ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În urmă cu 45 de ani erau furnizate presei primele fotografii oficiale cu modelul compact Opel Kadett D, primul din istoria producătorului german care beneficia de tracțiune pe roțile din față și motor poziționat transversal. Succesul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În urmă cu 45 de ani erau furnizate presei primele fotografii oficiale cu modelul compact Opel Kadett D, primul din istoria producătorului german care beneficia de tracțiune pe roțile din față și motor poziționat transversal. Succesul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În urmă cu 45 de ani erau furnizate presei primele fotografii oficiale cu modelul compact Opel Kadett D, primul din istoria producătorului german care beneficia de tracțiune pe roțile din față și motor poziționat transversal. Succesul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În urmă cu 45 de ani erau furnizate presei primele fotografii oficiale cu modelul compact Opel Kadett D, primul din istoria producătorului german care beneficia de tracțiune pe roțile din față și motor poziționat transversal. Succesul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În urmă cu 45 de ani erau furnizate presei primele fotografii oficiale cu modelul compact Opel Kadett D, primul din istoria producătorului german care beneficia de tracțiune pe roțile din față și motor poziționat transversal. Succesul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În urmă cu 45 de ani erau furnizate presei primele fotografii oficiale cu modelul compact Opel Kadett D, primul din istoria producătorului german care beneficia de tracțiune pe roțile din față și motor poziționat transversal. Succesul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În urmă cu 45 de ani erau furnizate presei primele fotografii oficiale cu modelul compact Opel Kadett D, primul din istoria producătorului german care beneficia de tracțiune pe roțile din față și motor poziționat transversal. Succesul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În urmă cu 45 de ani erau furnizate presei primele fotografii oficiale cu modelul compact Opel Kadett D, primul din istoria producătorului german care beneficia de tracțiune pe roțile din față și motor poziționat transversal. Succesul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În urmă cu 45 de ani erau furnizate presei primele fotografii oficiale cu modelul compact Opel Kadett D, primul din istoria producătorului german care beneficia de tracțiune pe roțile din față și motor poziționat transversal. Succesul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În urmă cu 45 de ani erau furnizate presei primele fotografii oficiale cu modelul compact Opel Kadett D, primul din istoria producătorului german care beneficia de tracțiune pe roțile din față și motor poziționat transversal. Succesul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În urmă cu 45 de ani erau furnizate presei primele fotografii oficiale cu modelul compact Opel Kadett D, primul din istoria producătorului german care beneficia de tracțiune pe roțile din față și motor poziționat transversal. Succesul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În urmă cu 45 de ani erau furnizate presei primele fotografii oficiale cu modelul compact Opel Kadett D, primul din istoria producătorului german care beneficia de tracțiune pe roțile din față și motor poziționat transversal. Succesul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În urmă cu 45 de ani erau furnizate presei primele fotografii oficiale cu modelul compact Opel Kadett D, primul din istoria producătorului german care beneficia de tracțiune pe roțile din față și motor poziționat transversal. Succesul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În urmă cu 45 de ani erau furnizate presei primele fotografii oficiale cu modelul compact Opel Kadett D, primul din istoria producătorului german care beneficia de tracțiune pe roțile din față și motor poziționat transversal. Succesul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În urmă cu 45 de ani erau furnizate presei primele fotografii oficiale cu modelul compact Opel Kadett D, primul din istoria producătorului german care beneficia de tracțiune pe roțile din față și motor poziționat transversal. Succesul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În urmă cu 45 de ani erau furnizate presei primele fotografii oficiale cu modelul compact Opel Kadett D, primul din istoria producătorului german care beneficia de tracțiune pe roțile din față și motor poziționat transversal. Succesul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În urmă cu 45 de ani erau furnizate presei primele fotografii oficiale cu