marți 8 iulie 2025
NEWSLETTER
Auto-Retro-Passion.ro
  • Home
  • News
  • Events
  • Stories
  • Brands
  • Lifestyle
  • Test Drive
  • Buyers Guide
  • Market
    • Adauga anunt
  • Blog
  • About us
Auto-Retro-Passion.ro
Home Stories

JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308

by Stefan George
23 iunie 2025
in Stories
1k
VIEWS
  • JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/06/JUMATATE-DE-SECOL-CU-FERRARI-308.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Prezentat în urmă cu jumătate de secol, modelul Ferrari 308 a înregistrat un important succes în segmentul sport premium încă de la debut, în ciuda unei concurențe venite din partea unor modele consacrate precum Porsche 911, Maserati Merak sau […]

    jumatate-de-secol-cu-ferrari-308
  • Ferrari 308 GTB la Paris Motorshow 1975

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/06/Ferrari-308-GTB-la-Paris-Motorshow-1975.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Prezentat în urmă cu jumătate de secol, modelul Ferrari 308 a înregistrat un important succes în segmentul sport premium încă de la debut, în ciuda unei concurențe venite din partea unor modele consacrate precum Porsche 911, Maserati Merak sau […]

    ferrari-308-gtb-la-paris-motorshow-1975
  • Ferrari 308 GTB 1975 exemplar de preserie

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/06/Ferrari-308-GTB-1975-exemplar-de-preserie.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Prezentat în urmă cu jumătate de secol, modelul Ferrari 308 a înregistrat un important succes în segmentul sport premium încă de la debut, în ciuda unei concurențe venite din partea unor modele consacrate precum Porsche 911, Maserati Merak sau […]

    ferrari-308-gtb-1975-exemplar-de-preserie
  • Niki Lauda & Clay Regazzoni pe circuitul Fiorano

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/06/Niki-Lauda-Clay-Regazzoni-pe-circuitul-Fiorano.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Prezentat în urmă cu jumătate de secol, modelul Ferrari 308 a înregistrat un important succes în segmentul sport premium încă de la debut, în ciuda unei concurențe venite din partea unor modele consacrate precum Porsche 911, Maserati Merak sau […]

    niki-lauda-clay-regazzoni-pe-circuitul-fiorano
  • Ferrari 308 GTB 1975 pe circuitul Fiorano

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/06/Ferrari-308-GTB-1975-pe-circuitul-Fiorano.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Prezentat în urmă cu jumătate de secol, modelul Ferrari 308 a înregistrat un important succes în segmentul sport premium încă de la debut, în ciuda unei concurențe venite din partea unor modele consacrate precum Porsche 911, Maserati Merak sau […]

    ferrari-308-gtb-1975-pe-circuitul-fiorano
  • Ferrari 308 GTB 1975 pe circuitul Fiorano

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/06/Ferrari-308-GTB-1975-pe-circuitul-Fiorano-2.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Prezentat în urmă cu jumătate de secol, modelul Ferrari 308 a înregistrat un important succes în segmentul sport premium încă de la debut, în ciuda unei concurențe venite din partea unor modele consacrate precum Porsche 911, Maserati Merak sau […]

    ferrari-308-gtb-1975-pe-circuitul-fiorano
  • Leonardo Fioravanti & Ferrari 308 GTB

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/06/Leonardo-Fioravanti-Ferrari-308-GTB.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Prezentat în urmă cu jumătate de secol, modelul Ferrari 308 a înregistrat un important succes în segmentul sport premium încă de la debut, în ciuda unei concurențe venite din partea unor modele consacrate precum Porsche 911, Maserati Merak sau […]

    leonardo-fioravanti-ferrari-308-gtb
  • Ferrari 308 GTB 1975

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/06/Ferrari-308-GTB-1975-1.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Prezentat în urmă cu jumătate de secol, modelul Ferrari 308 a înregistrat un important succes în segmentul sport premium încă de la debut, în ciuda unei concurențe venite din partea unor modele consacrate precum Porsche 911, Maserati Merak sau […]

    ferrari-308-gtb-1975
  • Ferrari 308 GTB 1975

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/06/Ferrari-308-GTB-1975-2-1.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Prezentat în urmă cu jumătate de secol, modelul Ferrari 308 a înregistrat un important succes în segmentul sport premium încă de la debut, în ciuda unei concurențe venite din partea unor modele consacrate precum Porsche 911, Maserati Merak sau […]

    ferrari-308-gtb-1975
  • Ferrari 308 GTB 1976

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/06/Ferrari-308-GTB-1976-1.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Prezentat în urmă cu jumătate de secol, modelul Ferrari 308 a înregistrat un important succes în segmentul sport premium încă de la debut, în ciuda unei concurențe venite din partea unor modele consacrate precum Porsche 911, Maserati Merak sau […]

    ferrari-308-gtb-1976
  • Ferrari 308 GTB 1976

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/06/Ferrari-308-GTB-1976-2-1.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Prezentat în urmă cu jumătate de secol, modelul Ferrari 308 a înregistrat un important succes în segmentul sport premium încă de la debut, în ciuda unei concurențe venite din partea unor modele consacrate precum Porsche 911, Maserati Merak sau […]

    ferrari-308-gtb-1976
  • Ferrari 308 GTB 1977

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/06/Ferrari-308-GTB-1977.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Prezentat în urmă cu jumătate de secol, modelul Ferrari 308 a înregistrat un important succes în segmentul sport premium încă de la debut, în ciuda unei concurențe venite din partea unor modele consacrate precum Porsche 911, Maserati Merak sau […]

