ARTICOLE ASEMANATOARE 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE BESTESELLER-UL DATSUN 240Z SERBEAZA 55 DE ANI Cu modelul Seria 190 (W201) lansat la finalul anului 1982, începea o nouă etapă pentru producătorul premium german Mercedes-Benz care își făcea astfel debutul în clasa medie, atragând de partea sa noi clienți dar mai presus […]
ARTICOLE ASEMANATOARE 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE BESTESELLER-UL DATSUN 240Z SERBEAZA 55 DE ANI Cu modelul Seria 190 (W201) lansat la finalul anului 1982, începea o nouă etapă pentru producătorul premium german Mercedes-Benz care își făcea astfel debutul în clasa medie, atragând de partea sa noi clienți dar mai presus […]
ARTICOLE ASEMANATOARE 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE BESTESELLER-UL DATSUN 240Z SERBEAZA 55 DE ANI Cu modelul Seria 190 (W201) lansat la finalul anului 1982, începea o nouă etapă pentru producătorul premium german Mercedes-Benz care își făcea astfel debutul în clasa medie, atragând de partea sa noi clienți dar mai presus […]
ARTICOLE ASEMANATOARE 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE BESTESELLER-UL DATSUN 240Z SERBEAZA 55 DE ANI Cu modelul Seria 190 (W201) lansat la finalul anului 1982, începea o nouă etapă pentru producătorul premium german Mercedes-Benz care își făcea astfel debutul în clasa medie, atragând de partea sa noi clienți dar mai presus […]
ARTICOLE ASEMANATOARE 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE BESTESELLER-UL DATSUN 240Z SERBEAZA 55 DE ANI Cu modelul Seria 190 (W201) lansat la finalul anului 1982, începea o nouă etapă pentru producătorul premium german Mercedes-Benz care își făcea astfel debutul în clasa medie, atragând de partea sa noi clienți dar mai presus […]
ARTICOLE ASEMANATOARE 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE BESTESELLER-UL DATSUN 240Z SERBEAZA 55 DE ANI Cu modelul Seria 190 (W201) lansat la finalul anului 1982, începea o nouă etapă pentru producătorul premium german Mercedes-Benz care își făcea astfel debutul în clasa medie, atragând de partea sa noi clienți dar mai presus […]
ARTICOLE ASEMANATOARE 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE BESTESELLER-UL DATSUN 240Z SERBEAZA 55 DE ANI Cu modelul Seria 190 (W201) lansat la finalul anului 1982, începea o nouă etapă pentru producătorul premium german Mercedes-Benz care își făcea astfel debutul în clasa medie, atragând de partea sa noi clienți dar mai presus […]
ARTICOLE ASEMANATOARE 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE BESTESELLER-UL DATSUN 240Z SERBEAZA 55 DE ANI Cu modelul Seria 190 (W201) lansat la finalul anului 1982, începea o nouă etapă pentru producătorul premium german Mercedes-Benz care își făcea astfel debutul în clasa medie, atragând de partea sa noi clienți dar mai presus […]
ARTICOLE ASEMANATOARE 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE BESTESELLER-UL DATSUN 240Z SERBEAZA 55 DE ANI Cu modelul Seria 190 (W201) lansat la finalul anului 1982, începea o nouă etapă pentru producătorul premium german Mercedes-Benz care își făcea astfel debutul în clasa medie, atragând de partea sa noi clienți dar mai presus […]
ARTICOLE ASEMANATOARE 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE BESTESELLER-UL DATSUN 240Z SERBEAZA 55 DE ANI Cu modelul Seria 190 (W201) lansat la finalul anului 1982, începea o nouă etapă pentru producătorul premium german Mercedes-Benz care își făcea astfel debutul în clasa medie, atragând de partea sa noi clienți dar mai presus […]
ARTICOLE ASEMANATOARE 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE BESTESELLER-UL DATSUN 240Z SERBEAZA 55 DE ANI Cu modelul Seria 190 (W201) lansat la finalul anului 1982, începea o nouă etapă pentru producătorul premium german Mercedes-Benz care își făcea astfel debutul în clasa medie, atragând de partea sa noi clienți dar mai presus […]
ARTICOLE ASEMANATOARE 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE BESTESELLER-UL DATSUN 240Z SERBEAZA 55 DE ANI Cu modelul Seria 190 (W201) lansat la finalul anului 1982, începea o nouă etapă pentru producătorul premium german Mercedes-Benz care își făcea astfel debutul în clasa medie, atragând de partea sa noi clienți dar mai presus […]
ARTICOLE ASEMANATOARE 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE BESTESELLER-UL DATSUN 240Z SERBEAZA 55 DE ANI Cu modelul Seria 190 (W201) lansat la finalul anului 1982, începea o nouă etapă pentru producătorul premium german Mercedes-Benz care își făcea astfel debutul în clasa medie, atragând de partea sa noi clienți dar mai presus […]
ARTICOLE ASEMANATOARE 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE BESTESELLER-UL DATSUN 240Z SERBEAZA 55 DE ANI Cu modelul Seria 190 (W201) lansat la finalul anului 1982, începea o nouă etapă pentru producătorul premium german Mercedes-Benz care își făcea astfel debutul în clasa medie, atragând de partea sa noi clienți dar mai presus […]
ARTICOLE ASEMANATOARE 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE BESTESELLER-UL DATSUN 240Z SERBEAZA 55 DE ANI Cu modelul Seria 190 (W201) lansat la finalul anului 1982, începea o nouă etapă pentru producătorul premium german Mercedes-Benz care își făcea astfel debutul în clasa medie, atragând de partea sa noi clienți dar mai presus […]
ARTICOLE ASEMANATOARE 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE BESTESELLER-UL DATSUN 240Z SERBEAZA 55 DE ANI Cu modelul Seria 190 (W201) lansat la finalul anului 1982, începea o nouă etapă pentru producătorul premium german Mercedes-Benz care își făcea astfel debutul în clasa medie, atragând de partea sa noi clienți dar mai presus […]
