ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În urmă cu patru decenii debuta modelul Renault Espace care inaugura un nou segment de piață în Europa respectiv cel al monovolumelor. Dezvoltat după un concept îndrăzneț și revoluționar, modelul francez beneficia de avantajul unui interior […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În urmă cu patru decenii debuta modelul Renault Espace care inaugura un nou segment de piață în Europa respectiv cel al monovolumelor. Dezvoltat după un concept îndrăzneț și revoluționar, modelul francez beneficia de avantajul unui interior […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În urmă cu patru decenii debuta modelul Renault Espace care inaugura un nou segment de piață în Europa respectiv cel al monovolumelor. Dezvoltat după un concept îndrăzneț și revoluționar, modelul francez beneficia de avantajul unui interior […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În urmă cu patru decenii debuta modelul Renault Espace care inaugura un nou segment de piață în Europa respectiv cel al monovolumelor. Dezvoltat după un concept îndrăzneț și revoluționar, modelul francez beneficia de avantajul unui interior […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În urmă cu patru decenii debuta modelul Renault Espace care inaugura un nou segment de piață în Europa respectiv cel al monovolumelor. Dezvoltat după un concept îndrăzneț și revoluționar, modelul francez beneficia de avantajul unui interior […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În urmă cu patru decenii debuta modelul Renault Espace care inaugura un nou segment de piață în Europa respectiv cel al monovolumelor. Dezvoltat după un concept îndrăzneț și revoluționar, modelul francez beneficia de avantajul unui interior […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În urmă cu patru decenii debuta modelul Renault Espace care inaugura un nou segment de piață în Europa respectiv cel al monovolumelor. Dezvoltat după un concept îndrăzneț și revoluționar, modelul francez beneficia de avantajul unui interior […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În urmă cu patru decenii debuta modelul Renault Espace care inaugura un nou segment de piață în Europa respectiv cel al monovolumelor. Dezvoltat după un concept îndrăzneț și revoluționar, modelul francez beneficia de avantajul unui interior […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În urmă cu patru decenii debuta modelul Renault Espace care inaugura un nou segment de piață în Europa respectiv cel al monovolumelor. Dezvoltat după un concept îndrăzneț și revoluționar, modelul francez beneficia de avantajul unui interior […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În urmă cu patru decenii debuta modelul Renault Espace care inaugura un nou segment de piață în Europa respectiv cel al monovolumelor. Dezvoltat după un concept îndrăzneț și revoluționar, modelul francez beneficia de avantajul unui interior […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În urmă cu patru decenii debuta modelul Renault Espace care inaugura un nou segment de piață în Europa respectiv cel al monovolumelor. Dezvoltat după un concept îndrăzneț și revoluționar, modelul francez beneficia de avantajul unui interior […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În urmă cu patru decenii debuta modelul Renault Espace care inaugura un nou segment de piață în Europa respectiv cel al monovolumelor. Dezvoltat după un concept îndrăzneț și revoluționar, modelul francez beneficia de avantajul unui interior […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În urmă cu patru decenii debuta modelul Renault Espace care inaugura un nou segment de piață în Europa respectiv cel al monovolumelor. Dezvoltat după un concept îndrăzneț și revoluționar, modelul francez beneficia de avantajul unui interior […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În urmă cu patru decenii debuta modelul Renault Espace care inaugura un nou segment de piață în Europa respectiv cel al monovolumelor. Dezvoltat după un concept îndrăzneț și revoluționar, modelul francez beneficia de avantajul unui interior […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În urmă cu patru decenii debuta modelul Renault Espace care inaugura un nou segment de piață în Europa respectiv cel al monovolumelor. Dezvoltat după un concept îndrăzneț și revoluționar, modelul francez beneficia de avantajul unui interior […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În urmă cu patru decenii debuta modelul Renault Espace care inaugura un nou segment de piață în Europa respectiv cel al monovolumelor. Dezvoltat după un concept îndrăzneț și revoluționar, modelul francez beneficia