ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Recent s-au împlinit 60 de ani de la debutul modelului din segmentul mediu superior Opel Rekord A. La prima vedere acesta poate părea un eveniment minor, mai ales având în vedere că în acea perioadă producătorul german din […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Recent s-au împlinit 60 de ani de la debutul modelului din segmentul mediu superior Opel Rekord A. La prima vedere acesta poate părea un eveniment minor, mai ales având în vedere că în acea perioadă producătorul german din […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Recent s-au împlinit 60 de ani de la debutul modelului din segmentul mediu superior Opel Rekord A. La prima vedere acesta poate părea un eveniment minor, mai ales având în vedere că în acea perioadă producătorul german din […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Recent s-au împlinit 60 de ani de la debutul modelului din segmentul mediu superior Opel Rekord A. La prima vedere acesta poate părea un eveniment minor, mai ales având în vedere că în acea perioadă producătorul german din […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Recent s-au împlinit 60 de ani de la debutul modelului din segmentul mediu superior Opel Rekord A. La prima vedere acesta poate părea un eveniment minor, mai ales având în vedere că în acea perioadă producătorul german din […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Recent s-au împlinit 60 de ani de la debutul modelului din segmentul mediu superior Opel Rekord A. La prima vedere acesta poate părea un eveniment minor, mai ales având în vedere că în acea perioadă producătorul german din […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Recent s-au împlinit 60 de ani de la debutul modelului din segmentul mediu superior Opel Rekord A. La prima vedere acesta poate părea un eveniment minor, mai ales având în vedere că în acea perioadă producătorul german din […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Recent s-au împlinit 60 de ani de la debutul modelului din segmentul mediu superior Opel Rekord A. La prima vedere acesta poate părea un eveniment minor, mai ales având în vedere că în acea perioadă producătorul german din […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Recent s-au împlinit 60 de ani de la debutul modelului din segmentul mediu superior Opel Rekord A. La prima vedere acesta poate părea un eveniment minor, mai ales având în vedere că în acea perioadă producătorul german din […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Recent s-au împlinit 60 de ani de la debutul modelului din segmentul mediu superior Opel Rekord A. La prima vedere acesta poate părea un eveniment minor, mai ales având în vedere că în acea perioadă producătorul german din […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Recent s-au împlinit 60 de ani de la debutul modelului din segmentul mediu superior Opel Rekord A. La prima vedere acesta poate părea un eveniment minor, mai ales având în vedere că în acea perioadă producătorul german din […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Recent s-au împlinit 60 de ani de la debutul modelului din segmentul mediu superior Opel Rekord A. La prima vedere acesta poate părea un eveniment minor, mai ales având în vedere că în acea perioadă producătorul german din […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Recent s-au împlinit 60 de ani de la debutul modelului din segmentul mediu superior Opel Rekord A. La prima vedere acesta poate părea un eveniment minor, mai ales având în vedere că în acea perioadă producătorul german din […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Recent s-au împlinit 60 de ani de la debutul modelului din segmentul mediu superior Opel Rekord A. La prima vedere acesta poate părea un eveniment minor, mai ales având în vedere că în acea perioadă producătorul german din […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Recent s-au împlinit 60 de ani de la debutul modelului din segmentul mediu superior Opel Rekord A. La prima vedere acesta poate părea un eveniment minor, mai ales având în vedere că în acea perioadă producătorul german din […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Recent s-au împlinit 60 de ani de la debutul modelului din segmentul mediu superior Opel Rekord A. La prima vedere acesta poate părea un eveniment minor, mai ales având în vedere că în acea perioadă producătorul german din […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Recent s-au împlinit 60 de ani de la debutul modelului din segmentul mediu superior Opel Rekord A. La prima vedere acesta poate părea un eveniment minor, mai ales având în vedere că în acea perioadă producătorul german din […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Recent s-au împlinit 60 de ani de la debutul modelului din segmentul mediu superior Opel Rekord A. La prima vedere acesta poate părea un eveniment minor, mai ales având în vedere că în acea perioadă producătorul german din […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Recent s-au împlinit 60 de ani de la debutul modelului din segmentul mediu superior Opel Rekord A. La prima vedere acesta poate părea un eveniment minor, mai ales având în vedere că în acea perioadă producătorul german din […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Recent s-au împlinit 60 de ani de la debutul modelului din segmentul mediu superior Opel Rekord A. La prima vedere acesta poate părea un eveniment minor, mai ales având în vedere că în acea perioadă producătorul german din […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Recent s-au împlinit 60 de ani de la