ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La ediția din urmă cu 55 de ani a Salonului Auto de la Tokyo debuta modelul sport japonez Datsun 240Z. Cunoscut pe piața japoneză sub denumirea de Nissan Fairlady Z, modelul s-a impus rapid pe piața din SUA, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La ediția din urmă cu 55 de ani a Salonului Auto de la Tokyo debuta modelul sport japonez Datsun 240Z. Cunoscut pe piața japoneză sub denumirea de Nissan Fairlady Z, modelul s-a impus rapid pe piața din SUA, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La ediția din urmă cu 55 de ani a Salonului Auto de la Tokyo debuta modelul sport japonez Datsun 240Z. Cunoscut pe piața japoneză sub denumirea de Nissan Fairlady Z, modelul s-a impus rapid pe piața din SUA, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La ediția din urmă cu 55 de ani a Salonului Auto de la Tokyo debuta modelul sport japonez Datsun 240Z. Cunoscut pe piața japoneză sub denumirea de Nissan Fairlady Z, modelul s-a impus rapid pe piața din SUA, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La ediția din urmă cu 55 de ani a Salonului Auto de la Tokyo debuta modelul sport japonez Datsun 240Z. Cunoscut pe piața japoneză sub denumirea de Nissan Fairlady Z, modelul s-a impus rapid pe piața din SUA, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La ediția din urmă cu 55 de ani a Salonului Auto de la Tokyo debuta modelul sport japonez Datsun 240Z. Cunoscut pe piața japoneză sub denumirea de Nissan Fairlady Z, modelul s-a impus rapid pe piața din SUA, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La ediția din urmă cu 55 de ani a Salonului Auto de la Tokyo debuta modelul sport japonez Datsun 240Z. Cunoscut pe piața japoneză sub denumirea de Nissan Fairlady Z, modelul s-a impus rapid pe piața din SUA, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La ediția din urmă cu 55 de ani a Salonului Auto de la Tokyo debuta modelul sport japonez Datsun 240Z. Cunoscut pe piața japoneză sub denumirea de Nissan Fairlady Z, modelul s-a impus rapid pe piața din SUA, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La ediția din urmă cu 55 de ani a Salonului Auto de la Tokyo debuta modelul sport japonez Datsun 240Z. Cunoscut pe piața japoneză sub denumirea de Nissan Fairlady Z, modelul s-a impus rapid pe piața din SUA, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La ediția din urmă cu 55 de ani a Salonului Auto de la Tokyo debuta modelul sport japonez Datsun 240Z. Cunoscut pe piața japoneză sub denumirea de Nissan Fairlady Z, modelul s-a impus rapid pe piața din SUA, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La ediția din urmă cu 55 de ani a Salonului Auto de la Tokyo debuta modelul sport japonez Datsun 240Z. Cunoscut pe piața japoneză sub denumirea de Nissan Fairlady Z, modelul s-a impus rapid pe piața din SUA, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La ediția din urmă cu 55 de ani a Salonului Auto de la Tokyo debuta modelul sport japonez Datsun 240Z. Cunoscut pe piața japoneză sub denumirea de Nissan Fairlady Z, modelul s-a impus rapid pe piața din SUA, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La ediția din urmă cu 55 de ani a Salonului Auto de la Tokyo debuta modelul sport japonez Datsun 240Z. Cunoscut pe piața japoneză sub denumirea de Nissan Fairlady Z, modelul s-a impus rapid pe piața din SUA, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La ediția din urmă cu 55 de ani a Salonului Auto de la Tokyo debuta modelul sport japonez Datsun 240Z. Cunoscut pe piața japoneză sub denumirea de Nissan Fairlady Z, modelul s-a impus rapid pe piața din SUA, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La ediția din urmă cu 55 de ani a Salonului Auto de la Tokyo debuta modelul sport japonez Datsun 240Z. Cunoscut pe piața japoneză sub denumirea de Nissan Fairlady Z, modelul s-a impus rapid pe piața din SUA, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La ediția din urmă cu 55 de ani a Salonului Auto de la Tokyo debuta modelul