OPEL MANTA GSE ELEKTROMOD CU PROPULSIE ELECTRICA

29 martie 2021
Comments off
151 Vizualizari
Previous Image
Next Image

info heading

info content


 

Cu ocazia celei de-a 50-a aniversare, coupe-ul Manta din clasa medie al producătorului german din Russelsheim devine Gse ElektroMOD. Proiectul intitulat astfel, evocă mai mult decât un model Opel istoric care, mulțumită propulsiei electrice va putea fi utilizat precum un daily driver. Brand-ul german se înumără printre pionierii mobilității electrice.

Recent, Opel a publicat un teaser cu conceptul Manta GSe ElektroMOD și care ne dezvăluie în linii mari, cum va arăta un viitor model coupe sport electric cu un look retro inspirat din prima generație modelului clasic Manta. Numele Gse ElektroMOD, reprezintă o combinație de litere mari și mici, care arată ca o parolă, dar care indică de fapt restomod-ul electric al Opel-ului Manta. Look-ul care face trimitere direct în 1970, anul prezentării sale, este oferit acum în combinație cu dotarea digitală din zilele noastre. Opel Manta GSe ElektroMOD are un tablou de bord complet digital și se dorește a fi la fel de sportiv ca oricare versiune Opel GS.

Deși complicat, numele redă bine fiecare detaliu. Astfel, Elektro reamintește de conceptul Opel Elektro GT, care în urmă cu 50 de ani, a stabilit mai multe recorduri mondiale pentru vehiculele electrice iar Mod semnifică tehnologii moderne și fără carbon, precum și abrevierea de la cuvântul modificat. Ideea de a repropune un astfel de look din anii ’70 pe un automobil modern cu propulsie electrică pare la prima vedere surprinzătoare. Modelul ales de către conducerea Opel este cel potrivit, având liniile aproape sculptate și întinse ale primei generații Manta și care a anticipat stilul Opel din următoarele decenii.

OPEL A SERBAT 120 DE ANI DE LA PRIMUL MODEL AUTO

Prima generație Opel Manta a fost dezvăluită presei în septembrie 1970, pe malul german al Mării Baltice, pentru a se putea demonstra că se conduce confortabil inclusiv în acea porțiune de relief și pentru a face trimitere la numele modelului, același cu cel al animalului marin manta. În perioada respectivă era la modă o nouă tendință în Europa, cea a coupe-urilor fastback familiare precum Ford Capri sau Renault 15/17 iar noul model de la Opel a reprezentat se pare noutatea potrivită la momentul potrivit.

Dezvoltat pe aceeași platformă cu modelul din clasa medie Ascona, după o schemă tehnică clasică (motor frontal longitudinal și tracțiune spate), modelul Manta era oferit la debut cu două motoare cu 4 cilindri de 1,6 și 1,9 litri care devoltau puteri cuprinse între 60 și 90 CP precum și cu trei versiuni de echipare: L, S și SR. Ulterior gama a fost extinsă cu motoare de 1,2 litri cu 60 CP și 1,9 litri cu 105 CP alimentat injecție electronică Bosch L-Jetronic rezervat versiunii sportive GT/E și versiunea de echipare mai luxoasă denumită Berlinetta care dispunea de: volan sport, faruri halogene, plafon din vinil și lunetă cu sistem de degivrare. Încă de la lansare, modelul s-a impus repede pe piață, în primele 12 luni fiind onorate un număr de 56.200 de comenzi iar numărul total de exemplare produse până la finalul carierei în 1975 a fost de 498.553.

MANTA PRIMUL COUPE FAMILIAL DE LA OPEL A CELEBRAT 50 DE ANI

A doua generație, cunoscută ca Manta B a fost ca și prima un bestseller. Dintre numeroasele versiuni ale celei de-a doua generații, cea mai rară și mai performantă a fost versiunea sportivă 400, prezentată la Geneva Motor Show în 1981. Numărul se referă la exemplarele construite necesare pentru omologarea în Campionatul Mondial de Raliuri la Grupa B. Manta 400 avea în dotare un motor cu un 4 cilindri de 2,4 litri având distribuție cu16 supape, alimentare cu injecție și care furniza 144 CP în versiunea stradală. Cu varianta competițională 400 au fost câștigate, printre altele, cursa de la Paris-Dakar din 1984 la clasa sa, locul patru în clasamentul general sub podiumul dominat de modele cu tracțiune integrală. Ultimele două versiuni ale lui Manta B au fost GSi și GSi Exclusiv, realizate în serii mici de preparatorul german Irmscher. A doua generație Manta a fost fabricată până în 1988 într-un total de 557.490 exemplare.

“Am ales Manta pentru că numele unor animale erau la modă la acea vreme. Cele mai bune exemple sunt: Ford Mustang și Chevrolet Corvette Stingray care au înregistrat un mare succes în Statele Unite”, a declarat șeful de atunci al studiourilor de design Opel, americanul George Gallion. Într-un videoclip filmat de exploratorul subacvatic și regizorul francez Jacques Cousteau, Gallion a observat o mantă uriașă filmată de jos la suprafața luminoasă a mării. “A fost perfecta pentru noi și a devenit emblema cromată montată în spatele pasajelor roților din față.”

OPEL CELEBREAZĂ 50 DE ANI CU MODELUL SPORT GT

Amintind de elemente distinctive aduse drept tribut la clasicul Manta, GSe ElektroMOD adoptă ca element distinctiv denumit Vizor pe care îl vom regăsi și pe viitoarele modele Opel. Vizor-ul integrează grila, sistemul de iluminat și Blitz-ul, emblema mărcii, într-un singur modul. Noile modele Crossland și Mokka, recent lansate, au deja implementat acest modul. Manta GSe ElektroMOD reprezintă doar o demonstrație cât de repede se orientează compania germană spre propulsia electrică a modelelor și a vehiculelor utilitare ușoare. Până în anul 2024, fiecare model Opel va avea propria versiune plug-in și o versiune complet electrică.

 Text: Auto Retro Passion

 Foto: Opel

Comments are closed.