ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna aprilie s-au împlinit 45 de ani de la debutul modelului compact italian Fiat Ritmo. Modelul Ritmo avea o misiune destul de dificilă, respectiv, de a înlocui în gamă Fiat-ul 128 care înregistrase până atunci o carieră […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna aprilie s-au împlinit 45 de ani de la debutul modelului compact italian Fiat Ritmo. Modelul Ritmo avea o misiune destul de dificilă, respectiv, de a înlocui în gamă Fiat-ul 128 care înregistrase până atunci o carieră […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna aprilie s-au împlinit 45 de ani de la debutul modelului compact italian Fiat Ritmo. Modelul Ritmo avea o misiune destul de dificilă, respectiv, de a înlocui în gamă Fiat-ul 128 care înregistrase până atunci o carieră […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna aprilie s-au împlinit 45 de ani de la debutul modelului compact italian Fiat Ritmo. Modelul Ritmo avea o misiune destul de dificilă, respectiv, de a înlocui în gamă Fiat-ul 128 care înregistrase până atunci o carieră […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna aprilie s-au împlinit 45 de ani de la debutul modelului compact italian Fiat Ritmo. Modelul Ritmo avea o misiune destul de dificilă, respectiv, de a înlocui în gamă Fiat-ul 128 care înregistrase până atunci o carieră […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna aprilie s-au împlinit 45 de ani de la debutul modelului compact italian Fiat Ritmo. Modelul Ritmo avea o misiune destul de dificilă, respectiv, de a înlocui în gamă Fiat-ul 128 care înregistrase până atunci o carieră […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna aprilie s-au împlinit 45 de ani de la debutul modelului compact italian Fiat Ritmo. Modelul Ritmo avea o misiune destul de dificilă, respectiv, de a înlocui în gamă Fiat-ul 128 care înregistrase până atunci o carieră […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna aprilie s-au împlinit 45 de ani de la debutul modelului compact italian Fiat Ritmo. Modelul Ritmo avea o misiune destul de dificilă, respectiv, de a înlocui în gamă Fiat-ul 128 care înregistrase până atunci o carieră […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna aprilie s-au împlinit 45 de ani de la debutul modelului compact italian Fiat Ritmo. Modelul Ritmo avea o misiune destul de dificilă, respectiv, de a înlocui în gamă Fiat-ul 128 care înregistrase până atunci o carieră […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna aprilie s-au împlinit 45 de ani de la debutul modelului compact italian Fiat Ritmo. Modelul Ritmo avea o misiune destul de dificilă, respectiv, de a înlocui în gamă Fiat-ul 128 care înregistrase până atunci o carieră […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna aprilie s-au împlinit 45 de ani de la debutul modelului compact italian Fiat Ritmo. Modelul Ritmo avea o misiune destul de dificilă, respectiv, de a înlocui în gamă Fiat-ul 128 care înregistrase până atunci o carieră […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna aprilie s-au împlinit 45 de ani de la debutul modelului compact italian Fiat Ritmo. Modelul Ritmo avea o misiune destul de dificilă, respectiv, de a înlocui în gamă Fiat-ul 128 care înregistrase până atunci o carieră […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna aprilie s-au împlinit 45 de ani de la debutul modelului compact italian Fiat Ritmo. Modelul Ritmo avea o misiune destul de dificilă, respectiv, de a înlocui în gamă Fiat-ul 128 care înregistrase până atunci o carieră […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna aprilie s-au împlinit 45 de ani de la debutul modelului compact italian Fiat Ritmo. Modelul Ritmo avea o misiune destul de dificilă, respectiv, de a înlocui în gamă Fiat-ul 128 care înregistrase până atunci o carieră […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna aprilie s-au împlinit 45 de ani de la debutul modelului compact italian Fiat Ritmo. Modelul Ritmo avea o misiune destul de dificilă, respectiv, de a înlocui în gamă Fiat-ul 128 care înregistrase până atunci o carieră […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna aprilie s-au împlinit 45 de ani de la debutul modelului compact italian Fiat Ritmo. Modelul Ritmo avea o misiune destul de dificilă, respectiv, de a înlocui în gamă Fiat-ul 128 care înregistrase până atunci o carieră […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna aprilie s-au împlinit 45 de ani de la debutul modelului compact italian Fiat Ritmo. Modelul Ritmo avea o misiune destul de dificilă, respectiv, de a înlocui în gamă Fiat-ul 128 care înregistrase până atunci o carieră […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna aprilie s-au împlinit 45 de ani de la debutul modelului compact italian Fiat Ritmo. Modelul Ritmo avea o misiune destul de dificilă, respectiv, de a înlocui în gamă Fiat-ul 128 care înregistrase până atunci o carieră […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna aprilie s-au împlinit 45 de ani de la debutul modelului compact italian Fiat Ritmo. Modelul Ritmo avea o misiune destul de dificilă, respectiv, de a înlocui în gamă Fiat-ul 128 care înregistrase până atunci o carieră […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna aprilie s-au împlinit 45 de ani de la debutul modelului compact italian Fiat Ritmo. Modelul Ritmo avea o misiune destul de dificilă, respectiv, de a înlocui în gamă Fiat-ul 128 care înregistrase până atunci o carieră […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna aprilie s-au împlinit 45 de ani de la debutul modelului compact italian Fiat Ritmo. Modelul Ritmo avea o misiune destul de dificilă, respectiv, de a înlocui în gamă Fiat-ul 128 care înregistrase până atunci o carieră […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna aprilie s-au împlinit 45 de ani de la debutul modelului compact italian Fiat Ritmo. Modelul Ritmo avea o misiune destul de dificilă, respectiv, de a înlocui în gamă Fiat-ul 128 care înregistrase până atunci o carieră […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna aprilie s-au împlinit 45 de ani de la debutul modelului compact italian Fiat Ritmo. Modelul Ritmo avea o misiune destul de dificilă, respectiv, de a înlocui în gamă Fiat-ul 128 care înregistrase până atunci o carieră […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna aprilie s-au împlinit 45 de ani de la debutul modelului compact italian Fiat Ritmo. Modelul Ritmo avea o misiune destul de dificilă, respectiv, de a înlocui în gamă Fiat-ul 128 care înregistrase până atunci o carieră […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna aprilie s-au împlinit 45 de ani de la debutul modelului compact italian Fiat Ritmo. Modelul Ritmo avea o misiune destul de dificilă, respectiv, de a înlocui în gamă Fiat-ul 128 care înregistrase până atunci o carieră […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna aprilie s-au împlinit 45 de ani de la debutul modelului compact italian Fiat Ritmo. Modelul Ritmo avea o misiune destul de dificilă, respectiv, de a înlocui în gamă Fiat-ul 128 care înregistrase până atunci o carieră […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna aprilie s-au împlinit 45 de ani de la debutul modelului compact italian Fiat Ritmo. Modelul Ritmo avea o misiune destul de dificilă, respectiv, de a înlocui în gamă Fiat-ul 128 care înregistrase până atunci o carieră […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna aprilie s-au împlinit 45 de ani de la debutul modelului compact italian Fiat Ritmo. Modelul Ritmo avea o misiune destul de dificilă, respectiv, de a înlocui în gamă Fiat-ul 128 care înregistrase până atunci o carieră […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna aprilie s-au împlinit 45 de ani de la debutul modelului compact italian Fiat Ritmo. Modelul Ritmo avea o misiune destul de dificilă, respectiv, de a înlocui în gamă Fiat-ul 128 care înregistrase până atunci o carieră […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna aprilie s-au împlinit 45 de ani de la debutul modelului compact italian Fiat Ritmo. Modelul Ritmo avea o misiune destul de dificilă, respectiv, de a înlocui în gamă Fiat-ul 128 care înregistrase până atunci o carieră […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna aprilie s-au împlinit 45 de ani de la debutul modelului compact italian Fiat Ritmo. Modelul Ritmo avea o misiune destul de dificilă, respectiv, de a înlocui în gamă Fiat-ul 128 care înregistrase până atunci o carieră […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna aprilie s-au împlinit 45 de ani de la debutul modelului compact italian Fiat Ritmo. Modelul Ritmo avea o misiune destul de dificilă, respectiv, de a înlocui în gamă Fiat-ul 128 care înregistrase până atunci o carieră […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna aprilie s-au împlinit 45 de ani de la debutul modelului compact italian Fiat Ritmo. Modelul Ritmo avea o misiune destul de dificilă, respectiv, de a înlocui în gamă Fiat-ul 128 care înregistrase până atunci o carieră […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna aprilie s-au împlinit 45 de ani de la debutul modelului compact italian Fiat Ritmo. Modelul Ritmo avea o misiune destul de dificilă, respectiv, de a înlocui în gamă Fiat-ul 128 care înregistrase până atunci o carieră […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna aprilie s-au împlinit 45 de ani de la debutul modelului compact italian Fiat Ritmo. Modelul Ritmo avea o misiune destul de dificilă, respectiv, de a înlocui în gamă Fiat-ul 128 care înregistrase până atunci o carieră […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna aprilie s-au împlinit 45 de ani de la debutul modelului compact italian Fiat Ritmo. Modelul Ritmo avea o misiune destul de dificilă, respectiv, de a înlocui în gamă Fiat-ul 128 care înregistrase până atunci o carieră […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna aprilie s-au împlinit 45 de ani de la debutul modelului compact italian Fiat Ritmo. Modelul Ritmo avea o misiune destul de dificilă, respectiv, de a înlocui în gamă Fiat-ul 128 care înregistrase până atunci o carieră […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna aprilie s-au împlinit 45 de ani de la debutul modelului compact italian Fiat Ritmo. Modelul Ritmo avea o misiune destul de dificilă, respectiv, de a înlocui în gamă Fiat-ul 128 care înregistrase până atunci o carieră […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna aprilie s-au împlinit 45 de ani de la debutul modelului compact italian Fiat Ritmo. Modelul Ritmo avea o misiune destul de dificilă, respectiv, de a înlocui în gamă Fiat-ul 128 care înregistrase până atunci o carieră […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna aprilie s-au împlinit 45 de ani de la debutul modelului compact italian Fiat Ritmo. Modelul Ritmo avea o misiune destul de dificilă, respectiv, de a înlocui în gamă Fiat-ul 128 care înregistrase până atunci o carieră […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna aprilie s-au împlinit 45 de ani de la debutul modelului compact italian Fiat Ritmo. Modelul Ritmo avea o misiune destul de dificilă, respectiv, de a înlocui în gamă Fiat-ul 128 care înregistrase până atunci o carieră […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna aprilie s-au împlinit 45 de ani de la debutul modelului compact italian Fiat Ritmo. Modelul Ritmo avea o misiune destul de dificilă, respectiv, de a înlocui în gamă Fiat-ul 128 care înregistrase până atunci o carieră […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna aprilie s-au împlinit 45 de ani de la debutul modelului compact italian Fiat Ritmo. Modelul Ritmo avea o misiune destul de dificilă, respectiv, de a înlocui în gamă Fiat-ul 128 care înregistrase până atunci o carieră […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna aprilie s-au împlinit 45 de ani de la debutul modelului compact italian Fiat Ritmo. Modelul Ritmo avea o misiune destul de dificilă, respectiv, de a înlocui în gamă Fiat-ul 128 care înregistrase până atunci o carieră […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna aprilie s-au împlinit 45 de ani de la debutul modelului compact italian Fiat Ritmo. Modelul Ritmo avea o misiune destul de dificilă, respectiv, de a înlocui în gamă Fiat-ul 128 care înregistrase până atunci o carieră […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna aprilie s-au împlinit 45 de ani de la debutul modelului compact italian Fiat Ritmo. Modelul Ritmo avea o misiune destul de dificilă, respectiv, de a înlocui în gamă Fiat-ul 128 care înregistrase până atunci o carieră […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna aprilie s-au împlinit 45 de ani de la debutul modelului compact italian Fiat Ritmo. Modelul Ritmo avea o misiune destul de dificilă, respectiv, de a înlocui în gamă Fiat-ul 128 care înregistrase până atunci o carieră […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna aprilie s-au împlinit 45 de ani de la debutul modelului compact italian Fiat Ritmo. Modelul Ritmo avea o misiune destul de dificilă, respectiv, de a înlocui în gamă Fiat-ul 128 care înregistrase până atunci o carieră […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna aprilie s-au împlinit 45 de ani de la debutul modelului compact italian Fiat Ritmo. Modelul Ritmo avea o misiune destul de dificilă, respectiv, de a înlocui în gamă Fiat-ul 128 care înregistrase până atunci o carieră […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna aprilie s-au împlinit 45 de ani de la debutul modelului compact italian Fiat Ritmo. Modelul Ritmo avea o misiune destul de dificilă, respectiv, de a înlocui în gamă Fiat-ul 128 care înregistrase până atunci o carieră […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna aprilie s-au împlinit 45 de ani de la debutul modelului compact italian Fiat Ritmo. Modelul Ritmo avea o misiune destul de dificilă, respectiv, de a înlocui în gamă Fiat-ul 128 care înregistrase până atunci o carieră […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna aprilie