ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025 MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea […]
Din acest an, toate modelele auto care au debutat la comercializare în cursul anului 1995 și se află în stare originală pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric odată cu obținerea atestatului de vehicul istoric și pe baza căruia automobilele respective au menționată în cartea de identitate titulatura de ″Vehicul Istoric″. Oferta variază de la modelul din clasa mini Suzuki Alto, monovolumul realizat în comun de grupurile Ford și Volkswagen, Ford Galaxy și respectiv Volkswagen Sharan și până la supercar-ul Ferrari F50, multe dintre aceatea fiind de ceva timp descoperite de pasionați ca având un real potențial clasic și care urmează să se încadreze la categoria Vehicul Istoric.
În prezent, conform normeleor FIVA (Federation International des Vehicules Anciens – Federația Internațională a Vehiculelor Istorice), odată cu împlinirea vârstei de 30 de ani, automobilele pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric. În țara noastră, automobilele care au o vechime de 30 ani pot obține un atestat de vehicul istoric eliberat de Retromobil Club România care reprezintă Autoritatea Națională FIVA și pe baza căruia Registrul Auto Român va face mențiunea de ″Vehicul Istoric″ în cartea de identitate a automobilului respectiv. Astfel, automobilul care are menționată titulatura de Vehicul Istoric în cartea de identitate, devine oficial unul istoric fiind inclus în “patrimoniul cultural al autovehiculelor”. În plus, față de vârstă minimă de 30 de ani, condiția esențială pentru aprobarea istorică este ca starea respectivului automobil să fie una cât mai bună și binențeles originală, în conformitate cu specificațiile producătorului auto respectiv.
Odată cu obținerea acestei certificări de ″Vehicul Istoric″, automobilul respectiv beneficiază conform legislației în vigoare din țara noastră, de scutire de impozit iar prin compania de asigurări parteneră a asociației Retromobil Club Romania sunt oferite asigurări tip RCA la prețuri reduse membrilor clubului deținători de vehicule istorice, pe o perioadă de 6 luni.
Anul 1995 a fost unul deosebit de bogat în privința lansărilor de noi modele interesante din aproape toate segmentele de piață. Este suficient să menționăm segmentul compact care este unul foarte disputat, acolo unde au avut loc numai puțin de șase lansări: Fiat Bravo/Brava, Honda Civic VI, Hyundai Accent, Nissan Almera, Renault Megane și Rover Seria 400, ca să le cităm pe cele mai importante. Același lucru este valabil pentru segmentul mediu superior unde au debutat Mitsubitshi Carisma, Opel Vectra B și Peugeot 406 sau segmentul superior acolo unde modele consacrate precum BMW Seria 5 sau Mercedes Clasa E au debutat cu o nouă generație. Nici segmentele mai puțin populare cum ar fi cel de lux, sport, cabrio, supersport sau monovolum nu au fost ocolite de modele noi atractive și inovative cum ar fi noua generație Jaguar XJ, Alfa Romeo GTV/Spider, Fiat Barchetta, Ferrari F50 sau Ford Galaxy / Volkswagen Sharan.
La capitolul premiere în anul 1995, merită amintit debutul producătorului autohton Dacia în segmentul compact cu modelul Nova, primul de concepție proprie, modelul din clasa mică Skoda Felicia, primul model nou după preluarea producătorului ceh de către grupul auto german Volkswagen precum și debutul la comercializare în Europa a producătorului auto sud-coreean Daewoo cu modelele Tico, Nexia (cunoscut în Romania ca Cielo) și Espero.
Tot din anul 2025, la categoria ″Vehicul Istoric″ se pot încadra cu ușurință modele premium din clasa de lux precum Aston Martin DB7 sau Bentley Azure dar și noile versiuni sportive care au debutat în cursul anului 1995 precum Quadrifoglio al modelului compact Alfa Romeo 145, Turbo și GT2 ale modelului sport Porsche 911 (Seria 993), GTI al modelului din clasa mică Seat Ibiza sau R al modelului din clasa medie superioară Volvo 850 T5.
La aceeași categorie pot fi incluse și variantele de caroserie ale unor modele din diferite segmente care și-au făcut debutul în cursul anului 1995 cum ar fi: Alfa Romeo 146 (varianta în două volume cu 5 uși al lui Alfa 145), BMW Seria 3 (E36) Touring, Citroen Xantia Break, Ferrari F355 Spider, Lancia Delta HPE, Porsche 911 (Seria 993) Targa, Renault Laguna Grandtour, Toyota Celica Cabrio sau Toyota RAV4 5 door dar și facelift-urile unor modele aflate deja la mijlocul sau către finalul carierei cum ar fi: Alfa Romeo 155, Fiat Croma, Ford Fiesta III, Ford Escort IV, Mercedes SL (R129), Opel Astra, Opel Calibra, Opel Frontera, Peugeot 605, Rolls Royce Silver Spirit/ Silver Spur, Seat Toledo, Volkswagen Golf III sau Vento.
Un număr destul de mare de exemplare din modelele populare lansate pe toată perioada anului 1995 și considerate cu potențial clasic, continuă să fie regăsite într-o stare bună și utilizate ca daily driver pe multe din drumurile țărilor din Europa occidentală. Acestea au avantajul că nu dispun de o parte mecanică complicată și nu au implementate numeroase sisteme electronice de unde rezultă și unele costuri de întreținere destul de rezonabile.
Pentru cei care nu au mai deținut până în prezent un automobil istoric, modelele care au fost lansate în cursul anului 1995 și care din acest an pot fi incluse la categoria Vehicul Istoric, pot reprezenta o primă opțiune pentru că se găsesc încă în număr destul de mare la vanzare pe piețele europene iar prețurile sunt încă accesibile în cazul modelelor populare.
În cazul pasionaților și colecționarilor unor astfel de automobile din România și considerate ca modele din categoria youngtimer, am realizat o galerie foto cu modelele pricipale lansate și introduse în producție pe parcursul anului 1995 iar mai jos am prezentat un mic istoric cu evoluția, problemele cele mai des întâlnite, cotațiile și prețurile care se găsesc la vânzare la cele mai importante dintre modelele care se pot încadra cu ușurință la categoria Vehicul Istoric.
