ARTICOLE ASEMANATOARE PATRU DECENII CU AUTOBIANCHI Y10 65 DE ANI DE LA DEBUTUL LUI FORD TAUNUS 17M P3 În luna august se împlinesc 55 de ani de la debutul modelului de succes Citroen GS care s-a impus rapid în segmentul compact datorită design-ului avangardist și atent elaborat aerodinamic, soluțiilor tehnice avansate implementate (suspensie hidraulică […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PATRU DECENII CU AUTOBIANCHI Y10 65 DE ANI DE LA DEBUTUL LUI FORD TAUNUS 17M P3 În luna august se împlinesc 55 de ani de la debutul modelului de succes Citroen GS care s-a impus rapid în segmentul compact datorită design-ului avangardist și atent elaborat aerodinamic, soluțiilor tehnice avansate implementate (suspensie hidraulică […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PATRU DECENII CU AUTOBIANCHI Y10 65 DE ANI DE LA DEBUTUL LUI FORD TAUNUS 17M P3 În luna august se împlinesc 55 de ani de la debutul modelului de succes Citroen GS care s-a impus rapid în segmentul compact datorită design-ului avangardist și atent elaborat aerodinamic, soluțiilor tehnice avansate implementate (suspensie hidraulică […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PATRU DECENII CU AUTOBIANCHI Y10 65 DE ANI DE LA DEBUTUL LUI FORD TAUNUS 17M P3 În luna august se împlinesc 55 de ani de la debutul modelului de succes Citroen GS care s-a impus rapid în segmentul compact datorită design-ului avangardist și atent elaborat aerodinamic, soluțiilor tehnice avansate implementate (suspensie hidraulică […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PATRU DECENII CU AUTOBIANCHI Y10 65 DE ANI DE LA DEBUTUL LUI FORD TAUNUS 17M P3 În luna august se împlinesc 55 de ani de la debutul modelului de succes Citroen GS care s-a impus rapid în segmentul compact datorită design-ului avangardist și atent elaborat aerodinamic, soluțiilor tehnice avansate implementate (suspensie hidraulică […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PATRU DECENII CU AUTOBIANCHI Y10 65 DE ANI DE LA DEBUTUL LUI FORD TAUNUS 17M P3 În luna august se împlinesc 55 de ani de la debutul modelului de succes Citroen GS care s-a impus rapid în segmentul compact datorită design-ului avangardist și atent elaborat aerodinamic, soluțiilor tehnice avansate implementate (suspensie hidraulică […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PATRU DECENII CU AUTOBIANCHI Y10 65 DE ANI DE LA DEBUTUL LUI FORD TAUNUS 17M P3 În luna august se împlinesc 55 de ani de la debutul modelului de succes Citroen GS care s-a impus rapid în segmentul compact datorită design-ului avangardist și atent elaborat aerodinamic, soluțiilor tehnice avansate implementate (suspensie hidraulică […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PATRU DECENII CU AUTOBIANCHI Y10 65 DE ANI DE LA DEBUTUL LUI FORD TAUNUS 17M P3 În luna august se împlinesc 55 de ani de la debutul modelului de succes Citroen GS care s-a impus rapid în segmentul compact datorită design-ului avangardist și atent elaborat aerodinamic, soluțiilor tehnice avansate implementate (suspensie hidraulică […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PATRU DECENII CU AUTOBIANCHI Y10 65 DE ANI DE LA DEBUTUL LUI FORD TAUNUS 17M P3 În luna august se împlinesc 55 de ani de la debutul modelului de succes Citroen GS care s-a impus rapid în segmentul compact datorită design-ului avangardist și atent elaborat aerodinamic, soluțiilor tehnice avansate implementate (suspensie hidraulică […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PATRU DECENII CU AUTOBIANCHI Y10 65 DE ANI DE LA DEBUTUL LUI FORD TAUNUS 17M P3 În luna august se împlinesc 55 de ani de la debutul modelului de succes Citroen GS care s-a impus rapid în segmentul compact datorită design-ului avangardist și atent elaborat aerodinamic, soluțiilor tehnice avansate implementate (suspensie hidraulică […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PATRU DECENII CU AUTOBIANCHI Y10 65 DE ANI DE LA DEBUTUL LUI FORD TAUNUS 17M P3 În luna august se împlinesc 55 de ani de la debutul modelului de succes Citroen GS care s-a impus rapid în segmentul compact datorită design-ului avangardist și atent elaborat aerodinamic, soluțiilor tehnice avansate implementate (suspensie hidraulică […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PATRU DECENII CU AUTOBIANCHI Y10 65 DE ANI DE LA DEBUTUL LUI FORD TAUNUS 17M P3 În luna august se împlinesc 55 de ani de la debutul modelului de succes Citroen GS care s-a impus rapid în segmentul compact datorită design-ului avangardist și atent elaborat aerodinamic, soluțiilor tehnice avansate implementate (suspensie hidraulică […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PATRU DECENII CU AUTOBIANCHI Y10 65 DE ANI DE LA DEBUTUL LUI FORD TAUNUS 17M P3 În luna august se împlinesc 55 de ani de la debutul modelului de succes Citroen GS care s-a impus rapid în segmentul compact datorită design-ului avangardist și atent elaborat aerodinamic, soluțiilor tehnice avansate implementate (suspensie hidraulică […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PATRU DECENII CU AUTOBIANCHI Y10 65 DE ANI DE LA DEBUTUL LUI FORD TAUNUS 17M P3 În luna august se împlinesc 55 de ani de la debutul modelului de succes Citroen GS care s-a impus rapid în segmentul compact datorită design-ului avangardist și atent elaborat aerodinamic, soluțiilor tehnice avansate implementate (suspensie hidraulică […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PATRU DECENII CU AUTOBIANCHI Y10 65 DE ANI DE LA DEBUTUL LUI FORD TAUNUS 17M P3 În luna august se împlinesc 55 de ani de la debutul modelului de succes Citroen GS care s-a impus rapid în segmentul compact datorită