MILLE MIGLIA 2021 A 39-A EDITIE

23 iunie 2021
Comments off
461 Vizualizari
Previous Image
Next Image

info heading

info content


 

Un mare entuziasm a însoțit începutul celei de-a 39-a ediții de reconstituire istorică a celebrei curse Mille Miglia din Italia care a debutat în acest an pe data de 16 iunie. Anunțată de tematica intitulată „Crossing the Future”, cursa Mille Miglia 2021 s-a încheiat sâmbătă 19 iunie și a fost însoțită în paralel de alte două curse: Mille Miglia Green și Mille Miglia Experience.

Startul celei mai așteptate curse a anului a început la ora 13:30 în ziua de miercuri și a avut loc conform tradiției, la Piazza Della Vittoria din Brescia, unde s-au aliniat un număr de 365 de automobile istorice cu anul de fabricație cuprins între 1927 și 1957. Ediția din acest an s-a desfățurat pe un traseu care însunat peste 1.600 de kilometri, cu direcția de mers inversată, o revenire la origine și care practic celebrează direcția în sens invers acelor de ceasornic a cursei originale care a debutat în anul 1927.

Salutate la start de avioanele „Frecce Tricolori”, în cele patru zile, echipajele istorice au traversat regiunile Lombardia, Emilia-Romagna și Toscana, atingând unele dintre cele mai evocatoare locuri din aceste regiuni. Franco Gussalli Berettapreședintele Mille Miglia, ​​declara înainte de startul cursei: „Începutul noii ediții a Miglia Miglia însoțește revenirea economică a Italiei și am decis să subliniem noul curs al țării propunând după o perioadă lungă de timp un parcurs al cursei în sens invers acelor de ceasornic. Este ceva emoțional să vedem frumusețea infinită a cursei Mille Miglia trecând din nou prin orașele și satele noastre. “

Conform tradiției, cele mai multe echipaje provin din Italia, cu un număr de 292, urmată de Olanda cu 146 și Germania cu 80. Nici la această ediție a celebrei curse italiene nu au lipsit echipajele din categoria VIP. Astfel, echipajul format din Roberto Giolitomanagerul diviziei Heritage a grupului auto italo-francez Stellantis și Camila Raznovich – prezentatoare TV, au luat startul cu un Alfa Romeo 1900 Sport Spider din 1954 având numărul de concurs 1000, președintele grupului StellantisJohn Elkann cu soția sa Lavinia Borromeo la bordul unui Alfa Romeo 1900 Super Sprint fabricat în 1954, echipajul câștigător la unele ediții anterioare alcătuit din Giovanni Moceri și Daniele Bonetti cu un Alfa Romeo 6C 1500 SS model 1937 sau echipajul format din Alberto Vassallo și Giovanni Bianco pe un Alfa Romeo 2000 Sportiva. Alături de automobilele retro s-a aflat și un echipaj denumit „Pink Car” angajat într-o cursă de caritate cu un model Aston Martin DBX lansat recent și vopsit în culoarea roz și la bordul căruia au alternat diferite personalități, toate feminine pentru strângerea de fonduri al fundației Women’s Cancer Center, precum: Caterina Balivo, Cristina Parodi, Francesca Piccinini și Melissa Satta, însoțite de dr. Viviana Galimberti – director al diviziei de chirurgie IEO (Institutul European de Oncologie).

MILLE MIGLIA 2019 A 37-A EDITIE

Alberto Piantoni – administrator delegat Mille Miglia, a ținut să menționeze: „Anul acesta este cu siguranță o ediție originală, nu numai ca perioadă de desfășurare ci și pentru atmosfera pe care o evidențiază. Această ediție Mille Miglia din 2021 este cu siguranță un simbol al renașterii. Acest lucru este demonstrat de entuziasmul persoanelor și al piloților, dar mai ales, al echipajelor care vin din străinătate, care s-au putut reîntoarce în sfârșit să se bucure de cursă, în deplină conformitate cu reglementările de siguranță și în mod firesc cu dispozitivele de protecție necesare. Acum, că vedem cu adevărat lumina la capătul tunelului, nu trebuie să lăsăm garda jos ”.

