ARTICOLE ASEMANATOARE FERRARI 365 GT4 BB – PRIMUL FERRARI CU MOTOR CENTRAL A SERBAT 50 ANI LEGENDARUL ALPINE A110 IMPLINESTE 60 DE ANI În urmă cu 50 de ani începea o nouă eră pentru producătorul auto italian Lancia odată cu lansarea primului model dezvoltat sub conducerea concernului italian FIAT, denumit Beta și care concura […]
Presedintele Lancia Agostino Canonica (in mijloc) la prezentarea oficiala Lancia Beta
ARTICOLE ASEMANATOARE FERRARI 365 GT4 BB – PRIMUL FERRARI CU MOTOR CENTRAL A SERBAT 50 ANI LEGENDARUL ALPINE A110 IMPLINESTE 60 DE ANI În urmă cu 50 de ani începea o nouă eră pentru producătorul auto italian Lancia odată cu lansarea primului model dezvoltat sub conducerea concernului italian FIAT, denumit Beta și care concura […]
ARTICOLE ASEMANATOARE FERRARI 365 GT4 BB – PRIMUL FERRARI CU MOTOR CENTRAL A SERBAT 50 ANI LEGENDARUL ALPINE A110 IMPLINESTE 60 DE ANI În urmă cu 50 de ani începea o nouă eră pentru producătorul auto italian Lancia odată cu lansarea primului model dezvoltat sub conducerea concernului italian FIAT, denumit Beta și care concura […]
ARTICOLE ASEMANATOARE FERRARI 365 GT4 BB – PRIMUL FERRARI CU MOTOR CENTRAL A SERBAT 50 ANI LEGENDARUL ALPINE A110 IMPLINESTE 60 DE ANI În urmă cu 50 de ani începea o nouă eră pentru producătorul auto italian Lancia odată cu lansarea primului model dezvoltat sub conducerea concernului italian FIAT, denumit Beta și care concura […]
ARTICOLE ASEMANATOARE FERRARI 365 GT4 BB – PRIMUL FERRARI CU MOTOR CENTRAL A SERBAT 50 ANI LEGENDARUL ALPINE A110 IMPLINESTE 60 DE ANI În urmă cu 50 de ani începea o nouă eră pentru producătorul auto italian Lancia odată cu lansarea primului model dezvoltat sub conducerea concernului italian FIAT, denumit Beta și care concura […]
ARTICOLE ASEMANATOARE FERRARI 365 GT4 BB – PRIMUL FERRARI CU MOTOR CENTRAL A SERBAT 50 ANI LEGENDARUL ALPINE A110 IMPLINESTE 60 DE ANI În urmă cu 50 de ani începea o nouă eră pentru producătorul auto italian Lancia odată cu lansarea primului model dezvoltat sub conducerea concernului italian FIAT, denumit Beta și care concura […]
ARTICOLE ASEMANATOARE FERRARI 365 GT4 BB – PRIMUL FERRARI CU MOTOR CENTRAL A SERBAT 50 ANI LEGENDARUL ALPINE A110 IMPLINESTE 60 DE ANI În urmă cu 50 de ani începea o nouă eră pentru producătorul auto italian Lancia odată cu lansarea primului model dezvoltat sub conducerea concernului italian FIAT, denumit Beta și care concura […]
ARTICOLE ASEMANATOARE FERRARI 365 GT4 BB – PRIMUL FERRARI CU MOTOR CENTRAL A SERBAT 50 ANI LEGENDARUL ALPINE A110 IMPLINESTE 60 DE ANI În urmă cu 50 de ani începea o nouă eră pentru producătorul auto italian Lancia odată cu lansarea primului model dezvoltat sub conducerea concernului italian FIAT, denumit Beta și care concura […]
ARTICOLE ASEMANATOARE FERRARI 365 GT4 BB – PRIMUL FERRARI CU MOTOR CENTRAL A SERBAT 50 ANI LEGENDARUL ALPINE A110 IMPLINESTE 60 DE ANI În urmă cu 50 de ani începea o nouă eră pentru producătorul auto italian Lancia odată cu lansarea primului model dezvoltat sub conducerea concernului italian FIAT, denumit Beta și care concura […]
Lancia Beta Berlina 1800 1975 versiunea export SUA
ARTICOLE ASEMANATOARE FERRARI 365 GT4 BB – PRIMUL FERRARI CU MOTOR CENTRAL A SERBAT 50 ANI LEGENDARUL ALPINE A110 IMPLINESTE 60 DE ANI În urmă cu 50 de ani începea o nouă eră pentru producătorul auto italian Lancia odată cu lansarea primului model dezvoltat sub conducerea concernului italian FIAT, denumit Beta și care concura […]
ARTICOLE ASEMANATOARE FERRARI 365 GT4 BB – PRIMUL FERRARI CU MOTOR CENTRAL A SERBAT 50 ANI LEGENDARUL ALPINE A110 IMPLINESTE 60 DE ANI În urmă cu 50 de ani începea o nouă eră pentru producătorul auto italian Lancia odată cu lansarea primului model dezvoltat sub conducerea concernului italian FIAT, denumit Beta și care concura […]
ARTICOLE ASEMANATOARE FERRARI 365 GT4 BB – PRIMUL FERRARI CU MOTOR CENTRAL A SERBAT 50 ANI LEGENDARUL ALPINE A110 IMPLINESTE 60 DE ANI În urmă cu 50 de ani începea o nouă eră pentru producătorul auto italian Lancia odată cu lansarea primului model dezvoltat sub conducerea concernului italian FIAT, denumit Beta și care concura […]
ARTICOLE ASEMANATOARE FERRARI 365 GT4 BB – PRIMUL FERRARI CU MOTOR CENTRAL A SERBAT 50 ANI LEGENDARUL ALPINE A110 IMPLINESTE 60 DE ANI În urmă cu 50 de ani începea o nouă eră pentru producătorul auto italian Lancia odată cu lansarea primului model dezvoltat sub conducerea concernului italian FIAT, denumit Beta și care concura […]
ARTICOLE ASEMANATOARE FERRARI 365 GT4 BB – PRIMUL FERRARI CU MOTOR CENTRAL A SERBAT 50 ANI LEGENDARUL ALPINE A110 IMPLINESTE 60 DE ANI În urmă cu 50 de ani începea o nouă eră pentru producătorul auto italian Lancia odată cu lansarea primului model dezvoltat sub conducerea concernului italian FIAT, denumit Beta și care concura […]
ARTICOLE ASEMANATOARE FERRARI 365 GT4 BB – PRIMUL FERRARI CU MOTOR CENTRAL A SERBAT 50 ANI LEGENDARUL ALPINE A110 IMPLINESTE 60 DE ANI În urmă cu 50 de ani începea o nouă eră pentru producătorul auto italian Lancia odată cu lansarea primului model dezvoltat sub conducerea concernului italian FIAT, denumit Beta și care concura […]
ARTICOLE ASEMANATOARE FERRARI 365 GT4 BB – PRIMUL FERRARI CU MOTOR CENTRAL A SERBAT 50 ANI LEGENDARUL ALPINE A110 IMPLINESTE 60 DE ANI În urmă cu 50 de ani începea o nouă eră pentru producătorul auto italian Lancia odată cu lansarea primului model dezvoltat sub conducerea concernului italian FIAT, denumit Beta și care concura […]
ARTICOLE ASEMANATOARE FERRARI 365 GT4 BB – PRIMUL FERRARI CU MOTOR CENTRAL A SERBAT 50 ANI LEGENDARUL ALPINE A110 IMPLINESTE 60 DE ANI În urmă cu 50 de ani începea o nouă eră pentru producătorul auto italian Lancia odată cu lansarea primului model dezvoltat sub conducerea concernului italian FIAT, denumit Beta și care concura […]
