ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat la comercializare în luna mai din urmă cu 60 de ani, modelul Fiat 850 a continuat succesul comercial înregistrat în segmentul mic cu predecesorul model Fiat 600 fabricat în circa 5 milioane de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat la comercializare în luna mai din urmă cu 60 de ani, modelul Fiat 850 a continuat succesul comercial înregistrat în segmentul mic cu predecesorul model Fiat 600 fabricat în circa 5 milioane de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat la comercializare în luna mai din urmă cu 60 de ani, modelul Fiat 850 a continuat succesul comercial înregistrat în segmentul mic cu predecesorul model Fiat 600 fabricat în circa 5 milioane de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat la comercializare în luna mai din urmă cu 60 de ani, modelul Fiat 850 a continuat succesul comercial înregistrat în segmentul mic cu predecesorul model Fiat 600 fabricat în circa 5 milioane de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat la comercializare în luna mai din urmă cu 60 de ani, modelul Fiat 850 a continuat succesul comercial înregistrat în segmentul mic cu predecesorul model Fiat 600 fabricat în circa 5 milioane de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat la comercializare în luna mai din urmă cu 60 de ani, modelul Fiat 850 a continuat succesul comercial înregistrat în segmentul mic cu predecesorul model Fiat 600 fabricat în circa 5 milioane de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat la comercializare în luna mai din urmă cu 60 de ani, modelul Fiat 850 a continuat succesul comercial înregistrat în segmentul mic cu predecesorul model Fiat 600 fabricat în circa 5 milioane de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat la comercializare în luna mai din urmă cu 60 de ani, modelul Fiat 850 a continuat succesul comercial înregistrat în segmentul mic cu predecesorul model Fiat 600 fabricat în circa 5 milioane de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat la comercializare în luna mai din urmă cu 60 de ani, modelul Fiat 850 a continuat succesul comercial înregistrat în segmentul mic cu predecesorul model Fiat 600 fabricat în circa 5 milioane de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat la comercializare în luna mai din urmă cu 60 de ani, modelul Fiat 850 a continuat succesul comercial înregistrat în segmentul mic cu predecesorul model Fiat 600 fabricat în circa 5 milioane de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat la comercializare în luna mai din urmă cu 60 de ani, modelul Fiat 850 a continuat succesul comercial înregistrat în segmentul mic cu predecesorul model Fiat 600 fabricat în circa 5 milioane de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat la comercializare în luna mai din urmă cu 60 de ani, modelul Fiat 850 a continuat succesul comercial înregistrat în segmentul mic cu predecesorul model Fiat 600 fabricat în circa 5 milioane de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat la comercializare în luna mai din urmă cu 60 de ani, modelul Fiat 850 a continuat succesul comercial înregistrat în segmentul mic cu predecesorul model Fiat 600 fabricat în circa 5 milioane de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat la comercializare în luna mai din urmă cu 60 de ani, modelul Fiat 850 a continuat succesul comercial înregistrat în segmentul mic cu predecesorul model Fiat 600 fabricat în circa 5 milioane de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat la comercializare în luna mai din urmă cu 60 de ani, modelul Fiat 850 a continuat succesul comercial înregistrat în segmentul mic cu predecesorul model Fiat 600 fabricat în circa 5 milioane de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat la comercializare în luna mai din urmă cu 60 de ani, modelul Fiat 850 a continuat succesul comercial înregistrat în segmentul mic cu predecesorul model Fiat 600 fabricat în circa 5 milioane de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat la comercializare în luna mai din urmă cu 60 de ani, modelul Fiat 850 a continuat succesul comercial înregistrat în segmentul mic cu predecesorul model Fiat 600 fabricat în circa 5 milioane de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat la comercializare în luna mai din urmă cu 60 de ani, modelul Fiat 850 a continuat succesul comercial înregistrat în segmentul mic cu predecesorul model Fiat 600 fabricat în circa 5 milioane de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat la comercializare în luna mai din urmă cu 60 de ani, modelul Fiat 850 a continuat succesul comercial înregistrat în segmentul mic cu predecesorul model Fiat 600 fabricat în circa 5 milioane de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat la comercializare în luna mai din urmă cu 60 de ani, modelul Fiat 850 a continuat succesul comercial înregistrat în segmentul mic cu predecesorul model Fiat 600 fabricat în circa 5 