ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț […]
Pentru că în ultimul timp, tot mai mulți pasionați și colecționari din România ne-au contactat în vederea consilierii pentru achiziționarea unor automobile din categoria old și youngtimer pentru un preț de maxim 5.000 de euro, ne-am gândit să venim în sprijinul acestora și să le prezentăm pe scurt cu ocazia demarării acestei noi rubrici un număr de 10 exemple cu modele care se pot încadra cu ușurință la categoria Vehicul Istoric. Selecția variază de la începutul anilor ’80 și până la mijlocul anilor ’90, începând cu modele din clasa mică precum Renault 5 (Supercinq) și terminând cu modele din segmentul de lux cum ar fi Jaguar XJ6/12 (XJ40) sau cel cabrio cu Mazda MX-5.
Odată cu împlinirea a 30 de ani, automobilele pot obține un atestat de vehicul istoric eliberat de Retromobil Club România, Autoritatea Națională – FIVA (Federation International de Vehicles Ancienne) pe baza căruia Registrul Auto Român va face mențiunea de ″Vehicul Istoric″ în cartea de identitate a automobilului respectiv și în acest fel automobilul devine oficial unul clasic fiind inclus în “patrimoniul cultural al autovehiculelor”. În plus față de vârsta împlinită de 30 de ani, condiția prealabilă pentru aprobarea atestatului de vehicul istoric este ca starea respectivului automobil să fie una cât mai bună și bineînțeles originală și conformă cu specificațiile producătorului auto respectiv.
Mulțumită acestei certificări de ″Vehicul Istoric″, automobilul respectiv beneficiază conform legislației în vigoare din țara noastră, de scutire de impozit și plata rovinietei iar prin compania de asigurări parteneră a Retromobil Club Romania sunt oferite asigurări tip RCA la prețuri reduse membrilor clubului deținători de vehicule istorice pe o perioadă de 6 luni.
Pentru un preț de maxim 5.000 de euro pe piețele din țările occidentale pot fi găsite cu ușurință exemplare aflate într-o stare destul de bună și care se pot încadra cu ușurință la categoria ″Vehicul Istoric″. Pentru fiecare din cele 10 modele prezentate am descris pe scurt cariera lor cu versiunile cele mai importante, motoarele disponibile în gamă, dotările de siguranță și confort cele mai cunoscute dar și problemele cele mai frecvente sau punctele sensibile cu care s-au confruntat respectivele modele de-a lungul carierei precum și prețurile la care pot fi găsite la vânzare plus cotațiile actuale furnizate de către firma specializată Classic-Analytics.
În timpul pandemiei, oamenii din țara noastră și nu numai economisesc greu. În stare bună, nici unul dintre exemplarele de la baza gamei modelelor prezentate în acest material nu costă mai mult de 5.000 de euro iar cu suma respectivă de cele mai multe ori este suficientă doar pentru avansul la achiziționarea unui automobil nou. Prețul de achiziție reprezintă adesea doar începutul investiției. Despre orele de mentenanță indiferent dacă sunt plătite sau doar efectuate singur de proprietar și facturile pieselor putem spune că, consolează faptul că nu există pierderi de valoare ci mai degrabă creșterea valorii în timp a automobilului clasic respectiv conform specialiștilor de la Classic Data sau Classic-Analytics.
Celebrul designer italian Marcello Gandini care anterior a creat stilul unor modele sport legendare precum Lamborghini Miura sau Lancia Stratos, a proiectat inclusiv designul celei de-a doua generații Renault 5 (cunoscută și ca Supercinq) lansată în septembrie 1984. Modelul de clasă mică de la Renault având caroserie tip hatchback cu 3 sau 5 uși, a continuat succesul comercial al primei generații (lansată în 1972) în anii ’80 și până la ieșirea completă din gamă în 1996 iar potrivit reclamei, a fost primul model Renault proiectat folosind sistemul CAD / CAM. Un sub-cadru în față și o suspensie cu bare de torsiune în spate introduse pe această a doua generație Supercinq, au oferit un confort bun la rulare, în timp ce motorul poziționat transversal și dimensiunile ușor majorate au oferit mai mult spațiu în habitaclu iar noile dotări opționale suplimentare (servodirecție, cutie de viteze cu 5 trepte, geamuri față acționate electric, retrovizoare exterioare reglabile din interior, închidere centralizată pentru portiere, banchetă spate fracționabilă) au sporit confortul și versatilitatea modelului francez din clasa mică. Orice pasionat își poate alege versiunea preferată dintr-o gamă vastă oferită de Renault, existând versiuni economice (L, TL, C, TC, TR), confortabile (Automatic, GTL, GTR, TS, TSE,) sau sportive (GTX). Supercinq rămâne și în zilele noastre atractiv pentru că este practic și simplu din punct de vedere tehnic. Versiunea nobilă Baccara cu motor pe benzină de 1.7L și 92 CP lansată în 1987 având dotări premium în standard (servodirecție, tapițerie din piele, radio casetofon) și finisări luxoase din lemn și piele este foarte apreciată și căutată, R5 Baccara fiind unul dintre primele modele de clasă mică care au arătat mai luxos însă prețurile acestei versiuni depășește de cele mai multe ori suma de 5.000 euro. Același lucru este valabil și pentru versiunea sportivă GT Turbo de 115 sau 120 CP. Celelalte versiuni de echipare și dotate cu motoare pe benzină de 1L (42 CP), 1.1L (47 CP), 1.2L (55 CP), 1.3L (60 – 72 CP) și 1.7L (92 CP) sau diesel de 1.6L (55 CP) aflate într-o stare bună se găsesc la prețuri începând cu 1.200 euro. Modelul bestseller de la Renault a beneficiat în anii 1987 și 1990 de câte un ușor facelift care a vizat atât exteriorul cât și interiorul dar și partea tehnică și dotările. La cumpărare, trebuie acordată o atenție deosebită articulației brațului triunghiular inferior de la suspensia față care este unul fragil la exemplarele fabricate până în 1993, burdufurile cardanelor care se deteriorează frecvent până în 1991 precum și ruginii în special în zonele din jurul parbrizului, montanților față și marginile lunetei. Versiunea cea mai atractivă în ceea ce privește raportul performanțe/confort/dotări, R5 GTX, ajunge să fie cotată de către Classic Analytics între 4.200 – 5.600 euro în funcție de rulaj, dotări și anul fabricației în cazul exemplarelor aflate într-o stare bună (Nota 2).
