ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna iunie din urmă cu jumătate de secol debuta modelul Alfasud, primul din segmentul compact și totodată primul cu tracțiune pe roțile din față din istoria producătorului auto italian Alfa Romeo. Încă de la debut, modelul s-a […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna iunie din urmă cu jumătate de secol debuta modelul Alfasud, primul din segmentul compact și totodată primul cu tracțiune pe roțile din față din istoria producătorului auto italian Alfa Romeo. Încă de la debut, modelul s-a […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna iunie din urmă cu jumătate de secol debuta modelul Alfasud, primul din segmentul compact și totodată primul cu tracțiune pe roțile din față din istoria producătorului auto italian Alfa Romeo. Încă de la debut, modelul s-a […]
Prototip de stil Alfa Romeo Alfasud din 1968 la scara reala
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna iunie din urmă cu jumătate de secol debuta modelul Alfasud, primul din segmentul compact și totodată primul cu tracțiune pe roțile din față din istoria producătorului auto italian Alfa Romeo. Încă de la debut, modelul s-a […]
Alfa Romeo Alfasud la Salonul Auto de la Torino 1971
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna iunie din urmă cu jumătate de secol debuta modelul Alfasud, primul din segmentul compact și totodată primul cu tracțiune pe roțile din față din istoria producătorului auto italian Alfa Romeo. Încă de la debut, modelul s-a […]
Sectiune Alfa Romeo Alfasud la Salonul Auto Torino 1971
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna iunie din urmă cu jumătate de secol debuta modelul Alfasud, primul din segmentul compact și totodată primul cu tracțiune pe roțile din față din istoria producătorului auto italian Alfa Romeo. Încă de la debut, modelul s-a […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna iunie din urmă cu jumătate de secol debuta modelul Alfasud, primul din segmentul compact și totodată primul cu tracțiune pe roțile din față din istoria producătorului auto italian Alfa Romeo. Încă de la debut, modelul s-a […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna iunie din urmă cu jumătate de secol debuta modelul Alfasud, primul din segmentul compact și totodată primul cu tracțiune pe roțile din față din istoria producătorului auto italian Alfa Romeo. Încă de la debut, modelul s-a […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna iunie din urmă cu jumătate de secol debuta modelul Alfasud, primul din segmentul compact și totodată primul cu tracțiune pe roțile din față din istoria producătorului auto italian Alfa Romeo. Încă de la debut, modelul s-a […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna iunie din urmă cu jumătate de secol debuta modelul Alfasud, primul din segmentul compact și totodată primul cu tracțiune pe roțile din față din istoria producătorului auto italian Alfa Romeo. Încă de la debut, modelul s-a […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna iunie din urmă cu jumătate de secol debuta modelul Alfasud, primul din segmentul compact și totodată primul cu tracțiune pe roțile din față din istoria producătorului auto italian Alfa Romeo. Încă de la debut, modelul s-a […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna iunie din urmă cu jumătate de secol debuta modelul Alfasud, primul din segmentul compact și totodată primul cu tracțiune pe roțile din față din istoria producătorului auto italian Alfa Romeo. Încă de la debut, modelul s-a […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna iunie din urmă cu jumătate de secol debuta modelul Alfasud, primul din segmentul compact și totodată primul cu tracțiune pe roțile din față din istoria producătorului auto italian Alfa Romeo. Încă de la debut, modelul s-a […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna iunie din urmă cu jumătate de secol debuta modelul Alfasud, primul din segmentul compact și totodată primul cu tracțiune pe roțile din față din istoria producătorului auto italian Alfa Romeo. Încă de la debut, modelul s-a […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna iunie din urmă cu jumătate de secol debuta modelul Alfasud, primul din segmentul compact și totodată primul cu tracțiune pe roțile din față din istoria producătorului auto italian Alfa Romeo. Încă de la debut, modelul s-a […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna iunie din urmă cu jumătate de secol debuta modelul Alfasud, primul din segmentul compact și totodată primul cu tracțiune pe roțile din față din istoria producătorului auto italian Alfa Romeo. Încă de la debut, modelul s-a […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna iunie din urmă cu jumătate de secol debuta modelul Alfasud, primul din segmentul compact și totodată primul cu tracțiune pe roțile din față din istoria producătorului auto italian Alfa Romeo. Încă de la debut, modelul s-a […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna iunie din urmă cu jumătate de secol debuta modelul Alfasud, primul din segmentul compact și totodată primul cu tracțiune pe roțile din față din istoria producătorului auto italian Alfa Romeo. Încă de la debut, modelul s-a […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna iunie din urmă cu jumătate de secol debuta modelul Alfasud, primul din segmentul compact și totodată primul cu tracțiune pe roțile din față din istoria producătorului auto italian Alfa Romeo. Încă de la debut, modelul s-a […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna iunie din urmă cu jumătate de secol debuta modelul Alfasud, primul din segmentul compact și totodată primul cu tracțiune pe roțile din față din istoria producătorului auto italian Alfa Romeo. Încă de la debut, modelul s-a […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna iunie din urmă cu jumătate de secol debuta modelul Alfasud, primul din segmentul compact și totodată primul cu tracțiune pe roțile din față din istoria producătorului auto italian Alfa Romeo. Încă de la debut, modelul s-a […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna iunie din urmă cu jumătate de secol debuta modelul Alfasud, primul din segmentul compact și totodată primul cu tracțiune pe roțile din față din istoria producătorului auto italian Alfa Romeo. Încă de la debut, modelul s-a […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna iunie din urmă cu jumătate de secol debuta modelul Alfasud, primul din segmentul compact și totodată primul cu tracțiune pe roțile din față din istoria producătorului auto italian Alfa Romeo. Încă de la debut, modelul s-a […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna iunie din urmă cu jumătate de secol debuta modelul Alfasud, primul din segmentul compact și totodată primul cu tracțiune pe roțile din față din istoria producătorului auto italian Alfa Romeo. Încă de la debut, modelul s-a […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna iunie din urmă cu jumătate de secol debuta modelul Alfasud, primul din segmentul compact și totodată primul cu tracțiune pe roțile din față din istoria producătorului auto italian Alfa Romeo. Încă de la debut, modelul s-a […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna iunie din urmă cu jumătate de secol debuta modelul Alfasud, primul din segmentul compact și totodată primul cu tracțiune pe roțile din față din istoria producătorului auto italian Alfa Romeo. Încă de la debut, modelul s-a […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna iunie din urmă cu jumătate de secol debuta modelul Alfasud, primul din segmentul compact și totodată primul cu tracțiune pe roțile din față din istoria producătorului auto italian Alfa Romeo. Încă de la debut, modelul s-a […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna iunie din urmă cu jumătate de secol debuta modelul Alfasud, primul din segmentul compact și totodată primul cu tracțiune pe roțile din față din istoria producătorului auto italian Alfa Romeo. Încă de la debut, modelul s-a […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna iunie din urmă cu jumătate de secol debuta modelul Alfasud, primul din segmentul compact și totodată primul cu tracțiune pe roțile din față din istoria producătorului auto italian Alfa Romeo. Încă de la debut, modelul s-a […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna iunie din urmă cu jumătate de secol debuta modelul Alfasud, primul din segmentul compact și totodată primul cu tracțiune pe roțile din față din istoria producătorului auto italian Alfa Romeo. Încă de la debut, modelul s-a […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna iunie din urmă cu jumătate de secol debuta modelul Alfasud, primul din segmentul compact și totodată primul cu tracțiune pe roțile din față din istoria producătorului auto italian Alfa Romeo. Încă de la debut, modelul s-a […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna iunie din urmă cu jumătate de secol debuta modelul Alfasud, primul din segmentul compact și totodată primul cu tracțiune pe roțile din față din istoria producătorului auto italian Alfa Romeo. Încă de la debut, modelul s-a […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna iunie din urmă cu jumătate de secol debuta modelul Alfasud, primul din segmentul compact și totodată primul cu tracțiune pe roțile din față din istoria producătorului auto italian Alfa Romeo. Încă de la debut, modelul s-a […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna iunie din urmă cu jumătate de secol debuta modelul Alfasud, primul din segmentul compact și totodată primul cu tracțiune pe roțile din față din istoria producătorului auto italian Alfa Romeo. Încă de la debut, modelul s-a […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna iunie din urmă cu jumătate de secol debuta modelul Alfasud, primul din segmentul compact și totodată primul cu tracțiune pe roțile din față din istoria producătorului auto italian Alfa Romeo. Încă de la debut, modelul s-a […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna iunie din urmă cu jumătate de secol debuta modelul Alfasud, primul din segmentul compact și totodată primul cu tracțiune pe roțile din față din istoria producătorului auto italian Alfa Romeo. Încă de la debut, modelul s-a […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna iunie din urmă cu jumătate de secol debuta modelul Alfasud, primul din segmentul compact și totodată primul cu tracțiune pe roțile din față din istoria producătorului auto italian Alfa Romeo. Încă de la debut, modelul s-a […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna iunie din urmă cu jumătate de secol debuta modelul Alfasud, primul din segmentul compact și totodată primul cu tracțiune pe roțile din față din istoria producătorului auto italian Alfa Romeo. Încă de la debut, modelul s-a […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna iunie din urmă cu jumătate de secol debuta modelul Alfasud, primul din segmentul compact și totodată primul cu tracțiune pe roțile din față din istoria producătorului auto italian Alfa Romeo. Încă de la debut, modelul s-a […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna iunie din urmă cu jumătate de secol debuta modelul Alfasud, primul din segmentul compact și totodată primul cu tracțiune pe roțile din față din istoria producătorului auto italian Alfa Romeo. Încă de la debut, modelul s-a […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna iunie din urmă cu jumătate de secol debuta modelul Alfasud, primul din segmentul compact și totodată primul cu tracțiune pe roțile din față din istoria producătorului auto italian Alfa