    ferrari-308-gtb-1977
  • Ferrari 308 GTB 1977

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/06/Ferrari-308-GTB-1977-2.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Prezentat în urmă cu jumătate de secol, modelul Ferrari 308 a înregistrat un important succes în segmentul sport premium încă de la debut, în ciuda unei concurențe venite din partea unor modele consacrate precum Porsche 911, Maserati Merak sau […]

    ferrari-308-gtb-1977
  • Ferrari 308 GTB 1977

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/06/Ferrari-308-GTB-1977-3.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Prezentat în urmă cu jumătate de secol, modelul Ferrari 308 a înregistrat un important succes în segmentul sport premium încă de la debut, în ciuda unei concurențe venite din partea unor modele consacrate precum Porsche 911, Maserati Merak sau […]

    ferrari-308-gtb-1977
  • Ferrari 308 GTB 1977

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/06/Ferrari-308-GTB-1977-4.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Prezentat în urmă cu jumătate de secol, modelul Ferrari 308 a înregistrat un important succes în segmentul sport premium încă de la debut, în ciuda unei concurențe venite din partea unor modele consacrate precum Porsche 911, Maserati Merak sau […]

    ferrari-308-gtb-1977
  • Ferrari 308 GTB 1977 versiunea export SUA

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/06/Ferrari-308-GTB-1977-versiunea-export-SUA.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Prezentat în urmă cu jumătate de secol, modelul Ferrari 308 a înregistrat un important succes în segmentul sport premium încă de la debut, în ciuda unei concurențe venite din partea unor modele consacrate precum Porsche 911, Maserati Merak sau […]

    ferrari-308-gtb-1977-versiunea-export-sua
  • Ferrari 308 GTB 1977 versiunea export SUA

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/06/Ferrari-308-GTB-1977-versiunea-export-SUA-2.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Prezentat în urmă cu jumătate de secol, modelul Ferrari 308 a înregistrat un important succes în segmentul sport premium încă de la debut, în ciuda unei concurențe venite din partea unor modele consacrate precum Porsche 911, Maserati Merak sau […]

    ferrari-308-gtb-1977-versiunea-export-sua
  • Ferrari 308 GTS 1977 exemplar de preserie

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/06/Ferrari-308-GTS-1977-exemplar-de-preserie.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Prezentat în urmă cu jumătate de secol, modelul Ferrari 308 a înregistrat un important succes în segmentul sport premium încă de la debut, în ciuda unei concurențe venite din partea unor modele consacrate precum Porsche 911, Maserati Merak sau […]

    ferrari-308-gts-1977-exemplar-de-preserie
  • Ferrari 308 GTS 1977

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/06/Ferrari-308-GTS-1978-2.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Prezentat în urmă cu jumătate de secol, modelul Ferrari 308 a înregistrat un important succes în segmentul sport premium încă de la debut, în ciuda unei concurențe venite din partea unor modele consacrate precum Porsche 911, Maserati Merak sau […]

    ferrari-308-gts-1977
  • Ferrari 308 GTS 1977

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/06/Ferrari-308-GTS-1977-2.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Prezentat în urmă cu jumătate de secol, modelul Ferrari 308 a înregistrat un important succes în segmentul sport premium încă de la debut, în ciuda unei concurențe venite din partea unor modele consacrate precum Porsche 911, Maserati Merak sau […]

    ferrari-308-gts-1977
  • Ferrari 308 GTB 1978

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/06/Ferrari-308-GTB-1978.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Prezentat în urmă cu jumătate de secol, modelul Ferrari 308 a înregistrat un important succes în segmentul sport premium încă de la debut, în ciuda unei concurențe venite din partea unor modele consacrate precum Porsche 911, Maserati Merak sau […]

    ferrari-308-gtb-1978
  • Ferrari 308 GTS 1978

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/06/Ferrari-308-GTS-1978-1.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Prezentat în urmă cu jumătate de secol, modelul Ferrari 308 a înregistrat un important succes în segmentul sport premium încă de la debut, în ciuda unei concurențe venite din partea unor modele consacrate precum Porsche 911, Maserati Merak sau […]

    ferrari-308-gts-1978
  • Ferrari 308 GTS 1978 versiunea export SUA

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/06/Ferrari-308-GTS-1978-versiunea-export-SUA.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Prezentat în urmă cu jumătate de secol, modelul Ferrari 308 a înregistrat un important succes în segmentul sport premium încă de la debut, în ciuda unei concurențe venite din partea unor modele consacrate precum Porsche 911, Maserati Merak sau […]

    ferrari-308-gts-1978-versiunea-export-sua
  • Ferrari 308 GTS 1978 versiunea export SUA

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/06/Ferrari-308-GTS-1978-versiunea-export-SUA-2.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Prezentat în urmă cu jumătate de secol, modelul Ferrari 308 a înregistrat un important succes în segmentul sport premium încă de la debut, în ciuda unei concurențe venite din partea unor modele consacrate precum Porsche 911, Maserati Merak sau […]

    ferrari-308-gts-1978-versiunea-export-sua
  • Ferrari 308 GTBi 1980

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/06/Ferrari-308-GTBi-1980.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Prezentat în urmă cu jumătate de secol, modelul Ferrari 308 a înregistrat un important succes în segmentul sport premium încă de la debut, în ciuda unei concurențe venite din partea unor modele consacrate precum Porsche 911, Maserati Merak sau […]

    ferrari-308-gtbi-1980
  • Ferrari 308 GTBi 1980

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/06/Ferrari-308-GTBi-1980-2.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Prezentat în urmă cu jumătate de secol, modelul Ferrari 308 a înregistrat un important succes în segmentul sport premium încă de la debut, în ciuda unei concurențe venite din partea unor modele consacrate precum Porsche 911, Maserati Merak sau […]

