Ultimele articole

MILLE MIGLIA EDITIA 2016

24 mai 2016
Comments off
195 Vizualizari

Previous Image
Next Image

info heading

info content


Circa 2.500 de persoane implicate in organizarea evenimentului, 900 de participanti proveniti din 38 de tari, 450 de automobile istorice aliniate la start apartinand a 71 de marci diferite ale unor producatori auto sunt noi recorduri inregistrate la editia din acest an al celebrei curse Mille Miglia din Italia.

In perioada 19-22 mai 2016 s-a desfasurat a 34-a editie a cursei Mille Miglia din Italia, pe care legendarul Enzo Ferrari o numea ”Corsa piu bella del mondo” (cea mai fumoasa cursa din lume). Desfasurata intre anii 1927 – 1957 si reluata in mod constant din anul 1986, Mille Miglia este cea mai cunoscuta si celebra cursa din lume dedicata automobilelor clasice.

Automobilele istorice care au concurat au avut anul de fabricatie cuprins intre 1927-1957 si au concurat cel putin odata intr-una din editiile originale ale acestui raliu, acestea fiind numai doua din criteriile principale de selectare a automobilelor participante de catre organizatori.

La editia din acest an au fost prezenti oficial constructori precum Alfa Romeo, Bentley, Fiat, Jaguar, Lancia sau Mercedes cu modele celebre din muzeele proprii care au concurat la diferite categorii. De asemenea au concurat si redactorii unor publicatii de specialitate celebre din Europa precum: Quattroruote, Ruoteclassiche sau Motor-Klassik.

Indiferent de automobilul pe care se concureaza, echipajele au sanse apoximativ egale, deoarece diferentele conceptuale si tehnice de aproape trei decenii dintre ele sunt aproape anulate printr-un sistem de punctaj cu coeficienti. Punctajul obtinut este inmultit cu un coeficient care creste in functie de vechimea automobilului, astfel ca, in multe din editiile anterioare au reusit sa castige automobile antebelice.

Conform traditiei, atat startul cat si sosirea acestei competitii au avut loc in acelasi oras: Brescia, primul automobil de la start fiind un automobil marca O.M. După 1800 de kilometri și patru etape foarte intense, caravana a ajuns din nou în Brescia in dupa amiaza zilei de duminica 22 mai.

Ploaia torentială de la startul competitiei din 19 mai a insotit echipajele de-a lungul primei etape, pană la Rimini, fără insa a crea multe dificultăți concurenților. Vineri dimineata cele 450 echipaje au pornit intr-o noua etapa defiland de-a lungul coastei Adriatice, mergand pe o vreme innourata pana la San Marino. Acestea au traversat muntii Apenini și pe o vreme mai favorabilă, au urmat traseul spre Rieti. De acolo, caravana a ajuns la Roma, unde a fost primita de către public în timpul paradei de pe Via Veneto și alte strazi din centrul istoric. Sambătă dimineața cursa a fost reluată spre Cassia, trecând dealurile din Val d’Orcia spre Florenta traversand din nou Apeninii si ajungand spre seara in Parma. Duminica dimineata, pentru finalizarea clasamentului sau desfasurat unele probe spectaculoase desfasurate pe Autodromo di Monza, pe pista inclinata. Aici echipajele fiind întampinate de un numar mare de fani înainte ca acestea sa ajunga duminica dupa amiaza in Brescia.

La finalul celor patru zile de competitie, victoria a revenit echipajului Andrea Vesco – Andrea Guerini din Italia pe un Alfa Romeo 6C 1750 GS Zagato din 1931 care a dominat cursa inca din etapa a doua. Pe locurile 2 si 3 ale podiumului sau clasat Luca Patron – Elena Scaramuzzi din Italia la volanul unui OM 665 Superba din 1926 respectiv Giordano Mozzi – Stefania Biacca tot din Italia pe un Alfa Romeo 6C 1500 GS model 1933. Acestia au fost urmati de echipajele Ezio Salviato – Caterina Moglia pe un Bugatti T40 an de fabricatie 1928 si Alessandro Gamberini – Gaetano Derosa pe un Alfa Romeo 6C 1750 GS din 1930 clasate pe locurile 4 si 5.

La categoria Coppa delle Dame, primul echipaj feminin castigator a fost Silvia Marini – Saskia Stoeckkelmann la volanul unui Riley 12/4 Sprite din 1936. Pe podiumul clasamentului la aceasta categorie s-au alaturat echipajele: Loes si Annemarie Van De Velve pe un Lagonda M45 Rapide și Susie Wolff – Ellen Lohr pe un Mercedes-Benz 300 SL.

Text: Auto Retro Passion

Foto: Ruoteclassiche; Quattroruote

Comments are closed.

August 18, 2018