s-au împlinit 45 de ani de la debutul modelului compact italian Fiat Ritmo. Modelul Ritmo avea o misiune destul de dificilă, respectiv, de a înlocui în gamă Fiat-ul 128 care înregistrase până atunci o carieră […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna aprilie s-au împlinit 45 de ani de la debutul modelului compact italian Fiat Ritmo. Modelul Ritmo avea o misiune destul de dificilă, respectiv, de a înlocui în gamă Fiat-ul 128 care înregistrase până atunci o carieră […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna aprilie s-au împlinit 45 de ani de la debutul modelului compact italian Fiat Ritmo. Modelul Ritmo avea o misiune destul de dificilă, respectiv, de a înlocui în gamă Fiat-ul 128 care înregistrase până atunci o carieră […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna aprilie s-au împlinit 45 de ani de la debutul modelului compact italian Fiat Ritmo. Modelul Ritmo avea o misiune destul de dificilă, respectiv, de a înlocui în gamă Fiat-ul 128 care înregistrase până atunci o carieră […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI În luna aprilie s-au împlinit 45 de ani de la debutul modelului compact italian Fiat Ritmo. Modelul Ritmo avea o misiune destul de dificilă, respectiv, de a înlocui în gamă Fiat-ul 128 care înregistrase până atunci o carieră […]
În luna aprilie s-au împlinit 45 de ani de la debutul modelului compact italian Fiat Ritmo. Modelul Ritmo avea o misiune destul de dificilă, respectiv, de a înlocui în gamă Fiat-ul 128 care înregistrase până atunci o carieră de mare succes. În ciuda look-ului exterior mai puțin convențional datorat barelor de protecție integrate în caroserie, modelul Ritmo s-a impus repede pe piață având de partea sa numeroase atu-uri.
Proiectul FIAT cunoscut sub denumirea X1/38, destinat dezvoltării unui succesor pentru modelul compact de succes Fiat 128, a demarat în cursul anului 1972. Scopul a fost să ofere viitorului model compact de la FIAT un stil mai modern și o versatilitate superioară, pentru a putea concura cu protagoniștii moderni ai segmentului de piață compact european, precum Volkswagen Golf, Renault 14 sau Alfa Romeo Alfasud.
Pentru prima dată în istoria producătorului FIAT, departamentul de marketing și-a asumat o importanță decisivă în definirea designului viitorului model compact, impunând realizarea unei caroserii hatchback cu hayon, spațiu interior spațios pentru 5 persoane, un portbagaj variabil și un post de conducere ergonomic, detalii care se regăseau parțial la modelele concurente amintite mai devreme. Această soluție cu caroserie tip hatchback a fost respinsă cu aproape zece ani mai devreme pentru modelul Fiat 128 produs în Italia, dar utilizată ulterior pentru varianta Zastava 128 al aceluiași model produsă în Yugoslavia.
Centro Stile Fiat, condus în acea perioadă de Gianpaolo Boano, a dezvoltat un model de dimensiuni compacte (Lxlxh: 3,937×1,650×1,400 m, ampatament 2,448 m), cu bare de protecție de dimensiuni generoase realizate din material plastic de culoare gri care încorporau grupurile optice (semnalizatoarele și luminile pentru faza scurtă) în față și blocurile optice în spate și caracterizat printr-un contrast puternic între elementele circulare (faruri, mânerele ușilor) și liniile întinse (laterală și posterioară). Pentru a limita costurile de producție, a fost dezvoltat un anumit proces de producție pentru realizarea barelor de protecție din material sintetic. În acest caz, Fiat-ul Ritmo a fost primul automobil de producție italiană care avea barele de protecție integrate în caroserie și nu atașate așa cum se întâmpla până atunci. Totuși, această inovație a cauzat inițial unele dificultăți din partea publicului în acceptarea automobilului care la acea vreme părea la prima vedere lipsit bare de protecție.
Chiar și în cazul interiorului, cu planșa de bord și panourile portierelor, realizate complet din plastic și turnate într-o singură componentă, s-a mizat pe un un look ușor avangardist și în același timp pe o funcționalitate și un spțiu maxime. O altă soluție tehnică avansată a modelului a fost dată de asamblarea automatizată (prin utilizarea roboților) a unei mari părți din componența automobilului. În schimb, configurația tehnică era similară modelului predecesor Fiat 128 cu motor frontal transversal, tracțiune pe roțile din față, suspensie independentă, în față de tip McPherson iar în spate cu brațe transversal și arc monalamelar transversal, sistem de frânare de tip mixt servoasistat cu discuri în față și tamburi în spate și direcție cu cremalieră. Cutia de viteze standard era manuală cu 4 sau 5 trepte iar contra cost pentru propulsorul de top era propusă opțional una automată cu 3 trepte.
