ARTICOLE ASEMANATOARE CELE MAI SCUMPE AUTOMOBILE DE LA LICITATII IN 2024 COLECTIA DE MODELE F1 AL LUI BERNIE ECCLESTONE ESTE DE VANZARE Nici un alt model supercar din anii ’80 nu este mai spectaculos decât Cizeta-Moroder V16T: motor cu 16 cilindri dispuși în V, patru faruri retractabile și un design mai agresiv decât […]
ARTICOLE ASEMANATOARE CELE MAI SCUMPE AUTOMOBILE DE LA LICITATII IN 2024 COLECTIA DE MODELE F1 AL LUI BERNIE ECCLESTONE ESTE DE VANZARE Nici un alt model supercar din anii ’80 nu este mai spectaculos decât Cizeta-Moroder V16T: motor cu 16 cilindri dispuși în V, patru faruri retractabile și un design mai agresiv decât […]
ARTICOLE ASEMANATOARE CELE MAI SCUMPE AUTOMOBILE DE LA LICITATII IN 2024 COLECTIA DE MODELE F1 AL LUI BERNIE ECCLESTONE ESTE DE VANZARE Nici un alt model supercar din anii ’80 nu este mai spectaculos decât Cizeta-Moroder V16T: motor cu 16 cilindri dispuși în V, patru faruri retractabile și un design mai agresiv decât […]
ARTICOLE ASEMANATOARE CELE MAI SCUMPE AUTOMOBILE DE LA LICITATII IN 2024 COLECTIA DE MODELE F1 AL LUI BERNIE ECCLESTONE ESTE DE VANZARE Nici un alt model supercar din anii ’80 nu este mai spectaculos decât Cizeta-Moroder V16T: motor cu 16 cilindri dispuși în V, patru faruri retractabile și un design mai agresiv decât […]
ARTICOLE ASEMANATOARE CELE MAI SCUMPE AUTOMOBILE DE LA LICITATII IN 2024 COLECTIA DE MODELE F1 AL LUI BERNIE ECCLESTONE ESTE DE VANZARE Nici un alt model supercar din anii ’80 nu este mai spectaculos decât Cizeta-Moroder V16T: motor cu 16 cilindri dispuși în V, patru faruri retractabile și un design mai agresiv decât […]
ARTICOLE ASEMANATOARE CELE MAI SCUMPE AUTOMOBILE DE LA LICITATII IN 2024 COLECTIA DE MODELE F1 AL LUI BERNIE ECCLESTONE ESTE DE VANZARE Nici un alt model supercar din anii ’80 nu este mai spectaculos decât Cizeta-Moroder V16T: motor cu 16 cilindri dispuși în V, patru faruri retractabile și un design mai agresiv decât […]
ARTICOLE ASEMANATOARE CELE MAI SCUMPE AUTOMOBILE DE LA LICITATII IN 2024 COLECTIA DE MODELE F1 AL LUI BERNIE ECCLESTONE ESTE DE VANZARE Nici un alt model supercar din anii ’80 nu este mai spectaculos decât Cizeta-Moroder V16T: motor cu 16 cilindri dispuși în V, patru faruri retractabile și un design mai agresiv decât […]
ARTICOLE ASEMANATOARE CELE MAI SCUMPE AUTOMOBILE DE LA LICITATII IN 2024 COLECTIA DE MODELE F1 AL LUI BERNIE ECCLESTONE ESTE DE VANZARE Nici un alt model supercar din anii ’80 nu este mai spectaculos decât Cizeta-Moroder V16T: motor cu 16 cilindri dispuși în V, patru faruri retractabile și un design mai agresiv decât […]
ARTICOLE ASEMANATOARE CELE MAI SCUMPE AUTOMOBILE DE LA LICITATII IN 2024 COLECTIA DE MODELE F1 AL LUI BERNIE ECCLESTONE ESTE DE VANZARE Nici un alt model supercar din anii ’80 nu este mai spectaculos decât Cizeta-Moroder V16T: motor cu 16 cilindri dispuși în V, patru faruri retractabile și un design mai agresiv decât […]
ARTICOLE ASEMANATOARE CELE MAI SCUMPE AUTOMOBILE DE LA LICITATII IN 2024 COLECTIA DE MODELE F1 AL LUI BERNIE ECCLESTONE ESTE DE VANZARE Nici un alt model supercar din anii ’80 nu este mai spectaculos decât Cizeta-Moroder V16T: motor cu 16 cilindri dispuși în V, patru faruri retractabile și un design mai agresiv decât […]
ARTICOLE ASEMANATOARE CELE MAI SCUMPE AUTOMOBILE DE LA LICITATII IN 2024 COLECTIA DE MODELE F1 AL LUI BERNIE ECCLESTONE ESTE DE VANZARE Nici un alt model supercar din anii ’80 nu este mai spectaculos decât Cizeta-Moroder V16T: motor cu 16 cilindri dispuși în V, patru faruri retractabile și un design mai agresiv decât […]
Prototipul Cizeta Moroder V16T 1988 are numarul de sasiu 001
ARTICOLE ASEMANATOARE CELE MAI SCUMPE AUTOMOBILE DE LA LICITATII IN 2024 COLECTIA DE MODELE F1 AL LUI BERNIE ECCLESTONE ESTE DE VANZARE Nici un alt model supercar din anii ’80 nu este mai spectaculos decât Cizeta-Moroder V16T: motor cu 16 cilindri dispuși în V, patru faruri retractabile și un design mai agresiv decât […]
