Ultimele articole

MILLE MIGLIA 2019 A 37-A EDITIE

22 mai 2019
Comments off
420 Vizualizari
Previous Image
Next Image

info heading

info content


 

Miercuri 15 mai începând cu ora 14:30 la Viale Venezia din Brescia s-a dat startul în cea de-a 37-a ediție ca și cursă de regularitate(Brescia – Roma – Brescia) a celebrei curse istorice  Mille Miglia – “Cea mai frumoasă cursă din lume” cum chiar legendarul Enzo Ferrari o numea și care a avut loc sub forma unei curse de viteză în 24 de ediții între anii 1927 și 1957. Farmecul, prestigiul și entuziasmul perceput de-a lungul traseului sunt însă asemănătoare cu cele alei cursei originale din trecut.

Conform tradiției cu o zi înainte de startul cursei, la Brixia Forum de la Brescia s-a desfășurat ultima rundă de verificări tehnice și sportive. Acestea au fost urmate a doua zi începând cu ora 9:00 de ultimele operațiuni de aplicare a sigiliilor care au avut loc în Piazza della Vittoria din Brescia. Încă de la start, toată atenția jurnaliștilor și pasionaților s-a întreptat către echipajele italiene compuse din Andrea Vesco și Andrea Guerini respectiv Giovanni Moceri și Daniele Bonetti care se vor duela pentru obținerea victoriei finale. Ambele echipaje participă cu modele interbelice Alfa Romeo dotate cu motoare având 6 cilindri, primul cu un model  6C 1750 SS Zagato din 1929 iar celălalt cu un model 6C 1500 SS model construit în 1928.

Prima etapă a cursei Mille Miglia a avut loc fără impedimente deosebite, în ciuda vremii mai puțin favorabile și incertă care s-a menținut până spre seară. În schimb, numeroasele pasaje de pe malul lacului din apropiere de Desenzano și Sirmione, au creat o atmosferă plăcută în timp ce parcul Giardino di Sigurtà a întâmpinat echipajele într-o atmosferă suprarealistă, cu numeroase pajiști verzi și sugestive dar și cu unele străzi foarte înguste.

După încheierea primei etape în localitatea Cervia, primele trei locuri în clasament au fost ocupate de echipajele: Andrea Vesco și Andrea Guerini pe Alfa Romeo 6C 1750 SS Zagato din 1929 cu un total de 13.833 puncte, Giovanni Moceri și Daniele Bonetti cu un Alfa Romeo 6C 1500 SS din 1928 având un decalaj de 368 puncte și câștigătorii cursei Mille Miglia de anul trecut, argentinienii Juan Tonconogy și Barbara Ruffini pe un Bugatti Type 40 din 1927 cu o întârziere de 644 de puncte față de echipajul situat pe primul loc.

În momentul sosirii echipajelor la primele ore ale serii la Villa Borghese în data de 16 mai i-a șfârșit cea de-a doua etapă a cursei Mille Miglia. Odată cu apropierea de capiatala Italiei, rezultatele concurențlor devin din ce în ce mai strânse. A doua etapă a confirmat până la urmă pronosticurile care au apărut la începutul cursei, cu o luptă acerbă la vârf între echipajele Vesco-Guerini la bordul unui Alfa Romeo 6C 1750 SS Zagato, Moceri-Bonetti  cu un Alfa Romeo 6C 1500 SS și Tonconogy-Ruffini pe un Bugatti Type 40. Aceasta fiind totodată și ordinea în clasamentul provizoriu. În același timp merită remarcată ascensiunea echipajului Belometti-Vavassori care ocupau poziția a cincea în clasament la bordul unei Lancia Lambda Casaro Seria VIII.

Această etapă a fost lungă și intensă, caracterizată prin numeroase traversări ale centrelor istorice pentru verificarea timpilor dar și parcurgerea a numeroși kilometri pe autostradă, epuizante pentru automobile echipate cu motoare cu capacitate redusă cum ar fi Fiat Topolino dar fără nici un fel de problemă, desigur, pentru modelele super sport Ferrari și Maserati sau pentru performantele Jaguar XK 120 și Mercedes-Benz 300 SL.

Surprinzător, așa cum se întâmplă în fiecare an, este entuziasmul și prezența spectatorilor, poziționați atât pe străzile extra-urbane, cât și în principalele piețe traversate de echipaje. Cursa Mille Miglia reprezintă de asemenea, o adevărată sărbătoare pentru cei care privesc, pe scurt, și pentru aceia care au privilegiul de a putea să urmeze echipajele pas cu pas pe tot parcursul cursei.