Modelul compact de la Fiat care a fost denumit Ritmo, a debutat la Salonul Auto de la Torino din 1978. Pe piețele din SUA, Marea Britanie și Irlanda modelul a purtat denumirea de Strada. La momentul lansării, modelul italian a fost disponibil în varianta de caroserie berlină hatchback (3 și 5 uși), două niveluri de echipare (L și CL) și patru motorizări pe benzină cu 4 cilindri în linie având distribuție cu o axă cu came în bloc (motorul de bază) sau cu came în chiulasă. La bază gamei era versiunea Ritmo60, propulsată de două motoare de 1.050 cmc (60 L) și respectiv 1.116 cmc (60 CL) ambele dezvoltau o putere de 60 CP și erau alimentate cu carburator monocorp. Apoi urma versiunea Ritmo 65 cu un motor 1.301 cmc care furniza 65 CP și era alimentat cu carburator monocorp iar în top versiunea Ritmo 75 având un motor de 1.498 cmc care livra 75 CP și alimentat cu un carburator dublu corp și care era propusă opțional și cu o cutie de viteze automată în 3 trepte.
Versiunea de echipare CL putea fi dotată la cerere cu cutie de viteze cu 5 trepte, turometru, tetiere față, radio, centuri de siguranță spate și antenă radio. Modelul s-a făcut remarcat prin design-ul mai puțin convențional și ușor avangardist, habitaclul și portbajul spațioase, performanțele dinamice, ținuta de drum sigură și prețul atractiv. Mulțumită calităților sale, la finalul anului 1978, în competiția europeană Car of the year 1979, modelul Fiat Ritmo a ocupat locul al doilea.
Începând cu anul 1979, producătorul auto italian a introdus treptat noi versiuni și numeroase îmbunătățiri la detalii pe toată durata carierei modelului. În luna septembrie a aceluiași an. a fost introdusă versiunea specială Targa Oro, caracterizată prin vopseaua metalizată de culoare maro cu benzi aurii pe părțile laterale, bare de protecție de culoare închisă, jante cu design specific având părți de culoare aurie, faruri de ceață Carello și grilă frontală aurie iar la interior finisări mai rafinate, scaunele și panourile ușilor din velur fin și materiale plastice într-o culoare specifică și asortată. Versiunea Targa Oro era propusă în ambele variante de caroserie cu 3 și 5 uși, echivalentă cu motorizarea versiunii Ritmo 65 pentru piața internă și Ritmo 75 pentru piețele externe. Trebuie remarcat faptul că versiunile cu 3 uși erau disponibile și în culoarea negru pastel. Tot în 1979, gama a fost extinsă cu versiunea 65 CL Automatica 5p, echipată cu o cutie de viteze automată cu 3 trepte. În aceeași perioadă, pentru a limita costurile de producție, 60 L a fost echipat cu motorul având distribuție cu axă cu came în bloc de 1.049 cmc produs în Belo Horizonte (Brazilia), dar în acest caz îmbunătățit să furnizeze 60 CP.
La ediția din 1980 a Salonului Auto de la Geneva fost introdusă versiunea Ritmo D, disponibilă doar în varianta cu 5 uși, echipată cu un nou motor diesel proiectat de inginerul Lampredi cu 4 cilindri, de 1.714 cmc și 55 CP. Pentru a compensa greutatea mai mare a motorului, suspensia față a fost îmbunătățită prin înlocuirea brațelor din față cu o bară de torsiune robustă și a fost modificat raportul de demultiplicare al casetei de direcție pentru a ușura manevrarea volanului întrucât în acea perioadă nu era propusă servodirecția pentru modelele din segmentul compact. Versiunea Ritmo D era oferită în ambele versiuni de echipare L și CL.
