ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Lansat în urmă cu 60 de ani, modelul sport francez Alpine A110 s-a bucurat de o carieră longevivă de 14 ani încununată cu numeroase victorii în campionatul național francez de raliuri […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Lansat în urmă cu 60 de ani, modelul sport francez Alpine A110 s-a bucurat de o carieră longevivă de 14 ani încununată cu numeroase victorii în campionatul național francez de raliuri […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Lansat în urmă cu 60 de ani, modelul sport francez Alpine A110 s-a bucurat de o carieră longevivă de 14 ani încununată cu numeroase victorii în campionatul național francez de raliuri […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Lansat în urmă cu 60 de ani, modelul sport francez Alpine A110 s-a bucurat de o carieră longevivă de 14 ani încununată cu numeroase victorii în campionatul național francez de raliuri […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Lansat în urmă cu 60 de ani, modelul sport francez Alpine A110 s-a bucurat de o carieră longevivă de 14 ani încununată cu numeroase victorii în campionatul național francez de raliuri […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Lansat în urmă cu 60 de ani, modelul sport francez Alpine A110 s-a bucurat de o carieră longevivă de 14 ani încununată cu numeroase victorii în campionatul național francez de raliuri […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Lansat în urmă cu 60 de ani, modelul sport francez Alpine A110 s-a bucurat de o carieră longevivă de 14 ani încununată cu numeroase victorii în campionatul național francez de raliuri […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Lansat în urmă cu 60 de ani, modelul sport francez Alpine A110 s-a bucurat de o carieră longevivă de 14 ani încununată cu numeroase victorii în campionatul național francez de raliuri […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Lansat în urmă cu 60 de ani, modelul sport francez Alpine A110 s-a bucurat de o carieră longevivă de 14 ani încununată cu numeroase victorii în campionatul național francez de raliuri […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Lansat în urmă cu 60 de ani, modelul sport francez Alpine A110 s-a bucurat de o carieră longevivă de 14 ani încununată cu numeroase victorii în campionatul național francez de raliuri […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Lansat în urmă cu 60 de ani, modelul sport francez Alpine A110 s-a bucurat de o carieră longevivă de 14 ani încununată cu numeroase victorii în campionatul național francez de raliuri […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Lansat în urmă cu 60 de ani, modelul sport francez Alpine A110 s-a bucurat de o carieră longevivă de 14 ani încununată cu numeroase victorii în campionatul național francez de raliuri […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Lansat în urmă cu 60 de ani, modelul sport francez Alpine A110 s-a bucurat de o carieră longevivă de 14 ani încununată cu numeroase victorii în campionatul național francez de raliuri […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Lansat în urmă cu 60 de ani, modelul sport francez Alpine A110 s-a bucurat de o carieră longevivă de 14 ani încununată cu numeroase victorii în campionatul național francez de raliuri […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Lansat în urmă cu 60 de ani, modelul sport francez Alpine A110 s-a bucurat de o carieră longevivă de 14 ani încununată cu numeroase victorii în campionatul național francez de raliuri […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Lansat în urmă cu 60 de ani, modelul sport francez Alpine A110 s-a bucurat de o carieră longevivă de 14 ani încununată cu numeroase victorii în campionatul național francez de raliuri […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Lansat în urmă cu 60 de ani, modelul sport francez Alpine A110 s-a bucurat de o carieră longevivă de 14 ani încununată cu numeroase victorii în campionatul național francez de raliuri […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Lansat în urmă cu 60 de ani, modelul sport francez Alpine A110 s-a bucurat de o carieră longevivă de 14 ani încununată cu numeroase victorii în campionatul național francez de raliuri […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Lansat în urmă cu 60 de ani, modelul sport francez Alpine A110 s-a bucurat de o carieră longevivă de 14 ani încununată cu numeroase victorii în campionatul național francez de raliuri […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Lansat în urmă cu 60 de ani, modelul sport francez Alpine A110 s-a bucurat de o carieră longevivă de 14 ani încununată cu numeroase victorii în campionatul național francez de raliuri […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Lansat în urmă cu 60 de ani, modelul sport francez Alpine A110 s-a bucurat de o carieră longevivă de 14 ani încununată cu numeroase victorii în campionatul național francez de raliuri […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Lansat în urmă cu 60 de ani, modelul sport francez Alpine A110 s-a bucurat de o carieră longevivă de 14 ani încununată cu numeroase victorii în campionatul național francez de raliuri […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Lansat în urmă cu 60 de ani, modelul sport francez Alpine A110 s-a bucurat de o carieră longevivă de 14 ani încununată cu numeroase victorii în campionatul național francez de raliuri […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Lansat în urmă cu 60 de ani, modelul sport francez Alpine A110 s-a bucurat de o carieră longevivă de 14 ani încununată cu numeroase victorii în campionatul național francez de raliuri […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Lansat în urmă cu 60 de