Tema celei de-a 39-a ediții de reconstituire istorică a cursei originale Mille Miglia este intitulată „Crossing the future” (Traversând viitorul), deviza care sintetizează amestecul dintre tradiție și viitor, care au fost întotdeauna o prerogativă a acestei curse. Pentru a simboliza viitorul, există un număr de 13 automobile sport spectaculoase și hypercar-uri contemporane care au participat în cadrul competiției denumite Mille Miglia Experience, desfășurată pe un traseu ad hoc paralel cu cel al modelelor istorice.

În același timp a reapărut și Mille Miglia Green, competiția rezervată automobilelor cu propulsie electrică desfășurată pe același traseu cu reconstituirea istorică a cursei. Printre acestea s-a înumărat și Hyper SUV Vision 2030, un concept car electric complet, stilizat de Fabrizio Giugiaro, fiul celebrului designer Giorgetto Giugiaro. Designerul italian a declarat: „Aceasta este a doua participare a mea la Mille Miglia, unul dintre cele mai speciale lucruri pe care le poți face cu un automobil ca acesta, într-o competiție în care se prezintă istoria automobilului, între tradiție și viitor. A concura cu un automobil de acest fel, înseamnă a-i testa defectele și a afla cum să îl îmbunătățim și mai mult. Celor care au concurat la Mille Miglia Green le-am spus înainte de start să se distreze, dar să respecte întotdeauna regulile acestei competiții. “

În paralel cu cursa încadrată la categoria regularitate clasică, a demarat și cursa intitulată Ferrari Tribute to Mille Miglia 2021, o competiție cu tradiție de câțiva ani dedicată modelelor actuale ale constructorului italian din Maranello și care a luat startul de la Desenzano del Garda.

După ce au părăsit orașul Brescia, echipajele s-au îndreptat spre Cremona, faimosul oraș al viorilor Busseto și Roncole, acolo unde în fața locului de naștere al lui Giuseppe Verdi, a fost efectuat inclusiv un test cronometrat. Apoi a urmat orașul Parma, „Unesco Creative City” cunoscut în special pentru gastronomie. Echipajele au traversat o zonă presărată cu sate și castele cu un farmec antic și romantic, abordând unul dintre cele trei trecători simbolice ale cursei Mille Miglia, respectiv Cisa. După Parma, caravana a parcurs Pasul Cisa, primul dintre cele trei pasuri simbolice ale competiției, împreună cu Futa și Raticosa, toate prezente de-a lungul traseului acestei ediții, pentru prima dată. Apoi a urmat Sarzana și Viareggio, unde a fost programată cina de concurs pe malul mării și sfârșitul primei etape.

Cu puțin înainte de ora 21:00, primele echipaje au ajuns pe faleza de la Viareggio pentru cina tradițională de final de primă de etapă. Emoția a fost palpabilă pentru toți participanții, veterani și începători, care și-au împărtășit gândurile și primele impresii. În clasamentul provizoriu, la finalul primei etape, pe primul loc s-a poziționat echipajul format din Andrea Vesco și Fabio Salvinelli (Vesco, împreună cu tatăl său Roberto, au triumfat în ultima ediție a cursei) la bordul unui Alfa Romeo 6C 1750 Gran Sport Zagato din 1929, urmați de echipajul Roberto Miatto – David Borchia pe un OM 665 SMM Superba 2000 model 1929, Andrea Luigi Belometti – Gianluca Bergomi cu o Lancia Lambda Spider Casaro din 1929 și echipajul oficial Alfa Romeo format din Giovanni Moceri și Daniele Bonetti, deja câștigători ai ediției din 2019.