ARTICOLE ASEMANATOARE 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE BESTESELLER-UL DATSUN 240Z SERBEAZA 55 DE ANI Cu modelul Seria 190 (W201) lansat la finalul anului 1982, începea o nouă etapă pentru producătorul premium german Mercedes-Benz care își făcea astfel debutul în clasa medie, atragând de partea sa noi clienți dar mai presus […]
ARTICOLE ASEMANATOARE 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE BESTESELLER-UL DATSUN 240Z SERBEAZA 55 DE ANI Cu modelul Seria 190 (W201) lansat la finalul anului 1982, începea o nouă etapă pentru producătorul premium german Mercedes-Benz care își făcea astfel debutul în clasa medie, atragând de partea sa noi clienți dar mai presus […]
ARTICOLE ASEMANATOARE 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE BESTESELLER-UL DATSUN 240Z SERBEAZA 55 DE ANI Cu modelul Seria 190 (W201) lansat la finalul anului 1982, începea o nouă etapă pentru producătorul premium german Mercedes-Benz care își făcea astfel debutul în clasa medie, atragând de partea sa noi clienți dar mai presus […]
ARTICOLE ASEMANATOARE 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE BESTESELLER-UL DATSUN 240Z SERBEAZA 55 DE ANI Cu modelul Seria 190 (W201) lansat la finalul anului 1982, începea o nouă etapă pentru producătorul premium german Mercedes-Benz care își făcea astfel debutul în clasa medie, atragând de partea sa noi clienți dar mai presus […]
ARTICOLE ASEMANATOARE 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE BESTESELLER-UL DATSUN 240Z SERBEAZA 55 DE ANI Cu modelul Seria 190 (W201) lansat la finalul anului 1982, începea o nouă etapă pentru producătorul premium german Mercedes-Benz care își făcea astfel debutul în clasa medie, atragând de partea sa noi clienți dar mai presus […]
ARTICOLE ASEMANATOARE 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE BESTESELLER-UL DATSUN 240Z SERBEAZA 55 DE ANI Cu modelul Seria 190 (W201) lansat la finalul anului 1982, începea o nouă etapă pentru producătorul premium german Mercedes-Benz care își făcea astfel debutul în clasa medie, atragând de partea sa noi clienți dar mai presus […]
ARTICOLE ASEMANATOARE 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE BESTESELLER-UL DATSUN 240Z SERBEAZA 55 DE ANI Cu modelul Seria 190 (W201) lansat la finalul anului 1982, începea o nouă etapă pentru producătorul premium german Mercedes-Benz care își făcea astfel debutul în clasa medie, atragând de partea sa noi clienți dar mai presus […]
ARTICOLE ASEMANATOARE 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE BESTESELLER-UL DATSUN 240Z SERBEAZA 55 DE ANI Cu modelul Seria 190 (W201) lansat la finalul anului 1982, începea o nouă etapă pentru producătorul premium german Mercedes-Benz care își făcea astfel debutul în clasa medie, atragând de partea sa noi clienți dar mai presus […]
ARTICOLE ASEMANATOARE 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE BESTESELLER-UL DATSUN 240Z SERBEAZA 55 DE ANI Cu modelul Seria 190 (W201) lansat la finalul anului 1982, începea o nouă etapă pentru producătorul premium german Mercedes-Benz care își făcea astfel debutul în clasa medie, atragând de partea sa noi clienți dar mai presus […]
ARTICOLE ASEMANATOARE 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE BESTESELLER-UL DATSUN 240Z SERBEAZA 55 DE ANI Cu modelul Seria 190 (W201) lansat la finalul anului 1982, începea o nouă etapă pentru producătorul premium german Mercedes-Benz care își făcea astfel debutul în clasa medie, atragând de partea sa noi clienți dar mai presus […]
ARTICOLE ASEMANATOARE 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE BESTESELLER-UL DATSUN 240Z SERBEAZA 55 DE ANI Cu modelul Seria 190 (W201) lansat la finalul anului 1982, începea o nouă etapă pentru producătorul premium german Mercedes-Benz care își făcea astfel debutul în clasa medie, atragând de partea sa noi clienți dar mai presus […]
ARTICOLE ASEMANATOARE 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE BESTESELLER-UL DATSUN 240Z SERBEAZA 55 DE ANI Cu modelul Seria 190 (W201) lansat la finalul anului 1982, începea o nouă etapă pentru producătorul premium german Mercedes-Benz care își făcea astfel debutul în clasa medie, atragând de partea sa noi clienți dar mai presus […]
ARTICOLE ASEMANATOARE 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE BESTESELLER-UL DATSUN 240Z SERBEAZA 55 DE ANI Cu modelul Seria 190 (W201) lansat la finalul anului 1982, începea o nouă etapă pentru producătorul premium german Mercedes-Benz care își făcea astfel debutul în clasa medie, atragând de partea sa noi clienți dar mai presus […]
ARTICOLE ASEMANATOARE 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE BESTESELLER-UL DATSUN 240Z SERBEAZA 55 DE ANI Cu modelul Seria 190 (W201) lansat la finalul anului 1982, începea o nouă etapă pentru producătorul premium german Mercedes-Benz care își făcea astfel debutul în clasa medie, atragând de partea sa noi clienți dar mai presus […]
ARTICOLE ASEMANATOARE 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE BESTESELLER-UL DATSUN 240Z SERBEAZA 55 DE ANI Cu modelul Seria 190 (W201) lansat la finalul anului 1982, începea o nouă etapă pentru producătorul premium german Mercedes-Benz care își făcea astfel debutul în clasa medie, atragând de partea sa noi clienți dar mai presus […]
ARTICOLE ASEMANATOARE 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE BESTESELLER-UL DATSUN 240Z SERBEAZA 55 DE ANI Cu modelul Seria 190 (W201) lansat la finalul anului 1982, începea o nouă etapă pentru producătorul premium german Mercedes-Benz care își făcea astfel debutul în clasa medie, atragând de partea sa noi clienți dar mai presus […]