milioane de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat la comercializare în luna mai din urmă cu 60 de ani, modelul Fiat 850 a continuat succesul comercial înregistrat în segmentul mic cu predecesorul model Fiat 600 fabricat în circa 5 milioane de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat la comercializare în luna mai din urmă cu 60 de ani, modelul Fiat 850 a continuat succesul comercial înregistrat în segmentul mic cu predecesorul model Fiat 600 fabricat în circa 5 milioane de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat la comercializare în luna mai din urmă cu 60 de ani, modelul Fiat 850 a continuat succesul comercial înregistrat în segmentul mic cu predecesorul model Fiat 600 fabricat în circa 5 milioane de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat la comercializare în luna mai din urmă cu 60 de ani, modelul Fiat 850 a continuat succesul comercial înregistrat în segmentul mic cu predecesorul model Fiat 600 fabricat în circa 5 milioane de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat la comercializare în luna mai din urmă cu 60 de ani, modelul Fiat 850 a continuat succesul comercial înregistrat în segmentul mic cu predecesorul model Fiat 600 fabricat în circa 5 milioane de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat la comercializare în luna mai din urmă cu 60 de ani, modelul Fiat 850 a continuat succesul comercial înregistrat în segmentul mic cu predecesorul model Fiat 600 fabricat în circa 5 milioane de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat la comercializare în luna mai din urmă cu 60 de ani, modelul Fiat 850 a continuat succesul comercial înregistrat în segmentul mic cu predecesorul model Fiat 600 fabricat în circa 5 milioane de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat la comercializare în luna mai din urmă cu 60 de ani, modelul Fiat 850 a continuat succesul comercial înregistrat în segmentul mic cu predecesorul model Fiat 600 fabricat în circa 5 milioane de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat la comercializare în luna mai din urmă cu 60 de ani, modelul Fiat 850 a continuat succesul comercial înregistrat în segmentul mic cu predecesorul model Fiat 600 fabricat în circa 5 milioane de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat la comercializare în luna mai din urmă cu 60 de ani, modelul Fiat 850 a continuat succesul comercial înregistrat în segmentul mic cu predecesorul model Fiat 600 fabricat în circa 5 milioane de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat la comercializare în luna mai din urmă cu 60 de ani, modelul Fiat 850 a continuat succesul comercial înregistrat în segmentul mic cu predecesorul model Fiat 600 fabricat în circa 5 milioane de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat la comercializare în luna mai din urmă cu 60 de ani, modelul Fiat 850 a continuat succesul comercial înregistrat în segmentul mic cu predecesorul model Fiat 600 fabricat în circa 5 milioane de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat la comercializare în luna mai din urmă cu 60 de ani, modelul Fiat 850 a continuat succesul comercial înregistrat în segmentul mic cu predecesorul model Fiat 600 fabricat în circa 5 milioane de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat la comercializare în luna mai din urmă cu 60 de ani, modelul Fiat 850 a continuat succesul comercial înregistrat în segmentul mic cu predecesorul model Fiat 600 fabricat în circa 5 milioane de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat la comercializare în luna mai din urmă cu 60 de ani, modelul Fiat 850 a continuat succesul comercial înregistrat în segmentul mic cu predecesorul model Fiat 600 fabricat în circa 5 milioane de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat la comercializare în luna mai din urmă cu 60 de ani, modelul Fiat 850 a continuat succesul comercial înregistrat în segmentul mic cu predecesorul model Fiat 600 fabricat în circa 5 milioane de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat la comercializare în luna mai din urmă cu 60 de ani, modelul Fiat 850 a continuat succesul comercial înregistrat în segmentul mic cu predecesorul model Fiat 600 fabricat în circa 5 milioane de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat la comercializare în luna mai din urmă cu 60 de ani, modelul Fiat 850 a continuat succesul comercial înregistrat în segmentul mic cu predecesorul model Fiat 600 fabricat în circa 5 milioane de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat la comercializare în luna mai din urmă cu 60 de ani, modelul Fiat 850 a continuat succesul comercial înregistrat în segmentul mic cu predecesorul model Fiat 600 fabricat în circa 5 milioane de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat la comercializare în luna mai din urmă cu 60 de ani, modelul Fiat 850 a continuat succesul comercial înregistrat în segmentul mic cu predecesorul model Fiat 600 fabricat