ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model […]
Ajuns în zilele noaste la a 7-a generație, BMW Seria 5 continuă cu succes tradiția în clasa superioară a producătorului german, debutând în urmă cu jumătate de secol. Seria 5 este al doilea cel mai bine vândut model BMW și unul dintre cele mai importante din istoria acestuia. Pentru că primele trei generații ale modelului se încadrează la categoria Vehicul Istoric, am realizat un material cu istoricul și evoluția acestora.
Lansat în urmă cu 50 de ani, primul model Seria 5 de la BMW a avut misiunea să înlocuiască seria de modelele 1500/1800/2000 din clasa medie cunoscute drept Neue Klasse și care a reprezentat primul mare succes comercial al bavarezilor. Seria 5 indică faptul că este al cincilea model dezvoltat după perioada modelelor din seria 501/502/503/507 cu motor V8 și Isetta. Modelele anterioare au fost 700, Neue Klasse (incluzând și Seria 02 cu două uși), modelul din clasa superioară E3 (2500/2800/3000/3300) și coupe-ul CS / CSi. Prin urmare, modelul Seria 5 din segmentul mediu superior a fost dezvoltat ca succesor direct al lui „Neue Klasse”, care concura într-un segment inferior, lăsând modelului Seria 02 cu două uși rolul de model entry-level.
În ultima jumătate de secol au fost produse numai puțin de șapte generații Seria 5, inclusiv cea aflată în producție în prezent. Seria 5 a fost primul model BMW care a adoptat o denumire formată din trei cifre. Primul număr, respectiv 5, a indicat modelul, următoarele două cifre au indicat capacitatea motorului exprimată în decilitri. Alte litere suplimentare ar putea fi prezente după cele trei cifre pentru a indica anumite caracteristici, cum ar fi tipul de combustibil sau de transmisie iar litera “i” a indicat motoarele alimentate cu injecție.
BMW Seria 5 E12 1972 – 1981
Prima generație Seria 5 cunoscută sub codificarea internă E12, a avut premiera la Salonul Auto de la Frankfurt din 1972 fiind repede remarcată datorită designului elegant și în același timp cu accente sportive, fiind realizat de șeful studiuorilor de design BMW din acea perioadă, francezul Paul Bracq. Acesta era inspirat din stilul prototipului BMW Garmisch 2002ti din 1970 și care a fost proiectat de Marcello Gandini, angajat la acea dată la studiourile Bertone. Ulterior, aceleași canoane stilistice ale prototipului Garmisch 2002ti, au fost adoptate și de modelele BMW care aveau să fie lansate ulterior. În schimb, schema tehnică era una mai clasică, cu motorul frontal longitudinal, tracțiune spate, suspensie independentă în față tip McPherson iar în spate cu brațe oscilate, cutie de viteze manuală în 4 trepte (opțional cutie automată cu 3 trepte), sistem de frânare servoasistat cu discuri în față și tamburi în spate iar sistmul de direcție de tip cu melc globoidal și rolă.
La momentul lansării, gama modelului Seria 5 (E12) includea versiunile 520 și 520i, echipate cu un motor cu 4 cilindri în linie de 1.990 cmc având distribuție cu un ax cu came în chiulasă și care dezvolta 115 CP în versiunea alimentată cu carburator dublu corp Solex și 130 CP în cea cu injecție mecanică Kugelfischer. Motorul asigura viteze maxime de 176 și respectiv 185 km/h și un sprint de la 0 la 100 km/h în 10,7 și respective 9,9 secunde. Designul atractiv, performanțele bune, manevrabilitaea excelentă și calitatea bună a fabricației au asigurat lui BMW Seria 5 (E12) un bun succes comercial încă de la debut, cu toate că, în clasa medie superioară europeană din acea perioadă, concurau deja modele consacrate precum Mercedes 200-280 (seria W114/115), Audi 100 (C1), Peugeot 504 sau recent lansate ca Alfa Romeo Alfetta, Ford Consul/Granada și Opel Rekord D. Totuși, dimensiunile ușor superioare (Lxlxh: 4,620x 1.690×1,425 m; ampatament 2,636 m), comparativ cu modelele rivale nu asigurau un spațiu interior și un portbagaj mai generoase conforme cu clasa medie superioară, fiind inferioare multor modele concurente din aceeași clasă. În schimb, materialele utilizate pentru finisări, calitatea fabricației și ergonomia atent studiată, tabloul de bord complet și perfect lizibil, rușeau să compenseze aceste minisuri.