modelul compact Opel Kadett D, primul din istoria producătorului german care beneficia de tracțiune pe roțile din față și motor poziționat transversal. Succesul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În urmă cu 45 de ani erau furnizate presei primele fotografii oficiale cu modelul compact Opel Kadett D, primul din istoria producătorului german care beneficia de tracțiune pe roțile din față și motor poziționat transversal. Succesul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În urmă cu 45 de ani erau furnizate presei primele fotografii oficiale cu modelul compact Opel Kadett D, primul din istoria producătorului german care beneficia de tracțiune pe roțile din față și motor poziționat transversal. Succesul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În urmă cu 45 de ani erau furnizate presei primele fotografii oficiale cu modelul compact Opel Kadett D, primul din istoria producătorului german care beneficia de tracțiune pe roțile din față și motor poziționat transversal. Succesul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În urmă cu 45 de ani erau furnizate presei primele fotografii oficiale cu modelul compact Opel Kadett D, primul din istoria producătorului german care beneficia de tracțiune pe roțile din față și motor poziționat transversal. Succesul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În urmă cu 45 de ani erau furnizate presei primele fotografii oficiale cu modelul compact Opel Kadett D, primul din istoria producătorului german care beneficia de tracțiune pe roțile din față și motor poziționat transversal. Succesul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În urmă cu 45 de ani erau furnizate presei primele fotografii oficiale cu modelul compact Opel Kadett D, primul din istoria producătorului german care beneficia de tracțiune pe roțile din față și motor poziționat transversal. Succesul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În urmă cu 45 de ani erau furnizate presei primele fotografii oficiale cu modelul compact Opel Kadett D, primul din istoria producătorului german care beneficia de tracțiune pe roțile din față și motor poziționat transversal. Succesul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În urmă cu 45 de ani erau furnizate presei primele fotografii oficiale cu modelul compact Opel Kadett D, primul din istoria producătorului german care beneficia de tracțiune pe roțile din față și motor poziționat transversal. Succesul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În urmă cu 45 de ani erau furnizate presei primele fotografii oficiale cu modelul compact Opel Kadett D, primul din istoria producătorului german care beneficia de tracțiune pe roțile din față și motor poziționat transversal. Succesul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În urmă cu 45 de ani erau furnizate presei primele fotografii oficiale cu modelul compact Opel Kadett D, primul din istoria producătorului german care beneficia de tracțiune pe roțile din față și motor poziționat transversal. Succesul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În urmă cu 45 de ani erau furnizate presei primele fotografii oficiale cu modelul compact Opel Kadett D, primul din istoria producătorului german care beneficia de tracțiune pe roțile din față și motor poziționat transversal. Succesul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În urmă cu 45 de ani erau furnizate presei primele fotografii oficiale cu modelul compact Opel Kadett D, primul din istoria producătorului german care beneficia de tracțiune pe roțile din față și motor poziționat transversal. Succesul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În urmă cu 45 de ani erau furnizate presei primele fotografii oficiale cu modelul compact Opel Kadett D, primul din istoria producătorului german care beneficia de tracțiune pe roțile din față și motor poziționat transversal. Succesul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În urmă cu 45 de ani erau furnizate presei primele fotografii oficiale cu modelul compact Opel Kadett D, primul din istoria producătorului german care beneficia de tracțiune pe roțile din față și motor poziționat transversal. Succesul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În urmă cu 45 de ani erau furnizate presei primele fotografii oficiale cu modelul compact Opel Kadett D, primul din istoria producătorului german care beneficia de tracțiune pe roțile din față și motor poziționat transversal. Succesul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În urmă cu 45 de ani erau furnizate presei primele fotografii oficiale cu modelul compact Opel Kadett D, primul din istoria producătorului german care beneficia de tracțiune pe roțile din față și motor