-
40 DE ANI DE LA PRIMUL MODEL COMPACT FORD CU TRACTIUNE FATA
https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2021/01/40-DE-ANI-DE-LA-PRIMUL-MODEL-COMPACT-FORD-CU-TRACTIUNE-FATA.jpg
Lansată la comercializare în urmă cu 40 de ani, cea de-a treia generație a modelului compact Escort, a fost primul model compact Ford cu tracțiune față și primul conceput ca un automobil mondial care putea fi produs și comercializat pe mai multe continente. De la debut, Escort MK III s-a impus repede pe piață iar mulțumită numeroaselor sale calități la finalul anului 1980, obține titlul de Mașina Anului 1981 în Europa. În cariera sa longevivă de 10 ani, modelul a înregistrat un mare succes cu cele peste 3.5 milioane exemplare comercializate doar în Europa. Cunoscută sub codificarea Erika, cea […]
-
Ford Escort 1.1 Base 5 doors & 1.6 Ghia 3 doors 1980
https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2021/01/Ford-Escort-1.1-Base-5-doors-1.6-Ghia-3-doors-1980.jpg
Lansată la comercializare în urmă cu 40 de ani, cea de-a treia generație a modelului compact Escort, a fost primul model compact Ford cu tracțiune față și primul conceput ca un automobil mondial care putea fi produs și comercializat pe mai multe continente. De la debut, Escort MK III s-a impus repede pe piață iar mulțumită numeroaselor sale calități la finalul anului 1980, obține titlul de Mașina Anului 1981 în Europa. În cariera sa longevivă de 10 ani, modelul a înregistrat un mare succes cu cele peste 3.5 milioane exemplare comercializate doar în Europa. Cunoscută sub codificarea Erika, cea […]
-
Ford Escort XR3 & 1.3L 3 doors 1980
https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2021/01/Ford-Escort-XR3-1.3L-3-doors-1980.jpg
Lansată la comercializare în urmă cu 40 de ani, cea de-a treia generație a modelului compact Escort, a fost primul model compact Ford cu tracțiune față și primul conceput ca un automobil mondial care putea fi produs și comercializat pe mai multe continente. De la debut, Escort MK III s-a impus repede pe piață iar mulțumită numeroaselor sale calități la finalul anului 1980, obține titlul de Mașina Anului 1981 în Europa. În cariera sa longevivă de 10 ani, modelul a înregistrat un mare succes cu cele peste 3.5 milioane exemplare comercializate doar în Europa. Cunoscută sub codificarea Erika, cea […]
-
Ford Escort 1.1 Base 3 doors 1980
https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2021/01/Ford-Escort-1.1-Base-3-doors-1980.jpg
Lansată la comercializare în urmă cu 40 de ani, cea de-a treia generație a modelului compact Escort, a fost primul model compact Ford cu tracțiune față și primul conceput ca un automobil mondial care putea fi produs și comercializat pe mai multe continente. De la debut, Escort MK III s-a impus repede pe piață iar mulțumită numeroaselor sale calități la finalul anului 1980, obține titlul de Mașina Anului 1981 în Europa. În cariera sa longevivă de 10 ani, modelul a înregistrat un mare succes cu cele peste 3.5 milioane exemplare comercializate doar în Europa. Cunoscută sub codificarea Erika, cea […]
-
Ford Escort 1.3 L 5 doors 1981
https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2021/01/Ford-Escort-1.3-L-5-doors-1981.jpg
Lansată la comercializare în urmă cu 40 de ani, cea de-a treia generație a modelului compact Escort, a fost primul model compact Ford cu tracțiune față și primul conceput ca un automobil mondial care putea fi produs și comercializat pe mai multe continente. De la debut, Escort MK III s-a impus repede pe piață iar mulțumită numeroaselor sale calități la finalul anului 1980, obține titlul de Mașina Anului 1981 în Europa. În cariera sa longevivă de 10 ani, modelul a înregistrat un mare succes cu cele peste 3.5 milioane exemplare comercializate doar în Europa. Cunoscută sub codificarea Erika, cea […]
-
Ford Escort 1.3 Ghia 5 doors 1981
https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2021/01/Ford-Escort-1.3-Ghia-5-doors-1981.jpg
Lansată la comercializare în urmă cu 40 de ani, cea de-a treia generație a modelului compact Escort, a fost primul model compact Ford cu tracțiune față și primul conceput ca un automobil mondial care putea fi produs și comercializat pe mai multe continente. De la debut, Escort MK III s-a impus repede pe piață iar mulțumită numeroaselor sale calități la finalul anului 1980, obține titlul de Mașina Anului 1981 în Europa. În cariera sa longevivă de 10 ani, modelul a înregistrat un mare succes cu cele peste 3.5 milioane exemplare comercializate doar în Europa. Cunoscută sub codificarea Erika, cea […]
-
Ford Escort 1.6 Ghia 3 doors 1981
https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2021/01/Ford-Escort-1.6-Ghia-3-doors-1981.jpg