    ferrari-308-gtbi-1980
  • Ferrari 308 GTBi & GTSi 1980

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/06/Ferrari-308-GTBi-GTSi-1980.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Prezentat în urmă cu jumătate de secol, modelul Ferrari 308 a înregistrat un important succes în segmentul sport premium încă de la debut, în ciuda unei concurențe venite din partea unor modele consacrate precum Porsche 911, Maserati Merak sau […]

    ferrari-308-gtbi-gtsi-1980
  • Ferrari 308 GTBi & GTSi Quattrovalvole 1982

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/06/Ferrari-308-GTBi-GTSi-Quattrovalvole-1982.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Prezentat în urmă cu jumătate de secol, modelul Ferrari 308 a înregistrat un important succes în segmentul sport premium încă de la debut, în ciuda unei concurențe venite din partea unor modele consacrate precum Porsche 911, Maserati Merak sau […]

    ferrari-308-gtbi-gtsi-quattrovalvole-1982
  • Ferrari 308 GTBi Quattrovalvole 1982

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/06/Ferrari-308-GTBi-Quattrovalvole-1982.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Prezentat în urmă cu jumătate de secol, modelul Ferrari 308 a înregistrat un important succes în segmentul sport premium încă de la debut, în ciuda unei concurențe venite din partea unor modele consacrate precum Porsche 911, Maserati Merak sau […]

    ferrari-308-gtbi-quattrovalvole-1982
  • Ferrari 308 GTSi Quattrovalvole 1982

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/06/Ferrari-308-GTSi-Quattrovalvole-1982-2.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Prezentat în urmă cu jumătate de secol, modelul Ferrari 308 a înregistrat un important succes în segmentul sport premium încă de la debut, în ciuda unei concurențe venite din partea unor modele consacrate precum Porsche 911, Maserati Merak sau […]

    ferrari-308-gtsi-quattrovalvole-1982
  • Ferrari 308 GTSi Quattrovalvole 1982

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/06/Ferrari-308-GTSi-Quattrovalvole-1982.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Prezentat în urmă cu jumătate de secol, modelul Ferrari 308 a înregistrat un important succes în segmentul sport premium încă de la debut, în ciuda unei concurențe venite din partea unor modele consacrate precum Porsche 911, Maserati Merak sau […]

    ferrari-308-gtsi-quattrovalvole-1982
  • Ferrari 328 GTB 1985

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/06/Ferrari-328-GTB-1985.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Prezentat în urmă cu jumătate de secol, modelul Ferrari 308 a înregistrat un important succes în segmentul sport premium încă de la debut, în ciuda unei concurențe venite din partea unor modele consacrate precum Porsche 911, Maserati Merak sau […]

    ferrari-328-gtb-1985
  • Ferrari 328 GTB 1985

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/06/Ferrari-328-GTB-1985-2.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Prezentat în urmă cu jumătate de secol, modelul Ferrari 308 a înregistrat un important succes în segmentul sport premium încă de la debut, în ciuda unei concurențe venite din partea unor modele consacrate precum Porsche 911, Maserati Merak sau […]

    ferrari-328-gtb-1985
  • Ferrari 328 GTS 1986

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/06/Ferrari-328-GTS-1986.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Prezentat în urmă cu jumătate de secol, modelul Ferrari 308 a înregistrat un important succes în segmentul sport premium încă de la debut, în ciuda unei concurențe venite din partea unor modele consacrate precum Porsche 911, Maserati Merak sau […]

    ferrari-328-gts-1986
  • Ferrari 328 GTS 1986

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/06/Ferrari-328-GTS-1986-2.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Prezentat în urmă cu jumătate de secol, modelul Ferrari 308 a înregistrat un important succes în segmentul sport premium încă de la debut, în ciuda unei concurențe venite din partea unor modele consacrate precum Porsche 911, Maserati Merak sau […]

    ferrari-328-gts-1986
  • Ferrari 208 GTB 1980

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/06/Ferrari-208-GTB-1980.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Prezentat în urmă cu jumătate de secol, modelul Ferrari 308 a înregistrat un important succes în segmentul sport premium încă de la debut, în ciuda unei concurențe venite din partea unor modele consacrate precum Porsche 911, Maserati Merak sau […]

    ferrari-208-gtb-1980
  • Ferrari 208 GTS 1980

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/06/Ferrari-208-GTS-1980.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Prezentat în urmă cu jumătate de secol, modelul Ferrari 308 a înregistrat un important succes în segmentul sport premium încă de la debut, în ciuda unei concurențe venite din partea unor modele consacrate precum Porsche 911, Maserati Merak sau […]

    ferrari-208-gts-1980
  • Ferrari 208 GTB Turbo 1982

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/06/Ferrari-208-GTB-Turbo-1982.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Prezentat în urmă cu jumătate de secol, modelul Ferrari 308 a înregistrat un important succes în segmentul sport premium încă de la debut, în ciuda unei concurențe venite din partea unor modele consacrate precum Porsche 911, Maserati Merak sau […]

    ferrari-208-gtb-turbo-1982
  • Ferrari GTB Turbo 1986

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/06/Ferrari-GTB-Turbo-1986.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Prezentat în urmă cu jumătate de secol, modelul Ferrari 308 a înregistrat un important succes în segmentul sport premium încă de la debut, în ciuda unei concurențe venite din partea unor modele consacrate precum Porsche 911, Maserati Merak sau […]

    ferrari-gtb-turbo-1986
  • Ferrari GTS Turbo 1986

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/06/Ferrari-GTS-Turbo-1986.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Prezentat în urmă cu jumătate de secol, modelul Ferrari 308 a înregistrat un important succes în segmentul sport premium încă de la debut, în ciuda unei concurențe venite din partea unor modele consacrate precum Porsche 911, Maserati Merak sau […]

    ferrari-gts-turbo-1986
  • Ferrari 308 GTBi in serial TV Magnum P.I.