în circa 5 milioane de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat la comercializare în luna mai din urmă cu 60 de ani, modelul Fiat 850 a continuat succesul comercial înregistrat în segmentul mic cu predecesorul model Fiat 600 fabricat în circa 5 milioane de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat la comercializare în luna mai din urmă cu 60 de ani, modelul Fiat 850 a continuat succesul comercial înregistrat în segmentul mic cu predecesorul model Fiat 600 fabricat în circa 5 milioane de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat la comercializare în luna mai din urmă cu 60 de ani, modelul Fiat 850 a continuat succesul comercial înregistrat în segmentul mic cu predecesorul model Fiat 600 fabricat în circa 5 milioane de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat la comercializare în luna mai din urmă cu 60 de ani, modelul Fiat 850 a continuat succesul comercial înregistrat în segmentul mic cu predecesorul model Fiat 600 fabricat în circa 5 milioane de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat la comercializare în luna mai din urmă cu 60 de ani, modelul Fiat 850 a continuat succesul comercial înregistrat în segmentul mic cu predecesorul model Fiat 600 fabricat în circa 5 milioane de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat la comercializare în luna mai din urmă cu 60 de ani, modelul Fiat 850 a continuat succesul comercial înregistrat în segmentul mic cu predecesorul model Fiat 600 fabricat în circa 5 milioane de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat la comercializare în luna mai din urmă cu 60 de ani, modelul Fiat 850 a continuat succesul comercial înregistrat în segmentul mic cu predecesorul model Fiat 600 fabricat în circa 5 milioane de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat la comercializare în luna mai din urmă cu 60 de ani, modelul Fiat 850 a continuat succesul comercial înregistrat în segmentul mic cu predecesorul model Fiat 600 fabricat în circa 5 milioane de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat la comercializare în luna mai din urmă cu 60 de ani, modelul Fiat 850 a continuat succesul comercial înregistrat în segmentul mic cu predecesorul model Fiat 600 fabricat în circa 5 milioane de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat la comercializare în luna mai din urmă cu 60 de ani, modelul Fiat 850 a continuat succesul comercial înregistrat în segmentul mic cu predecesorul model Fiat 600 fabricat în circa 5 milioane de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat la comercializare în luna mai din urmă cu 60 de ani, modelul Fiat 850 a continuat succesul comercial înregistrat în segmentul mic cu predecesorul model Fiat 600 fabricat în circa 5 milioane de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat la comercializare în luna mai din urmă cu 60 de ani, modelul Fiat 850 a continuat succesul comercial înregistrat în segmentul mic cu predecesorul model Fiat 600 fabricat în circa 5 milioane de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat la comercializare în luna mai din urmă cu 60 de ani, modelul Fiat 850 a continuat succesul comercial înregistrat în segmentul mic cu predecesorul model Fiat 600 fabricat în circa 5 milioane de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat la comercializare în luna mai din urmă cu 60 de ani, modelul Fiat 850 a continuat succesul comercial înregistrat în segmentul mic cu predecesorul model Fiat 600 fabricat în circa 5 milioane de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat la comercializare în luna mai din urmă cu 60 de ani, modelul Fiat 850 a continuat succesul comercial înregistrat în segmentul mic cu predecesorul model Fiat 600 fabricat în circa 5 milioane de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat la comercializare în luna mai din urmă cu 60 de ani, modelul Fiat 850 a continuat succesul comercial înregistrat în segmentul mic cu predecesorul model Fiat 600 fabricat în circa 5 milioane de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat la comercializare în luna mai din urmă cu 60 de ani, modelul Fiat 850 a continuat succesul comercial înregistrat în segmentul mic cu predecesorul model Fiat 600 fabricat în circa 5 milioane de […]
Lansat la comercializare în luna mai din urmă cu 60 de ani, modelul Fiat 850 a continuat succesul comercial înregistrat în segmentul mic cu predecesorul model Fiat 600 fabricat în circa 5 milioane de exemplare (inclusiv licențele din alte opt țări). Ca și precedentul model, Fiat-ul 850 avea de parte sa atu-uri precum habitaclul spațios în raport cu dimensiunile exterioare, motoarele economice, manevrabilitaea, prețul competitiv, costurile reduse de întreținere și în plus față de modelul 600, gama extinsă de variante (coupe, cabrio și van), asigurându-i o carieră longevivă de aproape 10 ani și 3.543.244 unități comercializate care au inclus licențele din Spania, Germania, Portugalia și Bulgaria.