de avantajul unui interior […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În urmă cu patru decenii debuta modelul Renault Espace care inaugura un nou segment de piață în Europa respectiv cel al monovolumelor. Dezvoltat după un concept îndrăzneț și revoluționar, modelul francez beneficia de avantajul unui interior […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În urmă cu patru decenii debuta modelul Renault Espace care inaugura un nou segment de piață în Europa respectiv cel al monovolumelor. Dezvoltat după un concept îndrăzneț și revoluționar, modelul francez beneficia de avantajul unui interior […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În urmă cu patru decenii debuta modelul Renault Espace care inaugura un nou segment de piață în Europa respectiv cel al monovolumelor. Dezvoltat după un concept îndrăzneț și revoluționar, modelul francez beneficia de avantajul unui interior […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În urmă cu patru decenii debuta modelul Renault Espace care inaugura un nou segment de piață în Europa respectiv cel al monovolumelor. Dezvoltat după un concept îndrăzneț și revoluționar, modelul francez beneficia de avantajul unui interior […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În urmă cu patru decenii debuta modelul Renault Espace care inaugura un nou segment de piață în Europa respectiv cel al monovolumelor. Dezvoltat după un concept îndrăzneț și revoluționar, modelul francez beneficia de avantajul unui interior […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În urmă cu patru decenii debuta modelul Renault Espace care inaugura un nou segment de piață în Europa respectiv cel al monovolumelor. Dezvoltat după un concept îndrăzneț și revoluționar, modelul francez beneficia de avantajul unui interior […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În urmă cu patru decenii debuta modelul Renault Espace care inaugura un nou segment de piață în Europa respectiv cel al monovolumelor. Dezvoltat după un concept îndrăzneț și revoluționar, modelul francez beneficia de avantajul unui interior […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În urmă cu patru decenii debuta modelul Renault Espace care inaugura un nou segment de piață în Europa respectiv cel al monovolumelor. Dezvoltat după un concept îndrăzneț și revoluționar, modelul francez beneficia de avantajul unui interior […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În urmă cu patru decenii debuta modelul Renault Espace care inaugura un nou segment de piață în Europa respectiv cel al monovolumelor. Dezvoltat după un concept îndrăzneț și revoluționar, modelul francez beneficia de avantajul unui interior […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În urmă cu patru decenii debuta modelul Renault Espace care inaugura un nou segment de piață în Europa respectiv cel al monovolumelor. Dezvoltat după un concept îndrăzneț și revoluționar, modelul francez beneficia de avantajul unui interior […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În urmă cu patru decenii debuta modelul Renault Espace care inaugura un nou segment de piață în Europa respectiv cel al monovolumelor. Dezvoltat după un concept îndrăzneț și revoluționar, modelul francez beneficia de avantajul unui interior […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În urmă cu patru decenii debuta modelul Renault Espace care inaugura un nou segment de piață în Europa respectiv cel al monovolumelor. Dezvoltat după un concept îndrăzneț și revoluționar, modelul francez beneficia de avantajul unui interior […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În urmă cu patru decenii debuta modelul Renault Espace care inaugura un nou segment de piață în Europa respectiv cel al monovolumelor. Dezvoltat după un concept îndrăzneț și revoluționar, modelul francez beneficia de avantajul unui interior […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În urmă cu patru decenii debuta modelul Renault Espace care inaugura un nou segment de piață în Europa respectiv cel al monovolumelor. Dezvoltat după un concept îndrăzneț și revoluționar, modelul francez beneficia de avantajul unui interior […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În urmă cu patru decenii debuta modelul Renault Espace care inaugura un nou segment de piață în Europa respectiv cel al monovolumelor. Dezvoltat după un concept îndrăzneț și revoluționar, modelul francez beneficia de avantajul unui interior […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În urmă cu patru decenii debuta modelul Renault Espace care inaugura un nou segment de piață în Europa respectiv cel al monovolumelor. Dezvoltat după un concept îndrăzneț și