ARTICOLE ASEMANATOARE 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE BESTESELLER-UL DATSUN 240Z SERBEAZA 55 DE ANI Cu modelul Seria 190 (W201) lansat la finalul anului 1982, începea o nouă etapă pentru producătorul premium german Mercedes-Benz care își făcea astfel debutul în clasa medie, atragând de partea sa noi clienți dar mai presus […]
ARTICOLE ASEMANATOARE 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE BESTESELLER-UL DATSUN 240Z SERBEAZA 55 DE ANI Cu modelul Seria 190 (W201) lansat la finalul anului 1982, începea o nouă etapă pentru producătorul premium german Mercedes-Benz care își făcea astfel debutul în clasa medie, atragând de partea sa noi clienți dar mai presus […]
ARTICOLE ASEMANATOARE 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE BESTESELLER-UL DATSUN 240Z SERBEAZA 55 DE ANI Cu modelul Seria 190 (W201) lansat la finalul anului 1982, începea o nouă etapă pentru producătorul premium german Mercedes-Benz care își făcea astfel debutul în clasa medie, atragând de partea sa noi clienți dar mai presus […]
ARTICOLE ASEMANATOARE 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE BESTESELLER-UL DATSUN 240Z SERBEAZA 55 DE ANI Cu modelul Seria 190 (W201) lansat la finalul anului 1982, începea o nouă etapă pentru producătorul premium german Mercedes-Benz care își făcea astfel debutul în clasa medie, atragând de partea sa noi clienți dar mai presus […]
ARTICOLE ASEMANATOARE 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE BESTESELLER-UL DATSUN 240Z SERBEAZA 55 DE ANI Cu modelul Seria 190 (W201) lansat la finalul anului 1982, începea o nouă etapă pentru producătorul premium german Mercedes-Benz care își făcea astfel debutul în clasa medie, atragând de partea sa noi clienți dar mai presus […]
ARTICOLE ASEMANATOARE 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE BESTESELLER-UL DATSUN 240Z SERBEAZA 55 DE ANI Cu modelul Seria 190 (W201) lansat la finalul anului 1982, începea o nouă etapă pentru producătorul premium german Mercedes-Benz care își făcea astfel debutul în clasa medie, atragând de partea sa noi clienți dar mai presus […]
ARTICOLE ASEMANATOARE 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE BESTESELLER-UL DATSUN 240Z SERBEAZA 55 DE ANI Cu modelul Seria 190 (W201) lansat la finalul anului 1982, începea o nouă etapă pentru producătorul premium german Mercedes-Benz care își făcea astfel debutul în clasa medie, atragând de partea sa noi clienți dar mai presus […]
ARTICOLE ASEMANATOARE 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE BESTESELLER-UL DATSUN 240Z SERBEAZA 55 DE ANI Cu modelul Seria 190 (W201) lansat la finalul anului 1982, începea o nouă etapă pentru producătorul premium german Mercedes-Benz care își făcea astfel debutul în clasa medie, atragând de partea sa noi clienți dar mai presus […]
ARTICOLE ASEMANATOARE 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE BESTESELLER-UL DATSUN 240Z SERBEAZA 55 DE ANI Cu modelul Seria 190 (W201) lansat la finalul anului 1982, începea o nouă etapă pentru producătorul premium german Mercedes-Benz care își făcea astfel debutul în clasa medie, atragând de partea sa noi clienți dar mai presus […]
ARTICOLE ASEMANATOARE 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE BESTESELLER-UL DATSUN 240Z SERBEAZA 55 DE ANI Cu modelul Seria 190 (W201) lansat la finalul anului 1982, începea o nouă etapă pentru producătorul premium german Mercedes-Benz care își făcea astfel debutul în clasa medie, atragând de partea sa noi clienți dar mai presus […]
ARTICOLE ASEMANATOARE 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE BESTESELLER-UL DATSUN 240Z SERBEAZA 55 DE ANI Cu modelul Seria 190 (W201) lansat la finalul anului 1982, începea o nouă etapă pentru producătorul premium german Mercedes-Benz care își făcea astfel debutul în clasa medie, atragând de partea sa noi clienți dar mai presus […]
ARTICOLE ASEMANATOARE 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE BESTESELLER-UL DATSUN 240Z SERBEAZA 55 DE ANI Cu modelul Seria 190 (W201) lansat la finalul anului 1982, începea o nouă etapă pentru producătorul premium german Mercedes-Benz care își făcea astfel debutul în clasa medie, atragând de partea sa noi clienți dar mai presus […]
ARTICOLE ASEMANATOARE 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE BESTESELLER-UL DATSUN 240Z SERBEAZA 55 DE ANI Cu modelul Seria 190 (W201) lansat la finalul anului 1982, începea o nouă etapă pentru producătorul premium german Mercedes-Benz care își făcea astfel debutul în clasa medie, atragând de partea sa noi clienți dar mai presus […]
ARTICOLE ASEMANATOARE 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE BESTESELLER-UL DATSUN 240Z SERBEAZA 55 DE ANI Cu modelul Seria 190 (W201) lansat la finalul anului 1982, începea o nouă etapă pentru producătorul premium german Mercedes-Benz care își făcea astfel debutul în clasa medie, atragând de partea sa noi clienți dar mai presus […]
ARTICOLE ASEMANATOARE 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE BESTESELLER-UL DATSUN 240Z SERBEAZA 55 DE ANI Cu modelul Seria 190 (W201) lansat la finalul anului 1982, începea o nouă etapă pentru producătorul premium german Mercedes-Benz care își făcea astfel debutul în clasa medie, atragând de partea sa noi clienți dar mai presus […]
ARTICOLE ASEMANATOARE 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE BESTESELLER-UL DATSUN 240Z SERBEAZA 55 DE ANI Cu modelul Seria 190 (W201) lansat la finalul anului 1982, începea o nouă etapă pentru producătorul premium german Mercedes-Benz care își făcea astfel debutul în clasa medie, atragând de partea sa noi clienți dar mai presus […]