debutul modelului din segmentul mediu superior Opel Rekord A. La prima vedere acesta poate părea un eveniment minor, mai ales având în vedere că în acea perioadă producătorul german din […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Recent s-au împlinit 60 de ani de la debutul modelului din segmentul mediu superior Opel Rekord A. La prima vedere acesta poate părea un eveniment minor, mai ales având în vedere că în acea perioadă producătorul german din […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Recent s-au împlinit 60 de ani de la debutul modelului din segmentul mediu superior Opel Rekord A. La prima vedere acesta poate părea un eveniment minor, mai ales având în vedere că în acea perioadă producătorul german din […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Recent s-au împlinit 60 de ani de la debutul modelului din segmentul mediu superior Opel Rekord A. La prima vedere acesta poate părea un eveniment minor, mai ales având în vedere că în acea perioadă producătorul german din […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Recent s-au împlinit 60 de ani de la debutul modelului din segmentul mediu superior Opel Rekord A. La prima vedere acesta poate părea un eveniment minor, mai ales având în vedere că în acea perioadă producătorul german din […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Recent s-au împlinit 60 de ani de la debutul modelului din segmentul mediu superior Opel Rekord A. La prima vedere acesta poate părea un eveniment minor, mai ales având în vedere că în acea perioadă producătorul german din […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Recent s-au împlinit 60 de ani de la debutul modelului din segmentul mediu superior Opel Rekord A. La prima vedere acesta poate părea un eveniment minor, mai ales având în vedere că în acea perioadă producătorul german din […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Recent s-au împlinit 60 de ani de la debutul modelului din segmentul mediu superior Opel Rekord A. La prima vedere acesta poate părea un eveniment minor, mai ales având în vedere că în acea perioadă producătorul german din […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Recent s-au împlinit 60 de ani de la debutul modelului din segmentul mediu superior Opel Rekord A. La prima vedere acesta poate părea un eveniment minor, mai ales având în vedere că în acea perioadă producătorul german din […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Recent s-au împlinit 60 de ani de la debutul modelului din segmentul mediu superior Opel Rekord A. La prima vedere acesta poate părea un eveniment minor, mai ales având în vedere că în acea perioadă producătorul german din […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Recent s-au împlinit 60 de ani de la debutul modelului din segmentul mediu superior Opel Rekord A. La prima vedere acesta poate părea un eveniment minor, mai ales având în vedere că în acea perioadă producătorul german din […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Recent s-au împlinit 60 de ani de la debutul modelului din segmentul mediu superior Opel Rekord A. La prima vedere acesta poate părea un eveniment minor, mai ales având în vedere că în acea perioadă producătorul german din […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Recent s-au împlinit 60 de ani de la debutul modelului din segmentul mediu superior Opel Rekord A. La prima vedere acesta poate părea un eveniment minor, mai ales având în vedere că în acea perioadă producătorul german din […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Recent s-au împlinit 60 de ani de la debutul modelului din segmentul mediu superior Opel Rekord A. La prima vedere acesta poate părea un eveniment minor, mai ales având în vedere că în acea perioadă producătorul german din […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Recent s-au împlinit 60 de ani de la debutul modelului din segmentul mediu superior Opel Rekord A. La prima vedere acesta poate părea un eveniment minor, mai ales având în vedere că în acea perioadă producătorul german din […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Recent s-au împlinit 60 de ani de la debutul modelului din segmentul mediu superior Opel Rekord A. La prima vedere acesta poate părea un eveniment minor, mai ales având în vedere că în acea perioadă producătorul german din […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Recent s-au împlinit 60 de ani de la debutul modelului din segmentul mediu superior Opel Rekord A. La prima vedere acesta poate părea un eveniment minor, mai ales având în vedere că în acea perioadă producătorul german din […]
Recent s-au împlinit 60 de ani de la debutul modelului din segmentul mediu superior Opel Rekord A. La prima vedere acesta poate părea un eveniment minor, mai ales având în vedere că în acea perioadă producătorul german din Russelsheim reînnoia modelele sale la fiecare trei ani și că deja la mijlocul anului 1965 debuta o nouă generație a modelului Rekord. Cu toate acestea, Rekord A reprezintă unul dintre cele mai importante și de succes modele din istoria Opel.
Parcurgând istoria modelului german, Rekord A este considerat de fapt a fi a treia generație a modelului Opel din clasa medie superioară, după Rekord P1 (comercializat inițial ca Olympia Rekord) și Rekord P2. Asta, în ciuda faptului că seria lansată în anul 1963 folosea prima literă a alfabetului, dar în orice caz Rekord A a fost de fapt modelul Opel care a inaugurat o tradiție de etichetare a fiecărei generații a aceluiași model cu o literă alfabetică progresivă, care a continuat până astăzi la majoritatea modelelor cu mai multe generații.
