ARTICOLE ASEMANATOARE COLECTIA DE MODELE F1 AL LUI BERNIE ECCLESTONE ESTE DE VANZARE ULTIMUL CADILLAC AL LUI ELVIS PRESLEY SCOS LA LICITATIE În anul 1953, concernul american Chrysler Corporation prezenta sub formă de prototip un rival pentru modelul sport Chevrolet Corvette de la General Motors. Denumit Dodge Firearrow, acesta trebuia să fie introdus în […]
ARTICOLE ASEMANATOARE COLECTIA DE MODELE F1 AL LUI BERNIE ECCLESTONE ESTE DE VANZARE ULTIMUL CADILLAC AL LUI ELVIS PRESLEY SCOS LA LICITATIE În anul 1953, concernul american Chrysler Corporation prezenta sub formă de prototip un rival pentru modelul sport Chevrolet Corvette de la General Motors. Denumit Dodge Firearrow, acesta trebuia să fie introdus în […]
ARTICOLE ASEMANATOARE COLECTIA DE MODELE F1 AL LUI BERNIE ECCLESTONE ESTE DE VANZARE ULTIMUL CADILLAC AL LUI ELVIS PRESLEY SCOS LA LICITATIE În anul 1953, concernul american Chrysler Corporation prezenta sub formă de prototip un rival pentru modelul sport Chevrolet Corvette de la General Motors. Denumit Dodge Firearrow, acesta trebuia să fie introdus în […]
ARTICOLE ASEMANATOARE COLECTIA DE MODELE F1 AL LUI BERNIE ECCLESTONE ESTE DE VANZARE ULTIMUL CADILLAC AL LUI ELVIS PRESLEY SCOS LA LICITATIE În anul 1953, concernul american Chrysler Corporation prezenta sub formă de prototip un rival pentru modelul sport Chevrolet Corvette de la General Motors. Denumit Dodge Firearrow, acesta trebuia să fie introdus în […]
ARTICOLE ASEMANATOARE COLECTIA DE MODELE F1 AL LUI BERNIE ECCLESTONE ESTE DE VANZARE ULTIMUL CADILLAC AL LUI ELVIS PRESLEY SCOS LA LICITATIE În anul 1953, concernul american Chrysler Corporation prezenta sub formă de prototip un rival pentru modelul sport Chevrolet Corvette de la General Motors. Denumit Dodge Firearrow, acesta trebuia să fie introdus în […]
ARTICOLE ASEMANATOARE COLECTIA DE MODELE F1 AL LUI BERNIE ECCLESTONE ESTE DE VANZARE ULTIMUL CADILLAC AL LUI ELVIS PRESLEY SCOS LA LICITATIE În anul 1953, concernul american Chrysler Corporation prezenta sub formă de prototip un rival pentru modelul sport Chevrolet Corvette de la General Motors. Denumit Dodge Firearrow, acesta trebuia să fie introdus în […]
ARTICOLE ASEMANATOARE COLECTIA DE MODELE F1 AL LUI BERNIE ECCLESTONE ESTE DE VANZARE ULTIMUL CADILLAC AL LUI ELVIS PRESLEY SCOS LA LICITATIE În anul 1953, concernul american Chrysler Corporation prezenta sub formă de prototip un rival pentru modelul sport Chevrolet Corvette de la General Motors. Denumit Dodge Firearrow, acesta trebuia să fie introdus în […]
ARTICOLE ASEMANATOARE COLECTIA DE MODELE F1 AL LUI BERNIE ECCLESTONE ESTE DE VANZARE ULTIMUL CADILLAC AL LUI ELVIS PRESLEY SCOS LA LICITATIE În anul 1953, concernul american Chrysler Corporation prezenta sub formă de prototip un rival pentru modelul sport Chevrolet Corvette de la General Motors. Denumit Dodge Firearrow, acesta trebuia să fie introdus în […]
ARTICOLE ASEMANATOARE COLECTIA DE MODELE F1 AL LUI BERNIE ECCLESTONE ESTE DE VANZARE ULTIMUL CADILLAC AL LUI ELVIS PRESLEY SCOS LA LICITATIE În anul 1953, concernul american Chrysler Corporation prezenta sub formă de prototip un rival pentru modelul sport Chevrolet Corvette de la General Motors. Denumit Dodge Firearrow, acesta trebuia să fie introdus în […]