ARTICOLE ASEMANATOARE 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE BESTESELLER-UL DATSUN 240Z SERBEAZA 55 DE ANI Cu modelul Seria 190 (W201) lansat la finalul anului 1982, începea o nouă etapă pentru producătorul premium german Mercedes-Benz care își făcea astfel debutul în clasa medie, atragând de partea sa noi clienți dar mai presus […]
ARTICOLE ASEMANATOARE 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE BESTESELLER-UL DATSUN 240Z SERBEAZA 55 DE ANI Cu modelul Seria 190 (W201) lansat la finalul anului 1982, începea o nouă etapă pentru producătorul premium german Mercedes-Benz care își făcea astfel debutul în clasa medie, atragând de partea sa noi clienți dar mai presus […]
ARTICOLE ASEMANATOARE 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE BESTESELLER-UL DATSUN 240Z SERBEAZA 55 DE ANI Cu modelul Seria 190 (W201) lansat la finalul anului 1982, începea o nouă etapă pentru producătorul premium german Mercedes-Benz care își făcea astfel debutul în clasa medie, atragând de partea sa noi clienți dar mai presus […]
ARTICOLE ASEMANATOARE 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE BESTESELLER-UL DATSUN 240Z SERBEAZA 55 DE ANI Cu modelul Seria 190 (W201) lansat la finalul anului 1982, începea o nouă etapă pentru producătorul premium german Mercedes-Benz care își făcea astfel debutul în clasa medie, atragând de partea sa noi clienți dar mai presus […]
ARTICOLE ASEMANATOARE 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE BESTESELLER-UL DATSUN 240Z SERBEAZA 55 DE ANI Cu modelul Seria 190 (W201) lansat la finalul anului 1982, începea o nouă etapă pentru producătorul premium german Mercedes-Benz care își făcea astfel debutul în clasa medie, atragând de partea sa noi clienți dar mai presus […]
ARTICOLE ASEMANATOARE 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE BESTESELLER-UL DATSUN 240Z SERBEAZA 55 DE ANI Cu modelul Seria 190 (W201) lansat la finalul anului 1982, începea o nouă etapă pentru producătorul premium german Mercedes-Benz care își făcea astfel debutul în clasa medie, atragând de partea sa noi clienți dar mai presus […]
ARTICOLE ASEMANATOARE 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE BESTESELLER-UL DATSUN 240Z SERBEAZA 55 DE ANI Cu modelul Seria 190 (W201) lansat la finalul anului 1982, începea o nouă etapă pentru producătorul premium german Mercedes-Benz care își făcea astfel debutul în clasa medie, atragând de partea sa noi clienți dar mai presus […]
ARTICOLE ASEMANATOARE 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE BESTESELLER-UL DATSUN 240Z SERBEAZA 55 DE ANI Cu modelul Seria 190 (W201) lansat la finalul anului 1982, începea o nouă etapă pentru producătorul premium german Mercedes-Benz care își făcea astfel debutul în clasa medie, atragând de partea sa noi clienți dar mai presus […]
ARTICOLE ASEMANATOARE 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE BESTESELLER-UL DATSUN 240Z SERBEAZA 55 DE ANI Cu modelul Seria 190 (W201) lansat la finalul anului 1982, începea o nouă etapă pentru producătorul premium german Mercedes-Benz care își făcea astfel debutul în clasa medie, atragând de partea sa noi clienți dar mai presus […]
ARTICOLE ASEMANATOARE 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE BESTESELLER-UL DATSUN 240Z SERBEAZA 55 DE ANI Cu modelul Seria 190 (W201) lansat la finalul anului 1982, începea o nouă etapă pentru producătorul premium german Mercedes-Benz care își făcea astfel debutul în clasa medie, atragând de partea sa noi clienți dar mai presus […]
ARTICOLE ASEMANATOARE 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE BESTESELLER-UL DATSUN 240Z SERBEAZA 55 DE ANI Cu modelul Seria 190 (W201) lansat la finalul anului 1982, începea o nouă etapă pentru producătorul premium german Mercedes-Benz care își făcea astfel debutul în clasa medie, atragând de partea sa noi clienți dar mai presus […]
ARTICOLE ASEMANATOARE 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE BESTESELLER-UL DATSUN 240Z SERBEAZA 55 DE ANI Cu modelul Seria 190 (W201) lansat la finalul anului 1982, începea o nouă etapă pentru producătorul premium german Mercedes-Benz care își făcea astfel debutul în clasa medie, atragând de partea sa noi clienți dar mai presus […]
ARTICOLE ASEMANATOARE 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE BESTESELLER-UL DATSUN 240Z SERBEAZA 55 DE ANI Cu modelul Seria 190 (W201) lansat la finalul anului 1982, începea o nouă etapă pentru producătorul premium german Mercedes-Benz care își făcea astfel debutul în clasa medie, atragând de partea sa noi clienți dar mai presus […]
ARTICOLE ASEMANATOARE 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE BESTESELLER-UL DATSUN 240Z SERBEAZA 55 DE ANI Cu modelul Seria 190 (W201) lansat la finalul anului 1982, începea o nouă etapă pentru producătorul premium german Mercedes-Benz care își făcea astfel debutul în clasa medie, atragând de partea sa noi clienți dar mai presus […]
ARTICOLE ASEMANATOARE 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE BESTESELLER-UL DATSUN 240Z SERBEAZA 55 DE ANI Cu modelul Seria 190 (W201) lansat la finalul anului 1982, începea o nouă etapă pentru producătorul premium german Mercedes-Benz care își făcea astfel debutul în clasa medie, atragând de partea sa noi clienți dar mai presus […]
ARTICOLE ASEMANATOARE 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE BESTESELLER-UL DATSUN 240Z SERBEAZA 55 DE ANI Cu modelul Seria 190 (W201) lansat la finalul anului 1982, începea o nouă etapă pentru producătorul premium german Mercedes-Benz care își făcea astfel debutul în clasa medie, atragând de partea sa noi clienți dar mai presus […]
ARTICOLE ASEMANATOARE 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE BESTESELLER-UL DATSUN 240Z SERBEAZA 55 DE ANI Cu modelul Seria 190 (W201) lansat la finalul anului 1982, începea o nouă etapă pentru producătorul premium german Mercedes-Benz care își făcea astfel debutul în clasa medie, atragând de partea sa noi clienți dar mai presus […]
