Divizia Jaguar Classic va realiza un număr limitat de unități al modelului C-Type în varianta nouă denumită Continuation pentru a sărbători 70 de ani de la câștigarea ediției din 1951 a cursei de 24h de la Le Mans.
- Jaguar Classic sărbătorește 70 de ani creând un număr limitat de exemplare construite manual ale legendarului model de competiții din anii ’50.
- Noile exemplare ale modelului Jaguar C-Type dotate cu frâne pe discuri complet autentice vor fi construite de experții Jaguar Classic la divizia Jaguar Land Rover Classic Works din Coventry, Marea Britanie.
- Programul Continuation va permite clienților Jaguar să achiziționeze pentru prima dată un nou exemplar construit din fabrică al modelului C-Type câștigător în cursa de 24h de la Le Mans în 1951 și 1953.
- Noul configurator online dă viață datelor de inginerie 3D CAD, permițând clienților potențiali să-și personalizeze virtual exemplarul de Jaguar C-Type preferat cu ajutorul lui classicvisualiser.jaguar.com
- Solicitările clienților pentru Jaguar Classic trebuie făcute folosind: www.jaguar.com/classic, +44 (0) 2476 566 600, sales@classic-jaguarlandrover.com
- Pentru actualizări regulate de la Jaguar Classic, inclusiv progresul noilor exemplare de C-Type Continuation trebuie accesat noul cont oficial @Jaguar.Classic de pe Instagram.
28 ianuarie 2021, la Coventry, Marea Britanie, divizia Jaguar Classic sărbătorește cea de-a 70-a aniversare a legendarului model de competiții C-Type prin crearea unei serii limitate a noului model C-Type Continuation, care vor fi construite în cadrul secției Classic Works din Coventry.
Programul C-Type Continuation va permite entuziaștilor curselor istorice să achiziționeze pentru prima dată un nou exemplar construit din fabrică al ultimului model C-Type din 1953 dotat cu frâne pe disc autentice direct de la Jaguar.
Modelul C-Type, care a fost fabricat inițial între anii 1951- 1953, a fost renumit pentru forma sa excepțional de fluidă și aerodinamică creată de către designerul de la Jaguar Cars, Malcolm Sayer. Acest model a câștigat cursa de 24h de la Le Mans încă de la debutul său în anul 1951, marcând prima dintre cele șapte victorii Jaguar la cursa franceză de anduranță.
Din anul 1952, modelul C-Type a reprezentat o premieră la nivel mondial prin adoptarea unei tehnologii inovatoare cu sistem de frânare cu discuri în motorsport. Cu acest sistem revoluționar dezvoltat de Jaguar și Dunlop, a fost obținută prima victorie pentru o mașină dotată cu frâne pe disc cu Stirling Moss în Grand Prix-ul de la Reims din Franța dar și contestat în cursa Mille Miglia din Italia.
Cu acest model a fost câștigată și ediția din 1953 a cursei de la Le Mans, o altă premieră pentru sistemul de frânare cu discuri și, de asemenea, s-a bucurat de succes în rândul piloților privați, ceea ce a contribuit la obținere de către Jaguar a titlului de vicecampion în primul campionat mondial Sportscar Championship.
UN ADEVĂRAT LORD JAGUAR XJ – ANIVERSEAZĂ 50 DE ANI
Dan Pink, directorul Jaguar Classic, a declarat: „Condus de unii dintre cei mai admirați piloți de curse din istorie, C-Type a pus bazele succesului Jaguar în cursele de anduranță și este sinonim cu inovația de proiectare și inginerie. După 70 de ani, Jaguar Classic este mândru că poate folosi cele mai noi inovații în tehnologia de fabricație – alături de abilitățile tradiționale și expertiza de neegalat – pentru a reintroduce această mașină legendară și pentru ca o nouă generație de entuziaști să se bucure ″.
Dintre cele 53 de exemplare de Jaguar C-Type construite între anii 1951 – 1953, 43 au fost vândute unor proprietari privați, dar specificațiile de producție s-au limitat la sistemul de frânare cu tamburi, alimentarea cu două carburatoare SU și 200 CP, aflate în standardul modelului prezentat în 1951.
Un număr de 8 noi exemplare C-Type Continuation vor fi construite pentru un eveniment de celebrare inspirat din cursele istorice, pentru proprietarii lor în 2022. Fiecare exemplar va reflecta specificațiile mașinii câștigătoare în cursa de la Le Mans din 1953, inclusiv un motor cu 6 cilindri de 3,4 litri cu trei carburatoare Weber 40DCO3 pentru un total de 220 CP și sistem de frânare cu discuri.
Bazându-se pe experiența acumulată cu programele anterioare Jaguar Classic Continuation pentru Lightweight E-Type, XKSS și D-Type, inginerii de la Jaguar Classic au consultat arhivele Jaguar și datele de scanare cu referințe preluate de la un exenplar original de C-Type împreună cu cel mai recent computer asistat tehnologie de proiectare pentru a crea cel mai autentic și nou C-Type posibil.
Accesul exclusiv la desenele inginerești originale și înregistrările companiei create de echipa de dezvoltare originală al Jaguarului C-Type – inclusiv Malcolm Sayer, managerul competițiilor Lofty England și inginerii William Heynes, Bob Knight și Norman Dewis – asigură menținerea corectă a specificațiilor autentice din 1953.
RANGE ROVER CELEBREAZĂ JUMĂTATE DE SECOL
Luând aceste date inginerești CAD mai departe, pentru prima dată Jaguar Classic este de capabil să ofere clienților posibilitatea de a-și vizualiza noul C-Type Continuation utilizând un configurator online special conceput. Acest nou instrument de la classicvisualiser.jaguar.com le permite utilizatorilor să compare opțiunile de culoare dintre cele 12 culori exterioare autentice și 8 culori interioare disponibile și să aplice unele detalii de curse opționale, cum ar fi insigna pe volan și insigna de pe capotă.
Opțiunile suplimentare disponibile pentru clienții C-Type Continuation includ un sistem de retenție a cablajului aprobat de FIA sau un roll bar de protecție la răsturnare. Nu doar pentru spectacol, aceste noi exemplare de C-Type autentice vor fi eligibile pentru curse istorice, circuite și utilizare pe unele drumuri.
Vizitați www.jaguar.com/classic, unde puteți găsi mai multe informații despre gama completă de automobile, servicii, piese și experiențe oferite de Jaguar Classic.
Text: Auto Retro Passion
Foto: Jaguar Classic
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul Auto Retro Passion pentru mai multe informații AICI