Alfa Romeo GTV/Spider 1995 – 2005 (Type 916)
La editia din 1994 a Salonului Auto de la Paris, atentia publicului prezent la standul producatorului italian Alfa Romeo a fost acaparata de lansarea modelelor sport GTV (Gran Turismo Veloce) și Spider, care beneficiau de un design spectaculos și original semnat de studiourile Pininfarina, o parte tehnică modernă (tracțiune față, suspensie spate de tip multibraț) și performanțe dinamice ridicate, având un extraordinar appeal pentru exigenții clienți interesați de automobilele sport de prestigiu. Caoseria, de tip coupe cu 2+2 locuri în cazul lui GTV și cabrio cu două locuri în cazul lui Spider, cu design-ul său modern având linia laterală în formă de pană, calandrul stilizat și cele patru faruri rotunte de dimensiuni reduse, conferă ambelor modele un look sportiv aparte. Aceeași atmosferă sportivă se regăsește și la interior, începând cu scunele profilate și terminând cu instrumentarul de bord complet cu o parte din acesta poziționat în consola centrală și îndreptat către postul de conducere. Echipamentul standard era și el unul complet și includea: airbag pentru șofer, direcție servoasistată, volan reglabil, retrovizoare exterioare reglabile electric, jante din aliaj, geamuri electrice, închidere centralizată, radio casetofon stereo iar versiunea de echipare L (Lusso) oferea în plus airbag pentru pasager, ABS, soft top cu acționare electrică (Spider), aer condiționat, tapițerie din piele și geamuri atermice cu tentă fumurie.
Partea tehnică se baza pe cea a modelului din segmentul mediu superior Alfa 155 cu motorul poziționat frontal transversal, tracțiune pe roțile din față, suspensie independentă pe ambele punți, în față de tip McPherson iar în spate spre deosebire de Alfa 155, a fost aleasă o schemă complet nouă de tip multibraț cu cinci brațe transversale, sistem de frânare servoasistat dotat cu discuri ventilate în față și discuri pline în spate plus ABS opțional sau în standard și sistem de direcție cu cremalieră, servoasistat. Motorizarea de bază în cazul ambelor modele era una cu 4 cilindri de 2 litri Twin Spark (aprindere cu două buji pe cilindru) având distribuție cu doi arbori cu came în chiulasă și 4 supape pe cilindru, alimentare cu injecție electronică și care furniza 150 CP. Pentru modelul Alfa GTV era disponibilă în plus o unitate V6 de 2 litri turbo cu 24 supape care dezvolta 193 CP iar pentru modelul Alfa Spider era oferită în plus o unitate V6 de 3 litri cu 12 supape care livra 192 CP. Motoarele erau oferite în combinație cu o cutie de viteze manuală cu 5 rapoarte. Performanțele motoarelor, erau conforme cu tradiția Alfa Romeo: viteza maximă 210 km/h și accelerație 0 – 100 km/h în 8,4 secunde (motor 2L Twin Spark), viteza maximă 235 km/h și accelerație 0 – 100 km/h în 7,4 secunde (motor V6 2L turbo), viteza maximă 225 km/h și accelerație 0 – 100 km/h în 7,3 secunde (motor V6 3L).
Încă de la debutul comercializării din martie 1995, Alfa GTV/Spider s-a impus repede pe piață având ca principale atu-uri design-ul personalizat, manevrabilitatea excelentă, comportamentul aproape neutru în curbe, numeroasele dotări disponibile și nu în ultimul rând performanțele dinamice sportive obținând numeroase premii din partea unor publicații auto cunoscute.
Din martie 1997 pentru modelul Alfa GTV este oferită o motorizare de top V6 de 3 litri cu 24 supape capabilă să furnizeze 245 CP și care asigura performanțe sportive: viteză maximă 250 km/h și accelerație 0 – 100 km/h în 6,7 secunde. În acest caz modelul GTV beneficia de jante de 16 țoli din aliaj cu design eleborat, sistem de frânare îmbunătățit și un echipament standard mai complet (aer condiționat, tapițerie din piele Momo, eleron, vopsea metalizată).
În mai 1998, Alfa GTV/Spider a beneficiat de un prim restyling care a inclus unele îmbunătățiri de ordin stilistic atât la exterior (bare de protecție, jante) cât și la interior (consolă centrală, tablou de bord) precum și la nivelul echipamentului de dotări (sistem EBD – repartitor de frânare, climatizare automată, servodirecție cu asistare variabilă, sistem de navigație, radio CD). La baza gamei a fost intodusă o nouă motorizare de 1,8 litri Twin Spark cu 144 CP în timp ce motorizarea de 2 litri Twin Spark furniza acum 155 CP. În același timp, pentru modelul Spider este propus și motorul V6 2L turbo dar care grație unor îmbunătățiri livra 202 CP iar motorul V6 de 3L cu 24 supape și 245 CP de la modelul GTV era oferit în combinație cu o cutie de viteze cu 6 rapoarte.
Anul 2000 aduce modificări în gama de motorizări ale ambelor modele. Astfel, motorul V6 de 3L cu 12 supape și 192 CP aflat în dotarea modelului Alfa Spider este înlocuit cu cel V6 de 3L având 24 supape dar care în acest caz furniza 220 CP în timp ce unitățile de 1.8L Twin Spark și V6 2L turbo sunt scoase din ofertă.
În aprilie 2003 este realizat un al doilea restyling pentru Alfa GTV/Spider și care a vizat în special partea frontală (grilă de dimensiuni majorate, bară de protecție), interiorul (planșă de bord revizuită) și echipamentul de dotări (controlul tracțiunii ASR, airbag-uri laterale, scaune cu reglaje electrice). În același timp gama de motorizări a fost înnoită cu două unități de 2 litri JTS având injecție electronică directă și 16 supape care dezvolta 165 CP și respectiv V6 de 3,2 litri cu 24 supape care livra 240 CP. Performanțe: viteză maximă 215 și respectiv 255 km/h, accelerație 0 – 100 km/h în 8,2 și respectiv 6,3 secunde.