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/06/Ferrari-308-GTBi-in-serialul-TV-Magnum-P.I..jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Prezentat în urmă cu jumătate de secol, modelul Ferrari 308 a înregistrat un important succes în segmentul sport premium încă de la debut, în ciuda unei concurențe venite din partea unor modele consacrate precum Porsche 911, Maserati Merak sau […]

    ferrari-308-gtbi-in-serial-tv-magnum-pi
  • Ferrari 308 GTBi in serial TV Magnum P.I.

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/06/Ferrari-308-GTBi-in-serialul-TV-Magnum-P.I.-2.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Prezentat în urmă cu jumătate de secol, modelul Ferrari 308 a înregistrat un important succes în segmentul sport premium încă de la debut, în ciuda unei concurențe venite din partea unor modele consacrate precum Porsche 911, Maserati Merak sau […]

    ferrari-308-gtbi-in-serial-tv-magnum-pi
  • Ferrari 308 Michelotto 1978

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/06/Ferrari-308-Michelotto-1978.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Prezentat în urmă cu jumătate de secol, modelul Ferrari 308 a înregistrat un important succes în segmentul sport premium încă de la debut, în ciuda unei concurențe venite din partea unor modele consacrate precum Porsche 911, Maserati Merak sau […]

    ferrari-308-michelotto-1978
  • Ferrari 308 Michelotto 1978

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/06/Ferrari-308-Michelotto-1978-2.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Prezentat în urmă cu jumătate de secol, modelul Ferrari 308 a înregistrat un important succes în segmentul sport premium încă de la debut, în ciuda unei concurențe venite din partea unor modele consacrate precum Porsche 911, Maserati Merak sau […]

    ferrari-308-michelotto-1978
  • Cockpit Ferrari 308 GTB 1975

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/06/Cockpit-Ferrari-308-GTB-1975.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Prezentat în urmă cu jumătate de secol, modelul Ferrari 308 a înregistrat un important succes în segmentul sport premium încă de la debut, în ciuda unei concurențe venite din partea unor modele consacrate precum Porsche 911, Maserati Merak sau […]

    cockpit-ferrari-308-gtb-1975
  • Cockpit Cockpit Ferrari 308 GTS 1977

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/06/Cockpit-Cockpit-Ferrari-308-GTS-1977.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Prezentat în urmă cu jumătate de secol, modelul Ferrari 308 a înregistrat un important succes în segmentul sport premium încă de la debut, în ciuda unei concurențe venite din partea unor modele consacrate precum Porsche 911, Maserati Merak sau […]

    cockpit-cockpit-ferrari-308-gts-1977
  • Cockpit Ferrari 308 GTB 1977

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/06/Cockpit-Ferrari-308-GTB-1977.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Prezentat în urmă cu jumătate de secol, modelul Ferrari 308 a înregistrat un important succes în segmentul sport premium încă de la debut, în ciuda unei concurențe venite din partea unor modele consacrate precum Porsche 911, Maserati Merak sau […]

    cockpit-ferrari-308-gtb-1977
  • Interior Ferrari 308 GTB 1977

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/06/Interior-Ferrari-308-GTB-1977.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Prezentat în urmă cu jumătate de secol, modelul Ferrari 308 a înregistrat un important succes în segmentul sport premium încă de la debut, în ciuda unei concurențe venite din partea unor modele consacrate precum Porsche 911, Maserati Merak sau […]

    interior-ferrari-308-gtb-1977
  • Cockpit Ferrari 308 GTSi 1980

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/06/Cockpit-Ferrari-308-GTSi-1980.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Prezentat în urmă cu jumătate de secol, modelul Ferrari 308 a înregistrat un important succes în segmentul sport premium încă de la debut, în ciuda unei concurențe venite din partea unor modele consacrate precum Porsche 911, Maserati Merak sau […]

    cockpit-ferrari-308-gtsi-1980
  • Cockpit Ferrari 328 GTB 1985

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/06/Cockpit-Ferrari-328-GTB-1985.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Prezentat în urmă cu jumătate de secol, modelul Ferrari 308 a înregistrat un important succes în segmentul sport premium încă de la debut, în ciuda unei concurențe venite din partea unor modele consacrate precum Porsche 911, Maserati Merak sau […]

    cockpit-ferrari-328-gtb-1985
  • Interior Ferrari 328 GTB 1985

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/06/Interior-Ferrari-328-GTB-1985.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Prezentat în urmă cu jumătate de secol, modelul Ferrari 308 a înregistrat un important succes în segmentul sport premium încă de la debut, în ciuda unei concurențe venite din partea unor modele consacrate precum Porsche 911, Maserati Merak sau […]

    interior-ferrari-328-gtb-1985
  • Cockpit Ferrari 328 GTS 1985

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/06/Cockpit-Ferrari-328-GTS-1985.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Prezentat în urmă cu jumătate de secol, modelul Ferrari 308 a înregistrat un important succes în segmentul sport premium încă de la debut, în ciuda unei concurențe venite din partea unor modele consacrate precum Porsche 911, Maserati Merak sau […]