Romeo. Încă de la debut, modelul s-a […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna iunie din urmă cu jumătate de secol debuta modelul Alfasud, primul din segmentul compact și totodată primul cu tracțiune pe roțile din față din istoria producătorului auto italian Alfa Romeo. Încă de la debut, modelul s-a […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna iunie din urmă cu jumătate de secol debuta modelul Alfasud, primul din segmentul compact și totodată primul cu tracțiune pe roțile din față din istoria producătorului auto italian Alfa Romeo. Încă de la debut, modelul s-a […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna iunie din urmă cu jumătate de secol debuta modelul Alfasud, primul din segmentul compact și totodată primul cu tracțiune pe roțile din față din istoria producătorului auto italian Alfa Romeo. Încă de la debut, modelul s-a […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna iunie din urmă cu jumătate de secol debuta modelul Alfasud, primul din segmentul compact și totodată primul cu tracțiune pe roțile din față din istoria producătorului auto italian Alfa Romeo. Încă de la debut, modelul s-a […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna iunie din urmă cu jumătate de secol debuta modelul Alfasud, primul din segmentul compact și totodată primul cu tracțiune pe roțile din față din istoria producătorului auto italian Alfa Romeo. Încă de la debut, modelul s-a […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna iunie din urmă cu jumătate de secol debuta modelul Alfasud, primul din segmentul compact și totodată primul cu tracțiune pe roțile din față din istoria producătorului auto italian Alfa Romeo. Încă de la debut, modelul s-a […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna iunie din urmă cu jumătate de secol debuta modelul Alfasud, primul din segmentul compact și totodată primul cu tracțiune pe roțile din față din istoria producătorului auto italian Alfa Romeo. Încă de la debut, modelul s-a […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna iunie din urmă cu jumătate de secol debuta modelul Alfasud, primul din segmentul compact și totodată primul cu tracțiune pe roțile din față din istoria producătorului auto italian Alfa Romeo. Încă de la debut, modelul s-a […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna iunie din urmă cu jumătate de secol debuta modelul Alfasud, primul din segmentul compact și totodată primul cu tracțiune pe roțile din față din istoria producătorului auto italian Alfa Romeo. Încă de la debut, modelul s-a […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna iunie din urmă cu jumătate de secol debuta modelul Alfasud, primul din segmentul compact și totodată primul cu tracțiune pe roțile din față din istoria producătorului auto italian Alfa Romeo. Încă de la debut, modelul s-a […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna iunie din urmă cu jumătate de secol debuta modelul Alfasud, primul din segmentul compact și totodată primul cu tracțiune pe roțile din față din istoria producătorului auto italian Alfa Romeo. Încă de la debut, modelul s-a […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna iunie din urmă cu jumătate de secol debuta modelul Alfasud, primul din segmentul compact și totodată primul cu tracțiune pe roțile din față din istoria producătorului auto italian Alfa Romeo. Încă de la debut, modelul s-a […]
Cockpit Alfa Romeo Alfasud Ti Quadrifoglio Verde 1982
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna iunie din urmă cu jumătate de secol debuta modelul Alfasud, primul din segmentul compact și totodată primul cu tracțiune pe roțile din față din istoria producătorului auto italian Alfa Romeo. Încă de la debut, modelul s-a […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna iunie din urmă cu jumătate de secol debuta modelul Alfasud, primul din segmentul compact și totodată primul cu tracțiune pe roțile din față din istoria producătorului auto italian Alfa Romeo. Încă de la debut, modelul s-a […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna iunie din urmă cu jumătate de secol debuta modelul Alfasud, primul din segmentul compact și totodată primul cu tracțiune pe roțile din față din istoria producătorului auto italian Alfa Romeo. Încă de la debut, modelul s-a […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna iunie din urmă cu jumătate de secol debuta modelul Alfasud, primul din segmentul compact și totodată primul cu tracțiune pe roțile din față din istoria producătorului auto italian Alfa Romeo. Încă de la debut, modelul s-a […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna iunie din urmă cu jumătate de secol debuta modelul Alfasud, primul din segmentul compact și totodată primul cu tracțiune pe roțile din față din istoria producătorului auto italian Alfa Romeo. Încă de la debut, modelul s-a […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna iunie din urmă cu jumătate de secol debuta modelul Alfasud, primul din segmentul compact și totodată primul cu tracțiune pe roțile din față din istoria producătorului auto italian Alfa Romeo. Încă de la debut, modelul s-a […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna iunie din urmă cu jumătate de secol debuta modelul Alfasud, primul din segmentul compact și totodată primul cu tracțiune pe roțile din față din istoria producătorului auto italian Alfa Romeo. Încă de la debut, modelul s-a […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna iunie din urmă cu jumătate de secol debuta modelul Alfasud, primul din segmentul compact și totodată primul cu tracțiune pe roțile din față din istoria producătorului auto italian Alfa Romeo. Încă de la debut, modelul s-a […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna iunie din urmă cu jumătate de secol debuta modelul Alfasud, primul