joi 12 iunie 2025
NEWSLETTER
Auto-Retro-Passion.ro
  • Home
  • News
  • Events
  • Stories
  • Brands
  • Lifestyle
  • Test Drive
  • Buyers Guide
  • Market
    • Adauga anunt
  • Blog
  • About us
Auto-Retro-Passion.ro
Home Stories

PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI

by Stefan George
15 august 2024
in Stories
1k
VIEWS
  • PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2024/08/PRIMUL-SUPERCAR-DE-LA-FERRARI-A-SERBAT-40-DE-ANI.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și a fost dezvoltat să concureze […]

    primul-supercar-de-la-ferrari-a-serbat-40-de-ani
  • Prototip Ferrari 288 GTO la teste in 1983

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2024/08/Prototip-Ferrari-288-GTO-la-teste-in-1983.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și a fost dezvoltat să concureze […]

    prototip-ferrari-288-gto-la-teste-in-1983
  • Prototip de teste Ferrari 288 GTO 1983

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2024/08/Prototip-de-teste-Ferrari-288-GTO-1983.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și a fost dezvoltat să concureze […]

    prototip-de-teste-ferrari-288-gto-1983
  • Ferrari 288 GTO prototip 1984

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2024/08/Ferrari-288-GTO-prototip-1984.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și a fost dezvoltat să concureze […]

    ferrari-288-gto-prototip-1984
  • Ferrari 288 GTO prototip 1984

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2024/08/Ferrari-288-GTO-prototip-1984-2.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și a fost dezvoltat să concureze […]

    ferrari-288-gto-prototip-1984
  • Ferrari 288 GTO prototip 1984

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2024/08/Ferrari-288-GTO-prototip-1984-3.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și a fost dezvoltat să concureze […]

    ferrari-288-gto-prototip-1984
  • Ferrari 288 GTO prototip 1984

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2024/08/Ferrari-288-GTO-prototip-1984-4.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și a fost dezvoltat să concureze […]

    ferrari-288-gto-prototip-1984
  • Ferrari 288 GTO prototip 1984

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2024/08/Ferrari-288-GTO-prototip-1984-5.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și a fost dezvoltat să concureze […]

    ferrari-288-gto-prototip-1984
  • Ferrari 288 GTO prototip 1984

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2024/08/Ferrari-288-GTO-prototip-1984-11.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și a fost dezvoltat să concureze […]

    ferrari-288-gto-prototip-1984
  • Ferrari 288 GTO prototip 1984

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2024/08/Ferrari-288-GTO-prototip-1984-12.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și a fost dezvoltat să concureze […]

    ferrari-288-gto-prototip-1984
  • Ferrari 288 GTO prototip 1984

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2024/08/Ferrari-288-GTO-prototip-1984-13.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și a fost dezvoltat să concureze […]

    ferrari-288-gto-prototip-1984
  • Ferrari 288 GTO prototip la teste 1984

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2024/08/Ferrari-288-GTO-prototip-1984-9.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și a fost dezvoltat să concureze […]

    ferrari-288-gto-prototip-la-teste-1984
  • Ferrari 288 GTO prototip la teste 1984

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2024/08/Ferrari-288-GTO-prototip-1984-10.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și a fost dezvoltat să concureze […]

    ferrari-288-gto-prototip-la-teste-1984
  • Ferrari 288 GTO prototip la teste 1984

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2024/08/Ferrari-288-GTO-prototip-1984-6.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și a fost dezvoltat să concureze […]

    ferrari-288-gto-prototip-la-teste-1984
  • Ferrari 288 GTO prototip la teste 1984

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2024/08/Ferrari-288-GTO-prototip-1984-7.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și a fost dezvoltat să concureze […]

    ferrari-288-gto-prototip-la-teste-1984
  • Ferrari 288 GTO prototip 1984

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2024/08/Ferrari-288-GTO-prototip-1984-8.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și a fost dezvoltat să concureze […]

    ferrari-288-gto-prototip-1984
  • Ferrari 288 GTO 1984

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2024/08/Ferrari-288-GTO-1984.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și a fost dezvoltat să concureze […]

    ferrari-288-gto-1984
  • Ferrari 288 GTO 1984

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2024/08/Ferrari-288-GTO-1984-2.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și a fost dezvoltat să concureze […]

