ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În urmă cu 35 de ani, modelul francez din segmentul mediu superior Peugeot 405 obținea titlul european Car of the Year 1988, care a contrubuit pe lângă numeroasele sale calități, la înregistrarea unui mare succes comercial în Europa […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În urmă cu 35 de ani, modelul francez din segmentul mediu superior Peugeot 405 obținea titlul european Car of the Year 1988, care a contrubuit pe lângă numeroasele sale calități, la înregistrarea unui mare succes comercial în Europa […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În urmă cu 35 de ani, modelul francez din segmentul mediu superior Peugeot 405 obținea titlul european Car of the Year 1988, care a contrubuit pe lângă numeroasele sale calități, la înregistrarea unui mare succes comercial în Europa […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În urmă cu 35 de ani, modelul francez din segmentul mediu superior Peugeot 405 obținea titlul european Car of the Year 1988, care a contrubuit pe lângă numeroasele sale calități, la înregistrarea unui mare succes comercial în Europa […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În urmă cu 35 de ani, modelul francez din segmentul mediu superior Peugeot 405 obținea titlul european Car of the Year 1988, care a contrubuit pe lângă numeroasele sale calități, la înregistrarea unui mare succes comercial în Europa […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În urmă cu 35 de ani, modelul francez din segmentul mediu superior Peugeot 405 obținea titlul european Car of the Year 1988, care a contrubuit pe lângă numeroasele sale calități, la înregistrarea unui mare succes comercial în Europa […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În urmă cu 35 de ani, modelul francez din segmentul mediu superior Peugeot 405 obținea titlul european Car of the Year 1988, care a contrubuit pe lângă numeroasele sale calități, la înregistrarea unui mare succes comercial în Europa […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În urmă cu 35 de ani, modelul francez din segmentul mediu superior Peugeot 405 obținea titlul european Car of the Year 1988, care a contrubuit pe lângă numeroasele sale calități, la înregistrarea unui mare succes comercial în Europa […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În urmă cu 35 de ani, modelul francez din segmentul mediu superior Peugeot 405 obținea titlul european Car of the Year 1988, care a contrubuit pe lângă numeroasele sale calități, la înregistrarea unui mare succes comercial în Europa […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În urmă cu 35 de ani, modelul francez din segmentul mediu superior Peugeot 405 obținea titlul european Car of the Year 1988, care a contrubuit pe lângă numeroasele sale calități, la înregistrarea unui mare succes comercial în Europa […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În urmă cu 35 de ani, modelul francez din segmentul mediu superior Peugeot 405 obținea titlul european Car of the Year 1988, care a contrubuit pe lângă numeroasele sale calități, la înregistrarea unui mare succes comercial în Europa […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În urmă cu 35 de ani, modelul francez din segmentul mediu superior Peugeot 405 obținea titlul european Car of the Year 1988, care a contrubuit pe lângă numeroasele sale calități, la înregistrarea unui mare succes comercial în Europa […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În urmă cu 35 de ani, modelul francez din segmentul mediu superior Peugeot 405 obținea titlul european Car of the Year 1988, care a contrubuit pe lângă numeroasele sale calități, la înregistrarea unui mare succes comercial în Europa […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În urmă cu 35 de ani, modelul francez din segmentul mediu superior Peugeot 405 obținea titlul european Car of the Year 1988, care a contrubuit pe lângă numeroasele sale calități, la înregistrarea unui mare succes comercial în Europa […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În urmă cu 35 de ani, modelul francez din segmentul mediu superior Peugeot 405 obținea titlul european Car of the Year 1988, care a contrubuit pe lângă numeroasele sale calități, la înregistrarea unui mare succes comercial în Europa […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În urmă cu 35 de ani, modelul francez din segmentul mediu superior Peugeot 405 obținea titlul european Car of the Year 1988, care a contrubuit pe lângă numeroasele sale calități, la înregistrarea