sport japonez Datsun 240Z. Cunoscut pe piața japoneză sub denumirea de Nissan Fairlady Z, modelul s-a impus rapid pe piața din SUA, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La ediția din urmă cu 55 de ani a Salonului Auto de la Tokyo debuta modelul sport japonez Datsun 240Z. Cunoscut pe piața japoneză sub denumirea de Nissan Fairlady Z, modelul s-a impus rapid pe piața din SUA, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La ediția din urmă cu 55 de ani a Salonului Auto de la Tokyo debuta modelul sport japonez Datsun 240Z. Cunoscut pe piața japoneză sub denumirea de Nissan Fairlady Z, modelul s-a impus rapid pe piața din SUA, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La ediția din urmă cu 55 de ani a Salonului Auto de la Tokyo debuta modelul sport japonez Datsun 240Z. Cunoscut pe piața japoneză sub denumirea de Nissan Fairlady Z, modelul s-a impus rapid pe piața din SUA, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La ediția din urmă cu 55 de ani a Salonului Auto de la Tokyo debuta modelul sport japonez Datsun 240Z. Cunoscut pe piața japoneză sub denumirea de Nissan Fairlady Z, modelul s-a impus rapid pe piața din SUA, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La ediția din urmă cu 55 de ani a Salonului Auto de la Tokyo debuta modelul sport japonez Datsun 240Z. Cunoscut pe piața japoneză sub denumirea de Nissan Fairlady Z, modelul s-a impus rapid pe piața din SUA, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La ediția din urmă cu 55 de ani a Salonului Auto de la Tokyo debuta modelul sport japonez Datsun 240Z. Cunoscut pe piața japoneză sub denumirea de Nissan Fairlady Z, modelul s-a impus rapid pe piața din SUA, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La ediția din urmă cu 55 de ani a Salonului Auto de la Tokyo debuta modelul sport japonez Datsun 240Z. Cunoscut pe piața japoneză sub denumirea de Nissan Fairlady Z, modelul s-a impus rapid pe piața din SUA, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La ediția din urmă cu 55 de ani a Salonului Auto de la Tokyo debuta modelul sport japonez Datsun 240Z. Cunoscut pe piața japoneză sub denumirea de Nissan Fairlady Z, modelul s-a impus rapid pe piața din SUA, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La ediția din urmă cu 55 de ani a Salonului Auto de la Tokyo debuta modelul sport japonez Datsun 240Z. Cunoscut pe piața japoneză sub denumirea de Nissan Fairlady Z, modelul s-a impus rapid pe piața din SUA, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La ediția din urmă cu 55 de ani a Salonului Auto de la Tokyo debuta modelul sport japonez Datsun 240Z. Cunoscut pe piața japoneză sub denumirea de Nissan Fairlady Z, modelul s-a impus rapid pe piața din SUA, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La ediția din urmă cu 55 de ani a Salonului Auto de la Tokyo debuta modelul sport japonez Datsun 240Z. Cunoscut pe piața japoneză sub denumirea de Nissan Fairlady Z, modelul s-a impus rapid pe piața din SUA, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La ediția din urmă cu 55 de ani a Salonului Auto de la Tokyo debuta modelul sport japonez Datsun 240Z. Cunoscut pe piața japoneză sub denumirea de Nissan Fairlady Z, modelul s-a impus rapid pe piața din SUA, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La ediția din urmă cu 55 de ani a Salonului Auto de la Tokyo debuta modelul sport japonez Datsun 240Z. Cunoscut pe piața japoneză sub denumirea de Nissan Fairlady Z, modelul s-a impus rapid pe piața din SUA, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La ediția din urmă cu 55 de ani a Salonului Auto de la Tokyo debuta modelul sport japonez Datsun 240Z. Cunoscut pe piața japoneză sub denumirea de Nissan Fairlady Z, modelul s-a impus rapid pe piața din SUA, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La ediția din urmă cu 55 de ani a Salonului Auto de la Tokyo debuta modelul sport japonez Datsun 240Z. Cunoscut pe piața japoneză sub denumirea de Nissan Fairlady Z, modelul s-a impus rapid pe piața din