Lansată la comercializare în urmă cu 40 de ani, cea de-a treia generație a modelului compact Escort, a fost primul model compact Ford cu tracțiune față și primul conceput ca un automobil mondial care putea fi produs și comercializat pe mai multe continente. De la debut, Escort MK III s-a impus repede pe piață iar mulțumită numeroaselor sale calități la finalul anului 1980, obține titlul de Mașina Anului 1981 în Europa. În cariera sa longevivă de 10 ani, modelul a înregistrat un mare succes cu cele peste 3.5 milioane exemplare comercializate doar în Europa. Cunoscută sub codificarea Erika, cea […]
-
Ford Escort XR3 1981
https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2021/01/Ford-Escort-XR3-1981.jpg
Lansată la comercializare în urmă cu 40 de ani, cea de-a treia generație a modelului compact Escort, a fost primul model compact Ford cu tracțiune față și primul conceput ca un automobil mondial care putea fi produs și comercializat pe mai multe continente. De la debut, Escort MK III s-a impus repede pe piață iar mulțumită numeroaselor sale calități la finalul anului 1980, obține titlul de Mașina Anului 1981 în Europa. În cariera sa longevivă de 10 ani, modelul a înregistrat un mare succes cu cele peste 3.5 milioane exemplare comercializate doar în Europa. Cunoscută sub codificarea Erika, cea […]
-
Ford Escort 1.3 L Turnier 1981
https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2021/01/Ford-Escort-1.3-L-Turnier-1981.jpg
Lansată la comercializare în urmă cu 40 de ani, cea de-a treia generație a modelului compact Escort, a fost primul model compact Ford cu tracțiune față și primul conceput ca un automobil mondial care putea fi produs și comercializat pe mai multe continente. De la debut, Escort MK III s-a impus repede pe piață iar mulțumită numeroaselor sale calități la finalul anului 1980, obține titlul de Mașina Anului 1981 în Europa. În cariera sa longevivă de 10 ani, modelul a înregistrat un mare succes cu cele peste 3.5 milioane exemplare comercializate doar în Europa. Cunoscută sub codificarea Erika, cea […]
-
Ford Escort Express 1981
https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2021/01/Ford-Escort-Express-1981.jpg
Lansată la comercializare în urmă cu 40 de ani, cea de-a treia generație a modelului compact Escort, a fost primul model compact Ford cu tracțiune față și primul conceput ca un automobil mondial care putea fi produs și comercializat pe mai multe continente. De la debut, Escort MK III s-a impus repede pe piață iar mulțumită numeroaselor sale calități la finalul anului 1980, obține titlul de Mașina Anului 1981 în Europa. În cariera sa longevivă de 10 ani, modelul a înregistrat un mare succes cu cele peste 3.5 milioane exemplare comercializate doar în Europa. Cunoscută sub codificarea Erika, cea […]
-
Ford Escort RS 1600i 1982
https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2021/01/Ford-Escort-RS-1600i-1982.jpg
Lansată la comercializare în urmă cu 40 de ani, cea de-a treia generație a modelului compact Escort, a fost primul model compact Ford cu tracțiune față și primul conceput ca un automobil mondial care putea fi produs și comercializat pe mai multe continente. De la debut, Escort MK III s-a impus repede pe piață iar mulțumită numeroaselor sale calități la finalul anului 1980, obține titlul de Mașina Anului 1981 în Europa. În cariera sa longevivă de 10 ani, modelul a înregistrat un mare succes cu cele peste 3.5 milioane exemplare comercializate doar în Europa. Cunoscută sub codificarea Erika, cea […]
-
Ford Escort RS 1600i 1982
https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2021/01/Ford-Escort-RS-1600i-1982-2.jpg
Lansată la comercializare în urmă cu 40 de ani, cea de-a treia generație a modelului compact Escort, a fost primul model compact Ford cu tracțiune față și primul conceput ca un automobil mondial care putea fi produs și comercializat pe mai multe continente. De la debut, Escort MK III s-a impus repede pe piață iar mulțumită numeroaselor sale calități la finalul anului 1980, obține titlul de Mașina Anului 1981 în Europa. În cariera sa longevivă de 10 ani, modelul a înregistrat un mare succes cu cele peste 3.5 milioane exemplare comercializate doar în Europa. Cunoscută sub codificarea Erika, cea […]
-
Ford Escort 1.3 Laser 3 doors 1983
https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2021/01/Ford-Escort-1.3-Laser-3-doors-1983.jpg
Lansată la comercializare în urmă cu 40 de ani, cea de-a treia generație a modelului compact Escort, a fost primul model compact Ford cu tracțiune față și primul conceput ca un automobil mondial care putea fi produs și comercializat pe mai multe continente. De la debut, Escort MK III s-a impus repede pe piață iar mulțumită numeroaselor sale calități la finalul anului 1980, obține titlul de Mașina Anului 1981 în Europa. În cariera sa longevivă de 10 ani, modelul a înregistrat un mare succes cu cele peste 3.5 milioane exemplare comercializate doar în Europa. Cunoscută sub codificarea Erika, cea […]
-
Ford Escort 1.3 L 5 doors 1984
https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2021/01/Ford-Escort-1.3-L-5-doors-1984.jpg