Cu siguranță că, milioane de șoferi germani au învățat să conducă un automobil la volanul unui Volkswagen Golf II care a debutat în septembrie 1983 și a fost înlocuit cu a treia generație în 1991. Pentru destul de mulți șoferi, un Golf II a reprezentat, de asemenea și prima mașină achiziționată. În funcție de dorințe, fiecare își putea găsi versiunea potrivită dintr-o gamă vastă pusă la dispoziție de producătorul german. Cei care economiseau optau pentru versiunea C cu 3 uși și motor pe benzină de 1.1L și 55 CP sau cu motor diesel de 1.6L și 54 CP. Pentru cei care doreau un stil de conducere mai sportiv se puteau orienta către versiunea GTD turbodiesel cu motor de 1.6L și 70 CP sau versiunile GTI sau GTI 16V cu motor pe benzină de 1.8L cu injecție care furniza 112 și respectiv 136 CP. Chiar și cei cu pretenții mai burgheze puteau opta pentru versiunile speciale: Match, Memphis, Manhattan sau GT Special care ofereau dotări specifice și detalii personalizate la exterior și interior. Însă cea mai mare parte dintre clienți au optat pentru versiunea CL cu 5 uși cu motoare pe benzină de 1.6L și 72 CP sau 1.8L și 90 CP. În anii 1987 și 1989 modelul de succes de la Volkswagen a beneficiat de câte un lejer restyling concretizat cu îmbunătățiri la nivelul detaliilor atât la exterior cât și la interior, de ordin tehnic (aprindere electronică, frâne cu discuri spate la versiunile mai performante) și la echipamentul de dotări opționale (ABS, geamuri cu tentă fumurie, tetiere pentru locurile din spate, radio casetofon). Pentru un preț începând de la circa 1.400 euro se găsesc numeroase exemplare în stare bună mai ales cele în versiunile C, CL și GL cu diferite motorizări. În schimb, versiunile mai rare precum GT sau Syncro (cu tracțiune integrală) din 1986 sau cele speciale se găsesc la prețuri începând de la aproximativ 2.700 euro. Cele mai căutate sunt bineînțeles versiunile sportive GTI și GTI 16V dar prețurile acestora depășesc cu mult nivelul de 5.000 euro. Chiar și un Golf II bine conservat poate rugini după zeci de ani de utilizare, în special la ramele geamurilor laterale, praguri, pe clapeta bușonului de umplere a rezervorului de combustibil, în jurul lunetei, a montanților față sau în jurul parbrizului. Trebuie știut că, senzorii, furtunurile și garniturile de la motor se uzează destul de repede iar treapta a doua a cutiei de viteze se cuplează cu dificultate atunci când sincronizarea este uzată. De asemenea, au fost semnalate incidente la pompa de apă până în anul 1990 și scurgeri de ulei de la motor după un rulaj de 80.000 km iar rulmenții, circuitele de la sistemul de frânare și evacuarea trebuie atent verificate. Pentru versiunea GT aflată în condiții bune (Nota 2), Classic Analytics oferă o cotație situată între 4.100 – 5.500 euro în funcție de anul fabricației, rulaj și dotări.