ARTICOLE ASEMANATOARE CELE MAI SCUMPE AUTOMOBILE DE LA LICITATII IN 2024 COLECTIA DE MODELE F1 AL LUI BERNIE ECCLESTONE ESTE DE VANZARE Nici un alt model supercar din anii ’80 nu este mai spectaculos decât Cizeta-Moroder V16T: motor cu 16 cilindri dispuși în V, patru faruri retractabile și un design mai agresiv decât […]
ARTICOLE ASEMANATOARE CELE MAI SCUMPE AUTOMOBILE DE LA LICITATII IN 2024 COLECTIA DE MODELE F1 AL LUI BERNIE ECCLESTONE ESTE DE VANZARE Nici un alt model supercar din anii ’80 nu este mai spectaculos decât Cizeta-Moroder V16T: motor cu 16 cilindri dispuși în V, patru faruri retractabile și un design mai agresiv decât […]
ARTICOLE ASEMANATOARE CELE MAI SCUMPE AUTOMOBILE DE LA LICITATII IN 2024 COLECTIA DE MODELE F1 AL LUI BERNIE ECCLESTONE ESTE DE VANZARE Nici un alt model supercar din anii ’80 nu este mai spectaculos decât Cizeta-Moroder V16T: motor cu 16 cilindri dispuși în V, patru faruri retractabile și un design mai agresiv decât […]
ARTICOLE ASEMANATOARE CELE MAI SCUMPE AUTOMOBILE DE LA LICITATII IN 2024 COLECTIA DE MODELE F1 AL LUI BERNIE ECCLESTONE ESTE DE VANZARE Nici un alt model supercar din anii ’80 nu este mai spectaculos decât Cizeta-Moroder V16T: motor cu 16 cilindri dispuși în V, patru faruri retractabile și un design mai agresiv decât […]
ARTICOLE ASEMANATOARE CELE MAI SCUMPE AUTOMOBILE DE LA LICITATII IN 2024 COLECTIA DE MODELE F1 AL LUI BERNIE ECCLESTONE ESTE DE VANZARE Nici un alt model supercar din anii ’80 nu este mai spectaculos decât Cizeta-Moroder V16T: motor cu 16 cilindri dispuși în V, patru faruri retractabile și un design mai agresiv decât […]
ARTICOLE ASEMANATOARE CELE MAI SCUMPE AUTOMOBILE DE LA LICITATII IN 2024 COLECTIA DE MODELE F1 AL LUI BERNIE ECCLESTONE ESTE DE VANZARE Nici un alt model supercar din anii ’80 nu este mai spectaculos decât Cizeta-Moroder V16T: motor cu 16 cilindri dispuși în V, patru faruri retractabile și un design mai agresiv decât […]
Nici un alt model supercar din anii ’80 nu este mai spectaculos decât Cizeta-Moroder V16T: motor cu 16 cilindri dispuși în V, patru faruri retractabile și un design mai agresiv decât cel al unui model Lamborghini. În data de 27 ianuarie 2022, prototipul supercar-ului italian cu numărul de șasiu 001 va fi scos la vânzare prin intermediul casei de licitații RM Sotheby’s.
Ideea dezvoltării unui model supercar ultra performant a venit în urma întâlnirii dintre un fost pilot de teste și inginer de la Lamborghini – Claudio Zampolli și un producător de muzică – Giorgio Moroder. La început, proiectul supercar-ului italian a părut chiar ca o glumă dar până la urmă visul a devenit realitate.
Claudio Zampolli s-a mutat în Los Angeles (SUA) la începutul anilor ’80 unde a înființat o firmă specializată pe întreținerea de automobile exotice și a visat să construiască propriul model supersport, în timp ce Giorgio Moroder era cunoscut ca un producător muzical de succes care a câștigat trei premii Oscar, patru Grammy dar și o poreclă: „The Father of Disco”. Abilitățile primului și gustul contemporan din muzică de la sfârșitul anilor ’80 al celui de-al doilea, ar putea explica soluțiile tehnice implementate și designul spectaculos al singurului prototip Cizeta-Moroder V16T într-o combinație clasică de culori: alb la exterior și roșu la interior.
Claudio Zampolli care l-a cunoscut pe Giorgio Moroder chiar la atelierul său pentru întreținerea automobilelor exotice, unde au stabilit de altfel și colaborarea, dorea să implementeze viitorului supercar un motor central V16 poziționat transversal asemenea legendarului model Miura de la Lamborghini din anii ’60 care a fost primul automobil de serie cu motorul poziționat central. Pentru crearea stilului viitorului supercar a fost solicitat celebrul designer italian Marcello Gandini, cel care a creat printre altele inclusiv stilul legendarelor modele Lamborghini Miura, Lamborghini Countach și Lancia Stratos.