În iunie 1973, gama a fost extinsă cu versiunea 525 dotată cu motor având 6 cilindri în linie alimentat cu carburator dublu corp Solex, cilindreea de 2.494 cmc și care furniza 145 CP. Asociat cu o cutie de viteze manuală cu 4 trepte, motorul permitea o viteză maximă de 193 km/h și o accelerație 0 – 100 km/h în 10,1 secunde. Versiunea 525 având motor cu 6 cilindri se recunoștea la exterior prin capota motorului ușor înălțată. Versiunile 525 oferea dotări standard suplimentare precum tapițeria din velur, tetierele față, turometrul și radioul iar ca opționale tapițeria din piele, trapa cu acționare manuală și jantele de 14 țoli.
În mai 1974 debutează versiunea de bază 518 dotată cu un motor cu 4 cilindri de 1.766 cmc, 90 CP și alimentat cu carbrator inversat cu registre Solex. Versiunea 518 dispunea de un echipament de dotări simplificat și materiale mai economice pentru finisări. În același an, în luna august pentru piețele din SUA și Japonia era introdusă versiunea 530i dotată cu o unitate cu 6 cilindri în linie de 2.985 cmc alimentată cu injecție mecanică și care era în măsură să dezvolte 176 CP.
Din noiembrie 1974, gama este extinsă cu versiunea 528 echipată cu un motor cu 6 cilindri de 2.788 cmc, alimentat cu carburator dublu corp Solex și care dezvolta 165 CP permițând o viteză maximă de 198 km/h și un sprint de la 0 la 100 km/h în 9,5 secunde. Versiunea 528 se deosebea ca și 525 prin capota motorului ușor înălțată, dispunea în plus de sistem de frânare cu discuri la putea spate și direcție servoasistată iar echipamentul de dotări similare cu cel al versiunii 525. Un an mai târziu, versiunea 520i beneficia pentru alimentare de un nou sistem de injecție Bosch.
Luna august din 1976, aduce pentru prima generație Seria 5 un ușor restyling. Modificările au vizat în primul rând partea frontală, cu capota motorului ale cărui nervuri caracteristice erau mai bine evidențiate de noua grilă restilizată ceea ce a făcut să nu mai fie necesară ușoara înălțare pentru versiunile cu 6 cilindri. Partea din spate se deosebea prin blocurile optice de concepție nouă și de dimensiuni ușor majorate și prin bușonul rezervorului poziționat pe aripa dreapta spate. De unele modificări la nivelul detaliilor a beneficiat și interiorul concomitent cu introducerea unor noi dotări precum: instalația de aer condiționat (versiunea pentru piața nord americană), proiectoarele cu iod, ceasul digital și geamurile cu tentă fumurie. Tot în 1976 este prezentată versiunea sportivă 530 MLE (Motorsport Limited Edition) fabricate și comercializată exclusiv în Africa de Sud într-un număr de 227 unități. Aceasta se deosebea la exterior printr-un kit aerodinamic special elaborat și era propulsată de o unitate cu 6 cilindri de 2.985 cmc capabil să dezvolte grație unor îmbunătățiri o putere de 200 CP.
Din anul 1977, au fost introduse versiunile 528i al cărui motor era alimentat cu injecție Bosch L-Jetronic și livra 177 CP și 520 având motor cu 6 cilindri alimentat cu carburator dublu corp Solex și care dezvolta 122 CP, în timp ce versiunea 520i cu 4 cilindri a fost eliminată din gamă.
La ediția din 1979 a Salonului Auto de la Frankfurt debuta prima versiune sportivă a Seriei 5 dezvoltată de divizia Motorsport de la BMW – M535i. Aceasta avea echipat motorul de la modelul 635CSi, un “6 linie” de 3.453 cmc cu 218 CP și alimentat cu injecție care asigura performanțe sportive: viteză maximă 222 km/h și accelerație 0 – 100 km/h în 7,5 secunde. M535i se evidenția la exterior prin kit-ul aerodinamic și jantele din aliaj BBS dezvoltate special de divizia Motorsport iar la interior prin scaunele și volanul sport. Această versiune a fost produsă într-un număr de 1.410 unități. Tot în 1979, versiunile 520 și 528 cu motor alimentat cu carburator sunt eliminate din gamă iar pentru versiunile 525 și 528i era propusă opțional o cutie de viteze manuală cu 5 trepte plus dotări noi standard ca oglinda retrovizoare exterioară cu reglaj din interior, radioul și antena radio sau opționale precum geamurile față electrice, ștergătoarele pentru faruri, tetierele și centurile de siguranță pentru locurile din spate.