Designerul Marcello Gandini care a lucrat pentru o lungă perioadă la studiourile carosierului Bertone, a proiectat în anul 1979 un studiu de design pentru Volvo numit Tundra, ca posibil succesor al modelului 343/345. Pentru conducerea Volvo, conceptul Tundra s-a dovedit a fi prea spectaculos și la care ulterior a renunțat. Trei ani mai târziu, stilul conceptului Tundra s-a regăsit în designul modelului din clasa medie Citroen BX fabricat între anii 1982 – 1992, care a fost primul model Citroen proiectat cu sistemul CAD / CAM. Succesorul modelului GS, era la fel de ingenios, dispunând de suspensie hidropneumatică, frâne cu discuri și un hayon generos dimensionat realizat din material plastic. Gama de motorizări era acum compusă din unități pe benzină cu 4 cilindri în linie poziționate transversal în locul celor boxer cu 4 cilindri opuși amplasate longitudinal. Echipamentul de dotări opționale includea acum: aerul condiționat, servodirecția, geamurile față electrice, închiderea centralizată a portierelor, trapa cu acționare manuală și bancheta spate fracționabilă. Au fost propuse inclusiv o variantă de caroserie break denumită Evasion din 1985 dar și versiuni sportive GTI din 1986 și GTI 16V din 1987 sau cu tracțiune integrală din 1989. Prima serie se evidenția prin tabloul de bord cu vitezometru cu tambur rotativ și comenzile principale amplasate pe doi sateliți (soluție regăsită și pe modelele contemporane Axel, Visa, CX și XM). Din 1986 odată cu lansarea celei de-a doua serii care a beneficiat de un restyling, au fost introduse instrumentele de bord tradiționale de formă circulară și comutatoare rotative pentru sistemul de încălzire-ventilație dar și noi accesorii opționale (ABS, radio-casetofon, jante din aliaj, geamuri cu tentă fumurie). În 1989 este realizată o nouă actualizare a modelului care se deosebea prin unele restilizări la detaliile de la exterior precum și noi dotări opționale (computer de bord, retrovizoare exterioare cu reglaj electric, instalație audio stereo). De-a lungul carierei, gama de motorizări a fost destul de vastă cu unități pe benzină de 1.1L (55CP), 1.4L (62 – 72 CP), 1.5L (89 CP), 1.6L (90 CP), 1.9L (105 CP) cu carburator sau 1.9L (125 CP) cu injecție precum și diesel de 1.9L aspirat (65 – 72 CP) sau turbo (90 CP). Prețurile pentru exemplarele în stare bună pornesc de la circa 1.800 euro iar pentru un preț de maxim 5.000 de euro se pot găsi inclusiv exemplare în stare bună ale versiunilor GTI, 4×4 sau unele dintre numeroasele versiuni speciale precum: Leader, Biarritz sau Millesime. La cumpărarea unui exemplar al modelului francez trebuie verificat în special sistemul hidropneumatic al suspensiei dacă a fost revizuit la timp, carburatorul care se dereglează frecvent dar și suportul motorului, marginile portierelor, rama parbrizului, montanții față și pasajele roților care sunt predispuse la rugină cu precădere la exemplarele înainte de faceliftul din 1986. Versiunea sportivă 19 GTI ajunge să fie cotată de către specialiștii de la Classic-Analytics între 4.800 și 6.600 euro pentru exemplarele aflate în condiții bune (Nota 2) în funcție de anul producției, kilometrii parcurși și accesoriile din dotare.
Modelul din clasa medie superioară Alfa 75, aflat în gama producătorului italian Alfa Romeo între anii 1985 – 1992, oferă performanțe destul de bune chiar de la motorizarea de bază ( Alfa 75 1.6 – viteză maximă 180 km/h, accelerație 0 – 100 km/h în 10.6 secunde), un comportament echilibrat cu un pronunțat caracter sportiv, plăcere în conducere și numeroase dotări. Succesorul modelului Giulietta, a preluat cu unele îmbunătățiri platforma tehnică și o parte din structura caroseriei de la acest model. Echipa de tehnicieni, a introdus sistemul de frânare cu discuri ventilate în față la motorizările mai mari, direcția servoasistată opțional și a îmbunătățit manevrabilitatea schimbătorului de viteze în timp ce designerului șef de la Alfa Romeo, Ermanno Cressoni, a restilizat și modernizat mare parte din designul caroseriei. De același tratament s-a bucurat și amenajarea interiorului acolo unde același Cressoni a proiectat o planșă de bord cu un design ușor masiv, un sistem check control cu martori luminoși și o manetă practică pentru frână de mână în formă de U, asemenea manșelor de la avioane și regăsită inclusiv pe modelul contemporan Alfa 90. Confortul a fost substanțial îmbunătățit prin introducerea de noi dotări opționale (aer condiționat, închidere centralizată a portierelor, geamuri atermice, radio casetofon). Pentru șoferii obișnuiți, finețea tehnică a modelului Alfa 75 având transmisie spate de tip transaxle cu diferențialul, cutia de viteze și ambreiajul într-un bloc comun, discurile de frânare spate de tip ″in board″ și suspensia spate cu punte De Dion derivată din cea a modelelor de competiție, poate părea nesemnificativă în teorie dar în practică acestea oferă o distribuție a greutății deosebit