TOP 10 CELE MAI SCUMPE AUTOMOBILE DIN 2020

8 ianuarie 2021
Comments off
995 Vizualizari
Previous Image
Next Image

info heading

info content


 

Cele mai scumpe cinci automobile vândute în cadrul unor licitații publice în cursul anului 2020, aparțin în premieră prestigiosului brand Bugatti și sunt toate modele clasice interbelice, inclusiv noul deținător al recordului, un exemplar exclusiv al modelului Type 59 Sports din anul 1934.

Clasamentul celor mai scumpe zece automobile vândute la licitațiile publice în anul 2020 este dominat pe primele cinci locuri de cinci modele Bugatti clasice. Un nou record de marcă a fost stabilit când un Bugatti Type 59 Sports construit în 1934 s-a vândut pentru suma de 12.681.550 de dolari, în timp ce un Bugatti Type 57S Atalante din 1937 a fost doar al treilea automobil Bugatti care s-a vândut cu peste 10 milioane de dolari. Clasamentul include în plus un exemplar Bugatti Type 55 Super Sport Roadster realizat în 1932 dotat cu caroserie din fabrică, un Bugatti Type 55 din 1932 care a fost dezvoltat special pentru cursa de la Le Mans și un Bugatti Type 35C construit în 1928. În schimb, cel mai scump lot din anul 2020 a fost compus din trei modele de tip concept car Alfa Romeo din anii ’50 vândute ca un singur lot pentru 15 milioane de dolari. Singurul Ferrari dintre primele zece cele mai scumpe automobile din 2020 este un exemplar din modelul 550 GT1 Prodrive fabricat în 2001, care este totodată cel mai scump automobil vândut vreodată într-o licitație exclusiv online.

Pe prima poziție al acestui clasament s-a poziționat un exemplar din modelul Type 59 Sports fabricat în 1934 și care reprezintă un nou record pentru marca Bugatti. Recordul a fost stabilit atunci când acest exemplar care a avut ca proprietar pe Regele Leopold al Belgiei și estimat inițial cu 10.000.000 de lire sterline, s-a vândut pentru 12.681.550 de dolari (9.535.000 de lire sterline) fiind totodată și cel mai scump automobil din cadrul licitației Gooding London 2020. Acesta fost doar al doilea Bugatti care s-a vândut vreodată cu peste 10 milioane de dolari (nominal) la o licitație publică.

Bugatti-ul Type 59 Sports din 1934 a făcut parte inițial din echipa Bugatti Works Grand Prix și a obținut o victorie absolută în Grand Prix-ul Belgiei la Spa, precum și un loc 3 la Grand Prix-ul de la Monaco. Ulterior, acest exemplar a fost supus unor îmbunătățiri de către tehnicienii Bugatti pentru participarea și la alte evenimente cu automobile de competiție. Pe acest model de Bugatti au concurat unele dintre cele mai faimoase și mai cunoscute nume ale epocii din rândul piloților, precum: Robert Benoist, Louis Chiron, René Dreyfus, Piero Taruffi, Achille Varzi și Jean-Pierre Wimille. Acest exemplar fost achiziționat de către regele Leopold al Belgiei în anul 1937 și se află în stare originală nerestaurată.

Cele mai scumpe 10 automobile ale anului 2019

Un rar și extrem de dezirabil, Bugatti Type 57S Atalante fabricat în 1937 a ocupat locul doi în acest clasament și a fost achiziționat contra sumei de 10.447.150 dolari cu ocazia licitației Gooding London 2020. Acesta este cel de-al treilea Bugatti care a fost vândut cu peste 10 milioane de dolari în cadrul unei licitații oficiale și în același timp a stabilit un nou record pentru acest model Type 57.

Acest exemplar de Bugatti Type 57S Atalante din 1937 a fost comandat de celebrul pilot britanic de curse și totodată pasionat al brandului Bugatti, Earl Howe. Merită menționat faptul că, exemplarul de față este unul dintre cele 17 dotate cu senzaționala caroserie Atalante creată de celebrul Jean Bugatti.

Rezultatul de top la licitația de automobile clasice Bonhams Amelia Island 2020, a fost stabilit de un magnific Bugatti Type 55 Super Sport Roadster din 1932 care ocupă locul al treilea în acest Top 10. Pentru acest exemplar dotat cu o caroserie proiectată de Jean Bugatti, noul proprietar a plătit suma de 7.100.000 de dolari. Constructorul Bugatti a produs doar 38 de exemplare din modelul Type 55 Super Sport și doar un număr de 11 din cele 14 unități echipate cu caroserie roadster dezvoltată de Jean Bugatti, au supraviețuit până în prezent.

