miercuri 9 iulie 2025
NEWSLETTER
Auto-Retro-Passion.ro
  • Home
  • News
  • Events
  • Stories
  • Brands
  • Lifestyle
  • Test Drive
  • Buyers Guide
  • Market
    • Adauga anunt
  • Blog
  • About us
Auto-Retro-Passion.ro
Home Stories

BESTESELLER-UL FIAT UNO A SERBAT 40 DE ANI

by Stefan George
2 aprilie 2023
in Stories
1k
VIEWS
  • BESTESELLERUL FIAT UNO A SERBAT 40 DE ANI

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/BESTESELLERUL-FIAT-UNO-A-SERBAT-40-DE-ANI.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În luna ianuarie s-au împlinit 40 de ani de la debutul modelului de mare succes Fiat Uno. Chiar și în zilele noastre este al optulea cel mai bine vândut automobil din lume cu aproape 9 milioane de exemplare comercializate […]

    bestesellerul-fiat-uno-a-serbat-40-de-ani
  • Prototip de stil Fiat Uno 1978

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/Prototip-de-stil-Fiat-Uno-1978.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În luna ianuarie s-au împlinit 40 de ani de la debutul modelului de mare succes Fiat Uno. Chiar și în zilele noastre este al optulea cel mai bine vândut automobil din lume cu aproape 9 milioane de exemplare comercializate […]

    prototip-de-stil-fiat-uno-1978
  • Prototip de stil Fiat Uno 1979

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/Prototip-de-stil-Fiat-Uno-1979.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În luna ianuarie s-au împlinit 40 de ani de la debutul modelului de mare succes Fiat Uno. Chiar și în zilele noastre este al optulea cel mai bine vândut automobil din lume cu aproape 9 milioane de exemplare comercializate […]

    prototip-de-stil-fiat-uno-1979
  • Prototip Lancia BCDE 1979

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/Prototip-Lancia-BCDE-1979.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În luna ianuarie s-au împlinit 40 de ani de la debutul modelului de mare succes Fiat Uno. Chiar și în zilele noastre este al optulea cel mai bine vândut automobil din lume cu aproape 9 milioane de exemplare comercializate […]

    prototip-lancia-bcde-1979
  • Prototip Lancia BCDE 1979

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/Prototip-Lancia-BCDE-1979-2.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În luna ianuarie s-au împlinit 40 de ani de la debutul modelului de mare succes Fiat Uno. Chiar și în zilele noastre este al optulea cel mai bine vândut automobil din lume cu aproape 9 milioane de exemplare comercializate […]

    prototip-lancia-bcde-1979
  • Prototip Lancia BCDE 1979

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/Prototip-Lancia-BCDE-1979-3.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În luna ianuarie s-au împlinit 40 de ani de la debutul modelului de mare succes Fiat Uno. Chiar și în zilele noastre este al optulea cel mai bine vândut automobil din lume cu aproape 9 milioane de exemplare comercializate […]

    prototip-lancia-bcde-1979
  • Cockpit Prototip Lancia BCDE

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/Cockpit-Prototip-Lancia-BCDE.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În luna ianuarie s-au împlinit 40 de ani de la debutul modelului de mare succes Fiat Uno. Chiar și în zilele noastre este al optulea cel mai bine vândut automobil din lume cu aproape 9 milioane de exemplare comercializate […]

    cockpit-prototip-lancia-bcde
  • Cockpit prototip Fiat Uno 1979

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/Cockpit-prototip-Fiat-Uno-1979.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În luna ianuarie s-au împlinit 40 de ani de la debutul modelului de mare succes Fiat Uno. Chiar și în zilele noastre este al optulea cel mai bine vândut automobil din lume cu aproape 9 milioane de exemplare comercializate […]

    cockpit-prototip-fiat-uno-1979
  • Prototip de stil Fiat Uno 1980

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/Prototip-de-stil-Fiat-Uno-1980.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În luna ianuarie s-au împlinit 40 de ani de la debutul modelului de mare succes Fiat Uno. Chiar și în zilele noastre este al optulea cel mai bine vândut automobil din lume cu aproape 9 milioane de exemplare comercializate […]

    prototip-de-stil-fiat-uno-1980
  • Prototip de stil Fiat Uno 1980

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/Prototip-de-stil-Fiat-Uno-1980-2.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În luna ianuarie s-au împlinit 40 de ani de la debutul modelului de mare succes Fiat Uno. Chiar și în zilele noastre este al optulea cel mai bine vândut automobil din lume cu aproape 9 milioane de exemplare comercializate […]

    prototip-de-stil-fiat-uno-1980
  • Cockpit prototip Fiat Uno 1981

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/Cockpit-prototip-Fiat-Uno-1981.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În luna ianuarie s-au împlinit 40 de ani de la debutul modelului de mare succes Fiat Uno. Chiar și în zilele noastre este al optulea cel mai bine vândut automobil din lume cu aproape 9 milioane de exemplare comercializate […]

    cockpit-prototip-fiat-uno-1981
  • Prototip Fiat Uno la teste in 1981

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/Prototip-Fiat-Uno-la-teste-in-1981.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În luna ianuarie s-au împlinit 40 de ani de la debutul modelului de mare succes Fiat Uno. Chiar și în zilele noastre este al optulea cel mai bine vândut automobil din lume cu aproape 9 milioane de exemplare comercializate […]

    prototip-fiat-uno-la-teste-in-1981
  • Prototip Fiat Uno la teste in 1981

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/Prototip-Fiat-Uno-la-teste-in-1981-2.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În luna ianuarie s-au împlinit 40 de ani de la debutul modelului de mare succes Fiat Uno. Chiar și în zilele noastre este al optulea cel mai bine vândut automobil din lume cu aproape 9 milioane de exemplare comercializate […]

    prototip-fiat-uno-la-teste-in-1981
  • Prototip Fiat Uno la testele aerodinamice 1981