unui mare succes comercial în Europa […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În urmă cu 35 de ani, modelul francez din segmentul mediu superior Peugeot 405 obținea titlul european Car of the Year 1988, care a contrubuit pe lângă numeroasele sale calități, la înregistrarea unui mare succes comercial în Europa […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În urmă cu 35 de ani, modelul francez din segmentul mediu superior Peugeot 405 obținea titlul european Car of the Year 1988, care a contrubuit pe lângă numeroasele sale calități, la înregistrarea unui mare succes comercial în Europa […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În urmă cu 35 de ani, modelul francez din segmentul mediu superior Peugeot 405 obținea titlul european Car of the Year 1988, care a contrubuit pe lângă numeroasele sale calități, la înregistrarea unui mare succes comercial în Europa […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În urmă cu 35 de ani, modelul francez din segmentul mediu superior Peugeot 405 obținea titlul european Car of the Year 1988, care a contrubuit pe lângă numeroasele sale calități, la înregistrarea unui mare succes comercial în Europa […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În urmă cu 35 de ani, modelul francez din segmentul mediu superior Peugeot 405 obținea titlul european Car of the Year 1988, care a contrubuit pe lângă numeroasele sale calități, la înregistrarea unui mare succes comercial în Europa […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În urmă cu 35 de ani, modelul francez din segmentul mediu superior Peugeot 405 obținea titlul european Car of the Year 1988, care a contrubuit pe lângă numeroasele sale calități, la înregistrarea unui mare succes comercial în Europa […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În urmă cu 35 de ani, modelul francez din segmentul mediu superior Peugeot 405 obținea titlul european Car of the Year 1988, care a contrubuit pe lângă numeroasele sale calități, la înregistrarea unui mare succes comercial în Europa […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În urmă cu 35 de ani, modelul francez din segmentul mediu superior Peugeot 405 obținea titlul european Car of the Year 1988, care a contrubuit pe lângă numeroasele sale calități, la înregistrarea unui mare succes comercial în Europa […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În urmă cu 35 de ani, modelul francez din segmentul mediu superior Peugeot 405 obținea titlul european Car of the Year 1988, care a contrubuit pe lângă numeroasele sale calități, la înregistrarea unui mare succes comercial în Europa […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În urmă cu 35 de ani, modelul francez din segmentul mediu superior Peugeot 405 obținea titlul european Car of the Year 1988, care a contrubuit pe lângă numeroasele sale calități, la înregistrarea unui mare succes comercial în Europa […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În urmă cu 35 de ani, modelul francez din segmentul mediu superior Peugeot 405 obținea titlul european Car of the Year 1988, care a contrubuit pe lângă numeroasele sale calități, la înregistrarea unui mare succes comercial în Europa […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În urmă cu 35 de ani, modelul francez din segmentul mediu superior Peugeot 405 obținea titlul european Car of the Year 1988, care a contrubuit pe lângă numeroasele sale calități, la înregistrarea unui mare succes comercial în Europa […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În urmă cu 35 de ani, modelul francez din segmentul mediu superior Peugeot 405 obținea titlul european Car of the Year 1988, care a contrubuit pe lângă numeroasele sale calități, la înregistrarea unui mare succes comercial în Europa […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În urmă cu 35 de ani, modelul francez din segmentul mediu superior Peugeot 405 obținea titlul european Car of the Year 1988, care a contrubuit pe lângă numeroasele sale calități, la înregistrarea unui mare succes comercial în Europa […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În urmă cu 35 de ani, modelul francez din segmentul mediu superior Peugeot 405 obținea titlul european Car of the Year 1988, care a contrubuit pe lângă numeroasele sale calități, la înregistrarea unui mare succes comercial în Europa […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În urmă cu 35 de ani, modelul francez din segmentul mediu superior Peugeot 405 obținea titlul european Car of the Year 1988, care a contrubuit pe lângă numeroasele