revoluționar, modelul francez beneficia de avantajul unui interior […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În urmă cu patru decenii debuta modelul Renault Espace care inaugura un nou segment de piață în Europa respectiv cel al monovolumelor. Dezvoltat după un concept îndrăzneț și revoluționar, modelul francez beneficia de avantajul unui interior […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În urmă cu patru decenii debuta modelul Renault Espace care inaugura un nou segment de piață în Europa respectiv cel al monovolumelor. Dezvoltat după un concept îndrăzneț și revoluționar, modelul francez beneficia de avantajul unui interior […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În urmă cu patru decenii debuta modelul Renault Espace care inaugura un nou segment de piață în Europa respectiv cel al monovolumelor. Dezvoltat după un concept îndrăzneț și revoluționar, modelul francez beneficia de avantajul unui interior […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În urmă cu patru decenii debuta modelul Renault Espace care inaugura un nou segment de piață în Europa respectiv cel al monovolumelor. Dezvoltat după un concept îndrăzneț și revoluționar, modelul francez beneficia de avantajul unui interior […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În urmă cu patru decenii debuta modelul Renault Espace care inaugura un nou segment de piață în Europa respectiv cel al monovolumelor. Dezvoltat după un concept îndrăzneț și revoluționar, modelul francez beneficia de avantajul unui interior […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În urmă cu patru decenii debuta modelul Renault Espace care inaugura un nou segment de piață în Europa respectiv cel al monovolumelor. Dezvoltat după un concept îndrăzneț și revoluționar, modelul francez beneficia de avantajul unui interior […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În urmă cu patru decenii debuta modelul Renault Espace care inaugura un nou segment de piață în Europa respectiv cel al monovolumelor. Dezvoltat după un concept îndrăzneț și revoluționar, modelul francez beneficia de avantajul unui interior […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În urmă cu patru decenii debuta modelul Renault Espace care inaugura un nou segment de piață în Europa respectiv cel al monovolumelor. Dezvoltat după un concept îndrăzneț și revoluționar, modelul francez beneficia de avantajul unui interior […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI În urmă cu patru decenii debuta modelul Renault Espace care inaugura un nou segment de piață în Europa respectiv cel al monovolumelor. Dezvoltat după un concept îndrăzneț și revoluționar, modelul francez beneficia de avantajul unui interior […]
În urmă cu patru decenii debuta modelul Renault Espace care inaugura un nou segment de piață în Europa respectiv cel al monovolumelor. Dezvoltat după un concept îndrăzneț și revoluționar, modelul francez beneficia de avantajul unui interior modulabil cu scaune individuale care puteau fi fixate pe mai multe poziții, se puteau roti sau transforma în masuțe comparativ cu modelele concurente. După un debut ezitant, modelul de tip monovolum de la Renault a reușit să înregistreze un bun succes comercial cu cele 191.674 exemplare în aproape șapte ani de carieră și care a condus la continuarea tradiției în acest segment până în zilele noastre cu cea de-a șasea generație.
În anul 1979, Philippe Guedon, CEO-ul companiei franceze Matra Automobile, era tot mai interesat să găsească modele succesoare pentru Bagheera și mai ales Rancho. Una dintre ideile sale era reprezentată în mod special de transpunerea conceptului de van american pe piața europeană. Într-adevăr, în urma unei călătorii în Statele Unite, acesta s-a convins că viitorul automobilului va presupune apariția unor modele de agrement pentru familie. Succesul înregistrat cu modelul multifuncțional Rancho îi întărea astfel opinia. Producătorul francez Matra trece treptat de la imaginea sa de producător de modele sport la cea de producător de modele familiale.
Philippe Guedon îi solicită lui Antoine Volanis responsabil cu designu-ul la Matra în anii ’70 și autor al stilului modelului Murena să-i facă o propunere de design pentru un model cu caroserie de tip van. Pe parcursul unui weekend, el a creat ceea ce a devenit cunoscut sub numele de „desenul portocaliu”. Formele create de acesta sunt elegante, dinamice și personale, departe de imaginea utilitară a van-urilor americane. Este un model cu trei uși cu o extindere a habitaclului înainte deasupra roților din față. Aici regăsim pavilionul înălțat întâlnit la Rancho împreună cu linia de centură joasă și cu o suprafață vitrată generos dimensionată.