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/Prototip-Fiat-Uno-la-testele-aerodinamice-1981.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În luna ianuarie s-au împlinit 40 de ani de la debutul modelului de mare succes Fiat Uno. Chiar și în zilele noastre este al optulea cel mai bine vândut automobil din lume cu aproape 9 milioane de exemplare comercializate […]

    prototip-fiat-uno-la-testele-aerodinamice-1981
  • Fiat Uno 45 & Uno 70 S la Cape Canaveral 1983

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/Fiat-Uno-45-Uno-70-S-la-Cape-Canaveral-1983.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În luna ianuarie s-au împlinit 40 de ani de la debutul modelului de mare succes Fiat Uno. Chiar și în zilele noastre este al optulea cel mai bine vândut automobil din lume cu aproape 9 milioane de exemplare comercializate […]

    fiat-uno-45-uno-70-s-la-cape-canaveral-1983
  • Fiat Uno 45 3 door 1983

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/Fiat-Uno-45-3-door-1983-2.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În luna ianuarie s-au împlinit 40 de ani de la debutul modelului de mare succes Fiat Uno. Chiar și în zilele noastre este al optulea cel mai bine vândut automobil din lume cu aproape 9 milioane de exemplare comercializate […]

    fiat-uno-45-3-door-1983
  • Fiat Uno 45 3 door 1983

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/Fiat-Uno-45-3-door-1983.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În luna ianuarie s-au împlinit 40 de ani de la debutul modelului de mare succes Fiat Uno. Chiar și în zilele noastre este al optulea cel mai bine vândut automobil din lume cu aproape 9 milioane de exemplare comercializate […]

    fiat-uno-45-3-door-1983
  • Fiat Uno 45 3 door 1983

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/Fiat-Uno-45-3-door-1983-3.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În luna ianuarie s-au împlinit 40 de ani de la debutul modelului de mare succes Fiat Uno. Chiar și în zilele noastre este al optulea cel mai bine vândut automobil din lume cu aproape 9 milioane de exemplare comercializate […]

    fiat-uno-45-3-door-1983
  • Fiat Uno 45 S 3 door 1983

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/Fiat-Uno-45-S-3-door-1983.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În luna ianuarie s-au împlinit 40 de ani de la debutul modelului de mare succes Fiat Uno. Chiar și în zilele noastre este al optulea cel mai bine vândut automobil din lume cu aproape 9 milioane de exemplare comercializate […]

    fiat-uno-45-s-3-door-1983
  • Fiat Uno 55 S 5 door 1983

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/Fiat-Uno-55-S-5-door-1983.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În luna ianuarie s-au împlinit 40 de ani de la debutul modelului de mare succes Fiat Uno. Chiar și în zilele noastre este al optulea cel mai bine vândut automobil din lume cu aproape 9 milioane de exemplare comercializate […]

    fiat-uno-55-s-5-door-1983
  • Fiat Uno 70 S 5 door 1983

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/Fiat-Uno-70-S-5-door-1983-1.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În luna ianuarie s-au împlinit 40 de ani de la debutul modelului de mare succes Fiat Uno. Chiar și în zilele noastre este al optulea cel mai bine vândut automobil din lume cu aproape 9 milioane de exemplare comercializate […]

    fiat-uno-70-s-5-door-1983
  • Fiat Uno D 3 door 1983

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/Fiat-Uno-D-3-door-1983.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În luna ianuarie s-au împlinit 40 de ani de la debutul modelului de mare succes Fiat Uno. Chiar și în zilele noastre este al optulea cel mai bine vândut automobil din lume cu aproape 9 milioane de exemplare comercializate […]

    fiat-uno-d-3-door-1983
  • Fiat Uno 70 SX 5 door 1984

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/Fiat-Uno-70-SX-5-door-1984.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În luna ianuarie s-au împlinit 40 de ani de la debutul modelului de mare succes Fiat Uno. Chiar și în zilele noastre este al optulea cel mai bine vândut automobil din lume cu aproape 9 milioane de exemplare comercializate […]

    fiat-uno-70-sx-5-door-1984
  • Fiat Uno Mille 3 door 1984

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/Fiat-Uno-Mille-3-door-1984.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În luna ianuarie s-au împlinit 40 de ani de la debutul modelului de mare succes Fiat Uno. Chiar și în zilele noastre este al optulea cel mai bine vândut automobil din lume cu aproape 9 milioane de exemplare comercializate […]

    fiat-uno-mille-3-door-1984
  • Fiat Uno 70 SL 5 door 1985

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/Fiat-Uno-70-SL-5-door-1985.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În luna ianuarie s-au împlinit 40 de ani de la debutul modelului de mare succes Fiat Uno. Chiar și în zilele noastre este al optulea cel mai bine vândut automobil din lume cu aproape 9 milioane de exemplare comercializate […]

    fiat-uno-70-sl-5-door-1985
  • Fiat Uno Turbo IE 1985

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/Fiat-Uno-Turbo-IE-1985.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În luna ianuarie s-au împlinit 40 de ani de la debutul modelului de mare succes Fiat Uno. Chiar și în zilele noastre este al optulea cel mai bine vândut automobil din lume cu aproape 9 milioane de exemplare comercializate […]