MILLE MIGLIA 2018 A 36-A EDITIE

Primele impresii ale participanților la finalul primei etape:

Camila Raznovich, de la bordul lui Alfa Romeo 1900 Sport Spider din 1954, a fost destul de entuziasmată: „Nu am participat niciodată la Mille Miglia. Pentru mine reprezintă o nouă provocare! Sunt înconjurată de automobile retro care sunt unul mai elegant decât celalt. De asemenea, am așteptat cu nerăbdare să înceapă călătoria, să descopăr Italia și frumoasele sale sate. Această ediție a fost una a rememorării cursei originale. Prezența pe teritoriu este un semnal puternic și indispensabil pentru Italia, care este una dintre cele mai frumoase țări din lume. În opinia mea, cursa Mille Miglia este un mod excelent de a ne evidenția țara ”.

Matteo Belotti, pilot al echipajului italian Belotti-Belotti care a condus un Bugatti T37 A din 1927 (număr de concurs 23) mărturisește: „Suntem la cea de-a șaptea ediție. Fiecare an pentru noi reprezintă o nouă descoperire datorită peisajelor sugestive. Împreună cu emoția oamenilor, celebra cursă Mille Miglia reprezintă ceva unic și magnific. Particip din pasiune, dar încă simt competiția vie. Anul trecut am terminat pe locul 12 “.

Albert Wetz, pilotul echipajului italian Wetz-Marchioni aflat la bordul unui Alfa Romeo 6C 1750 Gran Sport Zagato din 1930 (cu numărul 55) a comentat: „Farmecul țării, căldura publicului și tot ceea ce caracterizează această cursă sunt elementele care în fiecare an mă împinge să mă întorc. O pasiune care m-a adus aici pentru a 17-a oară ”.

Dominiek De Clerck, pilotul echipajului belgian De Clerck-De Clerck care concura pe un Maserati 150 S din 1955 având numărul de concurs 332, a declarat: „Este a noua oară când particip. Frumusețea aici în Italia și la Mille Miglia este pretutindeni: mașini elegante, oameni primitori, precum și emoțiile pe care le simți când conduci în cea mai frumoasă cursă din lume ”.

Mario Gaburri, pilot al echipajului argentinian Gaburri-Guido cu un MG A din 1956 (numărul 377) este unul dintre debutanți: „Este prima dată când particip la Mille Miglia și sunt foarte încântat. Am știut întotdeauna că atmosfera din timpul cursei Mille Miglia este ceva unic iar acum, când am participat am putut experimenta în direct, fiind cu totul altceva “.

Traseul celei de-a doua etape de la Viareggio la Roma a fost unul fascinantă cu zone memorabile din regiunile Toscana și Lazio. Cele peste 350 de echipaje concurente au „trăit” pasiunea în contact strâns cu publicul larg în localități caracteristice acestor regiuni precum Bibbona, sau pe malul lacului Bolsena. Locația aleasă pentru cina festivă a fost una sugestivă, fiind una dintre principalele frumuseți arhitecturale din Viterbo, Palazzo dei Papi, renumit pentru că a găzduit primul și cel mai lung conclav din istorie din secolul al XIII-lea, care a durat peste 1000 de zile.

Odată cu sosirea seara pe 17 iunie la Villa Borghese din Roma și inevitabila pasarelă din via Veneto, s-a încheiat cea de-a doua etapă a cursei Mille Miglia 2021. În partea de sus a clasamentului provizoriu s-a poziționat echipajul format din Andrea Vesco și Fabio Salvinelli conducând cu un Alfa Romeo 6C 1750 Gran Sport Zagato din 1929, cu un total de 28.688 de puncte. Pe locul al doilea, cu 752 de puncte mai puțin, s-a clasat echipajul Gianmario Fontanella și Anna Maria Covelli cu o Lancia Lambda Spider Casaro din 1927 iar pe locul trei, cu 27.316 puncte, s-a poziționat echipajul format din Giovanni Moceri și Daniele Bonetti la bordul unui Alfa Romeo 6C 1500 Super Sport din 1928 .