design-ului avangardist și atent elaborat aerodinamic, soluțiilor tehnice avansate implementate (suspensie hidraulică […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PATRU DECENII CU AUTOBIANCHI Y10 65 DE ANI DE LA DEBUTUL LUI FORD TAUNUS 17M P3 În luna august se împlinesc 55 de ani de la debutul modelului de succes Citroen GS care s-a impus rapid în segmentul compact datorită design-ului avangardist și atent elaborat aerodinamic, soluțiilor tehnice avansate implementate (suspensie hidraulică […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PATRU DECENII CU AUTOBIANCHI Y10 65 DE ANI DE LA DEBUTUL LUI FORD TAUNUS 17M P3 În luna august se împlinesc 55 de ani de la debutul modelului de succes Citroen GS care s-a impus rapid în segmentul compact datorită design-ului avangardist și atent elaborat aerodinamic, soluțiilor tehnice avansate implementate (suspensie hidraulică […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PATRU DECENII CU AUTOBIANCHI Y10 65 DE ANI DE LA DEBUTUL LUI FORD TAUNUS 17M P3 În luna august se împlinesc 55 de ani de la debutul modelului de succes Citroen GS care s-a impus rapid în segmentul compact datorită design-ului avangardist și atent elaborat aerodinamic, soluțiilor tehnice avansate implementate (suspensie hidraulică […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PATRU DECENII CU AUTOBIANCHI Y10 65 DE ANI DE LA DEBUTUL LUI FORD TAUNUS 17M P3 În luna august se împlinesc 55 de ani de la debutul modelului de succes Citroen GS care s-a impus rapid în segmentul compact datorită design-ului avangardist și atent elaborat aerodinamic, soluțiilor tehnice avansate implementate (suspensie hidraulică […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PATRU DECENII CU AUTOBIANCHI Y10 65 DE ANI DE LA DEBUTUL LUI FORD TAUNUS 17M P3 În luna august se împlinesc 55 de ani de la debutul modelului de succes Citroen GS care s-a impus rapid în segmentul compact datorită design-ului avangardist și atent elaborat aerodinamic, soluțiilor tehnice avansate implementate (suspensie hidraulică […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PATRU DECENII CU AUTOBIANCHI Y10 65 DE ANI DE LA DEBUTUL LUI FORD TAUNUS 17M P3 În luna august se împlinesc 55 de ani de la debutul modelului de succes Citroen GS care s-a impus rapid în segmentul compact datorită design-ului avangardist și atent elaborat aerodinamic, soluțiilor tehnice avansate implementate (suspensie hidraulică […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PATRU DECENII CU AUTOBIANCHI Y10 65 DE ANI DE LA DEBUTUL LUI FORD TAUNUS 17M P3 În luna august se împlinesc 55 de ani de la debutul modelului de succes Citroen GS care s-a impus rapid în segmentul compact datorită design-ului avangardist și atent elaborat aerodinamic, soluțiilor tehnice avansate implementate (suspensie hidraulică […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PATRU DECENII CU AUTOBIANCHI Y10 65 DE ANI DE LA DEBUTUL LUI FORD TAUNUS 17M P3 În luna august se împlinesc 55 de ani de la debutul modelului de succes Citroen GS care s-a impus rapid în segmentul compact datorită design-ului avangardist și atent elaborat aerodinamic, soluțiilor tehnice avansate implementate (suspensie hidraulică […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PATRU DECENII CU AUTOBIANCHI Y10 65 DE ANI DE LA DEBUTUL LUI FORD TAUNUS 17M P3 În luna august se împlinesc 55 de ani de la debutul modelului de succes Citroen GS care s-a impus rapid în segmentul compact datorită design-ului avangardist și atent elaborat aerodinamic, soluțiilor tehnice avansate implementate (suspensie hidraulică […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PATRU DECENII CU AUTOBIANCHI Y10 65 DE ANI DE LA DEBUTUL LUI FORD TAUNUS 17M P3 În luna august se împlinesc 55 de ani de la debutul modelului de succes Citroen GS care s-a impus rapid în segmentul compact datorită design-ului avangardist și atent elaborat aerodinamic, soluțiilor tehnice avansate implementate (suspensie hidraulică […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PATRU DECENII CU AUTOBIANCHI Y10 65 DE ANI DE LA DEBUTUL LUI FORD TAUNUS 17M P3 În luna august se împlinesc 55 de ani de la debutul modelului de succes Citroen GS care s-a impus rapid în segmentul compact datorită design-ului avangardist și atent elaborat aerodinamic, soluțiilor tehnice avansate implementate (suspensie hidraulică […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PATRU DECENII CU AUTOBIANCHI Y10 65 DE ANI DE LA DEBUTUL LUI FORD TAUNUS 17M P3 În luna august se împlinesc 55 de ani de la debutul modelului de succes Citroen GS care s-a impus rapid în segmentul compact datorită design-ului avangardist și atent elaborat aerodinamic, soluțiilor tehnice avansate implementate (suspensie hidraulică […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PATRU DECENII CU AUTOBIANCHI Y10 65 DE ANI DE LA DEBUTUL LUI FORD TAUNUS 17M P3 În luna august se împlinesc 55 de ani de la debutul modelului de succes Citroen GS care s-a impus rapid în segmentul compact datorită design-ului avangardist și atent elaborat aerodinamic, soluțiilor tehnice avansate implementate (suspensie hidraulică […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PATRU DECENII CU AUTOBIANCHI Y10 65 DE ANI DE LA DEBUTUL LUI FORD TAUNUS 17M P3 În luna august se împlinesc 55 de ani de la debutul modelului de succes Citroen GS care s-a impus rapid în segmentul compact datorită design-ului avangardist și atent elaborat aerodinamic, soluțiilor tehnice avansate implementate (suspensie hidraulică […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PATRU DECENII CU AUTOBIANCHI Y10 65 DE ANI DE LA DEBUTUL LUI FORD