Pe parcursul carierei sale de zece ani, modelul sport de la Alfa Romeo nu s-a confruntat cu probleme majore de fiabilitate, cele mai des defecte fiind înregistrate la sistemul de răcire al motorului cauzate de furtunurile de răcire care s-au spart, la garniturile de la chiulasă care mai cedau și la cureaua de transmisie care se mai defecta în special la exemplarele fabricate până în 1996 precum și dizfuncții la imobilizatorul electronic. Alfa Romeo GTV/Spider nu este doar un model sport clasic foarte performant ci și surprinzător de ieftin pentru calitățile sale pe piețele din Europa de Vest, cu prețuri începând de la circa 3.500 euro pentru exemplarele de la baza gamei aflate într-o stare bună, în timp ce exemplarele dotate cu motoare V6, se găsesc la prețuri de minim 4.500 de euro. Pentru versiunea GTV 2.0 V6 Turbo aflată în condiții bune (Nota 2), Classic Analytics oferă o cotație situată între 7.900 – 10.700 euro în funcție de anul fabricației, rulaj și dotări.
Fiat Bravo/Brava 1995 – 2001 (Type 182)
Lansate cu prilejul Salonului Auto de la Frankfurt din 1995 ca succesor al bestseller-ului Tipo (1,9 milioane exemplare), modelele compacte Bravo/Brava s-au făcut repede remarcate datorită design-ul inovativ, habitaclului spațios, ținutei de drum sigure, numeroaselor dotări de ultimă oră (airbag-uri frontale, instalație de aer condiționat prevăzută cu filtru de polen, închidere centralizată cu telecomandă, retrovizoare exterioare reglabile electric și rabatabile, radio CD stereo cu șase boxe, instalație de spălare a farurilor), gamei generoase de motorizări, numeroaselor versiuni disponibile și nu în ultimul rând raportului excelent preț/calitate. Mulțumită atu-urilor sale, modelul italian de clasă compactă câștigă treofeul european Car of the Year 1996.
Cele două modele compacte Fiat dispuneau de o parte frontală aproape identică, însă se diferențiau între ele prin partea din spate în formă de hatchback (3 uși) în cazul lui Bravo și liftback (5 uși) în cazul lui Brava precum și prin forma blocurilor optice, circulare pentru Bravo și ușor ovale separate între ele și înglobate în caroserie pentru Brava. Același design inovativ de la exterior se regăsea și la interior, acolo unde planșa de bord cu forme curbate se evidenția prin consola centrală cu radio casetofonul incorporat în partea superioară și având afișaj digital. Aici, cele două modele se diferențiau prin tabloul de bord, cu instrumente de formă circulară în cazul lui Bravo și de formă semi circulară pentru Brava.
Dezvoltat pe o platformă tehnică îmbunătățită al modelului Tipo, duoul Bravo/Bravo dispunea de suspensie independentă pe ambele punți, în față de tip McPherson iar în spate cu brațe longitudunale de tip tiranți, sistem de frânare servoasistat cu discuri în față și tamburi în spate sau cu discuri ventilate în față și discuri pline în spate pentru motorizarea de top plus ABS optional sau în serie și sistem de direcție cu cremalieră având servoasistare. La debut, au fost propuse un număr de cinci motorizări din care patru pe benzină cu 4 cilindri de 1.4L (80 CP) cu 12 supape, 1.6L (103 CP) cu 16 supape, 1.8L (113 CP) cu 16 supape și cu 5 cilindri de 2L (147 CP) cu 20 supape rezervat pentru Bravo precum și un diesel aspirat cu 4 cilindri de 1.9L (65 CP). Toate motoarele erau asociate în standard cu o cutie de viteze manuală cu 5 rapoarte iar opțional pentru motorul de 1.6L era propusă o cutie de viteze automată cu 4 rapoarte. Ulterior, gama de motorizări a fost extinsă cu o unitate turbo diesel de 1.9L care dezvolta 75 și respectiv 100 CP.
În funcție de dotări, pentru Bravo/Brava au fost oferite un număr de șase niveluri de echipare: S, SX, EL, ELX, GT și HGT. Pentru nivelul de echipare S erau oferite în standard volanul reglabil, centurile de siguranță față reglabile pe înălțime și radio casetofonul. Începând cu nivelul de echipare SX erau disponibile în standard: scaunul șoferului reglabil pe înălțime, geamurile față electrice, închiderea centralizată a portierelor și portbagajului, bancheta spate fracționabilă, turometrul și tetierele spate (trei în cazul lui Brava). Nivelul EL oferea în plus în standard: proiectoare suplimentare, centuri de siguranță spate reglabile pe înălțime iar opțional instalație de aer condiționat, trapă acționată manual, geamuri electrice spate (Brava), jante din aliaj și geamuri cu tentă fumurie. Pentru nivelurile de echipare ELX, GT și HGT erau propuse în standard: airbag-ul pasagerului față, ABS-ul, retrovizoarele exterioare reglabile electric, închiderea centralizată cu telecomandă, jantele din aliaj, geamurile atermice cu tentă fumurie (ELX și HGT) și volanul îmbrăcat în piele iar opțional tapițeria din piele (GT și HGT), trapa cu acționare electrică, instalația de spălare a farurilor și radio CD-ul (HLX și HGT).
În decembrie 1998, modelul compact de la Fiat este supus unui facelift concretizat prin îmbunătățiri de ordin stilistic la nivelul unor detalii de la exterior (grila frontală, barele de protecție), la interior (tabloul de bord, panourile portierelor) și echipamentul de dotări standard (ABS, airbag pentru pasagerul față, tetiere spate, banchetă spate fracționabilă) și cel opțional (airbag-uri laterale, climatizare cu control automat, jante de 16 țoli din aliaj). Gama de motorizări a fost înnoită cu două unități, din care una pe benzină de 1.2L (82 CP) cu 16 supape în locul celei de 1.4L și una turbo diesel cu tehnologie common rail de 1.9L (105 CP) care înlocuia unitatea de 1.9L diesel și turbo diesel cu tehnologie clasică. În același timp, unitatea cu 5 cilindri de 2L dezvolta acum 155 CP și permitea performanțe ușor îmbunătățite (viteză maximă 215 km/h, accelerație 0 – 100 km/h în 8 secunde).