din segmentul compact și totodată primul cu tracțiune pe roțile din față din istoria producătorului auto italian Alfa Romeo. Încă de la debut, modelul s-a […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna iunie din urmă cu jumătate de secol debuta modelul Alfasud, primul din segmentul compact și totodată primul cu tracțiune pe roțile din față din istoria producătorului auto italian Alfa Romeo. Încă de la debut, modelul s-a […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna iunie din urmă cu jumătate de secol debuta modelul Alfasud, primul din segmentul compact și totodată primul cu tracțiune pe roțile din față din istoria producătorului auto italian Alfa Romeo. Încă de la debut, modelul s-a […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna iunie din urmă cu jumătate de secol debuta modelul Alfasud, primul din segmentul compact și totodată primul cu tracțiune pe roțile din față din istoria producătorului auto italian Alfa Romeo. Încă de la debut, modelul s-a […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna iunie din urmă cu jumătate de secol debuta modelul Alfasud, primul din segmentul compact și totodată primul cu tracțiune pe roțile din față din istoria producătorului auto italian Alfa Romeo. Încă de la debut, modelul s-a […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna iunie din urmă cu jumătate de secol debuta modelul Alfasud, primul din segmentul compact și totodată primul cu tracțiune pe roțile din față din istoria producătorului auto italian Alfa Romeo. Încă de la debut, modelul s-a […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna iunie din urmă cu jumătate de secol debuta modelul Alfasud, primul din segmentul compact și totodată primul cu tracțiune pe roțile din față din istoria producătorului auto italian Alfa Romeo. Încă de la debut, modelul s-a […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna iunie din urmă cu jumătate de secol debuta modelul Alfasud, primul din segmentul compact și totodată primul cu tracțiune pe roțile din față din istoria producătorului auto italian Alfa Romeo. Încă de la debut, modelul s-a […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna iunie din urmă cu jumătate de secol debuta modelul Alfasud, primul din segmentul compact și totodată primul cu tracțiune pe roțile din față din istoria producătorului auto italian Alfa Romeo. Încă de la debut, modelul s-a […]
Alfa Romeo Sprint Quadrifoglio Verde Grand Prix 1986
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna iunie din urmă cu jumătate de secol debuta modelul Alfasud, primul din segmentul compact și totodată primul cu tracțiune pe roțile din față din istoria producătorului auto italian Alfa Romeo. Încă de la debut, modelul s-a […]
Alfa Romeo Sprint Quadrifoglio Verde Grand Prix 1986
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna iunie din urmă cu jumătate de secol debuta modelul Alfasud, primul din segmentul compact și totodată primul cu tracțiune pe roțile din față din istoria producătorului auto italian Alfa Romeo. Încă de la debut, modelul s-a […]
Alfa Romeo Sprint Quadrifoglio Verde Grand Prix 1986
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna iunie din urmă cu jumătate de secol debuta modelul Alfasud, primul din segmentul compact și totodată primul cu tracțiune pe roțile din față din istoria producătorului auto italian Alfa Romeo. Încă de la debut, modelul s-a […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna iunie din urmă cu jumătate de secol debuta modelul Alfasud, primul din segmentul compact și totodată primul cu tracțiune pe roțile din față din istoria producătorului auto italian Alfa Romeo. Încă de la debut, modelul s-a […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna iunie din urmă cu jumătate de secol debuta modelul Alfasud, primul din segmentul compact și totodată primul cu tracțiune pe roțile din față din istoria producătorului auto italian Alfa Romeo. Încă de la debut, modelul s-a […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna iunie din urmă cu jumătate de secol debuta modelul Alfasud, primul din segmentul compact și totodată primul cu tracțiune pe roțile din față din istoria producătorului auto italian Alfa Romeo. Încă de la debut, modelul s-a […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna iunie din urmă cu jumătate de secol debuta modelul Alfasud, primul din segmentul compact și totodată primul cu tracțiune pe roțile din față din istoria producătorului auto italian Alfa Romeo. Încă de la debut, modelul s-a […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna iunie din urmă cu jumătate de secol debuta modelul Alfasud, primul din segmentul compact și totodată primul cu tracțiune pe roțile din față din istoria producătorului auto italian Alfa Romeo. Încă de la debut, modelul s-a […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna iunie din urmă cu jumătate de secol debuta modelul Alfasud, primul din segmentul compact și totodată primul cu tracțiune pe roțile din față din istoria producătorului auto italian Alfa Romeo. Încă de la debut, modelul s-a […]
În luna iunie din urmă cu jumătate de secol debuta modelul Alfasud, primul din segmentul compact și totodată primul cu tracțiune pe roțile din față din istoria producătorului auto italian Alfa Romeo. Încă de la debut, modelul s-a făcut repede remarcat datorită caracteristicilor tipic sportive dar și prin unele inovații tehnice precum coloana de direcție telescopică sau rezorvorul de combustibil amplasat sub bancheta din spate pentru siguranță în caz de impact. Primul model Alfa Romeo fabricat în uzina Pomigliano d’Arco din apropierea orașului Napoli, a înregistrat un important succes comercial cu cele 1.017.387 exemplare fiind totodată și primul model Alfa Romeo de mare succes care a depășit 1 milion de exemplare.