TAUNUS 17M P3 În luna august se împlinesc 55 de ani de la debutul modelului de succes Citroen GS care s-a impus rapid în segmentul compact datorită design-ului avangardist și atent elaborat aerodinamic, soluțiilor tehnice avansate implementate (suspensie hidraulică […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PATRU DECENII CU AUTOBIANCHI Y10 65 DE ANI DE LA DEBUTUL LUI FORD TAUNUS 17M P3 În luna august se împlinesc 55 de ani de la debutul modelului de succes Citroen GS care s-a impus rapid în segmentul compact datorită design-ului avangardist și atent elaborat aerodinamic, soluțiilor tehnice avansate implementate (suspensie hidraulică […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PATRU DECENII CU AUTOBIANCHI Y10 65 DE ANI DE LA DEBUTUL LUI FORD TAUNUS 17M P3 În luna august se împlinesc 55 de ani de la debutul modelului de succes Citroen GS care s-a impus rapid în segmentul compact datorită design-ului avangardist și atent elaborat aerodinamic, soluțiilor tehnice avansate implementate (suspensie hidraulică […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PATRU DECENII CU AUTOBIANCHI Y10 65 DE ANI DE LA DEBUTUL LUI FORD TAUNUS 17M P3 În luna august se împlinesc 55 de ani de la debutul modelului de succes Citroen GS care s-a impus rapid în segmentul compact datorită design-ului avangardist și atent elaborat aerodinamic, soluțiilor tehnice avansate implementate (suspensie hidraulică […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PATRU DECENII CU AUTOBIANCHI Y10 65 DE ANI DE LA DEBUTUL LUI FORD TAUNUS 17M P3 În luna august se împlinesc 55 de ani de la debutul modelului de succes Citroen GS care s-a impus rapid în segmentul compact datorită design-ului avangardist și atent elaborat aerodinamic, soluțiilor tehnice avansate implementate (suspensie hidraulică […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PATRU DECENII CU AUTOBIANCHI Y10 65 DE ANI DE LA DEBUTUL LUI FORD TAUNUS 17M P3 În luna august se împlinesc 55 de ani de la debutul modelului de succes Citroen GS care s-a impus rapid în segmentul compact datorită design-ului avangardist și atent elaborat aerodinamic, soluțiilor tehnice avansate implementate (suspensie hidraulică […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PATRU DECENII CU AUTOBIANCHI Y10 65 DE ANI DE LA DEBUTUL LUI FORD TAUNUS 17M P3 În luna august se împlinesc 55 de ani de la debutul modelului de succes Citroen GS care s-a impus rapid în segmentul compact datorită design-ului avangardist și atent elaborat aerodinamic, soluțiilor tehnice avansate implementate (suspensie hidraulică […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PATRU DECENII CU AUTOBIANCHI Y10 65 DE ANI DE LA DEBUTUL LUI FORD TAUNUS 17M P3 În luna august se împlinesc 55 de ani de la debutul modelului de succes Citroen GS care s-a impus rapid în segmentul compact datorită design-ului avangardist și atent elaborat aerodinamic, soluțiilor tehnice avansate implementate (suspensie hidraulică […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PATRU DECENII CU AUTOBIANCHI Y10 65 DE ANI DE LA DEBUTUL LUI FORD TAUNUS 17M P3 În luna august se împlinesc 55 de ani de la debutul modelului de succes Citroen GS care s-a impus rapid în segmentul compact datorită design-ului avangardist și atent elaborat aerodinamic, soluțiilor tehnice avansate implementate (suspensie hidraulică […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PATRU DECENII CU AUTOBIANCHI Y10 65 DE ANI DE LA DEBUTUL LUI FORD TAUNUS 17M P3 În luna august se împlinesc 55 de ani de la debutul modelului de succes Citroen GS care s-a impus rapid în segmentul compact datorită design-ului avangardist și atent elaborat aerodinamic, soluțiilor tehnice avansate implementate (suspensie hidraulică […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PATRU DECENII CU AUTOBIANCHI Y10 65 DE ANI DE LA DEBUTUL LUI FORD TAUNUS 17M P3 În luna august se împlinesc 55 de ani de la debutul modelului de succes Citroen GS care s-a impus rapid în segmentul compact datorită design-ului avangardist și atent elaborat aerodinamic, soluțiilor tehnice avansate implementate (suspensie hidraulică […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PATRU DECENII CU AUTOBIANCHI Y10 65 DE ANI DE LA DEBUTUL LUI FORD TAUNUS 17M P3 În luna august se împlinesc 55 de ani de la debutul modelului de succes Citroen GS care s-a impus rapid în segmentul compact datorită design-ului avangardist și atent elaborat aerodinamic, soluțiilor tehnice avansate implementate (suspensie hidraulică […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PATRU DECENII CU AUTOBIANCHI Y10 65 DE ANI DE LA DEBUTUL LUI FORD TAUNUS 17M P3 În luna august se împlinesc 55 de ani de la debutul modelului de succes Citroen GS care s-a impus rapid în segmentul compact datorită design-ului avangardist și atent elaborat aerodinamic, soluțiilor tehnice avansate implementate (suspensie hidraulică […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PATRU DECENII CU AUTOBIANCHI Y10 65 DE ANI DE LA DEBUTUL LUI FORD TAUNUS 17M P3 În luna august se împlinesc 55 de ani de la debutul modelului de succes Citroen GS care s-a impus rapid în segmentul compact datorită design-ului avangardist și atent elaborat aerodinamic, soluțiilor tehnice avansate implementate (suspensie hidraulică […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PATRU DECENII CU AUTOBIANCHI Y10 65 DE ANI DE LA DEBUTUL LUI FORD TAUNUS 17M P3 În luna august se împlinesc 55 de ani de la debutul modelului de succes Citroen GS care s-a impus rapid în segmentul compact datorită design-ului avangardist și atent elaborat aerodinamic, soluțiilor tehnice avansate implementate (suspensie hidraulică […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PATRU DECENII CU AUTOBIANCHI Y10 65 DE ANI DE LA DEBUTUL LUI FORD TAUNUS 17M P3 În luna august se împlinesc 55 de ani de la debutul modelului de succes Citroen GS care s-a impus rapid în segmentul compact datorită design-ului avangardist și atent elaborat aerodinamic, soluțiilor tehnice avansate implementate (suspensie hidraulică […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PATRU DECENII CU AUTOBIANCHI Y10 65 DE ANI DE LA DEBUTUL LUI FORD TAUNUS 17M P3 În luna august se împlinesc 55 de ani de la debutul modelului de succes Citroen GS care s-a impus rapid în segmentul compact datorită design-ului avangardist și atent elaborat aerodinamic, soluțiilor tehnice avansate implementate (suspensie hidraulică […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PATRU DECENII CU AUTOBIANCHI Y10 65 DE ANI DE LA DEBUTUL LUI FORD TAUNUS 17M P3 În luna august se împlinesc 55 de ani de la debutul modelului de succes Citroen GS care s-a impus rapid în segmentul compact datorită design-ului avangardist și atent elaborat aerodinamic, soluțiilor tehnice avansate implementate (suspensie hidraulică […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PATRU DECENII CU AUTOBIANCHI Y10 65 DE ANI DE LA DEBUTUL LUI FORD TAUNUS 17M P3 În luna august se împlinesc 55 de ani de la debutul modelului de succes Citroen GS care s-a impus rapid în segmentul compact datorită design-ului avangardist și atent elaborat aerodinamic, soluțiilor tehnice avansate implementate (suspensie hidraulică […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PATRU DECENII CU AUTOBIANCHI Y10 65 DE ANI DE LA DEBUTUL LUI FORD TAUNUS 17M P3 În luna august se împlinesc 55 de ani de la debutul modelului de succes Citroen GS care s-a impus rapid în segmentul compact datorită design-ului avangardist și atent elaborat aerodinamic, soluțiilor tehnice avansate implementate (suspensie hidraulică […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PATRU DECENII CU AUTOBIANCHI Y10 65 DE ANI DE LA DEBUTUL LUI FORD TAUNUS 17M P3 În luna august se împlinesc 55 de ani de la debutul modelului de succes Citroen GS care s-a impus rapid în segmentul compact datorită design-ului avangardist și atent elaborat aerodinamic, soluțiilor tehnice avansate implementate (suspensie hidraulică […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PATRU DECENII CU AUTOBIANCHI Y10 65 DE ANI DE LA DEBUTUL LUI FORD TAUNUS 17M P3 În luna august se împlinesc 55 de ani de la debutul modelului de succes Citroen GS care s-a impus rapid în segmentul compact datorită design-ului avangardist și atent elaborat aerodinamic, soluțiilor tehnice avansate implementate (suspensie hidraulică […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PATRU DECENII CU AUTOBIANCHI Y10 65 DE ANI DE LA DEBUTUL LUI FORD TAUNUS 17M P3 În luna august se împlinesc 55 de ani de la debutul modelului de succes Citroen GS care s-a impus rapid în segmentul compact datorită design-ului avangardist și atent elaborat aerodinamic, soluțiilor tehnice avansate implementate (suspensie hidraulică […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PATRU DECENII CU AUTOBIANCHI Y10 65 DE ANI DE LA DEBUTUL LUI FORD TAUNUS 17M P3 În luna august se împlinesc 55 de ani de la debutul modelului de succes Citroen GS care s-a impus rapid în segmentul compact datorită design-ului avangardist și atent elaborat aerodinamic, soluțiilor tehnice avansate implementate (suspensie hidraulică […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PATRU DECENII CU AUTOBIANCHI Y10 65 DE ANI DE LA DEBUTUL LUI FORD TAUNUS 17M P3 În luna august se împlinesc 55 de ani de la debutul modelului de succes Citroen GS care s-a impus rapid în segmentul compact datorită design-ului avangardist și atent elaborat aerodinamic, soluțiilor tehnice avansate implementate (suspensie hidraulică […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PATRU DECENII CU AUTOBIANCHI Y10 65 DE ANI DE LA DEBUTUL LUI FORD TAUNUS 17M P3 În luna august se împlinesc 55 de ani de la debutul modelului de succes Citroen GS care s-a impus rapid în segmentul compact datorită design-ului avangardist și atent elaborat aerodinamic, soluțiilor tehnice avansate implementate (suspensie hidraulică […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PATRU DECENII CU AUTOBIANCHI Y10 65 DE ANI DE LA DEBUTUL LUI FORD TAUNUS 17M P3 În luna august se împlinesc 55 de ani de la debutul modelului de succes Citroen GS care s-a impus rapid în segmentul compact datorită design-ului avangardist și atent elaborat aerodinamic, soluțiilor tehnice avansate implementate (suspensie hidraulică […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PATRU DECENII CU AUTOBIANCHI Y10 65 DE ANI DE LA DEBUTUL LUI FORD TAUNUS 17M P3 În luna august se împlinesc 55 de ani de la debutul modelului de succes Citroen GS care s-a impus rapid în segmentul compact datorită design-ului avangardist și atent elaborat aerodinamic, soluțiilor tehnice avansate implementate (suspensie hidraulică […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PATRU DECENII CU AUTOBIANCHI Y10 65 DE ANI DE LA DEBUTUL LUI FORD TAUNUS 17M P3 În luna august se împlinesc 55 de ani de la debutul modelului de succes Citroen GS care s-a impus rapid în segmentul compact datorită design-ului avangardist și atent elaborat aerodinamic, soluțiilor tehnice avansate implementate (suspensie hidraulică […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PATRU DECENII CU AUTOBIANCHI Y10 65 DE ANI DE LA DEBUTUL LUI FORD TAUNUS 17M P3 În luna august se împlinesc 55 de ani de la debutul modelului de succes