În martie 1979, cerințele managerlui de la Matra au condus la crearea unui design mai tradițional. Motorul poziționat transversal se deplaseaza în față iar randurile de scaune sunt amplasate în poziția clasică. Soluția cu habitaclul avansat a fost abandonată din motive de siguranță. Prototipul avea în acest caz 4 metri lungime și era unul de stil. Așa s-a născut proiectul denuit P16.
În iunie 1979, a fost realizat un prototip mai complet, urmat de unul cu interior complet. La acest ultim prototip se puteau recunoașteau grupurile optice frontale ale lui Peugeot 604. Între cele două modele, designul a evoluat, plafonul înălțat fiind abandonat. La interior, scaunele provin de la 604 iar volanul este împrumutat de la Matra Murena. Caroseria se bazează pe cea de la modelele Talbot 1510 și Talbot Solara. Schițele arată chiar și variații pe diferite teme: Weekend, Grand-raid etc. Grand-raid preia numeroase detalii de la Rancho precum: protecțiile laterale, pneurile all-road sau portbagajul de pe plafon.
Proiectul P16 a fost prezentat conducerii grupului PSA (Peugeot – Citroen) în noiembrie 1979. Reacția a fost pozitivă în ciuda surprinderii liderilor grupului auto francez la această propunere inițială. Ulterior, aceștia au solicitat noi propuneri pe aceeași temă.
Matra va evolua conceptul în două direcții. Astfel, P17, un concept mai mult decât compact comparativ cu P16. Lungimea crește de la 3,84 m la 4,18 m în timp de ampatamentul era de 2,52 m. Acest proiect nu este considerat suficient de spațios, având practic dimensiunile unui Renault Modus din 2007. Celălalt proiect denumit P18 are 4,18 m lungime și un ampatament de 2,60 m. Partea frontală ușor mai înclinată îl face să pară mai lat decât viitorul model Espace.
În octombrie 1981, conceptul caroseriei era definitivat și au fost luate în considerare dezvoltarea unor variante de tip utilitară, pick-up etc. Dacă modelul de tip monovolum nu ar fi avut succes, ar fi putut transformat într-un model utilitar.
Philippe Guédon își joacă în continuare rolul pentru a salva compania Matra de la faliment. În octombrie 1982, proiectul a devenit P23 și a evoluat foarte mult, pe de o parte pentru că Antoine Volanis a părăsit Matra, iar pe de altă parte, pentru că baza pe care o folosește Matra este cea a modelului din clasa medie Renault 18 cu un motor poziționat longitudinal și tracțiune față în locul soluției cu motor transversal de la Talbot 1510/Solara. Ampatamentul este redus la 2,55 m, consola față este extinsă iar suspensia față este înprumutată de la modelul Renault Fuego. P23 a fost prezentat CEO-ului, directorului tehnic și directorului de producție de la Renault de către Philippe Guédon în decembrie 1982.
Bernard Hanon, CEO-ul Renault, este impresionat. Acesta cunoaște, de asemenea, trendul din SUA din acea perioadă pentru vanurile familiale dezvoltate acolo, declarând: „Aceasta este mașina cu care vom ajunge în mod natural când vom depăși toate vanitățile auto”.
Formele lui P23 au fost ușor restilizate de cître studiourile de design de la Renault, iar prototipurile din aprilie 1983 au prezentat formele aproape finale. Se adoptă o podea plată, combinată cu scaune detașabile, putând fi transformat cu ușurință într-o versiune utilitară care ar putea îmbunătăți versatilitatea modelului comparativ cu modelele concurente care dispuneau de o banchetă spate clasică. Astfel apare cea mai revoluționară caracteristică a acestui automobil.