De-a lungul carierei, Fiat-ul Bravo/Brava nu s-a confruntat cu prea multe probleme de fiabilitate. Defectele cel mai des întâlnite au fost cu garniturile de chiulasă neetanșe, pompa de combustibil defectuasă, cureaua de distribuție care în unele cazuri se rupea înainte de termenul de schimbare și ambreiajul care se uzează prematur în special la exemplarele din primul an de fabricație. Probleme au mai apărut cu închiderea centralizată și imobilizatorul electronic. Exemplarele de la baza și mijlocul gamei aflate în stare bună, se găsesc în Europa Occidentală cu prețuri începând de la circa 1.000 euro, însă, versiunile de top precum GT și HGT pot fi achiziționate cu prețuri începând de la aproximativ 2.500 euro. Specialiștii de la Classic Analytics oferă pentru versiunea Brava 1.8 ELX o cotație situată între 1.200 – 1.800 euro în funcție de anul fabricației, rulaj și dotări.
Honda Civic VI 1995 – 2000
Cea de-a șasea generație a modelului compact de succes de la Honda a debutat pe piața europeană la Salonul Auto de la Frankfurt în septembrie1995 și era orientată mai mult pe confort spre deosebire de generația precedentă care era axată mai mult pe caracterul sportiv, evidențiat inclusiv în design-ul caroseriei care era unul mai sobru dar nu lipsit de detalii personalizate precum grupurile optice frontale și grila frontală. La debutul comercializării, Honda Civic VI era propusă cu două variante de caroserie: hatchback cu 3 uși și sedan cu 4 uși. Pe lângă acestea se găsea în gamă și o variantă liftback cu 5 uși produsă în Marea Britanie care succeda în gamă modelul Concerto și care a fost lansată în ianuarie 1995. Creșterea ușoară a dimensiunilor exterioare ale caroseriei au condus la un habitaclu și un portbagaj mai spațioase în special în cazul variantei de caroserie cu 3 uși, care în cazul generației precedente au fost critcate datorită dimensiunilor și volumului sub media clasei europene compacte.
Concepută pe o platformă tehnică îmbunătățită a generației precedente, Civic VI dispunea de o schemă cu suspensie independentă cu brațe triunghiulare suprapuse pe ambele punți, sistem de frânare servoasistat cu discuri pe ambele punți (ventilate în față pentru motoarele mai puternice) plus ABS opțional sau în standard și direcție cu cremalieră servoasistată. Gama de propulsoare era în mare cunoscută de la generația precedentă și compusă din trei unități pe benzină cu 4 cilindri având distribuție cu 4 supape pe cilindru. La baza gamei se găsea o unitate de 1.4 litri care furniza în funcție de versiune 75 sau 90 CP, urmată de una de 1,5 litri cu 114 CP și una de 1,6 litri care dezvolta 115 și 125 CP, ultimele două cu distribuție variabilă (VTEC). În standard era oferită o cutie de viteze manuală cu 5 rapoarte iar opțional de una automată cu 4 rapoarte sau una robotizată cu variația continuă a rapoartelor CVT pentru motorul de 1,6 litri.
În funcție de nivelul de echipare au fost propuse patru versiuni: Normal, LS, SR și ES, ultima rezervată doar motorului de 1,6 litri (125 CP). În echipamentul standard erau incluse airbag-urile frontale, volanul reglabil, centurile de siguranță față reglabile pe înălțime și bancheta spate fracționabilă. Începând cu versiunea LS erau propuse în standard servodirecția, închiderea centralizată, turmetrul iar optional geamurile față electrice, radio casetofonul stereo, geamurile cu tentă fumurie și tetierele spate. Pentru nivelul de echipare SR erau oferite în standard geamurile față electrice, închiderea centralizată cu telecomandă, jantele din aliaj, radio casetofonul stereo iar contra cost ABS-ul, instalația de aer condiționat, retroviazoarele exterioare reglabole electric, geamurile electrice spate (variantele cu 4 și 5 uși) și trapa cu acționare manuală. Nivelul de echipare de top ES includea în standard ABS-ul, retrovizoarele exterioare reglabile electric, geamurile electrice spate (variantele cu 4 și 5 uși), proiectoarele suplimentare și vopseaua metalizată.
În cursul anului 1996 deputa varianta de caroserie coupe cu două uși care era produsă în SUA și care era oferită în combinație cu motorul de 1,6 litri care furniza 125 CP. Către finalul aceluiași an este lansată versiunea sportivă VTi disponibilă în variantele de caroserie cu 3 și 5 uși și echipate cu motoare de 1,6 litri (160 CP) și 1,8 litri (168 CP), ambele cu distribuție variabilă VTEC. Începând cu anul 1997, ABS-ul devine dotare standard pentru toată gama.
În mai 1998 este operat un ușor facelift modelului compact japonej care a inclus unele îmbunătățiri de ordin stilistic atât la exterior (grilă frontală, bare de protecție restilizate) cât și la interior (panouri de portiere restilizate, volan de concepție nouă) cât și la nivelul dotărilor (trapă cu acționare electrică, instalație de spălare a farurilor, radio CD). În același timp este introdusă varianta de caroserie break denumită Aero Deck și care era produsă în SUA ca și varianta coupe. Aceasta era propusă în combinație cu motorul de 1,6 litri cu 115 și 125 CP.
În statisticile efectuate de TUV și ADAC în privința lipsei de defecte legate de fiabilitate, Honda Civic s-a clasat dintotdeauna pe unul din locurile cele mai bune. Totuși, trebuie avut în vedere în special uzura curelei de distribuție (cazuri de rupere) și a ambreiajului în cazul motorului de 1,4 litri. Probleme prezintă și radiatoarele cu scurgeri ale lichidului de răcire, bujii defecte la exemplarele fabricate până în 1996, capace de Delco umede, termostate defecte și diferențiale neetanșe.
Pentru exemplarele versiunilor situate la baza și mijlocul gamei aflate în stare bună, prețurile pe piețele occidentale încep de la circa 1.500 euro, însă, versiunile de top precum ES și VTi pot fi achiziționate cu prețuri începând de la aproximativ 3.000 euro. Pentru versiunea 1.5i Aero DeckLS aflată într-o condiție bună (Nota 2), Classic Analytics indică o cotație situată între 2.000 și 2.800 euro în funcție de anul fabricației, kilometri parcurși și dotări.