Citroen GS care s-a impus rapid în segmentul compact datorită design-ului avangardist și atent elaborat aerodinamic, soluțiilor tehnice avansate implementate (suspensie hidraulică […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PATRU DECENII CU AUTOBIANCHI Y10 65 DE ANI DE LA DEBUTUL LUI FORD TAUNUS 17M P3 În luna august se împlinesc 55 de ani de la debutul modelului de succes Citroen GS care s-a impus rapid în segmentul compact datorită design-ului avangardist și atent elaborat aerodinamic, soluțiilor tehnice avansate implementate (suspensie hidraulică […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PATRU DECENII CU AUTOBIANCHI Y10 65 DE ANI DE LA DEBUTUL LUI FORD TAUNUS 17M P3 În luna august se împlinesc 55 de ani de la debutul modelului de succes Citroen GS care s-a impus rapid în segmentul compact datorită design-ului avangardist și atent elaborat aerodinamic, soluțiilor tehnice avansate implementate (suspensie hidraulică […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PATRU DECENII CU AUTOBIANCHI Y10 65 DE ANI DE LA DEBUTUL LUI FORD TAUNUS 17M P3 În luna august se împlinesc 55 de ani de la debutul modelului de succes Citroen GS care s-a impus rapid în segmentul compact datorită design-ului avangardist și atent elaborat aerodinamic, soluțiilor tehnice avansate implementate (suspensie hidraulică […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PATRU DECENII CU AUTOBIANCHI Y10 65 DE ANI DE LA DEBUTUL LUI FORD TAUNUS 17M P3 În luna august se împlinesc 55 de ani de la debutul modelului de succes Citroen GS care s-a impus rapid în segmentul compact datorită design-ului avangardist și atent elaborat aerodinamic, soluțiilor tehnice avansate implementate (suspensie hidraulică […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PATRU DECENII CU AUTOBIANCHI Y10 65 DE ANI DE LA DEBUTUL LUI FORD TAUNUS 17M P3 În luna august se împlinesc 55 de ani de la debutul modelului de succes Citroen GS care s-a impus rapid în segmentul compact datorită design-ului avangardist și atent elaborat aerodinamic, soluțiilor tehnice avansate implementate (suspensie hidraulică […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PATRU DECENII CU AUTOBIANCHI Y10 65 DE ANI DE LA DEBUTUL LUI FORD TAUNUS 17M P3 În luna august se împlinesc 55 de ani de la debutul modelului de succes Citroen GS care s-a impus rapid în segmentul compact datorită design-ului avangardist și atent elaborat aerodinamic, soluțiilor tehnice avansate implementate (suspensie hidraulică […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PATRU DECENII CU AUTOBIANCHI Y10 65 DE ANI DE LA DEBUTUL LUI FORD TAUNUS 17M P3 În luna august se împlinesc 55 de ani de la debutul modelului de succes Citroen GS care s-a impus rapid în segmentul compact datorită design-ului avangardist și atent elaborat aerodinamic, soluțiilor tehnice avansate implementate (suspensie hidraulică […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PATRU DECENII CU AUTOBIANCHI Y10 65 DE ANI DE LA DEBUTUL LUI FORD TAUNUS 17M P3 În luna august se împlinesc 55 de ani de la debutul modelului de succes Citroen GS care s-a impus rapid în segmentul compact datorită design-ului avangardist și atent elaborat aerodinamic, soluțiilor tehnice avansate implementate (suspensie hidraulică […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PATRU DECENII CU AUTOBIANCHI Y10 65 DE ANI DE LA DEBUTUL LUI FORD TAUNUS 17M P3 În luna august se împlinesc 55 de ani de la debutul modelului de succes Citroen GS care s-a impus rapid în segmentul compact datorită design-ului avangardist și atent elaborat aerodinamic, soluțiilor tehnice avansate implementate (suspensie hidraulică […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PATRU DECENII CU AUTOBIANCHI Y10 65 DE ANI DE LA DEBUTUL LUI FORD TAUNUS 17M P3 În luna august se împlinesc 55 de ani de la debutul modelului de succes Citroen GS care s-a impus rapid în segmentul compact datorită design-ului avangardist și atent elaborat aerodinamic, soluțiilor tehnice avansate implementate (suspensie hidraulică […]
În luna august se împlinesc 55 de ani de la debutul modelului de succes Citroen GS care s-a impus rapid în segmentul compact datorită design-ului avangardist și atent elaborat aerodinamic, soluțiilor tehnice avansate implementate (suspensie hidraulică reglabilă, sistem de frânare cu discuri la ambele punți, caroserie în două volume), habitaclului și portbagajului generos dimensionate, confortului ridicat la rulare, manevrabilității și ținutei de drum sigure. Cu o carieră longevivă de peste 15 ani și cu un total de 2.474.346 exemplare produse, modelul GS/GSA este unul dintre cele mai de succes modele Citroen.
Încă de la începutul anilor ’60, conducerea Citroen luase în considerare un model de clasă compactă care să poată umple eficient golul dintre modelul ID (versiunea economică a DS-ului) și modelele di gamă inferioară. Modelul Ami 6 care a debutat cam în acea perioadă, mai mare și mai confortabil decât spartanul 2CV, dar care utiliza baza sa mecanică, însemna că nu era un adevărat model de gamă compactă. În perioada lansării Ami 6, Flaminio Bertoni a început să lucreze la proiectul C, care la scurt timp după aceea a dat naștere prototipului C60, cu o parte frontală în stil Panhard care prefigura a doua serie a modelului ID/DS și o parte spate al cărei design oglindea fidel pe cel al modelului Ami 6. Pentru model a fost prevăzută o gamă de motoare de la 1,1 la 1,4 litri, și a fost aleasă și suspensia hidropneumatică care avusese deja succes cu modelul superior DS. Proiectul a fost însă abandonat în urma unei evaluări a costurilor de producție, care au fost considerate excesive.
