FERRARI GTB-4 DAYTONA SHOOTING BREAK 1972 PREGATIT DE LICITATIE

7 aprilie 2021
Comments off
579 Vizualizari
Previous Image
Next Image

info heading

info content


 

Ferrari 365 GTB/4 Daytona Shooting Brake a fost creat în 1975 la cererea unui client al dealerului Ferrari Chinetti-Garthwaite Motors din Philadelphia, SUA. Designul a fost realizat de Luigi Chinetti Jr., care a proiectat anterior un Ferrari 330 GT 2+2. Pe lângă caracteristicile sportive cunoscute, acest Ferrari Daytona are și o latură practică, având două hayon-uri laterale care permit accesul facil la portbagaj. Actualul proprietar a anunțat că, în curând, va scoate din nou la licitație acest valoros automobil de colecție.

Baza acestei realizări exclusive a reprezentat-o un exemplar al modelului Ferrari 365 GTB/4 Daytona (fabricat între anii 1968 – 1973) din anul 1972. Stilistul Luigi Chinetti Jr. a păstrat platforma tehnică și parbrizul, în rest Ferrari-ul a fost complet reproiectat atât la exterior cât și la interior. Partea din față iese în evidență prin noua grilă de dimensiuni impresionante și o dungă portocalie care se prelungea pe părțile laterale până în dreptul pasajelor roților din față. În schimb, partea din spate de tip shooting-break care avea o formă trunchiată de tip Kamm, este mult mai spectaculoasă având pe fiecare parte lateral câte un hayon generos dimensionat și care permitea accesul facil la portbagaj precum și o lunetă de mari dimensiuni și în care erau incorporate grupurile optice.

La interior, spre deosebire de modelul de serie Ferrari 365 GTB/4 Daytona, tabloul de bord a fost amplasat central deasupra consolei centrale pentru o notă de exclusivitate iar materiale de top precum lemnul de esență rară și pielea Connolly au fost utilizate fără economie pentru o atmosferă cât mai luxoasă. De asemenea, din echimentul de dotări nu lipsesc instalația de aer condiționat, geamurile cu acționare electrică și radioul cu căutarea automată a posturilor.

FERRARI – 70 DE ANI DE LEGENDĂ

Acest exemplar unic a fost construit în Surrey (Marea Britanie) de către firma Panther Westwinds specializată pe construcția de modele sport exclusive și de a caror standarde de calitate, Chinetti Jr. a fost destul mulțumit în urma unei vizite efectuate la fabrica acestuia. Ulterior, Arthur McKenzie – un fost angajat Panther care a fost implicat în construcția acestui automobil exclusiv, a contribuit inclusiv la restaurarea acestuia câteva decenii mai târziu.

Sub capota frontală, conform tradiței se găsește poziționat tradiționalul motor V12 care în acest caz are o capacitate de 4,39 litri, dezvoltă 350 CP la 7.500 rpm este alimentat cu ajutorul a șase carburatoare dublu corp Weber și care asigură performanțe de înalt nivel ( viteză maximă 280 km/h și accelerație 0 – 100 km/h în 5.4 secunde). Transmisia manuală cu 5 rapoarte este montată pe puntea spate în conformitate cu schema transaxle având cutia de viteze, ambreiajul și diferențialul montate într-un grup comun.

Construcția Ferrari-ului 365 GTB/4 Daytona Shooting Brake a fost finalizată în iarna dintre anii 1975 -1976 și adusă la domiciliul clientului din Florida (SUA). Fotografii cu automobilul au fost publicate la scurt timp în revistele americane The Prancing Horse (Nr.45) și Road & Track (martie 1976) apoi în Road & Track’s Exotic Cars Quarterly (aprilie 1990) dar și în cele dedicate brandului italian Ferrari. Începând cu anul 1980, unicatul Ferrari și-a schimbat proprietarii de mai multe ori și a fost în cele din urmă exportat în Belgia în anul 1999. După o schimbare de proprietate în 2013, Daytona Shooting Brake a fost în cele din urmă restaurat în perioada 2014 -2015.

Înainte de procesul de restaurare amintit, în anul 2008, proprietarul din acea parioadă, a scos automobilul la vânzare prin licitație prin intermediul casei de licitații Bonhams. Specialiștii casei respective de licitații au evaluat automobilul la un preț cuprins între 400.000 și 500.000 de dolari SUA, însă Ferrari-ul Daytona Shooting Brake nu a reușit să fie vândut.

MUZEUL FERRARI DE LA MARANELLO

Acesta a fost apoi scos la licitație de către Gooding & Co. la licitația Pebble Beach din 2016, estimarea în acest caz fiind la fel ca a unui exemplar Ferrari Daytona de serie foarte bine conservat, respectiv la un preț cuprins între 750.000 și 1.000.000 de dolari SUA. Nici de data aceasta, exclusivul automobil nu și-a găsit un nou proprietar

Ferrari 365 GTB/4 Shooting Brake este o conversie bine-cunoscută a legendarului model Daytona, care a fost prezentat în unele publicații de specialitate. Cel mai recent, exclusivul automobil italo-britanic a apărut în public de două ori în cadrul licitațiilor din 2008 și 2016 și a fost prezentat la unele evenimente dedicate automobilelor clasice, precum Goodwood Festival în 2001 sau Concorso d’Eleganza Villa d’Este în 2002. Foștii proprietari ai exclusivului Ferrari nu ar trebui să fie dezmăgiți pentru că, casa de licitații Gooding & Co a comunicat oficial în 2016 un rulaj al acestuia de doar 4.500 de mile. Actualul proprietar a anunțat de curând, că va scoate din nou la licitație acest valoros automobil de colecție.

Text: Auto Retro Passion

Foto: Bonhams; Arhivă

Comments are closed.

August 05, 2021