poziționat transversal. Succesul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În urmă cu 45 de ani erau furnizate presei primele fotografii oficiale cu modelul compact Opel Kadett D, primul din istoria producătorului german care beneficia de tracțiune pe roțile din față și motor poziționat transversal. Succesul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În urmă cu 45 de ani erau furnizate presei primele fotografii oficiale cu modelul compact Opel Kadett D, primul din istoria producătorului german care beneficia de tracțiune pe roțile din față și motor poziționat transversal. Succesul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În urmă cu 45 de ani erau furnizate presei primele fotografii oficiale cu modelul compact Opel Kadett D, primul din istoria producătorului german care beneficia de tracțiune pe roțile din față și motor poziționat transversal. Succesul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În urmă cu 45 de ani erau furnizate presei primele fotografii oficiale cu modelul compact Opel Kadett D, primul din istoria producătorului german care beneficia de tracțiune pe roțile din față și motor poziționat transversal. Succesul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În urmă cu 45 de ani erau furnizate presei primele fotografii oficiale cu modelul compact Opel Kadett D, primul din istoria producătorului german care beneficia de tracțiune pe roțile din față și motor poziționat transversal. Succesul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În urmă cu 45 de ani erau furnizate presei primele fotografii oficiale cu modelul compact Opel Kadett D, primul din istoria producătorului german care beneficia de tracțiune pe roțile din față și motor poziționat transversal. Succesul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În urmă cu 45 de ani erau furnizate presei primele fotografii oficiale cu modelul compact Opel Kadett D, primul din istoria producătorului german care beneficia de tracțiune pe roțile din față și motor poziționat transversal. Succesul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În urmă cu 45 de ani erau furnizate presei primele fotografii oficiale cu modelul compact Opel Kadett D, primul din istoria producătorului german care beneficia de tracțiune pe roțile din față și motor poziționat transversal. Succesul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În urmă cu 45 de ani erau furnizate presei primele fotografii oficiale cu modelul compact Opel Kadett D, primul din istoria producătorului german care beneficia de tracțiune pe roțile din față și motor poziționat transversal. Succesul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În urmă cu 45 de ani erau furnizate presei primele fotografii oficiale cu modelul compact Opel Kadett D, primul din istoria producătorului german care beneficia de tracțiune pe roțile din față și motor poziționat transversal. Succesul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În urmă cu 45 de ani erau furnizate presei primele fotografii oficiale cu modelul compact Opel Kadett D, primul din istoria producătorului german care beneficia de tracțiune pe roțile din față și motor poziționat transversal. Succesul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În urmă cu 45 de ani erau furnizate presei primele fotografii oficiale cu modelul compact Opel Kadett D, primul din istoria producătorului german care beneficia de tracțiune pe roțile din față și motor poziționat transversal. Succesul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În urmă cu 45 de ani erau furnizate presei primele fotografii oficiale cu modelul compact Opel Kadett D, primul din istoria producătorului german care beneficia de tracțiune pe roțile din față și motor poziționat transversal. Succesul […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În urmă cu 45 de ani erau furnizate presei primele fotografii oficiale cu modelul compact Opel Kadett D, primul din istoria producătorului german care beneficia de tracțiune pe roțile din față și motor poziționat transversal. Succesul […]
În urmă cu 45 de ani erau furnizate presei primele fotografii oficiale cu modelul compact Opel Kadett D, primul din istoria producătorului german care beneficia de tracțiune pe roțile din față și motor poziționat transversal. Succesul comercial al revoluționarului model Opel din segmentul compact nu a întârziat să apară, acesta având de partea sa atu-uri importante precum habitaclul și portbagajul generos dimensionate care erau peste media clasei, motoarele economice, numeroasele variante de caroserie și nu în ultimul rând prețul atractiv în ciuda unui design considerat de majoritatea specialiștilor și o parte a presei ca fiind unul destul de sobru.