ARTICOLE ASEMANATOARE FERRARI 365 GT4 BB – PRIMUL FERRARI CU MOTOR CENTRAL A SERBAT 50 ANI LEGENDARUL ALPINE A110 IMPLINESTE 60 DE ANI În urmă cu 50 de ani începea o nouă eră pentru producătorul auto italian Lancia odată cu lansarea primului model dezvoltat sub conducerea concernului italian FIAT, denumit Beta și care concura […]
ARTICOLE ASEMANATOARE FERRARI 365 GT4 BB – PRIMUL FERRARI CU MOTOR CENTRAL A SERBAT 50 ANI LEGENDARUL ALPINE A110 IMPLINESTE 60 DE ANI În urmă cu 50 de ani începea o nouă eră pentru producătorul auto italian Lancia odată cu lansarea primului model dezvoltat sub conducerea concernului italian FIAT, denumit Beta și care concura […]
ARTICOLE ASEMANATOARE FERRARI 365 GT4 BB – PRIMUL FERRARI CU MOTOR CENTRAL A SERBAT 50 ANI LEGENDARUL ALPINE A110 IMPLINESTE 60 DE ANI În urmă cu 50 de ani începea o nouă eră pentru producătorul auto italian Lancia odată cu lansarea primului model dezvoltat sub conducerea concernului italian FIAT, denumit Beta și care concura […]
ARTICOLE ASEMANATOARE FERRARI 365 GT4 BB – PRIMUL FERRARI CU MOTOR CENTRAL A SERBAT 50 ANI LEGENDARUL ALPINE A110 IMPLINESTE 60 DE ANI În urmă cu 50 de ani începea o nouă eră pentru producătorul auto italian Lancia odată cu lansarea primului model dezvoltat sub conducerea concernului italian FIAT, denumit Beta și care concura […]
ARTICOLE ASEMANATOARE FERRARI 365 GT4 BB – PRIMUL FERRARI CU MOTOR CENTRAL A SERBAT 50 ANI LEGENDARUL ALPINE A110 IMPLINESTE 60 DE ANI În urmă cu 50 de ani începea o nouă eră pentru producătorul auto italian Lancia odată cu lansarea primului model dezvoltat sub conducerea concernului italian FIAT, denumit Beta și care concura […]
ARTICOLE ASEMANATOARE FERRARI 365 GT4 BB – PRIMUL FERRARI CU MOTOR CENTRAL A SERBAT 50 ANI LEGENDARUL ALPINE A110 IMPLINESTE 60 DE ANI În urmă cu 50 de ani începea o nouă eră pentru producătorul auto italian Lancia odată cu lansarea primului model dezvoltat sub conducerea concernului italian FIAT, denumit Beta și care concura […]
ARTICOLE ASEMANATOARE FERRARI 365 GT4 BB – PRIMUL FERRARI CU MOTOR CENTRAL A SERBAT 50 ANI LEGENDARUL ALPINE A110 IMPLINESTE 60 DE ANI În urmă cu 50 de ani începea o nouă eră pentru producătorul auto italian Lancia odată cu lansarea primului model dezvoltat sub conducerea concernului italian FIAT, denumit Beta și care concura […]
ARTICOLE ASEMANATOARE FERRARI 365 GT4 BB – PRIMUL FERRARI CU MOTOR CENTRAL A SERBAT 50 ANI LEGENDARUL ALPINE A110 IMPLINESTE 60 DE ANI În urmă cu 50 de ani începea o nouă eră pentru producătorul auto italian Lancia odată cu lansarea primului model dezvoltat sub conducerea concernului italian FIAT, denumit Beta și care concura […]
ARTICOLE ASEMANATOARE FERRARI 365 GT4 BB – PRIMUL FERRARI CU MOTOR CENTRAL A SERBAT 50 ANI LEGENDARUL ALPINE A110 IMPLINESTE 60 DE ANI În urmă cu 50 de ani începea o nouă eră pentru producătorul auto italian Lancia odată cu lansarea primului model dezvoltat sub conducerea concernului italian FIAT, denumit Beta și care concura […]
ARTICOLE ASEMANATOARE FERRARI 365 GT4 BB – PRIMUL FERRARI CU MOTOR CENTRAL A SERBAT 50 ANI LEGENDARUL ALPINE A110 IMPLINESTE 60 DE ANI În urmă cu 50 de ani începea o nouă eră pentru producătorul auto italian Lancia odată cu lansarea primului model dezvoltat sub conducerea concernului italian FIAT, denumit Beta și care concura […]
ARTICOLE ASEMANATOARE FERRARI 365 GT4 BB – PRIMUL FERRARI CU MOTOR CENTRAL A SERBAT 50 ANI LEGENDARUL ALPINE A110 IMPLINESTE 60 DE ANI În urmă cu 50 de ani începea o nouă eră pentru producătorul auto italian Lancia odată cu lansarea primului model dezvoltat sub conducerea concernului italian FIAT, denumit Beta și care concura […]
ARTICOLE ASEMANATOARE FERRARI 365 GT4 BB – PRIMUL FERRARI CU MOTOR CENTRAL A SERBAT 50 ANI LEGENDARUL ALPINE A110 IMPLINESTE 60 DE ANI În urmă cu 50 de ani începea o nouă eră pentru producătorul auto italian Lancia odată cu lansarea primului model dezvoltat sub conducerea concernului italian FIAT, denumit Beta și care concura […]
ARTICOLE ASEMANATOARE FERRARI 365 GT4 BB – PRIMUL FERRARI CU MOTOR CENTRAL A SERBAT 50 ANI LEGENDARUL ALPINE A110 IMPLINESTE 60 DE ANI În urmă cu 50 de ani începea o nouă eră pentru producătorul auto italian Lancia odată cu lansarea primului model dezvoltat sub conducerea concernului italian FIAT, denumit Beta și care concura […]
ARTICOLE ASEMANATOARE FERRARI 365 GT4 BB – PRIMUL FERRARI CU MOTOR CENTRAL A SERBAT 50 ANI LEGENDARUL ALPINE A110 IMPLINESTE 60 DE ANI În urmă cu 50 de ani începea o nouă eră pentru producătorul auto italian Lancia odată cu lansarea primului model dezvoltat sub conducerea concernului italian FIAT, denumit Beta și care concura […]
ARTICOLE ASEMANATOARE FERRARI 365 GT4 BB – PRIMUL FERRARI CU MOTOR CENTRAL A SERBAT 50 ANI LEGENDARUL ALPINE A110 IMPLINESTE 60 DE ANI În urmă cu 50 de ani începea o nouă eră pentru producătorul auto italian Lancia odată cu lansarea primului model dezvoltat sub conducerea concernului italian FIAT, denumit Beta și care concura […]
ARTICOLE ASEMANATOARE FERRARI 365 GT4 BB – PRIMUL FERRARI CU MOTOR CENTRAL A SERBAT 50 ANI LEGENDARUL ALPINE A110 IMPLINESTE 60 DE ANI În urmă cu 50 de ani începea o nouă eră pentru producătorul auto italian Lancia odată cu lansarea primului model dezvoltat sub conducerea concernului italian FIAT, denumit Beta și care concura […]
ARTICOLE ASEMANATOARE FERRARI 365 GT4 BB – PRIMUL FERRARI CU MOTOR CENTRAL A SERBAT 50 ANI LEGENDARUL ALPINE A110 IMPLINESTE 60 DE ANI În urmă cu 50 de ani începea o nouă eră pentru producătorul auto italian Lancia odată cu lansarea primului model dezvoltat sub conducerea concernului italian FIAT, denumit Beta și care concura […]