La câțiva ani după lansarea modelului de succes 600 din clasa mică, petrecută în 1955, conducerea FIAT de la acea dată, a demarat proiectul unui nou model care urma să fie poziționat în gamă între modelele 600 din clasa mică și 1100 din clasa compactă, chiar și cu posibilitatea unei platforme tehnice derivată din cea a modelului 600. Pentru viitorul model a fost propus inclusiv un proiect realizat în comun cu compania franceză Simca cunoscut ca proiectul122, care prevedea un model complet nou dar cu menținerea schemei tehnice având motorul poziționat în spate longitudinal și tracțiunea pe roțile din spate. Proiectul a fost însă abandonat de compania din Torino, în timp ce una dintre propunerile de stil ale proiectului 122 a fost utilizată de Simca pentru modelul 1000 care avea să fie lansat pe piață la sfârșitul anului 1961.
Pentru a limita costurile de dezvoltare, conducerea Fiat a luat decizia realizării unei evoluții a modelului 600 pentru a putea fi inclus în segmentul imediat superior de piață. În acest sens, au demarat lucrările la un proiect care trebuia să fie economic, dar profitabil în același timp. Structura de bază a modelului Fiat 600 inclusiv habitaclul și plafonul, mecanica revizuită în multe detalii, cum ar fi suspensia spate și motorul au fost utilizate pentru a crea un nou model din segmentul mic care a fost propus ca un model mai rafinat decât ilustrul său predecesor. Debutul comercializării modelului Fiat 850 Berlina având loc în mai 1964.
Responsabilitatea lui Dante Giacosa, proiectantul șef de la Fiat la acea vreme, a fost una simplă, dar inovatoare, fiind suficientă pentru a crea o parte frontală mai înaltă și cu linii mai drepte care să încorporeze grupurile optice din față de dimensiuni majorate, de la 13 la 17 cm în diametru în timp ce panourile exterioare ale portierelor au fost reproiectate, parbrizul a fost majorat iar geamurile din spate modificate pentru a obține o vizibilitate mai mare. Partea din spate, adăugată din motive aerodinamice și estetice, s-a dovedit de fapt incomodă dacă trebuia să se ajungă la motor, întrucât trebuia scos suportul plăcuței de înmatriculare și un element suplimentar. Aceste măsuri au condus la o creștere a lungimii caroseriei care a ajuns la 3,575 m, (cu 36 cm mai mult decât în cazul lui Fiat 600) în timp ce lățimea, înălțimea și ampatamentul măsurau 1,425; 1,365 și respectiv 2,027 m. De la predecesorul 600, pe lângă aspectul și arhitectura similare, Fiat-ul 850 a păstrat și jantele de 12 țoli cu capacele aferente.
Habitaclul, deși structurat identic cu cel al lui 600, era de fapt mai spațios și finisat cu materiale de o calitate mai bună. De fapt, a fost suficient spațiu pentru a proiecta o planșă de bord mai modernă, ergonomică și finisată la partea superioară cu un material plastic antireflex în locul tradiționalei table. O inovație importantă a fost introducerea unui sistem de încălzire eficient care avea propriul radiator. În funcție de nivelul de echipare, Fiat-ul 850 era propus cu două versiuni: Normale și Super, cea din urmă oferea ca dotări opționale: coloana direcție blocabilă, oglinda retrovizoare exterioară și radioul.
Chiar și în ceea ce privește mecanica, tehnicienii de la Fiat au decis să nu abandoneze motorul Fiat 100 cu 4 cilindri în linie, răcit cu apă, aducând modificări substanțiale. Astfel, au inversat sensul de rotație, au reproiectat chiulasa și arborele cu came, au majorat cilindreea de la 767 cmc în cazul lui 600D la 843 cmc (de unde și numele 850), de unde a rezultat și un număr mai mare de cai putere, de la 29 la 34 (versiunea Normale) sau 37 (versiunea Super) și care a permis viteze de 120 și respectiv 125 km/h. Motorul, în ambele versiuni era asociat cu o cutie de viteze manuală cu 4 trepte sincronizate. Altă îmbunătățire a foat introducerea unui nou braț „Y” care susținea motorul, montat în poziție inversă față de 600. Suspensia era independentă pe ambele punți, în față cu brațe triunghiulare plus resort monolamelar transversal iar în spate brațe oscilante transversal și arcuri elicoidale. Sistemul de frânare controlat hidraulic, menținea schema clasică cu tamburi la ambele punți dar cu îmbunătățiri corespunzătoare datorită creșterii greutății și performanțelor dinamice față de modelul 600 în timp ce direcția era de tipul cu șurub și rolă.