Lansată la comercializare în urmă cu 40 de ani, cea de-a treia generație a modelului compact Escort, a fost primul model compact Ford cu tracțiune față și primul conceput ca un automobil mondial care putea fi produs și comercializat pe mai multe continente. De la debut, Escort MK III s-a impus repede pe piață iar mulțumită numeroaselor sale calități la finalul anului 1980, obține titlul de Mașina Anului 1981 în Europa. În cariera sa longevivă de 10 ani, modelul a înregistrat un mare succes cu cele peste 3.5 milioane exemplare comercializate doar în Europa. Cunoscută sub codificarea Erika, cea […]
-
Ford Escort 1.6 GL Cabriolet 1984
https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2021/01/Ford-Escort-1.6-GL-Cabriolet-1984.jpg
Lansată la comercializare în urmă cu 40 de ani, cea de-a treia generație a modelului compact Escort, a fost primul model compact Ford cu tracțiune față și primul conceput ca un automobil mondial care putea fi produs și comercializat pe mai multe continente. De la debut, Escort MK III s-a impus repede pe piață iar mulțumită numeroaselor sale calități la finalul anului 1980, obține titlul de Mașina Anului 1981 în Europa. În cariera sa longevivă de 10 ani, modelul a înregistrat un mare succes cu cele peste 3.5 milioane exemplare comercializate doar în Europa. Cunoscută sub codificarea Erika, cea […]
-
Ford Escort XR3i Cabriolet 1984
https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2021/01/Ford-Escort-XR3i-Cabriolet-1984.jpg
Lansată la comercializare în urmă cu 40 de ani, cea de-a treia generație a modelului compact Escort, a fost primul model compact Ford cu tracțiune față și primul conceput ca un automobil mondial care putea fi produs și comercializat pe mai multe continente. De la debut, Escort MK III s-a impus repede pe piață iar mulțumită numeroaselor sale calități la finalul anului 1980, obține titlul de Mașina Anului 1981 în Europa. În cariera sa longevivă de 10 ani, modelul a înregistrat un mare succes cu cele peste 3.5 milioane exemplare comercializate doar în Europa. Cunoscută sub codificarea Erika, cea […]
-
Ford Escort XR3i 1984
https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2021/01/Ford-Escort-XR3i-1984.jpg
Lansată la comercializare în urmă cu 40 de ani, cea de-a treia generație a modelului compact Escort, a fost primul model compact Ford cu tracțiune față și primul conceput ca un automobil mondial care putea fi produs și comercializat pe mai multe continente. De la debut, Escort MK III s-a impus repede pe piață iar mulțumită numeroaselor sale calități la finalul anului 1980, obține titlul de Mașina Anului 1981 în Europa. În cariera sa longevivă de 10 ani, modelul a înregistrat un mare succes cu cele peste 3.5 milioane exemplare comercializate doar în Europa. Cunoscută sub codificarea Erika, cea […]
-
Ford Escort RS Turbo 1985
https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2021/01/Ford-Escort-RS-Turbo-1985.jpg
Lansată la comercializare în urmă cu 40 de ani, cea de-a treia generație a modelului compact Escort, a fost primul model compact Ford cu tracțiune față și primul conceput ca un automobil mondial care putea fi produs și comercializat pe mai multe continente. De la debut, Escort MK III s-a impus repede pe piață iar mulțumită numeroaselor sale calități la finalul anului 1980, obține titlul de Mașina Anului 1981 în Europa. În cariera sa longevivă de 10 ani, modelul a înregistrat un mare succes cu cele peste 3.5 milioane exemplare comercializate doar în Europa. Cunoscută sub codificarea Erika, cea […]
-
Ford Escort RS Turbo 1985
https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2021/01/Ford-Escort-RS-Turbo-1985-2.jpg
Lansată la comercializare în urmă cu 40 de ani, cea de-a treia generație a modelului compact Escort, a fost primul model compact Ford cu tracțiune față și primul conceput ca un automobil mondial care putea fi produs și comercializat pe mai multe continente. De la debut, Escort MK III s-a impus repede pe piață iar mulțumită numeroaselor sale calități la finalul anului 1980, obține titlul de Mașina Anului 1981 în Europa. În cariera sa longevivă de 10 ani, modelul a înregistrat un mare succes cu cele peste 3.5 milioane exemplare comercializate doar în Europa. Cunoscută sub codificarea Erika, cea […]
-
Ford Orion 1.6 GL 1983
https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2021/01/Ford-Orion-1.6-GL-1983.jpg
Lansată la comercializare în urmă cu 40 de ani, cea de-a treia generație a modelului compact Escort, a fost primul model compact Ford cu tracțiune față și primul conceput ca un automobil mondial care putea fi produs și comercializat pe mai multe continente. De la debut, Escort MK III s-a impus repede pe piață iar mulțumită numeroaselor sale calități la finalul anului 1980, obține titlul de Mașina Anului 1981 în Europa. În cariera sa longevivă de 10 ani, modelul a înregistrat un mare succes cu cele peste 3.5 milioane exemplare comercializate doar în Europa. Cunoscută sub codificarea Erika, cea […]
-
Ford Orion 1.6 Ghia 1984
https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2021/01/Ford-Orion-1.6-Ghia-1984-2.jpg