    cockpit-ferrari-328-gts-1985
  • Motor 3L

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/06/Motor-3L.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Prezentat în urmă cu jumătate de secol, modelul Ferrari 308 a înregistrat un important succes în segmentul sport premium încă de la debut, în ciuda unei concurențe venite din partea unor modele consacrate precum Porsche 911, Maserati Merak sau […]

    motor-3l
  • Motor 3L cu 4 supspe pe cilindru

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/06/Motor-3L-cu-4-supspe-pe-cilindru.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Prezentat în urmă cu jumătate de secol, modelul Ferrari 308 a înregistrat un important succes în segmentul sport premium încă de la debut, în ciuda unei concurențe venite din partea unor modele consacrate precum Porsche 911, Maserati Merak sau […]

    motor-3l-cu-4-supspe-pe-cilindru
  • Motor 3.2L

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/06/Motor-3.2L.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Prezentat în urmă cu jumătate de secol, modelul Ferrari 308 a înregistrat un important succes în segmentul sport premium încă de la debut, în ciuda unei concurențe venite din partea unor modele consacrate precum Porsche 911, Maserati Merak sau […]

    motor-32l
  • Configuratia tehnica

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/06/Configuratia-tehnica.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS Prezentat în urmă cu jumătate de secol, modelul Ferrari 308 a înregistrat un important succes în segmentul sport premium încă de la debut, în ciuda unei concurențe venite din partea unor modele consacrate precum Porsche 911, Maserati Merak sau […]

    configuratia-tehnica
Previous Image
Next Image

info heading

info content


 

ARTICOLE ASEMANATOARE

ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI

JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS

Prezentat în urmă cu jumătate de secol, modelul Ferrari 308 a înregistrat un important succes în segmentul sport premium încă de la debut, în ciuda unei concurențe venite din partea unor modele consacrate precum Porsche 911, Maserati Merak sau Renaul Alpine A310. Cu o carieră longevivă de aproape 15 ani și peste 10.000 de exemplare comercializate, incluzând evoluțiile sale, modelul entry level de la Ferrari este considerat printre cele mai de succes modele ale constructorului premium italian.

Încă din prima jumătate a anilor ’60, pentru o mai bună repartiție a maselor și o manvrabilitate superioară, majoritatea monoposturilor din Formula 1 au adoptat soluția tehnică cu motor poziționat central. În schimb, în cazul modelelor sport de serie, această soluție tehnică revoluționară a fost implementată la scară largă câțiva ani mai târziu. Chiar și legendarul Enzo Ferrari a considerat într-o primă fază adoptarea acestei scheme tehnice pentru renumitele sale motoare V12 prea riscantă pentru a fi vândută clienților.

Totuși, în cursul anului 1965, acesta l-a solicitat pe Sergio Pininfarina să dezvolte un prototip cu motor central cu 6 cilindri. Prototipul a fost prezentat la Salonul Auto de la Paris din 1965 și a fost bine primit atât de presă cât și de public. Din 1968, o serie de modele cu două locuri cu motorul poziționat central au fost fabricate sub marca Dino. Primul dintre acestea a fost Dino 206 GT dotat cu un motor având 6 cilindri dispuși în V, urmat în 1969 de mai performantul Dino 246 GT și varianta sa cabrio targa Dino 246 GTS, a cărui producție a continuat până în 1973. Modelul Dino 308 GT4, produs din 1974, avea un motor cu 8 cilindri dispuși în V, dar era un model cu interior configurat după schema cu 2+2 locuri și disponibil doar ca model coupe și în plus dispunea de o caroserie proiectată de Bertone care nu a fost prea atractivă pentru clienții tradiționali Ferrari.

Pentru a umple golul din gama de modele Ferrari odată cu sistarea producției modelului Dino 246 GT/GTS, în cursul anului 1973 a demarat proiectarea succesorului acestuia. La demararea proiectului noului model, intenția companiei a fost de a susține și apoi de a înlocui ulterior modelul Dino 308 GT4, aflat la acel moment la baza gamei și care nu înregistrase succesul estimat în rândul entuziaștilor și cumpărătorilor tradiționali Ferrari, așa cum se realizase în cazul modelului Dino 246. Pentru a accentua imaginea de competiții și a permite o linie mai aerodinamică, pe lângă preluarea configurației cu două locuri a lui Dino 246, a fost planificată o caroserie deosebit de ușoară, pentru a corespunde unor aspirații competiționale ale clienților gentleman-driver.

Noul model a fost denumit 308 GTB (3.0 de la capacitatea motorului, 8 de la motorul cu 8 cilindri iar GTB de la Gran Turismo Berlinetta) și a avut premiera în 1975 la Paris Motorshow, stabilind un enorm succes comercial pentru un model Ferrari și care a durat timp de 10 ani. Studiourile Pininfarina au fost responsabile pentru realizarea designului caroseriei și stilul interiorului care au încredințat proiectarea unei echipe de designeri, condusă de Leonardo Fioravanti. Forma noului model a fost clar inspirată de modelul 365 GT4 BB (parte frontală plonjată, faruri retractabile, lunetă verticală) dar mai rafinată, mai echilibrată formal și cu adăugarea prizelor de aer laterale plasate sub linia de centură, evocând clar modelul predecesor Dino 246. Caroseria a fost realizată în atelierele lui Sergio Scaglietti, un vechi colaborator al lui Ferrari, specializat în construcția de modele de competiție și cu o experiență deosebită în tratarea materialelor compozite. Schema constructivă era una cu șasiu separat și structură tubulară. La interior se regăsea tradiționala ambianță sportivă Ferrari cu instrumentarul de bord complet, consola centrală poziționată între scaune cu comenzile și comutatoarele secundare dar și finisările de top cu materiale de calitate ridicată. În echipamentul standard erau incluse tapițeria din piele, geamurile cu acționare electrică, tetierele, radio casetofonul și antena radio iar contra cost erau disponibile instalația de aer condiționat și vopseaua metalizată.