sale calități, la înregistrarea unui mare succes comercial în Europa […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În urmă cu 35 de ani, modelul francez din segmentul mediu superior Peugeot 405 obținea titlul european Car of the Year 1988, care a contrubuit pe lângă numeroasele sale calități, la înregistrarea unui mare succes comercial în Europa […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În urmă cu 35 de ani, modelul francez din segmentul mediu superior Peugeot 405 obținea titlul european Car of the Year 1988, care a contrubuit pe lângă numeroasele sale calități, la înregistrarea unui mare succes comercial în Europa […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În urmă cu 35 de ani, modelul francez din segmentul mediu superior Peugeot 405 obținea titlul european Car of the Year 1988, care a contrubuit pe lângă numeroasele sale calități, la înregistrarea unui mare succes comercial în Europa […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În urmă cu 35 de ani, modelul francez din segmentul mediu superior Peugeot 405 obținea titlul european Car of the Year 1988, care a contrubuit pe lângă numeroasele sale calități, la înregistrarea unui mare succes comercial în Europa […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În urmă cu 35 de ani, modelul francez din segmentul mediu superior Peugeot 405 obținea titlul european Car of the Year 1988, care a contrubuit pe lângă numeroasele sale calități, la înregistrarea unui mare succes comercial în Europa […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În urmă cu 35 de ani, modelul francez din segmentul mediu superior Peugeot 405 obținea titlul european Car of the Year 1988, care a contrubuit pe lângă numeroasele sale calități, la înregistrarea unui mare succes comercial în Europa […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În urmă cu 35 de ani, modelul francez din segmentul mediu superior Peugeot 405 obținea titlul european Car of the Year 1988, care a contrubuit pe lângă numeroasele sale calități, la înregistrarea unui mare succes comercial în Europa […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În urmă cu 35 de ani, modelul francez din segmentul mediu superior Peugeot 405 obținea titlul european Car of the Year 1988, care a contrubuit pe lângă numeroasele sale calități, la înregistrarea unui mare succes comercial în Europa […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În urmă cu 35 de ani, modelul francez din segmentul mediu superior Peugeot 405 obținea titlul european Car of the Year 1988, care a contrubuit pe lângă numeroasele sale calități, la înregistrarea unui mare succes comercial în Europa […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În urmă cu 35 de ani, modelul francez din segmentul mediu superior Peugeot 405 obținea titlul european Car of the Year 1988, care a contrubuit pe lângă numeroasele sale calități, la înregistrarea unui mare succes comercial în Europa […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În urmă cu 35 de ani, modelul francez din segmentul mediu superior Peugeot 405 obținea titlul european Car of the Year 1988, care a contrubuit pe lângă numeroasele sale calități, la înregistrarea unui mare succes comercial în Europa […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În urmă cu 35 de ani, modelul francez din segmentul mediu superior Peugeot 405 obținea titlul european Car of the Year 1988, care a contrubuit pe lângă numeroasele sale calități, la înregistrarea unui mare succes comercial în Europa […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În urmă cu 35 de ani, modelul francez din segmentul mediu superior Peugeot 405 obținea titlul european Car of the Year 1988, care a contrubuit pe lângă numeroasele sale calități, la înregistrarea unui mare succes comercial în Europa […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În urmă cu 35 de ani, modelul francez din segmentul mediu superior Peugeot 405 obținea titlul european Car of the Year 1988, care a contrubuit pe lângă numeroasele sale calități, la înregistrarea unui mare succes comercial în Europa […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În urmă cu 35 de ani, modelul francez din segmentul mediu superior Peugeot 405 obținea titlul european Car of the Year 1988, care a contrubuit pe lângă numeroasele sale calități, la înregistrarea unui mare succes comercial în Europa […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În urmă cu 35 de ani, modelul francez din segmentul mediu superior Peugeot 405 obținea titlul european Car of the Year 