ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Primul model din clasa superioară de la Mercedes-Benz, precursorul actualei Clasa E, a împlinit recent 70 de ani. Mercedes-ul din Seria W120/121 cunoscut și ca Ponton, a fost primul model al […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Primul model din clasa superioară de la Mercedes-Benz, precursorul actualei Clasa E, a împlinit recent 70 de ani. Mercedes-ul din Seria W120/121 cunoscut și ca Ponton, a fost primul model al […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Primul model din clasa superioară de la Mercedes-Benz, precursorul actualei Clasa E, a împlinit recent 70 de ani. Mercedes-ul din Seria W120/121 cunoscut și ca Ponton, a fost primul model al […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Primul model din clasa superioară de la Mercedes-Benz, precursorul actualei Clasa E, a împlinit recent 70 de ani. Mercedes-ul din Seria W120/121 cunoscut și ca Ponton, a fost primul model al […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Primul model din clasa superioară de la Mercedes-Benz, precursorul actualei Clasa E, a împlinit recent 70 de ani. Mercedes-ul din Seria W120/121 cunoscut și ca Ponton, a fost primul model al […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Primul model din clasa superioară de la Mercedes-Benz, precursorul actualei Clasa E, a împlinit recent 70 de ani. Mercedes-ul din Seria W120/121 cunoscut și ca Ponton, a fost primul model al […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Primul model din clasa superioară de la Mercedes-Benz, precursorul actualei Clasa E, a împlinit recent 70 de ani. Mercedes-ul din Seria W120/121 cunoscut și ca Ponton, a fost primul model al […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Primul model din clasa superioară de la Mercedes-Benz, precursorul actualei Clasa E, a împlinit recent 70 de ani. Mercedes-ul din Seria W120/121 cunoscut și ca Ponton, a fost primul model al […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Primul model din clasa superioară de la Mercedes-Benz, precursorul actualei Clasa E, a împlinit recent 70 de ani. Mercedes-ul din Seria W120/121 cunoscut și ca Ponton, a fost primul model al […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Primul model din clasa superioară de la Mercedes-Benz, precursorul actualei Clasa E, a împlinit recent 70 de ani. Mercedes-ul din Seria W120/121 cunoscut și ca Ponton, a fost primul model al […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Primul model din clasa superioară de la Mercedes-Benz, precursorul actualei Clasa E, a împlinit recent 70 de ani. Mercedes-ul din Seria W120/121 cunoscut și ca Ponton, a fost primul model al […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Primul model din clasa superioară de la Mercedes-Benz, precursorul actualei Clasa E, a împlinit recent 70 de ani. Mercedes-ul din Seria W120/121 cunoscut și ca Ponton, a fost primul model al […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Primul model din clasa superioară de la Mercedes-Benz, precursorul actualei Clasa E, a împlinit recent 70 de ani. Mercedes-ul din Seria W120/121 cunoscut și ca Ponton, a fost primul model al […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Primul model din clasa superioară de la Mercedes-Benz, precursorul actualei Clasa E, a împlinit recent 70 de ani. Mercedes-ul din Seria W120/121 cunoscut și ca Ponton, a fost primul model al […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Primul model din clasa superioară de la Mercedes-Benz, precursorul actualei Clasa E, a împlinit recent 70 de ani. Mercedes-ul din Seria W120/121 cunoscut și ca Ponton, a fost primul model al […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Primul model din clasa superioară de la Mercedes-Benz, precursorul actualei Clasa E, a împlinit recent 70 de ani. Mercedes-ul din Seria W120/121 cunoscut și ca Ponton, a fost primul model al […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Primul model din clasa superioară de la Mercedes-Benz, precursorul actualei Clasa E, a împlinit recent 70 de ani. Mercedes-ul din Seria W120/121 cunoscut și ca Ponton, a fost primul model al […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Primul model din clasa superioară de la Mercedes-Benz, precursorul actualei Clasa E, a împlinit recent 70 de ani. Mercedes-ul din Seria W120/121 cunoscut și ca Ponton, a fost primul model al […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Primul model din clasa superioară de la Mercedes-Benz, precursorul actualei