În cursul anului 1980 au fost introduse protecții din plastic în fața pasajelor roților din spate, diverse modificări la sistemul de ventilație și au fost reproiectate portierele din față, deflectorul triunghiular fiind eliminat, oglinzile retrovizoare exterioare de formă trapezoidală au fost înlocuite cu unele de formă mai convențională și proiectate pentru a putea fi reglate din interior iar carcasa difuzorului a fost mutată în jos. La interior, panourile portierelor dintr-o singură bucată au fost înlocuite cu unele mai puțin voluminoase, cu un design mai sofisticat. Din punct de vedere mecanic, merită menționate timoneria schimbătorului cutiei de viteze care a fost modificată cu o nouă comandă split, iar servoasistarea hidraulică a sistemului de frânare a luat locul mai tradiționalei servoasistări mecanice.
La începutul anului 1981, versiunea Targa Oro a fost înlocuită cu versiunile Super 75 și Super 85 dotate cu motoare de 1.301 cmc (75 CP) și respectiv 1498 cmc (85 CP), ambele alimentate cu carburator dublu corp și axe cu came mai mari. Cele două noi versiuni se evidențiau la exterior prin barele de protecție de culoare neagră, grila frontală cu bare cromate, mânerele portierelor cromate, profile cromate în jurul parbrizului, lunetei și la baza geamurilor, o nouă fantă de aer pe capotă și noi jante de 14 țoli cu design specific și pneuri cu măsura 165/ 65. Interiorul a fost complet reproiectat având un tabloul de bord cu un aspect mai modern care includea în standard turometrul, ceasul digital și un check control produs de Veglia. În echipamentul standard al celor două versiuni erau incluse: reterovizoarele exterioare reglabile din interior, tetierele reglabile pe înălțime și înclinare, radioul și antena radio. Contra cost erau propuse: trapa cu acționare manuală, geamurile electrice față, închiderea centralizată pentru portiere și bancheta spate fracționabilă. Versiunile 75 Super și 85 Super erau disponibile doar în varianta de caroserie cu 5 uși.
Luna mai din anul 1981, aduce lansarea primei versiuni sportive a modelului care a fost denumită 105 TC. Oferită exclusiv în varianta de caroserie cu 3 uși, Ritmo 105 TC se deosebea la exterior prin bara de protecție frontală cu design specific având spoiler și proiectoare de ceață integrate, jante de 14 țoli similare versiunii Super (opțional din aliaj cu look specific), benzi negre la baza părților laterale și protecții aerodinamice la pasajele roților. În schimb, interiorul se evidenția prin scaunele profilate, tabloul de bord cu instrumente suplimentare și volanul sport cu trei brațe. Look-ul personalizat a fost justificat de cei 105 CP furnizați de motorul de 1.585 cmc având distribuție cu două axe cu came în chiulasă și alimentare cu carburator dublu corp. Motorul permitea o viteză maximă de 180 km/h și o accelerație de la 0 la 100 în circa 10 secunde.
În vara anului 1981 debuta varianta de serie Ritmo Cabrio după ce anterior la Salonul Auto de la Frankfurt din 1979 a fost prezentat sub formă de prototip. Proiectat și fabricat de carosierul Bertone, Ritmo Cabrio era comercializat sub brandul Bertone și se baza din punct de vedere stilistic pe varianta cu caroserie în 3 uși iar din punct de vedere tehnic era dezvoltat pe versiunea 85 Super. Caracteristici pentru această variantă erau roll bar-ul central cu montanți în culoarea caroseriei și portbagajul cu o deschidere mai redusă.
Deși prima serie era pe piață deja de 3 ani, Fiat a introdus în gamă o nouă versiune sportiva de top: denumită 125 TC Abarth, prezentată cu ocazia Frankfurt Motorshow 1981. Aceasta avea în dotare un propulsor de 1.995 cmc având distribuție cu două axe cu came în chiulasă și alimentare cu carburator dublu corp. Puterea furnizată era de 125 CP la 6.000 rpm și asigura o viteză maximă de 190 km/h și un sprint de la 0 la 100 km/h în 8,5 secunde. Pe lângă motorul mai puternic, această versiune a fost echipată cu o cutie de viteze sport mai robustă produsă de firma ZF, frâne față cu discuri ventilate și o modificare a setării trenului de rulare. Versiunea Abarth era oferită doar în varianta de caroserie cu 3 uși și care se baza din punct de vedere stilistic pe 105 TC. În plus față de aceasta, dispunea de jante din aliaj de 14 țoli cu design elaborat având pneuri de 185/60, benzi adezive laterale Abarth 2000, eleron spate la baza lunetei, evacuare finală cromată și insignele Abarth prezente pe jante și pe unele părți. Aceeași notă sportivă se regăsea și la interior cu scaunele față sport, volanul sport cu trei brațe îmbracat în piele și instrumentele de bord suplimentare.