În septembrie 1981, cariera modelului Seria 5 (E12) produs în Europa i-a sfârșit, fiind fabricat într-un total de 640.171 unități plus un număr de 82.264 unități asamblate în Africa de Sud.
BMW Seria 5 E28 1981 – 1987
Cea de-a doua generație Seria 5 cunoscută sub codificarea E28, a avut premiera la ediția din 1981 a Salonului Auto de la Frankfurt. Încă din faza de proiect, principala directivă a noii generații a vizat reducerea consumului de combustibil, iar în acest scop, BMW a dezvoltat o nouă caroserie, mai ușoară decât cea anterioară cu circa 100 kg.
Aparent asemănătoare cu generația anterioară, E28 beneficia de fapt de numeroase îmbunătățiri, atât de ordin stilistic, cât și mecanic. În primul rând dimensiunile caroseriei au fost ușor majorate, în timp ce parbrizul și luneta erau mai înclinate. Deși partea frontală pare similară cu cea de la E12, în realitate aceasta a fost complet reproiectată, la fel cum s-a întâmplat și în cazul părții din spate. Aceste actualizări stilistice, la prima vedere foarte discrete, au făcut totuşi posibilă obţinerea unui coeficient aerodinamic CX mai mic, de 0,38.
Interiorul a fost, de asemenea, reproiectat, menținând în același timp un aspect tipic pentru un model de prestigiu din clasa superioară. Spațiul rezervat pasagerilor și bagajelor a fost ușor îmbunătățit datorită unei revizuiri complete. Scaunul șoferului păstrează același confort ca și modelul anterior, iar tabloul de bordul este perfect lizibil. Ergonomia a fost și ea îmbunătățită grație consolei centrale orientate către șofer. Ca dotări opționale noi introduse, merită menționate: instalația de aer condiționat, volanul reglabil, check control-ul, închiderea centralizată a portierelor, geamurile spate cu acționare electrică și oglinda retrovizoare exterioară dreapta cu reglare electrică.
Motoarele disponibile erau aceleași de la precedenta generație, dar toate versiunile cu 6 cilindri beneficiau de injecție electronică în loc de cea mecanică. Gama inițială a inclus versiunile: 518 (4 cilindri, 1.766 cmc, 90CP, cu carburator); 520i (6 cilindri, 1.991 cmc, 125CP, cu injecție); 525i (6 cilindri, 2.494 cmc, 150CP, cu injecție) și 528i (6 cilindri, 2.788 cmc, 184CP, cu injecție).
Din punct de vedere tehnic, existau noutăți la schema suspensiei, cea din față fiind derivată din cea a contemporanului model Seria 7 (E23) din clasa de lux, cu brațe transversale având articulație dublă și bară stabilizatoare în timp ce cea din spate dispunea de brațe triunghiulare oscilante de concepție nouă. În privința sistemului de frânare, versiunile 518 și 520i au fost echipate cu un sistem de frânare mixt, în timp ce versiunile mai performante beneficiau de discuri, cele din față fiind ventilate iar direcția servoasistată în standard începând cu versiunea 525i. Opțional, pentru versiunile 525i și 528i era oferit dispozitivul antiblocaj ABS. Cutia de viteze manuală cu 5 trepte era disponibilă pentru toate motorizările, cu excepția versiunii 518, echipată cu o cutie cu 4 trepte. La cerere, pentru motoarele cu 6 cilindri, erau disponibile cutia automată cu 4 trepte și diferențialul autoblocant.
Cea mai importantă noutate a modelului Seria 5 E28, a fost însă introducerea în septembrie 1983 a versiunii 524td, primul model cu motor diesel al producătorului bavarez. Datorită managementului electronic sofisticat și utilizării unui turbocompresor, motorul lui 524td care avea 6 cilindri și o cilindree de 2.443 cmc, era capabil să furnizeze 115 CP și de performanțe ridicate la acea data pentru o motorizare de acest tip (viteză maximă 180 km/h; accelerație 0-100 km/h în 12,9 secunde).
În noiembrie 1983, gama modelului Seria 5 E28, a fost extinsă cu versiunea sportivă M535i propulsată de o unitate cu 6 cilindri, 3.430 cmc, 218 CP și alimentată cu injecție electronică. Performanțe: viteză maximă 235 km/h și accelerație 0 – 100 km/h în 7,5 secunde. Această versiune de deosebea la exterior prin barele de protecție vopsite în culoarea caroseriei și dotate cu spoiler, eleronul posterior, pragurile aerodinamice, jantele din aliaj cu stil personalizat iar la interior prin scaunele sport și volanul sport cu trei brațe. În acest caz ABS-ul era standard.