SUA, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La ediția din urmă cu 55 de ani a Salonului Auto de la Tokyo debuta modelul sport japonez Datsun 240Z. Cunoscut pe piața japoneză sub denumirea de Nissan Fairlady Z, modelul s-a impus rapid pe piața din SUA, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La ediția din urmă cu 55 de ani a Salonului Auto de la Tokyo debuta modelul sport japonez Datsun 240Z. Cunoscut pe piața japoneză sub denumirea de Nissan Fairlady Z, modelul s-a impus rapid pe piața din SUA, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La ediția din urmă cu 55 de ani a Salonului Auto de la Tokyo debuta modelul sport japonez Datsun 240Z. Cunoscut pe piața japoneză sub denumirea de Nissan Fairlady Z, modelul s-a impus rapid pe piața din SUA, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La ediția din urmă cu 55 de ani a Salonului Auto de la Tokyo debuta modelul sport japonez Datsun 240Z. Cunoscut pe piața japoneză sub denumirea de Nissan Fairlady Z, modelul s-a impus rapid pe piața din SUA, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La ediția din urmă cu 55 de ani a Salonului Auto de la Tokyo debuta modelul sport japonez Datsun 240Z. Cunoscut pe piața japoneză sub denumirea de Nissan Fairlady Z, modelul s-a impus rapid pe piața din SUA, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La ediția din urmă cu 55 de ani a Salonului Auto de la Tokyo debuta modelul sport japonez Datsun 240Z. Cunoscut pe piața japoneză sub denumirea de Nissan Fairlady Z, modelul s-a impus rapid pe piața din SUA, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La ediția din urmă cu 55 de ani a Salonului Auto de la Tokyo debuta modelul sport japonez Datsun 240Z. Cunoscut pe piața japoneză sub denumirea de Nissan Fairlady Z, modelul s-a impus rapid pe piața din SUA, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La ediția din urmă cu 55 de ani a Salonului Auto de la Tokyo debuta modelul sport japonez Datsun 240Z. Cunoscut pe piața japoneză sub denumirea de Nissan Fairlady Z, modelul s-a impus rapid pe piața din SUA, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La ediția din urmă cu 55 de ani a Salonului Auto de la Tokyo debuta modelul sport japonez Datsun 240Z. Cunoscut pe piața japoneză sub denumirea de Nissan Fairlady Z, modelul s-a impus rapid pe piața din SUA, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La ediția din urmă cu 55 de ani a Salonului Auto de la Tokyo debuta modelul sport japonez Datsun 240Z. Cunoscut pe piața japoneză sub denumirea de Nissan Fairlady Z, modelul s-a impus rapid pe piața din SUA, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La ediția din urmă cu 55 de ani a Salonului Auto de la Tokyo debuta modelul sport japonez Datsun 240Z. Cunoscut pe piața japoneză sub denumirea de Nissan Fairlady Z, modelul s-a impus rapid pe piața din SUA, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La ediția din urmă cu 55 de ani a Salonului Auto de la Tokyo debuta modelul sport japonez Datsun 240Z. Cunoscut pe piața japoneză sub denumirea de Nissan Fairlady Z, modelul s-a impus rapid pe piața din SUA, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La ediția din urmă cu 55 de ani a Salonului Auto de la Tokyo debuta modelul sport japonez Datsun 240Z. Cunoscut pe piața japoneză sub denumirea de Nissan Fairlady Z, modelul s-a impus rapid pe piața din SUA, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La ediția din urmă cu 55 de ani a Salonului Auto de la Tokyo debuta modelul sport japonez Datsun 240Z. Cunoscut pe piața japoneză sub denumirea de Nissan Fairlady Z, modelul s-a impus rapid pe piața din SUA, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La ediția din urmă cu 55 de ani a Salonului Auto de la Tokyo debuta modelul sport japonez Datsun 240Z. Cunoscut pe piața japoneză sub denumirea de Nissan Fairlady Z, modelul s-a impus rapid pe piața din SUA, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La ediția din urmă cu 55 de ani a Salonului Auto de la Tokyo debuta