    ferrari-288-gto-1984
  • Ferrari 288 GTO 1984

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2024/08/Ferrari-288-GTO-1984-6.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și a fost dezvoltat să concureze […]

    ferrari-288-gto-1984
  • Ferrari 288 GTO 1984

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2024/08/Ferrari-288-GTO-1984-5.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și a fost dezvoltat să concureze […]

    ferrari-288-gto-1984
  • Ferrari 288 GTO 1984

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2024/08/Ferrari-288-GTO-1984-3.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și a fost dezvoltat să concureze […]

    ferrari-288-gto-1984
  • Ferrari 288 GTO 1984

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2024/08/Ferrari-288-GTO-1984-8.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și a fost dezvoltat să concureze […]

    ferrari-288-gto-1984
  • Ferrari 288 GTO 1984

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2024/08/Ferrari-288-GTO-1984-7.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și a fost dezvoltat să concureze […]

    ferrari-288-gto-1984
  • Ferrari 288 GTO 1985

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2024/08/Ferrari-288-GTO-1985.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și a fost dezvoltat să concureze […]

    ferrari-288-gto-1985
  • Ferrari 288 GTO 1985

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2024/08/Ferrari-288-GTO-1985-2.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și a fost dezvoltat să concureze […]

    ferrari-288-gto-1985
  • Ferrari 288 GTO 1985

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2024/08/Ferrari-288-GTO-1985-3.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și a fost dezvoltat să concureze […]

    ferrari-288-gto-1985
  • Ferrari 288 GTO 1985

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2024/08/Ferrari-288-GTO-1985-4.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și a fost dezvoltat să concureze […]

    ferrari-288-gto-1985
  • Ferrari 288 GTO 1985

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2024/08/Ferrari-288-GTO-1985-6.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și a fost dezvoltat să concureze […]

    ferrari-288-gto-1985
  • Ferrari 288 GTO la Muzeul Ferrari din Maranello

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2024/08/Ferrari-288-GTO-la-Muzeul-Ferrari-din-Maranello.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și a fost dezvoltat să concureze […]

    ferrari-288-gto-la-muzeul-ferrari-din-maranello
  • Ferrari 288 GTO Evoluzione 1985

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2024/08/Ferrari-288-GTO-Evoluzione-1985.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și a fost dezvoltat să concureze […]

    ferrari-288-gto-evoluzione-1985
  • Ferrari 288 GTO Evoluzione 1985

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2024/08/Ferrari-288-GTO-Evoluzione-1985-2.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și a fost dezvoltat să concureze […]

    ferrari-288-gto-evoluzione-1985
  • Ferrari 288 GTO Evoluzione 1985

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2024/08/Ferrari-288-GTO-Evoluzione-1985-3.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și a fost dezvoltat să concureze […]

    ferrari-288-gto-evoluzione-1985
  • Ferrari 288 GTO Evoluzione 1985

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2024/08/Ferrari-288-GTO-Evoluzione-1985-4.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și a fost dezvoltat să concureze […]

    ferrari-288-gto-evoluzione-1985
  • Cockpit Ferrari 288 GTO 1984

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2024/08/Cockpit-Ferrari-288-GTO-1984.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și a fost dezvoltat să concureze […]

    cockpit-ferrari-288-gto-1984
  • Interior Ferrari 288 GTO 1984

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2024/08/Interior-Ferrari-288-GTO-1984.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și a fost dezvoltat să concureze […]

    interior-ferrari-288-gto-1984
  • Cockpit Ferrari 288 GTO 1985

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2024/08/Cockpit-Ferrari-288-GTO-1985.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și a fost dezvoltat să concureze […]

    cockpit-ferrari-288-gto-1985
  • Interior Ferrari 288 GTO 1985

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2024/08/Interior-Ferrari-288-GTO-1985.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și a fost dezvoltat să concureze […]

    interior-ferrari-288-gto-1985
  • Cockpit Ferrari 288 GTO 1986

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2024/08/Cockpit-Ferrari-288-GTO-1986.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și a fost dezvoltat să concureze […]

    cockpit-ferrari-288-gto-1986
  • Interior Ferrari 288 GTO 1986

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2024/08/Interior-Ferrari-288-GTO-1986.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și a fost dezvoltat să concureze […]

    interior-ferrari-288-gto-1986
  • Consola centrala Ferrari 288 GTO

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2024/08/Consola-centrala-Ferrari-288-GTO.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și a fost dezvoltat să concureze […]