La primele ore ale dimineții de vineri 17 mai, echipajele părăsesc capitala Roma cu destinația Bologna, acolo unde de la ora 20:30 este prevăzut finalul celei de-a treia etape, penultima înainte de finalul cursei și care va duce concurenții pe drumul de întoarcere spre Brescia.

După o a treia etapă intensă și interesantă, echipajele se opresc pentru o noapte în piața Maggiore, în Bologna în timp ce ultima etapă a cursei își face debutul sâmbătă 18 mai începând cu ora 07:00. În cea de-a treia etapă merită menționat faptul că, în premieră pentru cursa Mille Miglia, automobilele participante au fost expuse în centrul pieței del Campo chiar în fața Palatului Public. Apoi echipajele s-au îndreptat spre Florența unde a fost realizat un control orar în Piazza Santa Croce și Bologna cu sosire spre seară în Piazza Maggiore. În apropiere de Passo della Futa s-au desfășurat și o serie de probe care au avut parte de unele surprize.

În ultima etapă, cursa continuă să fie o luptă între primele trei echipaje, deși, cu excepția unor surprize, precum echipajul Juan Tonconogy și Barbara Ruffini care au ieșit din cărți pentru victoria finală înainte de termen. Destul de bumă a fost în schimb evoluția echipajului Giovanni Moceri și Daniele Bonetti, care mulțumită unei evoluții constante au reușit să depășească în clasament echipajul Vesco-Guerini.

După probele de precizie cu numărul 102 de la Monghidoro, ultimele de dinaintea opririi de la Bologna, clasamentul primelor trei locuri era următorul: Moceri-Bonetti pe Alfa Romeo 6C 1500 SS cu 67.910 puncte, Vesco-Guerini cu Alfa Romeo 6C 1750 SS Zagato având 614 puncte mai puțin și Tonconogy-Ruffini pe Bugatti Tye 40 cu un minus de 1.385 puncte față de locul întâi.

După revenirea din cea de-a treia zi a competiței în fața echipajului Vesco-Guerini, Giovanni Moceri și Daniele Bonetti au fost protagoniștii unor confruntări triumfale pe ploaie. Primele pronosticuri au început să circule în momentul sosirii echipajelor în Parma, după testele de la Langhirano.

Ultima etapă până la finalul cursei de la Brescia, a fost parcursă de echipaje prin orașele Modena, Reggio Emilia, Langhirano, Parma, Busseto, Cremona, Montichiari, Ghedi și Travagliato, pe o vreme ploioasă. Pe astfel de condiții, aproape critice, echipajul Moceri – Bonetti a reușit să nu-și piardă nici calmul, nici concentrarea necesară pentru a valorifica în cel mai bun caz avantajul acumulat în ziua precedentă.

După cele patru zile ale competiției, victoria i-a revenit echipajului Giovanni Moceri și Daniele Bonetti pe Alfa Romeo 6C 1500 SS din 1928 cu un total de 74.752 de puncte. Aceștia au fost urmați în clasament de echipajul Andrea Vesco și Andrea Guerini la bordul unui Alfa Romeo 6C 1750 SS Zagato model 1929 având un total de 73.611 puncte și cel compus din Juan Tonconogy și Barbara Ruffini, la bordul unui Bugatti Type 40 din 1927 cu  72.786 de puncte.

Victoria lui Moceri și a lui Bonetti are o importanță deosebită, pentru că a fost urmărită și așteptată de ani de zile alături de eternii rivalii și în același timp prietenii, echipajele Andrea Vesco – Andrea Guerini și Juan Tonconogy – Barbara Ruffini, câștigătorii edițiilor din 2017 și respectiv 2018.

Această victorie reprezintă o mare satisfacție pentru grupul FCA(Fiat Chrysler Automobiles), care la această ediție a aliniat la start numeroase exemplare din colecția proprie ale unor modele celebre ale brandurilor care fac parte din grupul italo-american, cea mai exclusivă dintre aceste automobile fiind un Ferrari 250 MM Spider Vignale cu care a concurat echipajul Miki Biasion – Silvia Settembrini. Pentru grupul FCA este o victorie importantă, deoarece toate eforturile depuse pentru a face automobilele colecției să fie eficiente și competitive chiar și în curse lungi și dificile, cum ar fi Mille Miglia au fost încununate cu succes.

Text: Auto Retro Passion

Foto: Mille Miglia

Comments are closed.

October 24, 2019