Clasa E, a împlinit recent 70 de ani. Mercedes-ul din Seria W120/121 cunoscut și ca Ponton, a fost primul model al […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Primul model din clasa superioară de la Mercedes-Benz, precursorul actualei Clasa E, a împlinit recent 70 de ani. Mercedes-ul din Seria W120/121 cunoscut și ca Ponton, a fost primul model al […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Primul model din clasa superioară de la Mercedes-Benz, precursorul actualei Clasa E, a împlinit recent 70 de ani. Mercedes-ul din Seria W120/121 cunoscut și ca Ponton, a fost primul model al […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Primul model din clasa superioară de la Mercedes-Benz, precursorul actualei Clasa E, a împlinit recent 70 de ani. Mercedes-ul din Seria W120/121 cunoscut și ca Ponton, a fost primul model al […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Primul model din clasa superioară de la Mercedes-Benz, precursorul actualei Clasa E, a împlinit recent 70 de ani. Mercedes-ul din Seria W120/121 cunoscut și ca Ponton, a fost primul model al […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Primul model din clasa superioară de la Mercedes-Benz, precursorul actualei Clasa E, a împlinit recent 70 de ani. Mercedes-ul din Seria W120/121 cunoscut și ca Ponton, a fost primul model al […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Primul model din clasa superioară de la Mercedes-Benz, precursorul actualei Clasa E, a împlinit recent 70 de ani. Mercedes-ul din Seria W120/121 cunoscut și ca Ponton, a fost primul model al […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Primul model din clasa superioară de la Mercedes-Benz, precursorul actualei Clasa E, a împlinit recent 70 de ani. Mercedes-ul din Seria W120/121 cunoscut și ca Ponton, a fost primul model al […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Primul model din clasa superioară de la Mercedes-Benz, precursorul actualei Clasa E, a împlinit recent 70 de ani. Mercedes-ul din Seria W120/121 cunoscut și ca Ponton, a fost primul model al […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Primul model din clasa superioară de la Mercedes-Benz, precursorul actualei Clasa E, a împlinit recent 70 de ani. Mercedes-ul din Seria W120/121 cunoscut și ca Ponton, a fost primul model al […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Primul model din clasa superioară de la Mercedes-Benz, precursorul actualei Clasa E, a împlinit recent 70 de ani. Mercedes-ul din Seria W120/121 cunoscut și ca Ponton, a fost primul model al […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Primul model din clasa superioară de la Mercedes-Benz, precursorul actualei Clasa E, a împlinit recent 70 de ani. Mercedes-ul din Seria W120/121 cunoscut și ca Ponton, a fost primul model al […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Primul model din clasa superioară de la Mercedes-Benz, precursorul actualei Clasa E, a împlinit recent 70 de ani. Mercedes-ul din Seria W120/121 cunoscut și ca Ponton, a fost primul model al […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Primul model din clasa superioară de la Mercedes-Benz, precursorul actualei Clasa E, a împlinit recent 70 de ani. Mercedes-ul din Seria W120/121 cunoscut și ca Ponton, a fost primul model al […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Primul model din clasa superioară de la Mercedes-Benz, precursorul actualei Clasa E, a împlinit recent 70 de ani. Mercedes-ul din Seria W120/121 cunoscut și ca Ponton, a fost primul model al […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Primul model din clasa superioară de la Mercedes-Benz, precursorul actualei Clasa E, a împlinit recent 70 de ani. Mercedes-ul din Seria W120/121 cunoscut și ca Ponton, a fost primul model al […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Primul model din clasa superioară de la Mercedes-Benz, precursorul actualei Clasa E, a împlinit recent 70 de ani. Mercedes-ul din Seria W120/121 cunoscut și ca Ponton, a fost primul model al […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Primul model din clasa superioară de la Mercedes-Benz, precursorul actualei Clasa E, a împlinit recent 70 de ani. Mercedes-ul din Seria W120/121 cunoscut și ca Ponton, a fost primul model al […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Primul model din clasa superioară de la Mercedes-Benz, precursorul actualei Clasa E, a împlinit recent 70 de ani. Mercedes-ul din Seria W120/121 cunoscut și ca Ponton, a fost primul model al […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Primul model din clasa superioară de la Mercedes-Benz, precursorul actualei Clasa E, a împlinit recent 70 de ani. Mercedes-ul din Seria W120/121 cunoscut și ca Ponton, a fost primul model al […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Primul model din clasa superioară de la Mercedes-Benz, precursorul actualei Clasa E, a împlinit recent 70 de ani. Mercedes-ul din Seria W120/121 cunoscut și ca Ponton, a fost primul model al […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Primul model din clasa superioară de la Mercedes-Benz, precursorul actualei Clasa E, a împlinit recent 70 de ani. Mercedes-ul din Seria W120/121 cunoscut și ca Ponton, a fost primul model al […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Primul model din clasa superioară de la Mercedes-Benz, precursorul actualei Clasa E, a împlinit recent 70 de ani. Mercedes-ul din Seria W120/121 cunoscut și ca Ponton, a fost primul model al […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Primul model din clasa superioară de la Mercedes-Benz, precursorul actualei Clasa E, a împlinit recent 70 de ani. Mercedes-ul din Seria W120/121 cunoscut și ca Ponton, a fost primul model al […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Primul model din clasa superioară de la Mercedes-Benz, precursorul actualei Clasa E, a împlinit recent 70 de ani. Mercedes-ul din Seria W120/121 cunoscut și ca Ponton, a fost primul model al […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Primul model din clasa superioară de la Mercedes-Benz, precursorul actualei Clasa E, a împlinit recent 70 de ani. Mercedes-ul din Seria W120/121 cunoscut și ca Ponton, a fost primul model al […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Primul model din clasa superioară de la Mercedes-Benz, precursorul actualei Clasa E, a împlinit recent 70 de ani. Mercedes-ul din Seria W120/121 cunoscut și ca Ponton, a fost primul model al […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Primul model din clasa superioară de la Mercedes-Benz, precursorul actualei Clasa E, a împlinit recent 70 de ani. Mercedes-ul din Seria W120/121 cunoscut și ca Ponton, a fost primul model al […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Primul model din clasa superioară de la Mercedes-Benz, precursorul actualei Clasa E, a împlinit recent 70 de ani. Mercedes-ul din Seria W120/121 cunoscut și ca Ponton, a fost primul model al […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Primul model din clasa superioară de la Mercedes-Benz, precursorul actualei Clasa E, a împlinit recent 70 de ani. Mercedes-ul din Seria W120/121 cunoscut și ca Ponton, a fost primul model al […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Primul model din clasa superioară de la Mercedes-Benz, precursorul actualei Clasa E, a împlinit recent 70 de ani. Mercedes-ul din Seria W120/121 cunoscut și ca Ponton, a fost primul model al […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Primul model din clasa superioară de la Mercedes-Benz, precursorul actualei Clasa E, a împlinit recent 70 de ani. Mercedes-ul din Seria W120/121 cunoscut și ca Ponton, a fost primul model al […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Primul model din clasa superioară de la Mercedes-Benz, precursorul actualei Clasa E, a împlinit recent 70 de ani. Mercedes-ul din Seria W120/121 cunoscut și ca Ponton, a fost primul model al […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Primul model din clasa superioară de la Mercedes-Benz, precursorul actualei Clasa E, a împlinit recent 70 de ani. Mercedes-ul din Seria W120/121 cunoscut și ca Ponton, a fost primul model al […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Primul model din clasa superioară de la Mercedes-Benz, precursorul actualei Clasa E, a împlinit recent 70 de ani. Mercedes-ul din Seria W120/121 cunoscut și ca Ponton, a fost primul model al […]
Primul model din clasa superioară de la Mercedes-Benz, precursorul actualei Clasa E, a împlinit recent 70 de ani. Mercedes-ul din Seria W120/121 cunoscut și ca Ponton, a fost primul model al producătorului din Stuttgart cu caroserie autoportantă și totodată primul care a fost dezvoltat pentru a oferi o siguranță ridicată pasagerilor în caz de impact. Considerat unul revoluționar datorită numeroaselor soluții tehnice avansate, modelul a inclus în gama acestuia și alte serii echipate cu motorizări în 6 cilindri și care dispuneau de caroserie berlină, coupe, cabrio și roadster, a căror carieră s-a întins pe parcursul a nouă ani.