ARTICOLE ASEMANATOARE FERRARI 365 GT4 BB – PRIMUL FERRARI CU MOTOR CENTRAL A SERBAT 50 ANI LEGENDARUL ALPINE A110 IMPLINESTE 60 DE ANI În urmă cu 50 de ani începea o nouă eră pentru producătorul auto italian Lancia odată cu lansarea primului model dezvoltat sub conducerea concernului italian FIAT, denumit Beta și care concura […]
ARTICOLE ASEMANATOARE FERRARI 365 GT4 BB – PRIMUL FERRARI CU MOTOR CENTRAL A SERBAT 50 ANI LEGENDARUL ALPINE A110 IMPLINESTE 60 DE ANI În urmă cu 50 de ani începea o nouă eră pentru producătorul auto italian Lancia odată cu lansarea primului model dezvoltat sub conducerea concernului italian FIAT, denumit Beta și care concura […]
ARTICOLE ASEMANATOARE FERRARI 365 GT4 BB – PRIMUL FERRARI CU MOTOR CENTRAL A SERBAT 50 ANI LEGENDARUL ALPINE A110 IMPLINESTE 60 DE ANI În urmă cu 50 de ani începea o nouă eră pentru producătorul auto italian Lancia odată cu lansarea primului model dezvoltat sub conducerea concernului italian FIAT, denumit Beta și care concura […]
ARTICOLE ASEMANATOARE FERRARI 365 GT4 BB – PRIMUL FERRARI CU MOTOR CENTRAL A SERBAT 50 ANI LEGENDARUL ALPINE A110 IMPLINESTE 60 DE ANI În urmă cu 50 de ani începea o nouă eră pentru producătorul auto italian Lancia odată cu lansarea primului model dezvoltat sub conducerea concernului italian FIAT, denumit Beta și care concura […]
ARTICOLE ASEMANATOARE FERRARI 365 GT4 BB – PRIMUL FERRARI CU MOTOR CENTRAL A SERBAT 50 ANI LEGENDARUL ALPINE A110 IMPLINESTE 60 DE ANI În urmă cu 50 de ani începea o nouă eră pentru producătorul auto italian Lancia odată cu lansarea primului model dezvoltat sub conducerea concernului italian FIAT, denumit Beta și care concura […]
ARTICOLE ASEMANATOARE FERRARI 365 GT4 BB – PRIMUL FERRARI CU MOTOR CENTRAL A SERBAT 50 ANI LEGENDARUL ALPINE A110 IMPLINESTE 60 DE ANI În urmă cu 50 de ani începea o nouă eră pentru producătorul auto italian Lancia odată cu lansarea primului model dezvoltat sub conducerea concernului italian FIAT, denumit Beta și care concura […]
ARTICOLE ASEMANATOARE FERRARI 365 GT4 BB – PRIMUL FERRARI CU MOTOR CENTRAL A SERBAT 50 ANI LEGENDARUL ALPINE A110 IMPLINESTE 60 DE ANI În urmă cu 50 de ani începea o nouă eră pentru producătorul auto italian Lancia odată cu lansarea primului model dezvoltat sub conducerea concernului italian FIAT, denumit Beta și care concura […]
ARTICOLE ASEMANATOARE FERRARI 365 GT4 BB – PRIMUL FERRARI CU MOTOR CENTRAL A SERBAT 50 ANI LEGENDARUL ALPINE A110 IMPLINESTE 60 DE ANI În urmă cu 50 de ani începea o nouă eră pentru producătorul auto italian Lancia odată cu lansarea primului model dezvoltat sub conducerea concernului italian FIAT, denumit Beta și care concura […]
ARTICOLE ASEMANATOARE FERRARI 365 GT4 BB – PRIMUL FERRARI CU MOTOR CENTRAL A SERBAT 50 ANI LEGENDARUL ALPINE A110 IMPLINESTE 60 DE ANI În urmă cu 50 de ani începea o nouă eră pentru producătorul auto italian Lancia odată cu lansarea primului model dezvoltat sub conducerea concernului italian FIAT, denumit Beta și care concura […]
ARTICOLE ASEMANATOARE FERRARI 365 GT4 BB – PRIMUL FERRARI CU MOTOR CENTRAL A SERBAT 50 ANI LEGENDARUL ALPINE A110 IMPLINESTE 60 DE ANI În urmă cu 50 de ani începea o nouă eră pentru producătorul auto italian Lancia odată cu lansarea primului model dezvoltat sub conducerea concernului italian FIAT, denumit Beta și care concura […]
ARTICOLE ASEMANATOARE FERRARI 365 GT4 BB – PRIMUL FERRARI CU MOTOR CENTRAL A SERBAT 50 ANI LEGENDARUL ALPINE A110 IMPLINESTE 60 DE ANI În urmă cu 50 de ani începea o nouă eră pentru producătorul auto italian Lancia odată cu lansarea primului model dezvoltat sub conducerea concernului italian FIAT, denumit Beta și care concura […]
ARTICOLE ASEMANATOARE FERRARI 365 GT4 BB – PRIMUL FERRARI CU MOTOR CENTRAL A SERBAT 50 ANI LEGENDARUL ALPINE A110 IMPLINESTE 60 DE ANI În urmă cu 50 de ani începea o nouă eră pentru producătorul auto italian Lancia odată cu lansarea primului model dezvoltat sub conducerea concernului italian FIAT, denumit Beta și care concura […]
ARTICOLE ASEMANATOARE FERRARI 365 GT4 BB – PRIMUL FERRARI CU MOTOR CENTRAL A SERBAT 50 ANI LEGENDARUL ALPINE A110 IMPLINESTE 60 DE ANI În urmă cu 50 de ani începea o nouă eră pentru producătorul auto italian Lancia odată cu lansarea primului model dezvoltat sub conducerea concernului italian FIAT, denumit Beta și care concura […]
ARTICOLE ASEMANATOARE FERRARI 365 GT4 BB – PRIMUL FERRARI CU MOTOR CENTRAL A SERBAT 50 ANI LEGENDARUL ALPINE A110 IMPLINESTE 60 DE ANI În urmă cu 50 de ani începea o nouă eră pentru producătorul auto italian Lancia odată cu lansarea primului model dezvoltat sub conducerea concernului italian FIAT, denumit Beta și care concura […]
ARTICOLE ASEMANATOARE FERRARI 365 GT4 BB – PRIMUL FERRARI CU MOTOR CENTRAL A SERBAT 50 ANI LEGENDARUL ALPINE A110 IMPLINESTE 60 DE ANI În urmă cu 50 de ani începea o nouă eră pentru producătorul auto italian Lancia odată cu lansarea primului model dezvoltat sub conducerea concernului italian FIAT, denumit Beta și care concura […]
ARTICOLE ASEMANATOARE FERRARI 365 GT4 BB – PRIMUL FERRARI CU MOTOR CENTRAL A SERBAT 50 ANI LEGENDARUL ALPINE A110 IMPLINESTE 60 DE ANI În urmă cu 50 de ani începea o nouă eră pentru producătorul auto italian Lancia odată cu lansarea primului model dezvoltat sub conducerea concernului italian FIAT, denumit Beta și care concura […]
ARTICOLE ASEMANATOARE FERRARI 365 GT4 BB – PRIMUL FERRARI CU MOTOR CENTRAL A SERBAT 50 ANI LEGENDARUL ALPINE A110 IMPLINESTE 60 DE ANI În urmă cu 50 de ani începea o nouă eră pentru producătorul auto italian Lancia odată cu lansarea primului model dezvoltat sub conducerea concernului italian FIAT, denumit Beta și care concura […]