Proiectul F a fost reluat de la zero, inițiat din nou de designerul Flaminio Bertoni, care însă a murit la scurt timp după aceea, lăsându-i locul lui Robert Opron. Printre prioritățile încredințate noului designer s-a numărat și cea de a continua proiectul F. Printre punctele fixe care au rămas neschimbate față de cel precedent s-a numărat dorința de a adopta suspensia hidropneumatică. Au existat mai multe prototipuri, inclusiv unul cu suspensie convențională având bare de torsiune și unul cu motor Wankel cu pistoane rotative. În final, soluția cu suspensie tradițională și motor boxer cu 4 cilindri răcit cu aer a prevalat. Cu toate acestea, Renault a protestat din cauza unor asemănări cu modelul R16, atât în ceea ce privește linia prototipului, cât și în ceea ce privește unele tehnici de construcție, cum ar fi tehnica sudării acoperișului. Pentru a evita unele riscuri, conducerea Citroen a decis să abandoneze proiectul F pe 14 aprilie 1967 și a demarat dezvoltarea proiectului G.
Investițiile enorme realizate între 1961 și primele luni ale anului 1967 au obligat producătorul francez să adopte soluții tehnice pentru proiectul G care fusese deja testate cu succes anterior cu proiectul F. Printre acestea, unul dintre punctele cheie a fost motorul boxer cu 4 cilindri răcit cu aer. Testele mecanice au fost efectuate folosind caroseria unui Ami 6 Break pentru a camufla mecanica pentru viitorul model. Pentru a obține o fluiditate mai mare, fără vibrațiile tipice motoarelor boxer ale vremii, unele caracteristici ale motorului în sine au fost optimizate, dar acest lucru a avut consecințe negative asupra consumului de combustibil. Pentru a limita acest fenomen, s-a decis, prin urmare, optimizarea aerodinamicii caroseriei, obținându-se în cele din urmă o caroserie foarte aerodinamică, mai ales după standardele vremii, o linie caracterizată de un coeficient aerodinamic CX de 0,31. În faza de proiectare, modelul compact Citroen a beneficiat și de ajutorul computerului, la acea vreme un instrument foarte futurist și folosit doar în foarte puține domenii.
Citroen-ul GS (Grand Serie) a debutat pe 24 august 1970, ca un model de dimensiuni compacte, încadrându-se în gama producătorului francez între Ami 8, care înlocuise între timp Ami 6 și ID/DS în timp ce producția a început la uzina din Rennes, din nordul Franței. Liniile extrem de aerodinamice au fost proiectate de Robert Opron, care s-a inspirat și dintr-un prototip creat de carosierul Pininfarina, care a fost solicitat în 1967 de grupul auto britanic BMC să proiecteze o caroserie aerodinamică pentru noul său model din clasa medie. Prototipul, respins de BMC, au influențat direcția stilistică pe care Opron a urmat să o aplice pentru noul model compact Citroen. Rezultatul a fost o caroserie joasă, foarte aerodinamică, cu un concept în două volume, dar fără hayon, deoarece această soluție a fost puternic contestată de președintele Citroen de atunci, Pierre Bercot.
Partea frontală era caracterizată de grupuri optice de mari dimensiuni, de formă neregulată, la baza cărora se aflau luminile de poziție și semnalizatoarele de direcție. Grupurile optice erau ușor proeminente în partea superioară, astfel încât capota avea două evazări în partea din față, acoperind grupurile optice în sine. O grilă trapezoidală generos dimensionată de tip fagure, domina partea central a părții frontale.
Partea laterală, deși în mare similară cu cea a modelelor Ami 6, ID și DS, cu arcadele roților față curbate, contrastând cu arcadele roților spate parțial carenate, diferea prin prezența unei „trepte” la arcada roții spate. Designul geamurilor laterale era, de asemenea, distinctiv, cu un număr de trei, cel din spate fiind triunghiular, având în vedere profilul acoperișului. Potbagajul era de formă trunchiată și dispunea de blocuri optice trapezoidale verticale și o lunetă mare, care oferea o bună vizibilitate. În schimb, lipsa unui hayon, îi diminua caracterul practic.
Planșa de bord era, de asemenea, în stilul modelelor Citroen de după război, evident modernizat cu un volan cu un singur braț, o comandă pentru frâna de mână poziționată în planșa de bord și un vitezometru amplasat într-o fereastră rotundă, în spatele căreia un tambur rotativ afișa vitezele atinse. Tabloul de bord avea, de asemenea, un turometru cu un design distinctiv de bumerang.
Conceput după soluția constructivă “totul în față” cu motorul poziționat frontal longitudinal și tracțiunea pe roțile din față și având o structură monococă, modelul Citroen GS beneficia de soluții tehnice avansate. Astfel, suspensia era independentă pe ambele punți prevăzută cu brațe triunghiulare și cu sistem hidropneumatic ca la modelul DS. Sistemul se baza pe un circuit hidraulic comun cu sistemul de frânare și transmisia, la capătul căruia se aflau patru sfere (una pe roată) umplute pe jumătate cu fluid hidraulic (LHM) și pe jumătate cu benzină. Circuitul era presurizat de o pompă conectată la motor, iar prin variația debitului, suspensia putea fi întărită sau înmuiată, ridicând sau coborând automobilul. Datorită acestor caracteristici, GS se putea deplasa și pe trei roți. Sistemul de frânare era servoasistat fiind compus din patru discuri, cele din față fiind de tip in board și prevăzut cu dublu circuit. Sistemul de direcție era de tipul cu cremalieră.