    fiat-uno-turbo-ie-1985
  • Fiat Uno Turbo IE 1985

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/Fiat-Uno-Turbo-IE-1985-2.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În luna ianuarie s-au împlinit 40 de ani de la debutul modelului de mare succes Fiat Uno. Chiar și în zilele noastre este al optulea cel mai bine vândut automobil din lume cu aproape 9 milioane de exemplare comercializate […]

    fiat-uno-turbo-ie-1985
  • Fiat Uno 45 Sting 3 door 1986

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/Fiat-Uno-45-Sting-3-door-1986.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În luna ianuarie s-au împlinit 40 de ani de la debutul modelului de mare succes Fiat Uno. Chiar și în zilele noastre este al optulea cel mai bine vândut automobil din lume cu aproape 9 milioane de exemplare comercializate […]

    fiat-uno-45-sting-3-door-1986
  • Fiat Duna 70 1987

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/Fiat-Duna-70-1987.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În luna ianuarie s-au împlinit 40 de ani de la debutul modelului de mare succes Fiat Uno. Chiar și în zilele noastre este al optulea cel mai bine vândut automobil din lume cu aproape 9 milioane de exemplare comercializate […]

    fiat-duna-70-1987
  • Fiat Fiorino 1987

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/Fiat-Fiorino-1987.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În luna ianuarie s-au împlinit 40 de ani de la debutul modelului de mare succes Fiat Uno. Chiar și în zilele noastre este al optulea cel mai bine vândut automobil din lume cu aproape 9 milioane de exemplare comercializate […]

    fiat-fiorino-1987
  • Fiat Duna 70 1989

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/Fiat-Duna-70-1989.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În luna ianuarie s-au împlinit 40 de ani de la debutul modelului de mare succes Fiat Uno. Chiar și în zilele noastre este al optulea cel mai bine vândut automobil din lume cu aproape 9 milioane de exemplare comercializate […]

    fiat-duna-70-1989
  • Fiat Duna 70 & Duna Weekend DS 1989

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/Fiat-Duna-70-Duna-Weekend-DS-1989.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În luna ianuarie s-au împlinit 40 de ani de la debutul modelului de mare succes Fiat Uno. Chiar și în zilele noastre este al optulea cel mai bine vândut automobil din lume cu aproape 9 milioane de exemplare comercializate […]

    fiat-duna-70-duna-weekend-ds-1989
  • Fiat Uno 60 SX 3 door 1990

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/Fiat-Uno-60-SX-3-door-1990.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În luna ianuarie s-au împlinit 40 de ani de la debutul modelului de mare succes Fiat Uno. Chiar și în zilele noastre este al optulea cel mai bine vândut automobil din lume cu aproape 9 milioane de exemplare comercializate […]

    fiat-uno-60-sx-3-door-1990
  • Fiat Uno 70 SX 5 door 1990

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/Fiat-Uno-70-SX-5-door-1990.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În luna ianuarie s-au împlinit 40 de ani de la debutul modelului de mare succes Fiat Uno. Chiar și în zilele noastre este al optulea cel mai bine vândut automobil din lume cu aproape 9 milioane de exemplare comercializate […]

    fiat-uno-70-sx-5-door-1990
  • Fiat Uno DS 5 door 1990

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/Fiat-Uno-DS-5-door-1990.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În luna ianuarie s-au împlinit 40 de ani de la debutul modelului de mare succes Fiat Uno. Chiar și în zilele noastre este al optulea cel mai bine vândut automobil din lume cu aproape 9 milioane de exemplare comercializate […]

    fiat-uno-ds-5-door-1990
  • Fiat Uno Turbo IE 1990

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/Fiat-Uno-Turbo-IE-1990.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În luna ianuarie s-au împlinit 40 de ani de la debutul modelului de mare succes Fiat Uno. Chiar și în zilele noastre este al optulea cel mai bine vândut automobil din lume cu aproape 9 milioane de exemplare comercializate […]

    fiat-uno-turbo-ie-1990
  • Fiat Uno Turbo IE 1991

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/Fiat-Uno-Turbo-IE-1992.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În luna ianuarie s-au împlinit 40 de ani de la debutul modelului de mare succes Fiat Uno. Chiar și în zilele noastre este al optulea cel mai bine vândut automobil din lume cu aproape 9 milioane de exemplare comercializate […]

    fiat-uno-turbo-ie-1991
  • Fiat Uno Turbo IE 1991

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/Fiat-Uno-Turbo-IE-1992-2.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În luna ianuarie s-au împlinit 40 de ani de la debutul modelului de mare succes Fiat Uno. Chiar și în zilele noastre este al optulea cel mai bine vândut automobil din lume cu aproape 9 milioane de exemplare comercializate […]

    fiat-uno-turbo-ie-1991
  • Fiat Uno Van 1991

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/Fiat-Uno-Van-1991.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În luna ianuarie s-au împlinit 40 de ani de la debutul modelului de mare succes Fiat Uno. Chiar și în zilele noastre este al optulea cel mai bine vândut automobil din lume cu aproape 9 milioane de exemplare comercializate […]

    fiat-uno-van-1991
  • Fiat Mille ELX 3 door 1991

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/Fiat-Mille-ELX-3-door-1991.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În luna ianuarie s-au împlinit 40 de ani de la debutul modelului de mare succes Fiat Uno. Chiar și în zilele noastre este al optulea cel mai bine vândut automobil din lume cu aproape 9 milioane de exemplare comercializate […]

    fiat-mille-elx-3-door-1991
  • Fiat Uno 45 Start 3 door 1992

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/Fiat-Uno-45-Start-3-door-1992.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În luna ianuarie s-au împlinit 40 de ani de la debutul modelului de mare succes Fiat Uno. Chiar și în zilele noastre este al optulea cel mai bine vândut automobil din lume cu aproape 9 milioane de exemplare comercializate […]