ARTICOLE ASEMANATOARE FERRARI 365 GT4 BB – PRIMUL FERRARI CU MOTOR CENTRAL A SERBAT 50 ANI LEGENDARUL ALPINE A110 IMPLINESTE 60 DE ANI În urmă cu 50 de ani începea o nouă eră pentru producătorul auto italian Lancia odată cu lansarea primului model dezvoltat sub conducerea concernului italian FIAT, denumit Beta și care concura […]
ARTICOLE ASEMANATOARE FERRARI 365 GT4 BB – PRIMUL FERRARI CU MOTOR CENTRAL A SERBAT 50 ANI LEGENDARUL ALPINE A110 IMPLINESTE 60 DE ANI În urmă cu 50 de ani începea o nouă eră pentru producătorul auto italian Lancia odată cu lansarea primului model dezvoltat sub conducerea concernului italian FIAT, denumit Beta și care concura […]
ARTICOLE ASEMANATOARE FERRARI 365 GT4 BB – PRIMUL FERRARI CU MOTOR CENTRAL A SERBAT 50 ANI LEGENDARUL ALPINE A110 IMPLINESTE 60 DE ANI În urmă cu 50 de ani începea o nouă eră pentru producătorul auto italian Lancia odată cu lansarea primului model dezvoltat sub conducerea concernului italian FIAT, denumit Beta și care concura […]
ARTICOLE ASEMANATOARE FERRARI 365 GT4 BB – PRIMUL FERRARI CU MOTOR CENTRAL A SERBAT 50 ANI LEGENDARUL ALPINE A110 IMPLINESTE 60 DE ANI În urmă cu 50 de ani începea o nouă eră pentru producătorul auto italian Lancia odată cu lansarea primului model dezvoltat sub conducerea concernului italian FIAT, denumit Beta și care concura […]
ARTICOLE ASEMANATOARE FERRARI 365 GT4 BB – PRIMUL FERRARI CU MOTOR CENTRAL A SERBAT 50 ANI LEGENDARUL ALPINE A110 IMPLINESTE 60 DE ANI În urmă cu 50 de ani începea o nouă eră pentru producătorul auto italian Lancia odată cu lansarea primului model dezvoltat sub conducerea concernului italian FIAT, denumit Beta și care concura […]
ARTICOLE ASEMANATOARE FERRARI 365 GT4 BB – PRIMUL FERRARI CU MOTOR CENTRAL A SERBAT 50 ANI LEGENDARUL ALPINE A110 IMPLINESTE 60 DE ANI În urmă cu 50 de ani începea o nouă eră pentru producătorul auto italian Lancia odată cu lansarea primului model dezvoltat sub conducerea concernului italian FIAT, denumit Beta și care concura […]
ARTICOLE ASEMANATOARE FERRARI 365 GT4 BB – PRIMUL FERRARI CU MOTOR CENTRAL A SERBAT 50 ANI LEGENDARUL ALPINE A110 IMPLINESTE 60 DE ANI În urmă cu 50 de ani începea o nouă eră pentru producătorul auto italian Lancia odată cu lansarea primului model dezvoltat sub conducerea concernului italian FIAT, denumit Beta și care concura […]
ARTICOLE ASEMANATOARE FERRARI 365 GT4 BB – PRIMUL FERRARI CU MOTOR CENTRAL A SERBAT 50 ANI LEGENDARUL ALPINE A110 IMPLINESTE 60 DE ANI În urmă cu 50 de ani începea o nouă eră pentru producătorul auto italian Lancia odată cu lansarea primului model dezvoltat sub conducerea concernului italian FIAT, denumit Beta și care concura […]
ARTICOLE ASEMANATOARE FERRARI 365 GT4 BB – PRIMUL FERRARI CU MOTOR CENTRAL A SERBAT 50 ANI LEGENDARUL ALPINE A110 IMPLINESTE 60 DE ANI În urmă cu 50 de ani începea o nouă eră pentru producătorul auto italian Lancia odată cu lansarea primului model dezvoltat sub conducerea concernului italian FIAT, denumit Beta și care concura […]
ARTICOLE ASEMANATOARE FERRARI 365 GT4 BB – PRIMUL FERRARI CU MOTOR CENTRAL A SERBAT 50 ANI LEGENDARUL ALPINE A110 IMPLINESTE 60 DE ANI În urmă cu 50 de ani începea o nouă eră pentru producătorul auto italian Lancia odată cu lansarea primului model dezvoltat sub conducerea concernului italian FIAT, denumit Beta și care concura […]
ARTICOLE ASEMANATOARE FERRARI 365 GT4 BB – PRIMUL FERRARI CU MOTOR CENTRAL A SERBAT 50 ANI LEGENDARUL ALPINE A110 IMPLINESTE 60 DE ANI În urmă cu 50 de ani începea o nouă eră pentru producătorul auto italian Lancia odată cu lansarea primului model dezvoltat sub conducerea concernului italian FIAT, denumit Beta și care concura […]
ARTICOLE ASEMANATOARE FERRARI 365 GT4 BB – PRIMUL FERRARI CU MOTOR CENTRAL A SERBAT 50 ANI LEGENDARUL ALPINE A110 IMPLINESTE 60 DE ANI În urmă cu 50 de ani începea o nouă eră pentru producătorul auto italian Lancia odată cu lansarea primului model dezvoltat sub conducerea concernului italian FIAT, denumit Beta și care concura […]
ARTICOLE ASEMANATOARE FERRARI 365 GT4 BB – PRIMUL FERRARI CU MOTOR CENTRAL A SERBAT 50 ANI LEGENDARUL ALPINE A110 IMPLINESTE 60 DE ANI În urmă cu 50 de ani începea o nouă eră pentru producătorul auto italian Lancia odată cu lansarea primului model dezvoltat sub conducerea concernului italian FIAT, denumit Beta și care concura […]
ARTICOLE ASEMANATOARE FERRARI 365 GT4 BB – PRIMUL FERRARI CU MOTOR CENTRAL A SERBAT 50 ANI LEGENDARUL ALPINE A110 IMPLINESTE 60 DE ANI În urmă cu 50 de ani începea o nouă eră pentru producătorul auto italian Lancia odată cu lansarea primului model dezvoltat sub conducerea concernului italian FIAT, denumit Beta și care concura […]
ARTICOLE ASEMANATOARE FERRARI 365 GT4 BB – PRIMUL FERRARI CU MOTOR CENTRAL A SERBAT 50 ANI LEGENDARUL ALPINE A110 IMPLINESTE 60 DE ANI În urmă cu 50 de ani începea o nouă eră pentru producătorul auto italian Lancia odată cu lansarea primului model dezvoltat sub conducerea concernului italian FIAT, denumit Beta și care concura […]
ARTICOLE ASEMANATOARE FERRARI 365 GT4 BB – PRIMUL FERRARI CU MOTOR CENTRAL A SERBAT 50 ANI LEGENDARUL ALPINE A110 IMPLINESTE 60 DE ANI În urmă cu 50 de ani începea o nouă eră pentru producătorul auto italian Lancia odată cu lansarea primului model dezvoltat sub conducerea concernului italian FIAT, denumit Beta și care concura […]
ARTICOLE ASEMANATOARE FERRARI 365 GT4 BB – PRIMUL FERRARI CU MOTOR CENTRAL A SERBAT 50 ANI LEGENDARUL ALPINE A110 IMPLINESTE 60 DE ANI În urmă cu 50 de ani începea o nouă eră pentru producătorul auto italian Lancia odată cu lansarea primului model dezvoltat sub conducerea concernului italian FIAT, denumit Beta și care concura […]