Mercedes-ul din Seria W120/121 cunoscut și sub denumirea Ponton și comercializat inițial în versiunea 180, a reprezentat al doilea model complet nou al producătorului auto german din Stuttgart după cel de-al doilea război mondial, primul fiind modelul din segmentul de vârf, 300 (W186) cunoscut ca „Adenauer” și care a avut premiera în anul 1951.
Căutând să-și extindă producția, conducerea de la Mercedes s-a orientat către conceptul caroseriei autoportante pentru a proiecta o linie de modele fabricate în mare serie. Dezvoltarea proiectului a demarat în cursul anului 1951 având încă de la început caracteristici axate pe confortul și siguranța pasagerilor. Şeful echipei de proiectare a fost numit Dr. Fritz Nallinger în timp ce pentru design a fost solicitat Karl Wilfert. Tot în echipa de proiectare s-a aflat și Bela Barenyi, care a fost responsabil cu siguranță pasivă a caroseriei și care a fost supusă la numeroase crash teste.
Conducerea de la acea vreme de la Mercedes-Benz a extins gama modelului de bază într-o linie diversificată, dezvoltând mai multe serii bazate pe versiunea de bază 180, prin introducerea mai multor motoare și majorarea în dimensiuni a caroseriei. Astfel, modelele cu motoare în 6 cilindri au primit o parte frontală mai lungă, iar modelele „S” și un habitaclu ușor mai lung, oferind mai mult spațiu pentru pasagerii din spate. Variantele coupe și cabrio dotate cu motoare având 6 cilindri au fost derivate din varianta berlină „S”, iar o variantă scurtată a șasiului berlinei cu 4 cilindri a fost, de asemenea, modificată pentru a servi drept platformă pentru varianta roadster 190 SL.
Seria W120/121 din clasa superioară, și-a început cariera în anul 1953 când a avut prezentarea oficială la Salonul Auto de la Paris ca succesor direct al modelului 170 V/S. Cunoscut și sub denumirea Ponton, pentru a-și simboliza stilul asemănător unui ponton plutitor fiind aproape simetric la părțile din față și spate, modelul a debutat cu versiunea 180 echipată cu un motor cu 4 cilindri în linie de 1,8 litri, căreia în anii următori i s-au alăturat și alte motoare pe benzină cu 4 sau 6 cilindri precum și diesel cu 4 cilindri.
Pentru a proiecta modelul din clasa superioară, designerii de la studiourile Mercedes-Benz au folosit caracteristici destul de moderne pentru acea vreme. Linia de centură a caroseriei care era una joasă comparativ cu modelele contemporane, urmează principiul în trei volume, cu partea din față, habitaclul și portbagajul separate unul de celălalt. Rezultatul a fost unul cu linii aerodinamice pentru a reduce cât mai mult consumul și zgomotul, precum și un interior semnificativ mai spațios în comparație cu caroseriile anterioare. Dimensiunile caroseriei (Lxlxh: 4,460 – 4,485 – 4,500 x 1,740 x 1,560 m, ampatament 2,650 m) modelului Ponton erau comparabile cu cele ale principalelor modele concurente: Alfa Romeo 1900, Borgward Isabella, Ford Consul / Zephyr MK II, Opel Kapitan sau Peugeot 403.