ARTICOLE ASEMANATOARE 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE BESTESELLER-UL DATSUN 240Z SERBEAZA 55 DE ANI Cu modelul Seria 190 (W201) lansat la finalul anului 1982, începea o nouă etapă pentru producătorul premium german Mercedes-Benz care își făcea astfel debutul în clasa medie, atragând de partea sa noi clienți dar mai presus […]
ARTICOLE ASEMANATOARE 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE BESTESELLER-UL DATSUN 240Z SERBEAZA 55 DE ANI Cu modelul Seria 190 (W201) lansat la finalul anului 1982, începea o nouă etapă pentru producătorul premium german Mercedes-Benz care își făcea astfel debutul în clasa medie, atragând de partea sa noi clienți dar mai presus […]
ARTICOLE ASEMANATOARE 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE BESTESELLER-UL DATSUN 240Z SERBEAZA 55 DE ANI Cu modelul Seria 190 (W201) lansat la finalul anului 1982, începea o nouă etapă pentru producătorul premium german Mercedes-Benz care își făcea astfel debutul în clasa medie, atragând de partea sa noi clienți dar mai presus […]
ARTICOLE ASEMANATOARE 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE BESTESELLER-UL DATSUN 240Z SERBEAZA 55 DE ANI Cu modelul Seria 190 (W201) lansat la finalul anului 1982, începea o nouă etapă pentru producătorul premium german Mercedes-Benz care își făcea astfel debutul în clasa medie, atragând de partea sa noi clienți dar mai presus […]
ARTICOLE ASEMANATOARE 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE BESTESELLER-UL DATSUN 240Z SERBEAZA 55 DE ANI Cu modelul Seria 190 (W201) lansat la finalul anului 1982, începea o nouă etapă pentru producătorul premium german Mercedes-Benz care își făcea astfel debutul în clasa medie, atragând de partea sa noi clienți dar mai presus […]
Plansa de bord Mercedes 190 E 2.5-16 Evolution II 1990
ARTICOLE ASEMANATOARE 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE BESTESELLER-UL DATSUN 240Z SERBEAZA 55 DE ANI Cu modelul Seria 190 (W201) lansat la finalul anului 1982, începea o nouă etapă pentru producătorul premium german Mercedes-Benz care își făcea astfel debutul în clasa medie, atragând de partea sa noi clienți dar mai presus […]
ARTICOLE ASEMANATOARE 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE BESTESELLER-UL DATSUN 240Z SERBEAZA 55 DE ANI Cu modelul Seria 190 (W201) lansat la finalul anului 1982, începea o nouă etapă pentru producătorul premium german Mercedes-Benz care își făcea astfel debutul în clasa medie, atragând de partea sa noi clienți dar mai presus […]
ARTICOLE ASEMANATOARE 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE BESTESELLER-UL DATSUN 240Z SERBEAZA 55 DE ANI Cu modelul Seria 190 (W201) lansat la finalul anului 1982, începea o nouă etapă pentru producătorul premium german Mercedes-Benz care își făcea astfel debutul în clasa medie, atragând de partea sa noi clienți dar mai presus […]
ARTICOLE ASEMANATOARE 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE BESTESELLER-UL DATSUN 240Z SERBEAZA 55 DE ANI Cu modelul Seria 190 (W201) lansat la finalul anului 1982, începea o nouă etapă pentru producătorul premium german Mercedes-Benz care își făcea astfel debutul în clasa medie, atragând de partea sa noi clienți dar mai presus […]
ARTICOLE ASEMANATOARE 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE BESTESELLER-UL DATSUN 240Z SERBEAZA 55 DE ANI Cu modelul Seria 190 (W201) lansat la finalul anului 1982, începea o nouă etapă pentru producătorul premium german Mercedes-Benz care își făcea astfel debutul în clasa medie, atragând de partea sa noi clienți dar mai presus […]
ARTICOLE ASEMANATOARE 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE BESTESELLER-UL DATSUN 240Z SERBEAZA 55 DE ANI Cu modelul Seria 190 (W201) lansat la finalul anului 1982, începea o nouă etapă pentru producătorul premium german Mercedes-Benz care își făcea astfel debutul în clasa medie, atragând de partea sa noi clienți dar mai presus […]
ARTICOLE ASEMANATOARE 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE BESTESELLER-UL DATSUN 240Z SERBEAZA 55 DE ANI Cu modelul Seria 190 (W201) lansat la finalul anului 1982, începea o nouă etapă pentru producătorul premium german Mercedes-Benz care își făcea astfel debutul în clasa medie, atragând de partea sa noi clienți dar mai presus […]
ARTICOLE ASEMANATOARE 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE BESTESELLER-UL DATSUN 240Z SERBEAZA 55 DE ANI Cu modelul Seria 190 (W201) lansat la finalul anului 1982, începea o nouă etapă pentru producătorul premium german Mercedes-Benz care își făcea astfel debutul în clasa medie, atragând de partea sa noi clienți dar mai presus […]
ARTICOLE ASEMANATOARE 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE BESTESELLER-UL DATSUN 240Z SERBEAZA 55 DE ANI Cu modelul Seria 190 (W201) lansat la finalul anului 1982, începea o nouă etapă pentru producătorul premium german Mercedes-Benz care își făcea astfel debutul în clasa medie, atragând de partea sa noi clienți dar mai presus […]
Cu modelul Seria 190 (W201) lansat la finalul anului 1982, începea o nouă etapă pentru producătorul premium german Mercedes-Benz care își făcea astfel debutul în clasa medie, atragând de partea sa noi clienți dar mai presus de toate începea un proces de diversificare a mărcii, din ce în ce mai orientat spre expansiunea globală. Succesul comercial înregistrat de modelul 190 cu cele 1.879.629 exemplare, i-a permis lui Mercedes să continue tradiția în clasa medie superioară și în zilele noastre cu modelul Clasa C, ajuns la cea de-a cincea generație.