ARTICOLE ASEMANATOARE FERRARI 365 GT4 BB – PRIMUL FERRARI CU MOTOR CENTRAL A SERBAT 50 ANI LEGENDARUL ALPINE A110 IMPLINESTE 60 DE ANI În urmă cu 50 de ani începea o nouă eră pentru producătorul auto italian Lancia odată cu lansarea primului model dezvoltat sub conducerea concernului italian FIAT, denumit Beta și care concura […]
ARTICOLE ASEMANATOARE FERRARI 365 GT4 BB – PRIMUL FERRARI CU MOTOR CENTRAL A SERBAT 50 ANI LEGENDARUL ALPINE A110 IMPLINESTE 60 DE ANI În urmă cu 50 de ani începea o nouă eră pentru producătorul auto italian Lancia odată cu lansarea primului model dezvoltat sub conducerea concernului italian FIAT, denumit Beta și care concura […]
ARTICOLE ASEMANATOARE FERRARI 365 GT4 BB – PRIMUL FERRARI CU MOTOR CENTRAL A SERBAT 50 ANI LEGENDARUL ALPINE A110 IMPLINESTE 60 DE ANI În urmă cu 50 de ani începea o nouă eră pentru producătorul auto italian Lancia odată cu lansarea primului model dezvoltat sub conducerea concernului italian FIAT, denumit Beta și care concura […]
ARTICOLE ASEMANATOARE FERRARI 365 GT4 BB – PRIMUL FERRARI CU MOTOR CENTRAL A SERBAT 50 ANI LEGENDARUL ALPINE A110 IMPLINESTE 60 DE ANI În urmă cu 50 de ani începea o nouă eră pentru producătorul auto italian Lancia odată cu lansarea primului model dezvoltat sub conducerea concernului italian FIAT, denumit Beta și care concura […]
ARTICOLE ASEMANATOARE FERRARI 365 GT4 BB – PRIMUL FERRARI CU MOTOR CENTRAL A SERBAT 50 ANI LEGENDARUL ALPINE A110 IMPLINESTE 60 DE ANI În urmă cu 50 de ani începea o nouă eră pentru producătorul auto italian Lancia odată cu lansarea primului model dezvoltat sub conducerea concernului italian FIAT, denumit Beta și care concura […]
ARTICOLE ASEMANATOARE FERRARI 365 GT4 BB – PRIMUL FERRARI CU MOTOR CENTRAL A SERBAT 50 ANI LEGENDARUL ALPINE A110 IMPLINESTE 60 DE ANI În urmă cu 50 de ani începea o nouă eră pentru producătorul auto italian Lancia odată cu lansarea primului model dezvoltat sub conducerea concernului italian FIAT, denumit Beta și care concura […]
ARTICOLE ASEMANATOARE FERRARI 365 GT4 BB – PRIMUL FERRARI CU MOTOR CENTRAL A SERBAT 50 ANI LEGENDARUL ALPINE A110 IMPLINESTE 60 DE ANI În urmă cu 50 de ani începea o nouă eră pentru producătorul auto italian Lancia odată cu lansarea primului model dezvoltat sub conducerea concernului italian FIAT, denumit Beta și care concura […]
ARTICOLE ASEMANATOARE FERRARI 365 GT4 BB – PRIMUL FERRARI CU MOTOR CENTRAL A SERBAT 50 ANI LEGENDARUL ALPINE A110 IMPLINESTE 60 DE ANI În urmă cu 50 de ani începea o nouă eră pentru producătorul auto italian Lancia odată cu lansarea primului model dezvoltat sub conducerea concernului italian FIAT, denumit Beta și care concura […]
ARTICOLE ASEMANATOARE FERRARI 365 GT4 BB – PRIMUL FERRARI CU MOTOR CENTRAL A SERBAT 50 ANI LEGENDARUL ALPINE A110 IMPLINESTE 60 DE ANI În urmă cu 50 de ani începea o nouă eră pentru producătorul auto italian Lancia odată cu lansarea primului model dezvoltat sub conducerea concernului italian FIAT, denumit Beta și care concura […]
ARTICOLE ASEMANATOARE FERRARI 365 GT4 BB – PRIMUL FERRARI CU MOTOR CENTRAL A SERBAT 50 ANI LEGENDARUL ALPINE A110 IMPLINESTE 60 DE ANI În urmă cu 50 de ani începea o nouă eră pentru producătorul auto italian Lancia odată cu lansarea primului model dezvoltat sub conducerea concernului italian FIAT, denumit Beta și care concura […]
ARTICOLE ASEMANATOARE FERRARI 365 GT4 BB – PRIMUL FERRARI CU MOTOR CENTRAL A SERBAT 50 ANI LEGENDARUL ALPINE A110 IMPLINESTE 60 DE ANI În urmă cu 50 de ani începea o nouă eră pentru producătorul auto italian Lancia odată cu lansarea primului model dezvoltat sub conducerea concernului italian FIAT, denumit Beta și care concura […]
ARTICOLE ASEMANATOARE FERRARI 365 GT4 BB – PRIMUL FERRARI CU MOTOR CENTRAL A SERBAT 50 ANI LEGENDARUL ALPINE A110 IMPLINESTE 60 DE ANI În urmă cu 50 de ani începea o nouă eră pentru producătorul auto italian Lancia odată cu lansarea primului model dezvoltat sub conducerea concernului italian FIAT, denumit Beta și care concura […]
ARTICOLE ASEMANATOARE FERRARI 365 GT4 BB – PRIMUL FERRARI CU MOTOR CENTRAL A SERBAT 50 ANI LEGENDARUL ALPINE A110 IMPLINESTE 60 DE ANI În urmă cu 50 de ani începea o nouă eră pentru producătorul auto italian Lancia odată cu lansarea primului model dezvoltat sub conducerea concernului italian FIAT, denumit Beta și care concura […]
ARTICOLE ASEMANATOARE FERRARI 365 GT4 BB – PRIMUL FERRARI CU MOTOR CENTRAL A SERBAT 50 ANI LEGENDARUL ALPINE A110 IMPLINESTE 60 DE ANI În urmă cu 50 de ani începea o nouă eră pentru producătorul auto italian Lancia odată cu lansarea primului model dezvoltat sub conducerea concernului italian FIAT, denumit Beta și care concura […]
ARTICOLE ASEMANATOARE FERRARI 365 GT4 BB – PRIMUL FERRARI CU MOTOR CENTRAL A SERBAT 50 ANI LEGENDARUL ALPINE A110 IMPLINESTE 60 DE ANI În urmă cu 50 de ani începea o nouă eră pentru producătorul auto italian Lancia odată cu lansarea primului model dezvoltat sub conducerea concernului italian FIAT, denumit Beta și care concura […]
ARTICOLE ASEMANATOARE FERRARI 365 GT4 BB – PRIMUL FERRARI CU MOTOR CENTRAL A SERBAT 50 ANI LEGENDARUL ALPINE A110 IMPLINESTE 60 DE ANI În urmă cu 50 de ani începea o nouă eră pentru producătorul auto italian Lancia odată cu lansarea primului model dezvoltat sub conducerea concernului italian FIAT, denumit Beta și care concura […]
În urmă cu 50 de ani începea o nouă eră pentru producătorul auto italian Lancia odată cu lansarea primului model dezvoltat sub conducerea concernului italian FIAT, denumit Beta și care concura în segmentul mediu superior. Gigantul grup din Torino achiziționase compania italiană Lancia în anul 1969, iar „revoluționarul” model Beta a reprezentat un proiect ambițios strâns legat de dinamica din acea periaoadă grupului Fiat Auto care a inclus numai puțin de șase varinate de caroserie comercializate cu succes pe parcursul unei cariere de 12 ani.