de echilibrată pe ambele punți și o manevrabilitate excelentă. În 1988, modelul a beneficiat de un ușor facelift materializat prin unele îmbunătățiri de ordin stilistic (restilizări la unele detalii de la exterior și interior), tehnic (sistem de alimentare cu injecție și variator de fază pentru motoarele de la baza gamei) și la echipamentul de dotări opționale (ABS, diferențial autoblocant, retrovizoare exterioare reglabile electric, geamuri electrice spate). Anul 1990 aduce un nou facelift care a vizat în special unele detalii de la exterior. Pentru prețuri începând de la aproximativ 2.700 euro se pot găsi exemplare aflate în condiții bune și echipate cu motoare pe benzină având 4 cilindri de 1.6L (105-110 CP), 1.8L (120 – 122 CP) și 2L (128 CP) alimentate cu carburator sau injecție. Versiunile dotate cu motoare ″4 în linie″ de 1.8L turbo (150 CP) din 1986 sau V6 ″Busso″ de 2.5L (156 CP) de la debut și 3L (188 – 192 CP) din 1987 alimentate cu injecție sunt cele mai căutate de colecționari datorită performanțelor sportive și sound-ului fascinant dar depășesc cu mult suma de 5.000 euro. Un compromis excelent între performanțe și consum îl oferă versiunea Twin Spark lansată în 1987 având motor de 2L cu injecție și aprindere cu două buji pe cilindru dar care în unele cazuri se găsește la prețuri de peste 5.000 euro. Mai puțin recomandate sunt versiunile echipate cu motoare turbo diesel de 2L (95 CP) de la debut și 2.4L (110 CP) din 1988 ale căror chiulase s-au dovedit fragile până în 1990. Pasajele roților, ramele portierelor față și suporturile pentru cric pot rugini timpuriu dar panourile caroseriei sunt zincate. Trebuie acordată atenție garniturii de la chiulasă, axelor cu came și evacuării. Dacă unele exemplare nu au fost conduse cu precizie și nu au fost întreținute corespunzător, bucșele de la suspensie se uzează relativ repede și trebuie înlocuite iar dacă schimbătorul de viteze tinde să agațe la trecerea în treapta a doua înseamnă că sincronizarea este uzată. Cu trecerea anilor, au fost semnalate și unele probleme cu funcționarea unor accesorii electrice. Specialiștii de la Classic-Analytics ne comunică în prezent pentru versiunea 2.0 Twin Spark în funcție de anul de fabricație, kilometrii rulați și dotări, o cotație cuprinsă între 5.500 și 7.500 euro în cazul unui exemplar aflat într-o stare bună (Nota 2).
La momentul lansării în octombrie 1982, modelul Sierra din clasa medie de la Ford care s-a bucurat de o carieră longevivă de 11 ani, s-a făcut repede remarcat datorită designului caroseriei avangardist și aerodinamic (CX:0.34) dar și echipamentului de dotări premium oferite opțional (aer condiționat, servodirecție, check control, închidere centralizată pentru portiere, geamuri electrice, trapă) chiar dacă schema tehnică era una clasică cu motor plasat frontal longitudinal și tracțiune pe roțile din spate. În prezent, pentru unii, modelul poate părea la prima vedere mai puțin atractiv însă dispune de numeroase calități precum: habitaclul și portbagajul spațioase, confortul bun la rulare, postul de conducere ergonomic având consola centrală orientată spre șofer sau performanțele bune în raport cu capacitatea motoarelor și nu trebuie să fie doar în versiunile sportive XR4i de la debut, XR4x4 din 1985 sau RS Cosworth din 1985 care oricum depășesc cu mult prețul de 5.000 euro. Facelift-urile din anii 1987 și 1990 au adus îmbunătățiri substanțiale modelului din punct de vedere optic (restilizări la exterior și interior) și tehnic (frâne față cu discuri ventilate la motoarele mai puternice) dar și la nivelul dotărilor opționale (ABS, volan reglabil, radio casetofon stereo din 1987). Pentru prețuri începând de la 1.700 euro, se pot achiziționa exemplare în stare bună în diferite variante de caroserie ( berlină în două volume cu 3 sau 5 uși, berlină în trei volume cu 4 uși din 1987 sau break – Turnier) cu diferite motorizări atât pe benzină cu 4 cilindri ( 1.6L – 75 CP, 1.8L – 80 sau 90CP, 2L – 105 cu carburator, 115 și 125 CP cu injecție), V6 (2.3L – 114 CP cu carburator, 2.8L – 150 CP, 2.9L – 150 CP cu injecție) cât și diesel ( 2.3L aspirat – 67 CP și 1.8L turbo – 75 CP) și inclusiv cu tracțiune integrală rezervată versiunilor cu motoare pe benzină de 2 și 2.9L. În acest ultim caz, atât direcția precisă cât și șasiul setat mai sport sporesc plăcerea în conducere. Pe parcursul carierei au fost semnalate scurgeri de ulei la cutia de viteze până în anul 1988, probleme la sistemul de aprindere al motorului de 1.6L, infiltrații la blocurile optice spate până în 1987 iar discurile față de la sistemul de frânare se ovalizau frecvent până în 1989. Pentru versiunea 2.0 V6 care oferă un bun compromis între performanțe și consumul de combustibil, Classic-Analytics ne comunică o cotație cuprinsă între 1.700 și 2.300 euro pentru exemplarele într-o condiție bună (Nota 2) și bineînțeles în funcție de anul producției, rulaj și opționale.