    consola-centrala-ferrari-288-gto
  • Tunel median Ferrari 288 GTO

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2024/08/Tunel-median-Ferrari-288-GTO.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și a fost dezvoltat să concureze […]

    tunel-median-ferrari-288-gto
  • Motor V8 de 2.9L

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2024/08/Motor-V8-de-2.9L.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și a fost dezvoltat să concureze […]

    motor-v8-de-29l
  • Motor V8 de 2.9L

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2024/08/Motor-V8-de-2.9L-2.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și a fost dezvoltat să concureze […]

    motor-v8-de-29l
  • Compartiment fata

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2024/08/Compartiment-fata.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și a fost dezvoltat să concureze […]

    compartiment-fata
  • Configuratia tehnica

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2024/08/Configuratia-tehnica.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și a fost dezvoltat să concureze […]

    configuratia-tehnica
Previous Image
Next Image

info heading

info content


 

ARTICOLE ASEMANATOARE

ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI

JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS

Lansat oficial în urmă cu 40 de ani la Geneva Motorshow, Ferrari GTO, mai cunoscut sub numele neoficial de Ferrari 288 GTO, reprezintă primul model de tip supercar al constructorului italian din Maranello și a fost dezvoltat să concureze în Grupa B FIA. Modelul oferea performanțe de top (viteză maximă peste 300 km/h, acc. 0 – 100 km/h sub 5 sec.) și a fost produs între 1984 și 1987 în doar 272 exemplare.

După cum se știe, legendarul Enzo Ferrari își concentrase de mulți ani toate eforturile pe competiții și, în special, pe Formula 1. Cu toate acestea, nerăbdător să umple golul care separa încă din anii ’70 modelele de competiție de cele din producția de serie, managerul firmei din Maranello a decis să proiecteze și să ofere un model conform cu cerințele și performanțele din Grupa B FIA, adică competitiv atât pe șosea, cât și pe circuit și îndeplinind obligația unei producții minime de 200 de exemplare. Enzo Ferrari a profitat de ocazie pentru a scoate din sertarele sale un acronim prestigios: GTO (Gran Turismo Omologato).

Dezvoltarea proiectului GTO (Type 114), cunoscut și sub acronimul neoficial 288 (de la motorul de 2,8 litri cu 8 cilindri), nu a fost demarat, după cum asemănarea stilistică a modelului ne-ar face de obicei să ne imaginăm, pornind de la mecanica modelului 308 GTB, ci pentru a participa la cursele din Grupa B. Ceea ce aveau în comun însă, cele două modele Ferrari era doar blocul motorului V8.

Linia stilistică semnată de Leonardo Fioravanti care lucra pentru studiourile Pininfarina a contribuit, de asemenea, la sugerarea unei derivații a modelului 288 GTO din designul modelului 308 GTB. Prezentat la Geneva Motorshow 1984, noul model din categoria supercar de la Maranello, a apărut din punct de vedere stilistic ca un 308 GTB cu un look mai extrem, fiind practic o evoluție suplimentară a ceea ce s-a propus la nivel stilistic cu studiul 308 GTB Speciale, cunoscut și sub numele de Millechiodi. Astfel, aripile au fost evazate pentru a putea permite montarea unor pneuri mai late de 225/55VR16 în față și respectiv 265/50VR16 în spate, eleronul profilat din spate este mai mare, fantele laterale de aerisire amintesc de cele ale legendarului 250 GTO iar grila frontală a fost poziționată destul de jos și în care erau montate grupurile optice iar la baza acesteia a fost implementat un spoiler de dimensiuni generoase. În ciuda dimensiunilor mai mari (Lxlxh: 4,290 x 1,910 x 1,110 m, ampatament 2,450 m), 288 GTO este cu 10% mai ușor decât 308 GTB cântărind doar 1.160 kg datorită șasiului său tubular și caroseriei din fibră de carbon, Kevlar și Nomex.

Interiorul, foarte asemănător cu modelul 308, este echipat cu scaune profilate similare conceptual cu cele de la modelul Daytona, iar partea superioară a planșei de bord este finisată cu catifea de culoare neagră mată. Finisajul și calitatea de fabricație cu siguranță nu sunt la nivelul prețului cerut, dar interesul cumpărătorului unui model GTO îl reprezintă în primul rând performanțele dinamice ale acestuia.

