Primul Bentley Blower a fost finalizat în anul 1930 și va fi scos la vânzare pe data de 5 noiembrie prin intermediul casei de licitații RM Sotheby’s pe 5 noiembrie 2021. Estimarea acestui exclusiv automobil interbelic depășește suma de 4 milioane lire sterline.
De cele mai multe ori, singurul Bentley Blower despre care auzim astăzi, tinde să fie seria continuatoare de dinainte de război pe care Bentley Mulliner o produce în prezent într-un număr de 12 unități în atelierul lor dedicat din Crewe. Pare totuși surprinzător atunci când auzim că, primul exemplar original al modelului respectiv va fi scos la vânzare prin intermediul unei licitații în luna noiembrie.
Au existat două versiuni ale modelului Bentley Blower produse în anul 1929 – Birkin ‘Blower’ (varianta de competiție) realizată în 4 unități urmate apoi de 50 exemplare pentru circulația pe drumurile publice și care au fost construite în loturi de câte 25 de unități la un moment dat.
În timp ce multe anecdote menționează cele doar 4 unități, în realitate au fost construite un număr de 5 unități „Team Blower” originale special pentru a fi pilotate de Sir Henry (Tim) Birkin la sfârșitul anilor ’20, cu cea de-a cincea suplimentară și utilizată pentru piese de schimb. Doar 4 dintre aceste exemplare au concurat pe circuitele de mare viteză din Europa, cea mai faimoasă dintre acestea aparținând – Birkin’s Team No. 2, a fost cea cu numărul de înmatriculare UU 5872. Acest exemplar a concurat în celebra cursă de anduranță de 24h de la Le Mans, jucând un rol esențial în victoria modelului Bentley Speed Six de uzină în anul 1930.
LEGENDARUL BENTLEY BLOWER A REVENIT DUPĂ 90 DE ANI
Această ambiție pentru victorie la Le Mans, putere cât mai mare concomitent cu performanțe de top, a condus la dezvoltarea motorului definitiv cu 4 cilindri supraalimentat cu compresor și asociat cu eforturile din cursele dinainte de război ale lui Bentley și alături de piloții emblematici precum Sir Henry (Tim) Birkin.
Noul tip de compresor a fost implementat de Amherst Villiers, care, cuplat la motorul de 4½ litri, a reușit majorarea puterii de la 100 la 175 CP. Au fost comandate un număr de 50 exemplare ale acestui model iar exemplarul oferit la vânzare la licitația de la Londra este chiar primul exemplar Blower finalizat în anul 1930 și având șasiul cu numărul SM3903.
Mai mult, acest exemplar special, completat cu Rexine, a fost expus la Salonul Auto de la Londra din 1929 și ulterior reținută de Bentley Motors pentru ceva timp după aceea, servind drept model demonstrativ al companiei până la sfârșitul anului 1931 înainte de a fi vândută prin intermediul reprezentanței Jack Barclay din Londra.
Statutul incontestabil al șasiului SM3903 ca fiind primul al faimosului Bentley Blower finalizat. îl face unul dintre cele mai semnificative Bentley-uri existente și va avea o estimare de 4.200.000 de lire sterline atunci când va fi scos în cadrul licitației din 5 noiembrie 2021 organizată de casa de licitații RM Sotheby’s.
Text: Auto Retro Passion
Foto: RM Sotheby’s
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul Auto Retro Passion pentru mai multe informații AICI