1988, care a contrubuit pe lângă numeroasele sale calități, la înregistrarea unui mare succes comercial în Europa […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În urmă cu 35 de ani, modelul francez din segmentul mediu superior Peugeot 405 obținea titlul european Car of the Year 1988, care a contrubuit pe lângă numeroasele sale calități, la înregistrarea unui mare succes comercial în Europa […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În urmă cu 35 de ani, modelul francez din segmentul mediu superior Peugeot 405 obținea titlul european Car of the Year 1988, care a contrubuit pe lângă numeroasele sale calități, la înregistrarea unui mare succes comercial în Europa […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În urmă cu 35 de ani, modelul francez din segmentul mediu superior Peugeot 405 obținea titlul european Car of the Year 1988, care a contrubuit pe lângă numeroasele sale calități, la înregistrarea unui mare succes comercial în Europa […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În urmă cu 35 de ani, modelul francez din segmentul mediu superior Peugeot 405 obținea titlul european Car of the Year 1988, care a contrubuit pe lângă numeroasele sale calități, la înregistrarea unui mare succes comercial în Europa […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În urmă cu 35 de ani, modelul francez din segmentul mediu superior Peugeot 405 obținea titlul european Car of the Year 1988, care a contrubuit pe lângă numeroasele sale calități, la înregistrarea unui mare succes comercial în Europa […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În urmă cu 35 de ani, modelul francez din segmentul mediu superior Peugeot 405 obținea titlul european Car of the Year 1988, care a contrubuit pe lângă numeroasele sale calități, la înregistrarea unui mare succes comercial în Europa […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În urmă cu 35 de ani, modelul francez din segmentul mediu superior Peugeot 405 obținea titlul european Car of the Year 1988, care a contrubuit pe lângă numeroasele sale calități, la înregistrarea unui mare succes comercial în Europa […]
În urmă cu 35 de ani, modelul francez din segmentul mediu superior Peugeot 405 obținea titlul european Car of the Year 1988, care a contrubuit pe lângă numeroasele sale calități, la înregistrarea unui mare succes comercial în Europa dar și la o carieră longevivă la nivel mondial pe continentele din Asia, Africa și America de Sud, acolo unde a fost fabricat până în anul 2013.
La începutul anilor ’80, grupul auto francez PSA (Peugeot-Citroen-Talbot) se confrunta cu numeroase probleme financiare. Dintre acestea, cele mai mari erau înregistrate de către producătorul Peugeot iar singura speranță era legată de lansarea comercială a viitorului model din clasa mică, 205, aflat atunci în faza finală de dezvoltare a proiectului, un model care, după cum știm, a contribuit enorm la revitalizarea brandului Peugeot și la ieșirea acestuia din perioada dificilă de ordin financiar cu care acesta se confrunta. O parte din motivele care au stat la baza crizei financiare grave a grupului PSA s-au regăsit în gamele mărcilor respective, formate din modele destul de vechi și care nu mai erau atractive. Modelul 205 din clasa mică a reprezentat primul pas în revigorarea gamei Peugeot iar următorul pas fiind consemnat cu modelul 309 din clasa compactă. Al treilea pas a avut loc mai târziu cu modelul 405 din clasa medie superioară, inițiat în 1982 pentru a înlocui modelul 305, care debutase cu cinci ani în urmă. Prin urmare, în anul 1982 a demarat proiectul denumit D60, care viza dezvoltarea viitorului model 405.
Conducerea Peugeot de la acea dată, l-a numit pe Pierre Bouillaud ca manager pentru proiectul D60. În ceea ce privește designul, au fost puse în competiție încă o dată, centrul de stil Peugeot din La Garenne-Colombes și studiourile Pininfarina din Torino, aflate de zeci de ani în strânsă colaborare pentru realizarea unor importante modele. Până la sfârșitul anului 1982 au fost realizate numeroase schițe pe hârtie din care în ianuarie 1983 au fost selectate de conducerea grupului PSA, fiind păstrate doar câteva realizări din care una realizată de studiourile Pininfarina. După aceasta din urmă, a fost realizat un model tridimensional ale cărui linii au fost retușate de către Gerard Welter, directorul centrului de stil Peugeot de la acea vreme, autor inclusiv al liniilor lui Peugeot 205. Finalizat în aprilie 1983, primul prototip de stil la scară reală al viitorului model 405, a fost perfecționat două luni mai târziu.
