ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În luna martie din urmă cu 60 de ani, debuta modelul din clasa medie inferioară Fulvia de la Lancia. Dacă în cazul variantei de caroserie berlină succesul comercial a fost unul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În luna martie din urmă cu 60 de ani, debuta modelul din clasa medie inferioară Fulvia de la Lancia. Dacă în cazul variantei de caroserie berlină succesul comercial a fost unul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În luna martie din urmă cu 60 de ani, debuta modelul din clasa medie inferioară Fulvia de la Lancia. Dacă în cazul variantei de caroserie berlină succesul comercial a fost unul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În luna martie din urmă cu 60 de ani, debuta modelul din clasa medie inferioară Fulvia de la Lancia. Dacă în cazul variantei de caroserie berlină succesul comercial a fost unul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În luna martie din urmă cu 60 de ani, debuta modelul din clasa medie inferioară Fulvia de la Lancia. Dacă în cazul variantei de caroserie berlină succesul comercial a fost unul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În luna martie din urmă cu 60 de ani, debuta modelul din clasa medie inferioară Fulvia de la Lancia. Dacă în cazul variantei de caroserie berlină succesul comercial a fost unul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În luna martie din urmă cu 60 de ani, debuta modelul din clasa medie inferioară Fulvia de la Lancia. Dacă în cazul variantei de caroserie berlină succesul comercial a fost unul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În luna martie din urmă cu 60 de ani, debuta modelul din clasa medie inferioară Fulvia de la Lancia. Dacă în cazul variantei de caroserie berlină succesul comercial a fost unul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În luna martie din urmă cu 60 de ani, debuta modelul din clasa medie inferioară Fulvia de la Lancia. Dacă în cazul variantei de caroserie berlină succesul comercial a fost unul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În luna martie din urmă cu 60 de ani, debuta modelul din clasa medie inferioară Fulvia de la Lancia. Dacă în cazul variantei de caroserie berlină succesul comercial a fost unul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În luna martie din urmă cu 60 de ani, debuta modelul din clasa medie inferioară Fulvia de la Lancia. Dacă în cazul variantei de caroserie berlină succesul comercial a fost unul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În luna martie din urmă cu 60 de ani, debuta modelul din clasa medie inferioară Fulvia de la Lancia. Dacă în cazul variantei de caroserie berlină succesul comercial a fost unul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În luna martie din urmă cu 60 de ani, debuta modelul din clasa medie inferioară Fulvia de la Lancia. Dacă în cazul variantei de caroserie berlină succesul comercial a fost unul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În luna martie din urmă cu 60 de ani, debuta modelul din clasa medie inferioară Fulvia de la Lancia. Dacă în cazul variantei de caroserie berlină succesul comercial a fost unul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În luna martie din urmă cu 60 de ani, debuta modelul din clasa medie inferioară Fulvia de la Lancia. Dacă în cazul variantei de caroserie berlină succesul comercial a fost unul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În luna martie din urmă cu 60 de ani, debuta modelul din clasa medie inferioară Fulvia de la Lancia. Dacă în cazul variantei de caroserie berlină succesul comercial a fost unul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În luna martie din urmă cu 60 de ani, debuta modelul din clasa medie inferioară Fulvia de la Lancia. Dacă în cazul variantei de caroserie berlină succesul comercial a fost unul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În luna martie din urmă cu 60 de ani, debuta modelul din clasa medie inferioară Fulvia de la Lancia. Dacă în cazul variantei de caroserie berlină succesul comercial a fost unul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În luna martie din urmă cu 60 de ani, debuta modelul din clasa medie inferioară Fulvia de la Lancia. Dacă în cazul variantei de caroserie berlină succesul comercial a fost unul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În luna martie din urmă cu 60 de ani, debuta modelul din clasa medie inferioară Fulvia de la Lancia. Dacă în cazul variantei de caroserie berlină succesul comercial a fost unul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În luna martie din urmă cu 60 de ani, debuta modelul din clasa medie inferioară Fulvia de la Lancia. Dacă în cazul variantei de caroserie berlină succesul comercial a fost unul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În luna martie din urmă cu 60 de ani, debuta modelul din clasa medie inferioară Fulvia de la Lancia. Dacă în cazul variantei de caroserie berlină succesul comercial a fost unul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În luna martie din urmă cu 60 de ani, debuta modelul din clasa medie inferioară Fulvia de la Lancia. Dacă în cazul variantei de caroserie