În octombrie 1982 este prezentată cea de-a doua serie a modelului Fiat Ritmo care a beneficiat de un profund restyling. Deși la capitolul look doar capota părea să se fi schimbat, în realitate caroseria mașinii a suferit o reproiectare totală care a diferențiat-o total de precedenta platformă derivată din cea a Fiat-ului 128, ducând la o economie de greutate de aproximativ 70 kg și în același timp la o majorare a lungimii la 4,015 m. Modificările cele mai evidente au vizat mutarea rezervorului într-o poziție protejată sub bancheta din spate (anterior era sub portbagaj), gura de umplere deplasată din stânga spre dreapta și disimulată de o clapetă și mutarea roții de rezervă sub portbagaj și bare de suspensie față cu trei puncte de prindere în loc de două. Personalitatea modelului a apărut semnificativ modificată. Mai puțin originală, dar mai elegantă, noua parte frontală cu patru grupuri circulare (două în cazul versiunii de bază 60 cu 3 uși), grila de culoare neagră și noul logo FIAT cu 5 bare verticale înclinate, în timp ce partea din spate se evidenția prin noile blocuri optice de dimensiuni mai mari și care nu mai erau incorporate în bara de protectie. Barele de protecție au fost, de asemenea, reproiectate. Pe de altă parte, interiorul versiunilor de la baza gamei au fost complet reproiectate (scaunele, panourile ușilor și tabloul de bord erau complet noi), în timp ce versiunile Super au preluat planșa de bord celor anterioare cu puține modificări. Foarte apreciat de presă și clienți a fost noul sistem de ventilație, sporit datorită spațiului recuperat prin mutarea roții de rezervă din comportimentul motorului.
Din punct de vedere tehnic, au fost aduse îmbunătățiri la suspensia față care a adoptat noi arcuri conice decalate care au făcut ca funcționarea amortizoarelor să fie mai precisă și să limiteze reacțiile în direcție pe asfalt neuniform, cutia de viteze cu 5 trepte a devenit standard pe toată gama iar motoarele de 1.116 și 1.301 cmc au fost revizuite pentru a le face mai flexibile și a reduce consumul. Motoarele au beneficiat de aprindere electronică și o configurație diferită care a redus puterea de la 60 la 55 CP la 1.116 cmc, îmbunătățind totuși cuplul, în timp ce la cel de 1.301 cmc de 65 și 70 CP au fost unificate într-o singură versiune de 68 CP alimentată cu un carburator dublu corp. În schimb, versiunea Ritmo 85 rămâne neschimbată iar diesel-ul de 1,7 litri a fost revizuit în setări iar puterea sa a crescut cu 3 CP ajungând la 58 CP. Versiunile de echipare au fost reduse la două (base și Super) plus 105 TC, în timp ce sportivul 125 TC Abarth rămâne pentru moment neschimbat. Gama variantei Ritmo Cabrio din a doua serie a fost extinsă odată cu introducerea motorului 1.301 cmc alături de cel de 1.498 cmc. În același timp, echipamentul de dotări opționale pentru nivelul de echipare Super, a fost extins cu volanul reglabil, instalația de spălare a farurilor și geamurile cu tentă fumurie.
Gama Ritmo a fost completată în anul 1983 odată cu introducerea versiunilor Energy Saving și 130 TC Abarth. Prima era, propulsată de motorul de 1.116 cmc și 55 CP având dispozitiv de „cut-off” iar datorită și unei scăderi a coeficientului aerodinamic CX de la 0,42 la 0,38 obținut prin adoptarea unui mic eleron spate deasupra lunetei și cadrele anti-turbulențe de la geamuri și capacele netede ale roților, a permis economii semnificative de combustibil. Cea de-a doua, a beneficiat în schimb de îmbunătățiri profunde. Astfel, motorul avea implementată aprindere electronică digitală Marelli Digiplex și alimentare cu două carburatoare dublu corp orizontale. Grație a acestor imbunătățiri, putrea furnizată era acum de 130 CP la 5.800 rpm, care, combinate cu greutatea mai mică și cutia de viteze cu raportul final ușor mai lung, au facut capabilă versiunea sportivă de un timp destul de bun de doar 8 secunde pentru demarajul de la 0 la 100 km/h. Ritmo 130 TC Abarth a avut un succes răsunător la entuziaști datorită performanțelor sale alimentat în plus și mai mult de succesele sportive pe care modelul le-a obținut în cursele de pe circuite, dominând ani de zile principalele campionate europene din grupa N.