    fiat-uno-45-start-3-door-1992
  • Fiat Uno 45 Start 5 door 1992

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/Fiat-Uno-45-Start-5-door-1992.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În luna ianuarie s-au împlinit 40 de ani de la debutul modelului de mare succes Fiat Uno. Chiar și în zilele noastre este al optulea cel mai bine vândut automobil din lume cu aproape 9 milioane de exemplare comercializate […]

    fiat-uno-45-start-5-door-1992
  • Fiat Uno Turbo IE Racing 1992

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/Fiat-Uno-Turbo-IE-Racing-1992.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În luna ianuarie s-au împlinit 40 de ani de la debutul modelului de mare succes Fiat Uno. Chiar și în zilele noastre este al optulea cel mai bine vândut automobil din lume cu aproape 9 milioane de exemplare comercializate […]

    fiat-uno-turbo-ie-racing-1992
  • Cockpit Fiat Uno 70 S 1984

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/Cockpit-Fiat-Uno-70-S-1984.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În luna ianuarie s-au împlinit 40 de ani de la debutul modelului de mare succes Fiat Uno. Chiar și în zilele noastre este al optulea cel mai bine vândut automobil din lume cu aproape 9 milioane de exemplare comercializate […]

    cockpit-fiat-uno-70-s-1984
  • Cockpit Fiat Uno Turbo IE 1985

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/Cockpit-Fiat-Uno-Turbo-IE-1985.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În luna ianuarie s-au împlinit 40 de ani de la debutul modelului de mare succes Fiat Uno. Chiar și în zilele noastre este al optulea cel mai bine vândut automobil din lume cu aproape 9 milioane de exemplare comercializate […]

    cockpit-fiat-uno-turbo-ie-1985
  • Cockpit Fiat Uno 70 SX 1986

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/Cockpit-Fiat-Uno-70-SX-1986.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În luna ianuarie s-au împlinit 40 de ani de la debutul modelului de mare succes Fiat Uno. Chiar și în zilele noastre este al optulea cel mai bine vândut automobil din lume cu aproape 9 milioane de exemplare comercializate […]

    cockpit-fiat-uno-70-sx-1986
  • Interior Fiat Uno 55 S 1983

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/Interior-Fiat-Uno-55-S-1983.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În luna ianuarie s-au împlinit 40 de ani de la debutul modelului de mare succes Fiat Uno. Chiar și în zilele noastre este al optulea cel mai bine vândut automobil din lume cu aproape 9 milioane de exemplare comercializate […]

    interior-fiat-uno-55-s-1983
  • 1987 - Fiat Uno Selecta

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/Selector-cutie-de-viteze-Fiat-Uno-Selecta-1987.jpeg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În luna ianuarie s-au împlinit 40 de ani de la debutul modelului de mare succes Fiat Uno. Chiar și în zilele noastre este al optulea cel mai bine vândut automobil din lume cu aproape 9 milioane de exemplare comercializate […]

    1987-fiat-uno-selecta
  • Cockpit Fiat Uno 45 Start 1992

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/Cockpit-Fiat-Uno-45-Start-1992.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În luna ianuarie s-au împlinit 40 de ani de la debutul modelului de mare succes Fiat Uno. Chiar și în zilele noastre este al optulea cel mai bine vândut automobil din lume cu aproape 9 milioane de exemplare comercializate […]

    cockpit-fiat-uno-45-start-1992
  • Cockpit Fiat Uno Turbo IE 1992

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/Cockpit-Fiat-Uno-Turbo-IE-1992.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În luna ianuarie s-au împlinit 40 de ani de la debutul modelului de mare succes Fiat Uno. Chiar și în zilele noastre este al optulea cel mai bine vândut automobil din lume cu aproape 9 milioane de exemplare comercializate […]

    cockpit-fiat-uno-turbo-ie-1992
  • Motor 1.3L turbo

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/Motor-1.3L-turbo.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În luna ianuarie s-au împlinit 40 de ani de la debutul modelului de mare succes Fiat Uno. Chiar și în zilele noastre este al optulea cel mai bine vândut automobil din lume cu aproape 9 milioane de exemplare comercializate […]

    motor-13l-turbo
  • Motor Fire de 1L

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/Motor-Fire-de-1L.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În luna ianuarie s-au împlinit 40 de ani de la debutul modelului de mare succes Fiat Uno. Chiar și în zilele noastre este al optulea cel mai bine vândut automobil din lume cu aproape 9 milioane de exemplare comercializate […]

    motor-fire-de-1l
  • Schema tehnica Fiat Uno

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/Schema-tehnica-Fiat-Uno.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În luna ianuarie s-au împlinit 40 de ani de la debutul modelului de mare succes Fiat Uno. Chiar și în zilele noastre este al optulea cel mai bine vândut automobil din lume cu aproape 9 milioane de exemplare comercializate […]

    schema-tehnica-fiat-uno
Previous Image
Next Image

info heading

info content


 

ARTICOLE ASEMANATOARE

JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308

ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI

În luna ianuarie s-au împlinit 40 de ani de la debutul modelului de mare succes Fiat Uno. Chiar și în zilele noastre este al optulea cel mai bine vândut automobil din lume cu aproape 9 milioane de exemplare comercializate în două serii diferite, prima din 1983 până în 1989 iar cea de-a doua din 1989 până în 1995. Conform altor surse, numărul de unități produse este de aproximativ 9,5 milioane. În Brazilia a fost produsă o versiune locală sub numele Uno CS din 1984 și Fiat Mille după un restyling care a fost realizat în 1991 și care a fost produsă până în anul 2000.