La fel ca oricare model Mercedes care se respectă, interioarele modelului Ponton sunt, de asemenea, concepute pentru a asigura confort și rezistență la uzură în timp. De exemplu, planșa de bord dispune de o căptușeală foarte groasă, comenzi ușor de accesat iar unele dintre acestea parțial încastrate. Spre deosebire de multe alte modele ale vremii, volanul a fost proiectat cu un material mai gros și rezistent. În premieră, modelul german a fost echipat cu o încuietoare a ușii în formă de pană cu două dispozitive de blocare care împiedică deschiderea ușilor în timpul rulării și chiar în caz de accident. Ca dotări de confort erau incluse sistemul de încălzire și ventilație reglabile separat pentru șofer și pasagerul din față, oglinda retrovizoare zi/noapte, radioul și ceasul. Pe lista dotărilor opționale erau incluse: proiectoarele suplimentare, plafonul detașabil din material textil, sistemul de încălzire suplimentar pentru locurile din spate, cotierele față/spate sau pneurile cu contur alb.
Chiar și la nivel de șasiu, Seria W120/121 reprezintă o adevărată revoluție pentru Mercedes în comparație cu modelele anterioare. Caroseria, de fapt, este proiectată și sudată pe podeaua șasiului formând un corp unic, un exemplu de caroserie autoportantă. Cu acest proiect, care este de fapt precursorul actualei Clasa E, compania germană renunță definitiv la construcția tradițională a șasiului și caroseriei separate. În comparație cu modelul predecesor 170 V/S, rigiditatea la torsiune crește iar greutatea scade.
La aceasta se adaugă o parte mecanică cu caracteristici importante care au pus accent atât pe siguranță și confort. De exemplu, la puntea din față este implementat o schema cu brațe duble, conectată la o grindă axială revoluționară în formă de U, sudată împreună din două părți din tablă presată, de care erau fixate și motorul, transmisia și direcția. Totul este montat direct pe șasiu prin intermediul a trei blocuri silentioase din cauciuc, create pentru a amortiza vibrațiile și a face mișcările silențioase. Și în acest ultim caz este unul dintre primele exemple de inginerie modernă. Din anul 1955 a fost introdusă axa spate oscilantă cu o singură articulație având un punct de pivotare jos. Sistemul de frânare era unul traditional prevăzut cu tamburi pe ambele punți iar sistemul de direcție era de tipul cu recirculare de bile.
Intrând în mai multe detalii în ceea ce privește mecanica, sub capota frontală a versiunii 180 se află un motor cu 4 cilindri în linie de 1.767 cmc având distribuție cu un ax cu came lateral și alimentat cu un carburator monocorp Solex capabil să dezvolte 52 CP la 4.000 rpm.
Pentru drumurile și vitezele vremii puterea era absolut adecvată, automobilul fiind capabil să atingă o viteză maximă de 126 km/h cu contribuția unei transmisii manuale cu 4 trepte.
Din anul 1954, managerii companiei germane au extins gama de motorizări cu o unitate diesel în 4 cilindri de 1.770 cmc și 40 CP versiunea fiind denumită 180 D iar din 1956 a fost intodusă unitatea pe benzină cu 4 cilindri de 1.897 cmc și 75 CP, versiunea purtând denumirea 190(W121). Tot în 1954 a debutat și versiunea mai luxoasă 220 (W180). Acesta beneficia la exterior de elemente suplimentare cromate, dotări standard suplimentare (tapițerie din piele, radio FM) și o parte frontală mai lungă pentru a putea adopta un motor mai mare cu 6 cilindri, în acest caz unul de 2 litri și 80 CP care asigura o viteză maximă de 150 km/h. Deasemenea, versiunea 220 dispunea de un ampatament și o lungime majorate (2,750 m și respectiv 4.650 m) și geamuri suplimentare la portierele din spate. Un an mai târziu era introdusă versiunea 180 b cu un motor îmbunătățit să dezvolte 68 CP și care asigura o viteză maximă de 135 km/h.