Spre sfârșitul anilor ’60, președintele companiei Alfa Romeo, Giuseppe Luraghi, l-a angajat pe inginerul austriac Rudolf Hruschka ca responsabil pentru demararea unui ambițios proiect al unui model din segmentul compact care reprezenta o premieră pentru Alfa Romeo. Dezvoltarea acestui poiect a implicat inclusiv construirea unei noi fabrici în zonele adiacente Alfa Avio Costruzioni din apropierea orașului Napoli, astfel încât să permită companiei Alfa Romeo să producă un model complet nou, proiectat sub conducerea inginerului Hruschka.
Pentru Giuseppe Luraghi, producția noului model din segmental compact, a asumat inclusiv un rol social. Astfel, compania IRI al cărui acționar majoritar era statul italian și sub a cărui administrare se afla compania Alfa Romeo, i-a permis lui Luraghi, datorită și nevoilor logistice obiective, să construiască o nouă fabrică în Pomigliano d’Arco (lângă Napoli), pe terenul deja deținut de același producător, pentru a putea accesa fonduri destinate promovării industrializării sudului Italiei și a produce noul model precum și derivatele acestuia.
În anul 1967, proiectarea fabricii și a noului model au demarat în același timp, ambele sub responsabilitatea tehnică a inginerului Rudolf Hruschka, unul dintre cei mai importanți tehnicieni din domeniul auto din acea perioadă, fost colaborator al lui Ferdinand Porsche și consultant pentru companiile Fiat, Simca, Cisitalia și Abarth. Pe de altă parte, realizarea designului caroseriei a fost încredințată în comun noii firme SIRP, devenită ulterior Italdesign, fondată de către Giorgetto Giugiaro și Aldo Mantovani.
Dezvoltarea ambițiosului proiect, condus de Robert Hruschka, a fost unul complet autonom prin crearea, la 17 ianuarie 1968, complexului industrial Industria Napoletana Costruzione Autoveicoli Alfa Romeo (INCA) – Alfasud S.p.A. cu sediul la Pomigliano d’Arco (Napoli) care a contribuit la realizarea noii fabrici precum și la proiectarea noului model compact Alfa Romeo, total independent de fabrica principală din Arese (de lângă Milano).
Noul modelul compact Alfa Romeo Alfasud a avut premiera în noiembrie 1971 la Salonul Auto de la Torino, însă comercializarea a debutat câteva luni mai târziu. Modelul beneficia de o caroserie berlină în două volume cu patru uși și cinci locuri (Lxlxh: 3,890×1,590×1,370 m, ampatament 2,455 m), cu partea din spate înclinată și în același timp trunchiată pe care britanicii și americanii au denumit-o la acel moment fastback. În ciuda unei concurențe puternice venite din partea unor modele de succes precum Citroen GS, Lancia Fulvia, Peugeot 304 sau Simca 1100, Alfa Romeo Alfasud a fost destul de repede apreciat pentru soluțiile tehnice avansate după schema deja experimentată cu succes pe modelul Lancia Flavia care a debutat în 1960, care includea: tracțiunea față, motorul boxer cu 4 cilindri având răcire cu apă, sistemul de frânare cu discuri pe ambele punți (cele din față de tip “in board”), suspensie față de tip McPherson iar în spate cu axă rigidă plus brațe paralelogram tip Watt și bare tip Panhard, soluții avansate dar care permiteau în același timp o construcție economică prevăzută încă de la demararea proiectului.
Coeficientul aerodinamic CX avea o valoare discretă de 0,40 comparativ cu modelul principal concurent din același segment compact Citroen GS lansat în 1970 și care avea un CX cu o valoare execelentă de 0,30 sau cu modelul din segmental mediu Giulia din gama Alfa Romeo care a debutat în 1962 și al cărui CX avea o valoare destul de bună de 0,34 .
Interiorul a fost conceput pentru o configurație mai sportivă, dar dispunea de unele finisaje mai economice (podea acoperită cu cauciuc, tapițerie sky din imitație de piele, panșă de bord realizată din material plastic) și un echipament de dotări opționale de un bun nivel (volan reglabil, oglinzi retrovizoare exterioare, tetiere față, lunetă cu sistem de degivrare) un tablou de bord complet care dispunea inclusiv de turometru iar pentru confort un sistem modern de încălzire/ventilație prevăzut cu numeroase duze reglabile.