Primele generații ale Opel-ului Rekord s-au caracterizat prin a fi produse pe perioade scurte. Astfel, Rekord A și ulterior Rekord B nu au făcut excepție, chiar dacă prezența lor a adus totuși inovații atât la nivel tehnic, cât și stilistic. Acest ultim aspect a fost cel care a predominat atunci când a fost demarat proiectul care avea să ducă la crearea lui Rekord A. Scopul a fost actualizarea stilului noii generații, într-un mod similar cu ceea ce se întâmpla în SUA cu celelalte modele fabricate de brandurile care aparțineau concernului american General Motors. O atenție deosebită a fost acordată și anumitor detalii, în special în ceea ce privește siguranța pasivă și habitaclului. Proiectul a fost condus de către directorul tehnic din acea perioadă de la Opel, Hans Mersheimer, care în 1957 a fost numit să dezvolte proiectul modelului Rekord P2 și care doi ani mai târziu a fost promovat director tehnic.
Modelul din clasa medie superioară de la Opel a fost prezentat presei pe data de 3 martie 1963 la Russelsheim ca Opel Rekord A, dar a fost omologat cu două săptămâni mai devreme ca Olympia-Rekord R-3, unde abrevierea R-3 era evidentă pentru a sublinia că aveam de-a face cu a treia generație a modelului Rekord, deși numele Olympia a continuat să fie utilizat pentru o perioadă.
Designul caroseriei modelului german era unul tipic modelelor americane de la începutul anilor ’60, a fost de fapt proiectată în SUA la centrul de stil General Motors din Warren (Michigan) fiind inspirat destul de mult din cel al Chevrolet-ului Nova, lansat cu un an înainte în SUA. O mare parte a stilului a fost preluat de la acest sedan, inclusiv partea frontală cu grilă cromată pe toată lățimea și grupurile optice rotunde. Partea frontală al lui Rekord A era mai joasă decât la precedentele modele Rekord, mai puțin masivă și, prin urmare, capabilă să dea un impuls mai mare vederii din față. Linia laterală era similară ca stil și distribuție a volumelor cu cea a modelului Chevrolet Nova, cu excepția unei ușoare reproiectări a pasajelor roților din spate. În schimb, diferențele stilistice se găseau la partea din spate, acum lipsită de celebrele aripioare tipice deceniului precedent, mai puțin unghiulară și mai netedă, cu blocuri optice subțiri și poziționate orizontal, în locul celor dreptunghiulare prezente în cazul primei generații de Chevrolet Nova.
Comparativ cu predecesorul Rekord P2, Rekord A era din punct de vedere stilistic mai modern, cu linii drepte și mai elegante. Caroseria era puțin mai joasă (1,405 m), neschimbată în lungime (4,512 m), dar cu 8 centimetri mai lată (1,696 m). Acest lucru a adus avantaje în privința spațiului interior, îmbunătățit semnificativ față de precedentul Rekord P2 și chiar mai mare decât cel al mdelului din vîrful gamei de la Opel din acei ani, Kapitan P 2.6, aflat acum la sfârșitul carierei și comparabil cu cel al principalelor modelelor concurente Fiat 1800 și Ford Taunus P5. Majorarea ampatamentului cu aproape 10 cm (2,639 m) a permis utilizarea unor scaune cu dimensiuni mai generoase, mai moi și capabile să garanteze un confort mai bun decât Rekord P2. Ceea ce a făcut obiectul criticilor din partea presei a fost accesul pe bancheta din spate în cazul variantei de caroserie sedan cu două uși, problemă rezolvată odată cu următoarea generației Rekord B, dar care de fapt nu a compromis foarte mult vânzările acestei versiuni, care dimpotrivă, s-a dovedit în cele din urmă a fi cea mai bine vândută din gama lui Rekord A.
La interior, planșa de bord a fost reproiectată dar instrumentele de bord au păstrat aspectul deja prezent în cazul lui Rekord P2, cu un vitezometru orizontal, indicator de nivel al rezervorului și un indicator de temperature a apei pe părțile extreme ale vitezometrului. În același timp a fost introdus un nou volan cu două brațe de diametru mare, dar de data aceasta cu un claxon semicircular concentric pe coroană. Schema cu bancheta față a fost menținută de la modelelel anterioare dar cu spătare reglabile individual. Acest lucru a făcut posibilă plasarea unei a treia persoane într-o poziție centrală, chiar dacă cu o constituție redusă, cum ar fi un copil de exemplu. De remarcat capacitatea majorată a portbagajului care dispunea de 486 litri fiind cu aproximativ 40% mai mare decât în cazul lui Rekord P2.