Lansată la comercializare în urmă cu 40 de ani, cea de-a treia generație a modelului compact Escort, a fost primul model compact Ford cu tracțiune față și primul conceput ca un automobil mondial care putea fi produs și comercializat pe mai multe continente. De la debut, Escort MK III s-a impus repede pe piață iar mulțumită numeroaselor sale calități la finalul anului 1980, obține titlul de Mașina Anului 1981 în Europa. În cariera sa longevivă de 10 ani, modelul a înregistrat un mare succes cu cele peste 3.5 milioane exemplare comercializate doar în Europa. Cunoscută sub codificarea Erika, cea […]
-
Ford Orion 1.6 Ghia 1984
https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2021/01/Ford-Orion-1.6-Ghia-1984.jpg
Lansată la comercializare în urmă cu 40 de ani, cea de-a treia generație a modelului compact Escort, a fost primul model compact Ford cu tracțiune față și primul conceput ca un automobil mondial care putea fi produs și comercializat pe mai multe continente. De la debut, Escort MK III s-a impus repede pe piață iar mulțumită numeroaselor sale calități la finalul anului 1980, obține titlul de Mașina Anului 1981 în Europa. În cariera sa longevivă de 10 ani, modelul a înregistrat un mare succes cu cele peste 3.5 milioane exemplare comercializate doar în Europa. Cunoscută sub codificarea Erika, cea […]
-
Ford Escort 1.3 GL 3 doors 1986
https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2021/01/Ford-Escort-1.3-GL-3-doors-1986.jpg
Lansată la comercializare în urmă cu 40 de ani, cea de-a treia generație a modelului compact Escort, a fost primul model compact Ford cu tracțiune față și primul conceput ca un automobil mondial care putea fi produs și comercializat pe mai multe continente. De la debut, Escort MK III s-a impus repede pe piață iar mulțumită numeroaselor sale calități la finalul anului 1980, obține titlul de Mașina Anului 1981 în Europa. În cariera sa longevivă de 10 ani, modelul a înregistrat un mare succes cu cele peste 3.5 milioane exemplare comercializate doar în Europa. Cunoscută sub codificarea Erika, cea […]
-
Ford Escort 1.6 Ghia 5 doors 1986
https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2021/01/Ford-Escort-1.6-Ghia-5-doors-1986.jpg
Lansată la comercializare în urmă cu 40 de ani, cea de-a treia generație a modelului compact Escort, a fost primul model compact Ford cu tracțiune față și primul conceput ca un automobil mondial care putea fi produs și comercializat pe mai multe continente. De la debut, Escort MK III s-a impus repede pe piață iar mulțumită numeroaselor sale calități la finalul anului 1980, obține titlul de Mașina Anului 1981 în Europa. În cariera sa longevivă de 10 ani, modelul a înregistrat un mare succes cu cele peste 3.5 milioane exemplare comercializate doar în Europa. Cunoscută sub codificarea Erika, cea […]
-
Ford Escort 1.4 Ghia 5 doors 1989
https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2021/01/Ford-Escort-1.4-Ghia-5-doors-1989.jpg
Lansată la comercializare în urmă cu 40 de ani, cea de-a treia generație a modelului compact Escort, a fost primul model compact Ford cu tracțiune față și primul conceput ca un automobil mondial care putea fi produs și comercializat pe mai multe continente. De la debut, Escort MK III s-a impus repede pe piață iar mulțumită numeroaselor sale calități la finalul anului 1980, obține titlul de Mașina Anului 1981 în Europa. În cariera sa longevivă de 10 ani, modelul a înregistrat un mare succes cu cele peste 3.5 milioane exemplare comercializate doar în Europa. Cunoscută sub codificarea Erika, cea […]
-
Ford Escort XR3i 1986
https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2021/01/Ford-Escort-XR3i-1986.jpg
Lansată la comercializare în urmă cu 40 de ani, cea de-a treia generație a modelului compact Escort, a fost primul model compact Ford cu tracțiune față și primul conceput ca un automobil mondial care putea fi produs și comercializat pe mai multe continente. De la debut, Escort MK III s-a impus repede pe piață iar mulțumită numeroaselor sale calități la finalul anului 1980, obține titlul de Mașina Anului 1981 în Europa. În cariera sa longevivă de 10 ani, modelul a înregistrat un mare succes cu cele peste 3.5 milioane exemplare comercializate doar în Europa. Cunoscută sub codificarea Erika, cea […]
-
Ford Escort RS Turbo 1987
https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2021/01/Ford-Escort-RS-Turbo-1987.jpg
Lansată la comercializare în urmă cu 40 de ani, cea de-a treia generație a modelului compact Escort, a fost primul model compact Ford cu tracțiune față și primul conceput ca un automobil mondial care putea fi produs și comercializat pe mai multe continente. De la debut, Escort MK III s-a impus repede pe piață iar mulțumită numeroaselor sale calități la finalul anului 1980, obține titlul de Mașina Anului 1981 în Europa. În cariera sa longevivă de 10 ani, modelul a înregistrat un mare succes cu cele peste 3.5 milioane exemplare comercializate doar în Europa. Cunoscută sub codificarea Erika, cea […]