Teoretic, până în anul 2023 toate exemplarele modelului din clasa medie Mercedes 190 (W201) care a debutat în decembrie 1982, se pot încadra cu ușurință la categoria Vehicul Istoric iar apoi fără îndoială, va intra în top 10 al celor mai atestate istoric dintre automobilele considerate oldtimer. Încă de la debut, modelul de bază din gama Mercedes de la acea dată s-a făcut repede remarcat datorită finisărilor de calitate, confortului la rulare, ținutei de drum sigure (mulțumită noii suspensii spate de tip multibraț), caroseriei atent elaborată aerodinamic (CX:0.33) și dotărilor opționale de înalt nivel (ABS, airbag, aer condiționat, trapă cu acționare electrică, retrovizoare exterioare reglabile electric, instalație audio stereo). În cazul unui Mercedes 190, sofisticatul motor pe benzină M 102 cu 4 cilindri în linie s-a dovedit a fi unul robust și ușor de întreținut indiferent de cilindreea acestuia de 1.8L (109 CP) din 1990, 2L (90 – 122 CP) și 2.3L (136 CP) sau alimentarea acestuia cu carburator sau injecție, care numai este atât de importantă astăzi la exemplarele care se găsesc într-o stare bună cu prețuri începând de la circa 2.500 euro. În cazul acestor exemplare mai importante sunt starea, echipamentul de dotări și, pentru unii fani, culoarea exterioară sau interioară. Pentru sume de maxim 5.000 euro se pot găsi și exemplare ale versiunii 190E 2.6 dotată cu motorul pe benzină cu 6 cilindri de 2.6L (160 CP) cu injecție care a debutat în anul 1986. Mai puțin recomandate sunt versiunile cu motoare diesel de 2L (72 CP) din 1983 și 2.5L (90 CP) din 1985 care au un număr mare de kilometri rulați și care s-au confruntat cu unele probleme la pompa de injecție. Restyling-ul din anul 1988 a adus îmbunătățiri atât la nivelul detaliilor de la exterior și interior cât și la nivel tehnic și echipamentul de dotări (centuri de siguranță față reglabile pe înălțime în serie sau airbag pentru pasagerul din față, volan reglabil electric, geamuri heliomate și retrovizoare exterioare încălzite electric ca opțiuni). Originalitatea în cazul modelului 190 poate reprezenta o problemă pentru că acesta a reprezentat în multe cazuri o bază bună pentru cei pasionați de modificări tip tuning. Comportamentul spongios în conducere sau zgomotul de pe puntea din față indică articulații de susținere uzate sau tiranți cu defecte. După un număr mai mare de kilometri rulați, diferențialul poate produce zgomot iar rugina poate afecta rama lunetei din spate, suporturile cricului, pragurile și marginile inferioare ale portierelor. De asemenea au fost semnalate unele probleme cu întinzătorul curelei de distribuție la motorul pe benzină de 2L până în anul 1988. Pentru exemplarele aflate în stare bună (Nota 2) ale versiunii 190E 2.0, specialiștii de la Classic-Analytics oferă o cotație între 5.500 și 7.500euro în funcție de anul fabricației, kilometrii parcurși și echipamentul din dotare.
Modelul Seria 5(E34) din clasa superioară de la BMW, comercializat în perioada 1988 – 1996 și care are ca atu-uri: nivelul de siguranță ridicat (ABS și airbag șofer în standard din 1989 și 1992 și controlul tracțiunii opțional din 1991), comportamentul dinamic, ținuta de drum sigură pe carosabil uscat și plăcerea în conducere, se găsește încă în suficient de multe exemplare la vânzare în varianta de caroserie berlină aflate într-o stare bună (varianta break Touring lansată în 1991 este mai rară și se găsește la prețuri de circa 1.000 euro mai mari comparativ cu berlina având aceeași motorizare) cu prețuri începând de la circa 2.500 euro. Până în suma de 5.000 euro, se găsesc de obicei exemplare bine conservate din versiunile 520i cu motor având 6 cilindri în linie de 2L (129 CP) și distribuție cu două supape pe cilindru și 520i 24v cu același motor dar cu 4 supape pe cilindru și 150 CP din 1990, ambele cu un bun compromis între performanțe și consumul de combustibil, 525i sau 530i cu motoare ″6 în linie″ de 2.5L (170 CP) și respectiv 3L (188 CP) ambele oferind sobrietate și performanțe ridicate, 518i din 1991 cu motor în 4 cilindri de 1.8L (113 CP) care pare ușor subdimensionat pentru gabaritul modelului dar și versiunile 524 Td, 525 Td din 1993 și 525 Tds din 1991 având motoare turbo diesel cu 6 cilindri de 2.4L (115 CP) și 2.5L (143 CP), primul mai puțin recomandat datorită unor probleme la gestiunea electronică și la chiulasă. Odată cu restayling-ul din cursul anului 1992 au fost aduse unele îmbunătățiri de ordin stilistic la exterior și interior, tehnic (tracțiune integrală – 525ix, distribuție variabilă Vanos la motoarele cu 6 cilindri pe benzină), la echipamentul de dotări opționale (regulator de viteză, computer de bord, scaune cu multiple reglaje, telefon) precum și noi motorizări pe benzină V8 de 3L (218 CP) – 530i și 4L (286 CP) – 540i. La Seria 5 E34 au fost întâlnite de-a lungul carierei unele probleme cu rugina, prezentă pe marginile portierelor, aripilor, pasajele roților, suporturile de prindere a cricului și capacul de umplere a rezervorului de combustibil. De asemenea au fost semnalate unele fisuri la rulmenții de pe puntea spate și unele probleme de etanșeitate la motor. Odată cu trecerea anilor, au fost întâlnite inclusiv unele probleme cu funcționarea unor accesorii electrice. Pentru versiunea 520i 24V, în funcție de anul fabricației, rulaj și accesorii, Classic-Analytics ne oferă o cotație cuprinsă între 5.400 și 7.200euro pentru un exemplar aflat într-o stare bună (Nota 2).