Primul proprietar al acestui exemplar a fost Victor Rothchild, devenit ulterior al treilea baron Rothschild. Acest Bugatti a fost apoi achiziționat în anul 1985 de către Dean S. Edmonds Jr. din Amelia Island contra sumei de 440.000 de lire sterline, pe atunci cea mai scumpă mașină vândută vreodată în Marea Britanie. Sub proprietatea sa, Bugatti a fost restaurat și a câștigat primul loc la categoria sa în cadrul concursului de eleganță de la Pebble Beach din anul 1993.

Locul patru în acest Top 10 a fost ocupat de un Bugatti Type 35C Grand Prix construit în 1928 care a fost vândut contra sumei de 5.233.550 $ în cadrul licitației Gooding London 2020 și care a stabilit un nou record pentru modelul Type 35. Având șasiul cu numărul 4871, exemplarul a fost construit complet cu o caroserie originală Bugatti pentru a concura în celebra cursă Targa Florio din anul 1928.

Pe acest exemplar a concurat chiar primul său proprietar privat, Jannine Jennky care a obținut o victorie chiar în cursa inaugurală Coupe de Bourgogne iar ulterior, acest Type 35C a participat la evenimentele de tip Grand Prix din toată Europa. De-al lungul istoriei sale, acest exemplar aflat în stare originală a avut doar patru proprietari începând din anul 1932.

Pe poziția a cincea din acest clasament s-a poziționat un exclusiv Bugatti Type 55 model 1932 care a stabilit cel mai mare rezultat din cadrul licitației de automobile clasice Bonhams Paris 2020 cu suma de 4.600.000 euro (echivalentul a 5.070.000 dolari). Având numărul de șasiu 55221, acest exemplar a fost, de asemenea, cel mai scump automobil vândut de la toate licitațiile organizate la Salonul Rétromobile Paris 2020.

Bugatti-ul Type 55 din 1932 a fost inițial o variantă de competiții din fabrică și care a concurat la celebra cursă de 24 de ore de la Le Mans din 1932 cu Louis Chiron și contele Guy Bouriat-Quintart în calitate de copilot. Proprietarul ulterior al automobilului a înlocuit caroseria din fabrică cu o caroserie cu două locuri exclusivă realizată de Figoni. Bugatti-ul a păstrat această caroserie și a fost vândut de șase ori pe parcursul a șase decenii în cadrul aceleiași familii.

Un galonat Ferrari 550 GT1 Prodrive 2001 a ocupat locul șase în acest clasament și a obținut rezultatul de top la licitația de automobile clasice RM Sotheby’s Shift / Monterey 2020 fiind în același timp cel mai scump automobil vândut la toate licitațiile Monterey Car Week 2020 (online) pentru suma de 4.290.000 dolari. Acest lucru a stabilit, de asemenea, un nou record mondial pentru cel mai scump automobil vândut vreodată în cadrul unei licitații online.

Ferrari 550 GT1 Prodrive din 2001 a fost al doilea dintre cele 12 exemplare fabricate de Prodrive pentru Care Racing Development. Exemplarul de față a făcut parte din echipa BMS Scuderia Italia și a acumulat 14 victorii în categoria sa. A obținut victoria pe clasă în cursa de 24 Ore de la Spa în 2003 dar cele mai importante rezultate obținute rămân victoria în cursa de 24 Ore de la Spa din 2004 și Campionatul FIA GT 2004. Acest Ferrari păstrează încă motorul cu care a câștigat cursa de la Spa din 2004.

Pe locul șapte în acest Top 10 găsim poziționat un rar Lamborghini Miura P400 SV Speciale din 1971 care a stabilit un nou record de model când a fost vândut cu suma de 4.265.310 USD în cadrul licitației Gooding London 2020. Prețul plătit a fost aproape dublu comparativ cu cele anterioare plătite pentru un model Miura.

Acest exemplar reprezintă unul dintre cele 150 de exemplare construite ale versiunii P400 SV și a fost comandat special pentru industriașul francez Jacques Dembiermont, cu cerințe mecanice specifice pentru motorul său cum ar fi lubrifierea experimentală a carterului uscat precum și un diferențial ZF cu alunecare limitată.