Dacă debutul lui Opel Rekord A a coincis cu o profundă reînnoire din punct de vedere stilistic, nu același lucru se poate spune la nivel tehnic, deși au fost realizate unele îmbunătățiri semnificative și în acest sens. Astfel, a fost introdusă o platformă nouă cu ampatament extins și punte față complet reproiectată cu o schema având brațe de tip patrulater deformabil și discuri (opțional) pentru sistemul de frânare. În schimb, pentru puntea spate a fost păstrată schema clasică cu axă rigidă și arcuri lamelare precum și tamburi la sistemul de frânare iar motoarele aceleași ca în cazul lui Rekord P2, care la rândul lor erau concepute în perioada interbelică.
La debut, gama modelului era compusă din două unități cu 4 cilindri în linie având distribuție cu axul cu came în bloc și alimentat cu un carburator monocorp, de 1.488 cmc care dezvolta 55 CP și de 1.680 cmc care furniza 60 CP. În ceea ce privește transmisia, aceasta se realiza pe roțile din spate prin intermediul unei cutii de viteze manuale cu 3 trepte având schimbătorul pe coloana de direcție iar la cerere, era propusă o cutie de viteze manuală în 4 trepte cu schimbătorul la podea.
La debutul comercializării în martie 1963, modelul din segmentul mediu superior era disponibil în varianta de caroserie sedan în trei volume cu două și patru uși. Două luni mai târziu, în luna mai, gama a fost extinsă cu variant de caroserie break cu trei uși denumită Caravan precum și versiunea utilitară a acesteia care dispunea de un compartiment de încărcare destul de mare.
Din iunie 1963, lista de dotări opționale a fost îmbunătățită prin introducerea sistemului de frânare cu două circuite, cu discuri față și servoasistare. Aceasta a reprezentat o noutate importantă pentru un model care era din punct de vedere tehnic destul de tradițional în ceea ce privește concepția.
În august 1963 este introdusă versiunea de echipare L (Lux) care oferea în standard radio-ul și vopseaua bicoloră. Versiunea L era disponibilă doar în varianta cu 4 uși și echipată cu motorul de 1,7 litri dar care în acest caz livra 67 CP. Aceeași motorizare a intratat și în dotarea variantei Rekord Coupe, lansată în octombrie același an și care se deosebea de sedanul normal cu două uși datorită plafonului mai înclinat, fapt care a făcut ca această variantă coupe să fie omologată la interior cu 2+2 locuri. Atât sedanul cu patru uși cât și coupe-ul în versiunea Lux erau echipate standard cu cutia de viteze manuală cu 4 trepte și frâne cu discuri pe puntea față, ambele opționale pentru celelalte motorizări.
Anul 1964 a adus două noutăți importante pentru Opel-ul Rekord A. Astfel, în luna iunie a avut loc debutul motorizării cu 6 cilindri pentru modelul Rekord, același motor de 2,6 litri care echipa deja cea mai recentă generație a modelului Kapitan. Având o cilindree de 2605 cmc și alimentat cu carburator inversat, motorul era capabil să furnizeze 100 CP. Versiunea cu 6 cilindri a fost singura din gama Rekord A care avea montat un sistem electric de 12 V (până atunci sistemul electric era de 6 V). Celelalte modele Opel din acea perioadă care au montat acest sistem au fost cele din vârful gamei din familia KAD (Kapitan/Amiral/Diplomat). Ca și în cazul versiunilor cu motor de 1,7 litri (67 CP), motorul cu 6 cilindri era oferit în combinație doar cu caroseriile sedan cu patru uși și coupe. A doua noutate din anul 1964, a reprezentat-o îmbunătățirile la unele detalii de la interior.
În iulie 1965, producția modelului Opel Rekord A a fost stopată după un mare succes comercial înregistrat cu cele 882.433 exemplare. Acesta a fost înlocuit în gamă cu modelul Rekord B, constiderat o evoluție din punct de vedere stilistic a lui Rekord A, dar care beneficia de inovații semnificative la nivel tehnic.
Foto: Opel; Arhivă
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul Auto Retro Passion pentru mai multe informații AICI
Site-ul nostru folosește cookies pentru a asigura utilizatorii de o experiență cât mai bună. Dând click pe OK, confirmați că sunteți de acord cu Termenii și condițiile.OkPolitica De ConfidentialitatePolitica Cookies
GDPR
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.