Jaguar XJ6/12 (X300) 1994 – 1997
Prezentată în premieră la ediția din 1994 a Salonului Auto de la Paris și comercializată începând din ianuarie 1995, a cincea generație a modelului din clasa de lux Jaguar XJ6/12, a reprezentat primul model conceput sub patronajul concernului amercan Ford de la preluarea companiei britanice în 1990. Comparativ cu generația precedentă (XJ40), a cincea generație (X300) a reprezentat un salt important în ceea ce privește calitatea fabricației, siguranța pasagerilor, confortul și performanțele dinamice. În privința design-ului, putem spune că, a cincea generație a revenit la elementele tradiționale de stil Jaguar, cu o linie clar inspirată de la a treia generație a modelului (Seria III) cu capota frontală rotunjită, cele patru grupuri optice rotunde, partea din spate lungă și grupurile optice spate poziționate la extremitățile aripilor spate. X300 este totodată și primul model Jaguar care a adoptat barele de protecție în întregime din material plastic. Interiorul, complet reproiectat, reprezenta o combinație reușită între clasic și modern cu finisări de top în care predominau lemnul de esență rară și pielea Connoly. Tot aici se găseau dotări de lux de ultimă oră precum scaunele cu 12 reglaje electrice inclusiv cu memorarea poziției, instalația de aer condiționat cu control automat, volanul cu reglare electrică, radio CD-ul stereo cu afișaj digital și 8 boxe. Ca dotări standard de siguranță merită menționate ABS-ul, airbag-urile frontale, controlul tracțiunii, direcția cu servoasistare variabilă în funcție de viteză (servotronic), centuri de siguranță pretensionate și portiere cu ranforsări la interior.
Cu unele îmbunătățiri, schema tehnică păstra aceeași configurație de la generația precedentă având motorul poziționat fronală longitudinal și tracțiunea pe roțile din spate, suspensie independentă pe ambele punți cu brațe duble suprapuse pe ambele punți, arcuri elicoidale și bare stabilizatoare plus reglaj automat pentru puntea spate la versiunile de top, sistem de frânare servoasistat cu discuri ventilate pe ambele punți plus ABS și direcție cu cremalieră cu servoasistare variabilă (servotronic). Gama de motorizări includea un număr de patru unități din care trei cu 6 cilindri în linie având blocul din aluminiu și 4 supape pe cilindru de 3,2 litri (211 CP) rezervată versiunilor de echipare Standard și Sport, de 4 litri (245 CP) în combinație cu versiunile Sport și Sovereign și de 4 litri supraalimentată cu compresor (325 CP) rezervată versiunii sportive XJR precum și un V12 de 6 litri (318 CP) propus cu versiunile XJ12, Sovereign și Daimler Double Six, toate trei disponibile doar în varianta cu ampatement majorat cu 13 cm. Motoarele de 3,2 și 4 litri era asociat în standard cu o cutie de viteze manuală cu 5 trepte Getrag sau opțional de una automată cu 4 trepte ZF cu control electronic iar pentru cel de 4 litri, aceasta din urmă era prevăzută cu două programe: Normal și Sport. În schimb, motorul V12 era propus doar în combinație cu o transmisie automată cu 4 trepte de producție General Motors. În comparație cu generația precedentă, performanțele dinamice erau net superioare, viteza maximă fiind cuprinsă între 223 și 250 km/h iar accelerația de la 0 la 100 km/h se realiza între 8,3 și 6,3 secunde.
În octombrie 1997, modelul XJ6/12 (X300) este înlocuit cu modelul XJ8 (X308) și care reprezenta o evoluția al acestuia. Dacă din punct de vedere al designului exterior au fost aduse doar îmbunătățiri la unele detalii (grila frontală, barele de protecție, retrovizoare exterioare, jante), interiorul beneficia de o planșă de bord complet nouă precum și scaune complet revizuite. În același timp, echipamentul de dotări includea noi dotări precum airbag-urile laterale, sistemul de control al suspensiei, sistemul de navigație prin satelit, display-ul cu cristale lichide și volanul multifuncțional. Gama de motorizări a fost complet înnoită, unitățile cu 6 și 12 cilindri fiind înlocuite cu unele noi V8 de 3,2 litri (243 CP), 4 litri (294 CP) și 4 litri cu compresor (375 CP), toate asociate cu o cutie de viteze automată cu 5 trepte cu control electronic de concepție ZF sau G-Tronic.
Printre problemele cel mai des întâlnite cu care s-a confruntat Jaguar-ul XJ6/12 din seria X300, se numără imobilizatorul electronic blocat, neetanșități la sistemul de răcire, furtunuri de la sistemul de răcire sparte, garnituri de chiulasă neetanșe și pompe de combustibil defecte. Datorită numeroaseleor accesorii cu funcție electrică prezente la interior, au fost înregistrate fregvent cazuri de descărcare a bateriei. Exemplarele versiunilor de bază și intermediare din gama Jaguar-ului XJ6/12 (X300) aflate în condiții bune pot fi găsite la vânzare cu prețuri începând de la aproximativ 6.000 euro iar pentru cele de top cu nivelul de echipare Sovereign sau Daimler au prețuri de minim 9.000 euro. În cazul versiunilor XJ6 4.0(X300) aflate în bune condiții (Nota 2), Classic Analytics oferă o cotație cuprinsă între 7.200 și 9.800 euro în funcție de anul fabricației, rulaj și dotări.
Mercedes Clasa E (W210) 1995 – 2003
Cu a doua generație a modelului din clasa superioară Clasa E lansată la comercializare în iunie 1995, Mercedes a stabilit noi standarde în privința confortului și siguranței pasagerilor în acest segment de piață. Este suficient să amintim de introducerea în premieră a senzorului pentru ploaie care funcționează în infraroșu și care reglează automat intervalul la care parbrizul este șters, senzorul pentru calitatea aerului din habitaclu oferit în combinație cu instalația de climatizare automată sau airbagurile larterale față montate în portiere. Progresele comparativ cu generația precedentă (W124) sunt evidente la toate capitolele. În primul rând noul design exterior cu forme rotunjite, considerat de majoritatea ca fiind unul revoluționar cu noua parte frontală având patru faruri rotunde de dimensiuni diferite și grila mai lată și mai puțin înaltă, elemente de stil care se vor regăsi și la modelele ulterioare din gama Mercedes. Creșterea dimensiunilor caroseriei excelent elaborată din punct de vedere aerodinamic (CX: 0,27), au permis un spațiu ușor majorat pasagerilor de pe bancheta din spate concomitent cu un volum suplimentar al portbagajului.