berlină succesul comercial a fost unul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În luna martie din urmă cu 60 de ani, debuta modelul din clasa medie inferioară Fulvia de la Lancia. Dacă în cazul variantei de caroserie berlină succesul comercial a fost unul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În luna martie din urmă cu 60 de ani, debuta modelul din clasa medie inferioară Fulvia de la Lancia. Dacă în cazul variantei de caroserie berlină succesul comercial a fost unul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În luna martie din urmă cu 60 de ani, debuta modelul din clasa medie inferioară Fulvia de la Lancia. Dacă în cazul variantei de caroserie berlină succesul comercial a fost unul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În luna martie din urmă cu 60 de ani, debuta modelul din clasa medie inferioară Fulvia de la Lancia. Dacă în cazul variantei de caroserie berlină succesul comercial a fost unul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În luna martie din urmă cu 60 de ani, debuta modelul din clasa medie inferioară Fulvia de la Lancia. Dacă în cazul variantei de caroserie berlină succesul comercial a fost unul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În luna martie din urmă cu 60 de ani, debuta modelul din clasa medie inferioară Fulvia de la Lancia. Dacă în cazul variantei de caroserie berlină succesul comercial a fost unul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În luna martie din urmă cu 60 de ani, debuta modelul din clasa medie inferioară Fulvia de la Lancia. Dacă în cazul variantei de caroserie berlină succesul comercial a fost unul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În luna martie din urmă cu 60 de ani, debuta modelul din clasa medie inferioară Fulvia de la Lancia. Dacă în cazul variantei de caroserie berlină succesul comercial a fost unul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În luna martie din urmă cu 60 de ani, debuta modelul din clasa medie inferioară Fulvia de la Lancia. Dacă în cazul variantei de caroserie berlină succesul comercial a fost unul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În luna martie din urmă cu 60 de ani, debuta modelul din clasa medie inferioară Fulvia de la Lancia. Dacă în cazul variantei de caroserie berlină succesul comercial a fost unul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În luna martie din urmă cu 60 de ani, debuta modelul din clasa medie inferioară Fulvia de la Lancia. Dacă în cazul variantei de caroserie berlină succesul comercial a fost unul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În luna martie din urmă cu 60 de ani, debuta modelul din clasa medie inferioară Fulvia de la Lancia. Dacă în cazul variantei de caroserie berlină succesul comercial a fost unul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În luna martie din urmă cu 60 de ani, debuta modelul din clasa medie inferioară Fulvia de la Lancia. Dacă în cazul variantei de caroserie berlină succesul comercial a fost unul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În luna martie din urmă cu 60 de ani, debuta modelul din clasa medie inferioară Fulvia de la Lancia. Dacă în cazul variantei de caroserie berlină succesul comercial a fost unul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În luna martie din urmă cu 60 de ani, debuta modelul din clasa medie inferioară Fulvia de la Lancia. Dacă în cazul variantei de caroserie berlină succesul comercial a fost unul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În luna martie din urmă cu 60 de ani, debuta modelul din clasa medie inferioară Fulvia de la Lancia. Dacă în cazul variantei de caroserie berlină succesul comercial a fost unul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În luna martie din urmă cu 60 de ani, debuta modelul din clasa medie inferioară Fulvia de la Lancia. Dacă în cazul variantei de caroserie berlină succesul comercial a fost unul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În luna martie din urmă cu 60 de ani, debuta modelul din clasa medie inferioară Fulvia de la Lancia. Dacă în cazul variantei de caroserie berlină succesul comercial a fost unul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În luna martie din urmă cu 60 de ani, debuta modelul din clasa medie inferioară Fulvia de la Lancia. Dacă în cazul variantei de caroserie berlină succesul comercial a fost unul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În luna martie din urmă cu 60 de ani, debuta modelul din clasa medie inferioară Fulvia de la Lancia. Dacă în cazul variantei de caroserie berlină succesul comercial a fost unul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În luna martie din urmă cu 60 de ani, debuta modelul din clasa medie inferioară Fulvia de la Lancia. Dacă în cazul variantei de caroserie berlină succesul comercial a fost unul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În luna martie din urmă cu 60 de ani, debuta modelul din clasa medie inferioară Fulvia de la Lancia. Dacă în cazul variantei de caroserie berlină succesul comercial a fost unul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În luna martie din urmă cu 60 de ani, debuta modelul din clasa medie inferioară Fulvia de la Lancia. Dacă