-
Ford Escort RS Turbo 1987
https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2021/01/Ford-Escort-RS-Turbo-1987-2.jpg
Lansată la comercializare în urmă cu 40 de ani, cea de-a treia generație a modelului compact Escort, a fost primul model compact Ford cu tracțiune față și primul conceput ca un automobil mondial care putea fi produs și comercializat pe mai multe continente. De la debut, Escort MK III s-a impus repede pe piață iar mulțumită numeroaselor sale calități la finalul anului 1980, obține titlul de Mașina Anului 1981 în Europa. În cariera sa longevivă de 10 ani, modelul a înregistrat un mare succes cu cele peste 3.5 milioane exemplare comercializate doar în Europa. Cunoscută sub codificarea Erika, cea […]
-
Ford Escort 1.3 GL Turnier 1986
https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2021/01/Ford-Escort-1.3-GL-Turnier-1986.jpg
Lansată la comercializare în urmă cu 40 de ani, cea de-a treia generație a modelului compact Escort, a fost primul model compact Ford cu tracțiune față și primul conceput ca un automobil mondial care putea fi produs și comercializat pe mai multe continente. De la debut, Escort MK III s-a impus repede pe piață iar mulțumită numeroaselor sale calități la finalul anului 1980, obține titlul de Mașina Anului 1981 în Europa. În cariera sa longevivă de 10 ani, modelul a înregistrat un mare succes cu cele peste 3.5 milioane exemplare comercializate doar în Europa. Cunoscută sub codificarea Erika, cea […]
-
Ford Escort 1.6D GL Turnier 1987
https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2021/01/Ford-Escort-1.6D-GL-Turnier-1987.jpg
Lansată la comercializare în urmă cu 40 de ani, cea de-a treia generație a modelului compact Escort, a fost primul model compact Ford cu tracțiune față și primul conceput ca un automobil mondial care putea fi produs și comercializat pe mai multe continente. De la debut, Escort MK III s-a impus repede pe piață iar mulțumită numeroaselor sale calități la finalul anului 1980, obține titlul de Mașina Anului 1981 în Europa. În cariera sa longevivă de 10 ani, modelul a înregistrat un mare succes cu cele peste 3.5 milioane exemplare comercializate doar în Europa. Cunoscută sub codificarea Erika, cea […]
-
Ford Escort XR3i Cabriolet 1987
https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2021/01/Ford-Escort-XR3i-Cabriolet-1987.jpg
Lansată la comercializare în urmă cu 40 de ani, cea de-a treia generație a modelului compact Escort, a fost primul model compact Ford cu tracțiune față și primul conceput ca un automobil mondial care putea fi produs și comercializat pe mai multe continente. De la debut, Escort MK III s-a impus repede pe piață iar mulțumită numeroaselor sale calități la finalul anului 1980, obține titlul de Mașina Anului 1981 în Europa. În cariera sa longevivă de 10 ani, modelul a înregistrat un mare succes cu cele peste 3.5 milioane exemplare comercializate doar în Europa. Cunoscută sub codificarea Erika, cea […]
-
Ford Escort 1.6 Ghia Cabriolet 1989
https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2021/01/Ford-Escort-1.6-Ghia-Cabriolet-1989.jpg
Lansată la comercializare în urmă cu 40 de ani, cea de-a treia generație a modelului compact Escort, a fost primul model compact Ford cu tracțiune față și primul conceput ca un automobil mondial care putea fi produs și comercializat pe mai multe continente. De la debut, Escort MK III s-a impus repede pe piață iar mulțumită numeroaselor sale calități la finalul anului 1980, obține titlul de Mașina Anului 1981 în Europa. În cariera sa longevivă de 10 ani, modelul a înregistrat un mare succes cu cele peste 3.5 milioane exemplare comercializate doar în Europa. Cunoscută sub codificarea Erika, cea […]
-
Ford Orion 1.6 Ghia 1987
https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2021/01/Ford-Orion-1.6-Ghia-1987.jpg
Lansată la comercializare în urmă cu 40 de ani, cea de-a treia generație a modelului compact Escort, a fost primul model compact Ford cu tracțiune față și primul conceput ca un automobil mondial care putea fi produs și comercializat pe mai multe continente. De la debut, Escort MK III s-a impus repede pe piață iar mulțumită numeroaselor sale calități la finalul anului 1980, obține titlul de Mașina Anului 1981 în Europa. În cariera sa longevivă de 10 ani, modelul a înregistrat un mare succes cu cele peste 3.5 milioane exemplare comercializate doar în Europa. Cunoscută sub codificarea Erika, cea […]
-
Plansa de bord Ford Escort XR3 1980
https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2021/01/Plansa-de-bord-Ford-Escort-XR3-1980.jpg
Lansată la comercializare în urmă cu 40 de ani, cea de-a treia generație a modelului compact Escort, a fost primul model compact Ford cu tracțiune față și primul conceput ca un automobil mondial care putea fi produs și comercializat pe mai multe continente. De la debut, Escort MK III s-a impus repede pe piață iar mulțumită numeroaselor sale calități la finalul anului 1980, obține titlul de Mașina Anului 1981 în Europa. În cariera sa longevivă de 10 ani, modelul a înregistrat un mare succes cu cele peste 3.5 milioane exemplare comercializate doar în Europa. Cunoscută sub codificarea Erika, cea […]