Proiectul modelului care trebuia să succeadă în gamă bestseller-ului din clasa mică Fiat 127 lansat în 1971, a demarat în 1978 și a purtat codificarea internă Tipo 146. De la finalul anului 1979, acesta a primit denumirea „Tipo uno”, pentru a indica plasarea sa sub viitorul model compact „Tipo due”, cunoscut sub numele de Fiat Tipo și care a debutat în 1988.

Totuși, este mai puțin cunoscut faptul că, proiectul viitorului Fiat Uno urma să fie lansat sub marca Lancia care aparținea grupului italian FIAT din 1969. În anul 1978, Gian Mario Rossignolo, managerul de la acea vreme a companiei Lancia, a demarat proiectul pentru înlocuitorul modelului mini Autobianchi A112 exportat sub brandul Lancia, cooptându-l pe designer-ul Giorgetto Giugiaro pentru proiectarea acestuia. Gian Mario Rossignolo i-a prezentat lui Giorgetto Giugiaro idea unui model de lux din clasa mică. În scurt timp, Giugiaro a reușit să finalizeze un model caracterizat printr-un spațiu interior foarte generos în raport cu dimensiunile exterioare și un design foarte modern pentru acea perioadă.

Proiectul modelului din segmentul mic sub marca Lancia nu a mai fost introdus în producție pentru că Rossignolo a avut unele neînțelegeri cu noul manager al grupului FIAT, Cesare Romiti iar la finalul anului 1979 a demisionat de la conducerea Lancia. Însă, Rossignolo va preda proiectul Lancia BCDE lui Umberto Agnelli, vicepreședinte la grupul FIAT iar acesta din urmă predă proiectul lui Vittorio Ghidella care la acea vreme lucra împreună cu Giampaolo Boano la succesorul lui Fiat 127. Viitorul model Fiat din segmentul mic care va fi denumit Uno, după cum puteți observa în galeria foto va fi cu excepția unor mici modificări, identic cu proiectul conceput inițial ca succesor al modelului Autobianchi A112, atât la interior, cât și la exterior.

Noul Fiat Uno a fost prezentat oficial pe data de 19 ianuarie 1983 la Cape Canaveral în Florida (SUA), ca succesor direct al modelului Fiat 127, care a continuat să conducă pentru o perioadă scurtă în top-ul vânzărilor în Italia după o carieră de 12 ani. Spre deosebire de predecesorul Fiat 127, pentru care varianta de caroserie cu 5 uși nu era foarte populară, noul Fiat Uno în configurația sa hatchback s-a bazat foarte mult pe varianta cu 5 uși, mai ales că aceasta a fost disponibilă încă de la debut. Caroseria stilizată de compania Italdesign fondată de Giorgetto Giugiaro, prezenta un design modern, inovativ, atractiv și excelent elaborat din punct de vedere aerodinamic (CX: 0,332) și care reprezenta o referință în segmentul său în privinața spațiului rezervat pasagerilor și spațiului portbagajului chiar dacă dimensiunile (Lxlxh: 3,640×1,550×1,430 m, ampatament 2,360 m) erau conforme cu standardele europene din acel segment al acelei perioade și comparabile cu cele ale principalelor modele concurente: Austin Metro, Opel Corsa, Peugeot 205 și Volkswagen Polo II. La interior, se regăsea același stil inovativ în special în privința poziționării comenzilor principale pe două module în extremitățile tabloului de bord, a prezenței consolei centrale și care asigurau un post de conducere ergonomic. Au fost disponibile două niveluri de echipare, cel de bază și cel mai rafinat și mai echipat denumit S (Super). Versiunea 70 era disponibilă doar cu nivelul de echipare S.

Fiat-ul Uno a fost dezvoltat pe o platformă tehnică complet nouă cu o arhitectură modernă de tipul „totul în față” cu o suspensie independentă pe ambele punți având pe puntea față o schema de tip McPherson iar pe puntea din spate o schema cu brație longidudinale interconenctate, sistem de frânare servoasistat (cu excepția versiunii Uno 45) cu dublu circuit dotat cu discuri în față și tamburi în spate și sistem de direcție cu cremalieră.

La debutul comercializării au fost propuse un număr de trei motorizări pe benzină cu 4 cilindri în linie de 903 cmc (45 CP) având distribuție cu un ax cu came în bloc și alimentare cu carburator inversat Weber, derivat din cel al modelului 127 și destinat versiunii Uno 45, de 1.116 cmc (55 CP) având distribuție cu un ax cu came în chiulasă și alimentare cu carburator inversat Weber, similar cu cel care echipa modelul Ritmo 60 și care dota versiunea Uno 55 și de 1.301 cmc (68 CP) având distribuție cu un ax cu came în chiulasă și alimentare cu carburator dublu corp Weber, preluat de la modelul Ritmo 70 care echipa versiunea Uno 70 S. În cazul versiunilor Uno 45 și Uno 55 era disponibilă în standard o cutie de viteze manuală cu 4 trepte (opțional cu 5 trepte pentru Uno 45 S și Uno 55) în timp ce cutia de viteze manuală cu 5 trepte era standard pentru Uno 55 S și Uno 70 S.

După o investiție în proiectare estimată la peste 700 de milioane de dolari, (echivalent cu 1.000 de miliarde de lire la cursul din 1983), sutele de mii de kilometri realizați în testele din diferitele zone climatice și o campanie publicitară inovatoare care a folosit desenele lui Forattini, o serie de sloganuri plubicitare cu o combinație reușite de cuvinte dar și numeroasele atu-uri precum habitaclul și portbagajul spațioase în raport cu dimensiunile caroseriei, confortul bun la rulare, motoarele economice, ținuta de drum sigură și dotările opționale mai puțin obișnuite pentru clasa mică (geamurile față acționate electric, închiderea centralizată a portierelor, retrovizoarele exterioare reglabile din interior, turometrul, bancheta spate fracționabilă, geamurile atermice), a obținut imediat un mare succes comercial fiind câștigător al trofeului Car of thre Year 1984.