în cazul variantei de caroserie berlină succesul comercial a fost unul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În luna martie din urmă cu 60 de ani, debuta modelul din clasa medie inferioară Fulvia de la Lancia. Dacă în cazul variantei de caroserie berlină succesul comercial a fost unul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În luna martie din urmă cu 60 de ani, debuta modelul din clasa medie inferioară Fulvia de la Lancia. Dacă în cazul variantei de caroserie berlină succesul comercial a fost unul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În luna martie din urmă cu 60 de ani, debuta modelul din clasa medie inferioară Fulvia de la Lancia. Dacă în cazul variantei de caroserie berlină succesul comercial a fost unul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În luna martie din urmă cu 60 de ani, debuta modelul din clasa medie inferioară Fulvia de la Lancia. Dacă în cazul variantei de caroserie berlină succesul comercial a fost unul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În luna martie din urmă cu 60 de ani, debuta modelul din clasa medie inferioară Fulvia de la Lancia. Dacă în cazul variantei de caroserie berlină succesul comercial a fost unul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În luna martie din urmă cu 60 de ani, debuta modelul din clasa medie inferioară Fulvia de la Lancia. Dacă în cazul variantei de caroserie berlină succesul comercial a fost unul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În luna martie din urmă cu 60 de ani, debuta modelul din clasa medie inferioară Fulvia de la Lancia. Dacă în cazul variantei de caroserie berlină succesul comercial a fost unul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În luna martie din urmă cu 60 de ani, debuta modelul din clasa medie inferioară Fulvia de la Lancia. Dacă în cazul variantei de caroserie berlină succesul comercial a fost unul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În luna martie din urmă cu 60 de ani, debuta modelul din clasa medie inferioară Fulvia de la Lancia. Dacă în cazul variantei de caroserie berlină succesul comercial a fost unul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În luna martie din urmă cu 60 de ani, debuta modelul din clasa medie inferioară Fulvia de la Lancia. Dacă în cazul variantei de caroserie berlină succesul comercial a fost unul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În luna martie din urmă cu 60 de ani, debuta modelul din clasa medie inferioară Fulvia de la Lancia. Dacă în cazul variantei de caroserie berlină succesul comercial a fost unul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În luna martie din urmă cu 60 de ani, debuta modelul din clasa medie inferioară Fulvia de la Lancia. Dacă în cazul variantei de caroserie berlină succesul comercial a fost unul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În luna martie din urmă cu 60 de ani, debuta modelul din clasa medie inferioară Fulvia de la Lancia. Dacă în cazul variantei de caroserie berlină succesul comercial a fost unul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În luna martie din urmă cu 60 de ani, debuta modelul din clasa medie inferioară Fulvia de la Lancia. Dacă în cazul variantei de caroserie berlină succesul comercial a fost unul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În luna martie din urmă cu 60 de ani, debuta modelul din clasa medie inferioară Fulvia de la Lancia. Dacă în cazul variantei de caroserie berlină succesul comercial a fost unul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În luna martie din urmă cu 60 de ani, debuta modelul din clasa medie inferioară Fulvia de la Lancia. Dacă în cazul variantei de caroserie berlină succesul comercial a fost unul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În luna martie din urmă cu 60 de ani, debuta modelul din clasa medie inferioară Fulvia de la Lancia. Dacă în cazul variantei de caroserie berlină succesul comercial a fost unul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În luna martie din urmă cu 60 de ani, debuta modelul din clasa medie inferioară Fulvia de la Lancia. Dacă în cazul variantei de caroserie berlină succesul comercial a fost unul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În luna martie din urmă cu 60 de ani, debuta modelul din clasa medie inferioară Fulvia de la Lancia. Dacă în cazul variantei de caroserie berlină succesul comercial a fost unul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În luna martie din urmă cu 60 de ani, debuta modelul din clasa medie inferioară Fulvia de la Lancia. Dacă în cazul variantei de caroserie berlină succesul comercial a fost unul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În luna martie din urmă cu 60 de ani, debuta modelul din clasa medie inferioară Fulvia de la Lancia. Dacă în cazul variantei de caroserie berlină succesul comercial a fost unul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În luna martie din urmă cu 60 de ani, debuta modelul din clasa medie inferioară Fulvia de la Lancia. Dacă în cazul variantei de caroserie berlină succesul comercial a fost unul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În luna martie din urmă cu 60 de ani, debuta modelul din clasa medie