Pentru cei pasionați de lux, în clasa respectivă, o alternativă la modelele germane o reprezintă Jaguar-ul XJ6 (Seria XJ40) lansat în octombrie 1986 și care comparativ cu seriile precedente a fost complet reproiectat atât ca design cât mai ales din punct de vedere tehnic. Acesta beneficia în premieră de ABS oferit opțional și tablou de bord cu instrumente digitale iar partea frontală dispunea de faruri dreptunghiulare în cazul versiunilor Sovereign, Daimler și Vanden Plas. La exterior, modelul fascinează prin proporțiile reușite, dinamismul și linia de centură joasă. Cu greu există o modalitate mai bună de a ascunde o lungime de aproape cinci metri și o greutate de circa 1.700 kg. Cea mai mare parte a acestui fapt se datorează în principal înălțimii generale scăzute de doar 1,36 m – cu circa 10 cm mai mică decât cea a modelelor rivale. Dar dimensiunile exterioare generoase pot fi înșelătoare, pentru că interiorul modelului Jaguar XJ40 oferă la fel de mult spațiu precum un BMW Seria 5 (E34) contemporan din clasa superioară fiind inferior modelelor concurente din clasa de lux. Pentru a compensa acest lucru, versiunile de top ale modelului britanic pot beneficia opțional de un ampatament majorat și strălucesc cu un echipament de dotări de lux inimaginabil la acea vreme (scaune cu numeroase comenzi electrice, frigo bar, măsuțe din lemn pliabile) dar și prin materialele utilizate precum lemnul de esență rară și pielea. Doar butoanele bizare din stânga și din dreapta volanului, care parcă le-ai putea folosi pentru a trage arme ghidate, amintesc de lumea modernă a materialelor plastice care au început să domine interioarele auto încă de la finalul anilor ’70. De la debut, XJ40 a fost propus cu două motorizări cu 6 cilindri în linie având distribuție cu două axe cu came în chiulasă și alimentare cu injecție electronică multipunct. Acestea aveau capacități de 2.9 și 3.6L și dezvoltau puteri de 165 și respectiv 212 CP fiind oferite în standard în combinație cu o cutie de viteze manuală cu 5 trepte sau opțional cu una automată cu 4 trepte. În 1990 au fost realizate unele retușuri la detaliile de la exterior și interior, instrumentarul de bord digital a fost înlocuit cu unul analog clasic, echipamentul de dotări suplimentat iar propulsoarele cu 6 cilindri de 2.9 și 3.6L înlocuite cu unele de 3.2L (201 CP) și 4L (235 CP) având aceeași configurație. Motorul V12 a fost disponibil pentru XJ40 doar de la finalul lui 1992, având în acest caz capacitatea de 6 litri și o putere de 315 CP fiind rezervată versiunilor XJ12 și Daimler Double Six. Totuși recomandate rămân motorizările cu 6 cilindri, semnificativ mai ușoare, mai ieftine din punct de vedere al mentenanței și care oferă modelului Jaguar un comportament de conducere foarte echilibrat, ușor de controlat, aproape agil. Pentru mai puțin de 5.000 euro încă se mai găsesc exemplare în condiții bune dotate cu motoare având 6 cilindri în linie pentru că cele echipate cu unitatea V12 sunt mai rare și au prețuri mai ridicate chiar și cele care se află într-o stare mai puțin bună. Pe parcursul carierei, la modelul de lux britanic au fost semnalate scurgeri de lichid la sistemul de răcire al motorului până în 1992, scurgeri de ulei și unele probleme la chiulasa motorului de 2.9L după un rulaj de 70.000 km, condens la faruri între anii 1986-1988 și infiltrații în portbagaj până în 1989. În cazul versiunii XJ6 3.6, în funcție de anul fabricației, kilometrii parcurși și dotările opționale, Classic-Analytics ne oferă o cotație cuprinsă între 7.700 – 10.400 euro pentru un exemplar aflat într-o stare bună (Nota 2).