ani, modelul sport francez Alpine A110 s-a bucurat de o carieră longevivă de 14 ani încununată cu numeroase victorii în campionatul național francez de raliuri […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Lansat în urmă cu 60 de ani, modelul sport francez Alpine A110 s-a bucurat de o carieră longevivă de 14 ani încununată cu numeroase victorii în campionatul național francez de raliuri […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Lansat în urmă cu 60 de ani, modelul sport francez Alpine A110 s-a bucurat de o carieră longevivă de 14 ani încununată cu numeroase victorii în campionatul național francez de raliuri […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Lansat în urmă cu 60 de ani, modelul sport francez Alpine A110 s-a bucurat de o carieră longevivă de 14 ani încununată cu numeroase victorii în campionatul național francez de raliuri […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Lansat în urmă cu 60 de ani, modelul sport francez Alpine A110 s-a bucurat de o carieră longevivă de 14 ani încununată cu numeroase victorii în campionatul național francez de raliuri […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Lansat în urmă cu 60 de ani, modelul sport francez Alpine A110 s-a bucurat de o carieră longevivă de 14 ani încununată cu numeroase victorii în campionatul național francez de raliuri […]
Alpine A110 1600S 1970 la Automotoretro Torino 2016
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Lansat în urmă cu 60 de ani, modelul sport francez Alpine A110 s-a bucurat de o carieră longevivă de 14 ani încununată cu numeroase victorii în campionatul național francez de raliuri […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Lansat în urmă cu 60 de ani, modelul sport francez Alpine A110 s-a bucurat de o carieră longevivă de 14 ani încununată cu numeroase victorii în campionatul național francez de raliuri […]
Alpine A110 1600S 1970 la Techno Classica Essen 2023
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Lansat în urmă cu 60 de ani, modelul sport francez Alpine A110 s-a bucurat de o carieră longevivă de 14 ani încununată cu numeroase victorii în campionatul național francez de raliuri […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Lansat în urmă cu 60 de ani, modelul sport francez Alpine A110 s-a bucurat de o carieră longevivă de 14 ani încununată cu numeroase victorii în campionatul național francez de raliuri […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Lansat în urmă cu 60 de ani, modelul sport francez Alpine A110 s-a bucurat de o carieră longevivă de 14 ani încununată cu numeroase victorii în campionatul național francez de raliuri […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Lansat în urmă cu 60 de ani, modelul sport francez Alpine A110 s-a bucurat de o carieră longevivă de 14 ani încununată cu numeroase victorii în campionatul național francez de raliuri […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Lansat în urmă cu 60 de ani, modelul sport francez Alpine A110 s-a bucurat de o carieră longevivă de 14 ani încununată cu numeroase victorii în campionatul național francez de raliuri […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Lansat în urmă cu 60 de ani, modelul sport francez Alpine A110 s-a bucurat de o carieră longevivă de 14 ani încununată cu numeroase victorii în campionatul național francez de raliuri […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Lansat în urmă cu 60 de ani, modelul sport francez Alpine A110 s-a bucurat de o carieră longevivă de 14 ani încununată cu numeroase victorii în campionatul național francez de raliuri […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Lansat în urmă cu 60 de ani, modelul sport francez Alpine A110 s-a bucurat de o carieră longevivă de 14 ani încununată cu numeroase victorii în campionatul național francez de raliuri […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Lansat în urmă cu 60 de ani, modelul sport francez Alpine A110 s-a bucurat de o carieră longevivă de 14 ani încununată cu numeroase victorii în campionatul național francez de raliuri […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Lansat în urmă cu 60 de ani, modelul sport francez Alpine A110 s-a bucurat de o carieră longevivă de 14 ani încununată cu numeroase victorii în campionatul național francez de raliuri […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Lansat în urmă cu 60 de ani, modelul sport francez Alpine A110 s-a bucurat de o carieră longevivă de 14 ani încununată cu numeroase victorii în campionatul național francez de raliuri […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Lansat în urmă cu 60 de ani, modelul sport francez Alpine A110 s-a bucurat de o carieră longevivă de 14 ani încununată cu numeroase victorii în campionatul național francez de raliuri […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Lansat în urmă cu 60 de ani, modelul sport francez Alpine A110 s-a bucurat de o carieră longevivă de 14 ani încununată cu numeroase victorii în campionatul național francez de raliuri […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX Lansat în urmă cu 60 de ani, modelul sport francez Alpine A110 s-a bucurat de o carieră longevivă de 14 ani încununată cu numeroase victorii în campionatul național francez de raliuri […]
Lansat în urmă cu 60 de ani, modelul sport francez Alpine A110 s-a bucurat de o carieră longevivă de 14 ani încununată cu numeroase victorii în campionatul național francez de raliuri cât și în campionatul internațional de raliuri care din 1973 a devenit campionatul mondial de raliuri (WRC), câștigând titlul la constructori chiar la prima ediție al acestuia. Mulțumită numeroaselor victorii din cariera competițională, modelul Alpine A110 a devenit cel mai de succes model francez de competiții din istoria automobilismului.