Din anul 1984 versiunea 518 a lăsat locul în gamă versiunii 518i al cărui motor alimentat cu injecție dezvolta 105 CP. Din același an, versiunile 525i și 528i aveau ABS-ul ca dotare standard. În luna octombrie al aceluiași an debutau versiunele: 535i cu aceeași motorizare de la M535i dar care furniza 192 CP și fără kit aerodinamic la exterior și M5 – versiunea de top, cu motor în 6 cilindri de 3.453 cmc, distribuție cu 4 supape pe cilindru și alimentare cu injecție. Cei 286 CP dezvoltați de motor permiteau performațe de top: viteză maximă de 245 km/h și accelerație 0 – 100 km/ h în 6,5 secunde. Versiunea M5 avea o caroserie sobră având ca elemente distinctive spoilerul frontal și jantele cu design specific, la fel ca și în cazul versiunii 535i. Începând cu acestă generație E28, toate generațiile ulteriore Seriei 5 au inclus în gamă și o versiune sportivă M5.
Începând cu anul 1985, puterea motorului versiunii 520i, grație unui nou sistem de injecție, ajungea la 129 CP.
La începutul lui 1986, Seria 5 E28 beneficiază de un ușor facelift care a vizat îmbunătățirea unor detalii atât de la exterior cât și de la interior dar și o extindere a echipamentului de dotări (servodirecție inclusiv pentru versiunile mai economice, trapă cu acționare electrică, radio casetofon stereo, antenă electrică). În același timp, versiunea de top M5 putea fi comandată și cu un kit aerodinamic special dezvoltat. Din același an, gama modelului includea și versiunea mai economică 524d dotată cu motor diesel aspirat de 86 CP.
În decembrie 1987, producția celei de-a doua generație Seria 5 este stopată, numărul de exemplare comercializate fiind de 722.328.
BMW Seria 5 E34 1988 – 1996
În ianuarie 1988 își face debutul a treia generație Seria 5, cunoscută sub codul intern E34. Spre deosebire de generația precedentă, a treia generație Seria 5 (E34) este un model complet nou, care a păstrat doar numele și într-o primă fază gama de motorizări. Chiar dacă schema tehnică tipică mărcii (motor frontal longitudinal și tracțiune spate) a fost menținută și în acest caz, Seria 5 (E34) a adoptat soluții tehnice moderne precum suspensia independentă derivată din cea a modelului de lux Seria 7 E32 având în acest caz o punte față cu brațe transversale suprapuse și o punte spate cu brațe oblice, sistem de frânare cu discuri (în față ventilate) plus ABS în standard, direcție cu cremalieră servoasistată precum și sisteme de siguranță de ultimă oră precum ASC + T (controlul tracțiunii) din 1991 sau airbag-ul pentru șofer și pasagerul din față din 1990.
Motoarele cu 6 cilindri în linie, chiar dacă proveneau din seria anterioară, au beneficiat de noi sisteme electronice de injecție și, în unele cazuri, de creșteri ale capacității cilindrice. Din punct de vedere stilistic, a treia generație Seria 5 se evidenția printr-o caroserie atent eleborată din punct de vedere aerodinamic (CX: 30) cu dimensiuni majorate (Lxlxh: 4,720×1,751×1,412 m, ampatament 2,760 m) pentru a concura mai eficient cu principalele modele concurente (Audi 100 C3, Mercedes 200-300 Seria W124, Alfa Romeo 164). Designul a fost semnat de Ercole Spada, autorul și celei de-a doua generații Seria 7 (E32), însă, au fost menținute unele elemente caracteristice ale modelelor lansate în anii precedenți, precum partea frontală cu faruri duble rotunde în interiorul unei grile din material plastic de culoare neagră și montantul spate caracteristic Hofmeister. În schimb, partea din spate de formă trunchiată prezintă un stil complet nou cu grupuri optice de mari dimesiuni.
La interior, în care dominau materialele de înalt nivel pentru finisări, planșa de bord avea un stil și o ergonomie cu consola centrală orientată spre șofer inspirată de la modelul superior Seria 7 (E32). În premieră pentru modelul seria 5 erau introduse dotări opționale ca: scaunele cu reglaje electrice, trapa electrică cu două poziții, retrovizoarele exterioare reglabile electric cu sistem de degivrare, compuer-ul de bord, centurile de siguranță față reglabile pe înălțime și instalația de spălare a farurilor.