La debutul său pe piață, Citroen-ul GS era propus cu un motor boxer răcit cu aer cu 4 cilindri orizontali având o cilindree de 1.015 cmc. Această cilindree a fost setată special pentru a menține puterea mașinii (în scopuri fiscale în Franța) sub 6 CP. Acest motor, dezvoltat în colaborare cu Panhard deținută pe atunci de Citroen, atingea o putere maximă de 55,5 CP DIN și era cuplat la o transmisie manuală cu 4 trepte, complet sincronizată, care era interfațată cu motorul prin intermediul unui ambreiaj uscat cu o singură placă. Distribuția era cu un arbore cu came în chiulasă iar alimentarea era cu un carburator dublu corp Solex.
Dimensiunile caroseriei (Lxlxh: 4,120 x 1,600 x 1,350 m, ampatament 2,550 m) care erau ușor peste media clasei compacte europene aduceau un mare avantaj în privința spațiului interior și portbagajului (450 dmc) care erau ușor superioare ca dimensiuni în comparație cu cele ale pricipalelor modelele concurente: Alfa Romeo Alfasud, Austin 1100, Peugeot 304 și Simca 1100. Citroen-ul GS era disponibil în varianta de caroserie berlină cu 4 uși și cu două niveluri de echipare: Confort și Club. Echiparea Club includea faruri cu iod, iluminare reglabilă pentru instrumentarul de bord, ceas, turometru, scaune față complet rabatabile și două lumini de mers înapoi. Modelul compact francez a fost bine primit atât de presa de specialitate cât și de public, aceștia apreciind design-ul avangardist și atent elaborat aerodinamic, soluțiile tehnice avansate implementate, habitaclul și portbagajul generos dimensionate, confortul ridicat la rulare, manevrabilitatea și ținuta de drum sigură. Grație acestor calități, Citroen-ul GS obține la sfârșitul anului 1970 titlul Car of the Year 1971 în Europa.
La ediția din 1971 a Salonului Auto de la Geneva, a fost prezentată versiunea GS Convertisseur, echipată cu o transmisie semi automată cu 3 trepte. Sistemul de degivrare a lunetei, anterior opțional, era acum standard pe întreaga gamă. În luna iulie al aceluiași an, debutau varinatele de caroserie break cu 5 uși și utilitară cu 3 uși dezvoltată pe aceeași variantă break.
În vara anului 1972, a fost introdus un nou motor, cu o cilindree de 1.222 cmc și o putere de 60 CP. Era disponibil fie cu o transmisie manuală cu 4 trepte fie cu o transmisie semi automată cu 3 trepte pentru versiunea Convertisseur, deși motorul anterior a rămas în gamă. Singura modificare adusă motorului de 1 litru a fost eliminarea nivelului de echipare Club și opțiunea unei transmisii semi automate. În aceeași perioadă, au fost aduse unele îmbunătățiri la interior (noi materiale pentru planșa de bord, izolație fonică îmbunătățită, scrumiere reproiectate).
În cursul anului 1973, a fost lansată versiunea mai luxoasă GS Birotor, propulsată de o unitate Wankel cu pistoane rotative. Motorul era format din două rotoare de 995 cmc pentru un total de 1.990 cmc capabile să furnizeze 107 CP. La interior se evidenția prin tabloul de bord cu instrumente de formă circulară, scaunele față revizuite, consola centrală, finisările de calitate superioară și dotările suplimentare (tetiere față integrate, tapițerie velur, radio). Criza petrolului din noiembrie1973 (Birotor consuma 12,8 litri /100 km) și problemele de etanșare a rotoarelor au limitat producția la 847 unități. În aceeași perioadă, GS Confort cu motor de 1 litru a primit același echipament ca și Confort cu motor de 1,2 litri.
Mai potrivit pentru vremurile economice dificile din acea perioadă a fost versiunea GS Special (doar berlină) introdusă la începutul anului 1974 și disponibilă cu ambele motoare, dar cu un nivel de echipare simplificat. Această versiune s-a poziționat la baza gamei, înlocuind GS Confort 1.0 și 1.2. Tot în anul 1974, și-a făcut debutul un nou nivel de echipare, numit Pallas și disponibil doar pentru varianta berlină având motor de 1,2 litri. Acesta prezenta finisaje mai luxoase și dotări suplimentare (vopsea metalizată, radio, protecții laterale). Concomitent cu Pallas, au debutat versiunile mai sportive GS X și GS X2. Prima era propulsată de unitatea de 1.015 cmc iar a doua de unitatea de 1.222 cmc dar cu o putere crescută de la 60 la 64 CP. La exterior, versiunile se deosebeau prin jantele cu design simplificat și proiectoarele de ceață iar la interior prin tabloul de bord similar cu cel al versiunii GS Birotor.
În 1975, noile reglementări antipoluare au impus o revizuire a motoarelor, care au suferit o ușoară reducere a puterii, cu aproximativ un cal putere mai puțin pentru fiecare motor. În același an, versiunea Convertisseur și-a schimbat codul de identificare în C-Matic, în timp ce versiunile utilitară Van și GS Special cu motor de 1,2 litri au fost eliminate din gamă. În același timp au fost introduse noi centuri de siguranță, iar lista de opțiuni a fost extinsă odată cu apariția trapei cu acționare manuală și vopselei metalizate, disponibile contra cost.
În iulie 1976, o restilizare exterioară (grilă diferită, blocuri optice reproiectate, bandă cromată nouă pe capacul portbagajului) și una interioară (planșă de bord revizuită, instrumentar de bord tradițional fără vitezometru cu tambur, materiale noi) a inclus întreaga gamă, cu excepția versiunii de bază Special care a rămas neschimbaă. După aproape un an de absență, versiunea utilitară a revenit în gamă, de data aceasta fiind numită GS Entreprise.