Motorul său F106 AB cu 8 cilindri dispuși în V (90 de grade) poziționat central transversal avea o cilndree de 2.926 cmc, dispunea de distribuție cu doi arbori cu came în chiulasă și era alimentat cu patru carburatoare Weber 40DCNF. În cazul versiunii europene puterea maximă era de 255 CP la 6.600 rpm în timp ce versiunea pentru piața nord americană era de 240 CP la 6.600 rpm datorită dispozitivelor de control al emisiilor. Exemplarele cu specificații europene foloseau lubrifiere cu carter uscat iar exemplare destinate pieței australiene, japoneze și americane erau echipate cu un motor convențional cu carter umed de la modelul 308 GT4. Transmisia era asigurată de o cutie de viteze manuală cu 5 rapoarte plus un diferențial cu alunecare limitată. Suspensia era independentă pe ambele punți și utiliza o schemă cu brațe duble trapezoidale, arcuri elicoidale coaxiale, bare antiruliu și amortizoare hidraulice. Sistemul de frânare era servoasistat și prevăzut cu discuri ventilate pe ambele punți iar sistemul de direcție de tipul cu cremalieră. Conform tradiției performanțele dinamice erau de top: viteza maximă 252 km/h și accelerație 0 – 100 km/h în 6,5 secunde.

Dimensiunile compacte (Lxlxh: 4,230 x 1720 x 1,120 m, ampatament 2,340 m) și configurația sa tehnică cu motorul poziționat central inspirat din competiții, favorizau o manevrabilitate excepțională, o dinamică de excepție, performanțe dinamice de top și un comportament cu pronunțat caracter sportiv competițional care reprezentau principalele atu-uri ale modelului italian în fața pricipalelor modele concurente Porsche 911 2.7, Maserati Merak, Lotus Esprit și Renault Alpine A310. La dezvoltarea modelului au contribuit inclusiv cei doi piloți ai Scuderiei Ferrari, Niki Lauda și Clay Regazzoni care au testat îndelung modelul entry level de la Ferrari.

Un aspect notabil al modelului 308 GTB în primii doi ani de producție, a fost caroseria sa realizată în întregime din plastic armat cu fibră de sticlă numită Vetroresina (în italiană) și care permitea o greutate redusă de doar 1.050 kg. După un număr de circa 800 exemplare produse, în iunie 1977, Ferrari 308 GTB a trecut la o caroserie convențională din oțel, deoarece fabricarea caroseriei din plastic armat cu fibră de sticlă necesita prea mult timp pentru producție. În urma acestei modificări, a rezultat și o creștere totală a greutății de aproximativ 150 kg.

Jantele din aliaj de 14 țoli cu cinci spițe erau standard, în timp ce jantele de 16 țoli au fost disponibile ulterior ca opțiune, împreună cu un sistem de evacuare sport, pistoane Borgo cu compresie ridicată, un arbore cu came P6 pentru turații foarte ridicate și un spoiler frontal de dimensiuni mai generoase, această opțiune fiind numită Sprintpack.

La Salonul Auto de la Frankfurt din 1977, a debutat varianta 308 GTS (Gran Turismo Spider) doată cu o caroserie de tip cabrio – targa având plafonul detașabil. Până în anul 1980 au fost fabricate un număr de 3.219 exemplare din versiunea 308 GTS și 2.897 exemplare în versiunea 308 GTB.

În cursul anului 1980, a fost introdusă alimentarea cu injecție mecanică de combustibil Bosch K-Jetronic, variantele modelului 308 fiind denumite acum GTBi și GTSi. În acest caz emisiile au scăzut, concomitent cu o scădere a puterii motorului la 214 CP în cazul exemplarelor destinate pieței europene și la 205 CP pentru exemplarele destinate piețelor nord americane. Injecția de combustibil era cuplată la o aprindere electronică Marelli MED 803A Digiplex, care încorpora o bobină, un distribuitor și un modul de aprindere pentru fiecare rând de cilindri.

La exterior, noile GTBi și GTSi erau similare cu precedentele GTB/GTS, cu excepția jantelor care aveau un design ușor diferit, echipate cu pneuri radiale Michelin TRX – Michelin XWX sau optional cu jante de 16 țoli. În interior, ceasul și indicatorul de temperatură a uleiului au fost mutate în consola centrală și au fost introduse scaune cu stil diferit și un volan de concepție nouă de culoare complet neagră având tot trei brațe. Până în octombrie 1982 au fost comercializate 1.743 unități GTSi și 494 unități GTBi.

Cu ocazia Salonului Auto de la Paris din 1982, Ferrari a lansat varianta îmbunătățită 308 Quattrovalvole, disponibilă în ambele configurații GTB și GTS. Principala modificare față de precedentele 308 GTBi/GTSi căruia i-a succedat, a fost introducerea distribuției cu patru supape pe cilindru – de unde și numele său, Quattrovalvole (patru supape în italiană) și care a crescut puterea la 240 CP – 7.000 rpm și respectiv la 230 CP – 6.800 rpm în cazul exemplarelor destinate pieței nord americane, concomitent cu o creștere a performanțele dinamice care au scăzut odată cu introducerea echipamentului de control al emisiilor. Rapoartele de transmisie și de transmisie finală au fost modificate pentru a se potrivi caracteristicilor revizuite ale motorului cu patru supape pe cilindru. Un alt beneficiu semnificativ al celor patru chiulase de supape ale modelului QV a fost înlocuirea supapelor. Injecția de combustibil Bosch K-Jetronic și aprinderea electronică Magneti Marelli Digiplex au fost preluate de la GTBi/GTSi. Toate exemplarele de pe piața americană erau echipate cu convertoare catalitice.