Către finalul anilor ’60, Lancia Automobili era încă o companie independentă și, care demarase proiectul unui model complet nou atât din punct de vedere stilistic cât și tehnic care urma să înlocuiască în gamă modelul de succes Fulvia. Ideea a fost de a propune un model cu caroserie berlină inovator și bine finisat, conform tradiției Lancia, care să concureze în segmentul mediu superior din Europa dar și pe unele piețe de pe celelalte continente.
În cursul fatidicului an 1969, după un moment de mare incertitudine pentru viitorul companiei, dezvoltarea viitorului model a continuat cu sprijinul grupului FIATcare între timp achiziționase producătorul Lancia, proiectul fiind denumit Y1, luând forma primului act al noii structuri industriale. Însă, pentru clienții tradiționali ai mărcii Lancia, având în vedere utilizarea pe scară largă a componentelor de origine Fiat, acesta a reprezentat un moment mai puțin fericit.
Noul model Lancia Beta a avut premiera la Salonul Auto de la Torino din 1972 și a fost bine primit de către jurnaliștii auto și public dar totodată însoțit și de unele opinii contradictorii, în primul rând pentru designul neconvențional precum și pentru politicile privind limitarea costurilor de producție, o abordare care nu era în concordanță cu standardele producătorului premium Lancia venite în special din partea pasionaților brandului italian. Merită menționat faptul că, Lancia a mai avut în gama sa un model cu numele Beta în perioada 1909 – 1910.
Stilul caroseriei cu 4 uși al modelului Beta, realizat de Gianpaolo Boano (fiul cunoscutului designer Felice Mario Boano), era de tip fastback în două volume și jumătate care era în trend în acea perioadă fiind similar cu cel al altor modele din diferite segmente de piață precum Alfa Romeo Alfasud, Austin Maxi, Citroen GS și CX sau Renault 6, 16 și 30. Acest lucru a condus practic la un design mai puțin convențional în ciuda faptului că era considerat unul personal și original iar clientela tradițională a brandului Lancia era încă atrasă de liniile elegante clasice și ușor conservatoare ale modelelor Lancia anterioare. Un alt punct minus a fost considerat absența hayonului, în locul acestuia fiind preferată o clapetă de dimensiuni mai mici, asemănătoare cu cea a modelelor Alfa Romeo Alfasud și Citroen GS care făcea încărcarea portbagajului mai putin facilă. Însă, acest din urmă detaliu, nu a afectat volumul portbagajului, spațios și corect structurat.
În schimb, interiorul modelului Lancia Beta a fost apreciat pentru spațiul generos și confortul la bord mulțumită dimensiunilor caroseriei, mai mari decât a principalelor modele concurente (Audi 80, Fiat 125, Opel Ascona, Peugeot 304) respectiv 4,29 m lungime, 1,69 m lățime și un ampatament de 2,54 m. Înălțimea de aproape 1,40 m, împreună cu forma plafonului, facilitau accesibilitatea la interiorul automobilului. Habitaclul se evidenția printr-o planșă de bord simetrică, concepută pentru a facilita mutarea volanului și instrumentarul de bord pentru piețele mai conservatoare cu volanul pe partea dreapta, prin finisările de calitate, tabloul de bord complet și perfect vizibil, soluțiilor moderne (consolă centralp, spații pentru depozitarea obiectelor) și nu în ultimul rând prin dotările de ultimă oră (volan reglabil, faruri automate, lunetă cu sistem de degivrare, ștergătoare de parbriz cu intermitență).
La debut, modelul BetaBerlina era echipat cu motoare cu 4 cilindri în linie având distribuție cu două axe cu came în chiulasă de origine Fiat, disponibile inițial cu capacități de 1,4; 1,6 și 1,8 litri care dezvoltau puteri de 90; 100 și 110 CP și care erau alimentate cu ajutorul unui carburator dublu corp Weber sau Solex. Motoarele asigurau viteze maxime de 165; 170 și respectiv 178 km/h. Din punct de vedere tehnic, Lancia Beta beneficia de o schemă modernă cu motor frontal și tracțiune pe roțile din față, deși era echipat cu motoare derivate de la Fiat utilizate până în acel moment pe modelele cu tracțiune pe roțile din spate. Unitățile, erau oferite standard în combinație cu o cutie de viteze manuală cu 5 trepte (o raritate la acea dătă) și erau amplasate în poziție transversală, făcând posibilă reducerea dimensiunilor totale în habitaclu. Pe lângă schema modernă cu tracțiune față și motor, Lancia Beta avea implementate numeroase soluții tehnice avansate precum suspensia independentă de tip McPherson pe ambele punți cu arcuri elicoidale și bare stabilizatoare, cea din spate prevăzută cu brațe oscilante triunghiulare, care a fost utilizată pe mai multe modele Lancia și Fiat până la începutul anilor ’90, sistemul de frânare cu două circuite Superduplex (un brevet Lancia), servoasisitat și dotat cu discuri pe ambele punți și sistemul de direcție cu cremalieră prevăzut opțional cu servoasistare (din 1975).
La momentul lansării modelul Beta Berlina a fost propus cu două versiuni de echipare: Standard și LX, cea din urmă nedisponibilă cu motorizarea de bază și care oferea în plus ca dotări opționale: instalația de aer condiționat, tapițeria din piele, jantele din aliaj ușor, radioul, geamurile atermice și proiectoarele suplimentare. Versiunea LX se deosebea la exterior prin grila frontală specifică cu finisaj cromat.
În acea perioadă modelele cu caroserie în două volume erau în plin trend chiar și în segmentele superioare, iar modelul italian din segmentul mediu superior Lancia Beta a fost bine primit pe majoritatea piețelor europene fiind comercializat inclusiv în SUA începând cu anul 1975. Acesta a devenit în scurt timp foarte popular în Marea Britanie, pe atunci a doua piață ca importanță pentru Lancia după Italia. Modelul avea atuuri importante precum: finisările de calitate, dotările de înalt nivel, confortul la rulare, manevrabilitatea, performanțele peste medie, ținuta de drum sigură, habitaclul și portbagajul spațioase, care au contribuit la succesul comercial al mărcii premium Lancia, în primii trei ani fiind comercializate un număr de 61.058unități.