La mijlocul anilor ’70, am asistat la o dublă revoluție în cea ce privește modelele din segmentul compact european. În primul rând, din ce în ce mai mulți producători auto adoptau pentru modelele lor tracțiunea pe roțile din față, o soluție care, mai ales dacă este combinată cu dispunerea transversală a motorului, permitea mai mult spațiu în privința habitaclului iar în al doilea rând, o altă tendință în rândul producătorilor a fost aceea de a converti caroseria mai multor modele la o nouă configurație în două volume cu hayon, configurație care permitea o mai mare practicitate combinată cu obținerea unui portbagaj mai mare și mai ușor accesibil.
În acea perioadă au fost mulți producători auto care s-au conformat sau erau pe cale să se conformeze acestor noi tendințe, aplicându-le noilor lor modele din clasa compactă. Astfel, în anul 1968, francezii de la Simca, au inaugurat această tendință cu modelul 1100, un model de succes și care a deschis calea acestui nou mod de a înțelege automobilul. În anul 1974, Volkswagen a lansat prima generație Golf ca succesor direct al legendarului Beetle, care a obținut rapid un succes enorm. A urmat în 1976, Renault cu modelul R14, care a înregistrat un succes doar discret iar în 1978 a fosr rândul celor de la Fiat să lanseze modelul Ritmo, destinat să înlocuiască bestseller-ul 128 și din nou Simca care prezenta modelul Horizon și care avea să fie comercializat mai întâi sub brandul Chrysler iar ulterior ca Talbot. Toate modelele din segmentul compact cu tracțiune față și caroserie în două volume cu hayon din acea perioadă, mai mult sau mai puțin, au putut să se încadreze într-o piață în plină evoluție.
Aceste noi tendințe nu au putut trece neobservate în ochii managerilor din acea perioadă de la Opel, care deja în anul 1974 la câteva luni după lansarea modelului compact Kadett C, au demarat proiectul codificat 2040, destinat noii generații de Kadett, dar care totuși, ca o măsură de precauție, a început să testeze piața încă din anul 1975 odată cu lansarea variantei City, bazată pe Kadett C dar mai compact datorită eliminării celui de-al treilea volum în favoarea configurației în două volume cu două uși și hayon practic. Cifrele din vânzări, deși nu sunt foarte mari, puțin peste 260.000 de unități în patru ani, au convins conducerea de la Opel și General Motors să continue dezvoltarea acestei soluții de caroserie în două volume plus hayon. Acesta este motivul pentru care proiectul 2040 a demarat și s-a dezvoltat tocmai pe punctele cheie legate de tracțiunea față și caroseria hatchback cu hayon. În a doua jumătate a anilor ’70, prototipurile dezvoltate au parcurs aproximativ 1,5 milioane de kilometri în testele de anduranță. Investiția alocată acestui proiect a fost de 500 de milioane de mărci, dar în cele din urmă proiectul a luat contur și în august 1979 a fost dezvăluit noul Opel Kadett D care a avut premiera o lună mai târziu la Salonul Auto de la Frankfurt și care a fost primul model Opel cu tracțiune pe roțile din față și motor poziționat transversal.
Opel-ul Kadett D (Vauxhall Astra în Marea Britanie și Irlanda) a fost oferit încă de la debut atât ca berlină în două volume cu sau fără hayon cât și ca break denumit conform tradiției Caravan, a căror dimensiuni (Lxlxh: 3,998 / 4,207 x 1,636 x 1,400 m, ampatament 2,514 m) erau conforme cu segmentul compact europen de la acea dată. Adevărata revoluție în ceea ce privește designul se afla de fapt în cazul caroseriei de tip berlină, a cărui nouă configurație în două volume și care se dorea o alternativă pentru modelele hatchback din segment C al perioadei respective.