modelul sport japonez Datsun 240Z. Cunoscut pe piața japoneză sub denumirea de Nissan Fairlady Z, modelul s-a impus rapid pe piața din SUA, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La ediția din urmă cu 55 de ani a Salonului Auto de la Tokyo debuta modelul sport japonez Datsun 240Z. Cunoscut pe piața japoneză sub denumirea de Nissan Fairlady Z, modelul s-a impus rapid pe piața din SUA, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La ediția din urmă cu 55 de ani a Salonului Auto de la Tokyo debuta modelul sport japonez Datsun 240Z. Cunoscut pe piața japoneză sub denumirea de Nissan Fairlady Z, modelul s-a impus rapid pe piața din SUA, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La ediția din urmă cu 55 de ani a Salonului Auto de la Tokyo debuta modelul sport japonez Datsun 240Z. Cunoscut pe piața japoneză sub denumirea de Nissan Fairlady Z, modelul s-a impus rapid pe piața din SUA, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La ediția din urmă cu 55 de ani a Salonului Auto de la Tokyo debuta modelul sport japonez Datsun 240Z. Cunoscut pe piața japoneză sub denumirea de Nissan Fairlady Z, modelul s-a impus rapid pe piața din SUA, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La ediția din urmă cu 55 de ani a Salonului Auto de la Tokyo debuta modelul sport japonez Datsun 240Z. Cunoscut pe piața japoneză sub denumirea de Nissan Fairlady Z, modelul s-a impus rapid pe piața din SUA, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La ediția din urmă cu 55 de ani a Salonului Auto de la Tokyo debuta modelul sport japonez Datsun 240Z. Cunoscut pe piața japoneză sub denumirea de Nissan Fairlady Z, modelul s-a impus rapid pe piața din SUA, […]
La ediția din urmă cu 55 de ani a Salonului Auto de la Tokyo debuta modelul sport japonez Datsun 240Z. Cunoscut pe piața japoneză sub denumirea de Nissan Fairlady Z, modelul s-a impus rapid pe piața din SUA, clienții americani apreciind design-ul, manevrabilitatea, performanțele dinamice, echipamentul standard, costurile reduse de întreținere și nu în ultimul rând prețul de achiziție redus, fiind totodată primul model sport de mare succes comercial de producție japoneză. Succesul înregistrat de acesta, a determinat conducerea Nissan să continue tradiția până în zilele noastre cu a șaptea generație a modelului și care în acest caz poartă denumirea Nissan Z (RZ34).
La momentul intrării pe piața auto internațională în anii ’60, Nissan era un producător de automobile relativ mic și a colaborat cu Yamaha pentru a dezvolta un nou model sport ca succesor al modelului sport roadster Fairlady. În urma acestei colaborări, a fost finalizat în anul 1961 prototipul Yamaha YX-30. Conducerea Nissan a văzut prototipul ca pe un model promițător care ar putea îmbunătăți imaginea companiei lor în viziunea clienților. În cursul anului 1964, managerii de la Nissan și-au dat seama că motorul de 2 litri DOHC al lui Yamaha nu corespundea așteptărilor lor și proiectul a fost abandonat. La scurt timp, cei de la Yamaha au finalizat un nou prototip pe care l-au propus celor de la Toyota și care ulterior a condus la apatiția modelului sport Toyota 2000GT.
Yutaka Katayama, președintele Nissan SUA la acea vreme, și-a dat seama de importanța disponibilității pentru piețele internaționale importante a unui model sport la prețuri accesibile. Nissan producea deja cu succes de mai mulți ani seria de modele de tip roadster Fairlady, care concura în principal cu modelele roadster de producție britanică și italiană. Responsabilii cu proiectarea de la Nissan s-au gândit la elaborarea unui model de tip Gran Turismo care trebuia să dispună de un design elegant și inovator, să fie performant dar și relativ ieftin ca preț, prin utilizarea de componente de la alte modele Nissan contemporane. De asemenea, cei de la Nissan au mai adăugat experiența inginerească și experiența în dezvoltarea de modele ale companiei recent achiziționate Prince Motor, care a produs modelul Prince Skyline și care a fost rebotezat Nissan Skyline din 1966.