Timp de peste 12 ani, între anii 1972 și 1984, numele Beta din segmentul mediu superior de la Lancia a însoțit o întreagă familie de modele precum berlina fastback în două volume Beta Berlina (din 1972), coupe-ul clasic cu două uși Beta Coupe (din 1973), cabriolet-ul Beta Spyder (din 1974), shooting brake-ul Beta HPE (High Performance Estate) și sportivul Beta Montecarlo (ambele din 1975) precum și clasica berlină în trei volume Beta Trevi (din 1980).
La ediția din 1973 a Salonului Auto de la Frankfurt debuta varianta de de caroserie coupe denumită Beta Coupe și proiectată de Piero Castagnero (autor și al modelului predecesor Fulvia Coupe), dezvoltată pe platforma berlinei dar având un ampatament scurtat (2,32 m) și dimensiuni mai compacte (llungime 3,990 m și înălțime 1,280 m). Această variantă a fost una foarte populară, grație designului personalizat și elegant dar și pentru performanțele superioare comparativ cu Beta Berlina.
Chiar dacă a fost realizat sub supravegherea concernului Fiat, coupe-ul a fost conceput până la ultimele detalii de către tehnicienii fabricii istorice del la Borgo San Paolo din Torino. Interiorul se evidenția prin cele 4 scaune sport individuale de aceeași formă și echipate cu tetiere (brevet Lancia) și nu prezenta nici o componentă în comun cu varianta Beta Berlina. Planșa de bord dipunea de un design personalizat și avea un panou central din plastic colorat pentru a da un efect de lemn. Modelul Beta Coupe era propus cu propulsoarele de 1,6 și 1,8 litri care grație unor îmbunătățiri furnizau 107 și respectiv 118 CP care asigurau viteze maxime de 178 și respectiv 188 km/h.
Anul următor, la Salonul Auto de la Geneva din 1974 era prezentată varianta Beta Spider. Dezvoltată de Pininfarina din varianta Beta Coupe și produsă de carosierul milanez Zagato, Beta Spider dispunea de o caroserie de tip cabrio – targa având un roll bar central integrat, acoperiș rigid și lunetă detașabile iar interiorul configuat după schema cu 2+2 locuri. Planșa de bord și motorizările erau aceleași de la modelul Beta Coupe. La sfârșitul anului 1974, pentru varianta Beta Berlina este oferită o nouă versiune de bază denumită 1300 și dotată cu un propulsor de 1.297 cmc având distribuția cu un ax cu came în bloc și alimentare cu un carburator dublu corp Weber. Puterea dezvoltată era de 82 CP și permitea o viteza maximă de 160 km/h.
La Salonul Auto de la Geneva din 1975 sunt lansate variantele: Beta Montecarlo și Beta HPE (High Performance Estate). Beta Montecarlo beneficia de o caroserie de dimensiuni compacte (Lxlxh: 3,813x 1,696×1,190 m, ampatament 2,300 m) cu un design original și personalizat semnat de Pininfarina în timp ce interiorul avea un design specific și o configurație cu două locuri. De la debut au fost propuse două variante de caroserie: coupe și spider, cea din urmă având plafon detașabil. Beta Montecarlo avea în echipare un propulsor de 2 litri poziționat central transversal în fața punții spate având distribuție cu două axe cu came în chiulasă și alimentare cu un carburator dublu corp Weber. Cei 118 CP furnizați de propulsor permiteau o viteza maximă de 190 km/h și o accelerație 0-100 km/h în 9,3 secunde. Transmisia se realiza pe roțile din spate și era asigurată de o cutie de viteze manuală în 5 trepte. În varianta pentru export în SUA, modelul a purtat denumirea de Scorpion și era dotat cu un propulsor de 1,8 litri (102 CP) care asigura o viteza maximă de 180 km/h.
Modelul Beta HPE dispunea de o originală caroserie de tip shooting break cu 3 uși și 5 locuri derivată din cea a modelului Beta Coupe însă cu o lungime de 4,280 m, înălțime 1,300 m și un ampatament de 2,540 m. La partea din spate dispunea de un hayon generos dimensionat, banchetă spate rabatbilă și fracționabilă (50/50) precum și numeroase posibilități de configurare a interiorului. Planșa de bord și motorizările disponibile erau similare cu cele de la Beta Coupe. La partea frontală, Beta HPE dispunea de grupuri optice de dimensiuni mai mari similare cu cele de la Beta Coupe 2000.
În decembrie 1975 este realizat un prim restyling pentru modelul Beta Berlina, realizat în colaborare cu studiourile de design Pininfarina. Partea frontală beneficia acum de o grilă cromată pentru toate versiunile și dotată cu noi grupuri optice rectangulare acoperite de o protecție din plexiglas. De modificări importante a beneficiat și partea din spate cu o lunetă de dimensiuni majorate care a presupus adoptarea unei noi clapete pentru portbagaj și poziționarea grilelor de ventilație de pe montanții spate la capătul celui de-al treilea rând de geamuri, precum și o aranjare diferită a grupurilor optice și introducerea unui element decorativ realizat din aluminiu poziționat la baza portbagajului. La interior, planșa de bord, volanul și panourile portierelor au fost restilizate și au fost introduse noi materiale pentru finisări precum și noi dotări opționale precum: servodirecția, geamurile față acționate electric, tepițeria din velur și geamurile cu tentă fumurie.
În același timp gama de motorizări a fost înnoită cu o nouă unitate de 2 litri alimentată cu un carburator dublu corp Weber în locul celei de 1,8 litri și care furniza 119 CP în timp ce unitatea de 1,6 litri a înregistrat o ușoară scădere a capacității, de la 1.592 cmc la 1.585 cmc, menținând în același timp puterea de 102 CP. Motorizarea de 2 litri putea fi oferită opțional și cu transmisie automată cu 3 trepte. În schimb, versiunea Beta 1300 a rămas neschimbată, recunoscută prin absența carenajului de pe grupurile optice față iar versiunile 1400 și LX au fost eliminate din gamă. În același timp cu cea de-a doua serie Beta Berlina au debutat și a doua serie a variantelor Beta Coupe, Beta Spider și Beta HPE care au beneficiat de asemenea de îmbunătățiri de ordin stilistic (restilizări la unele detalii de la exterior și interior) și tehnic (motor de 2 litri, cutie automată cu 3 trepte) precum și noi dotări opționale (similare cu Beta Berlina). În funcție de variantă, propulsorul de 2L permitea viteze maxime cuprinse între 180 și 188 kn/h. Versiunea 2000 se deosebea la exterior prin capota ușor înălțată, farurile reunite sub o protecție suplimentară și prin grila frontală cu cinci benzi cromate la bază.