inferioară Fulvia de la Lancia. Dacă în cazul variantei de caroserie berlină succesul comercial a fost unul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În luna martie din urmă cu 60 de ani, debuta modelul din clasa medie inferioară Fulvia de la Lancia. Dacă în cazul variantei de caroserie berlină succesul comercial a fost unul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În luna martie din urmă cu 60 de ani, debuta modelul din clasa medie inferioară Fulvia de la Lancia. Dacă în cazul variantei de caroserie berlină succesul comercial a fost unul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În luna martie din urmă cu 60 de ani, debuta modelul din clasa medie inferioară Fulvia de la Lancia. Dacă în cazul variantei de caroserie berlină succesul comercial a fost unul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În luna martie din urmă cu 60 de ani, debuta modelul din clasa medie inferioară Fulvia de la Lancia. Dacă în cazul variantei de caroserie berlină succesul comercial a fost unul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În luna martie din urmă cu 60 de ani, debuta modelul din clasa medie inferioară Fulvia de la Lancia. Dacă în cazul variantei de caroserie berlină succesul comercial a fost unul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În luna martie din urmă cu 60 de ani, debuta modelul din clasa medie inferioară Fulvia de la Lancia. Dacă în cazul variantei de caroserie berlină succesul comercial a fost unul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În luna martie din urmă cu 60 de ani, debuta modelul din clasa medie inferioară Fulvia de la Lancia. Dacă în cazul variantei de caroserie berlină succesul comercial a fost unul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În luna martie din urmă cu 60 de ani, debuta modelul din clasa medie inferioară Fulvia de la Lancia. Dacă în cazul variantei de caroserie berlină succesul comercial a fost unul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În luna martie din urmă cu 60 de ani, debuta modelul din clasa medie inferioară Fulvia de la Lancia. Dacă în cazul variantei de caroserie berlină succesul comercial a fost unul […]
În luna martie din urmă cu 60 de ani, debuta modelul din clasa medie inferioară Fulvia de la Lancia. Dacă în cazul variantei de caroserie berlină succesul comercial a fost unul mai mult discret, varianta de caroserie coupe a înregistrat un mare succes comercial pentru acest segment dar și numeroase succese în competiții care au condus la obținerea titlului mondial la constructori în anul 1972.
Lansat în martie 1963 cu ocazia Salonului Auto de la Geneva, modelul Fulvia din segmentul mediu inferior al producătorului italian Lancia, înlocuia în gamă modelul Appia aflat atunci la cea de-a treia serie. Caracterizat printr-un design cu linii elegante dar nu deosebit de atractiv semnat de către Amedeo Fessia, modelul Fulvia Berlina, construit în noua fabrică Lancia din Chivasso de lângă Torino, dispunea de o parte mecanică modernă. Printre caracteristicile tehnice esențiale merită amintite tracțiunea pe roțile din față, motorul cu 4 cilindri dispuși în V la 12 grade având distribuție cu două axe cu came, sistemul de frânare cu discuri pe ambele punți și subcadrul anterior de care era implementată suspensia față independentă cu brațe triughiulare suprapuse și bară stabilizatoare precum și unitatea motor-cutie de viteze, acesta din urmă manuală cu 4 trepte sincronizate cu schimbător la volan. În schimb, pentru suspensia spate a fost aleasă o soluție clasică cu axă rigidă și arcuri lamelare longitudinale.
Cu o cilindree totală de 1.091 cmc, motorul V4, alimentat cu ajutorul unui carburator vertical dublu corp, dezvolta o putere maximă de 58 CP, suficientă pentru a-l face pe modelul Fulvia Berlina, nu foarte aerodinamic, să atingă o viteză maximă de 138 km/h. În ciuda unor păreri venite din partea publicului referitoare la caroseria în 3 volume cu 4 uși (Lxlxh: 4,111×1,555x 1,400 m, ampatament 2,480 m), elegantă în felul său, dar nu deosebit de atractivă și a unui preț de achiziție mai ridicat decât al principalelor modele concurente (Alfa Romeo Giulia, DKW F102, Fiat 1300, Ford Taunus 12M, Simca 1300), modelul Lancia Fulvia a obținut un bun succes, mulțumită confortului la rulare, calității fabricației, habitaclul și portbagajul atent configurate precum și ținutei de drum sigure. Această ultimă caracteristică i-a determinat pe clienții tradiționali ai mărcii Lancia să solicite un motor mai puternic.
Solicitarea clienților tradiționali Lancia a fost răsplătită de către conducerea producătorului torinez în 1964, când versiunii standard i s-a alăturat versiunea 2C care și-a făcut debutul la Salonul Auto de la Torino și al cărui motor era alimentat cu două carburatoare dublu corp orizontale care furniza 71 CP și asigura o viteza maximă de 145 km/h. La exterior, Fulvia 2C se deosebea de versiunea standard prin absența protecțiilor de pe barele de protecție și plăcuța de identificare de pe grila frontală și la partea din spate. La interior, în imstrumentarul de bord era inclus și un turometru mecanic. Deși practic încă disponibilă, versiunea de bază cu motor de 58 CP nu a mai fost prea mult solicitată de către clienți.