În mai 1983, în gama modelului italian au fost adăugate un motor diesel aspirat de 1.301 cmc și 45 CP (același motor ca și precedentul 127 D) asociat cu o cutie de viteze manuală cu 5 trepte care echipa versiunile Uno D (3 uși) și Uno DS (5 uși) precum și versiunea Uno ES (Energy Saving), o versiune specială cu un consum de combustibil mai redus. Aceasta din urmă se evidenția la exterior prin capacele aerodinamice ale roților și deflectoarele aerodinamice din fața roților din spate însă, adevăratele noutăți se găseau sub capotă unde motorul de 903 cmc era echipat cu pistoane speciale care ridica raportul de compresie, carburatorul incluzând funcția de decuplare electronică și aprinderea beneficia de sofisticatul sistem Marelli Digiplex cu cartografiere digitală. În acest caz, cutia de viteze cu 5 trepte era dotare standard cu o treaptă a cincea mai lungă decât versiunea Uno 45 S, precum. În habitaclu, instrumentarul era completat de un econometru care indica consumul instantaneu calibrat în litri/100 km, acesta includea o lampă de avertizare care sugera șoferului momentul potrivit pentru schimbarea vitezei.

În mai 1984 a fost introdusă versiunea de top Uno 70 SX. Bazată pe versiunea Uno 70 S, aceasta se deosebea prin bara de protecție față restilizată care integra proiectoarele de ceață, pragurile laterale din plastic negru, protecțiile pasajelor roților, evacuarea cromată și jantele cu design specific și pneuri majorate 165/65. La interior, dispunea de tapițerie din velur, volan cu patru brațe, instrumentar de bord mai complet care includea și turometrul, ceas digital și plafonieră cu lumină reglabilă.

Din august 1984, producția modelului a demarat și în Brazilia, deși din punct de vedere estetic varianta sud-americană era asemănătoare cu cea europeană, din punct de vedere tehnic era substanțial diferită prin faptul că era dezvoltată pe o platformă derivată din cea a modelului Fiat 147 (varianta sud-americană a modelului Fiat 127), primul model Fiat construit în statul sud-american, de la care a preluat schema cu suspensii (McPherson cu arcuri elicidale separate și bară stabilizatoare în față, brațe longitudinale inferioare unite printr-un resort lamelar transversal în spate), o parte din motoare (inițial o unitate 1.116 cmc și 58 CP urmată de-a lungul anilor de unităților 994, 1.301 și 1.498 cmc) transmisiile, precum și o multitudine de detalii și accesorii.

În mai 1985 a fost realizată o revigorare majoră a gamei modelului Uno. Astfel, versiunea Uno 45 a adoptat un nou motor din familia Fire de 999 cmc și 45 CP, care a asigura performanțe îmbunătățite în combinație cu o reducere a consumului și care a condus la stoparea producției versiunii 45 ES. Versiunea Uno 55 a fost înlocuită cu Uno 60 datorită adoptării noului carburator dublu corp care a făcut ca motorul de 1116 cmc să câștige 3 CP (58 CP). Din acel moment au fost propuse trei niveluri de echipare: base, S și SL (Super Lux), ultima având incluse în standard geamurile față electrice și închiderea centralizată. Opțional, pentru versiunile 60 SL și 70 SL era disponibil instrumentarul de bord numită Trip Master, creat de firma Veglia și care includea, pe lângă cunoscutul check-control, un computer de bord sofisticat care calcula consumul de combustibil și autonomia.

Ediția din 1985 a Salonului Auto de la Frankfurt aduce lansarea versiuni sportive Uno Turbo IE echipată cu un motor de 1.301 cmc alimentat cu injecție electronică multipunct Bosch LE-Jetronic, supraalimentat cu un turbocompresor IHI VL-2 plus intercooler și aprindere electronică Magneti Marelli Microplex MED. Puterea maximă era de 105 CP și asigura performențe excelente: viteză maximă 200 km/h și accelerație 0 – 100 km/h în 8,4 secunde. Toate acestea au fost însoțite de un sistem de frânare cu 4 discuri (în față ventilate) plus dispozitiv antiblocaj Antiskid oferit opțional din 1988, suspensie rigidizată și jante din aliaj cu pneuri majorte. Look-ul exterior a suferit și el unele modificări în ton cu caracteristicile sportive, precum bara de protecție față cu spoiler și proiectoare suplimentare, hayon mai usor, construit in intregime din fibră de sticlă și dotat cu eleron integrat, protecții la pasajele roților si praguri preluate de la versiunea SX. Interiorul versiunii Uno Turbo IE se evidenția prin scaunele sport, volanul cu patru brațe îmbrăcat în piele, un tablou de bord cu instrumente de bord suplimentare iar la cerere era disponibilă și un tablou de bord cu instrumente de bord digitale similar cel al versiunii SX. Echipamentul a fost și el extins cu dotări precum trapa cu acționare manuală, geamurile cu tentă fumurie și radio casetofonul.