Stilul era conform tendinței de la finalul anilor ’70, în care s-a pus un mare accent mai degrabă pe liniile drepte decât cele ușor rotinjite, deși aceste linii erau mai puțin accentuate decât cele ale modelului precedent Kadett C. Volumele caroseriei, mult mai puțin zvelte decât cele ale modelului predecesor, au fost dezvoltate mai mult pentru a imprima modelului un aspect mai sobru. Ca și în cazul lui Kadett C, în tunelul aerodinamic au fost efectuate numeroase teste pentru îmbunătățirea părții aerodinamice, astfel încât Kadett D a reușit să înregistreze la final un coeficient aerodinamic CX cu o valoare de 0,39, considerată suficient de bună pentru segmentul respectiv la acea dată.
Partea frontală a modelului Kadett D era ușor înclinată ca la alte modele ale companiei germane și era dominată de faruri de formă trapezoidală de mari dimensiuni sau de formă rotundă în cazul versiunii de bază și de o grilă de mari dimensiuni realizată din material plastic de culoare neagră. Liniile în general foarte simple au fost de această dată accentuate pe lateral de o nervură longitudinală care era poziționată între baza geamurilor laterale și mânerele portierelor. Montanții subțiri au favorizat extinderea suprafețelor vitrate, optimizând astfel luminozitatea interioară și vizibilitatea în toate direcțiile. Montantul din spate având o înclinație discretă și protecția de formă triunghiulară din colțul acestuia din material plastic de culoare neagră au creat o anumită eleganță unei caroserii care era prea rațională și austeră. Partea din spate era caracterizată de blocuri optice poziționate vertical și de un portbagaj cu o deschidere amplă până la nivelul barei de protecție. Barele de protecție relaizate în întregime din material plastic reprezenta o premieră de acest tip pentru un model Opel.
În standard, însă, a fost prevăzut doar o clapetă pentru portbagaj, care cu siguranță nu a ușurat încărcarea unor obiecte mari în portbagaj, un hayon fiind propus ca opțional. Prin urmare, în practică, Kadett D cu caroserie berlină în două volume, putea avea în standard două sau patru uși sau opțional trei sau cinci uși. În schimb, situația este diferită în privința variantei break Caravan a cărui lungime mai mare cu 21 cm era concentrată în întregime la partea din spate unde hayonul era de mari dimensiuni și poziționat vertical pentru a oferi un volum intern mai mare. Raționalitatea, care a fost întotdeauna un punct fix în designul modelelor Opel, și-a găsit aici una dintre cele mai mari expresii. Astfel, varianta Caravana era disponibilă atât cu trei, cât și cu cinci uși, revenind astfel la o configurație dublă pentru break-ul compact din Russelsheim, care la generația anterioară nu includea varianta cu cinci uși.
În varianta berlină, Kadett D este cu 13 cm mai scurtă decât varianta sedan în 3 volume de la Kadett C și cu 7 cm mai scurtă decât varianta berlină hatchback Kadett C City, însă, datorită noii sale configurații tehnice cu motor poziționat transversal și faptului de a fi sacrificat al treilea volum al caroseriei al generației precedente în favoarea al unui portbagaj mai mare, habitaclul și portbagajul (500 dmc) erau semnificativ mai spatioase și în același timp cu mult mai mari în comparație cu cel al principalelor modele concurente Fiat Ritmo, Ford Escort MKIII, Renault 14, Talbot Horizon și Volkswagen Golf dar care putea fi pur și simplu dublat odată ce spătarul banchetei ar fi fost rabatat. În cazul variantei break Caravan capacitatea portbagajului era de 440 dmc și care putea crește până la 1.425 dmc cu spătarul banchetei rabatat.
La interior, găsim o planșa de bord care beneficia de un stil modern având o consolă centrală de dimensiuni generoase pe care erau poziționate în mod ergonomic comenzile secundare dar și unele spații pentru depozitarea obiectelor poziționate pe tunelul median, la baza planșei de bord și pe panourile portierelor.