La debutul pe piață, erau disponibile următoarele versiuni, toate dotate cu motoare având 6 cilindri în linie, pe benzină: 520i (1.991 cmc, 126 CP), 525i (2.494 cmc, 167 CP), 530i (2.986 cmc, 185 CP), 535i (3.430 cmc, 208 CP) și turbo diesel 524td (2.443 cmc, 116 CP). Din septembrie 1989, motoarele pe benzină beneficiază de ușuare creșteri de putere: 520i la 129 CP, 525i la 170 CP, 530i la 188 CP și 535i la 211 CP. Motoarele erau asociate în standard cu o cutie de viteze manuală cu 5 trepte iar contra cost era propusă o cutie de viteze automată cu 4 trepte. Viteza maximă varia între 192 km/h (524td) și 235 km/h (535i) iar timpul de accelerație de la 0 la 100 km/h se putea realiza între 12.9 secunde (524td) și 7,7 secunde (535i).
În martie 1989 debutează versiunea sportivă M5 dotată cu un motor cu 6 cilindri de 3.535 cmc și 24 supape care era în măsură să furnizeze 315 CP la 6.900 rpm și care permitea o accelerație de la 0 la 100 km/h în 6,3 secunde și o viteză maximă de 250 km/h (limitată electronic). La exterior, versiunea M5 se deosebea prin barele de protecție dotate cu spoiler, cel frontal cu fante de aerisire suplimentare, pragurile laterale aerodinamice și jantele cu design elaborat iar la interior prin scaunele sport și volanul sport cu trei brațe. Din același an, pentru unele piețe, a fost disponibilă versiunea de bază 518i echipată cu un motor cu 4 cilindri de 1.796 cmc care livra 113 CP și care dispunea de un un echipament de dotări simplificat.
Anul 1990 aduce o revitalizare a gamei de motorizări prin lansarea a două noi unități pe benzină cu 6 cilindri și distribuție cu 4 supape pe cilindru având capacități de 2 și 2,5 litri, puteri de 150 și respectiv 192 CP, versiunile purtând denumirea 520i 24v și respectiv 525i 24v. În același timp, versiunea 530i este eliminată din gamă. În octombrie același an, versiunii 524td (comercializată până în iunie 1992) i s-a alăturat versiunea 525tds, echipată cu un nou motor turbo diesel cu 6 cilindri de 2.497 cmc și 143 CP, a cărui putere mai mare s-a datorat prezenței intercooler-ului.
În noiembrie 1991 își fac debutul la comercializare versiunea cu tracțiune integrală permanentă 525iX și varianta de caroserie break denumită Touring și care au fost disponibile și la generațiile ulterioare ale modelului.
În octombrie 1992, cu ocazia unui ușor facelift care a vizat în principal partea frontală (logo-ul mai lat, capota motorului restilizată) și interiorul (volan de concepție nouă, materiale noi), gama de motorizări beneficia în premieră de două noi unități V8 pe benzină cu distribuție variabilă Vanos a supapelor și 32 supape. Unitățile aveau cilindreea de 2.996 și 3.982 cmc și furnizau 218 și respectiv 286 CP. Cele două unități se aflau în dotarea noilor versiuni 530i și 540i. Versiunea 530i era echipată în standard cu o cutie de viteze manuală cu 5 trepte, în timp ce versiunea 540i putea fi echipată la alegere cu o cutie manuală cu 6 trepte sau cu una automată cu 5 trepte având control electronic. În același timp au fost introduse noi dotări opționale precum: climatizarea automată, scaunele cu multiple posibilități de reglare, radio cd-ul și finisările din lemn.
În aprilie 1993, versiunea sportivă M5 a fost supusă unor îmbunătățiri de ordin stilistic și tehnic, adoptând printre altele, un motor cu o cilindree majorată la 3.795 cmc care dezvolta 340 CP și asigura un sprint de la 0 la 100 km/h în 5.9 secunde și care era oferită în premieră și ca variantă break Touring. În același timp, versiunea 524td este înlocuită cu versiunea 525td propulsată de motorul versiunii 525tds, dar care furniza în acest caz doar 116 CP.
Linia elegantă a caroseriei, finisajele rafinate, performanțele sportive și niveleul de siguranță ridicat au fost principalele atu-uri ale lui Seriei 5 E34 și care au contribuit la obținerea unui mare succes comercial cu cele 1.333.412 unități fabricate până în aprilie 1996.
Foto: BMW; Arhivă
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul Auto Retro Passion pentru mai multe informații AICI
Site-ul nostru folosește cookies pentru a asigura utilizatorii de o experiență cât mai bună. Dând click pe OK, confirmați că sunteți de acord cu Termenii și condițiile.OkPolitica De ConfidentialitatePolitica Cookies
GDPR
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.