ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și […]
Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și a fost dezvoltat să concureze în Grupa B FIA. Modelul oferea performanțe de top (viteză maximă peste 300 km/h, acc. 0 – 100 km/h sub 5 sec.) și a fost produs între 1984 și 1987 în doar 272 exemplare.
După cum se știe, legendarul Enzo Ferrari își concentrase de mulți ani toate eforturile pe competiții și, în special, pe Formula 1. Cu toate acestea, nerăbdător să umple golul care separa încă din anii ’70 modelele de competiție de cele din producția de serie, managerul firmei din Maranello a decis să proiecteze și să ofere un model conform cu cerințele și performanțele din Grupa B FIA, adică competitiv atât pe șosea, cât și pe circuit și îndeplinind obligația unei producții minime de 200 de exemplare. Enzo Ferrari a profitat de ocazie pentru a scoate din sertarele sale un acronim prestigios: GTO (Gran Turismo Omologato).
Dezvoltarea proiectului GTO (Type 114), cunoscut și sub acronimul neoficial 288 (de la motorul de 2,8 litri cu 8 cilindri), nu a fost demarat, după cum asemănarea stilistică a modelului ne-ar face de obicei să ne imaginăm, pornind de la mecanica modelului 308 GTB, ci pentru a participa la cursele din Grupa B. Ceea ce aveau în comun însă, cele două modele Ferrari era doar blocul motorului V8.
Linia stilistică semnată de Leonardo Fioravanti care lucra pentru studiourile Pininfarina a contribuit, de asemenea, la sugerarea unei derivații a modelului 288 GTO din designul modelului 308 GTB. Prezentat la Geneva Motorshow 1984, noul model din categoria supercar de la Maranello, a apărut din punct de vedere stilistic ca un 308 GTB cu un look mai extrem, fiind practic o evoluție suplimentară a ceea ce s-a propus la nivel stilistic cu studiul 308 GTB Speciale, cunoscut și sub numele de Millechiodi. Astfel, aripile au fost evazate pentru a putea permite montarea unor pneuri mai late de 225/55VR16 în față și respectiv 265/50VR16 în spate, eleronul profilat din spate este mai mare, fantele laterale de aerisire amintesc de cele ale legendarului 250 GTO iar grila frontală a fost poziționată destul de jos și în care erau montate grupurile optice iar la baza acesteia a fost implementat un spoiler de dimensiuni generoase. În ciuda dimensiunilor mai mari (Lxlxh: 4,290 x 1,910 x 1,110 m, ampatament 2,450 m), 288 GTO este cu 10% mai ușor decât 308 GTB cântărind doar 1.160 kg datorită șasiului său tubular și caroseriei din fibră de carbon, Kevlar și Nomex.
Interiorul, foarte asemănător cu modelul 308, este echipat cu scaune profilate similare conceptual cu cele de la modelul Daytona, iar partea superioară a planșei de bord este finisată cu catifea de culoare neagră mată. Finisajul și calitatea de fabricație cu siguranță nu sunt la nivelul prețului cerut, dar interesul cumpărătorului unui model GTO îl reprezintă în primul rând performanțele dinamice ale acestuia.
Motorul V8 aflat în dotare, a cărui cilindree fusese redusă la 2.855 cmc și din care a derivat motorul sport al modelului Lancia LC2 care a concurat la clasa sport prototip între anii 1982 – 1984, avea distribuție cu patru ave cu came în chiulasă, era supraalimentat cu ajutorul a două turbocompresoare IHI cu două intercooler-uri și era montat central longitudinal, spre deosebire de 308 GTB al cărui motor era poziționat central transversal. Cutia de viteze, echipată cu radiator de ulei, era și ea montată în consolă în spatele motorului. Modelul 288 GTO fost primul Ferrari echipat cu motor având alimentare cu injecție electronică derivată din Formula 1, numită Weber-Marelli IAW, care a îmbunătățit livrarea puterii, menținând în același timp vocația mașinii de curse neschimbată. Distribuția era cu patru arbori cu came în chiulasă și patru supape pe cilindru.