Modelul sport francez Alpine A110 a fost prezentat sub formă de prototip la ediția din 1962 a Salonului Auto de la Paris ca o evoluție a modelului A108, însă, varianta definitivă pentru producția de serie a debutat în iunie 1963. Dacă modelul Alpine A108 a fost proiectat pe platforma tehnică a modelului compact Renault Dauphine, succesorul acestuia Alpine A110 utiliza partea tehnică a modelului Renault 8, înlocuitorul lui Dauphine.
De fapt, Alpine A110 beneficia de un șasiu cu structură tubulară din oțel cu o caroserie realizată din fibră de sticlă cu poliester, suspensie independentă pe ambele punți, sistem de frânare cu discuri, motor poziționat în spatele punții spate, cutie de viteze manuală cu 4 trepte și tracțiune pe roțile din spate. Principala diferență față de modelul predecesor A108, o reprezintă partea din spate care era mai profilată și ușor majorată în dimensiuni pentru a putea adopta motoare cu capacități mai mari având 5 paliere ale căruor radiatoare erau poziționate în consolă, oferindu-i un stil mai sportiv precum și cutii de viteze cu 5 trepte.
La fel ca și în cazul predecesorului A108, modelul A110 era propus în variantele de caroserie coupe Berlinette „Tour de France” și cabriolet, ambele proiectate de Giovanni Michelotti și având un interior cu două locuri. Ulterior, gama a fost extinsă cu varianta GT4 al cărui interior era configurat după schema cu 2+2 locuri și produsă de compania Chappe et Gessalin. Dimensiunile compacte (Lxlxh: 3,850 x 1,550 x 1,130 m, ampatament 2,100 m) și greutatea redusă (625 – 715 kg) favorizau o excelentă manevrabilitate și un comportament dinamic, calități cu care modelele concurente Fiat 850 Sport Coupe, Matra Djet, NSU Pinz Coupe și Simca 1000/1200 Coupe Bertone nu se puteau lăuda.
La debutul pe piață din iunie 1963, modelul sport francez avea în dotare un motor cu 4 cilindri în linie de 956 cmc împrumutat de la Renault 8 care dispunea de distribuție cu un ax cu came lateral, alimentare cu un carburator monocorp Solex și care furniza 55 CP. Cu această unitate, Alpine A110 putea atinge o viteză maximă de 160 km/h.
La scurt timp de la debut, Alpine A110 a început imediat să se facă cunoscut în competiții, bucurându-se de numeroase succese. În primele versiuni, cele cu motoare având capacități mai mici, a servit drept „mașină de școală” pentru numeroși viitori piloți, dintre care unii au devenit foarte celebri, precum brazilianul Emerson Fittipaldi, care ulterior a concurat în Formula 1 și unde a câștigat două titluri de campion mondial la piloți.
După primele succese, care s-au limitat în mare parte la campionatele naționale din Franța, Alpine A110 a suferit primul său „transplant” de motor în octombrie 1963, atunci când a fost adoptată unitatea de 1.108 cmc de la modelul Renault 8 Major capabilă să furnizeze 66 CP și asociată cu o nouă cutie de viteze cu 4 trepte sincronizate versiunea fiind cunoscută ca 1100 – V70. Un an mai târziu în octombrie, a fost introdus motorul de 1.108 cmc alimentat cu două carburatoare dublu corp care dezvolta 86 CP care debutase pe modelul Renault 8 Gordini iar versiunea fiind denumită 1100 – 85. Opțional, această motorizare putea fi oferită în combinație cu o cutie de viteze manuală cu 5 trepte.