Pe modelul compact Alfasud a debutat noul motor boxer Alfa Romeo (o soluție tehnică care i-a permis lui Giorgetto Giugiaro să proiecteze o parte frontală destul de joasă și ușor curbată) cu răcirea pe apă, 4 cilindri, cilindreea de 1.186 cmc, distribuție cu un ax cu came în chiulasă și alimentare cu un carburator monocorp vertical Solex. Motorul dezvolta o putere de 63 CP la 6.000 rpm și un cuplu de 83 Nm la 3.500 rpm, era oferit în combinație cu o cutie de viteze manuală cu 4 rapoarte și asigura performanțe decente, o viteză maximă de 153 km / h și o accelerație de la 0 – 100 km/h în 14,5 secunde.
Comercializarea primului model compact de la Alfa Romeo a demarat în iunie 1972 la un preț de bază de 1.420.000 lire, considerat competitiv. Succesul comercial nu a întârziat, mai ales că modelul s-a făcut repede remarcat pentru comportamentul rutier echilibrat apreciat de majoritatea publicațiilor auto, cu o ținută de drum sigură atât pe carosabil uscat cât și umed, o manevravilitate excelentă, un sistem de frânare eficient considerat printre cele mai bune din segment în ciuda absenței servofrânei (introdusă din 1973) dar și pentru habitaclul spațios și vizibilitatea bună chiar dacă forma caroseriei era de tip fastchback. Însă, succesul a fost umbrit la debut de unele probleme legate de calitatea fabricației care au fost rezolvate odată cu trecerea anilor.
În noiembrie 1973 este introdusă versiunea sportivă Alfasud Ti (Turismo Internazionale) cu caroserie în două uși și care se deosebea la exterior prin grila frontală restilizată cu patru faruri rotunde, indicatoarele de direcție față poziționate pe barele de protecție, spoilerul frontal, eleronul perimetral spate, jantele cu design specific și inscripționările Ti amplasate pe montanții spate. La interior, versiunea Alfasud Ti se evindenția prin scaunele față sport dotate în standard cu tetiere, tapițeria mixtă din material textil și imitație de piele, volanul sport cu trei brațe reglabil, precum și prin cele două instrumente de măsură suplimentare manometrul uleiului și termometrul apei poziționate central pe planșa de bord. În cazul versiunii Ti, grație unor îmbunătățiri, motorul dezvolta 68 CP și permitea performanțe ușor superioare (viteză maximă 162 km/h, accelerație 0 – 100 km/h în 12,9 secunde). Alfasud Ti dispunea de cutie de viteze manuală cu 5 rapoarte și sistem de frânare servoasistat.
În cursul anului 1974 este lansată versiunea L (Lusso) cunoscută și ca 5 marce (5 viteze) echipată cu o cutie de viteze manuală cu 5 rapoarte și care era propusă cu un echipament dotări standard îmbunătățit (volan reglabil, tapițerie din material textil, tetiere față, podea mochetată). Alfasud L se deosebea la exterior prin barele de protecție și elementele cromate suplimentare iar la interior prin finisările mai rafinate. În același timp versiunea de bază a modelului devine Alfasud N (Normale) iar caroseria modelului beneficia de un tratament special numit „zincrometal” pentru o protecție anticorozivă mai bună.
În mai 1975 debutează varianta de caroserie break cu 3 uși denumită Giardinetta, având același echipament de dotări al versiunii L și echipată cu motorul de 1.186 cmc și 63 CP oferit în combinație cu o cutie de viteze manuală cu 5 rapoarte. În acest caz capacitatea portbajului era de 600 dmc iar cu bancheta spate rabatabilă ajungea la 1.300 dmc.
Din martie 1976, versiunea sportivă Alfasud Ti avea în dotare o nouă motorizare boxer cu 4 cilindri de 1.286 cmc care dezvolta 75 CP, era alimentată cu un carburator dublu corp și permitea performanțe ușor superioare: viteză maximă 168 km/h și accelerație 0 – 100 km/h în 10,5 secunde.
Pentru că, modelele cu caroserie coupe erau încă la modă la începutul anilor ’70, conducerea Alfa Romeo a decis să lanseze în anul 1976 modelul Alfasud Sprint, un coupe cu 4 locuri cu caroserie în două uși și hayon având dimensiuni conforme cu clasa compactă (Lxlxh: 4,020×1,620×1,305 m). Cu un design proiectat de același Giorgetto Giugiaro și inspirat din stilul modelului Alfa Romeo Alfetta GT lansat în 1974, modelul Alfasud Sprint dispunea de aceeași platformă tehnică a modelului compact Alfasud și concura în segmentul modelelor coupe compacte dominat la acea dată de Volkswagen Scirocco și Lancia Beta Coupe. La debut Alfasud Sprint era propus cu motorul boxer de 1.286 cmc și 76 CP asociat cu o cutie de viteze cu 5 rapoarte. Design-ul atractiv, performanțele bune și comportamentul cu un pronunțat caracter sportiv, i-au asigurat modelului Alfasud Sprint un succes comercial.
