ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În toamna acestui an, Jaguar a serbat 60 de ani de la lansarea modelului S-Type, cu care constructorul premium britanic își facea debutul în segmentul superior premium. Dezvoltat după o idee a managerului de atunci Sir […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În toamna acestui an, Jaguar a serbat 60 de ani de la lansarea modelului S-Type, cu care constructorul premium britanic își facea debutul în segmentul superior premium. Dezvoltat după o idee a managerului de atunci Sir […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În toamna acestui an, Jaguar a serbat 60 de ani de la lansarea modelului S-Type, cu care constructorul premium britanic își facea debutul în segmentul superior premium. Dezvoltat după o idee a managerului de atunci Sir […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În toamna acestui an, Jaguar a serbat 60 de ani de la lansarea modelului S-Type, cu care constructorul premium britanic își facea debutul în segmentul superior premium. Dezvoltat după o idee a managerului de atunci Sir […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În toamna acestui an, Jaguar a serbat 60 de ani de la lansarea modelului S-Type, cu care constructorul premium britanic își facea debutul în segmentul superior premium. Dezvoltat după o idee a managerului de atunci Sir […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În toamna acestui an, Jaguar a serbat 60 de ani de la lansarea modelului S-Type, cu care constructorul premium britanic își facea debutul în segmentul superior premium. Dezvoltat după o idee a managerului de atunci Sir […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În toamna acestui an, Jaguar a serbat 60 de ani de la lansarea modelului S-Type, cu care constructorul premium britanic își facea debutul în segmentul superior premium. Dezvoltat după o idee a managerului de atunci Sir […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În toamna acestui an, Jaguar a serbat 60 de ani de la lansarea modelului S-Type, cu care constructorul premium britanic își facea debutul în segmentul superior premium. Dezvoltat după o idee a managerului de atunci Sir […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În toamna acestui an, Jaguar a serbat 60 de ani de la lansarea modelului S-Type, cu care constructorul premium britanic își facea debutul în segmentul superior premium. Dezvoltat după o idee a managerului de atunci Sir […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În toamna acestui an, Jaguar a serbat 60 de ani de la lansarea modelului S-Type, cu care constructorul premium britanic își facea debutul în segmentul superior premium. Dezvoltat după o idee a managerului de atunci Sir […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În toamna acestui an, Jaguar a serbat 60 de ani de la lansarea modelului S-Type, cu care constructorul premium britanic își facea debutul în segmentul superior premium. Dezvoltat după o idee a managerului de atunci Sir […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În toamna acestui an, Jaguar a serbat 60 de ani de la lansarea modelului S-Type, cu care constructorul premium britanic își facea debutul în segmentul superior premium. Dezvoltat după o idee a managerului de atunci Sir […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În toamna acestui an, Jaguar a serbat 60 de ani de la lansarea modelului S-Type, cu care constructorul premium britanic își facea debutul în segmentul superior premium. Dezvoltat după o idee a managerului de atunci Sir […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În toamna acestui an, Jaguar a serbat 60 de ani de la lansarea modelului S-Type, cu care constructorul premium britanic își facea debutul în segmentul superior premium. Dezvoltat după o idee a managerului de atunci Sir […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În toamna acestui an, Jaguar a serbat 60 de ani de la lansarea modelului S-Type, cu care constructorul premium britanic își facea debutul în segmentul superior premium. Dezvoltat după o idee a managerului de atunci Sir […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În toamna acestui an, Jaguar a serbat 60 de ani de la lansarea modelului S-Type, cu care constructorul premium britanic își facea debutul în segmentul superior premium. Dezvoltat după o idee a managerului de atunci Sir […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În toamna acestui an, Jaguar a serbat 60 de ani de la lansarea modelului S-Type, cu care constructorul premium britanic își facea debutul în segmentul superior premium. Dezvoltat după o idee a managerului de atunci Sir […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În toamna acestui an, Jaguar a serbat 60 de ani de la lansarea modelului S-Type, cu care constructorul premium britanic își facea debutul în segmentul superior premium. Dezvoltat după o idee a managerului de atunci Sir […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În toamna acestui an, Jaguar a serbat 60 de ani de la lansarea modelului S-Type, cu care constructorul premium britanic își facea debutul în segmentul superior premium. Dezvoltat după o idee a