La începutul anului 1976, modelul Fulvia Coupe a ieșit din producție iar pentru a compensa acest gol în gama Lancia, a fost lansată versiunea Beta Coupe 1300 echipată cu motorul de 1.297 cmc și 82 CP aflat și în dotarea variantei Beta Berlina dar care în acest caz permitea o viteză maximă de 166 km/h. Beta Coupe 1300 se deosebea de celelalte versiuni prin unele detalii exterioare (grilă frontală complet de culoare neagră, faruri fără carenă, elementele cromate și carcasa farurilor vopsite în culoarea neagră) și la interior (banchetă spate în loc de scaune individuale și fără tetiere, instrumentar de bord și echipament de dotări simplificat).
Din iulie 1978 își face debutul a treia serie a modelului Beta în variantele: Coupe, Spider și HPE. La exterior, capota și grila frontală prezente doar pe versiunea 2000 sunt adoptate și de celelete versiuni, inclusiv Beta 1300 având acum cele patru faruri rotunde introduse în carcase negre iar ștergătoarele de parbriz și oglinzile retrovizoare exterioare (reglabile din interior) cu formă nouă erau vopsite în culoarea neagră. La interior, planșa de bord, instrumentarul de bord, volanul și unele detalii au fost reproiectate iar echipamentul de dotări extins cu noi accesorii precum: tapițeria din velur, farurile cu iod, tetierele și centurile de siguranță pentru locurile din spate.
Cu prilejul Salonului Auto Geneva din 1979 este lansată a doua serie a modelului Beta Montecarlo care a beneficiat de un ușor facelift ce a vizat atât exteriorul (o nouă grilă fronatală, bare de protecție restilizate, geamuri integrate în montanții spate) cât și interiorul (volan de concepție nouă, noi materiale pentru planșa de bord și tapițerie) precum și echipamentul de dotări (jante de 14 țoli din aliaj, geamuri electrice, retrovizoare exterioare reglabile din interior, radio). În același timp, au fost aduse unele îmbunătățiri la motor prin introducerea aprinderii electronice Magneti Marelli.
Odată cu restyling-ul realizat în septembrie 1979, Beta Berlina (a treia serie) dispunea de o parte frontală complet reproiectată cu o nouă grilă cromată inspirată din cea a recentului model compact Delta și cu grupuri optice de formă dreptunghiulară cu indicatoare de direcție amplasate pe laterale, în locul celor poziționate la partea inferioară a barei de protecție. Noile bare de protecție aveau aspect mai robust și se integrau mai bine în aspectul general. La interior se remarcau scaunele de concepție nouă cu aspect geometric, volanul reproiectat, instrumentarul de bord complet revizuit și care era integrat într-o planșă de bord cu stil monolitic și avangardist proiectată de arhitectul Mario Bellini. În același timp au fost introduse noi materiale pentru finisări dar și noi dotări opționale precum: retrovizoarele exterioare reglabile din interior, radio casetofonul, volanul îmbrăcat în piele, check control-ul și tetierele spate, în timp ce servodirecția era standard în cazul dotării cu propulsorul de 2 litri. Motorizarea de 1,3 litri nu a mai fost disponibilă, în timp ce unitatea de 2 litri era acum oferită în două versiuni: una alimentată cu carburator dublu corp Weber care furniza 115 CP și una alimentată cu injecție electronică Bosch care dezvolta 122 CP și permiteau viteze maxime de 180 și respectiv 185 km/h.
La ediția din 1980 a Salonului Auto de la Torino debuta varianta de caroserie în 3 volume cu 4 uși (4,350 m lungime) denumită Beta Trevi și care a preluat interiorul cu planșa de bord precum și gama de motoarizări ale variantei în două volume Beta Berlina.
În vara anului 1981, a fost aplicat un nou restyling care a vizat întreaga gamă: Beta Coupe, Beta Spider și Beta HPE care devine Beta HP Executive. La exterior a fost introdusă o nouă grilă frontală în stilul celei de la Delta, bare de protecție de concepție nouă, cele din spate echipate cu lumini de ceață spate, unele detalii cromate au fost vopsite în negru mat iar la partea din spate pe clapeta portbagajului a fost montat un eleron din material plastic de culoare neagră. La interior, planșa de bord a rămas în același stil cu cel al seriei precedente însă grafica instrumentelor de bord a fost schimbată și au fost introduse noi tipuri de tapițerii din material textil. Utilizarea pe scară largă a materialelor plastice și cele textile mai puțin rafinate au dat impresia unei imagini mai sportive modelelor Beta care până atunci erau considerate mai luxoase. În cazul modelului Beta Coupe, motorul de 1,3 litri a fost înlocuit cu unul de 1,4 litri care furniza 84 CP și asigura o viteză maximă de 168 km/h. În schimb, motorul de 2 litri era disponibil pentru toate modelele, fiind propus în două versiuni: cu carburator (115 CP) și injecție electronică (122 CP) iar servodirecția devine în acest caz dotare standard. În funcție de variantă viteza maximă era cuprinsă între 185 și 190 km/h.
Către finalul anului 1981 este stopată producția modelelor Beta Berlina și Beta Montecarlo, aceasta fiind de 194.916 și respectiv de 7.595 exemplare. Un an mai târziu încetează inclusiv producția modelului Beta Spider, comercializat într-un număr total de 8.594 unități.
În noiembrie 1982 debutează versiunea de top Beta Trevi Volumex (VX) echipată cu un propulsor de 2 litri supraalimentat cu compresor volumetric Roots (o premieră pentru un automobil de mare serie) alimentat cu carburator dublu corp Weber și care dezvolta 135 CP. Acesta asigura performanțe considerate sportive la acea datăː viteză maximă 191 km/h și accelerație 0 – 100 km/h în 9,5 secunde. La exterior, Beta Trevi Volumex (VX) se deosebea prin spoilerul frontal, jantele din aliaj cu pneuri mai late și indicatoarele frontale de schimbare a direcției de culoare albă precum și prin unele dotări suplimentare (închidere centralizată a portierelor, tapițerie Zegna din material textil special, antenă electrică). Anul următor aceeași motorizare a fost oferită inclusiv pe variantele Beta Coupe și Beta HPE, versiunea purtând și în acest caz denumirea de Volumex (VX) și se deosebea la exterior prin spoilerul frontal de dimensiuni generoase.
În mai 1983 este lansată a doua serie a modelului Beta Trevi care din acest moment a fost denumită simplu Trevi și care se deosebea prin îmbunătățirea unor detalii la exterior (eliminarea benzii satinate de pe marginea clapetei portbagajului, spoiler frontal și lentile albe pentru indicatoarele frontale de schimbare a direcției pe toate versiunile, grile laterale verticale în fața montanților spate în locul celor orizontale) și la interior (panourile portierelor restilizate, noi materiale pentru tapițerie și noi ornamente). Pentru creșterea gradului de confort au fost introduse dotări opționale suplimentare precumː geamurile spate acționate electric, radio casetofonul stereo sau centurile de siguranță retractabile pentru locurile din spate. În același timp, versiunea 2000 cu motor de 2 litri alimentat cu carburator a fost eliminată din gamă.
În noiembrie 1984 este stopată producția modelelorː Beta Coupe, Beta HP Executive și Trevi aceasta fiind de 113.623, 71.257 și respectiv 40.628 exemplare.
Foto: Lancia; Auto Retro Passion; Arhivă
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul Auto Retro Passion pentru mai multe informații AICI
Site-ul nostru folosește cookies pentru a asigura utilizatorii de o experiență cât mai bună. Dând click pe OK, confirmați că sunteți de acord cu Termenii și condițiile.OkPolitica De ConfidentialitatePolitica Cookies
GDPR
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.