La ediția din 1967 a Salonului Auto de la Geneva, debuta versiunea GT, echipată cu un motor V4 de 1.216 cmc alimentat cu două carburatoare care livra 80 CP și permitea o viteză maximă de 152 km/h. La această versiune, contra cost, se putea opta pentru schimbătorul de viteze la podea. La începutul celei de-a doua jumătate a anului 1967, capacitatea cilindrică a motorului versiunii Fulvia GT a fost majorată la 1.231 cmc.
Pe baza versiunii GT, departamentul tehnic de la Lancia a dezvoltat o versiune cu un motor având o cilindree redusă la 1.199 cmc, rezervată pentru piața din Grecia, piață în care automobilele de cu motoare de peste 1.200 cmc erau penalizate din punct de vedere fiscal.
Anul 1968 aduce lansarea versiunii GTE, al cărui motor V4 dispunea de o cilindree de 1.298 cmc care dezvolta 87 CP (același de pe modelul Fulvia Coupe Rallye 1.3) care asigura o viteză maximă de 162 km/h. Aceasta dispunea de sistem de frânare servoasistat și a reprezentat ultima evoluție a primei serii Fulvia Berlina.
În august 1969, modelul Fulvia Berlina a suferit un restyling care a cumulat cu cea de-a doua serie. Din punct de vedere stilic, modificările au inclus partea frontală care dispunea de o grilă reproiectată și noi grupuri optice cu iod, partea din spate cu noi blocuri optice de formă rotundă dar și interiorul cu planșa de bord, scaunele și panourile portierelor complet reproiectate și în plus prezența noului schimbător de viteze cu pârghie scurtă similară cu cea utilizată pe Fulvia Coupe Rallye 1.6 HF. În același timp, echipamentul standard a fost extins cu oglinda retrovizoare exterioară, cotiera centrală, turometrul și ceasul analog, Din punct de vedere tehnic, cea mai semnificativă inovație a fost adoptarea alternatorului, noutate care s-a concretizat începând din 1970 care a coincis cu adoptarea unei noi cutii de viteze manuală cu 5 trepte similară cu cea a variantei Fulvia Coupe, inclusiv direcția pliabilă și noul sistem de frânare Superduplex dotat cu servoasistare. În același timp, ampatamentul a fost majorat la 2,500 m.
Unele detalii cum ar fi sigla Lancia din plastic în locul celei de oțel, covorașele din cauciuc și eliminarea unor capace din compartimentul motor, i-au făcut pe fanii mărcii să spună: „A sosit Fiat”. De fapt, brandul Lancia a fost achiziționat de gigantul grup auto italian FIAT în noiembrie 1969. Începând cu această a doua serie, singurul motor disponibil a fost cel de 1.298 cmc de la versiunea GTE, dar revizuit în unele detalii. Inițial, acesta furniza 87 CP apoi puterea a fost redusă la 85 CP pentru a respecta primele reglementări privind emisiile.
În realitate, scutul Lancia de pe grila modelului Fulvia Berlina din a doua serie are o origine nobilă, fiind același cu versiunea Fulvia Coupe Rallye 1.6 HF și este fabricat din plastic din motive de reducere a greutății. Acesta se deosebește de cel anterior anului 1969 al primei serii (de asemenea comun cu cel de pe Fulvia Coupe) prin faptul că are cinci suporturi pentru steag în loc de trei.
Modelul Lancia Fulvia Berlina a fost scos definitiv de la comercializare la sfârșitul anului 1972, după un total de 192.097 exemplare produse, o valoare discretă, având în vedere intervalul de timp de 10 ani, însă, prestigiul mărcii, soluțiile tehnice avansate implementate, manopera parțial artizanală și nivelul de finisare ridicat au genarat un preț de vânzare mai mare justificat într-un fel, care de fapt a plasat modelul în concurență directă cu modelele având motoare cu cilindree mai mare. Astfel, în anul 1971, Fulvia Berlina era comercializată la prețul de 1,745.000 lire, mai mare decât Alfa Romeo Giulia 1300 la 1,310.000 lire, BMW 1600 la 1,660.000 lire, Fiat 125 S la 1,590.000 lire sau Opel Rekord S 1.9 L la 1,685.000 lire.
Pentru a testa calitatea ridicată de construcție a modelului, dar mai ales din punct de vedere al performanțelor, câteva exemplare al modelului Fulvia 2C au fost dezvoltate începând din 1964 de către divizia sport Lancia, pentru a putea fi utilizate ca versiuni de competiție în activitățile sportive ale companiei. Debutul competițional oficial al lui Fulvia 2C a avut loc cu ocazia Raliului Monte Carlo din 1964, în care a fost înscris un exemplar 2C înaintea performantelor Fulvia Coupe care a debutat un an mai târziu, obținând la final un rezultat modest. Ulterior, în alte curse, Fulvia 2C s-a remarcat ca un adevărat model performant, un exemplar 2C condus de pilotul Leo Cella a obținut victoria la Raliul Florilor de la Sanremo în 1965.