Anul 1977 aduce lansarea celei de-a doua serii a modelului compact Alfa Romeo Alfasud care se deosebea la exterior prin grilă frontală restilizată, barele de protecție cu elemente de cauciuc, fantele de aerisire de pe capota compartimentului motor iar la interior prin planșa de bord ușor redesenată și noile panouri ale portierelor. În același timp, versiunea Alfasud L este înlocuită cu versiunea Alfasud Super care dispunea de finisări mai rafinate, dotări opționale suplimntare (centuri de siguranță în 3 puncte, faruri cu iod, oglindă retrovizoare exterioară dreapta, radio), cutie de viteze cu 5 trepte și care era propusă cu ambele motorizări de 1,2 litri (63 CP) și 1,3 litri (68 CP). Versiunea sportivă Ti cu două uși a fost, de asemenea, actualizată atât la exterior (bare de protecție cu bandă de cauciuc, eleron spate de concepție nouă, protecție de plastic pentru pasajele roților) cât și la interior (materiale noi pentru finisări, dotări suplimentare). Odată cu debutul celei de-a doua serii, varianta Giardinetta, pe lângă îmbunătățirile de ordin stilistic, adoptă motorul de 1.286 cmc și 68 CP în combinație cu o cutie de viteze cu 5 rapoarte.
În cursul anului 1978, este introdusă o nouă motorizare de 1.351 cmc în locul celei de 1.286 cmc și care dezvolta o putere de 79 CP. În același timp, versiunea sportivă Ti, a beneficiat deasemena de un nou propulsor de 1.490 cmc capabil să dezvolte 84 CP care asigura o viteză maximă de 170 km/h. În același an, gama modelului Alfasud Sprint a fost extinsă cu versiunile Veloce 1.3 și Veloce 1.5, propulsate cu unitățile de 1.351 cmc (86 CP) și respectiv 1.490 cmc (95 CP) care permiteau viteze maxime de 170 și respectiv 176 km/h.
În luna martie a anului 1980 ale loc prezentarea celei de-a treia serii a modelului compact Alfa Romeo care a beneficiat de un facelift major care a inclus modernizări de ordin stilistic atât la exterior (bare de protecție de dimensiuni majorate realizate din material plastic și integrate cu spoiler, grila și grupurile optice frontale restilizate și de dimensiuni mai mari, capacul portbagajului cu deschidere extinsă, blocurile optice spate de concepție nouă, oglinzi retrovizoare exterioare complet înnoite, ramele geamurilor vopsite în culoarea neagră) cât și la interior (planșă de bord de concepție nouă, materiale noi pentru finisari). Tot acum au fost aduse îmbunătățiri la partea mecanică (suspensii și sistem de frânare revizuite) și introduse noi dotări opționale (trapă manuală, geamuri atermice cu tentă fumurie, radio casetofon).
Odată cu debutul celei de-a treia serii, producția variantei cu caroserie break denumită Giardinetta este stopată după un număr total de 5.900 unități iar gama modelului compact Alfa Romeo includea următoarele versiuni: Alfasud 1.2 4m cu motor de 1.2L (63 CP) și cutie de viteze cu 4 rapoarte, Alfasud 1.2 5m cu motor de 1.2L (68 CP) și cutie de viteze cu 5 trepte, Alfasud 1.3 cu motor de 1.3L (79 CP) și Alfasud 1.5 cu motor de 1.5L (84 CP). Versiunea de bază Alfasud 1.2 4m se deosebea la exterior prin barele de protecție de dimensiuni mai reduse, absența benzilor de protecție laterale și echipamentul de dotări redus.
De același tratament revigorant a beneficiat inclusiv versiunea sportivă Alfasud Ti care se evidenția la exterior prin partea frontală cu patru faruri rotunde, semnalizatoarele frontale integrate în bara de protecție, spoilerul frontal de dimensiuni generoase, protecțiile de plastic de pe pasajele roților, pragurile aerodinamice și eleronul spate de mari dimensiuni inspirat de la modelele competiționale. Motoarele de 1.351 cmc și 1.490 cmc disponibile pentru această versiune sportivă au fost modernizate și dispuneau acum de alimentare cu două carburatoare care asigurau o puteri superioare de 86 și respectiv 95 CP care permiteau viteze maxime de 170 și respectiv 175 km/h.
În cursul anului 1981, versiunea Ti a abandonat configurația caroseriei cu două uși în favoarea celei cu trei uși dotată cu hayon care facilita accesul la portbagaj și care dispunea de o capacitate de 350 dmc. Această nouă variantă de caroserie cu trei uși a fost propusă și pentru versiunea de bază 1.2 4m. În același an, a debutat și versiunea specială Valentino oferită cu vopsea bicoloră metalizată (bordeaux și negru), tapițerie din catifea ce culoare neagră, volan din lemn și propulsată cu unitatea de 1,2 litri și 68 CP.