Motorul V8 aflat în dotare, a cărui cilindree fusese redusă la 2.855 cmc și din care a derivat motorul sport al modelului Lancia LC2 care a concurat la clasa sport prototip între anii 1982 – 1984, avea distribuție cu patru ave cu came în chiulasă, era supraalimentat cu ajutorul a două turbocompresoare IHI cu două intercooler-uri și era montat central longitudinal, spre deosebire de 308 GTB al cărui motor era poziționat central transversal. Cutia de viteze, echipată cu radiator de ulei, era și ea montată în consolă în spatele motorului. Modelul 288 GTO fost primul Ferrari echipat cu motor având alimentare cu injecție electronică derivată din Formula 1, numită Weber-Marelli IAW, care a îmbunătățit livrarea puterii, menținând în același timp vocația mașinii de curse neschimbată. Distribuția era cu patru arbori cu came în chiulasă și patru supape pe cilindru.

Cu o presiune de supraalimentare de 0,9 bari, o putere maximă de 400 CP și un cuplu maxim de 496 Nm, Ferrari 288 GTO reușea performanțe demne de un supercar: viteză maximă 305 km/h, accelerație 0 – 100 km/h în 4,9 secunde, 0 – 1000 m îm 21,7 secunde și 0 – 400 m în 12,7 secunde fiind la momentul respectiv cel mai rapid model de serie al constructorului Ferrari. În ciuda performanțelor dinamaice de top ale automobilului, care nu beneficia de dispozitive de control electronic, a fost foarte dificil de controlat în primul rând din cauza furnizării neliniare a puterii motorului precum și din cauza întârzierii în răspuns a turbocompresoarelor din acei ani.

Schema tehnică era una tipică pentru un model supercar, având transmisie pe roțile din spate asigurată de o cutie de viteze manuală cu 5 rapoarte plus diferențial autoblocant, suspensie independentă pe ambele punți cu brațe trapezoidale, arcuri elicoidale, bare stabilizatoare și amortizoare telescopice, sistem de frânare servoasistat prevîzut cu discuri ventilate și direcție cu cremalieră.

Programul de participare în competiți nu a fost niciodată finalizat, dar cele 272 exemplare de 288 GTO, toate vopsite în culoarea clasică Rosso Corsa, au fost vândute rapid, chiar înainte ca modelul să intre efectiv în producție între anii 1984 – 1987. Pentru un preț de bază de 935.000 franci francezi în 1984, clienții puteau alege doar culoarea tepițeriei din piele a scaunelor, fie în negru complet, fie în combinația negru – portocaliu. Pentru instalația de aer condiționat, geamurile electrice și radio casetofonul, clienții trebuiau să plătească în plus.

Cele 200 de unități planificate inițial pentru producție au devenit curând 272. Ultimele două unități, solicitate personal de președintele grupului auto FIAT din acea perioadă Giovanni Agnelli, au fost produse la un an după încheierea producției Ferrari GTO și au fost livrate,  fostului campion de Formula 1 – Niki Lauda și unui magnat din Orientul Mijlociu.

Înainte de începerea producției modelului, Ferrari a construit un număr de patru prototipuri ale lui 288 GTO. Dintre acestea, două au fost distruse în timpul testelor de impact, unul a fost demontat, iar componentele au fost vândute ca piese de schimb unui client Ferrari a cărui 288 GTO fusese implicat într-un accident iar unul dintre aceste prototipuri cu numărul de șasiu 47649 rămâne așadar singurul prototip experimental existentă și, fiind prototip, nu se numără printre cele 272 unități produse în serie. Acest exemplar a rămas în proprietatea Ferrari până în anul 1987, când un client special Ferrari a reușit să-l achiziționeze. În prezent, exemplarul se află în stare originală excelentă și a fost supus unei întrețineri la departamentul Ferrari Classiche.

În cursul anului 1985, au fost construite un număr de cinci exemplare de 288 GTO Evoluzione cu scopul de a concura la Grupa B. Interzicerea acestei categorii din motive de siguranță, începând din 1987, a convins Ferrari să le transforme în mașini experimentale de laborator.