managerului de atunci Sir […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În toamna acestui an, Jaguar a serbat 60 de ani de la lansarea modelului S-Type, cu care constructorul premium britanic își facea debutul în segmentul superior premium. Dezvoltat după o idee a managerului de atunci Sir […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În toamna acestui an, Jaguar a serbat 60 de ani de la lansarea modelului S-Type, cu care constructorul premium britanic își facea debutul în segmentul superior premium. Dezvoltat după o idee a managerului de atunci Sir […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În toamna acestui an, Jaguar a serbat 60 de ani de la lansarea modelului S-Type, cu care constructorul premium britanic își facea debutul în segmentul superior premium. Dezvoltat după o idee a managerului de atunci Sir […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În toamna acestui an, Jaguar a serbat 60 de ani de la lansarea modelului S-Type, cu care constructorul premium britanic își facea debutul în segmentul superior premium. Dezvoltat după o idee a managerului de atunci Sir […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În toamna acestui an, Jaguar a serbat 60 de ani de la lansarea modelului S-Type, cu care constructorul premium britanic își facea debutul în segmentul superior premium. Dezvoltat după o idee a managerului de atunci Sir […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În toamna acestui an, Jaguar a serbat 60 de ani de la lansarea modelului S-Type, cu care constructorul premium britanic își facea debutul în segmentul superior premium. Dezvoltat după o idee a managerului de atunci Sir […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În toamna acestui an, Jaguar a serbat 60 de ani de la lansarea modelului S-Type, cu care constructorul premium britanic își facea debutul în segmentul superior premium. Dezvoltat după o idee a managerului de atunci Sir […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În toamna acestui an, Jaguar a serbat 60 de ani de la lansarea modelului S-Type, cu care constructorul premium britanic își facea debutul în segmentul superior premium. Dezvoltat după o idee a managerului de atunci Sir […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În toamna acestui an, Jaguar a serbat 60 de ani de la lansarea modelului S-Type, cu care constructorul premium britanic își facea debutul în segmentul superior premium. Dezvoltat după o idee a managerului de atunci Sir […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În toamna acestui an, Jaguar a serbat 60 de ani de la lansarea modelului S-Type, cu care constructorul premium britanic își facea debutul în segmentul superior premium. Dezvoltat după o idee a managerului de atunci Sir […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În toamna acestui an, Jaguar a serbat 60 de ani de la lansarea modelului S-Type, cu care constructorul premium britanic își facea debutul în segmentul superior premium. Dezvoltat după o idee a managerului de atunci Sir […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În toamna acestui an, Jaguar a serbat 60 de ani de la lansarea modelului S-Type, cu care constructorul premium britanic își facea debutul în segmentul superior premium. Dezvoltat după o idee a managerului de atunci Sir […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În toamna acestui an, Jaguar a serbat 60 de ani de la lansarea modelului S-Type, cu care constructorul premium britanic își facea debutul în segmentul superior premium. Dezvoltat după o idee a managerului de atunci Sir […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În toamna acestui an, Jaguar a serbat 60 de ani de la lansarea modelului S-Type, cu care constructorul premium britanic își facea debutul în segmentul superior premium. Dezvoltat după o idee a managerului de atunci Sir […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În toamna acestui an, Jaguar a serbat 60 de ani de la lansarea modelului S-Type, cu care constructorul premium britanic își facea debutul în segmentul superior premium. Dezvoltat după o idee a managerului de atunci Sir […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În toamna acestui an, Jaguar a serbat 60 de ani de la lansarea modelului S-Type, cu care constructorul premium britanic își facea debutul în segmentul superior premium. Dezvoltat după o idee a managerului de atunci Sir […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În toamna acestui an, Jaguar a serbat 60 de ani de la lansarea modelului S-Type, cu care constructorul premium britanic își facea debutul în segmentul superior premium. Dezvoltat după o idee a managerului de atunci Sir […]
În toamna acestui an, Jaguar a serbat 60 de ani de la lansarea modelului S-Type, cu care constructorul premium britanic își facea debutul în segmentul superior premium. Dezvoltat după o idee a managerului de atunci Sir William Lyon, S-Type s-a dorit o variantă mai luxoasă și confortabilă a cunoscutului model Mark II. Tradiția constructorului britanic în acest segment continuă și în zilele noastre cu modelul XF (X260) și care poate fi considerat un succesor al modelului S-Type din anii ’60.