Tot în anul 1985, a fost fabricat exemplarul cu numărul un milion, rezultat dublat în octombrie 1986 și triplat în martie 1988. În aceeași perioadă au fost lansate unele versiuni speciale și noi versiuni la baza gamei, cea mai populară fiind Uno Sting (lansată în primăvara anului 1986 în varianta cu 3 uși și din 1989 în cea cu 5 uși) care era echipată cu precedentul motor de 903 cmc și 45 CP și care se caracteriza prin capacele de la roți similare cu ale versiunii SL, instrumentarul de bord de la versiunea S, benzi de identificare pe părțile laterale dar și prin absența torpedoului și ștergătorului pentru lunetă.

Din aprilie 1986 a fost introdusă versiunea Uno Turbo D echipată cu un motor diesel de 1.367 cmc supraalimentat cu turbocompresor Garrett T2 și cu intercooler, capabil să dezvolte 70 CP și să permit o viteză maximă de 168 km/h.  La exterior și interior era asemănătoare cu nivelul de echipare SL. În septembrie același an, versiunea SX dispunea în standard de tablou de bord complet digital, geamuri față electrice și închidere centralizată iar la interior, tapițeria și panourile portierelor erau realizate din Alcantara.

De la începutul anului 1987, au fost introduse pe unele piețe din Europa patru noi variante de caroserie derivate din modelul Uno sud-american fabricat în Brazilia și Argentina: o variantă sedan în trei volume cu 4 uși, un break cu 3 sau 5 uși denumite Fiat Duna și respectiv Duna Weekend, dezvoltate pentru a înlocui modelele Oggi și 127/147 Panorama de pe piața sud americană unde erau comercializate sub numele de Premio și Elba, plus variantele comerciale tip van Fiorino și pick-up Penny. Aceste modele erau disponibile cu propulsoarele pe benzină de 1.116 și 1.301 cmc precum și diesel de 1.697 cmc și au fost comercializate în Europa până în anul 1991. De la finalul anului 1991 și până în anul 1997, modelul Duna a fost comercializat în Italia sub numele de Innocenti Elba în varinate de caroserie hatchback și break.

Tot în anul 1987 a fost introdusă și versiunea 60 Selecta dotată cu transmisie automată CVT cu variații continue ale rapoartelor cutiei ideală pentru traficul urban și care se baza pe versiunea 60 S cu motorul de 1,1 litri (58 CP). Disponibilă în variantele de caroserie cu 3 și 5 uși, versiunea 60 Selecta nu a înregistrat succesul estimat inițial de conducerea Fiat. În vara acelui an, versiunea Turbo IE a beneficiat ușoare îmbunătățiri de ordin stilistic, iar versiunea S a adoptat aceleași tetiere fixe ale versiunii de bază din poliuretan, în timp ce versiunea SL adoptă aceleași tetiere ca și versiunea SX și grila frontală în culoarea caroseriei. Pe unele piețe europene a fost comercializată o versiune 60 D cu motorul diesel de 1.697 cmc și 60 CP al modelului Ritmo, motor care va fi disponibil în Italia doar cu debutul celei de-a doua serie Uno, precum și o versiune 75 IE care avea montat motorul pe benzină de 1.498 cmc de la Ritmo 85 S și X1/9 alimentat cu injecție electronică multipuct și catalizator dar cu o putere maximă scăzută de la 85 la 75 CP.

În septembrie 1989 este fabricat exemplarul cu numărul 4 milioane iar la ediția din 1989 a Salonului Auto de la Frankfurt își făcea debutul cea de-a doua serie a Fiat-ului Uno. Caroseria modelului a fost complet realizat fiind inspirată acum din stilul modelului compact Tipo lansat în ianuarie 1988. Partea frontală era acum ușor plonjată și caracterizată de o grilă de dimensiuni mai reduse și înclinată, de grupuri optice mai subțiri și o bară de protecție de dimensiuni mai generoase, în conformitate cu noul family-feeling al lui Fiat care a fost introdus odată cu modelul compact Tipo. Pe părțile laterale, au fost implementate noi protecții și au fost introduse noi jante precum și noi capace care diferă în funcție de versiune. Totuși, partea din spate a fost cea care a primit cea mai mare atenție din partea stiliștișor de la Fiat. Hayonul a fost modificat și era mai masiv, în stilul lui Tipo, bara de protecție a suferit același tratament, luneta era de dimensiuni mai mari cu un ștergător spate integrat pe geam iar blocurile optice urmau stilul modelului Tipo. În urma acestor îmbunătățiri stilistice, coeficientul aerodinamic CX a înregistrat o valoare excelentă de 0,30 iar lungimea a crescut cu 4,5 cm. La interior, planșa de bord a fost complet restilizată, scaunele au fost reproiectate și au fost introduse noi materiale pentru finisări precum și noi dotări opționale (jante din aliaj, proiectoare suplimentare, instalație de spălare a farurilor, radio casetofon stereo, antenă radio).

Această a doua serie a fost propusă cu un număr de nouă motorizări, din care șase pe benzină și trei diesel și disponibilă inclusiv în versiunea Selecta echipată cu transmisie automată CVT cu variație continuă ale rapoartelor transmisiei. O caracteristică a acestei serii a fost înlocuirea motoarizărilor de 1.116/1.301 cmc derivate din cele ale modelului Ritmo, cu cele din familia Fire de la noul Tipo de 1.108 cmc (57 CP) cu carburator și de 1.372 cmc (72 CP) cu injecție monopunct. Versiunea sportivă Turbo IE era propulsată acum de noua unitate de 1.372 cmc care furniza 116 CP. Uno Turbo IE din a doua serie poate fi recunoscut la exterior după jantele din aliaj cu stil specific, bara de protecție față cu spoiler integrat și priză de aer suplimentară, blocuri optice spate cu lentilă fumurie, profil roșu pe barale de protecție și praguri cu inscripție Turbo IE în timp ce la interior se deosebea prin scaunele mai profilate, instrumentarul de bord suplimentar și volanul cu trei spițe îmbrăcat în piele.