Anul 1982, aduce lansarea noii versiuni sportive 1.5 Ti Quadrifoglio Verde care înlocuia în gamă versiunea 1.5 Ti. Aceasta se deosebea prin jantele de 14 țoli din aliaj cu design elaborat, pragurile aerodinamice, scaunele sport, volanul sport cu trei brațe îmbrăcat în piele și printr-un echipament de dotări suplimentar (proiectoare ceață, geamuri acționate electric, radio casetofon, antenă radio). Mulțumită unor îmbunătățiri, motorul de 1,5 litri al versiunii 1.5 Ti Quadrifoglio Verde furniza 105 CP și asigura performanțe ușor superioare (accelerație 0 – 100 km/h în 9,5 secunde și viteză maximă 180 km/h). În același an, în urma numeroaselor cereri venite din partea clienților, varianta de caroserie cu patru uși adoptă și ea hayonul pentru o configurație cu cinci uși și care a fost denumită SC. Pentru această nouă variantă de caroserie, la baza gamei se afla versiunea 1.2 S în timp ce vârful gamei era reprezentat de versiunea 1.5 Quadrifoglio Oro dotată cu motorul de 1.5L și 95 CP alimentat cu două carburatoare și care beneficia de finisaje rafinate (tapițerie din velur, volan și schimbător de viteze din lemn, grilă frontală argintie) dar și de dotări premium (vopsea metalizată, geamuri față electrice, radio casetofon, ștergătoare la faruri). Tot acum debuta și versiunea Junior cu un echipament de dotări specific și propusă cu motorizarea de 1,2 litri (68 CP) în combimație cu o cutie de viteze cu 5 rapoarte. Pentru anul 1982, gama modelului Alfasud cu caroserie având 4 și 5 uși includea următoarele versiuni: Alfasud 1.2 4p S cu motor de 1.2L (63 CP) și cutie de viteze cu 4 rapoarte, Alfasud 1.2 4p / 5p SC cu motor de 1.2L (68 CP) și cutie de viteze cu 5 rapoarte, Alfasud 1.3 4p / 5p SC cu motor de 1.3L (79 CP) și cutie de viteze cu 5 rapoarte precum și Alfasud 1.5 5p Quadrifoglio Oro cu motor de 1.5L (95 CP) și cutie de viteze cu 5 rapoarte.
În iunie 1983, odată cu lansarea noului model succesor Alfa 33, cariera modelului Alfasud i-a sfârșit după 11 ani și un număr total de 906.824 exemplare fiind totodată cel mai de succes model Alfa Romeo din punct de vedere comercial de până atunci.
În schimb, cariera modelului Alfasud Sprint a continuat, acesta fiind supus unui restyling major în septembrie 1983 când a fost redenumit simplu Sprint. Acesta se deosebea acum prin barele de protecție de concepție nouă realizate din material plastic, grilă restilizată, blocurile optice spate redesenate și de dimensiuni majorate, protecțiile laterale de dimensiuni generoase din plastic, elementele cromate vopsite în culoarea neagră precum și un interior restilizat. În același timp a fost adoptat sistemul de frânare de la noul Alfa 33 cu discuri față poziționate la butucul roții și tamburi în spate. Echipamentul standard a fost extins cu noi dotări: retrovizoare exterioare reglabile din interior, ștergător pentru lunetă și kit preinstalare radio. Gama modelului Sprint era compusă din versiunile: 1.3 cu motor de 1.351 cmc (86 CP) și 1.5 Quadrifoglio Verde cu motor de 1.490 cmc (105 CP). Acesta din urmă se recunoștea prin benzile verzi de pe barele de protecție și panourile laterale, jantele cu design personalizat, scaunele sport dotate tetiere perforate dar și printr-un echipament de dotări suplimentare: geamuri electrice, închidere centralizată pentru portiere, jante din aliaj, proiectoare suplimentare și volan sport din piele.
În septembrie 1987, modelului Sprint îi este aplicat un facelift discret concretizat prin restilizări la unele detalii de la exterior și interior. Tot acum, versiunea mai sportivă Quadrifoglio Verde avea în dotare o nouă motorizare boxer de 1.712 cmc și 117 CP alimentată cu carburator dublu corp și care asigura o viteză maximă de 190 km/h. Aceasta dispunea de noi jante și un eleron spate. Cariera modelului Sprint a continuat până în septembrie 1989, numărul total de exemplare produse fiind de 116.552 exemplare.
Foto: Alfa Romeo; Arhivă
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul Auto Retro Passion pentru mai multe informații AICI
Site-ul nostru folosește cookies pentru a asigura utilizatorii de o experiență cât mai bună. Dând click pe OK, confirmați că sunteți de acord cu Termenii și condițiile.OkPolitica De ConfidentialitatePolitica Cookies
GDPR
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.