Stilul definitiv pentru viitorul model de clasă medie superioară Peugeot a fost aprobat și „înghețat” în martie 1984. Din acel moment, evoluțiile ulterioare ale proiectului D60 au avut ca scop adaptarea proiectului la specificațiile impuse de conducerea PSA în ianuarie 1984. Astfel, s-au făcut numeroase perfecționări în ceea ce privește partea aerodinamică, în special poziționarea motorului cât mai jos posibil, astfel încât, capota motorului să fie plonjată și partea frontală să fie ușor înclinată spre față. Aceste perfecționări au condus într-un final la obținerea unui excelent coeficient aerodinamic CX de 0.31. Cu toate acestea, dorința de optimizare a spațiului interior a reprezentat deasemenea o prioritate pe tot parcursul fazei de proiectare a automobilului. Ca și în cazul modelelor 205 și 309, modelul superior 405 a fost proiectat cu ajutorul CAD (Computer Aided Design). Această tehnologie a permis optimizarea volumelor interiorului, nu doar în ceea ce privește spațiul rezervat pasagerilor, ci și pentru a permite o mai bună sistematizare a altor componente, spre exemplu rezervorul de combustibil. În cazul interiorului, stilul a fost semnat de către Paul Bracq, cel care proiectase deja interioarele cu grupul planșă de bord-tablou de bord-volan pentru unele modele Peugeot anterioare.
În februarie 1985, primul dintr-un număr de 43 prototipuri a fost finalizat pentru testele pe pista PSA din Belchamp, lângă Sochaux, pentru a evalua fiabilitatea mecanicii și pentru a putea realiza modificări și îmbunătățiri acolo unde este necesar. Au fost efectuate și teste de impact care au implicat cinci dintre aceste prototipuri, pentru a evalua nivelul de siguranță pasivă. Tot în cursul anului 1985 s-au investit 23 de milioane de franci pentru demararea procesului de industrializare a proiectului, uzina de la Sochaux fiind desemnată ca loc de producție pentru viitorul 405. În acest scop, au fost introduse noi utilaje pentru asamblare automată, noi roboți care să aibă costuri de producție optimizate.
Producția efectivă a modelului din clasa medie superioară de la Peugeot a demarat în aprilie 1987, cu aproximativ o lună înainte de prezentarea oficială, care a avut loc la palatul Zenith din Paris pe data de 27 mai.
Dezvoltat pe platforma tehnică a modelului din grupul PSA din același segment, Citroen BX, Peugeot-ul 405 era propus cu o caroserie în trei volume cu 4 uși și 5 uși comparabilă ca dimensiuni (Lxlxh: 4,410×1,690×1,410 m, ampatament 2,670 m ) cu cele ale principalelor modele concurente Audi 80, Austin Montego, Ford Sierra, Opel Vectra și Renault 21, fiind caracterizată printr-um design cu linii întinse și elegante care erau strâns legate de cele ale ultimelor două modele lansate anterior în gama Peugeot, 205 și respectiv 309. Partea frontală se caracteriza prin grupuri optice mai înguste decât cele folosite la celelalte modele din gamă și prin grila cu trei benzi orizontale, în centrul căreia se evidenția sigla tradițională Peugeot. În schimb, partea din spate era caracterizată prin blocuri optice de formă trapezoidală unite între ele printr-o bandă de plastic de culoare neagră. Interiorul beneficia de o planșă de bord atent studiată din punct de vedere ergonomic cu o consolă centrală ușor îndreptată către postul de conducere și un tablou de bord complet și perfect lizibil. Din echipamentul de dotări, în funcție de nivelul de echipare nu lipseau instalația de aer condiționat, trapa cu acționare manuală, volanul reglabil, scaunul șoferului cu reglaj lombar și pe înălțime, geamurile față-spate acționate electric, închiderea centralizată a potierelor și portbagajului, instalația audio stereo și geamurile atermice cu tentă fumurie.
