viteze robotizată cu 5 trepte denumită Quickshift. În același an, sunt aduse unele îmbunătățiri la detaliile de la interior (noi panouri de uși, noi materiale pentru finisări). În cursul anului 2004 sunt aduse ultimele îmbunătățiri de ordin stilistic la partea din spate înainte de finalul carierei din 2007.
Spațiul interior generos, portbagajul variabil, manevrabilitatea, diminsiunile citadine și costurile reduse în exploatare reprezintă principalele atu-uri ale modelului mini de la Renault. Scurgerile de ulei de la motor, garniturile de chiulasă fragile și rugina de pe pasajele roților și din jurul lunetei sunt cele mai frecvente defecte. În stare bună, exemplarele de Renault Twingo cu o vechime de 30 ani pot fi găsite cu ușurință la vânzare pentru sume de circa 1.200euro.
De la Renault Twingo la McLaren F1, anul 1993 oferă o varietate remarcabilă. În anii ’90, producătorii auto au început să ocupe noi nișe de piață, modelele din clasa mică ofereau tot ce are nevoie un automobil pentru uzul zilnic și din perspectiva actuală majoritatea modelelor erau încă ușoare ca și gabarit și necomplicate din punct de vedere tehnic de unde rezulta și o mentenanță mai facilă. Calitatea și confortul sunt mai bune decât al modelelor echivalente din anii ’70 și ’80, așa că cele care au debutat la începutul anilor ’90 sunt încă potrivite pentru utilizarea de zi cu zi ca daily driver iar ca design nu arată deloc ca automobile clasice care oficial pot fi înmatriculate ca Vehicul Istoric.
Foto: Producători; Arhivă
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul Auto Retro Passion pentru mai multe informații AICI
Site-ul nostru folosește cookies pentru a asigura utilizatorii de o experiență cât mai bună. Dând click pe OK, confirmați că sunteți de acord cu Termenii și condițiile.OkPolitica De ConfidentialitatePolitica Cookies
GDPR
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.