Lansarea noului model sport de la Nissan denumit Datsun 240Z (codificare internă S30 sau Z29), a avut loc cu ocazia Tokyo Motorshow din 1969 în timp ce comercializarea a debutat pe data de 22 octombrie 1969 concomitent pe piețele din Japonia și SUA. În Japonia, modelul a păstrat denumirea Fairlady Z pentru a menține imaginea în conformitate cu generația anterioară de roadstere Datsun. Versiunile de pe piața internă japoneză (JDM) aveau insigna Fairlady Z pe partea interioară a aripilor față ămpreună cu insigna 432 deasupra (denumirea 432 provenea de la 4 supape, 3 carburatoare și 2 arbori cu came). Cu toate acestea, Yutaka Katayama, președintele Nissan SUA s-a asigurat că versiunea americană avea toate ecusoanele Nissan, Fairlady Z și 432 înlocuite cu Datsun 240Z și a împiedicat toate livrările dealerilor până când acestea au fost înlocuite.
Modelul sport japonez era disponibil în varianta de caroserie coupe fastback de dimensiuni compacte (Lxlxh: 4,135 x 1,631 x 1,295 m, ampatament 2,305 m) cu două uși plus hayon și două locuri, al cărui stil a fost semnat de designerul german Albrecht von Goertz, autor printre altele și al stilului modelului sport cabrio BMW 507 din anii ’50. Pentru proporțiile liniei sale, se pare că Ferrari 250 GTO a fost luat drept referință, în timp ce pentru capota lungă inspirația a venit de la Jaguar E-Type. În schimb, designul interior era unul original fără inovații majore dar considerat modern pentru acea perioadă având consolă central, tunel median și scaune sport cu tetiere integrate. În echipamentul de dotări standard erau incluse coloana volanului din lemn, tapițeria din imitație de piele, luneta cu sistem de degivrare, oglinda retrovizoare exterioară, radioul, ceasul analog și antena radio iar contra cost erau propuse jantele din aliaj, geamurile cu tentă fumurie și eleronul spate.
În cazul configurației tehnice, tehnicienii japonezi au optat pentru o soluție clasică cu motorul poziționat frontal longitudinal și transmisie pe roțile din spate, însă, pentru suspensie aceștia au implementat o schemă modernă pentru perioada respectivă de tip McPherson pe ambele punți cu roți independente, brațe transversale și arcuri elicoidale. Același lucru era valabil și cazul sistemului de frânare prevăzut cu dublu circuit și servoasistat fiind dotat cu discuri pe față și tamburi pe spate precum și în cazul sistemului de direcție care era de tipul cu cremalieră.
Pentru varianta japoneză Nissan Fairlady Z, a fost propus un motor cu 6 cilindri în linie de 2L având distribuție cu doi arbori cu cama în chiulasă, alimentare cu trei carburatoare dublu corp Mikuni care dezvolta 130 CP, în timp ce varianta de export pentru SUA – Datsun 240Z avea în dotare un motor cu același număr de cilindri dar cu o capacitate de 2.4L având distribuție cu doi arbori cu came în chiulasă, alimentare cu două carburatoare dublu corp Hitachi SU și care furniza 151 CP. Ambele motorizări ofereau performanțe dinamice apropiate: viteză maximă 200 și respectiv 210 km/h și accelerație 0 – 100 km/h în 8,7 și respectiv 8,2 secunde. Pentru piața japoneză era oferită și o versiune mai performantă Z432 (PS30) dotată cu motorul cu 6 cilindri în linie de 2L de la modelul Nissan Skyline 2000 GT-R care în acest caz livra 160 CP. Motoarele erau asociate în standard cu o transmisie manuală cu 4 trepte sau opțional de una cu 5 trepte.
Modelul sport de la Nissan a înregistrat un mare succes comercial încă de la debut și în special pe piața din SUA, acolo unde în primul an de la debut au fost înregistrate un număr de circa 45.000 de comenzi. Clienții americani au fost atrași în primul rând de design-ul inovativ, manevrabilitatea excelentă, performanțele dinamice ridicate, echipamentul de dotări bogat, costurile reduse de întreținere și nu în ultimul rând prețul de achiziție redus de doar 3.500 dolari SUA. În plus, modelul sport japonez avea de înfruntat o concurență venită din partea unor modele europene deja consacrate precum: Fiat 124 Sport Coupe, Ford Capri, Lancia Fulvia Coupe, Opel GT sau Triumph GT6.