-
Cockpit Ford Orion 1985
https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2021/01/Cockpit-Ford-Orion-1985.jpg
Lansată la comercializare în urmă cu 40 de ani, cea de-a treia generație a modelului compact Escort, a fost primul model compact Ford cu tracțiune față și primul conceput ca un automobil mondial care putea fi produs și comercializat pe mai multe continente. De la debut, Escort MK III s-a impus repede pe piață iar mulțumită numeroaselor sale calități la finalul anului 1980, obține titlul de Mașina Anului 1981 în Europa. În cariera sa longevivă de 10 ani, modelul a înregistrat un mare succes cu cele peste 3.5 milioane exemplare comercializate doar în Europa. Cunoscută sub codificarea Erika, cea […]
-
Cockpit Ford Escort RS Turbo 1985
https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2021/01/Cockpit-Ford-Escort-RS-Turbo-1985.jpg
Lansată la comercializare în urmă cu 40 de ani, cea de-a treia generație a modelului compact Escort, a fost primul model compact Ford cu tracțiune față și primul conceput ca un automobil mondial care putea fi produs și comercializat pe mai multe continente. De la debut, Escort MK III s-a impus repede pe piață iar mulțumită numeroaselor sale calități la finalul anului 1980, obține titlul de Mașina Anului 1981 în Europa. În cariera sa longevivă de 10 ani, modelul a înregistrat un mare succes cu cele peste 3.5 milioane exemplare comercializate doar în Europa. Cunoscută sub codificarea Erika, cea […]
-
Interior Ford Escort 1.3 GL 5 doors 1981
https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2021/01/Interior-Ford-Escort-1.3-GL-5-doors-1981-1.jpg
Lansată la comercializare în urmă cu 40 de ani, cea de-a treia generație a modelului compact Escort, a fost primul model compact Ford cu tracțiune față și primul conceput ca un automobil mondial care putea fi produs și comercializat pe mai multe continente. De la debut, Escort MK III s-a impus repede pe piață iar mulțumită numeroaselor sale calități la finalul anului 1980, obține titlul de Mașina Anului 1981 în Europa. În cariera sa longevivă de 10 ani, modelul a înregistrat un mare succes cu cele peste 3.5 milioane exemplare comercializate doar în Europa. Cunoscută sub codificarea Erika, cea […]
-
Interior Ford Escort RS 1600i 1982
https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2021/01/Interior-Ford-Escort-RS-1600i-1982.jpg
Lansată la comercializare în urmă cu 40 de ani, cea de-a treia generație a modelului compact Escort, a fost primul model compact Ford cu tracțiune față și primul conceput ca un automobil mondial care putea fi produs și comercializat pe mai multe continente. De la debut, Escort MK III s-a impus repede pe piață iar mulțumită numeroaselor sale calități la finalul anului 1980, obține titlul de Mașina Anului 1981 în Europa. În cariera sa longevivă de 10 ani, modelul a înregistrat un mare succes cu cele peste 3.5 milioane exemplare comercializate doar în Europa. Cunoscută sub codificarea Erika, cea […]
-
Plansa de bord Ford Escort XR3i 1986
https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2021/01/Plansa-de-bord-Ford-Escort-XR3i-1986-1.jpg
Lansată la comercializare în urmă cu 40 de ani, cea de-a treia generație a modelului compact Escort, a fost primul model compact Ford cu tracțiune față și primul conceput ca un automobil mondial care putea fi produs și comercializat pe mai multe continente. De la debut, Escort MK III s-a impus repede pe piață iar mulțumită numeroaselor sale calități la finalul anului 1980, obține titlul de Mașina Anului 1981 în Europa. În cariera sa longevivă de 10 ani, modelul a înregistrat un mare succes cu cele peste 3.5 milioane exemplare comercializate doar în Europa. Cunoscută sub codificarea Erika, cea […]
-
Interior Ford Escort 1.3 GL 3 doors 1986
https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2021/01/Interior-Ford-Escort-1.3-GL-3-doors-1986.jpg
Lansată la comercializare în urmă cu 40 de ani, cea de-a treia generație a modelului compact Escort, a fost primul model compact Ford cu tracțiune față și primul conceput ca un automobil mondial care putea fi produs și comercializat pe mai multe continente. De la debut, Escort MK III s-a impus repede pe piață iar mulțumită numeroaselor sale calități la finalul anului 1980, obține titlul de Mașina Anului 1981 în Europa. În cariera sa longevivă de 10 ani, modelul a înregistrat un mare succes cu cele peste 3.5 milioane exemplare comercializate doar în Europa. Cunoscută sub codificarea Erika, cea […]
-
Portbagaj Ford Escort
https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2021/01/Portbagaj-Ford-Escort.jpg