Echiparea de serie a fost semnificatv îmbunătățită și includea acum geamurile față electrice, retrovizoarele exterioare încălzite și rabatabile, volanul reglabil pe două direcții, închiderea centralizată cu telecomandă, tetierele spate și parbrizul încălzit electric. În funcție de nivelul de echipare (Classic, Elegance, Avantgarde) erau propuse opțional controlul stabilității ESP, controlul tracțiunii ETS, sistemul antipatinaj ASR, suspensia controlată electronic, sistemul de navigație prin satelit, direcția servoasistată electronic în funcție de viteză (servotronic), farurile cu xenon, scaunele cu reglaje electrice, climatizarea automată dual zone, trapa cu acționare electrică pe două poziții, regulator de viteză sau radio CD stereo. Odată cu introducerea în premieră la Mercedes a direcției cu cremalieră, Clasa E asigură cea mai bună manevrabilitate dintre toate modelele Mercedes contemporane. Tot la capitolul tehnic trebuie menționat și noua suspensie față cu o schemă de tipul cu patrulatere oscilante în timp ce suspensia spate de tip multibraț reprezenta o evoluție a celei de la generația precedentă. Sistemul de frânare era servoasistat și dotat cu discuri ventilate în față și discuri pline în spate plus ABS.
La debut au fost propuse un număr de șapte motorizări din care patru pe benzină cu 4 cilindri de 2 litri (136 CP) – E200, 2,3 litri (150 CP) – E230, cu 6 cilindri de 2,8 litri (193 CP) – E280 și 3,2 litri (224 CP) – E320 precum și trei dieseluri aspirate cu 4 cilindri de 2,2 litri (95 CP) – E220 D, cu 5 cilindri de 2,5 litri (113 CP) – E250 D și cu 6 cilindri de 3 litri (136CP) – E300 D. Toate motoarele erau asociate în standard cu o cutie de viteze manuală cu 5 trepte sau opțional cu una automată cu 5 trepte controlată electronic. La finalul anului 1995 gama este extinsă cu patru noi versiuni: E420 cu motor V8 de 4,2 litri (279 CP), E50 AMG cu motor V8 de 5 litri (347 CP), E290 Turbo diesel cu motor în 5 cilindri de 2,9 litri (129 CP) și E300 Turbo diesel cu motor în 6 cilindri de 3 litri (147 CP) toate oferite în standard cu o transmisie automată cu 5 trepte.
În mai 1996 debuta varianta de caroserie break cunoscută sub abrevierea T și propusă optional cu două locuri suplimentare iar în martie 1997, versiunile E280 și E320 sunt dotate cu o nouă generație de motoare V6 cu 3 supae pe cilindru și aprindere cu două buji pe cilindru și care puteau fi echipate optional cu transmisie integrală permanentă 4Matic. În toamna aceluiași an, versiunile E230, E420 și E50 AMG sunt înlocuite cu versiunile E240, E430 și E55 AMG ale căror motoare dispuneau de distribuție cu 3 supape pe cilindru iar pe unele piețe erau comercializate versiunile E200 Kompressor cu motor supraalimentat cu compresor și E250 Turbo diesel. La începutul anului 1998 versiunile E220 Diesel și E250 Diesel sunt înlocuite cu cu versiunile E200 CDI și E220 CDI ale căror motoare turbo diesel utilizau tehnologia common rail.
În iulie 1999 modelul din clasa superioară de la Mercedes este supus unui facelift ce a vizat exteriorul (bare de protecție integrate cu spoiler cu cea din față dotată cu fante de aerisire suplimentare, grilă frontală redimensionată și mai inclinată), interiorul (consolă centrală revizuită, tablou de bord dotat cu display multifuncțioanl, a treia tetieră spate) și echipamentul de dotări (airbag-uri laterale pentru cap, volan multifuncțional, regulator de viteză inteligent). În același timp sunt introduse versiunile E270 CDI și E320 CDI dotate cu motoare turbo diesel având tehnologie common rail iar transmisia integrală 4Matic era acum disponibilă și pe versiunile E430 și E55 AMG.
Mercedes Clasa E (W210) a fost apreciat pentru calitatea construcției, confortul excelent la rulare, lista numeroasă de dotări iar într-un timp scurt și-a câștigat o bună reputație în ceea ce privește fiabilitatea ridicată. Cele mai des probleme au fost înregistrate cu funcționarea farurilor și stopurilor, instalațiile de climatizare neetanșe , imobilizatoarele electronice blocate sau baterii descărcate. Rareori s-au înregistrat defecte la cutia de viteze automată sau scurgeri de ulei de la motor și la sistemul de direcție. Exemplarele modelului german din segmentul superior cu o vechime de minim 30 de ani aflate într-o stare bună, pot fi găsite la vânzare la prețuri începând de la circa 3.000 euro în cazul versiunilor de la baza și mijlocul gamei sau de la circa 7.000 euro pentru cele de la vârful gamei, cu excepția versiunilor AMG. Pentru versiunea E200, Classic Analytics ne oferă o cotație situată între 9.000 și 12.000 euro în funcție de anul fabricației, rulaj și dotări.
Opel Vectra B (1995 – 2002)
Lansată la comercializare în august 1995, cea de-a doua generație a bestseller-ului din segmentul mediu Opel Vectra, s-a impus rapid pe piață datorită excelentului raport preț/caliatate, habitaclului și portbagajului generos dimensionate, motoarelor economice, numeroaselor dotări disponibile și nu în ultimul rând a design-ului elegant, ușor avangardist și excelent studiat din punct de vedere aerodinamic (CX: 0,28). Ca și generația precedentă, caroseria era disponibilă în două variante: berlină fastback în două volume și jumătate cu 5 uși și berlină clasică în trei volume cu 4 uși dar dimensiuni ușor majorate, cu beneficii evidente în privința spațiului interior și volumul portbagajului.
