CLASICUL MERCEDES 280 SL W113 CU PROPULSIE ELECTRICA

4 aprilie 2021
Comments off
149 Vizualizari
Previous Image
Next Image

info heading

info content


 

Firma britanică Hemmels care este specializată în restaurarea modelelor clasice Mercedes, oferă începând din acest an, propulsia electrică pe modelul clasic cabrio 280 SL din Seria W113.

Firma Hemmels, cu sediul în Cardiff – Țara Galilor , specializată pe restaurarea modelelor istorice Mercedes, promite să nu lase nici un un șurub nerestaurat și să recalibreze fiecare dintre instrumentele analogice originale. Chiar dacă după restaurare automobilele corespund vizual cu starea lor originală cu excepția lipsei sistemului de evacuare și inscripționarea electric din denumirea completă 280 SL, specialiștii de la Hemmels propun opțional un sistem de încălzire pentru scaune iar în standard instalația de aer condiționat și un sistem de infotainment în timp ce frânele și servodirecția beneficiază de îmbunătățiri substanțiale.

Aceste îmbunătățiri aduse, nu schimbă însă aspectul original al elegantului model cabrio de la Mercedes. Clienții pot opta pentru orice culoare pentru vopsea și tapițeria din piele care pot fi selectate dintr-o gamă amplă de variante dar conforme cu originalul. La momentul lansării în 1968, modelul 280 SL (Seria W113) avea printre dotări opționale: tapițeria din piele care costa 1.048 mărci, vopseaua metalizată pentru 699 mărci și chiar un telefon auto de la Becker sau TeKaDe care era destul de scump – 9.934 mărci. Starea originală a Mercedes-ului 280 SL realizat de firma Hemmels i-a sfârșit în momentul când este deschisă capota compartimentului motor, acolo unde motorul cu combustie internă de la originalul 280 SL a fost înlocuit cu un motor electric și un set de baterii amplasate în portbagaj.

MERCEDES SL PAGODA – 50 DE ANI DE LA LANSARE

Mercedes a fabricat modelul cabrio SL din seria W 113 cunoscut și ca Pagoda, între anii 1963 – 1971. Cea mai performantă variantă a fost 280 SL care era echipată cu un motor cu 6 cilindri în linie de 2.8L capabil să dezvolte o putere de 170 CP și un cuplu maxim de 240 Nm. Motorul electric implementat de către galezii de la Hemmels care înlocuiește motorul tradițional cu combustie, este în măsură să dezvolte o putere aproape similară respectiv de 120 Kw și 163 CP. Când vine vorba de cuplu, specialiștii de la Hemmels respectă din nou specificațiile inițiale. Astfel, curba cuplului motorului cu combustie internă este menținută de controlul motorului electric fiind de 240 Nm. În ceea ce privește performanțele, versiunea cu motor electric ar trebui să fie mai bune decât cele ale versiunii originale cu un motor cu combustie internă. Acestea nu au fost comunicate de către constructor, însă versiunea originală 280 SL cu motor tradițional este capabilă de o viteză maximă de 200 km/h și un sprint de la 0 la 100 km/h în 9 secunde.

Firma Hemmels nu a anunțat încă capacitatea bateriilor dar o încărcare completă este de așteptat să asigure trei ore de rulaj în oraș. Autononia medie anunțată de constructor este de 257 km iar cea maximă este de 323 km. Pe încărcarea rapidă, într-un timp de o oră, bateria ar trebui să fie încărcată cu 70 % din capacitate.

Hemmels a demarat dezvoltarea modelului 280 SL cu propulsie electrică în anul 2018 iar de curând, primul exemplar a fost finalizat. Construcția primului exemplar a durat circa un an și a necesitat aproximativ 4.000 de ore de lucru. În 2021, specialiștii galezi vor construi un număr de 12 exemplare care au fost deja comandate. În prezent, comenzile sunt deschise pentru anul 2022. Prețul comunicat de către cei de la Hemmels este în dolari SUA (aceasta fiind piața cea mai importantă pentru modelul SL W 113) fiind de 215.000 (în prezent echivalentul a 180.000 de euro). Prețul include deja vehiculul de bază iar clientul poate alege configurarea postului de conducere pe partea dreaptă sau pe stânga. Deoarece costurile bateriei sunt în continuă scădere, primul lot de 280 SL electrice a fost semnificativ mai scump fiind de 295.000 dolari (247.600 de euro) per exemplar.

MUZEUL MERCEDES BENZ

Odată cu transformarea Mercedes-ului SL din Seria W113 într-un automobil cu propulsie electrică, specialiștii de la Hemmels au reușit să transforme un vehicul uimitor de chic, care beneficiază de o unitate modernă de propulsie conformă cu cerințele actuale. Vizual, un exemplar de Mercedes SL din Seria W 113 realizat de către firma galeză diferă doar la cele mai mici detalii comparativ cu originalul, chiar și radio-ul pare asemănător cu cel al modelului realizat de către Mercedes.

Hemmels livrează Mercedes-ul 280 SL cu propulsie electrică în stare nouă și oferă o garanție de un an. În acest moment, Mercedes-ul transformat de firma Hemmels este probabil una dintre cele mai dorite automobile clasice cu propulsie electrică, nu întâmplător, exemplarele planificate pentru anul 2021 au fost deja vândute.

Text: Auto Retro Passion

Foto: Hemmels

Comments are closed.