După cum știm, Mercedes-Benz este sinonim cu automobilele de prestigiu și asta, până la începutul anilor ’80, care până atunci a însemnat prețuri mari și un stil foarte conservator. Dar, în urmă cu exact 40 de ani, odată cu apariția modelului 190(W201) din clasa medie superioară ceva a început să se schimbe la Mercedes-Benz. Practic, modelul 190 a fost răspunsul producătorului din Stuttgart la unele modele germane premium de succes din segmentul mediu superior precum Audi 80 și BMW Seria 3.
Proiectul viitorului model 190 cunoscut sub codificarea internă W201 a demarat în anul 1976, mai ales că odată cu apariția crizei petrolului, în 1973, conducerea Mercedes-Benz începuse să se gândească serios la extinderea gamei „în jos” cu un model mai economic și mai eficient din punct de vedere energetic. În realitate, ideea nu era cu totul nouă și de mai multe ori între anii ’30 și ’60, tehnicienii Mercedes au studiat soluții similare, care au rămas în stadiul de prototip. În acest sens, modelul care, în mod ideal, s-a apropiat cel mai mult de 190(W201) a fost modelul antebelic 170V(W136) produs până la mijlocul anilor ’50. Nici denumirea 190 nu era chiar una nouă, aceata fiind utilizată în cazul modelului sport cabrio SL (Seria W121) produs între anii 1955 – 1962 și de versiunea de bază a modelului din clasa superioară 190 – 220(Seria W110) fabricat între anii 1961 – 1968. Responsabil cu proiectul fost numit Werner Breitschwerdt în timp ce designul a fost încredințat lui Bruno Sacco, șeful centrului de design Mercedes între anii 1975 – 1999 autor inclusiv al stilului modelelor Clasa S (W126) sedan și coupe SEC, Seria 200 – 500 (W124), SL (R129), Clasa E (W210) și Clasa S (W140), ultimul reprezentând pentru pasionații mărcii din Stuttgart, apogeul carierei sale.
În următorii aproape doi ani, echipa condusă de designerul șef Bruno Sacco, a reușit să finalizeze designul fundamental al viitorului model din clasa medie de la Mercedes, acesta fiind aprobat pe data de 6 martie 1979 în timp ce primele teste de anduranță în diferite regiuni climatice de glob cu primele prototipuri finalizate au demarat în cursul anului 1978.
Pe data de 8 decembrie 1982, conducerea Mercedes a prezentat oficial primul său model de clasă medie superioară de concepție modernă atât pentru presă cât și publicului, precursorul actualului model Clasa C. Ideea unui model din clasa medie mai „accesibil” pentru un număr mai mare de potențiali clienți s-a dovedit a fi un obiectiv câștigător, deoarece, pe lângă faptul că exprimă eleganța și stilul modelelor din gama Mercedes din segmantele superioare, avea implementate și unele soluții tehnice avansate din care unele aplicate în premieră pentru un automobil de serie.
Designul sofisticat și-a găsit confirmarea în forma particulară a montantului din spate și în cea a volumului din spate de formă trunchiată, creând un aspect tridimensional și de dinamism unei arhitecturi care este în sine foarte clasică. Spre deosebire de principalele modele concurente (Audi 80 și BMW Seria 3), Mercedes 190 a fost oferit exclusiv în varianta de caroserie cu patru uși și ale cărui dimensiuni erau ușor superioare (Lxlxh: 4,420×1,678×1,390 m, ampatament 2,665 m). În schimb, cromul a fost introdus doar la grila frontală și unele mici elemente, nemaifiind utilizat la ramele geamurilor laterale, parbrizului și lunetei sau la barele de protecție, acestea din urmă fiind înlocuite cu unele realizate din poliuretan. Astfel, liniile mai simple și curate ale caroseriei noului Mercedes 190, au evocat progres și robustețe, amintind de noul limbaj stilistic introdus cu trei ani mai devreme de modelul din clasa de lux Clasa S (W126). Pe lângă barele de protecție din poliuretan, oglinzile exterioare și mânerele ușilor mai stilizate și geometrice, au fost deasemenea preluate de la Clasa S, fiind realizate din material plastic în locul celor cromate ale modelelor produse anterior.
Aceste detalii au rezultat după o elaborare atentă a părții aerodinamice, esențială în vederea reducerii consumului de combustibil. Astfel, caroseria modelului 190(W201) a înregistrat un coeficient aerodinamic CX de 0,33, o valoare excelentă la acea dată, cu mult mai bună decât a modelelor concurente și chiar a remarcabilului model Clasa S (W126)care avea 0,36.
În schimb, interiorul a fost partea mai puțin inovatoare și a primit mai puține aprecieri atât din partea presei cât și a publicului. Spațiul rezervat pasagerilor și cel pentru bagaje, deși comparabile cu cele ale principalelor modele concurente (Audi 80 și BMW Seria 3) erau mai mici decât altor modele din aceeași clasă medie superioară și cu dimensiuni similare (Citroen BX, Ford Sierra, Lancia Beta Trevi). Mai mult decât atât, chiar dacă stilul planșei de bord era unul modern, în concordanță cu stilul exterior, aspectul materialelor utilizate pentru finisări păreau mai economice iar echipamentul de dotări standard simplificat (retrovizoare exterioare reglabile din interior, centuri de siguranță spate, radio, antenă radio) față de nivelul tradițional al mărcii. Pentru direcția servoasistată, volanul reglabil, geamurile față acționate electric, închiderea centralizată a portierelor, radio casetofonul, tetierele spate, turometrul sau geamurile atermice, clienții trebuiau să plătească în plus iar instalația de aer condiționat, trapa cu acționare manuală, geamurile electrice spate, jantele din aliaj erau disponibile opțional doar la nivelul de echipare superior.