După lansarea modelului de top Mark X în cursul anului 1961 și care beneficia de unele soluții tehnice rafinate precum suspensia spate independentă, managerul constructorului premium britanic Jaguar, Sir William Lyons, a concluzionat că, modelul Mark II care debutase cu doi ani înainte și aflat la baza gamei, va avea nevoie de o actualizare cu unele caracteristici tehnice și stilistice inspirate de la modelul de top recent lansat pentru a putea menține ridicat interesul clienților pentru acest model și care reprezenta de fapt o evoluție a modelului Mark I lansat în anul 1955. Prin urmare, în acel an a demarat dezvoltarea proiectului cunoscut ca Utah Mk III (Mark II fiind Utah Mk II) concretizat în viitorul model din clasa superioară premium S-Type.
Modelul Jaguar S-Type s-a dorit de fapt a fi o variantă mai luxoasă a modelului Mark II și care se deosebea din punct de vedere tehnic în principal prin adoptarea suspensiei spate independentă de la modelul de top Mark X dar care în acest caz era mai simplificată. În schimb, motoarele XK cu 6 cilindri în linie de 3,4 și 3,8 litri în versiunile alimentate cu două carburatoare SU regăsite pe modelul Mark II, au fost păstrate, mai ales că versiunile alimentate cu trei carburatoare SU regăsite la modelul Mark X nu puteau fi implementate datorită spațiului în compartimentul motor al lui Mark II.
Până în momentul în care modelul S-Type a fost introdus la comercializare, modelul Mark II înregistrase până atunci vânzări neașteptat de mari, în ciuda carierei sale longevive. Deşi modelul 420 lansat în 1966, a fost dezvoltat pentru a înlocui modelul S-Type, acesta din urmă a rămas în oferta Jaguar pentru că înregistra încă suficiente comenzi. Toate cele trei modele sedan (Mark II, S-Type și 420) au rămas la vânzare până la debutul modelului XJ6 în anul 1968 când acesta le-a înlocuit pe toate, cu excepția modelului 420G (o evoluție a lui Mark X) care a rămas în gama Jaguar până în 1970.
La debutul comercializării în data de 30 septembrie 1963, Jaguar S-Type a fost propus cu motorul cu 6 cilindri în linie de 3.781 cmc având distribuție cu două axe cu came în chiulasă și alimentare cu două carburatoare dublu corp SU. Acesta furniza 223 CP la 5.500 rpm și permitea performanțe ridicate pentru acea perioadă respectiv o viteză maximă de 201 km/h și o accelerație 0 – 100 km/h în 10 secunde în ciuda unei greutăți de 1.625 kg. Acesta a fost singurul motor oferit pentru S-Type comercializat pe piața nord-americană. Câteva luni mai târziu, a fost introdus și motorul de 3.442 cmc cu aceași configurație și regăsit ca și în cazul celui de 3,8 litri în gama lui Mark II. Acesta avea distribuție cu două axe cu came, alimentare cu două carburatoare dublu corp SU și dezvolta 213 CP la 5.500 rpm. În acest caz, viteza maximă era de 190 km/h iar sprintul de la 0 la 100 km/h se putea realiza în 11,5 secunde. Ambele motoare erau asociate în standard cu o cutie de viteze manuală cu 4 trepte sau opțional de una manuală cu 4 trepte plus overdrive sau una automată cu 3 trepte.
Dacă în cazul modelului Mark II, versiunea cu motor de 3,4 litri a rămas cea mai populară, pentru modelul S-Type, versiunea cu unitatea de 3,4 litri s-a comercializat pe jumătate din numărul total de unități ale modelului, în ciuda faptului că versiunea 3.8S a fost scoasă din producție la mijlocul anului 1968, cu trei luni înaintea versiunii 3.4S.
În ciuda creșterii în greutate de 152 kg a lui S-Type față de Mark II, nu s-au considerat că sunt necesare modificări la sistemul de frânare cu discuri Dunlop pe toate cele patru roți. În schimb, s-au făcut modificări majore la sistemul de direcție acolo unde servoasistarea Burman a lui Mark II, cu 4,3 ture, a fost considerată mai lentă și lipsită de dinamică la drum. În cazul lui S-Type, acesta este înlocuit cu o unitate Burman mai mare cu 3,5 ture, care a legat arborele de intrare și supapa hidraulică cu un arc de torsiune pentru a îmbunătăți manevrabilitatea și confortul în conducere.
