FIAT PANDA INTEGRAL-E CU PROPULSIE ELECTRICA DE LA GARAGE ITALIA

23 aprilie 2021
Comments off
541 Vizualizari
Previous Image
Next Image

info heading

info content


 

Gama de automobile din Seria Icon-e a companiei italiene Garage Italia cu sediul în Milano, a fost de curând extinsă cu modelul Fiat Panda 4×4 Integral-e propulsat cu ajutorul a două motoare electrice realizate de firma italiană Newtron.

Până în acest moment, din gama firmei italiene Garage Italia din Milano specializată pe conversii cu propulsie electrică ale unor modele auto italiene, lipsea un singur model care să reunească tendințele dominante din vremurile actuale, respectiv: tracțiunea integrală, propulsia electrică și dimensiunile citadine. Garage Italia încununează seria personalizată continuation a modelului din clasa mică Panda I de la Fiat cu versiunea Integral-e, care urmează la rândul său, restomod-ul electric al seriei Icon-e care se adaugă modelelor Fiat Nuova 500, Fiat Muson-e, Fiat 500 Jolly și Alfa Romeo Spider, ultimul rămas deocamdată doar la stadiul de proiect.

Cariera modelului citadin Fiat Panda a început în urmă cu mai bine de 40 de ani iar în prezent, numeroși tineri colecționari au redescoperit calitățile practice și potențialul clasic al modelului, care pentru mulți șoferi tineri italieni a reprezentat pe parcursul a 23 de ani (cât a durat cariera primei generații a modelului) chiar prima mașină nouă achiziționată. Dintre toate versiunile modelului Panda, cea mai apreciată a fost 4×4 iar pe baza unui exemplar a uneia dintre acestea, Garage Italia a creat versiunea Integral-e prin implementarea unui motor electric pentru fiecare axă. Acestă nouă versiune arborează tricolorul italian sub toate aspectele, cel mai bun exemplu în acest sens îl reprezintă motorul fabricat de grupul italian Newtron.

FIAT – O TRADIȚIE DE 120 DE ANI

Comparativ cu versiunea originală 4×4 care dispunea de un sistem de tracțiune integrală dezvoltat de firma austriacă Steyr-Puch, noua interpretare Integral-e, nu mai păstrează nici una dintre componentele transmisiei. Ambele motoare ale fiecărei axe sunt oferite în combinație cu o cutie de viteze / diferențial dedicat. Cu toate acestea, în compartimentul motorului există încă loc pentru roata de rezervă. Pot fi selectate două moduri de conducere pentru a gestiona livrarea cuplului, Eco și Sport. Primul favorizează tracțiunea pe puntea față cu o distribuție de 80-20% iar în off-road, trebuie doar apăsat butonul Sport și tracțiunea integrală devine clasică pe cele două axe cu o distribuție de 50-50%. Ca o adevărată versiune de tip Icon-e, Panda Integral-e va fi însoțită de o colecție de articole de îmbrăcăminte și accesorii ad-hoc, conform tradiției de stil a avocatului Giovanni Agnelli (ex-președinte FIAT) care a fost un mare susținător și promotor al versiunii Panda 4×4.

Versiunea Integral-e este echipată la alegere cu pneuri de vară BFGoodrich din gama Touring sau de iarnă Kormorans. Ambele sunt mărci ale grupului Michelin, partenerul Garage Italia în proiectul Icon-e. Paleta de culori de la exterior este dezvoltată în colaborare cu cei de la R-M Basf, interiorul beneficiază de dotări premium precum tapițeria din Alcantara, geamurile față acționate electric și volanul Nardi. Ca și în cazul primelor exemplare Panda 4 × 4 de serie, sistemul audio este format din patru difuzoare JBL Club 4020 plus un subwoofer activ JBL Basspro SL care vine în completarea ambianței audio de la interior.

LONGEVIVUL MODEL PANDA DE LA FIAT A CELEBRAT 40 DE ANI

Fiat-ul Panda a fost primul model de mare serie de producție italiană cu tracțiune integrală în anul 1983 și totodată cel care a deschis oficial calea către mobilitatea nepoluantă în vara anului 1990, prin lansarea lui Panda Elettra, primul automobil cu propulsie electrică produs în serie de un producător auto important. Realizată pe baza versiunii 750 CL, Elettra ne face să zâmbim în zilele noastre când o privim și ne mirăm de inițiativa curajoasă venită din partea producătorului din Torino cu acest concept îndrăzneț. În locul modernului pe atunci motor Fire pe benzină cu 4 cilindri de 769 cmc și 34 CP, în compartimentul din față a fost implementat un motor electric de curent continuu de 9,2 kW. Alimentarea acestuia era asigurată cu ajutorul a 12 baterii de 6V de plumb cu greutate destul de mare, din care două erau ampalsate în compartimentul motorului iar celelalte zece poziționate într-un suport realizat din oțel și poziționat în portbagaj. Pentru a face față solicitărilor venite din partea greutății totale mai mari (1.150 kg) și cuplului motor mai generos, suspensia și sistemul de frânare au fost îmbunătățite iar jantele aveau montate pneuri mai late. În mod curios, rezervorul de benzină a fost păstrat pentru a alimenta sistemul de încălzire iar pentru transmisie a fost păstrată cutia de viteze cu 4 trepte.

Cu tehnologia de acum 30 de ani, Elettra putea atinge o viteză maximă de 70 km / h și asigura o autonomie de 100 km la o viteză constantă de 50 km / h. Fiat-ul Panda Elettra era deja echipat cu dispozitivul de recuperare automată a energiei la frânare și coborâre. În anul 1992, Panda Elettra a fost modernizat iar motorul dezvolta acum 17,7 kW, în timp ce bateriile cu plumb au fost înlocuite cu unele dotate cu elemente din nichel-cadmiu. Versiunea îmbunătățită Elettra II a rămas în producție până în anul 1998.

Text: Auto Retro Passion

Foto: Garage Italia; FIAT

Comments are closed.

August 05, 2021