Din punct de vedere mecanic, Peugeot 405 avea implementată o schema tehnică de tipul „totul în față”, cu motorul poziționat frontal transversal, grupul format din cutia de viteze-diferențialul amplasat în față și tracțiunea deasemenea pe roțile din față. Suspensia era independentă cu amortizoare hidraulice și bare stabilizatoare, cea din față era de tip McPherson cu arcuri elicoidale, în timp ce partea din spate dispunea de brațe tip tiranți și bare de torsiune. Sistemul de frânare era servoasistat fiind dotat cu discuri la puntea față și tamburi la puntea spate plus dispozitiv ABS opțional pentru motorizările mai puternice, cu excepția versiunii de vârf a gamei Mi16, care era dotată cu discuri pe ambele punți, cu cele din față ventilate plus dispozitiv ABS în standard. Sistemul de direcție era de tipul cu cremalieră care cu excepția versiunilor 1.6 GL/GR, era prevăzută opțional cu servoasistare (în standard pentru SRi și Mi16).
La debutul său pe piață în iulie 1987, modelul francez a fost propus cu patru motorizări pe benzină cu 4 cilindri în linie: de 1.580 cmc cu distribuție cu un ax cu came în chiulasă, alimentat cu carburator dublu corp Solex și cu o putere de 92 CP; de 1.905 cmc cu distribuție cu un ax, alimentat cu carburator și cu o putere de 107 CP; 1.905 cmc cu cu distribuție cu un ax, alimentat cu injecție electronica Bosch L-Jetronic și cu o putere de 125 CP; 1.905 cmc cu distribuție cu două axe și 4 supape pe cilindru, alimentat cu injecție electronică Bosch Motronic și cu o putere de 160 CP. Cele patru motoare erau asociate în standard cu o cutie de viteze manuală cu 5 trepte. Motoarele asigurau o viteză maximă cuprinsă între 177 km/h (motor 1.6) și 220 km/h (motor 1.9 16V) în timp ce accelerația de la 0 la 100 km/h se putea realiza între 11,6 secunde (motor 1.6) și 8,6 secunde (motor 1.9 16V).
Gama modelului francez era compusă la începutul carierei din șase versiuni: GL disponibilă în combinație cu motorizarea de 1,6 litri, GR oferită cu motorizările de 1,6 și 1,9 litri (107 CP), GRi propusă cu motorizarea de 1,9 litri (125 CP), SR disponibilă cu motorizările de 1,6 și 1,9 litri (107 CP), SRi oferită cu motorizarea de 1,9 litri (125 CP) și Mi16 propusă cu motorizarea de 1,9 litri (160 CP) care se deosebea la exterior prin barele de protecție integrate cu spoiler, cel anterior cu proiectoare suplimentare, eleronul posterior, pragurile aerodinamice și jantele de15 țoli din aliaj cu design elaborat iar la interior prin scaunele profilate și volanul sport cu trei brațe îmbrăcat în piele.
În octombrie 1987, gama modelului a fost extinsă cu versiunea 1.4 GL, care avea în dotatre un motor cu o capacitate de 1.360 cmc având distribuție cu un ax, alimentat cu carburator simplu corp care dezvolta 65 CP și era oferit în combinație cu o cutie de viteze manuală cu 4 trepte (opțional 5 trepte).
Succesul modelului francez din clasa medie superioară Peugeot 405 nu a întârziat să apară. La acest succes au contribuit atu-uri ca design-ul elegant și personalizat, comportamentul rutier care oferea un bun compromis între sport și confort, habitaclul și portbagajul spațioase (470 dmc), confortul ridicat la rulare, numeroasele versiuni disponibile și prețul atractiv. Însă, mai presus de toate, succesul a venit în urma titlului european Car of the Year 1988, acordat de cele mai cunoscute publicații de specialitate fiind al doilea model Peugeot care câștigase acest titlu după 504 în anul 1969.