Top 10 cele mai scumpe automobile în 2018

Locul opt în acest clasament a fost ocupat de un rarisim Aston Martin DB3S/ 102 din 1955 pentru care noul proprietar a achitat suma de 4.004.630 USD cu ocazia licitației Gooding Passion of a Lifetime London 2020. Automobilul britanic a fost comandat de nou de către Kangaroo Stable, o echipă de competiții australiană condusă de David McKay și Tony Gaze.

În calitate de mașină principală a echipei și având numărul de șasiul 102, exemplarul a concurat în întreaga lume la diferite competiții până în anul 1960 și a stabilit un nou record de viteză australian în anul 1957, cu o medie de 143.19 mile/h.

Un extrem de rar Shelby GTR350R Competition din 1965 având șasiul cu numărul 5R002 și cunoscut ca „Flying Mustang”, a ocupat poziția nouă în acest Top 10 și a devenit cel mai scump model Mustang din toate timpurile, cu suma de 3.850.000 de dolari licitată la Mecum Indianapolis 2020. A fost pentru a doua oară în 2020 când titlul de „cel mai scump Mustang” a fost revendicat de un automobil vândut la o licitație Mecum, un lucru rar pentru un exemplar de competiție care a depățit suma mult mai celebrului Mustang Fastback din 1968 condus de Steve McQueen în filmul Lt. Bullitt.

Acest Mustang a fost primul dintre cele 36 unități de competiție GT350R construite și a fost pilotat de legendarul Ken Miles la Green Valley Raceway pe 14 februarie 1965 fiind pentru prima dată când un Shelby Mustang a concurat într-un eveniment competițional oficial. În același timp a fost primul Shelby Mustang care a concurat și a câștigat și este considerat cel mai victorios Mustang din toate timpurile.

Legendarul Ford Mustang GT Fastback „Bullitt” din 1968 s-a poziționat pe locul al zecelea în acest clasament stabilind un nou record pentru modelul Mustang când s-a vândut cu prețul de 3.740.000 dolari în cadrul licitației Mecum Kissimmee 2020. Acest rezultat obținut de aproximativ 3.7 milioane de dolari mai mare decât cel de la Hagerty pentru un exemplar similar în stare excelentă, se datorează în primul rând utilizării de către actorul Steve McQueen în filmul „Lt. Bullitt” din anul 1968.

După producția filmului, acest Mustang GT Fastback a fost vândut ca orice automobil obișnuit iar din 1974 s-a aflat în posesia familiei Kieran. Mustang-ul a fost folosit ca daily driver până în anul 1980 când familia a hotărât să îl păstreze în starea sa inițială, are aproximativ 65.000 de mile parcurse și, deși rulează bine, are numeroase semene de rugină.

Cel mai scump lot de automobile vândute la licitație din 2020 a fost compus din trei concept car-uri Alfa Romeo Berlina Aerodinamica Tecnica (BAT) – BAT5 din 1953, BAT7 din 1954 și BAT9 din 1955 – care s-au vândut ca un singur lot pentru suma de 14.840.000 dolari prin intermediul casei de licitații RM Sotheby’s la Sotheby’s Contemporary Art Evening Auction în New York 2020. Aceste trei studii aerodinamice spectaculoase au fost realizate de carosierul Bertone pe o bază mecanică a modelului Alfa Romeo 1900 și nu au fost prezentate niciodată împreună în perioada respectivă. Vânzătorul a achiziționat cele trei concepte individual iar prima dată când au fost expuse împreună a fost la ediția din 1989 a concursului de eleganță de la Pebble Beach.

 Clasament:  

  1. Bugatti Type 59 Sports, 1934 – 681.550 $; Gooding – London.
  2. Bugatti Type 57S Atalante, 1937 – 447.150 $; Gooding – London.
  3. Bugatti Type 55 Super Sport Roadster, 1932 – 9.905.000 $; Bonhams – Amelia Island.
  4. Bugatti Type 35C Grand Prix, 1928 – 233.550 $; Gooding – London.
  5. Bugatti Type 55, 1932 – 5.061.380 $; Bonhams – Paris.
  6. Ferrari 550GT1 Prodrive 2001 – 4.290.000 $; RM Sotheby’s – Monterey.
  7. Lamborghini Miura P400 SV Speciale, 1971 – 265.310 $; Gooding – London.
  8. Aston Martin DB3S, 1955 – 004.630 $; Gooding – London.
  9. Shelby GTR350R Competition, 1965 – 850.000 $; Mecum – Indianapolis.
  10. Ford Mustang GT Fastback „Bullitt”, 1968– 740.000 $; Mecum – Indianapolis.

Text: Auto Retro Passion

Foto: Case de licitații

 

Comments are closed.

August 05, 2021