După cum am menționat deja, odată cu apariția lui Kadett D, întreaga schemă mecanică a fost complet reproiectată, având în premieră pentru un model Opel, motorul poziționat frontal transversal și tracțiune pe roțile din față. Astfel, a patra generație a modelului Kadett postbelic își schimbă concepția tehnică devenind una „totul în față”, profitând de o nouă platformă care, cu îmbunătățiri corespunzătoare, va fi utilizată și pentru următoarea și totodată ultima generație a modelului Kadett și chiar pentru prima din cele șase generații de Opel Astra, ajungând astfel în primii ani ai noului mileniu.
În acelașt timp au fost consemnate noutăți și la nivelul suspensiilor, acolo unde vechea schemă din față cu braț în formă de patrulater a lăsat loc unei scheme de tip McPherson mai simplă, mai ieftină și la fel de fiabilă, în timp ce pe puntea spate, clasica axă rigidă a fost înlocuită cu o axă de torsiune cu brațe longitudinale. Sistemul de frânare servoasistat de tip mixt cu discuri în față și tamburi în spate și sistemul de direcție cu cremalieră au fost păstrate și pe această generație.
La debutul său, Kadett D a fost disponibil cu nouă gamă de motoare având distribuție cu un ax cu came în cap, la care s-au adăugat pentru unele piețe, două motoare de bază aparținând vechii familii de motoare cu supape în cap împrumutate de la precedentul Kadett C. La baza gamei, se găsea versiunea 1.0 S al cărui motor de bază disponibil pentru unele piețe și corespunzător unei revizuiri a unității de 993 cmc care în acest caz a primit o chiulasă din aliaj de aluminiu și care furniza 50 CP. Aceasta era urmată de versiunea 1.2 cu un motor având distribuție cu supape în cap, cilindree de 1.196 cmc și o putere de 53 CP (1.2 N) sau 60 CP (1.2 S). Versiunea 1.3 avea în dotare un motor nou cu o cilindree de 1.297 cmc care dezvolta 60 CP în cazul alimentării cu un carburator monocorp (1.3 N) sau 75 CP cu carburator monocorp cu registre (1.3 S). Toate motoarele erau asociate în standard cu o cutie de viteze manuală cu 4 trepte.
În funcție de dotările oferite, la debutul comercializării au fost propuse trei niveluri de echipare: Base, auster și esențial cu un echipament standard minim (lunetă cu sistem de degivrare, ștergătoare de parbriz cu intermitență, ceas analog), L (Lux), nivel intermediar numit Special pe unele piete care oferea un echipament standard mai complet (tetire față, centuri de siguranță spate, ștergătpr lunetă, contor pentru kilometri rulați parțial, iluminare pentru comenzile sistemului de ventilație – încălzire și a scrumierei, brichetă) și Berlina cu un echipament mai complet (tapițerie din velur, radio, faruri halogene, antenă radio) și care se recunoștea la exterior dupa grila cu rama cromată și după o bandă cromată care o traversa iar la interior printr-un volan cu patru spițe.
Comercializarea lui Kadett D a demarat pe 7 septembrie 1979 iar succesul a venit imediat, în ciuda faptului că noile soluții tehnice implementate și enumerate mai sus ar fi putut genera îndoieli în rândul clienților tradiționaliști. Aceleași inovații au contribuit în mare măsură la obținerea locului doi în clasamentul pentru trofeul Car of the Year 1980 când modelul Opel Kadett D s-a poziționat pe locul doi în urma câștigătorului din acel an, Lancia Delta. Deja în noiembrie 1979 gama s-a extins odată cu sosirea unui 1.2 strâns derivat de cel existent, dar cu puterea maximă crescută la 60 CP. Dacă până la sfârșitul anului 1979 au fost produse 292.778 de unități Kadett (inclusiv generația anterioară), un an mai târziu s-a atins cifra de 418.152 unități produse.
În martie 1980 au fost introduse două noi niveluri de echipare, numite Voyage și Voyage Berlina, rezervate exclusiv variantei de caroserie break Caravan cu motorul 1,3 litri (75 CP). Aceste versiuni de echipare erau mai complete și au inclus, printre altele: manometru pentru ulei, termometru pentru apă, voltmetru, scaune profilate, husă pentru bagaje și iluminare pentru torpedoul din bord, care este blocabil.
