ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI Regina Elisabeta a II-a a Marii Britanii a decedat recent (8 septembrie) la vârsta de 96 de ani, după 70 de ani de domnie – cea mai lungă din istoria regală. Pe lângă faptul că avea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI Regina Elisabeta a II-a a Marii Britanii a decedat recent (8 septembrie) la vârsta de 96 de ani, după 70 de ani de domnie – cea mai lungă din istoria regală. Pe lângă faptul că avea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI Regina Elisabeta a II-a a Marii Britanii a decedat recent (8 septembrie) la vârsta de 96 de ani, după 70 de ani de domnie – cea mai lungă din istoria regală. Pe lângă faptul că avea […]
Printul Filip & Regina Elisabeta cu un Land Rover Series II
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI Regina Elisabeta a II-a a Marii Britanii a decedat recent (8 septembrie) la vârsta de 96 de ani, după 70 de ani de domnie – cea mai lungă din istoria regală. Pe lângă faptul că avea […]
Printul Filip & Regina Elisabeta cu un Land Rover Series II
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI Regina Elisabeta a II-a a Marii Britanii a decedat recent (8 septembrie) la vârsta de 96 de ani, după 70 de ani de domnie – cea mai lungă din istoria regală. Pe lângă faptul că avea […]
Printul Filip & Regina Elisabeta cu un Land Rover Series II
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI Regina Elisabeta a II-a a Marii Britanii a decedat recent (8 septembrie) la vârsta de 96 de ani, după 70 de ani de domnie – cea mai lungă din istoria regală. Pe lângă faptul că avea […]
Regina Elisabeta la volanul unui Daimler Double Six 5.3
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI Regina Elisabeta a II-a a Marii Britanii a decedat recent (8 septembrie) la vârsta de 96 de ani, după 70 de ani de domnie – cea mai lungă din istoria regală. Pe lângă faptul că avea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI Regina Elisabeta a II-a a Marii Britanii a decedat recent (8 septembrie) la vârsta de 96 de ani, după 70 de ani de domnie – cea mai lungă din istoria regală. Pe lângă faptul că avea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI Regina Elisabeta a II-a a Marii Britanii a decedat recent (8 septembrie) la vârsta de 96 de ani, după 70 de ani de domnie – cea mai lungă din istoria regală. Pe lângă faptul că avea […]
Printul Filip & Regina Elisabeta la bordul unui Range Rover
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI Regina Elisabeta a II-a a Marii Britanii a decedat recent (8 septembrie) la vârsta de 96 de ani, după 70 de ani de domnie – cea mai lungă din istoria regală. Pe lângă faptul că avea […]
Printul Filip & Regina Elisabeta cu un Daimler Double Six 6.0
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI Regina Elisabeta a II-a a Marii Britanii a decedat recent (8 septembrie) la vârsta de 96 de ani, după 70 de ani de domnie – cea mai lungă din istoria regală. Pe lângă faptul că avea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI Regina Elisabeta a II-a a Marii Britanii a decedat recent (8 septembrie) la vârsta de 96 de ani, după 70 de ani de domnie – cea mai lungă din istoria regală. Pe lângă faptul că avea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI Regina Elisabeta a II-a a Marii Britanii a decedat recent (8 septembrie) la vârsta de 96 de ani, după 70 de ani de domnie – cea mai lungă din istoria regală. Pe lângă faptul că avea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI Regina Elisabeta a II-a a Marii Britanii a decedat recent (8 septembrie) la vârsta de 96 de ani, după 70 de ani de domnie – cea mai lungă din istoria regală. Pe lângă faptul că avea […]
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI Regina Elisabeta a II-a a Marii Britanii a decedat recent (8 septembrie) la vârsta de 96 de ani, după 70 de ani de domnie – cea mai lungă din istoria regală. Pe lângă faptul că avea […]
Defilare la aniversarea de 60 ani de domnie a Reginei Elisabeta
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI Regina Elisabeta a II-a a Marii Britanii a decedat recent (8 septembrie) la vârsta de 96 de ani, după 70 de ani de domnie – cea mai lungă din istoria regală. Pe lângă faptul că avea […]
Regina Elisabeta cu ocazia aniversarii de 60 ani de domnie
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI Regina Elisabeta a II-a a Marii Britanii a decedat recent (8 septembrie) la vârsta de 96 de ani, după 70 de ani de domnie – cea mai lungă din istoria regală. Pe lângă faptul că avea […]
Range Rover Hybrid 2015 by Special Vehicle Operations
ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI Regina Elisabeta a II-a a Marii Britanii a decedat recent (8 septembrie) la vârsta de 96 de ani, după 70 de ani de domnie – cea mai lungă din istoria regală. Pe lângă faptul că avea […]
Regina Elisabeta a II-a a Marii Britanii a decedat recent (8 septembrie) la vârsta de 96 de ani, după 70 de ani de domnie – cea mai lungă din istoria regală. Pe lângă faptul că avea permis de conducere, îi plăcea să conducă personal automobilele Palatului Buckingham, în special diferitele versiuni personalizate ale modelelor Land și Range Rover plus o serie de limuzine realizate la comandă.
Pe 20 noiembrie 1947, Elisabeta s-a căsătorit cu Prințul Filip al Greciei și Danemarcei, care s-a redenumit apoi Mountbatten. Regina Elisabeta a II-a a fost încoronată oficial pe 2 iunie 1953. Cu toate acestea, ea fusese deja proclamată regina Marii Britanii după moartea tatălui ei, pe 6 februarie 1952. În timpul primelor călătorii, cuplul regal a utilizat diferite modele de la brandurile auto britanice Land Rover, Jaguar, Rolls Royce și Bentley, tradiția continuând până zilele noastre.