Modificările efectuate au inclus un nou aspect aerodinamic al caroseriei, intervenții pentru întărirea șasiului și ușurarea caroseriei cu o masă totală redusă la 940 kg precum și îmbunătățirea motorului care în acest caz furniza 650 CP prin utilizarea turbocompresoarelor mai mari, pistoane reproiectate și alte ajustări. În urma acestor intervenții, viteza maximă a fost declarată în jurul valorii de 360 ​​km/h, foarte apropiată de cea a modelelor sport prototip care dominau scena în acei ani și cu care ar fi trebuit să concureze în cursele de anduranță .

Michelotto Automobili, o echipă care a concurat cu modelul 308 GTB echipat cu caroserie din fibră de sticlă a fost responsabilă de pregătirea a ceea ce, de fapt, ar fi din toate punctele de vedere urmașul modelului 288 GTO, respectiv F40 care a debutat în cursul anului 1987.

Foto: Ferrari; Arhivă; Auto Retro Passion

Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul Auto Retro Passion pentru mai multe informații AICI

Tags: Enzo FerrariFerrariFerrari 250 GTOFerrari ClassicheFerrari DaytonaIstoria FerrariMuzeul Ferrari MaranelloPininfarina
Previous Post

55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX

Next Post

PEBBLE BEACH CONCOURS DˈELEGANCE 2024

ARTICOLE ASEMANATOARE

SALONUL TECHNO CLASSICA ESSEN 2025
Events

SALONUL TECHNO CLASSICA ESSEN 2025

19 aprilie 2025
MODELE CARE POT FI INCLUSE CA VEHICUL ISTORIC DIN 2025
Buyers Guide

MODELE CARE POT FI INCLUSE CA VEHICUL ISTORIC DIN 2025

10 aprilie 2025
CELE MAI SCUMPE AUTOMOBILE DE LA LICITATII IN 2024
News

CELE MAI SCUMPE AUTOMOBILE DE LA LICITATII IN 2024

11 ianuarie 2025
COLECTIA DE MODELE F1 AL LUI BERNIE ECCLESTONE ESTE DE VANZARE
News

COLECTIA DE MODELE F1 AL LUI BERNIE ECCLESTONE ESTE DE VANZARE

4 decembrie 2024

ARTICOLE RECENTE

CONCORSO D’ELEGANZA VILLA D’ESTE 2025

CONCORSO D’ELEGANZA VILLA D’ESTE 2025

29 mai 2025
ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI

ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI

20 mai 2025
JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS

JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS

8 mai 2025
SALONUL TECHNO CLASSICA ESSEN 2025

SALONUL TECHNO CLASSICA ESSEN 2025

19 aprilie 2025
MODELE CARE POT FI INCLUSE CA VEHICUL ISTORIC DIN 2025

MODELE CARE POT FI INCLUSE CA VEHICUL ISTORIC DIN 2025

10 aprilie 2025

ARTICOLE POPULARE

Renault 16 Primul Hatchback
Stories

RENAULT 16 – 50 ANI DE LA PRIMUL AUTOMOBIL HATCHBACK

by Cristian Grigore
9 ianuarie 2015

Read more
FERRARI 70 DE ANI DE LEGENDA

FERRARI – 70 DE ANI DE LEGENDA

13 septembrie 2017
Battista Pininfarina Maestrul Design Ului Auto

BATTISTA PININFARINA – MAESTRUL DESIGN-ULUI AUTO

22 februarie 2015
BERTONE – 100 DE ANI DE TRADITIE

BERTONE – 100 DE ANI DE TRADITIE

21 ianuarie 2013
REGINA RALIURILOR LANCIA DELTA – 30 DE ANI

REGINA RALIURILOR LANCIA DELTA – 30 DE ANI

2 decembrie 2016

© 2012-2025 - AUTO RETRO PASSION - All rights reserved

  • Publicitate
  • Jobs
  • Links
  • Agenda evenimente
  • Termeni si conditii
  • Contact
  • Home
  • News
  • Events
  • Stories
  • Brands
  • Lifestyle
  • Test Drive
  • Buyers Guide
  • Market
    • Adauga anunt
  • Blog
  • About us

© 2012-2021 – AUTO RETRO PASSION – All rights reserved

Site-ul nostru folosește cookies pentru a asigura utilizatorii de o experiență cât mai bună. Dând click pe OK, confirmați că sunteți de acord cu Termenii și condițiile.Ok Politica De Confidentialitate Politica Cookies
GDPR

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