La ediția din 1955 a Salonului Auto de la New York este introdusă varianta de caroserie sport roadster, modelul purtând denumirea 190 SL (W121) și care dispunea la interior de două locuri. În acest caz, motorul aflat în dotare era unul cu 4 cilindri de 1,9 litri alimentat cu două carburatoare Solex care furniza 105 CP și permitea o viteză maximă de 160 km/h.
În aprilie 1956, era lansată versiunea restilizată și mai performantă 220 S al cărui motor de 2 litri alimentat cu două carburatoare Solex furniza 100 CP iar sistemul de frânare era servoasistat. În acest caz ampatamentul și lungimea măsurau 2,820 și respetiv 4,720 m, care a fost urmată în mai 1956 de versiunea 219 (W105) care înlocuia versiunea 220 și care dispunea de un motor de 2 litri de 85 CP (90 CP din 1957) dar care avea mai puține elemente cromate în comparație cu versiunea 220. Tot în 1956 sunt lansate variantele coupe și cabrio în versiunea 220 S, ambele cu un interior configurat pentru patru locuri și echipate cu motorul cu 6 cilindri de 2,2 litri care livra 110 CP. În următorul an în iulie era introdusă versiunea 180 a al cărui motor dezvolta 65 CP.
Din octombrie 1958 gama este extinsă prin introducerea versiunii de top 220 SE (W128) dotată cu motorul de 2 litri care livra în acest caz 115 CP mulțumiă alimentării cu injecție mecanică directă Bosch (o soluție tehnică avansată) și care permitea o viteză maximă de 170 km/h. La interior, acesta se evidenția prin finisările mai luxoase realizate din crom, lemn și piele. Tot în octombrie 1958 debuta versiunea 190 D al cărui motor diesel de 1,9 litri furniza 50 CP. În același timp, variantele coupe și cabrio 220 S sunt înlocuite cu 220 SE care era propulsată de aceeași unitate afltă în dotarea berlinei.
Începând din august 1959 au fost introduse versiunile 190 b al cărui motor dezvolta 80 CP, 180 Db cu un motor îmbunătățit să dezvolte 43 CP și 190 Db. În același an la Salonul Auto de la Frankfurt este prezentată o nouă serie imbunătățită a modelului din segmentul superior al lui Mercedes și care se deosebea de seria precedentă prin grila frontală ușor mai lată și blocurile optice spate de dimensiuni mai generoase.
Spre sfârșitul carierei în iunie 1961 este prezentată versiunea 180 c cu un motor de 1,8 litri îmbunătățit care dezvolta 68 CP și care asigura o viteză maximă de 135 km/h.
Cariera modelului Ponton i-a sfârșit la începutul anului 1962 după un număr total de circa 443.000 exemplare comercializate (fără 190 SL – 25.881 exemplare) din care aproape 150.000 exemplare în versiunea cu motor diesel 180 D, acesta fiind înlocuit cu modelul din Seria W110 care a fost aproape complet reproiectat, adoptând un design spate cu „aripioare” precum și diverse inovații în ceea ce privește motorizările și echipamentele de confort și siguranță.
Foto: Mercedes; Arhivă; Auto Retro Passion
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul Auto Retro Passion pentru mai multe informații AICI
Site-ul nostru folosește cookies pentru a asigura utilizatorii de o experiență cât mai bună. Dând click pe OK, confirmați că sunteți de acord cu Termenii și condițiile.OkPolitica De ConfidentialitatePolitica Cookies
GDPR
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.