După cum am amintit mai devreme, primul Mercedes modern din clasa medie, beneficia de unele inovații la nivel tehnologic introduse în premieră. De exemplu, suspensia spate utiliza o schemă de tip multilink cu 5 brațe care garanta o stabilitate mai bună a automobilului în comparație cu schemele tradiționale, permițând, de asemenea, setări mai puțin rigide și, prin urmare, mai confortabile ale arcurilor și amortizoarelor, caroseria a fost realizată din oțeluri de înaltă rezistență în zonele supuse la cele mai puternice solicitări care i-a permis să reziste la un accident la 35 mph (56 km/h) fără răniri grave ale pasagerilor sau deformarea habitaclului, în timp ce panourile caroseriei au fost realizate din tablă zincată pentru a preveni rugina. Conform tradiției, siguranței i s-a acordat o mare atenție, cu porțiuni mari ale caroseriei cu deformare diferențiată, un habitaclu ranforsat și posibilitatea obtării contra cost pentru dispozitive de siguranță precum airbag-ul pentru șofer, ABS-ul și pretensionare a centurilor de siguranță față.
Configurația mecanică era una tipică pentru Mercedes din acea perioadă și prevedea: motorul poziționat frontal longitudinal, tracțiune pe roțile din spate, suspensie față McPherson, suspensie spate cu brațe oscilante, sistem de frânare servoasistat cu discuri pe ambele punți, sistem de direcție cu recirculare de bile și cutie de viteze manuală cu 4, opțional manuală cu 5 trepte sau automată cu 4 trepte.
Inițial, producția modelului 190 a demarat în septembrie 1982 la Sindelfingen, lângă Stuttgart, în uzina istorică Daimler-Benz. Aici erau asamblate caroseriile și platformele, în timp ce motoarele, cutiile de viteze, suspensiile și restul părții mecanice erau produse în Untertürkheim. Însă, începând din anul 1983 producția a fost extinsă la uzina din Bremen, facilind astfel producția modelului dar și a fabricii din Sindelfingen.
La debutul comercializării în ianuarie 1983, gama modelului 190 (W201) cunoscut și ca „Baby Benz”, includea doar două versiuni, ambele cu motoare pe benzină având 4 cilindri în linie, 1.998 cmc și distribuție cu un ax cu came în chiulasă. Prima denumită simplu 190 al cărui motor era alimentat cu un carburator inversat și care furniza 90 CP iar cea de-a doua 190 E care dispunea de alimentare cu injecție electronică Bosch K-Jetronic și care dezvolta 122 CP. Motoarele asigurau viteze maxime de 175 și respectiv 195 km/h în timp ce accelerația de la 0 la 100 km/h era posibilă în 13,2 și respectiv 10,5 secunde.
Succesul bun obținut de modelul 190 încă de la debut, în ciuda prețului ridicat și a listei lungi de dotări opționale, a determinat conducerea Mercedes să extindă gama, care a devenit în următorii ani foarte variată. Astfel, cu ocazia ediției din 1983 a Salonului Auto de la Frankfurt sunt lansate versiunea sportivă 190 E 2.3-16, care avea să devină precursoarea unei mici serii de versiuni sportive cu performanțe de top și care au obținut unele succese în competitii și versiunea mai economică 190 D, propulsată de o unitate diesel aspirată cu precameră de de 1.997 cmc și 72 CP.
Revenind la versiunea 2.3-16, aceasta era echipată cu un motor cu 4 cilindri de 2.299 cmc dezvoltat în colaborare cu specialistul britanic Cosworth, având alimentare cu injecție electronică, distribuție cu două axe cu came în chiulasă și 4 supape pe cilindru, capabil să livreze 185 CP. Asociat în standard cu o cutie de viteze manuală cu 5 trepte (opțional automată cu 4 trepte), motorul permitea o viteză maximă de 230 km/h și un sprint de la 0 la 100 km/h în 7,5 secunde. Versiunea 2.3-16 dispunea de un tren de rulare reglat sport, sistem de frânare cu discuri ventilate în față plus ABS în standard și direcție servoasistată. La exterior aceasta se diferenția prin barele de protecție generos dimensionate integrate cu spoiler și vopsite în culoarea caroseriei, pragurile aerodinamice, eleronul posterior, protecțiile laterale extinse, jantele din aliaj cu stil personalizat și pasajele roților evazate iar la interior prin scaunele sport și banchta spate profilată, instrumentele de bord suplimentare și echipamentul de dotări opționale extins (tapițerie din piele, geamuri cu tentă fumurie, ștergătoare pentru faruri).
Către finalul anului 1983, a demarat comercializarea modelului 190 pe piața din SUA, unde a fost oferit inclusiv cu un motor diesel aspirat de 2,2 litri care furniza 72 CP. Un an mai tărziu în luna septembrie, la inaugurarea noului circuit german Nurburgring, mai multe exemplare ale modelului 190 E 2.3-16 au fost pilotat într-o cursă care câștigată de tânărul pe atunci Ayrton Senna, care era activ în Formula 1 de câteva luni.
Din octombrie 1984, mulțumită unor înbunătățiri, motorul versiunii de bază 190 reușea să livreze 105 CP, iar lista de dotări opționale a fost extinsă cu retrovizoarele exterioare reglabile electric, radio casetofonul stereo și ștergătoarele pentru faruri. Un mai târziu în septembrie aduce lansarea versiunii 190 D 2.5 dotată cu nou motor diesel aspirat cu 5 cilindri în linie de 2.498 cmc care furniza 90 CP și era oferit în combinație cu o cutie de viteze manuală cu 5 trepte. În același timp, puterea motorului versiunii 190 D a crescut la 75 CP iar versiunea 2.3-16 dispunea de un diferențial autoblocant oferit standard.