La mijlocul anului 1971, modelul sport japonez este supus unui ușor facelift care a inclus restilizarea unor detalii de la exterior (fante de aerisire, embleme, inscripționări), noi culori pentru exterior și interior precum și o listă de dotări opționale extinsă cu instalația de aer condiționat și transmisia automată cu 3 trepte. De unele modificări specifice a beneficiat și varianta de export 240Z pentru piața nord americană care erau specifice cerințelor federale, inclusiv modificări interioare pentru anul 1972 și o revizuire a barelor de protecție, precum și adăugarea unor dispozitive de control al emisiilor și adoptarea unui nou tip de carburator pentru reducerea emisiilor care au avut loc în cursul anului 1973.
De asemenea, a fost produsă o serie specială numită Z432R, pentru a permite modelului să fie aprobată pentru competițiile de raliuri. Construit doar pentru piața japoneză, Z432R dispunea de o culoare portocalie specială, combinată cu noi componente negre, cum ar fi capota, spoilerul față și roțile din magneziu. Întreaga caroserie a mașinii fusese ușurată și a fost introdus inclusiv un sistem de siguranță pentru baia de ulei pentru a preveni ruperea accidentală a motorului din cauza solicitărilor cauzate de terenul denivelat.
Din modelul de export 240Z a fost derivată și o versiune pentru cursele de raliuri care a obținut rezultate destul de bune în Campionatul Mondial de Raliuri cu Rauno Aaltonen la volan și a fost folosită și în Raliul Safari unde a câștigat edițiile din 1971 și 1973 cu piloții E. Hermann și H. Schuller .
Pe majoritatea piețelor de export, modelul sport de la Nissan a fost denumit ca 240Z și comercializat până către finalul anului 1973 într-un total de 156.078 exemplare, cu specificații ușor diferite în funcție de diferitele cerințe ale piețelor respective.
La ediția din 1973 a Salonului Auto de la Tokyo, producătorul nipon a lansat noua variantă îmbunătățită a modelului de export și care a fost denumit 260Z. În acest caz, motorul avea o capacitate majorată la 2,6 L aducând cu el și noul cod de model RS30. În SUA, reglementările federale privind emisiile au forțat o reducere a momentului de aprindere și a raportului de compresie, rezultând o putere mai mică de 126 CP în timp ce pentru alte piețe puterea furnizată se cifra la 165 CP. Și în acest caz, motorul era oferit în standard în combinație cu o cutie de viteze manuală cu 4 sau 5 trepte sau opțional cu una automată cu 3 trepte. Performanțe: viteză maximă 194 – 205 km/h, accelerație 0 – 100 km/h în 9,4 – 10,5 secunde.
Pe lângă motorul de 2,6 litri, modelului 260Z i-au fost aduse și unele îmbunătățiri de ordin tehnic, stilistic dar și în privința confortului. Din punct tehnic, Datsun 260Z beneficia de o rigiditate suplimentară la șasiu mulțumită unei reproiectări a șinelor șasiului, care erau mai mari și extinse mai în spate comparative cu modelul anterior și o bară stabilizatoare pentru puntea din spate. Din punct de vedere stilistic principalele modificări au fost aduse la blocurile de lumini spate care au fost ușor reproiectate și ușor majorate prin mutarea luminilor de mers cu spatele din carcasa blocului de lumini principal pe panoul din spate, la planșa de bord și consola centrală care au suferit ușoare restilizări, ornamentele pentru scaune și panourile portierelor de interior interior reproiectate. La capitolul confort interior, merită menționate comenzile pentru sistemul de ventilație/încălzire care au fost repoziționate pentru a putea fi accesate mai ușor iar în cazul versiunilor dotate cu instalația de aer condiționat, sistemul A/C era integrat în panoul principal de control.