Cu o presiune de supraalimentare de 0,9 bari, o putere maximă de 400 CP și un cuplu maxim de 496 Nm, Ferrari 288 GTO reușea performanțe demne de un supercar: viteză maximă 305 km/h, accelerație 0 – 100 km/h în 4,9 secunde, 0 – 1000 m îm 21,7 secunde și 0 – 400 m în 12,7 secunde fiind la momentul respectiv cel mai rapid model de serie al constructorului Ferrari. În ciuda performanțelor dinamaice de top ale automobilului, care nu beneficia de dispozitive de control electronic, a fost foarte dificil de controlat în primul rând din cauza furnizării neliniare a puterii motorului precum și din cauza întârzierii în răspuns a turbocompresoarelor din acei ani.
Schema tehnică era una tipică pentru un model supercar, având transmisie pe roțile din spate asigurată de o cutie de viteze manuală cu 5 rapoarte plus diferențial autoblocant, suspensie independentă pe ambele punți cu brațe trapezoidale, arcuri elicoidale, bare stabilizatoare și amortizoare telescopice, sistem de frânare servoasistat prevîzut cu discuri ventilate și direcție cu cremalieră.
Programul de participare în competiți nu a fost niciodată finalizat, dar cele 272 exemplare de 288 GTO, toate vopsite în culoarea clasică Rosso Corsa, au fost vândute rapid, chiar înainte ca modelul să intre efectiv în producție între anii 1984 – 1987. Pentru un preț de bază de 935.000 franci francezi în 1984, clienții puteau alege doar culoarea tepițeriei din piele a scaunelor, fie în negru complet, fie în combinația negru – portocaliu. Pentru instalația de aer condiționat, geamurile electrice și radio casetofonul, clienții trebuiau să plătească în plus.
Cele 200 de unități planificate inițial pentru producție au devenit curând 272. Ultimele două unități, solicitate personal de președintele grupului auto FIAT din acea perioadă Giovanni Agnelli, au fost produse la un an după încheierea producției Ferrari GTO și au fost livrate, fostului campion de Formula 1 – Niki Lauda și unui magnat din Orientul Mijlociu.
Înainte de începerea producției modelului, Ferrari a construit un număr de patru prototipuri ale lui 288 GTO. Dintre acestea, două au fost distruse în timpul testelor de impact, unul a fost demontat, iar componentele au fost vândute ca piese de schimb unui client Ferrari a cărui 288 GTO fusese implicat într-un accident iar unul dintre aceste prototipuri cu numărul de șasiu 47649 rămâne așadar singurul prototip experimental existentă și, fiind prototip, nu se numără printre cele 272 unități produse în serie. Acest exemplar a rămas în proprietatea Ferrari până în anul 1987, când un client special Ferrari a reușit să-l achiziționeze. În prezent, exemplarul se află în stare originală excelentă și a fost supus unei întrețineri la departamentul Ferrari Classiche.
În cursul anului 1985, au fost construite un număr de cinci exemplare de 288 GTO Evoluzione cu scopul de a concura la Grupa B. Interzicerea acestei categorii din motive de siguranță, începând din 1987, a convins Ferrari să le transforme în mașini experimentale de laborator.
Modificările efectuate au inclus un nou aspect aerodinamic al caroseriei, intervenții pentru întărirea șasiului și ușurarea caroseriei cu o masă totală redusă la 940 kg precum și îmbunătățirea motorului care în acest caz furniza 650 CP prin utilizarea turbocompresoarelor mai mari, pistoane reproiectate și alte ajustări. În urma acestor intervenții, viteza maximă a fost declarată în jurul valorii de 360 km/h, foarte apropiată de cea a modelelor sport prototip care dominau scena în acei ani și cu care ar fi trebuit să concureze în cursele de anduranță .
Michelotto Automobili, o echipă care a concurat cu modelul 308 GTB echipat cu caroserie din fibră de sticlă a fost responsabilă de pregătirea a ceea ce, de fapt, ar fi din toate punctele de vedere urmașul modelului 288 GTO, respectiv F40 care a debutat în cursul anului 1987.
Foto: Ferrari; Arhivă; Auto Retro Passion
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul Auto Retro Passion pentru mai multe informații AICI
Site-ul nostru folosește cookies pentru a asigura utilizatorii de o experiență cât mai bună. Dând click pe OK, confirmați că sunteți de acord cu Termenii și condițiile.OkPolitica De ConfidentialitatePolitica Cookies
GDPR
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.