În martie 1968, modelul este supus unui ușor facelift. Versiunea Super este înlocuită cu versiunea Special, care se evidenția la exterior prin profilele cromate pe părțile laterale, ramele lucioase de la marginile parbrizului si lunetei și grila restilizată în timp ce la interior prin volanul nou având marginea din imitație de lemn și spițe metalice perforate negre, planșă de bord acoperită la partea superioară cu material plastic de culoare neagră, intrumente de bord pe fond negru în loc de gri și vitezometru cu scală maximă la 160 km/h în loc de 140 km/h, adăugarea unui spațiu de depozitare, compartiment lângă schimbătorul de viteze, bancheta spate reproiectată, oglindă retrovizoare internă cu poziție anti-orbire. În același timp au fost introduse noi culori interne și externe și noi jante de 13 țoli. Versiunea Special avea în echipare motorul de 47 CP al variantei coupe din 1965, alimentată cu un carburator dublu corp și colectoare de evacuare supradimensionate, care îi permiteau să atingă o viteză maximă de 135 km/h. Ca o consecință a acestei creșteri a performanțelor dinamice, s-a decis adoptarea frânelor cu discuri la puntea față. În schimb, pentru versiunea Normale au fost realizate doar modificări minore: mânere noi pentru portiere, planșă de bord revizuită, instrumente de bord pe fond negru și levierul schimbătorului de viteză de formă sferică în locul celui anterior de formă plată.
O propunere cu adevărat inovativă și originală, cu ocazia acestui facelift, este reprezentată în de versiunea 850 Idromatic, echipată cu o cutie de viteze semi-automată fără ambreiaj. Această versiune utiliza o transmisie convențională combinată cu un convertor de cuplu și un ambreiaj servo-controlat hidraulic. Varianta Berlina a modelului Fiat 850 a fost comercializată cu succes (2.203.380 exemplare doar în Italia) până în august 1971 când a fost înlocuită în gamă cu modelul revoluționar Fiat 127.
Comercializarea modelului Fiat 850 a reprezentat printre ultimele oportunități pentru numeroșii carosieri italieni de a avea la dispoziție un șasiu și o caroserie economice pe care să le personalizeze după imaginația lor. La câteva luni după lansarea oficială, în octombrie 1964, pavilionul rezervat carosierilor de la Salonul Auto de la Torino au fost prezentate în jur de douăzeci de noi interpretări mecanice și stilistice ale Fiat-ului 850 începând cu varianta berlină cu 4 uși, berlinetta, coupe, spider, break și cabrio Spiaggina, create de carosierii italieni Savio, Vignale, Allemano, Moretti, OSI, Boneschi, Scioneri, Francis Lombardi, Michelotti, Caprera și Siata. Alte configurații speciale au fost prezentate în anii următori, inclusiv de carosieri din afara Italiei, profitând de simplitatea și robustețea mecanicii care permiteau o mare ușurință de transformare la costuri reduse, așa cum se întâmplase deja cu modelele anterioare 600 și 500.
Gama modelului de clasă mică de la Fiat a fost extinsă pentru prima dată cu varianta 850 T, prezentată la mijlocul anului 1964 și care înlocuia în gamă celebrul model 600 Multipla. Acesta dispunea de o caroserie tip van (Lxlxh: 3,804×1,488×1,600 m) disponibil în versiunea Familiare cu șase locuri sau versiunea utilitară Furgonetta. Motorul a fost preluat inițial de la versiunea 850 Normale, însă, din 1971 a fost utilizat motorul de 0,9 litri și 44 CP.
La ediția din 1965 a Salonului Auto de la Geneva sunt lansate variantele de caroserie coupe și cabrio. Fiat-ul 850 Coupe beneficia de o caroserie de tip coupe fastback (Lxlxh: 3,608×1,500x 1,300 m) cu 4 locuri un stil sportiv semnat de Gian Paolo Boano și care la interior se deosebea prin scaunele față mai profilate, un volan sport cu două brațe, vitezometrul de formă circulară și opțional turometrul. În acest caz, frânele cu tambur din față au fost înlocuite cu frâne cu disc. La debut, 850 Coupe avea echipat motorul de 843 cmc cu 47 CP și care asigura o viteza maximă de 140 km/h.