Cu o suspensie față de tip McPherson revizuită și o suspensie spate de concepție nouă de tip multibraț, Vectra B asigura un confort la rulare superior, o stabilitate și o manevrabilitate substanțial îmbunătățite. Sistemul de frânare era prevăzut cu discuri în față și tamburi în spate sau cu discuri ventilate în față și discuri pline în spate era plus ABS în standard iar direcția cu servoasistare. Progrese evidente au fost înregistrate și la capitolul siguranță pasivă prin introducerea în standard a airbag-urilor frontale, centurilor de siguranță pretensionate, sistemului PRS de pliere a pedalelor la coliziunile frontale și a celei de-a treia tetiere pentru bancheta spate sau activă precum sistem de control al tracțiunii sau sistem antipatinaj. În privința confortului au fost introduse dotări de ultimă oră în funcție de nivelul de echipare (bază, CD și CDX): sistem de navigație prin satelit, display multifuncțional, climatronic, trapă electrică cu reglare pe două poziții, închidere centralizată cu telecomandă, volan multifuncțional sau radio CD.
În schimb, gama de motorizări a rămas neschimbată fiind compusă dintr-un număr de șase unități din care cinci pe benzină cu 4 cilindri de 1,6 litri (75 CP) cu 8 supape, 1,6 litri (100 CP) cu 16 supape, 1,8 litri (115 CP) cu 16 supape și 2 litri (136 CP) cu 16 supape și un V6 de 2,5 litri (170 CP) având 24 supape precum și un turbo diesel cu 4 cilindri de 1,7 litri (82 CP) cu injecție indirectă. În standard era oferită o cutie de viteze manuală cu 5 rapoarte sau opțional pentru unitățile mai puternice una automată cu 4 rapoarte cu control electronic.
În septembrie 1996 își face debutul varianta de caroserie break cunoscută sub denumirea Caravan, este introdusă o nouă motorizare turbo diesel de 2 litri (82 CP) cu injecție directă în locul cele de 1,7 litri, versiunea fiind denumită 2.0 DI. În același an, sunt introduse ca opțiune airbag-urile laterale față iar un an mai târziu este introdusă versiunea 2.0 DTI echipată cu același motor turbo diesel de 2 litri cu injecție directă dar care în acest caz furniza 101 CP. Către finalul lui 1997 este lansată versiunea sportivă i500 dezvoltată de preparatorul german Irmscher, fabricată într-o ediție limitată care avea în dotare un motor V6 de 2,5 litri (195 CP) și care se deosebea la exterior printr-un kit aerodinamic special eleborat.
În ianuarie 1999, modelul din segmentul mediu superior de la Opel beneficia de un restyling care a inclus îmbunătățiri de ordin stilistic atât la exterior (grilă frontală revizuită, grupuri optice mai mari, bare de protecție redimensionate și vopsite complet în culoarea caroseriei, jante din aliaj cu un nou design) cât și la interior (tablou de bord și consolă centrală restilizate). În același timp sunt introduse ca dotări opționale farurile cu xenon, regulatorul de viteză, climatronic-ul dual zone și telefonul precum și un nou propulsor pe benzină de 1,8 litri (125 CP) în locul celui de 115 CP. Un an mai târziu în luna august gama de motorizări a fost înnoită prin introducerea unor noi unități atât pe benzină cât și turbo diesel. Astfel, în locul unității pe benzină de 2L (136 CP) a debutat o unitate de 2.2L (147 CP) cu 16 supape, cea V6 de 2.5L (170 CP) înlocuită cu o unitate V6 de 2.6L care dezvoltă aceeași putere iar în vârful gamei turbo diesel se afla acum unitatea de 2.2L (125 CP) având turcompresor cu geometrie variabilă, versiunea fiind denumită 2.2 DTI.
În cariera sa de aproape șapte ani, Opel-ul Vectra B s-a dovedit a fi un model robust. Între anii 1996 – 1998 au avut loc unele acțiuni de rechemare în service de către Opel. Posibile defecte legate de cureaua de distribuție au fost prevenite prin schimbarea rolei de întindere iar conductele de combustibil de la rezervor au fost fixate cu ocazia acestor rechemări. Alte două acțiuni de rechemare în service s-au referit la centurile de siguranță față și airbag-urile laterale. La unele exemplare din primii ani de producție au fost descoperite neetanșități la pompa de ulei și cutia de viteze. De asemenea, au fost întâlnite probleme cu pompa de benzină, garnitura de chiulasă și unele zgomote la sistemul de direcție. Prețul exemplarelor cu o vechime de 30 de ani de la baza și mijlocul gamei aflate în condiții bune au prețuri de aproximativ 1.000 euro în timp ce versiunele din top-ul gamei se gsesc la prețuri care depășesc în cele mai multe cazuri suma de 2.500 euro. Pentru versiunea 2.5 V6 Caravan aflată într-o stare bună (Nota 2), Classic Analytics indică o cotație situată între 3.800 și 5.200 euro în funcție de anul fabricației, kilometri parcurși și dotări.
Peugeot 406 (1995 – 2003)
Prezentat în premieră la Frankfurt Motorshow în septembrie 1995, modelul din segmentul mediu superior Peugeot 406 trebuia să egaleze cel puțin succesul comercial înregistrat de modelul predecesor 405 (1987 – 1996) cu 2.490.963 exemplare doar în Europa. Încă de la debut, modelul francez s-a făcut repede remarcat datorită designului elegant și personalizat cu partea frontală joasă caracterizată de o grilă de dimensiuni reduse și grupuri optice de formă trapezoidală iar partea din spate de formă aproape trunchiată, calității fabricației, trenului de rulare care oferea un bun compromis între sport și confort, dotărilor de înalt nivel (airbag-uri laterale față, senzor de ploaie pentru acționarea ștergătoarelor de parbriz, antifurt cu cod, display digital, climatronic, volan reglabil pe înălțime și adâncime, radio CD), spațiului din interior generos și portbagajului modulabil.
Dezvoltat pe o platformă tehnică îmbunătățită a modelului Citroen Xantia, Peugeot-ul 406 dispunea de o configurație tehnică cu suspensie independentă pe ambele punți, în față cu o schemă de tip McPherson iar în spate cu schemă de tip multibraț plus un sistem autodirecțional care îmbunătățea agilitatea în virajele mai scurte, sistem de frânare servoasistat prevăzut cu discuri în față și tamburi în spate sau cu discuri ventilate în față și discuri pline în spate plus ABS în standard pentru motorizările mai puternice și sistem de direcție cu cremalieră servoasistată.