Motorul poziționat central transversal impunea o lățime destul de mare a caroseriei. Astfel, structurile orizontale laterale extinse care amintesc de cele de pe modelul contemporan Ferrari Testarossa, acopereau fantele uriașe de admisie din fața pasajelor roților din spate ușor teșite. Partea din spate a supercar-ului italian se termină într-un amestec stilistic care amintește de Lamborghini Countach și grupuri optice asemănătoare cu cele de la Alpine-Renault GTA. În schimb, partea din față este una tipică pentru supercar-urile din anii ’80 și ’90, fiind scurtă și puternic plonjată la care se adaugă farurile retractabile care în acest caz sunt în număr de patru și poziționate pe două nivele. O parte din elementele stilistice originale întâlnite la Cizeta-Moroder V16T s-au regăsit apoi pe modelul Lamborghini Diablo lansat la începutul anului 1990 și al cărui design a fost creat de același Marcello Gandini.
Interiorul putem spune că reprezintă o combinație reușită între stilul pur sportiv în privința postului de conducere coborât, volanului Momo poziționat vertical și tabloului de bord complet și cel luxos în ceea ce privește amenajarea, finisările și dotările premium (instalație de aer condiționat cu control automat, tapițerie din piele, retrovizoare exterioare reglabile electric, geamuri cu acționare electrică și închidere centralizată pentru portiere).
Conceptul tehnic al supercar-ului italian este la fel de îndrăzneț ca și designul. Astfel, motorul cu cilindreea de 5.995 cmc dispunea de 16 cilindri dispuși în V la 90⁰, distribuție cu două axe cu came în chiulasă și 4 supape pe cilindru și alimentare cu injecție electronică Bosch K-Jetronic iar puterea maximă furnizată era de 540 CP la 8.000 rpm. Caroseria cu două locuri la interior era construită pe un șasiu tubular din oțel, suspensia era independentă prevăzută cu brațe de tip patrulater deformabil, arcuri elicoidale și bare stabilizatoare, sistemul de frânare servoasistat și prevăzut cu discuri ventilate cu diametrul de 322 mm iar sistemul de direcție de tipul pinion-cremalieră cu servoasistare electrică. Asociat cu o cutie de viteze manuală cu 5 rapoarte, motorul permitea performanțe de top în ciuda unei greutăți de 1.701 kg, viteză maximă 328 km/h și accelerație 0-100 km/h în 4,5 secunde.
Premiera supercar-ului a avut loc pe data de 5 decembrie 1988 la Los Angeles și găzduită de cunoscutul om de televiziune și colecționar Jay Leno. Giorgio Moroder a compus special pentru acel eveniment un cântec intitulat „A car is born”. În anul următor, prototipul modelului supersport italian cu numărul de șasiu 001 a fost prezentat publicului la Saloanele Auto de la Geneva și Los Angeles.
Datorită investiției prea mari necesară pentru introducerea în producție a modelului supersport, Giorgio Moroder decide să înceteze colaborarea cu Claudio Zampolli iar după construcția primului prototip 001, finalizarea modelului de serie întârzie și numele Moroder nu va mai fi utilizat în denumirea modelului, rămânând scris Cizeta-Moroder doar pe prototipul cu numărul de șasiu 001.
Acest exemplar a rămas în cele din urmă în posesia lui Giorgio Moroder și a fost recent restaurat la sugestia lui Jay Leno de către Bruce Canepa din Scotts Valley, California. Echipa lui Canepa a adus unele îmbunătățiri la rezervoarele de combustibil care au primit scuturi termice suplimentare în timp ce partea mecanică a beneficiat de o revizie completă.
Câteva detalii de la exterior și interior diferențiază prototipul de cele 12 exemplare construite între anii 1991 și 1995. De exemplu, la exterior fantele de aer frontale sunt de dimensiuni mai mari, au fost adăugate grupuri optice pentru faza scurtă iar semnalizatoarele, proiectoarele de ceață și retrovizoarele exterioare au fost restilizate. În interior, scaunele, tabloul de bord, tunelul central, volanul și panourile ușilor au fost reproiectate la solicitarea clienților după propriile dorințe.
Pe data de 27 ianuarie 2022, prototipul Cizeta-Moroder V16T care în prezent are un rulaj de doar 322 km, va fi scos la vânzare de către casa de licitații RM Sotheby’s la Phoenix, Arizona în SUA iar momentan nu a fost făcută încă o estimare a prețului de vânzare.
Text: Auto Retro Passion
Foto: RM Sotheby’s
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul Auto Retro Passion pentru mai multe informații AICI
Site-ul nostru folosește cookies pentru a asigura utilizatorii de o experiență cât mai bună. Dând click pe OK, confirmați că sunteți de acord cu Termenii și condițiile.OkPolitica De ConfidentialitatePolitica Cookies
GDPR
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.