308 Quattrovalvole putea fi recunoscut prin adăugarea unui panou subțire cu lamele în capota față pentru a facilita ieșirea aerului de evacuare din radiator, oglinzile retrovizoare reglabile  electric cu o mică insignă Ferrari, o grilă a radiatorului reproiectată cu proiectoare suplimentare dreptunghiulare și semnalizatoare laterale dreptunghiulare în locul celor rotunde. Interiorul a primit, de asemenea, câteva actualizări minore, cum ar fi volanul revizuit sau partea centrală a scaunelor din material textil care a devenit disponibilă ca opțiune pentru tapițeria standard integrală din piele. Opțiunile disponibile includeau închiderea centralizată a portierelor, jantele Speedline de 16 țoli cu pneuri Pirelli P7 și profilul aerodinamic negru satinat pe plafon care era standard la modelele pentru piața japoneză.

La ediția din 1985 a Salonului Auto Frankfurt este lansat modelul 328 GTB/GTS ca succesor al modelului 308 Quatrovalvole GTBi/GTSi (3.042 unități GTS și 748 unități GTB) și care reprezenta o evoluție atât din punct de vedere stilistic cât și tehnic al acestuia. La exterior se remarcau nouă parte frontală restilizată care dispunea de grupuri optice de mari dimensiuni având grila cromată și un spoiler cu o fantă de aerisire integrată, deflectorul aerodinamic posterior cu luminile de ceață, eleronul de culoare neagră montat deasupra lunetei și jantele cu design revizuit și care erau de 16 țoli în standard. Interiorul se evidenția prin planșa de bord revizuită cu un instrumentar de bord mai complet și o consolă centrală mai lată, scaunele de concepție nouă și noile panouri ale portierelor. În echipamentul de dotări standard erau incluse închiderea centralizată a portierelor, geamurile cu tentă fumurie și radio casetofonul stereo. În acest caz, motorul aflat în dotare era un V8 de 3.185 cmc capabil să furnizeze 270 CP și care asigura performanțe ușor superioare: viteză maximă 263 km.h și accelerație 0 – 100 km/h în 6,4 secunde. În anul 1988 a fost oferit opțional dispozitivul antiblocaj ABS care a necesitat o revizuire a suspensiei și jantelor. Până în septembrie 1989 au fost comercializate un număr de  7.412 exemplare din modelul 328 GTB/GTS.

Din 1978, Michelotto Automobili a construit mai multe exemplare de 308 GTB potrivite pentru a concura în competiții. Cea mai importantă victorie a fost la Turul Franței Auto din 1982, câștigată de echipa importatorului Ferrari, Charles Pozzi. În perioada 1980 – 1981, Carlo Facetti și Martino Finotto, membri ai consorțiului „Carma”, au creat un exemplar de Grupa 5 cu un motor echipat cu două turbocompresoare care a participat la diverse curse de anduranță în 1981, obținând recordul pe tur în cursa de 24 de ore de la Daytona. Michelotto a creat și o versiune numită 308 GT/M pentru a participa la raliuri în grupa B. Nu a participat niciodată la curse din cauza desființării grupei B. Echipată cu un propulsor V8 de 370 CP, verdiunea beneficia de unele soluții tehnice preluate din Formula 1.

La Salonul Auto Torino din 1980, Ferrari a introdus versiunile dotată cu motor de 2 litri a modelului 308 GTB/GTS, acestea fiind denumită 208 GTB/GTS. Acestea erau destinate în principal pieței interne italiene, unde automobilele noi cu motoare de peste 2 litri erau supuse unei taxe TVA mult mai mari, de 38% în loc de 18%, cât era standard. Modelul 208 GTB/GTS a fost disponibil inclusiv în Portugalia și Noua Zeelandă și a înlocuit în gamă modelul 208 GT4  2+2. În acest caz, motorul avea o cilindree totală de 1.990 cmc rezultând unul dintre cele mai mici motoare V8 produse vreodată. Alimentat cu patru carburatoare Weber 34 DCNF, motorul furniza 155 CP la 6.800 rpm și permitea o viteză maximă de 215 km/h și un sprint de 0 la 100 în 7,7 secunde. Cu excepția siglelor de la exterior, nu existau diferențe între modelele 208 și 308. Între anii 1980 – 1982 au fost comercializate 160 unități 208 GTS și 140 unități 208 GTB.

În anul 1982, modelul 208 GTB/GTS a fost înlocuit cu o variantă îmbunătățită denumită 208 GTB/GTS Turbo dezvăluită la Torino Motorshow din acel an. Motorul modelului 208 era echipat cu turbocompresor KKK, injecție mecanică Bosch K-Jetronic și aprindere electronică Marelli. Designul sistemului de turbocompresor a fost puternic influențat de monopostul contemporan de Formula 1 Ferrari 126C2. Puterea livrată era de 220 CP la 7.000 rpm și asigura modelului 208 Turbo o accelerație de la 0 la 100 km/h în 6,9 secunde și o viteză maximă de 240 km/h.