Modelul Calibra din segmentul sport din gama Opel, fabricat între anii 1989 – 1997 poate fi utilizat inclusiv ca automobil de zi cu zi fără probleme. Beneficiind de o caroserie cu design avangardist al cărei caracteristică principală este coeficientul aerodinamic CX excelent de 0.26 (un record la momentul debutului), un habitaclu și un portbagaj spațioase pentru un model coupe, o gamă vastă de motorizări și un tren de rulare excelent reglat, modelul sport german a înregistrat un bun succes comercial cu cele 239.118 exemplare. Trebuie știut că, exemplarele aflate în starea lor originală devin din ce în ce mai rare pentru că mulți proprietari le-au modificat în stil tuning atât estetic cât și tehnic. Dezvoltat pe platforma modelului din clasa medie superioară Vectra A (1988 – 1996) având o schemă tehnică modernă ( tracțiune față, suspensie independentă pe ambele punți, sistem de frânare cu discuri ventilate în față și discuri pline în spate), modelul sport de la Opel înlocuia în gamă bestseller-ul Manta și dispunea de o caroserie coupe cu două uși plus hayon al cărui interior era configurat după schema cu 2+2 locuri. Mulțumită unei aerodinamici excelente, Calibra era capabil de performanțe destul de bune ( viteză maximă 200 km/h și accelerație 0 – 100 km/h în 10 secunde) încă de la motorizarea de bază cu 4 cilindri în linie de 2 litri cu 8 supape și 115 CP. Echipamentul de dotări standard era unul suficient de bun inclusiv de la versiunea de bază cu motor de 2L (115 CP) având incluse: ABS-ul, servodirecția, închiderea centralizată, jantele de 15 țoli din aliaj și radio casetofonul. Următoarea versiune în gamă, dotată cu motorul de 2L cu 16 supape și 150 CP oferea în plus: geamurile electrice, instalația audio stereo, geamurile atermice și volanul din piele iar contra cost instalația de aer condiționat și retrovizoarele exterioare cu reglaj electric. După aproape un an de la debut, a fost introdusă opțional tracțiunea integrală permanentă disponibilă la început doar în combinație cu motorizarea de 2L (150 CP) cu 16 supape și care reprezenta o soluție tehnică destul de rară pentru un model din această clasă de producție europeană. Ulterior aceasta a fost disponibilă și pentru motorizarea de bază iar din 1992 oferită în standard odată cu debutul versiunii de top 2.0i Turbo 16V al cărui motor furniza 204 CP și era asociat cu o cutie de viteze manuală cu 6 trepte. Un an mai târziu este lansată versiunea cu motor V6 de 2.5L (170 CP) oferită exclusiv cu tracțiune față și sunt oferite ca opțiune airbag-urile frontale. Din 1994 odată cu realizarea primului și singurului facelift ce a viazat în special interiorul au fost introduse noi dotări opționale (check control, dual info display, jante de 16 țoli, radio cd). Ceea ce este cel mai împortant înainte de achiziționare, este verificarea atentă a stării caroseriei pentru că tratamentul anticoroziv al acesteia nu este unul chiar foarte bun. Astfel, pasajele roților și contra aripile din spate sunt adesea afectate de rugină iar dacă este posibil, panourile laterale ar trebui îndepărtate, astfel încât să poată fi văzut și pasajul roții interioare. Frecvente probleme cu coroziunea au fost întâlnite și la suporturile arcurilor de la suspensia din spate montate pe podeaua mașinii, la montanții față, la capacul portbagajului și la muchiile din capătul aripilor spate. Interiorul merită, de asemenea, o privire mai atentă mai ales că au fost întâlnite des fisuri în panoul superior al planșei de bord și deteriorarea treptată a foliei de protecție de pe tabloul de bord. În general, exemplarele de Opel Calibra fabricate în Finlanda sunt mai rezistente la rugină decât cele produse în Germania. O privire asupra numărului de șasiu oferă claritate, seria începe întotdeauna cu „WOL0000”, apoi vine o descriere care reprezintă anul de fabricație și, în cele din urmă, un „1” sau „9”, acesta din urmă denotă Calibra fabricat de Valmet Automotive în Finlanda. Motorul C20XE de 2 litri și 150 CP având distribuție cu 16 supape este considerat unul dintre cele mai bune motoare Opel construite vreodată fiind cunoscut ca unul performant, economic și solid, un rulaj de peste 300.000 de kilometri nu reprezintă ceva neobișnuit pentru acesta. Varianta acestuia având distribuție cu 8 supape utilizat ca motor de bază, este cel puțin la fel de robust. Propulsoarele “4 în linie ” de 2 litri turbo cu 16 supape de 204 CP din 1992 și V6 de 2.5 litri cu 170 CP din 1993 sunt relativ rare și sunt, de