În martie 1988, gama a fost extinsă odată cu introducerea a două motoare diesel, din care una aspirată de 1.905 cmc capabilă să livreze o putere de 70 CP propusă în versiunile de echipare GLD și GRD precum și una supraalimentată cu turbocompresor de 1.769 cmc care era în măsură să furnizeze 92 CP oferită în versiunile de echipare GRDturbo și SRD turbo. Patru luni mai târziu, își face debutul varianta de caroserie break cunoscută ca 405 Break care dispunea de un portbagaj variabil cu un volum de 392/1.640 dmc, banchetă spate fracționabilă și care înlocuia în gamă varianta similară a modelului 305. La debut, 405 Break era propus în versiunile: 1.6 GR, 1.9 GR și SR, 1.9 SRI, GLD, GRD, GRD Turbo și SRD Turbo. Către finalul aceluiași este lansată versiunea Automatic, echipată cu o transmisie automată cu 4 trepte de producție ZF și oferită la început în combinație cu motorizarea pe benzină de 1,9 litri (107 CP) alimentată cu carburator iar ulterior și cu cea pe benzină de 1,9 litri (125 CP) alimentată cu injecție și nivelul de echipare SRi.
Ediția din 1989 a Salonului Auto de la Geneva, aduce premierea versiunilor 405 GR X4 și SR X4 care dispuneau de tracțiune integrală și echipate cu propulsorul pe benzină de 1,9 litri alimentat cu carburator și care furniza acum 110 CP. În luna octombrie al aceluiași an, tracțiunea integrală este introdusă și pe versiunea de top din gamă, aceasta fiind denumită 405 Mi16 X4, ale cărui calități sportive au fost mai bine puse în valoare cu ajutorul acestui tip de transmisie care a contribuit la creșterea semnificativă a limitelor ținutei de drum. Datorită acestor caracteristici, această versiune a fost utilizată cu succes în competiții extreme pe suprafețe dificile, unde tracțiunea integrală i-a permis lui 405 Mi16 X4 să se afirme. Un bun exemplu în acest sens îl reprezintă câștigarea celebrei curse Paris – Dakar la clasa sa la edițiile din anii 1989 și 1990, în acest caz versiunea fiind denumită 405 T16 GR. Către finalul anului 1989, puterea motorului versiunii 406 1.4 GL a fost majorată de la 65 la 70 CP, în timp ce versiunea 405 GRi a fost înlocuită cu versiunea 405 Si, cu același motor de 1,9 litri (125 CP) și nivel de echipare.
În cursul anului 1990, cea mai importantă actualizare a fost introducerea unei noi cutii de viteze, cunoscută sub codificarea BE3 și care o înlocuia pe cea precedentă denumită BE1.
La începutul anului 1991 a fost efectuată o ușoară scădere a puterii la unele motoare, în special la cele pe benzină de 1,9 litri având distribuție cu un ax cu came alimentate cu carburator (de la 110 la 107 CP) și cu injecție (de la 125 la 123 CP) precum și la cel turbo diesel de 1,8 litri (de la 92 la 90 CP). Cu ocazia Salonul Auto de la Geneva din același an au fost prezentate două noi versiuni de lux, 405 STI cu motor pe benzină de 1,9 litri (123 CP) și 405 STD Turbo cu motor turbo diesel de 1,8 litri (90 CP) echipate în standard cu ABS, scaune față încălzite și reglabile pe mai multe pozții, tapițerie din piele, jante din aliaj cu design specific.