Începând din martie 1981 a fost disponibilă versiunea 1.6 S, disponibilă doar cu caroserie în cinci uși și echipată cu un motor de 1,6 litri (90 CP) alimentat cu carburator monocorp cu registre și asociat opțional cu o cutie de viteze manuală cu 5 trepte sau automată cu 3 trepte. Din mai 1981, motorul de 1,3 litri este propus opțional o cutie de viteze automată cu 3 trepte iar din septembrie 1981 a fost introdusă versiunea în configurație mai sportivă SR propusă în combinație cu motorul de 1,3 litri (75 CP) sau de 1,6 litri (90 CP). Versiunea SR era oferită doar cu caroserie cu 3 sau 5 uși din septembrie 1982 și care includea la exterior cu kit aerodinamic special compus din jante din aliaj cu design specific (optional de 14 țoli), spoiler frontal, praguri suplimentare, elemente pentru pasajele roții, eleron deasupra hayonului toate vopsite în culoarea neagră și oglinzi retrovizoare exterioare cu formă conică iar la interior scaune sport Recaro, volan sport cu trei brațe și instrumente de bord suplimentare care includea printre altele turometrul. Tot din septembrie 1981 au fost introduse versiunile speciale: Pirsch pentru varianta break Caravan cu 5 uși care era ecipată cu motorul de 1,6 litri (90 CP), dispunea de o gardă la sol majorată și un diferențial cu alunecare limitată și J (Junior) oferită doar în variantele de caroserie cu două și trei uși și cu motorul de 1,2 litri (55 CP).
Din februarie 1982 este disponibil un motor diesel aspirat cu 4 cilindri de 1,6 litri (54 CP) care putea fi oferit opțional în combinație cu cu o cutie de viteze manuală cu 5 trepte sau una automată cu 3 trepte.
La ediția din 1983 a Salonului Auto de la Geneva debutează versiunea de top din gama Opel-ului Kadett D și care a fost denumită GT/E și care a adus în minte popularele coupe-uri fastback ale generației anterioare care au obținut numeroase succese în diferite competiții. Versiunea GT/E era echipată cu un motor de 1.796 cmc alimentat cu injecție electronica Bosch LE-Jetronic și care livra 115 CP. Asociat în standard cu o cutie de viteze manuală cu 5 trepte, motorul permitea o viteza maximă de 185 km/h și un sprint de la 0 la 100 km/h în 8,7 secunde. În acest caz, ca elemente caracteristice de ordin stilistic amintim jantele de 14 țoli din aliaj cu design elaborat, barele de protecție, pragurile și protecțiile aerodinamice de la pasajele roților vopsite în aceeași culoare cu caroseria, scaunele sport Recaro, tapițeria din velur, volanul sport în trei brațe iar de ordin tehnic frânele față cu discuri ventilante, suspensia ceva mai rigidă și amortizoarele pe gaz din spate. În luna septembrie al aceluiași an au fost introduse variantă utilitară derivată din varianta break Caravan și nivelul de echipare de vârf GLS disponibil pentru variantele de caroserie cu 5 uși și break Caravan cu 5 uși.
Până în august 1984, modelul compact Kadett D a obțin un mare succes comercial cu cele 2.092.087 de exemplare, acesta fiind înlocuit în gamă cu a cincea și ultima generație a modelului compact care a purtat denumirea de Kadett (Kadett E).
Foto: Opel; Arhivă
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul Auto Retro Passion pentru mai multe informații AICI
Site-ul nostru folosește cookies pentru a asigura utilizatorii de o experiență cât mai bună. Dând click pe OK, confirmați că sunteți de acord cu Termenii și condițiile.OkPolitica De ConfidentialitatePolitica Cookies
GDPR
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.