Finalizarea proiectului trebuia urgentat pentru că managerii de la Renault doreau o lansare a noului model cu caroserie monovolum în primăvara anului 1984. În iunie 1983, Renault și Matra au semnat un acord de cooperare care prevedea ca: studiul și fabricarea de către Matra, folosind componente mecanice Renault, a vehiculelor comercializate prin rețeaua europeană al lui Renault. În ianuarie 1984, exemplarele de pre-serie au părăsit liniile de producție de la fabrica Matra din Romorantin în timp ce exemplarele de serie au intrat în producție din martie 1984. Matra P23 a fost codificat de Renault ca „J11”.
Noul model monovolum de la Renault a fost botezat Espace (spațiu în franceză) și a fost prezentat presei în aprilie 1984 iar pentru public în iulie 1984, după ce principalele modelele concurente Dodge Caravan și Chrysler/Plymouth Voyager au fost comercializate din 1983 și importate în Europa în 1988. Modele concurente pot fi considerate inclusiv Nissan Prairie și Mitsubitshi Space Wagon care au debutat în 1982 și respectiv 1983 dar ca și în cazul modelelor americane erau considerate mini van-uri și nu monovolume ca modelul francez care avea dimensiuni comparabile (Lxlxh: 4,250 x 1,770 x 1,660 m, ampatament 2,580 m) și un volum util al portbagajului cuprins între 850 și 3.000 dmc. Ca și principalele modele concurente, modelul francez dispunea de transmisie pe roțile din față și o schemă tehnică cu suspensie față prevăzută cu brațe tramsversale tip patrulater deformabil, suspensie spate cu axă rigidă și bare Panhard, sistem de frânare servoasistat dotat cu discuri în față și tamburi în spate și direcție cu cremalieră prevăzută opțional sau în standard cu servoasistare.
La debutul comercializării au fost propuse două versiuni de echipare: 2000 GTS și 2000 TSE, ambele având în echipare motorul „Douvrin”cu 4 cilindri de 1.995 cmc, distribuție cu un arbore cu came în chiulasă și alimentare cu carburator dublu corp Weber. Motorul furniza 110 CP și era asociat cu o transmisie manuală cu 5 rapoarte. Performanțe: viteză maximă 175 km/h, accelerație 0 – 100 km/h în 11,9 secunde. Versiunea 2000 TSE se deosebea la exterior prin spoilerul frontal dotat cu proiectoare suplimentare și jantele de 14 țoli din aliaj ușor (același model ca Renault 25) dar și un echipament de dotări standard suplimentar care includea direcția servoasistată, retrovizoarele exterioare cu reglaj electric, închiderea centralizată cu telecomandă și radio casetofonul.
La interior, planșa de bord este simetrică cu elementele consolei centrale împrumutate de la R9/R11, la fel ca mânerele ușilor, comodourile și mânerele de prindere. Torpedoul este accesibil de deasupra planșei de bord. Bancheta tradițională din spate a fost înlocuită cu trei scaune individuale echipate cu centuri de siguranță retractabile. Pe acest rând sunt posibile două poziții de amplasare a scaunelor. Aceste scaune sunt rabatabile și detașabile îar în cazul nivelului de echipare 2000 TSE, scaunele din față originale de la R9/R11, acestea se pot roti. În portbagaj există spațiu pentru ampalsarea a două scaune suplimentare oferite opțional.
La primele teste, presa vremii era entuziasmată: o mașină care poate transporta pana la 7 pasageri la 180 km/h, intr-un confort remarcabil si cu un coeficient aerodinamic de doar 0,32. Modularitatea sa ingenioasă este surprinzătoare, cu cele 5 locuri din spate care pot fi demontate sau rabatate și transformate în măsuță sau cu scaunele din față care se pot roti și crea un living pentru 4 persoane. Lungimea măsoară cu 18 cm mai puțin decât Renault-ul 18 din clasa medie, dar habitaclul este mult mai spațios iar poziția înaltă de conducere oferă o nouă senzație de siguranță. Odată cu debutul revoluționarului Espace este introdus și noul slogan Renault: „Les voitures à vivre” (Mașini pentru a trăi). Doar 9 exemplare au fost vândute în prima lună de comercializare, în iulie 1984 iar până la finalul anului 1984 au fost comercializate un număr de 2.703 exemplare.