ARTICOLE ASEMANATOARE COLECTIA DE MODELE F1 AL LUI BERNIE ECCLESTONE ESTE DE VANZARE ULTIMUL CADILLAC AL LUI ELVIS PRESLEY SCOS LA LICITATIE În anul 1953, concernul american Chrysler Corporation prezenta sub formă de prototip un rival pentru modelul sport Chevrolet Corvette de la General Motors. Denumit Dodge Firearrow, acesta trebuia să fie introdus în […]
ARTICOLE ASEMANATOARE COLECTIA DE MODELE F1 AL LUI BERNIE ECCLESTONE ESTE DE VANZARE ULTIMUL CADILLAC AL LUI ELVIS PRESLEY SCOS LA LICITATIE În anul 1953, concernul american Chrysler Corporation prezenta sub formă de prototip un rival pentru modelul sport Chevrolet Corvette de la General Motors. Denumit Dodge Firearrow, acesta trebuia să fie introdus în […]
ARTICOLE ASEMANATOARE COLECTIA DE MODELE F1 AL LUI BERNIE ECCLESTONE ESTE DE VANZARE ULTIMUL CADILLAC AL LUI ELVIS PRESLEY SCOS LA LICITATIE În anul 1953, concernul american Chrysler Corporation prezenta sub formă de prototip un rival pentru modelul sport Chevrolet Corvette de la General Motors. Denumit Dodge Firearrow, acesta trebuia să fie introdus în […]
Carosierul Ghia autorul designului prototipului Dodge Firearrow II 1954
ARTICOLE ASEMANATOARE COLECTIA DE MODELE F1 AL LUI BERNIE ECCLESTONE ESTE DE VANZARE ULTIMUL CADILLAC AL LUI ELVIS PRESLEY SCOS LA LICITATIE În anul 1953, concernul american Chrysler Corporation prezenta sub formă de prototip un rival pentru modelul sport Chevrolet Corvette de la General Motors. Denumit Dodge Firearrow, acesta trebuia să fie introdus în […]
ARTICOLE ASEMANATOARE COLECTIA DE MODELE F1 AL LUI BERNIE ECCLESTONE ESTE DE VANZARE ULTIMUL CADILLAC AL LUI ELVIS PRESLEY SCOS LA LICITATIE În anul 1953, concernul american Chrysler Corporation prezenta sub formă de prototip un rival pentru modelul sport Chevrolet Corvette de la General Motors. Denumit Dodge Firearrow, acesta trebuia să fie introdus în […]
ARTICOLE ASEMANATOARE COLECTIA DE MODELE F1 AL LUI BERNIE ECCLESTONE ESTE DE VANZARE ULTIMUL CADILLAC AL LUI ELVIS PRESLEY SCOS LA LICITATIE În anul 1953, concernul american Chrysler Corporation prezenta sub formă de prototip un rival pentru modelul sport Chevrolet Corvette de la General Motors. Denumit Dodge Firearrow, acesta trebuia să fie introdus în […]
ARTICOLE ASEMANATOARE COLECTIA DE MODELE F1 AL LUI BERNIE ECCLESTONE ESTE DE VANZARE ULTIMUL CADILLAC AL LUI ELVIS PRESLEY SCOS LA LICITATIE În anul 1953, concernul american Chrysler Corporation prezenta sub formă de prototip un rival pentru modelul sport Chevrolet Corvette de la General Motors. Denumit Dodge Firearrow, acesta trebuia să fie introdus în […]
ARTICOLE ASEMANATOARE COLECTIA DE MODELE F1 AL LUI BERNIE ECCLESTONE ESTE DE VANZARE ULTIMUL CADILLAC AL LUI ELVIS PRESLEY SCOS LA LICITATIE În anul 1953, concernul american Chrysler Corporation prezenta sub formă de prototip un rival pentru modelul sport Chevrolet Corvette de la General Motors. Denumit Dodge Firearrow, acesta trebuia să fie introdus în […]
În anul 1953, concernul american Chrysler Corporation prezenta sub formă de prototip un rival pentru modelul sport Chevrolet Corvette de la General Motors. Denumit Dodge Firearrow, acesta trebuia să fie introdus în producția de serie cu mici modificări, însă modelul sport Dodge nu a mai primit undă verde din partea conducerii. Recent, prototipul a fost scos la vânzare prin casa de licitații RM Sotheby’s în cadrul evenimentului Monterey Car Week.