În ceea ce privește sistemul de încălzire și ventilație de la modelul Mark II, acesta nu a fost considerat suficient pentru modelul mai luxos S-Type și a fost înlocuit cu un sistem îmbunătățit. Pentru șofer și pasagerul din față sunt instalate comenzi separate pentru direcționarea aerului în timp ce aerul cald poate fi direcționat și spre locurile din spate datorită unei admisii situate între cele două scaune din față.
O soluție tehnică rafinată introdusă concomitent în anul 1961 atât pe modelul de top Mark X cât și cel sport E-Type, a fost implementată și pe modelul S-Type. Este vorba de suspensia spate independentă brevetată de Jaguar, extrem de sofisticată și apreciată pe scară largă. Suspensia a fost o revelație atunci când a fost introdusă și a rămas un etalon, fiind utilizată pe modelele constructorului britanic până în anii ’80. În esență, se referă la un braț dublu transversal care folosește arborele de transmisie ca braț superior. Acesta are implementate unitățile de propulsie, frânare, suspensie și amortizare într-o singură punte transversală din oțel, care este izolată de caroserie prin blocuri din elemente de cauciuc. Instalarea acestei suspensii pe modelul S-Type a necesitat dezvoltarea unor noi axe transversale adaptate ecartamentului său mai îngust cu zece centimetri, situat între modelele Mark X și E-Type. În schimb, pentru puntea față, S-Type utiliza aceeași suspensie cu brațe triunghiulare duble și arcuri elicoidale de la modelul Mark II.
Din punct de vedere stilistic, Sir William Lyon a dorit încă de la demararea proiectului lui S-Type, să introducă în design-ul modelului linii mai netede și mai clare decât cele întâlnite la modelul Mark II și care au fost de fapt concentrate spre partea din spate, la fel ca în cazul modelului Mark X, dar aspectul general era mai rotunjit și de unde a rezultat un portbagaj mai spațios în comparație cu cel de la Mark II. Singura modificare adusă secțiunii centrale a fost aplatizarea și extinderea liniei acoperișului din spate, ceea ce face ca automobilul să pară mai mare și le oferă pasagerilor din spate puțin mai mult spațiu pentru cap. În urma acestor modificări, dimensiunile extrioare ale caroseriei au înregistrat ușoare creșteri cu excepția înălțimii care a scăzut cu circa 5 cm (Lxlxh: 4,750×1,683×1,416 m, ampatament 2,730 m) comparativ cu modelul Mark II din care practic a derivat și care îi permiteau să concureze cu modelele din clasa superioară precum: Ford Zephyr MK III/IV, Lancia Flaminia, Mercedes 220 SE (W111) sau Rover P5.
Printre schimbările semnificative de stil dintre S-Type și Mark II merită amintite: la partea din spate care a fost extinsă, cu caracteristici de stil similare cu Mark X, dar mai reduse, pasajele roților din spate restilizate și poziționate mai jos pe roți, barele de protecție de concepție nouă, mai subțiri cu cea din față curbată în zona centrală pentru a dezvălui întreaga formă a grilei frontale, indicatoarele de direcție și luminile de poziție poziționate în partea de jos a aripilor față iar farurile de ceață au fost implementate mai jos în aripa față în timp ce linia acoperișului este mai coborâtă, mai plată și ușor extinsă spre spate iar luneta este mai generos dimensionată și mai plată.
Pornind de la caroseria autoportantă a lui Mark II, inginerii de la Jaguar au trebuit să o modifice pentru a putea adapta suspensia spate independentă de dimensiuni mai mari și pentru a extinde caroseria spate. Modificările structurale din față au fost minime și nu au fost aduse modificări structurii interioare, parbrizului sau planșei de bord.
Diferențele structurale semnificative dintre Type-S și Mark II includ: linia reproiectată a plafonului care au condus la o coborâre cu aproximativ 25 mm a montantului central, extinderea pe verticală a lunetei, șinele de întărire a caroseriei lui Mark II au fost extinse spre partea din spate mașinii și se mută în sus pentru a include spațiu pentru ansamblul suspensiei spate, podeaua portbagajului este cu pereți dubli și cu nervuri pentru un plus de rezistență, roata de rezerva a fost poziționată în podeaua portbagajului, noul capac al portbagajului includea două încuietori în loc de doar una ca în cazul lui Mark II, rezervorul de combustibil de 55 de litri a fost scos de sub podeaua portbagajului și înlocuit cu două rezervoare de 32 de litri, câte unul în fiecare aripă spate, noile aripi față prezintă modificările enumerate mai sus, sunt realizate noi puncte de prindere pentru noile aripi și bare de protecție.