Luna iulie din anul 1977, a adus o reorganizare a gamei. Motorul de 1.015 cmc a cedat locul noului motor de 1.129 cmc care producea 56 CP (GS Special și GS X) și care s-a aflat din 1982 în dotarea Oltcit-ului Club (Citroen Axel / Axel 11R), în timp ce versiunile X și X2 dispuneau la exterior de bare de protecție negre, un eleron spate din cauciuc și proiectoare de ceață iar la interior de scaune față cu tetiere integrate. În cazul versiunilor Club și Pallas, bancheta spate era rabatabilă. Pe întreaga gamă, restilizarea era recunoscută la exterior prin blocurile optice spate cu grafică nou concepută și o bandă transversală deasupra lor. Varianta Break a rămas disponibilă în versiunile Confort (1.129 cmc) și Club (1.222 cmc).
GS Basalte reprezenta o versiune specială în ediție limitată care a fost lansată în aprilie 1978 și era propusă doar cu caroserie berlină și în combinație cu motorul de 1,2 litri. Această versiune era caracterizată printr-o echipare mai luxoasă (tapițerie din velur, ștergătoare la faruri, proiectoare ceață, banchetă spate rabatabilă) bazată pe echiparea Pallas, și prin livrea neagră în două tonuri cu dungi roșii longitudinale pe laterale. În iulie același an, versiunea GS X2 a fost înlocuită cu GS X3, odată cu lansarea noului motor de 1.299 cmc, similar cu cele anterioare din punct de vedere al arhitecturii și al sistemului de răcire. Acest motor, cu o putere de 65 CP și aprindere tranzistorizată a plasat GS X3 în vârful gamei și a echipat inclusiv Citroen-ul Axel 12 TRS începând din 1984. GS X3 era dotat cu discuri față ventilate. Tot începând cu 1978, GS a început să fie produs și în fabrica din Vigo, în Spania.
În aprilie 1979, o nouă restilizare a dat naștere modelului Citroen GSA. La exterior, inovațiile principale au fost adoptarea unui hayon, a barelor de protecție din material plastic cu cea din față dotată cu spoiler, a profilelor laterale din cauciuc, a noilor blocuri optice spate și a unei grile cu design nou. Interiorul a fost, de asemenea, complet reproiectat cu planșa de bord și scaunele de concepție nouă. Vitezometrul original cu tambur rotativ a revenit și era amplasat într-un tablou de bord complet reproiectat. De asemenea, demnă de remarcat a fost introducerea sateliților PRN, doi cilindri atașați pe fiecare parte a volanului care grupau comenzile secundare ale automobilului (ștergătoare de parbriz, semnalizatoare de direcție, lumini, claxon etc.). Inaugurat pe modelul emblematic CX, dispozitivul PRN fusese până atunci montat într-o singură piesă, atașat doar pe o parte a volanului, iar acum în premieră cei doi sateliți au fost montați pe GSA și s-au aflat inclusiv în dotarea modelelor Axel (Oltcit Special/Club), BX și CX. În același timp au fost introduse noi dotări standard precum oglinda retrovizoare exterioară cu reglaj din interior, ștergătorul pentru lunetă sau centurile de siguranță spate.
Au existat și unele modificări din punct de vedere mechanic. Astfel, întreaga gamă a fost echipată cu un singur motor, motorul de 1,3 litri de 65 CP, care până atunci fusese montat doar pe GS X3 cu excepția versiunii Special care a rămas încă echipată cu motorul de 1,1 litri. Suspensia hidropneumatică a fost, de asemenea, recalibrata, echipată cu bare stabilizatoare cu diametru mai mare. Au existat trei niveluri de echipare: Club (disponibil și cu caroserie Break), Pallas și X3. Acesta din urmă a fost singurul disponibil cu o transmisie manuală cu 5 trepte, în timp ce, celelalte versiuni au păstrat cutia de viteze cu 4 trepte. În schimb, versiunea Pallas putea fi comandat optional cu o cutie manuală cu 5 trepte sau cu o transmisie semi automată cu 3 trepte.
În iulie 1980, versiunea Spacial a fost înlocuită cu GSA Special, care venea standard cu o cutie având 4 trepte, dar putea fi comandată cu una cu 5 trepte, cu excepția variantelor Break și utilitară numită Entreprise. În 1981, gama modelului a fost actualizată odată cu apariția unei noi versiuni de bază, numită simplu GSA, echipată cu motorul instalat anterior pe GSA Special. Acesta din urmă a beneficiat de motorul de 1,3 litri, mai puternic, de 65 CP, utilizat la celelalte versiuni. Acest motor a fost revizuit în același timp și a suferit modificări ample pentru a îmbunătăți eficiența și a reduce consumul de combustibil, fără a compromite performanța. Această nouă versiune a motorului de 1,3 litri răcit cu aer a fost numită ECO.
Odată cu debutul modelului BX în septembrie 1982 destinat să înlocuiască modelul GSA câțiva ani mai târziu, în iulie același an, gama modelului a fost înnoită cu versiunea X1 care succedea versiunea Club. Versiunea era o combinație între versiunea anterioară, păstrându-și finisajele interioare și adoptând stilul exterior de la GSA X3 iar versiunea Club a rămas doar în configurația Break.
Începând cu 1983, motorul de 1,1 litri și transmisia semi automată au fost eliminate din gamă. De atunci, gama a început să devină din ce în ce mai redusă, până în 1985, când doar versiunile Special și Pallas au rămas pe lista de prețuri și doar cu caroserii berlină sau utilitară. La începutul anului 1986, producția modelului GSA a fost sistată după un mare succes comercial cu un total de 2.474.346 exemplare incluzând doar pe cele destinate pieței europene.
Foto: Citroen; Arhivă; Car Design Archives
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul Auto Retro Passion pentru mai multe informații AICI
Site-ul nostru folosește cookies pentru a asigura utilizatorii de o experiență cât mai bună. Dând click pe OK, confirmați că sunteți de acord cu Termenii și condițiile.OkPolitica De ConfidentialitatePolitica Cookies
GDPR
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.