Versiunea de bază inițială a fost denumită Sting și oferită în varianta cu 3 uși avea în dotare unitatea de 903 cmc dar deja în martie 1990 este înlocuită cu versiunea Trend disponibilă cu 3 uși (motor de 903 cmc și 45 CP, produsă până la sfârșitul lui 1992) și 5 uși (motor din producția braziliană de 994 cmc și 45 CP, produsă până în aprilie 1992). Alături de acestea, a fost propusă și o versiune 60 Trend echipată cu același motor brazilian de 1.116 cmc și 60 CP ca și Uno CS. Gama de propulsoare diesel includea două unități aspirate de 1.301 cmc (45 CP) și 1.697 cmc (60 CP) precum și una supraalimentată de 1.367 cmc (71 CP). Pe lângă nivelurile de bază amintite, au mai fost propuse nivelurile de echipare intermediare S și SX.

Din 1991 a fost disponibilă și o versiune utilitară tip van denumită Uno Van echipată cu unitatea diesel de 1.697 cmc și 60 CP care s-a alăturat în gama modelului utilitar de succes Fiorino cu diferitele sale variante.

Anul 1992 aduce lansarea noii versiuni de bază Uno FIRE dotată cu popularul motor de 999 cmc și 45 CP din familia Fire și probabil cea mai răspândită versiune de bază, la care ulterior s-au adăugat versiunile speciale personalizate: Rap Up, Hobby, Suite și Start. De la finalul anului 1992 pentru versiunea Uno Turbo IE a fost propus opțional dispozitivul antiblocaj ABS de la Bosch pentru sistemul de frânare.

În cursul anului 1993 a fost propusă versiunea Formula disponibilă cu motoarele de 1.372 cmc și 72 CP pe benzină și de 1.367 cmc cu 72 CP turbo diesel, cu o amprentă sportivă, propusă în varianta cu 3 uși și care se evidenția prin barele de protecție și pragurile laterale derivate din cele ale versiunii Turbo IE, jante din aliaj cu design specific, inscripția Formula și amenajarea interiorului derivat din cel al versiunii Turbo IE.

Producția în Italia și vânzarea sub brandul Fiat a modelului Uno s-a încheiat în octombrie 1995, după ce a stat alături de succesorul său, Fiat Punto, timp de aproape doi ani. În cei 12 ani în care Uno a rămas în producție în Italia, aproximativ 6 milioane de exemplare au fost produse numai în fabricile din Torino plus alte peste 3 milioane fabricate pe alte două continente.

Foto: FIAT; Car Design Archives

Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul Auto Retro Passion pentru mai multe informații AICI

Tags: FiatFiat 127Fiat PandaFiat PuntoFiat TipoFiat X1/9Giorgetto GiugiaroIstoria FiatItaldesignLancia
Previous Post

SALONUL AUTOMOTORETRO PARMA 2023

Next Post

BMW 2002 TURBO ANIVERSEAZA JUMATATE DE SECOL

ARTICOLE ASEMANATOARE

ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI
Stories

ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI

20 mai 2025
MODELE CARE POT FI INCLUSE CA VEHICUL ISTORIC DIN 2025
Buyers Guide

MODELE CARE POT FI INCLUSE CA VEHICUL ISTORIC DIN 2025

10 aprilie 2025
AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI
Stories

AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI

14 decembrie 2024
SALONUL AUTO E MOTO D’EPOCA BOLOGNA 2024
Events

SALONUL AUTO E MOTO D’EPOCA BOLOGNA 2024

31 octombrie 2024

ARTICOLE RECENTE

JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308

JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308

23 iunie 2025
CONCORSO D’ELEGANZA VILLA D’ESTE 2025

CONCORSO D’ELEGANZA VILLA D’ESTE 2025

29 mai 2025
ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI

ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI

20 mai 2025
JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS

JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS

8 mai 2025
SALONUL TECHNO CLASSICA ESSEN 2025

SALONUL TECHNO CLASSICA ESSEN 2025

19 aprilie 2025

ARTICOLE POPULARE

Renault 16 Primul Hatchback
Stories

RENAULT 16 – 50 ANI DE LA PRIMUL AUTOMOBIL HATCHBACK

by Cristian Grigore
9 ianuarie 2015

Read more
FERRARI 70 DE ANI DE LEGENDA

FERRARI – 70 DE ANI DE LEGENDA

13 septembrie 2017
Battista Pininfarina Maestrul Design Ului Auto

BATTISTA PININFARINA – MAESTRUL DESIGN-ULUI AUTO

22 februarie 2015
BERTONE – 100 DE ANI DE TRADITIE

BERTONE – 100 DE ANI DE TRADITIE

21 ianuarie 2013
REGINA RALIURILOR LANCIA DELTA – 30 DE ANI

REGINA RALIURILOR LANCIA DELTA – 30 DE ANI

2 decembrie 2016

© 2012-2025 - AUTO RETRO PASSION - All rights reserved

  • Publicitate
  • Jobs
  • Links
  • Agenda evenimente
  • Termeni si conditii
  • Contact
  • Home
  • News
  • Events
  • Stories
  • Brands
  • Lifestyle
  • Test Drive
  • Buyers Guide
  • Market
    • Adauga anunt
  • Blog
  • About us

© 2012-2021 – AUTO RETRO PASSION – All rights reserved

Site-ul nostru folosește cookies pentru a asigura utilizatorii de o experiență cât mai bună. Dând click pe OK, confirmați că sunteți de acord cu Termenii și condițiile.Ok Politica De Confidentialitate Politica Cookies
GDPR

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