Cu ocazia aniversării celor 60 de ani de la înființarea producătorulu auto Lancia, în decembrie 1966, un exemplar de Fulvia 2C a participat la un raid auto de iarnă care avea ca destinație Capul Nord, o expediție la care au participat printre alții: Carlo Pozzi, Giovanni Torassi, Mario Allegri și alpinismul Walter Bonatti.
Ediția din 1965 a Salonului Auto de la Geneva aduce lansarea variantei Fulvia Coupe care în scurt timp a înregistrat un bun succes comercial, grație designului atractiv și ulterior numeroaselor victorii în raliuri, culminând cu cucerirea Campionatul Internațional de Raliuri din 1972, precursorul Campionatului Mondial de Raliuri (WRC) care avea să fie înființat în anul următor.
Proiectat de Piero Castagnero, Fulvia Coupe, fabricată la uzina Lancia din Chivasso, este un coupe cu interior configurat după schema cu 2+2 locuri, cu un stil elegant și rafinat până în cele mai mici detalii cum ar fi planșa de bord finisată cu lemn și cu o configurație competițională a postului de conducere. În realitate, asemănările cu partea frontală și cea laterală cu prototipul prezentat de Giovanni Michelotti la Salonul Auto de la Torino din 1961, pe mecanica modelului Fiat 1300/1500, sunt destul de evidente.
Dezvoltată pe platforma scurtată (ampatamentul era de 2,330 m, adică cu 15 cm mai scurt decât Fulvia Berlina), Lancia Fulvia Coupe era propulsată la momentul debutului său, de o versiune îmbunătățită a unității V4 de 1.216 cmc care în acest caz era alimentată de două carburatoare sublu corp Solex și livra 80 CP. Datorită greutății reduse de 950 kg, varianta coupe putea atinge o viteză maximă de 160 km/h.
Grație unei bune și sigure ținute de drum precum și de calitățile trenului de rulare, Lancia a introdus din anul 1966 versiunea HF (Hight Fidelity) care beneficia de un upgrade la motorul V4 de 1,2 litri care furniza acum 88 CP, de capota frontală, capacul portbagajului și portierele realizate dintr-un aliaj special de aluminiu și magneziu numit Peraluman. Caroseria a fost ușurată, datorită eliminării barelor de protecție, simplificării amenajării interioare, utilizării tablei mai subțiri în părțile nestructurale și adoptării lunetei cu geam din plexiglas. Din punct de vedere estetic, versiunea HF era recunoscută pentru banda vopsită în galben/albastru de pe capotă, portbagaj și plafon, precum și micul elefant de pe aripile față și vopseaua roșie Montebello Amaranth.
Odată cu introducerea motorului de 1.298 cmc și 87 CP pe versiunea Rallye 1.3, versiunea standard Fulvia Coupe a dispus de un motor de 1.231 cmc pentru a standardiza ciclul de producție, în timp ce motorul de 1.216 cmc a fost menținut pentru unele piețe exclusiv din motive fiscale. Noilor motoare le-au fost modificate unghiul de înclinare, reducându-l, pentru a obține un alezaj mai mare. A fost practic avanpremiera lansării unei adevărate versiuni sportive de competiție care să concureze în raliuri și care a avut premiera în anul 1967 sub denumirea Rallye 1.3 HF. Din anul 1968, a fost propusă și versiunea îmbunătățită Rallye 1.3 S al caărui motor livra 92 CP.
Inovațiile aduse motorului versiunii Rallye 1.3 HF, față de versiunea standard, au fost multe și substanțiale, astfel încât puterea a crescut la 101 CP datorită unei serii de modificări aduse la pistoane, arborele cotit, carburatoare și raportul de compresie. Succesele obținute de către această versiune sportivă au condus la prezentarea unei versiuni îmbunătățite HF cu un motor sporit la 143 CP și echipat cu radiator de ulei, care a înlocuit versiunea standard Rallye 1.3 HF în cursul anului 1968.