În cursul anului 1984 gama a fost reînnoită, versiunea de bază Ritmo 60 a fost înlocuită cu două versiuni, L având grilă frontală cu doar două faruri, cutie de viteze în 4 trepte și o echipare mai austeră și CL, identică cu precedenta dar cu tetiere față standard și ștergător pentru lunetă. În plus, nivelul de echipare S (Super) a fost extins și la versiunea Ritmo 60. Anul următor, a fost introdusă versiunea specială IN bazată pe versiunea 60 Super și caracterizată prin capace specifice pentru roți, benzi adezive gri/roșiu pe părțile laterale, tapițeria specifică și radioul oferit standard.
Către finalul anului 1985 a fost realizat un ușor restyling ce a vizat grilă frontală, bara de protecție față care putea fi dotată acum opțional cu proiectoare de ceață, bara de protecție spate care avea acum integrat locașul pentru plăcuța de înmatriculare din spate, benzi de plastic negre pe părțile laterale și mânerele portierelor de formă dreptunghiulară. Din punct de vedere tehnic, au fost aduse îmbunătățiri la motorul versiunii Ritmo 60, la care a fost adoptat carburatorul dublu corp, concomitent cu o creștere a puterii cu 3 CP (58 CP). În schimb, versiunile cu motoare diesel au beneficiat de modificări importante, vechiul motor de 1.714 cmc a fost înlocuit cu unul nou de 1.697 cmc care livra 60 CP iar nou introdusa versiune Turbo DS era propulsată de o unitate turbo diesel cu intercooler de 1.929 cmc și 80 CP care face parte din aceeași familie ca și cel de 1697 cmc. În același timp, versiunea 105 TC a fost înlocuită cu versiunea 100 S cu 5 uși echipată cu un motor de 1595 cmc și 100 CP având distribuție cu două axe cu came în chiulasă și alimentare cu carburator dublu corp iar versiunile Energy Savings și 85 S cu 3 uși au fost eliminate din gamă, în timp ce Ritmo Cabrio 85 S a cedat locul în gamă noi versiuni Supercabrio 100 S. Versiunea sportivă 130 TC Abarth dispunea de noi jante din aliaj cu un design inspirat din cel al modelului Uno Turbo iar versiunile 100 S și Turbo DS aveau în dotarea standard, direcția servoasistată.
În cursul anului 1986, pentru a revigora vânzările în vederea ultimului an de producție, au fost introduse două noi versiuni speciale în ediție limitată. Astfel, în luna mai debuta versiunea Team (60 și D) bazate pe versiunea CL cu 5 uși și personalizate cu inscripții și tapițerie specifice, în timp ce in iulie era lansată versiunea Super Team, recunoscută dupa grila asortată și echipată cu geamuri electrice, închidere centralizată și volan reglabil și care era disponibilă în combinație cu versiunile 60, 70 și 100.
În ianuarie 1988, odată cu prezentarea modelului succesor Tipo, producția Fiat-ului Ritmo este stopată după o carieră de succes de aproape 10 ani și un număr de 2.044.393 exemplare comercializate.
Până în mai 1982, pe baza acordului de colaborare semnat între producătorii de automobile Fiat și Seat, modelul Fiat Ritmo a fost produs în Spania de către producătorul Seat. La expirarea acordului, compania spaniolă și-a revizuit cât mai mult posibil liniile de asamblare, a înlocuit un număr suficient de componente pentru a evita problemele legate de drepturile de autor și a ieșit pe piață cu un model foarte asemănător cu predecesorul său și care a fost denumit Seat Ronda, refăcând efectiv ceea ce s-a întâmplat deja cu Fiat-ul Panda, care a devenit Seat Marbella și cu Fiat-ul 127 care a devenit Seat Fura. În aprilie 1984, cu câteva modificări, pe aceeași platformă cu Ronda, Seat a prezentat prima serie a modelului compact Ibiza și, de asemenea, varianta sa cu caroserie în 3 volume, denumită Malaga.
Foto: FIAT; Arhivă
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul Auto Retro Passion pentru mai multe informații AICI
Site-ul nostru folosește cookies pentru a asigura utilizatorii de o experiență cât mai bună. Dând click pe OK, confirmați că sunteți de acord cu Termenii și condițiile.OkPolitica De ConfidentialitatePolitica Cookies
GDPR
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.