În primăvara anului 1974 a fost introdusă o versiune având interiorul conceput după schema cu 2+2 locuri care avea un ampatament și o lungime majorate cu 30 cm și care a fost comercializată sub denumirea de 260Z 2+2. În cazul acestei versiuni, geamurile laterale spate erau de tip custode pentru o ventilație mai bună ocupanților locurilor din spate.
A existat, de asemenea, un model 240Z 1⁄2 comercializat în a doua jumătate a anului 1974 în SUA, al cărui motor livra 165 CP și care beneficia de bare de protecție mai proeminente care nu se deformau la impact de până la de 5 mile/h (8 km/h) după ultimele norme de siguranță din SUA introduse din 1974 și care ulterior s-au regăsit și în dotarea modelului mai performant 280Z. Din acel moment, modelul 260Z, dispunea la partea din față de semnalizatoare poziționate pe marginile exterioare ale grilei frontale deasupra barei de protecție asemenea versiunii europene. În schimb, pe piața din Japonia, modelul Fairlady Z a păstrat motorul de 2L, în timp ce versiunea Z432 nu a mai fost disponibilă.
Într-un efort suplimentar de a menține modelul sportiv în fața cerințelor din ce în ce mai stricte privind emisiile și siguranța din SUA, Nissan a lansat modelul Datsun 280Z pentru piața nord-americană în cursul anului 1975. Codul intern al modelului era HS30 iar capacitatea motorului acestuia a fost din nou mărită, de data aceasta la 2,8 litri în timp ce alimentarea se realiza cu ajutorul unui sistem de injecție de combustibil Bosch L-Jetronic. În schimb, exemplarele pentru piața canadiană nu au fost echipate cu componentele anti-poluare obligatorii în SUA. Motorul furniza în acest caz 151 CP și permitea o viteză maximă de 210 km/h și un sprint de la 0 la 100 km/h în 9,4 – 11 secunde în funcție de transmisia cu care era dotat. Datsun 260Z a fost disponibil în Statele Unite doar până la începutul anului 1975, dar a fost comercializat pe multe piețe importante până în 1978 într-un total de peste 80.000 exemplare, majoritatea pe piața din SUA.
Modelul 280Z era propus ca și 260Z în două variante, cu interior configurat pentru 2 locuri și respectiv 2+2 locuri. Acesta a continuat să fie echipat cu bare de protecție rezistente la un impact de 5 mph (8 km/h) necesare la nivel federal, care au fost introduse la mijlocul anului 1974 pe modelul 260Z. Aceste bare de protecție aveau o suprafață netedă și prevăzute cu extensii netede din cauciuc negru. În schimb, din 1977 au fost introduse bare de protecție cu canale încastrate adăugate și dotate cu ornamente de extensie din cauciuc negru ondulat sau în stil burduf. Tot începînd cu anul 1977, modelul 280Z nu mai avea în dotare roata de rezervă de dimensiune normală, ci una de dimensiuni ușor mai reduse pentru adoptarea unui rezervor de combustibil ușor majorat.
Din iunie 1976, motorul de 2 litri al modelului FairladyZ comercializat pe piața din Japonia, beneficia de alimentare cu injecție mecanică iar din noiembrie 1976 de o nouă cutie de viteze automată cu 3 trepte.
Către sfârșitul anului 1977 au fost realizate la ambele modele 260Z și 280Z unele mici modificări la gama de culori de la exterior și interior precum și unele îmbunătățiri la cutia de viteze manuală cu 5 trepte care devine dotare standard pentru 280Z și motor care în cazul modelului 260Z furniza 130 CP.
Modelul Datsun 280Z a fost comercializat până către finalul anului 1978 când a fost înlocuit în gamă cu cu modelul 280ZX. Acesta a fost comercializat în peste 150.000 de exemplare, o mare parte dintre ele ajungând la clienții din SUA în timp ce pe piața din Europa acesta nu a fost disponibil oficial.
Foto: Nissan; Arhivă
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul Auto Retro Passion pentru mai multe informații AICI
Site-ul nostru folosește cookies pentru a asigura utilizatorii de o experiență cât mai bună. Dând click pe OK, confirmați că sunteți de acord cu Termenii și condițiile.OkPolitica De ConfidentialitatePolitica Cookies
GDPR
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.