Primul și singurul facelift efectuat modelului Peugeot 405 a fost efectuat în iulie 1992. Acesta a vizat la exterior în special partea din spate acolo unde banda din material plastic de culoare neagră a fost eliminate iar blocurile optice au fost reproiectate. Această modificare a fost realizată pentru coborârea pragului de încărcare al portbagajului, inițial la nivel cu blocurile optice și care acum se situa la același nivel cu bara de protecție. La interior, a fost introdusă o planșă de bord de concepție nouă, un volan reproiectat, noi panouri pentru portiere precum și noi materiale pentru finisări. Confortul a fost deasemnea îmbunătățit prin diminuarea zgomotelor la rulare și prin suplimentarea listei de dotări (retrovizoare exterioare cu reglaj electric, trapă cu acționare electrică, centuri de siguranță reglabile pe înălțime, instalație de spălare a farurilor, display digital pentru temperatura exterioară, dată și oră, cotieră față).
În același timp, în privința gamei de motorizări, au existat numeroase actualizări. Astfel, motorul pe benzină de 1,4 litri de la baza gamei beneficia de alimentare cu injecție electronică monopunct și care livra 75 CP, cel de 1,6 litri a fost deasemenea dotat cu injecție electronica monopunct care furniza 88 CP, motorul de 1,9 litri alimentat cu carburator a fost înlocuit cu unul de 1,8 litri alimentat cu injecție electronică multipunct capabil să dezvolte 101 CP, cel de 1,9 litri alimentat cu injecție a fost înlocuit cu unul de 2 litri alimenta cu injecție electronică multipunct și cu o putere de 121 CP iar cel de 1,9 litri cu injecție și distribuție cu două axe și 16 supape a fost înlocuit cu unul nou de 2 litri în aceeași configurație dar cu o putere de 152 CP. Noutățile au vizat inclusiv gama motorizărilor diesel, unde motorul turbo diesel de 1,8 litri a fost înlocuit cu unul de 1,9 litri a cărui putere a crescut ușor, de la 90 la 92 CP. Tot ca noutăți de ordin tehnic merită menționată suspensia revizuită care acum era reglată ușor mai ferm, introducerea ABS-ului opțional și la versiunile de la baza gamei și direcția servoasistată care devine dotare standard. Gama de versiuni a fost ușor redusă, prin elimarea versiunilor Mi16 X4 și GR X4.
La începutul anului 1993 are loc lansarea unei noi versiuni sport, 405 T16 fabricată într-o serie limitată de 1.043 unități și care era echipată cu un propulsorul pe benzină de 2 litri cu 16 supape dar în acest caz alimentat cu injecție electronică secvențială și supraalimentat cu turbocompresor Garrett VAT25 cu geometrie variabilă care dezvolta o putere maximă de 200 CP, permițând un sprint de la 0 la 100 km/h în 7,1 secunde și o viteză maximă de 235 km/h. Peugeot 405 T16 dispunea de tracțiune integrală permanentă și roți spate autodirecționale.
În iulie 1994 gama modelului 405 a fost reactualizată prin eliminarea motorizării pe benzină de 1,4 litri precum și versiunile SR X4, STI și STD Turbo, în același timp fiind introduse versiunile de echipare Sillage, Style și Signature care înlocuiau versiunile GL, GR și respectiv SR. Un an mai târziu în iulie, gama Peugeot-ului 405 a fost redusă și mai mult odată cu eliminarea versiunilor sportive Mi16 și T16.
În octombrie 1995, producția variantei de caroserie berlină a modelului 405 este stopată fiind înlocuită cu varianta similară a modelului succesor 406. În schimb, varianta break a continuat să fie fabricată până la finalul anului 1995 când a fost succedată de varianta break SW a modelului 406. Numărul total de exemplare fabricate pentru piața europeană a fost de 2.490.693, însă, cariera modelului francez Peugeot 405 a continuat cu numerose facelift-uri și diferite specificații pe alte trei continente (Asia, Africa și America de sud) fiind produs cu succes în țări precum Iran, Egipt și Argentina.
Foto: Peugeot; Arhivă
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul Auto Retro Passion pentru mai multe informații AICI
Site-ul nostru folosește cookies pentru a asigura utilizatorii de o experiență cât mai bună. Dând click pe OK, confirmați că sunteți de acord cu Termenii și condițiile.OkPolitica De ConfidentialitatePolitica Cookies
GDPR
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.