asemenea, considerate robuste, în special cel turbo, dar numai dacă sunt întreținute corespunzător O problemă tipică a variantei de tracțiune integrală 4 x 4 sunt cazurile diferențialului de transfer defect, care sunt deosebit de frecvente la exemplarele cu garda la sol coborâtă. De departe, cea mai accesibilă este cea de bază 2.0i dotată cu motorul de 2 litri cu 8 supape și 115 CP. Exemplare acestei versiuni aflate într-o stare bună se găsesc la un preț de aproximativ 2.000 euro. Următoarea versiune, Calibra 2.0i 16V dotată cu motorul de 150 CP, aflată în condiții bune, poate fi achiziționată pentru un preț de circa 3.500 euro. În schimb, pentru versiunea V6 aflată în stare bună, prețul depășește 4.000 euro. În funcție de stare și echipament, prețul poate fi, de asemenea, semnificativ mai mare în special dacă este vorba de versiunea cu tracțiune integrală. Cea mai căutată versiune a modelului Calibra este cea de top 2.0i Turbo 16V de 204 CP și tracțiune integrală însă aceasta depășește cu mult pragul de 5.000 euro chiar și pentru exemplarele aflate într-o stare mai discretă. Classic-Analytics ne comunică o cotație cuprinsă între 4.800 – 6.600 euro pentru exemplarele aflate într-o condiție bună (Nota 2) ale versiunii 2.0i care i-a în considerare anul producției, rulajul și echipmentul de dotări.
Cei care sunt atrași de modelele sport cabrio cu două locuri de dimensiuni compacte, pentru un preț de maxim 5.000 euro se pot orienta către bestsellerul japonez Mazda MX-5 lansat în 1989, care oferă performanțe destul bune (viteză maximă 190 km/h și accelerație 0 – 100 km/h în 9 secunde) pentru capacitatea motorului (1.6L și 110 CP) dotat cu injecție electronică și 16 supape și de asemenea multă plăcere în conducere. Odată cu facelift-ul ușor din 1994, modelul a beneficiat de unele îmbunătățiri stilistice la exterior, o nouă planșă de bord și scaune de concepție nouă, noi dotări opționale ( airbag-uri frontale, tapițerie din piele, portbagaj exterior suplimentar) dar și o gamă nouă de motorizări compusă din două unități de 1.6L (90CP) și 1,8L (128CP). De-a lungul carierei (până în 1998), modelul sport japonez s-a dovedit a fi destul de robust din punct de vedere mecanic, pretabil pentru utilizarea de zi cu zi chiar pe tot parcursul anului și cu costuri reduse de exploatare. Lipsa unei întrețineri corespunzătoare la soft topul pliabil manual din partea proprietarilor anteriori poate cauza probleme de infiltrații la interior pe la partea superioară a marginii parbrizului și cea a geamurilor laterale. Pe timp de ploaie torențială, dacă canalele de scurgere sunt înfundate pot apărea probleme, deoarece apa se poate infiltra în praguri și în pasajele roților de la interior, de unde poate rezulta rugina. Trebuie știut că, aripile Mazdei MX-5 se corodează la arcadele roților, soft topul are o durată în medie de 9 până la 10 ani, luneta din PVC devine în timp mată iar suplețea siguranțelor de prindere a soft top-ului scade. Unul dintre puținele puncte slabe de ordin tehnic ale roadsterului japonez o reprezintă sistemul de aprindere, ale cărui contacte tind să se supraîncălzească iar cablurile acestuia devin fragile în timp. Rezultatul este rularea nerotundă și scăderea performanțelor. Acest lucru poate apărea, de asemenea, atunci când supapele de la distribuție nu se mai închid în mod corespunzător. Acest lucru poate fi cauzat de uzura filetului hidraulic, astfel încât procesul de funcționare a supapei hidraulice să nu se mai realizeze așa cum ar trebui. Simptomul: ticăie puternic, mai ales atunci când motorul este rece. Exemplarele aflate în stare bună din prima generație Mazda MX-5 pot fi găsite la prețuri de aproximativ 3.500euro. Specialiștii de la Classic-Analytics ne comunică în prezent o cotație de aproximativ 6.400euro în cazul unui exemplar aflat într-o stare bună (Nota 2) iar pentru unul aflat într-o stare mai puțin bună (Nota 4), o cotație de aproximativ 2.300euro. Majoritatea exemplarelor disponibile la vânzare pe piață sunt asemănătoare în ccea ce privește starea și prețul.
Text: Auto Retro Passion
Foto: Producători; Arhivă
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul Auto Retro Passion pentru mai multe informații AICI
Site-ul nostru folosește cookies pentru a asigura utilizatorii de o experiență cât mai bună. Dând click pe OK, confirmați că sunteți de acord cu Termenii și condițiile.OkPolitica De ConfidentialitatePolitica Cookies
GDPR
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.