Interiorul lui S-Type reflect în mare parte stilul lui Mark X, dar include câteva caracteristici speciale. Schimbările aduse banchetei din spate dau impresia de mult mai mult spațiu decât în cazul lui Mark II, în timp ce modificările din față dau impresia de mare lux. Diferențele interioare dintre S-Type și Mark II includeau: tabloul de bord cu placaj din lemn ca la modelul Mark X dar de dimensiuni mai reduse, un suport retractabil realizat din lemn poziționat în zona centrală a planșei de bord, care în cazul lui Mark II a fost acoperită cu vinil negru, raftul pe toată lățimea planșei de bord și poziționat sub aceasta, noile comenzi centrale pentru sistemul îmbunătățit de încălzire și ventilație, scaunele din față mai late pentru a da aspectul că ocupă aproape toată lățimea interiorului, fiecare cu o cotieră individuală interioară, consola centrală reproiectată pentru a se potrivi cu scaunele din față mai late și pentru a permite încălzirea în spate iar ornamentele portierelor dotate cu caneluri orizontale. La portierele față au fost adăugate cotiere inspirate de la Mark X cu buzunar elastic pentru hartă iar portierele din spate au primit cotiere noi, cu scrumieră cu capac și buzunar pentru obiecte. Scaunele din față au un nou sistem de reglare care ridică spătarul scaunului atunci când scaunul este deplasat înainte iar spătarele scaunelor din față sunt mai subțiri pentru extinderea spațiului pentru picioarele pasagerilor din spate. Bancheta din spate are o expansiune de 50 mm iar spătarul său este mai înclinat, lărgind și mai mult spațiul rezervat capului deja îmbunătățit de plafonul puțin mai înalt. Pe lista dotărilor opționale erau incluse: servodirecția, diferențialul autoblocant (doar pentru versiunea 3.8S), plafonul retractabil, jantele cu spițe, radio-ul (în serie la versiunea 3.8S) și geamurile cu tentă ușor fumurie.
Pe parcursul carierei de circa șase ani, modelului britanic i-au fost aduse mai multe îmbunătățiri semnificative la interiorul caroseriei și la partea mecanică. Astfel, în iunie 1964, pneurile tradiționale cu cameră Dunlop RS5 cu unele radiale Dunlop SP41, eliminând vechea tendință de a scârțâi în viraje și îmbunătățind limitele aderenței cu un comportament mai progresiv la limită. Din octombrie 1964, sistemul de frânare dispunea de o servoasistare mai mare, ceea ce facilita o presiune mai mică pe pedală. Tot din octombrie 1964, cutia de viteze manuală Moss cu patru trepte fără sincronizare în prima treaptă a fost înlocuită cu cutia de viteze sincronizată cu patru trepte de concepție Jaguar. Raportul de viteză revizuit oferă o accelerație mai bună și este prevăzută o unitate overdrive Laycock de tip A mai compactă când este se opta pentru opțiunea overdrive. Un număr foarte mic dintre ultimele exemplare de S-Type fabricate, aveau servodirecția variabilă de tip Marles Varamatic, care era disponibilă pe modelele 420 și 420G. În 1966, pe planșa de bord a apărut un comutator care controla sistemul de degivrare a lunetei, care anterior fusese activată atâta timp cât era contactul cuplat, ceea ce duce la situații de descărcare a bateriei. Singura diferență care nu a fost întâlnită la ambele versiuni 3.4S și 3.8S, a fost opțiunea diferențialului cu alunecare limitată Powr-Lok, care a încetat să mai fie disponibilă pe versiunea 3.4S în anul 1967.
Spre finalul anului 1968, producția modelului S-Type a încetat după un număr total de 24.993 exemplare din care 9.928 în versiunea 3.4S și respectiv 15.065 în versiunea 3.8S. Pasionații mărcii premium britanice au trebuit să aștepte mai bine de 30 de ani până la prezentarea succesorului direct și care păstra aceeași denumire. În prezent, tradiția constructorului britanic Jaguar continuă în segmentul superior premium cu modelul XF aflat la a doua generație.
Foto: Jaguar; Arhivă
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul Auto Retro Passion pentru mai multe informații AICI
Site-ul nostru folosește cookies pentru a asigura utilizatorii de o experiență cât mai bună. Dând click pe OK, confirmați că sunteți de acord cu Termenii și condițiile.OkPolitica De ConfidentialitatePolitica Cookies
GDPR
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.