În februarie 1986, pentru piața din SUA demarează comercializarea versiunii 190 D 2.5 Turbo, echipată cu același motor al versiunii 190 D 2.5, dar în acest caz supraalimentat cu turbocompresor capabil să livreze 122 CP și care permite o viteză maximă de 200 km/h și o accelerație 0 – 100 km/h în 10,3 secunde. Această versiune, care din 1987 a fost disponibilă și pentru Europa, oferea ABS-ul și direcția servoasistată în standard. De la mijlocul anului 1986, au fost introduse jantele de 15 țoli și servodirecția ca dotare standard pe toată gama.
Cu prilejul Salonului Auto de la Paris din 1986 sunt lansate versiunile 2.3 E și 2.6 E, prima echipată cu un motor cu 4 cilindri în linie de 2.299 cmc având distribuție cu un singur ax și alimentare cu injecție electronică și capabil să dezvolte 136 CP iar a doua dotată cu un motor cu 6 cilindri în linie de 2.599 cmc, distribuție cu un ax și alimentare cu injecție electronică și care livra 160 CP. Ambele versiuni dispuneau în standard de cutie de viteze manuală cu 5 trepte și ABS. Performanțe: viteză maximă 200 și respectiv 215 km/h, accelerație 0- 100 km/h în 10,3 și respectiv 8,2 secunde.
În septembrie 1988 modelul este revitalizat cu un ușor facelift ce a vizat atât exteriorul (bare de protecție de concepție nouă în culoarea caroseriei, protecții laterale late realizate din plastic în ton cu culoarea caroseriei, grila radiatorului restilizată), cât și interiorul (consolă centrală cu stil nou, noi materiale pentru finisări și tapițerie). În același timp echipamentul de dotări a fost extins cu centurile de siguranță față reglabile pe înălțime în standard sau airbag-ul pentru pasagerul din față, volanul reglabil electric, sistemul audio stereo, geamurile heliomate, retrovizoarele exterioare încălzite electric și cotiera față contra cost. Gama de motoare a rămas neschimbată, însă, cutia de viteze manuală cu 5 trepte și ABS-ul devin standard. Tot în 1988, la Salonul Auto de la Paris debuta versiunea sportivă îmbunătățită 2.5-16 care înlocuia în gamă versiunea 2.3-16 și care avea în dotare un motor cu 4 cilindri de 2.498 cmc care furniza 204 CP și oferea performanțe ușor superioare (viteză maximă 235 km/h și accelerație 0 – 100 km/h în 7,3 secunde).
La ediția din 1989 a Salonului Auto de la Geneva era prezentată o versiune mai sportivă denumită 190 E 2.5-16 Evolution, fabricată într-o serie limitată de 502 unități și echipată cu un motor de 2.463 cmc diferit de cel montat pe versiunea 2.5-16 dar care livra tot 204 CP. La exterior, versiunea Evolution care era disponibilă exclusiv în culoarea neagră, dispunea de un kit aerodinamic atent elaborat și care includea bare de protecție de dimensiuni genroase integrate cu spoiler, eleron spate profilat de mari dimensiuni, praguri extinse, aripi și pasaje de roți puternic evazate și jante sport de 17 țoli din aliaj. La interior, aceasta beneficia se patru scaune sport individuale cu reglaje electrice pentru cele din față și un echipament de dotări standard suplimentar care includea tapițeria din piele, reglaje electrice pentru retrovizoarele exterioare, 4 geamuri electrice și radio casetofon stereo.
În aprilie 1990, versiunea 190 cu motor de 2 litri alimentat cu carburator este înlocuită cu versiunea 190 E 1.8 dotată cu un motor cu 4 cilindri de 1.798 cmc alimentat cu injecție electronică care dezvolta 109 CP și care era oferit în standard în combinație cu o cutie de viteză manuală cu 4 trepte, contra cost fiind propusă una manuală cu 5 trepte sau una automată cu 4 trepte. În același an era propus opțional tempomat-ul (regulatorul de viteză) în combinațe cu cutia de viteze manuală și trapa cu acționare electrică și debuta versiunea 190 E 2.5-16 Evolution II, o evoluție a versiunii Evolution, produsă tot în 502 unități exclusiv în culoarea neagră, care era propulsată de aceeași unitate de 2,5 litri dar care dispunea de distribuție cu două axe cu came care era în măsură să dezvolte 235 CP și care era capabil de performanțe de înalt nivel: accelerație 0 – 100 km/h în 7,1 secunde și viteză maximă 250 km/h. Versiunea 190 E 2.5-16 Evolution II dispunea la exterior de un kit aerodinamic revizuit și extins iar la interior de scaune sport profilate similare celor din competiții cu cele din față reglabile electric și de instalația de aer condiționat, regulatorul de viteză și geamurile heliomate oferite în standard. Pe baza versiunii 190 E 2.5-16 Evolution II a fost dezvoltaă versiunea de competiții care a câștigat ediția din 1992 a campionatului german de turisme DTM.
În ianuarie 1991 modelul de clasă medie de la Mercedes benficiază de un nou facelift ușor care a vizat în special interiorul care dispunea de o consolă centrală reconfigurată, un volan de concepție nouă, noi materiale pentru finisări precum și noi culori.
În cursul anului 1992 sunt lansate versiunile speciale realizate în serii limitate: 190 E 2.3 Avangarde Azzurro (albastru) – 950 unități, 190 E 1.8 Avangarde Rosso (roșu) – 2.300 unități și 190 D 2.5 Avangarde Verde (verde) – 750 unități care dispuneau de dotări suplimentare iar la interior de combinații de culori exclusive.
În august 1993, producția modelului 190 este stopată, după un număr total de 1.879.629 exemplare, „Baby Benz” fiind înlocuit în gamă cu modelul Clasa C (W202).
Foto: Mercedes-Benz; Arhivă; Auto Retro Passion
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul Auto Retro Passion pentru mai multe informații AICI
Site-ul nostru folosește cookies pentru a asigura utilizatorii de o experiență cât mai bună. Dând click pe OK, confirmați că sunteți de acord cu Termenii și condițiile.OkPolitica De ConfidentialitatePolitica Cookies
GDPR
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.