Simțind potențialul acestei versiuni Rallye 1.3 HF, care, cu al său motor de 1.298 cmc nu putea concura pentru titlul general, Cesare Fiorio, șeful departamentului de curse Lancia, a obținut, în ciuda resurselor financiare limitate, aprobarea de a dezvolta în continuare versiunea HF. Rezultatul a fost versiunea Rallye 1.6 HF prezentată în 1969, numită și Fanalone datorită farurilor interioare mai mari decât cele de la extremității părții frontale, echipată cu un motor V4 de 1.584 cmc, 120 CP (160 CP pentru versiunea de competiție). Versiunea cântărea doar 850 kg, dispunea de cutie de viteze în 5 trepte, tren de rulare setat special pentru curse, direcție cu demultiplicare scurtă și jante din aliaj cu anvelope supradimensionate. Această versiune special elaborată, a permis producătorului Lancia să câștige numeroase raliuri și Campionatul Mondialde Raliuri din 1972.
După achiziția de către grupul Fiat, conducerea acestuia nu a privit favorabil costurile mari de producție ale modelelor Lancia. În schimb, modelul Fulvia Coupe care se afla în vârful carierei sale, nu a fost inclus în această strategie, însă, pentru a menține interesul ridicat la comercializare, acesta a fost supus unui facelift în cursul anului 1970. Din punct de vedere stilistic, modificările s-au rezumat la grila frontală restilizată, mai subțire și mai liniară, barele cu protecție din cauciuc negru, în timp ce din punct de vedere tehnic a fost introdusă cutia de viteze în 5 trepte pe versiunea 1.3 S dotată cu motorul de 1.298 cmc și 90 CP, au fost realizate îmbunătățiri notabile la sistemul de frânare și geometria suspensiei față. Economiile reale au fost la unele materiale interioare cum ar fi lemnul planșei de bord care a fost înlocuit cu o imitație de lemn precum la unele materiale exterioare când au fost eliminate unele elemente cromate.
Pe lângă 1.3 S, gama celei de-a doua serii a modelului, includea versiunile 1.6 HF și 1.6 HF Lusso, ambele dotate cu propulsorul V4 de 1.584 cmc și 115 CP. Prima avea o caroserie fără bare de protecție, scaune sport și un aspect simplificat, în timp ce a doua, avea dotări mai rafinate precum scaune cu tetiere integrate, tapițerie din piele, geamuri custode și izolare fonică completă. Ambele au fost echipate cu jante din aliaj ușor Cromodora și caroseria cu aripi ușor evazate care, împreună cu mecanica setată sportiv și direcția cu demultiplicare scurtă, le-au diferențiat de versiunea 1.3 S.
Pentru a sărbători victoria în raliul de la Monte Carlo din 1972, a fost realizată o serie specială numită Monte Carlo a versiunii 1.3 S cu pasajele roților evazate asemănătoare cu cele ale versiunii de competiție 1600 HF și vopsea bicoloră așa-numita Montecarlo similară cu versiunea competițională.
Pentru a nu concura cu noul model Beta Coupe lansat în cursul anului 1973, la începutul anului 1974, gama a fost simplificată la versiunea 1.3 S de 90 CP care a beneficiat de un ușor restyling, concomitent cu prezentarea celei de-a tria serii a modelului Fulvia Coupe. Îmbunătățirile au avut ca scop actualizarea părții frontale, precum și răspunsul la noile standarde de siguranță rutieră, încercând să limiteze și mai mult costurile de producție. Astfel, au fost adoptate grila frontală realizată din plastic negru în conformitate cu trendul vremii și volanul din material sintetic căptușit. În același timp au fost introduse centurile de siguranță cu trei puncta și tetierele, levierul schimbătorului de viteze din lemn (ca la modelele Beta Coupe și Stratos) și un tablou de bord cu instrumente pe fundal alb în locul celor negre din seria a doua.
Debutul celei de-a treia serii Fulvia Coupe, a marcat și retragerea din competiții, unde a fost înlocuit de ultraperformantul Stratos. Versiunile Montecarlo și Safari au fost derivate din cea de-a treia serie, aceasta din urmă construită în doar 900 de unități, diferită de celelalte versiuni Fulvia având în vedere absența barei de protecție față și utilizarea jantelor vopsite în negru ca și grila, fanta de aerisire și ștergătoarele de parbriz. Producția lui Fulvia Coupe III a încetat în 1976, când a fost lansată versiunea 1300 a modelului Beta Coupe. Modelul Fulvia Coupe a fost comercializat într-un număr total de 140.454 exemplare din care 6.419 exemplare în versiunea HF.
Aceste succese în competiții, a fost continuat apoi în anii următori de către grupul Fiat, până la ultima Delta HF Integrale, trecând prin Stratos, Rally 037, Beta Montecarlo Turbo, LC1 și LC2, Delta S4, cu o serie lungă de victorii și popularitate pentru marcă atât de mult încât este încă cea cu cel mai mare număr de victorii în raliurile mondiale, în ciuda închiderii echipei de curse la începutul anilor ’90, când încă era considerată cea mai puternică din lume.
