UN FORD GT40 CU DOAR 1180 DE MILE IN OFERTA UNUI DEALER BRITANIC

10 aprilie 2021
Comments off
223 Vizualizari
Previous Image
Next Image

info heading

info content


 

Dealerul auto britanic Tom Hartley specializat pe automobile supersport și de lux oferă în prezent un exclusiv model supersport clasic Ford GT40 Mk1. Este vorba despre un exemplar în versiunea stradală aflat în stare nouă cu un rulaj de doar 1.180 mile și care nu a concurat niciodată în vreo cursă privată.

Prima generație a iconicului model supersport american Ford GT40, lansată în anul 1964 ca rival al modelelor Ferrari, nu a înregistrat de la debut succesul așteptat în competiții. Triumful în cursele de anduranță a fost realizat mai târziu cu versiunea dotată cu motor de 7 litri de la divizia Ford Advanced Vehicles Limited din Marea Britanie. Exemplarul de față este unul omologat pentru circulația pe drumurile publice și nu unul pentru motorsport. În plus, acest Ford GT40 Mk1 cu numărul de șasiu P/1057, nu a fost restaurat și se află în stare originală.

VIZIONARUL HENRY FORD

Exemplarul de Ford GT40 Mk1 aflat în oferta dealerului britanic Tom Hartley Jnr specializat pe modele supersport și de lux sport este fabricat în anul 1966, are un rulaj de doar 1.180 mile și beneficiază de o culoare verde turcoaz denumită Warwick Green fiind de altfel singurul exemplar livrat în acest ton de culoare. Motorul aflat în dotare este un V8 de 4,7 litri, al cărui bloc era similar cu cel al contemporanului model Mustang având carburator cvadruplu corp Holley și care era asociat cu o transmisie manuală ZF cu 5 trepte. Cei 310 CP dezvoltați de motor permiteau performanțe de top (viteză maximă 280 km/h, accelerație 0 – 100 km/ în 5.2 secunde) mulțumită și celor doar 980 kg care reprezentau greutatea totală. Un număr total de 31 exemplare ale variantei Mk1 au fost construite și omologate pentru a putea circula pe drumurile publice.

Versiunile de competiție și de serie ale modelului GT40, diferă în unele detalii. De exemplu, închiderea și deschiderea compartimentului din spate unde se află poziționat motorul, în cazul versiunii de serie poate fi accesată din interior și nu de la exterior cu ajutorul unor pârghii poziționate pe acoperiș în cazul versiunii de competiție. La interior, versiunea de serie beneficiază de podea mochetată, instrumentarul de bord are un look ușor diferit iar bateria este poziționată în compartimentul motor și nu lângă spațiul de sprijin pentru picioarele pasagerului din față în cazul versiunii de competiție. Pentru a face loc bateriei în compartimentul față, rezervorul de combustibil din stânga a fost ușor redus decât la versiunea de competiție. Conducătorul auto poate comuta operațiunea de alimentare a rezervorului din stânga cu cel din dreapta prin intermediul unui comutator din bord. În consecință, sunt prevăzute în tabloul de bord două indicatoare de nivel al celor două rezervoare de combustibil.

Tehnicienii de la Ford din acea perioadă au reușit să îmbunătățească versiunile de serie pentru ale face mai ușor de utilizat în afara pistei. Cu toate acestea, ei nu au putut rezolva problemele legate de ventilarea habitaclului și vizibilitatea slabă în special la menevrele cu spatele.

FORD MUSTANG – 50 DE ANI DE LEGENDĂ

Exemplarul verde Warwick Green de Ford GT40 a fost trimis în SUA la sfârșitul anului 1966, acolo unde, după o perioadă, celebrul Carroll Shelby îl vinde primului său proprietar. Câțiva ani mai târziu, supercar-ul american GT40 ajunge în posesia expertului Robert Ash specializat pe acest model, care recunoaște, păstrează și menține potențialul stării originale. Pentru acesta, Ford-ul GT40 cu numărul de șasiu P/1057 reprezintă un exemplar de referință pentru toate celelalte GT40 care ajung pe mâinile sale pentru a fi preparate și restaurare.

După ce a avut de-a lungul istoricului său un număr de doar doi proprietari în SUA, valorosul exemplar s-a reântors în Marea Britanie la începutul anului 2021 pentru prima dată din anii ’60, unde așteaptă acum un nou cumpărător iar dealerul ne declară că, prețul de vânzare este comunicat doar la cerere.

Text: Auto Retro Passion

Foto: Tom Hartley Jnr

 

Comments are closed.