Lansată la comercializare în urmă cu 40 de ani, cea de-a treia generație a modelului compact Escort, a fost primul model compact Ford cu tracțiune față și primul conceput ca un automobil mondial care putea fi produs și comercializat pe mai multe continente. De la debut, Escort MK III s-a impus repede pe piață iar mulțumită numeroaselor sale calități la finalul anului 1980, obține titlul de Mașina Anului 1981 în Europa. În cariera sa longevivă de 10 ani, modelul a înregistrat un mare succes cu cele peste 3.5 milioane exemplare comercializate doar în Europa. Cunoscută sub codificarea Erika, cea […]
-
Motor 1.6L
https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2021/01/Motor-1.6L.jpg
Lansată la comercializare în urmă cu 40 de ani, cea de-a treia generație a modelului compact Escort, a fost primul model compact Ford cu tracțiune față și primul conceput ca un automobil mondial care putea fi produs și comercializat pe mai multe continente. De la debut, Escort MK III s-a impus repede pe piață iar mulțumită numeroaselor sale calități la finalul anului 1980, obține titlul de Mașina Anului 1981 în Europa. În cariera sa longevivă de 10 ani, modelul a înregistrat un mare succes cu cele peste 3.5 milioane exemplare comercializate doar în Europa. Cunoscută sub codificarea Erika, cea […]
-
Motor 1.6L turbo
https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2021/01/Motor-1.6L-turbo.jpg
Lansată la comercializare în urmă cu 40 de ani, cea de-a treia generație a modelului compact Escort, a fost primul model compact Ford cu tracțiune față și primul conceput ca un automobil mondial care putea fi produs și comercializat pe mai multe continente. De la debut, Escort MK III s-a impus repede pe piață iar mulțumită numeroaselor sale calități la finalul anului 1980, obține titlul de Mașina Anului 1981 în Europa. În cariera sa longevivă de 10 ani, modelul a înregistrat un mare succes cu cele peste 3.5 milioane exemplare comercializate doar în Europa. Cunoscută sub codificarea Erika, cea […]
-
Schema tehnica Ford Escort 1980
https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2021/01/Schema-tehnica-Ford-Escort-1980-1.jpg
Lansată la comercializare în urmă cu 40 de ani, cea de-a treia generație a modelului compact Escort, a fost primul model compact Ford cu tracțiune față și primul conceput ca un automobil mondial care putea fi produs și comercializat pe mai multe continente. De la debut, Escort MK III s-a impus repede pe piață iar mulțumită numeroaselor sale calități la finalul anului 1980, obține titlul de Mașina Anului 1981 în Europa. În cariera sa longevivă de 10 ani, modelul a înregistrat un mare succes cu cele peste 3.5 milioane exemplare comercializate doar în Europa. Cunoscută sub codificarea Erika, cea […]
-
Linia de productie a fabricii Halewood din Marea Britanie in 1986
https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2021/01/Linia-de-productie-a-fabricii-Halewood-din-Marea-Britanie-in-1986.jpg
Lansată la comercializare în urmă cu 40 de ani, cea de-a treia generație a modelului compact Escort, a fost primul model compact Ford cu tracțiune față și primul conceput ca un automobil mondial care putea fi produs și comercializat pe mai multe continente. De la debut, Escort MK III s-a impus repede pe piață iar mulțumită numeroaselor sale calități la finalul anului 1980, obține titlul de Mașina Anului 1981 în Europa. În cariera sa longevivă de 10 ani, modelul a înregistrat un mare succes cu cele peste 3.5 milioane exemplare comercializate doar în Europa. Cunoscută sub codificarea Erika, cea […]
Spre deosebire de Mk II, care a fost dezvoltat pe o platformă ușor îmbunătățită a primei generații din 1968, Mk III beneficia de o platformă mecanică complet nouă și de un design modern fiind conceput ca un vehicul de înaltă eficiență, care trebuia să concureze cu modele precum: Fiat Ritmo, Lancia Delta, Opel Kadett D, Talbot Horizon sau Volkswagen Golf I considerate la momentul respectiv modele de referință ale clasei compacte europene. Și, într-adevăr, modelul compact de la Ford a fost lansat cu sloganul publicitar „Simple is Efficient”. Comparativ cu primele două generații, Mk III era mult mai avansat din punct de vedere tehnic și conceptual având tracțiune pe roțile din față, distribuția motoarelor cu ax cu came în chiulasă, suspensie spate independentă McPherson și caroserie în două volume de tip hatchback.
Încă din faza de proiect, cea de-a treia generație a modelului Escort s-a dorit a fi conceput ca un automobil mondial care putea fi produs și comercializat cu mici modificări specifice pe mai multe continente fiind de altfel și primul de acest fel din istoria automobilului. Producția modelului rezervat piețelor de pe continentul nord american a debutat la finalul anului 1980 în trei fabrici din SUA și câte două în Canada și Mexic și a fost stopată în vara anului 1990. Modelul Escort Mk III a fost de asemenea fabricat pe alte două continente America de Sud (Brazilia și Argentina) și Africa (Africa de Sud) și comercializat în țări de pe toate cele 5 continente.