Luna decembrie din anul 1984 aduce lansarea versiunilor Turbo D și Turbo DX, ambele echipate cu un propulsor turbo diesel cu 4 cilindri de 2.068 cmc și 88 CP care permitea o viteză maximă de 160 km/h și un sprint de la 0 la 100 km/h în 13,3 secunde. Aceste versiuni se evidențiau la exterior prin grila frontală proeminentă și o bară de protecție față extinsă. Echipamentul de dotări în cazul versiunii Turbo D era similar cu cel de la 2000 GTS iar cel de la Turbo DX cu cel de la 2000 TSE.
În iunie 1986 este consemnat debutul versiuni de echipare de top denumită 2000-1 și echipată la debut cu motorul pe benzină de 1.995 cmc și 110 CP iar pentru unele piețe era propus un propulsor pe benzină de 2.165 cmc cu injecție care livra 110 CP. La interior, scaunele față erau profilate fiind similare cu cele de la modelele R11 Turbo si Fuego Turbo, tapițeria scaunelor era din catifea iar pasajele roților din spate erau acoperite cu cotiere care ascund spațiile de depozitare. În standard era oferită instalația audio stereo, volanul cu coroana din piele, tetierele pentru locurile din spate, măsuțele rabatabile poziționate pe spătarul scaunelor din față și ăn plus o mochetă de o calitate superioară.
În ianuarie 1988, modelul de tip monovolum de la Renault îi este efectuat un ușor restyling fiind cunoscut ca Espace Phase 2. În acest caz, partea frontală beneficia de restilizări la grupurile optice care erau mai rotunjite, grila frontală complet reproiectată și care era vopsită în culoarea caroseriei iar bara de protecție față includea un spoiler de dimensiuni mai reduse și care era oferit standard pe întreaga gamă. La partea din spate se poate observa hayonul ușor mai lat și rotunjit, blocurile optice rotunjite și mânerul de deschidere poziționat sub plăcuța de înmatriculare. Lungimea este majorată la 4,360 m în timp ce ampatamentul a rămas neschimbat cu 2,580 m. Din punct de vedere tehnic, au fost aduse îmbunătățiri la suspensia față care era acum derivată din cea a modelului din clasa superioară R25 și sistemul de frânare dotat acum cu discuri ventilate la puntea din față.
Gama includea acum versiunile: GTS cu motor de 1.995 cmc și 103 CP alimentat cu carburator, TSE cu motor de 1.995 cmc și 112 CP alimentat cu injecție, TXE și 2000-1 cu motor de 1.995 cmc și 120 CP cu injectie, TXE si 2000-1 cu motor de 2.165 cmc și 110 CP alimentat cu injecție, TurboD, TurboDX și 2000-1 cu motor turbo diesel de 2.068 cmc turbo diesel și 88 CP.
Tot în anul 1988 este lansată versiunea cu tracțiune integrală permanentă denumită Quadra și disponibilă în combinație cu nivelurile de echipare TXE și 2000-1 și motorizările pe benzină mai performante de 2 și 2,2 litri cu injecție.
Gama a rămas neschimbată până în 1991. O serie specială Connolly 2000-1 a fost lansată în ianuarie 1990 cu un interior în întregime din piele Connolly gri și vopsea specifică gri Pluton plus o mochetă de o calitate superioară. O suspensie spate reglabilă pe înălțime a fost oferită ca opțiune pentru versiunile de top în aprilie 1990. Prima generație Espace a părăsit liniile fabricii Matra în ianuarie 1991 după ce a înregistrat un bun succes comercial cu cele 191.674 exemplare.
Foto: Renault; Matra; Arhivă
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul Auto Retro Passion pentru mai multe informații AICI
Site-ul nostru folosește cookies pentru a asigura utilizatorii de o experiență cât mai bună. Dând click pe OK, confirmați că sunteți de acord cu Termenii și condițiile.OkPolitica De ConfidentialitatePolitica Cookies
GDPR
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.