Atât exteriorul, cât și interiorul modelului 208 Turbo erau aproape identice cu modelul contemporan 308 Quattrovalvole. Putea fi recunoscut după fantele NACA din fața pasajelor roților din spate și insigna turbo de pe evacuările acoperite. De asemenea, au fost adăugate fante de răcire suplimentare la eleronul frontal inferior, sub grila radiatorului. În partea din spate au fost adăugate orificii de ventilație suplimentare la capacul motorului, iar un o fantă de ventilație de răcire a fost plasat în centrul barei de protecție spate, împărțind-o în două. Eleronul frontal adânc și eleronul negru de pe plafon, opționale la modelul 308, erau echipament standard la modelul 208 Turbo. A fost primul model Ferrari de serie cu motor turbo și la fel ca modelul 208 original, acest model era destinat pieței interne italiene. Producția s-a încheiat în 1985, după ce au fost produse 437 unități GTB Turbo și 250 unitîți GTS Turbo.

În paralel cu modelul 328 GTB/GTS a fost comercializat modelul GTB/GTS Turbo disponibil pentru piața italiană și care era identic din punct de vedere stilistic. Acesta era echipat cu unitatea V8 de 2 litri supraalimentată cu turbocompresor IHI plus intercooler având distribuție cu două supape pe cilindru și care livra 254 CP. Performanțe: viteză maximă 254 km/h și accelerație 0 – 100 km/h în 6.5 secunde. Din modelul GTB/GTS Turbo au fost produse un total de 1.136 unități.

Ferrari-ul 308 a fost inclusiv star TV când a devenit celebru datorită serialului TV, Magnum P.I., cu Tom Selleck. În cele opt sezoane (1980-1988) au fost folosite mai multe exemplare de Ferrari 308 GTS, câte unul nou pentru fiecare sezon (308 GTS, GTSi și Quattrovalvole). Toate erau caracterizate de plăcuța de înmatriculare „Robin 1”, majoritatea fiind vândute la licitație după filmări. Însă, Ferrari-ul 308 a făcut furori în multe alte filme, cum ar fi Cannonball Run din 1981, unde este condus de două vedete de calibrul lui Dean Martin și Sammy Davis Jr. Cu peste 10.000 de exemplare fabricate, Ferrari-ul 308 și evoluțiile sale sunt considerate printre cele mai de succes modele ale constructorului Ferrari. Până acum câțiva ani era posibil să deții un 308 la un preț rezonabil, dar dacă bugetul îți permite, astăzi achiziționarea unui Ferrari 308 reprezintă nu doar o investiție bună, ci și un debut bun în lumea exclusivistă a Ferrari-urilor clasice.

Foto: Ferrari; Arhivă

Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul Auto Retro Passion pentru mai multe informații AICI

Tags: BertoneEnzo FerrariFerrariFerrari 365 GT4 BBFerrari Mondial 8Muzeul FerrariPininfarina
Previous Post

CONCORSO D’ELEGANZA VILLA D’ESTE 2025

ARTICOLE ASEMANATOARE

SALONUL TECHNO CLASSICA ESSEN 2025
Events

SALONUL TECHNO CLASSICA ESSEN 2025

19 aprilie 2025
MODELE CARE POT FI INCLUSE CA VEHICUL ISTORIC DIN 2025
Buyers Guide

MODELE CARE POT FI INCLUSE CA VEHICUL ISTORIC DIN 2025

10 aprilie 2025
CELE MAI SCUMPE AUTOMOBILE DE LA LICITATII IN 2024
News

CELE MAI SCUMPE AUTOMOBILE DE LA LICITATII IN 2024

11 ianuarie 2025
COLECTIA DE MODELE F1 AL LUI BERNIE ECCLESTONE ESTE DE VANZARE
News

COLECTIA DE MODELE F1 AL LUI BERNIE ECCLESTONE ESTE DE VANZARE

4 decembrie 2024

ARTICOLE RECENTE

JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308

JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308

23 iunie 2025
CONCORSO D’ELEGANZA VILLA D’ESTE 2025

CONCORSO D’ELEGANZA VILLA D’ESTE 2025

29 mai 2025
ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI

ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI

20 mai 2025
JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS

JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS

8 mai 2025
SALONUL TECHNO CLASSICA ESSEN 2025

SALONUL TECHNO CLASSICA ESSEN 2025

19 aprilie 2025

ARTICOLE POPULARE

Renault 16 Primul Hatchback
Stories

RENAULT 16 – 50 ANI DE LA PRIMUL AUTOMOBIL HATCHBACK

by Cristian Grigore
9 ianuarie 2015

Read more
FERRARI 70 DE ANI DE LEGENDA

FERRARI – 70 DE ANI DE LEGENDA

13 septembrie 2017
Battista Pininfarina Maestrul Design Ului Auto

BATTISTA PININFARINA – MAESTRUL DESIGN-ULUI AUTO

22 februarie 2015
BERTONE – 100 DE ANI DE TRADITIE

BERTONE – 100 DE ANI DE TRADITIE

21 ianuarie 2013
REGINA RALIURILOR LANCIA DELTA – 30 DE ANI

REGINA RALIURILOR LANCIA DELTA – 30 DE ANI

2 decembrie 2016

© 2012-2025 - AUTO RETRO PASSION - All rights reserved

  • Publicitate
  • Jobs
  • Links
  • Agenda evenimente
  • Termeni si conditii
  • Contact
  • Home
  • News
  • Events
  • Stories
  • Brands
  • Lifestyle
  • Test Drive
  • Buyers Guide
  • Market
    • Adauga anunt
  • Blog
  • About us

© 2012-2021 – AUTO RETRO PASSION – All rights reserved

Site-ul nostru folosește cookies pentru a asigura utilizatorii de o experiență cât mai bună. Dând click pe OK, confirmați că sunteți de acord cu Termenii și condițiile.Ok Politica De Confidentialitate Politica Cookies
GDPR

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