Ca și în cazul modelelor Appia, Flavia și Flaminia, Lancia i-a încredințat carosierului milanez Zagato proiectul de a crea versiunea sport personalizată a modelului Fulvia, echipată cu caroserie realizată din aluminiu și atent eleborată din punct de vedere aerodinamic.
Proiectat de Ercole Spada, Fulvia SportZagato, a avut premiera la Salonul Auto de la Torino din 1965 și dispunea de o caroserie coupe de tip fastback cu o linie originală și elegantă. Fulvia SportZagato avea aceeași parte mecanică ca și Fulvia Coupe, cu excepția raportului de punte dar datorită aerodinamicii mai bune permitea viteze maxime mai mari. În ciuda acestui fapt, modelul Fulvia Sport Zagato nu a fost utilizată în raliurile oficiale din cauza caroseriei din aluminiu mai complicată din punct de vedere constructiv și a caracteristicilor generale mai potrivite pentru utilizarea pe circuite unde echipa de competiții Lancia nu concura la acel moment.
Mai mult decât baza evoluției tehnice care a urmat pas cu pas pe cea a modelului Fulvia Coupe, diferitele serii ale modelului Fulvia Sport Zagato pot fi diferențiate prin utilizarea materialelor folosite pentru caroserie. Astfel, Fulvia Sport Zagato a adoptat o caroserie în întregime din Peraluman (un aliaj din aluminiu și magneziu) între anii 1965 și 1967. În perioada 1968 – 1970, caroseria a fost realizată din oțel, cu excepția capotei frontale și portierele realizate din Peraluman. În schimb, pe toată perioada carierei modelului, hayonul a fost realizat din oțel.
Evoluția mecanicii și a motoarelor urmează pe cea a modelului Fulvia Coupe de serie, cu excepția motorului de 1.231 cmc. La Torino Motor Show 1968, Sport Zagato a fost prezentat și într-o variantă cabrio foarte elegantă, care nu a fost introdusă în producția de serie, din cauza planurilor industriale modificate ale producătorului Lancia care coincid cu transferul dreptului de proprietate asupra mărcii către Fiat, a cărui conducere nu a agreat aceste colaborări costisitoare cu carosierii având în vedere veniturile limitate provenite din vânzările modele Lancia de mare serie. O particularitate a lui Fulvia Sport Zagato, a fost hayonul care se deschidea electric cu un buton poziționat pe bord. Prima serie Fulvia Sport Zagato era disponibilă în versiunile: 1.2 (motor 1.216 cmc, 80 CP). 1.3 (motor 1.298 cmc, 87 CP) și 1.3 S (motor 1.298 cmc, 93 CP).
La ediția din 1970 a Salonul Auto de la Torino odată cu prezentarea celei de-a doua serie Fulvia Sport Zagato, caroseria era realizată integral din oțel fiind usor reproiectată pentru a actualiza funcțional caroseria prin înălțarea ușoară a plafonului pentru un acces mai facil la interior dar și extintinderea ușoară a aripilor astfel încât sa fie capabil să fie posibilă montarea unor jante cu pneuri mai late. Capota frontală, care la seria anterioară era, în mod neobișnuit cu deschiderea pe partea dreaptă, era și ea acum cu deschiderea în față, în conformitate cu regulile de siguranță ale perioadei respective. Din punct de vedere stilistic, a doua serie a modelului Fulvia Sport Zagato se deosebea prin grila frontală restilizată realizată din material plastic de culoare neagră și blocurile optice spate cu un design nou și de dimensiuni majorate. A doua serie era propusă în două versiuni: 1.3 S echipată cu propulsorul de 1.298 cmc (90 CP) și 1.6 dotată cu un propulsor de 1.584 cmc (115 CP). Propulsoarele permiteau viteze maxime de 180 și respectiv 190 km/h.
Producția modelului Fulvia Sport Zagato a încetat în cursul anului 1972, după un număr total de 7.102 exemplare. De un interes istoric și de colecție deosebit este seria numită Competizione, care, la cererea clienților sportivi sau a echipei Lancia Racing, a fost echipată cu caroserie Peraluman ușoară, geamuri laterale și spate din plexiglas, pasaje lărgite ale roților și jante Campagnolo 6J13.
Foto: Lancia; Arhivă; Auto Retro Passion
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul Auto Retro Passion pentru mai multe informații AICI
Site-ul nostru folosește cookies pentru a asigura utilizatorii de o experiență cât mai bună. Dând click pe OK, confirmați că sunteți de acord cu Termenii și condițiile.OkPolitica De ConfidentialitatePolitica Cookies
GDPR
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.