În iunie 1965 era prezentată versiunea 1300 care era propulsată cu o unitate de 1.296 cmc și 115 CP împrumutată de la Renault 8 Gordini 1300. Asociată cu o cutie de viteze în 5 trepte, această unitate asigura o viteză maximă de 190 km/h. În același an în luna octombrie, motorizările de 956 cmc și 1.108 cmc de 85 CP sunt scoase din producție în timp ce motorizarea de 1.108 cmc și 60 CP devine versiunea Standard.
Din luna iunie a anului 1966 demarează producția în Spania a variantei FASA – Alpine dotată cu motorul de 1.296 cmc și 115 CP dar cu sistem de frânare dotat cu tamburi la puntea din spate. În octombrie același an, versiunea 1300 devine Super concomitent cu creșterea puterii la 120 CP și sunt introduse versiunile 1300 cu un motor de 1.255 cmc și 105 CP care debutase recent pe Renault-ul 8 Gordini și 1500 cu un motor de 1.470 CP și 82 CP împrumutat de la Renault 16 dar îmbunătățit de Lotus și regăsit inclusiv pe modelul Lotus Europa. În același timp proiectoarele suplimentare care erau până în acel moment dotare opțională devin standard pentru toate versiunile iar sigla Renault apare pentru prima oară la partea frontală.
Luna septembrie din anul 1968 aduce înlocuirea versiunii 1500 cu versiunea 1600 propulsată de o unitate de 1.565 cmc și 92 CP care se găsea și în dotarea modelului Renault 16 TS. În același timp este stopată producția versiunii 1100 cât și variantelor Cabriolet (circa 70 unități) și GT4 (263 unități). Anul următor în luna octombrie aduce lansarea versiunii mai performante 1600S al cărui motor alimentat cu două carburatoare dublu corp Weber reușea să furnizeze 125 CP. Asociat cu o cutie de viteze cu 5 trepte, motorul permitea o viteză maximă de 205 km/h.
În ianuarie 1970 are loc o revizuire a gamei modelului sport francez. Astfel, versiunea de bază devine 1300 V85 echipată cu un motor de 1.289 cmc și 68 CP regăsit și pe Renault-ul 12 și asociat cu o cutie de viteze cu 4 trepte în timp ce versiunile 1300 și 1300 Super sunt înlocuite cu versiunile 1300G și 1300S, ambele cu o cutie de viteze cu 5 trepte. Începând din luna octombrie al aceluiași an, indicatoarele frontale de schimbare a direcției sunt mutate de pe bara de protecție sub grupurile optice iar motorul versiunii 1600S de competiție pentru Grupa 4, grație unor îmbunătățiri putea dezvolta 172 CP.
Din octombrie 1971, gama modelului Alpine A110 a fost redusă la versiunile 85 și 1600S. Tot din același an, varianta spaniolă a modelului A110 1300 dispunea de sistem de frânare cu discuri pe puntea din spate.
Începând din mai 1973 versiunea 1600S este dotată cu propulsorul de 1.605 cmc și 127 CP împrumutat de la modelul Renault 17 TS și care în acst caz era asociat în standard cu o cutie de viteze cu 5 trepte. În luna octombrie al aceluiași an, odată cu achiziționarea lui Alpine de către producătorul francez Renault, sunt realizate unele îmbunătățiri de ordin stilistic (nou model de jante, schimbarea sistemului de deschidere a portierelor prin înlocuirea mânerelor cu butoane, planșă de bord ușor restilizată) și tehnic (suspensie spate cu brațe triunghiulare transversale suprapuse în locul celei cu brațe oscilante transversale, panoul spate demontabil pentru un acces mai facil la motor și cutia de viteze). În același timp gama de versiuni a fost înnoită prin introducerea versiunilor 1300, 1600SC având motor alimentat cu două carburatoare dublu corp Weber și 1600SI alimentată cu sistem de injecție mecanic Bosch iar versiunea 1600S pentru competiții de Grupa 4 a fost înlocuită cu versiunea 1800 dotată cu un motor de 1.798 cmc și 185 CP.