La debutul comercializării a fost propusă varianta de caroserie berlină în trei volume cu 4 uși și trei niveluri de echipare: SL, SV și ST. Începând cu nivelul de echipare SL erau oferite în standard airbag-ul pentru șofer, centurile de siguranță pretensionate, închiderea centralizată, scaunul șoferului reglabil în înălțime, volanul reglabil, bancheta spate fracțioanbilă iar opțional airbag pentru pasagerul față, geamurile electrice față, radio casetofon și antena radio. Pentru nivelul SV erau oferite în plus airbag-ul pentru pasagerul față, retrovizoarele exterioare reglabile electric, display digital, geamurile față electrice, proiectoarele suplimentare, tetierele spate, radio casetofonul stereo, geamurile atermice iar opțional instalație de aer condiționat cu control manual sau automat (climatronic), trapă electrică, geamurile electrice spate, geamuri cu tentă fumurie, jante din aliaj și ștergător pentru lunetă. În cazul nivelului de top ST erau propuse în standard geamurile electrice spate, închiderea centralizată cu telecomandă, jantele din aliaj, radio CD-ul, geamurile cu tentă fumurie iar opțional controlul tracțiunii, climatronic, tapițerie din piele, scaune față cu reglaje multiple, regulator de viteză și ștergător pentru lunetă.
La început de carieră au fost disponibile un număr de patru propulsoare din care două pe benzină cu 4 cilindri de 1,8 litri (110 CP) și 2 litri (132 CP), ambele cu 4 supape pe cilindru precum și două turbo diesel cu 4 cilindri de 1,9 litri (90 CP) cu 2 supape pe cilindru și 2,1 litri (109 CP) cu 3 supape pe cilindru. În standard, propulsoarele erau oferite în combinație cu o cutie de viteze manuală cu 5 rapoarte iar opțional pentru cele mai puternice era propusă o cutie automată cu 4 rapoarte având control electronic.
Din februarie 1996, este oferit un propulsor pe benzină de 1,6 litri (88 CP), sunt disponibile contra cost airbag-urile laterale față iar începând din octombrie 1996 gama modelului francez din segmentul mediu este extinsă cu un nou propulsor pe benzină de 2 litri supraalimentat cu turbocompresor și 16 supape care furniza 150 CP. În ianuarie 1997 își face debutul la comercializare varianta de caroserie break care era oferită opțional cu două locuri suplimentare precum și un propulsor de top pe benzină V6 de 3 litri (190 CP) dezvoltat în colaborare cu Renault și Citroen și care într-o primă fază era asociat în standard doar cu o transmisie automată autoadaptivă cu 4 rapoarte.
Cu ocazia Salonului Auto de la Geneva 1997 era lansată varianta 406 Coupe al cărui design rafinat și aerodinamic a fost semnat de studiourile Pininfarina. Cu un interior având un design specific și configurat după schema cu 2+2 locuri, varianta 406 Coupe era propusă cu propulsoarele pe benzină de 2 litri (136 CP) și V6 de 3 litri (190 CP). În același an, propulsorul pe benzină de 1,6 litri este înlocuit cu unul de 1,8 litri (90 CP) cu 8 supape.
În mai 1999, variantele de caroserie berlină și break sunt supuse unui restyling ce a vizat în special partea frontală (grilă frontală restilizată, grupuri optice de formă diferită, bară de protecție reproiectată) interiorul (tablou de bord și consolă centrală restilizate) și echipamentul de dotări (sistem antipatinaj, scaune față încălzite, retrovizoare exterioare rabatabile și încălzite). În același timp, ABS-ul și airbag-urile laterale devin dotări standard și sunt introduse două noi unități, din care una pe benzină de 2 litri (136 CP) cu blocul din aluminiu și 16 supape în locul celui cu aceeași capacitate și una turbo diesel de 2 litri HDI (90 și 110 CP) cu tehnologie common rail în locul unităților turbo diesel de 1,9 și 2,1 litri iar puterea unității V6 de 3 litri a fost majorată la 207 CP iar unitatea pe benzină de 2 litri turbo este eliminată din gamă.
Luna martie a anului 2001 aduce noutăți în gama de propulsoare cu două unități pe benzină de 2 litri HPI (140 CP) cu injecție directă și 16 supape și 2,2 litri (158 CP) cu 16 supape precum și un turbo diesel de 2,2 litri (136 CP) cu tehnologie common rail. La începutul anului 2003, modelul 406 Coupe beneficiază de un facelift și care a vizat unele îmbunătățiri de ordin stilistic atât la exterior cât și la interior. Dacă producția variantelor de caroserie berlină și break a fost sistată la finalul anului 2003, producția variantei coupe a continuat până la începutul anului 2005.
De la lansarea sa piață, Peugeot-ul 406 a ocupat un loc fruntaș în statisticile TUV și ADAC privind problemele legate de fiabilitate. Cea mai des întâlnită problemă la modelul francez a fost supraîncălzirea motorului datorată în primul rând sistemului de răcire care nu a funcționat în parametri normali. Au mai fost întâlnite defecte cu imobilizatoru electronic, baterii descărcate fregvent și o uzură prematură a ambreiajului. De asemenea a fost constatată o protecție anicorozivă precară în cazul tobei de evacure în special la exemplarele din primii ani de producție. În ceea privește prețurile de vânzare, acestea sunt încă rezonabile. Astfel, pe piețele din Europa de Vest, un exemplar de 30 de ani al versiunilor de la baza și mijlocul gamei aflat în stare bună poate fi găsit cu prețuri de sub 2.000 euro. În schimb, versiunile de top pot costa minim 3.000 euro dacă se află în stare bună. Classic Analytics ne oferă o cotație cuprinsă între 2.500 și 3.700 euro în funcție de anul de fabricație, dotări și rulaj pentru versiunea 406 1.8 16V aflată într-o stare bună (Nota 2).
Foto: Producători
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul Auto Retro Passion pentru mai multe informații AICI
Site-ul nostru folosește cookies pentru a asigura utilizatorii de o experiență cât mai bună. Dând click pe OK, confirmați că sunteți de acord cu Termenii și condițiile.OkPolitica De ConfidentialitatePolitica Cookies
GDPR
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.