În dimineața zilei de 18 iunie s-a reluat cursa de regularitate, echipajele îndreptându-se spre orașul Bologna (capitala regiunii Emilia-Romagna), punctul terminus al celei de-a treia etape, după ce au traversat Civita Castellana, Amelia, Orvieto, Cortona, Arezzo, valea Chianti, trecătoarele Futa și Raticosa.

Cea de-a treia zi a fost una foarte călduroasă, cu temperaturi care au depășit frecvent 30 de grade, ceea ce a pus o presiune în plus pe fiabilitatea mașinilor, preventiv fiind programate câteva programate pentru a se putea verifica sistemul de răcire al motoarelor și completa lichidul de răcire în speranța de a-i lăsa pe mecanici să „respire” puțin.

Această a treia zi a cursei, în ascensiunea spre Brescia, a oferit nu doar frumuseți arhitecturale senzaționale cum ar fi cea a Duomo-ului din Orvieto, ci și alte două din cele trei pasuri istorice (Cisa, Futa și Raticosa) care, pentru prima dată împreună, reprezintă o noutate absolută în istoria reconstituirii istorice a „celei mai frumoase curse din lume” cum o numea legendarul Enzo Ferrari.

MILLE MIGLIA EDIȚIA 2016

La finalul celei de-a treia etape, echipajul format din Andrea Vesco și Fabio Salvinelli la bordul unui Alfa Romeo 6C 1750 Gran Sport din 1929 conducea încă clasamentul provizoriu, urmat de echipajul Gianmario Fontanella și Anna Maria Covelli care concura pe o Lancia Lambda Spider Casaro din 1927. Pe poziția a treia s-a poziționat un alt exemplar de Lancia Lambda model 1929 condus de echipajul Luigi Belometti și Gianluca Bergomi. În schimb echipajul Giovanni MoceriDaniele Bonetti cu un Alfa Romeo 6C 1500 din 1928 a coborât în clasament din cauza unor probleme electrice.

Chiar și în cea de-a patra și ultima etapă, care a adus traseul cursei de la Bologna pentru a ajunge la Brescia prin Mantua și Verona, au existat câteva traversări ale unor localități sugestive, de altfel, una dintre caracteristicile principale ale ediției Mille Miglia din acest an.

Echipajul format din Andrea Vesco și Fabio Salvinelli care a concurat cu un Alfa Romeo 6C 1750 GS Zagato cu anul de fabricație 1929 și numărul de concurs 43, la acestă ediție aproape că nu a avut rivali. După ce au călătorit singuri până la ultimele teste din a treia zi a cursei, s-au văzut depășiți de echipajul Belometti și Bergomi cu Lancia Lambda Casaro Spider model 1929 care au încercat să lanseze un atac câștigător.

A fost nevoie de toată măiestria tinerilor Andrea și Fabio pentru a respinge „pretențiile” victoriei finale ale echpajului Belometti și Bergomi. Clasamentul final spune multe despre succesul obținut de echipajul Vesco-Salvinelli cu Alfa Romeo 6C 1750 GS Zagato din 1929, care a câștigat ediția din 2021 a cursei Mille Miglia cu o diferență de doar 56 de puncte în fața echipajul clasat pe pozția a doua Luigi Belometti și Gianluca Bergomi la bordul Lanciei Lambda Spider Casaro model 1929 având numărul de concurs 41. Podiumul a fost completat de echipajul Gianmario Fontanella și Anna Maria Covelli care au condus excelent la această ediție a cursei italiene cu o altă Lancia Lambda Casaro Spider din 1927 cu numărul 24 de concurs.

Cu acest al patrulea succes, Andrea Vesco începe să se gândească serios la posibilitatea de a egala recordul de zece victorii deținute de legendarul Giuliano Canè.

Text: Auto Retro Passion

Foto: Mille Miglia; Ansa

 

 

Comments are closed.

August 05, 2021