În martie 1968, Fiat a operat un ușor restyling la varianta coupe care devine 850 Sport Coupe fiind echipat cu un motor ușor mai performant de 903 cmc și 52 CP care permitea o viteza maximă de 148 km/h. Coupe-ul din seria a doua se evidenția la exterior prin grupurile optice duble prezente la partea frontală, blocurile optice duble rotunde și un eleron profilat la partea din spate iar la interior prin scaunele față revizuite, volanul de concepție nouă și turometrul în standard.
Evoluția lui 850 Sport Coupe a continuat cu a treia serie care a debutat în martie 1971. Modificările au inclus la exterior patru grupuri optice frontale de aceeași dimensiune, cu un panou frontal reproiectat precum și alte modificări la unele detalii. La interior, în locul volanului din imitație de lemn, a fost introdus un volan din imitație de piele iar inserțiile din imitație de lemn au fost înlocuite cu unele din imitație de piele. Producția Fiat-ului 850 Sport Coupe a fost sistată în cursul anului 1973 după un număr total de 342.873 exemplare (doar în Italia).
Odată cu varianta coupe a modelului 850, a debutat și varianta de caroserie cabrio cu două locuri (Lxlxh: 3,782×1,498×1,220 m), numită Spider, care a fost proiectată și fabricată de carosierul italian Bertone și se baza din punct de vedere tehnic pe varianta coupe. Soft top-ul, realizat din material textil putea fi pliabil în întregime într-un compartiment aflat în spatele scaunelor iar opțional era disponibil și un hard top. La interior se deosebea de varianta coupe prin planșa de bord cu design specific și un număr de cinci instrumente de formă circulară inclusiv turometrul oferit în standard. Motorul furniza în acest caz 49 CP și asigura o viteză maximă de 145 km/h iar un sprint de la 0 la 80 km/h se putea realiza în 14 secunde.
În martie 1968, Fiat-ului 850Spider îi este efectuat un ușor restyling și devine Sport Spider având în dotare motorul de 903 cmc și 52 CP de la varianta 850 Sport Coupe. Aceasta beneficia de o serie de îmbunătățiri care au fost mai degrabă de natură tehnică. La exterior, Sport Spider se diferenția prin restilizarea ușoară a părții frontale și barle de protecție de concepție nouă. Viteza maximă în acest caz era de 152 km/h. Exemplarele de 850 Sport Spider destinate pieței din SUA se difernțiau prin barele de protecție mai proieminente, scaunele integrate cu tetiere, luminile de poziție laterale și de marșarier precum și recircularea gazelor de eșapament controlată electric. Fiat-ul 850 Sport Spider a fost fabricată până în august 1972 într-un număr total de 130.903 unități, când a fost înlocuit în gamă cu spectaculosul model Fiat X1/9.
În Spania, Seat a fabricat toate variantele de caroserie ale Fiat-ului 850 sub denumirea de Seat 850 din 1966 și până în anul 1974. Pe lângă variantele italiene, au existat și două variante cu caroserie berlină cu patru uși cunoscute ca Seat 850 4 Puertas Normal și Largo, care se bazau stilistic pe varianta berlină cu 4 uși realizată de carosierul italian Francis Lombardi.
De-a lungul carierei modelului Fiat 850, firma preparatorului italian CarloAbarth a realizat mai multe versiuni elaborate super sport ale variantelor Berlina, Coupe și Spider, cu motoare având capacități mai mari și care au concurat cu succes în numeroase curse la diferite clase. Acestea aparțineau seriei OT Abarth care reprezintă Omologato Turismo, un nume folosit și pentru o serie de versiuni de competiție cu două locuri construite pe mecanica modelului francez Simca 1000.
Foto: FIAT; Arhivă; Auto Retro Passion
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul Auto Retro Passion pentru mai multe informații AICI
Site-ul nostru folosește cookies pentru a asigura utilizatorii de o experiență cât mai bună. Dând click pe OK, confirmați că sunteți de acord cu Termenii și condițiile.OkPolitica De ConfidentialitatePolitica Cookies
GDPR
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.