Decesul de anul trecut a Prințului Filip de Edinburgh, soțul reginei, a readus în lumina reflectoarelor familia regală britanică, cunoscută pentru pasiunea pentru automobilele afișate discret încă de la finalul celui de-al Doilea Război Mondial. În perioada războiului, Prințesa Elisabeta a II-a a urmat un curs de șofer și mecanic în cadrul serviciului militar auxiliar pentru femei din Marea Britanie datorită căruia a fost numită și „Princess Auto Mechanic” (Prințesa Mecanic Auto). Cel mai apreciat brand auto atât de Regina Elisabeta cât și de Prințul Filip a fost Land Rover, cei doi fiind surprinși de multe ori lângă și la volanul diferitelor modele de la Land și Range Rover.
Datorită privilegiului de a domni în Marea Britanie timp de 69 de ani, Regina Elisabeta a II-a, a fost însoțită cu bunăvoință de cele mai bune automobile din industria auto britanică. Astfel, în garajul regal, un Rolls Royce Phantom VI, un Aston Martin DB6, un Bentley Continental Flying Spur și dar și o limuzină Audi A8 – o concesie față de originea teutonă a Windsorului, ca să le amintim pe cele mai cunoscute, continuă să strălucească și astăzi. Având în vedere economia proverbială a reginei, nu toate automobilele au fost plătite cu prețul întreg. Spre exemplu, limuzina Rolls-Royce Phantom VI din 1977 este un cadou de la Societatea Britanică a Producătorilor și Comercianților de Automobile, ca omagiu pentru primii 25 de ani de domnie. Limuzina de stat Bentley i-a fost în schimb dăruită de către producătorul din Crew pentru Jubileul de Aur (50 de ani de domnie). În general, atunci când treabuia să se deplaseze în mod oficial, casa regală putea conta pe o flotă de trei modele Rolls-Royce, tot atâtea Daimler Super V8 și două Bentley-uri State Limousine reprezentative, ultimele realizate special în 2002 pentru casa regală. În anul 2017, publicația de specialitate Car Keys a estimat valoarea mașinilor regale la 10 milioane de lire sterline.
Printre nenumăratele îndatoriri, regina avea adevărata prerogativă de a fi singurul cetățean britanic care putea conduce fără permis. La fel ca soțul ei, Elisabeta a II-a a fost pasionată de modelele brandului Land Rover mulți ani, pe care le plăcea să le conducă personal în timpul vacanțelor pe moșia scoțiană din Balmoral. În timpul lungii sale domnii, aceasta a deținut și a condus în jur de treizeci de exemplare ale modelului Defender din toate seriile, de departe cel mai apreciat de către regină din gama Land Rover. În mod curios, odată ce și-au făcut datoria, fostele Defender-uri ale familiei regale au fost vândute, ultimul dintre acestea fiind un Defender personalizat cu motor V8 de 4,2 litri. Un alt model favorit al Reginei Elisabetei a II-a a fost Jaguar Daimler V8 Super LWB, condus personal timp de trei ani pe drumurile din apropierea Castelului Windsor și în vizitele particulare. Printre numeroasele modificari aduse, acest exemplar personalizat de Jaguar beneficia la interior inclusiv de un compartiment special conceput pentru inevitabila geanta de mână și guri de aerisire care directionează aerul în părțile laterale. Regina nu disprețuia automobilele denumite în mod obișnuit „populare”, în unele ocazii, fiind surprinsă la volanul variantelor de caroserie break ale modeleleor Vauxhall Cresta și Jaguar X-Type.
Un alt automobil faimos al familiei regale este Aston Martin DB6 Volante pe care regina i l-a dăruit fiului ei cel mare Charles (succesorul la tron), cu ocazia celei de-a 21-a aniversare. Prințul de Wales a apreciat și a condus modelul sport britanic timp de mai mulți ani. Cunoscut ca fiind sensibil la problemele legate de mediu, recent l-a făcut mai ecologic, adaptând alimentarea la bioetanol. Aston Martin DB6 Volante este automobilul cu care Prințul Moștenitor William și soția sa Kate au părăsit Palatul Buckingham după nunta lor. Pasiunea pentru Aston Martin i-a adus lui Charles un alt omagiu binevenit, însă de data aceasta de la emirul Bahrainului, care i-a oferit în 1989 un model Aston Martin Vantage V8 personalizat, pe care Prințul de Wales l-a modificat, implementând o cutie de viteze manuală și vopsindu-l în culoarea verde british racing green. În plus, i-au fost demontate spoilerul frontal și pragurile laterale. Proprietarul mărcii, Victor Gauntlett, a fost atât de flatat încât și-a comandat unul identic pentru el.
Din 2015, atribuțiile reprezentative ale casei regale britanice au fost preluate de un Range Rover cu propulsie hibridă diesel, transformat de Special Vehicle Operations iar pentru ceremonia de înmormântare a Prințului Philip de anul trecut, a fost realizat un Land Rover Defender modificat special.
Având în vedere atmosfera din familie, nepoții William și Harry au moștenit și ei o anumită pasiune pentru automobile, distribuită în mod egal pe mai multe modele din diferite segmente, ale unor producători britanici.
Foto: Producători; Getty Images; Arhivă
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul Auto Retro Passion pentru mai multe informații AICI
Site-ul nostru folosește cookies pentru a asigura utilizatorii de o experiență cât mai bună. Dând click pe OK, confirmați că sunteți de acord cu Termenii și condițiile.OkPolitica De ConfidentialitatePolitica Cookies
GDPR
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.