În octombrie 1975 are loc lansarea versiunii 1600SX care înlocuia în gama versiunile 1600SC și 1600SI care avea dotare un motor de 1.647 cmc, 92 CP și alimentat cu un carburator monocorp Weber aflat în echiparea modelului Renault 16 TX. La exterior, versiunea 1600SX se deosebea la partea din spate prin blocurile optice de concepție diferită și prin eliminarea unor elemente cromate.
Din octombrie 1976 gama modelului A110 se reduce la o singură versiune, respectiv 1600SX care adopta o planșă de bord și jante similare cu cele ale modelului superior în gamă A310. De la începutul anului 1977, în Spania este introdusă versiunea 1400 în locul lui 1300 iar în iulie 1977 este stopată producția la fabrica din Dieppe (Franța) după un număr de 7.176 unități. Anul următor în luna mai este sistată producția și în Spania după un total de 1.566 unități. În afară de Franța și Spania, modelul sport francez Alpine A110 a mai fost asamblat în Brazilia, Mexic și Bulgaria.
De-a lungul carierei sale longevive de 14 ani, modelul sport francez Alpine A110 și-a construit o excelentă reputație internațională datorită succeselor înregistrate în competiții. Acesta a concurat la toate raliurile naționale și a câștigat numeroase victorii, unde s-au afirmat numeroși campioni francezi. Cariera sa internațională a început la sfârșitul anilor ’60 și a continuat până la începutul anilor ’70 în noul campionat internațional de raliuri (WRC) al constructorilor.
Câștigând majoritatea competițiilor din Europa, Alpine A110 a fost cel mai de succes model de raliu în 1971, unde a avut de înfruntat concurența unor modele consacrate precum Porsche 911, Lancia Fulvia HF și Ford Escort Twin Cam. Printre victoriile notabile obținute de A110 în acel an merită amintită cea din raliul de la Monte Carlo cu pilotul suedez Ove Andersson. Exemplarele A110 de competiție, cu echipaje de fabrică sau private aveau cel mai bun preparator al momentului, Marc Mignotet. Motoare preparate de acesta au fost cele mai eficiente și performante, în special în versiunile: 1.296 cmc (125 CP), 1.596 cmc (155 CP), 1.796 cmc (175 CP) și 1.860 cmc (190 CP).
În cursul anului 1973, după preluarea companiei Alpine de către producătorul Renault, campionatul internațional de raliuri a fost înlocuit cu un nou campionat mondial de raliuri pentru producători (WRC). Conducerea Renault a decis la momentul respectiv să participe cu A110 având o echipă care includea piloții Jean-Luc Therier cu trei victorii, Jean-Claude Andruet cu o victorie, Bernard Darniche cu o victorie și Jean-Pierre Nicolas deasemenea cu o victorie. A110 1800 de Grupa 4 a câștigat șase dintre cele treisprezece curse din primul sezon al noului campionat mondial și care au adus la final titlul mondial pentru Alpine. Grupa 4 a permis numeroase modificari, precum cutii de viteze speciale 364, 353 cu cuplu conic la cerere, cu sau fără diferențial autoblocabil, sasiul ranforsat, bratele suspensiei ranforsate, direcți cu demultiplicare scurtă, rezervorul de combustibil central, luneta din plexiglas și barele de protecție din poliester.
În sezonul competițional 1974, având de înfruntat un concurent puternic precum Lancia Stratos, primul model conceput din start special pentru raliuri, cu un motor Ferrari V6 de 260 CP, era evident că Alpine A110, a ajuns la finalul dezvoltării și totodată carierei. Cu toate acestea, evoluțiile motoarelor preparate de specialistul Marc Mignotet, în special cele alimentate cu injecție, au mai înregistrat câteva mari succese. La unele exemplare de fabrică a fost introdusă o chiulasă cu patru supape pe cilindru ca și ultimă etapă de dezvoltare finală și ale căror puteri ajungea și la 220 CP. În competiții, aceste exemplare cu o ultimă evoluție tehnică au concurat pentru echipa oficială Alpine Renault dar și de către echipaje private în Grupa 3, Grupa 4 iar unele chiar și în Grupa 5.
Foto: Renault; Arhivă; Auto Retro Passion
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul Auto Retro Passion pentru mai multe informații AICI
Site-ul nostru folosește cookies pentru a asigura utilizatorii de o experiență cât mai bună. Dând click pe OK, confirmați că sunteți de acord cu Termenii și condițiile.OkPolitica De ConfidentialitatePolitica Cookies
GDPR
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.