Escort Mk III reprezintă cel de-al doilea model al diviziei Ford Europe cu tracțiune pe roțile din față, primul fiind modelul din clasa mică Fiesta care a debutat în anul 1976. Modelul compact a folosit limbajul de design al diviziei europene Ford promovat în acea perioadă, respectiv cu grila frontală având lamele din plastic de culoare neagră, grupurile optice spate cu nervuri precum și cu introducerea în premieră a hayonului aerodinamic “bustle-back” cu o treaptă înregistrat de Ford ca Aeroback și care a fost introdus inclusiv pe modelele din segmentele superioare Sierra în 1982 și Scorpio în 1985. Cu acest tip de hayon implementat, coeficientul de rezistență aerodinamică (CX) a fost semnificatv redus, înregistrând cea mai bună valoare din segmentul compact la momentul respectiv cu 0.37. Dimensiunile și gabaritul modelului se încadrau în media segmentului compact european de la acea data ( Lxlxh: 3.970×1.640×1.400m, ampatament 2.393m) și asigurau un spațiu interior generos.
La fel ca la exterior, în interior se regăseau unele soluții inovative precum numeroasele spații de depozitare a obiectelor din planșa de bord și amplasarea comenzilor pentru sistemul de ventilație și încălzire în partea laterală a tabloului de bord. Planșa de bord avea un design modern și în același timp pretențios care facea trimitere la modelele din clasa medie, tabloul de bord era perfect lizibil și oferea un instrumentar aproape complet iar postul de conducere era atent studiat din punct de vedere ergonomic. De asemenea suprafața vitrată generos dimensionată asigura o vizibilitate excelentă iar portbagajul cu un volum de 360 – 1.200 dmc era peste media clasei.
Din punct de vedere tehnic, a treia generație Escort beneficia de noi motorizări din familia CVH cu 4 cilindri în linie amplasate transversal de 1.3L (69CP) și 1.6L (79CP) având distribuție cu un ax cu came în chiulasă și alimentate cu carburator inversat Venturi și respectiv cu registre Weber. Alături de cele două motorizări la baza gamei se afla unitatea de 1.1L (55CP) având distribuție cu ax cu came lateral și care a debutat pe modelul Fiesta în 1976. Motoarele erau oferite în combinație cu o cutie de viteze manuală cu 4 trepte și asigurau viteze maxime de 145; 157 și 167 km/h. Tot la capitolul noutăți de ordin tehnic se încadra și suspensia independentă de tip McPherson prevăzută cu arcuri elicoidale și amortizoare telescopice, în față cu brațe inferioare transversale și montanți verticali iar în spate cu brațe transversale, montanți telescopici și articulații longitudinale. Sistemul de frânare era servoasistat de tip mixt cu discuri în față și tamburi în spate iar sistemul de direcție de tipul cu cremalieră.
De la lansare, modelul a fost disponibil în două variante de caroserie berlină tip hatchback cu 3 sau 5 uși și break Turnier cu 3 uși, ambele cu 5 locuri precum și cu 5 versiuni de echipare: Base, L, GL, Ghia și XR3. Aceasta din urmă reprezenta versiunea mai sportivă fiind disponibilă exclusiv cu 3 uși și cu un motor mai performant de 1.6L (96CP) alimentat cu carburator dublu corp Weber și care asigura o viteză maximă de 180 km/h. La exterior XR3 se deosebea prin elementele aerodinamice suplimentare precum spoilerul frontal, eleronul posterior, jantele cu design elaborat dar și prin retrovizoarele exterioare vopsite în culoarea caroseriei iar la interior prin scaunele sport, volanul cu design specific și tabloul de bord dotat cu turometru.
În echipamentul de dotări era disponibilă în funcție de versiune o selecție de opționale premium întâlnite deobicei la modelele din clasele superioare și care includea: trapa înclinabilă și glisantă, închiderea centralizată a portierelor, geamurile față acționate electric, radio casetofonul, retrovizoarele exterioare reglabile din interior, instalația de spălare a farurilor, antena electrică, geamurile atermice sau ceasul digital. Toate versiunile, cu excepția Base și L, erau echipate cu un sistem de control check-light cu martori luminoși pentru nivelul redus de combustibil din rezervor, nivelul redus de ulei, nivelul scăzut de lichid de răcire, nivelul scăzut a lichidului de spălare a parbrizului și plăcuțe de frână uzate. În plus pentru varianta produsă pe continentul nord american erau disponibile ca dotări opționale instalația de aer condiționat și direcția servoasistată.
Încă de la debut, modelul compact de la Ford s-a impus repede pe piață fiind apreciat pentru design-ul atractiv, habitaclul și portbagajul spațioase, excelentul raport preț/calitate, numeroaselor dotări premium oferite și ținuta de drum sigură iar la finalul anului 1980 câștigă în Europa premiul Car of the Year 1981 în ciuda unei finale strâns disputate în care au mai ajuns Fiat-ul Panda și Austin-ul Metro.
Modelele Escort/Orion pentru piețele europene au continuat să fie asamblate la fabrica din Halewood de lângă Liverpool (Marea Britanie) și la fabrica din Saarlouis (Germania) deși la începutul anilor ’80 o parte din producție s-a desfășurat și la uzina Ford din Valencia (Spania) stabilită inițial pentru producția modelului Fiesta. Producția europeană s-a încheiat în vara anului 1990, deși stocurile modelului, în special versiunile sportive XR3i și RS Turbo, au continuat în 1991 și s-au încheiat în 1992.