Conceptcar-urile spectaculoase au fost la modă în primii ani de după cel de-al doilea război mondial, dar tendința a fost de fapt începută de Buick’s Y-Job din 1938. Deși în timpul războiului producția de automobile pentru populație a fost temporar stopată, în decurs de un deceniu, publicul auto a fost atras de a ajunge la volanul automobilelor care reflectau prosperitatea americană postbelică și a stilului Jet Age.
Concernul General Motors a alimentat fantezia publicului începând din 1949 și până în 1961, prezentând creații futuriste la saloanele auto americane Motorama. Între timp, concernul Chrysler era preocupat să-și dezvolte propria viziune asupra viitorului cu conceptcar-uri care să rivalizeze cu cele de la General Motors și care astăzi se numără printre cele mai durabile modele. Un bun exemplu în acest sens este și conceptul Dodge Firearrow II din 1954.
Cu un preț estimativ cuprins între 900.000 și 1.2 milioane de dolari (aproximativ 767.000 – 1.02 milioane de euro), casa de licitații RM Sotheby’s a ridicat destul de mult cotația pentru viitorul cumpărător al Dodge-ului Firearrow II din 1954. Acest lucru a fost de înțeles din mai multe motive, deoarece există doar patru unități construite de Firearrow ( I, II, III și IV) iar fiecare dintre ele este unic. În consecință, Firearrow II a fost mai exclusiv, fiind primul care a putut fi cu adevărat testat în 1954.
Sub conducerea designer-ului șef de atunci de la Chrysler Corporation, Virgil Exner, au fost create o serie de conceptcar-uri care au fost ulterior regăsite cu unele modificări în producția de serie ca răspuns la modelele Chevrolet Corvette și Ford Thunderbird. Primul Firearrow a fost un showcar pur cu o mecanică tradițională și prezentat la Salonul Auto de la Torino din 1953. După numeroase aprecieri, zvonurile despre o serie mică planificată au devenit rapid puternice iar popularitatea a dus în cele din urmă la producția în serie a unui model din alt segment ce împrumuta o parte din stilul acestuia. Recent, la Monterey Car Week în California, Dodge-ul Firearrow II din 1954 a fost licitat pentru suma de 1,05 milioane de dolari.
Comparativ cu Firearrow I, cel de-al doilea prototip Firearrow II, a primit nu doar îmbunătățiri în ceea ce privește designul, ci și un motor mai performant. Sub capota frontală se găește amplasat un motor Hemi V8 de 4 litri care furnizează 150 CP și este asociat cu o cutie de viteze automată cu 4 trepte de tip Gyro-Torque. Cu toate acestea, nu era încă un model real de pre-producție, mai ales că poate fi văzut cu ușurință cum unele detalii lipsesc. De exemplu mânerele exterioare ale portierelor, oglinzile retrovizoare exterioare, geamurile laterale și plafonul. În schimb, roata de rezervă este poziționată într-un compartiment aflat chiar în spatele habitaclului. Parbrizul fără ramă, prin care nu poate vedea decât o mică parte, este, de asemenea, spectaculos. Aproximativ două treimi din suprafața sticlei se află practic în mașină din motive de stabilitate.
Din punct de vedere mecanic, Firearrow II nu utilizează o platformă special individuală ci una de serie împrumutată de la modelul Dodge Royal având un ampatament de 119 inci, cu 17 inci mai lung decât modelele contemporane Corvette și Thunderbird. Pe de altă parte, stilul caroseriei cabrio cu două locuri a fost realizată de studiourile companiei Ghia din Italia. Prototipul Dodge a fost restaurat la începutul anilor ’90 ca parte a importantei colecții de conceptcar-uri Joe Bortz, a fost revopsit în culoarea originală galben deschis și parcurs până în prezent 29.877 mile. Interiorul beneficiază ca dotări de tapițerie din piele de culoare neagră și un volan Nardi cu coroana din lemn.
După cum probabil puteți ghici, Firearrow II a fost, de asemenea, un succes pentru public mai ales că design-ul său denumit „jet age” era absolut la modă în perioada respectivă. A urmat Firearrow III, un spectaculos coupe și Firearrow IV, din nou un roadster, dar mult mai aproape de producția de serie având de această dată mânerele ușilor, plafonul și oglinzile exterioare integrate. Cu toate acestea, din motive pe care nimeni nu le poate înțelege astăzi, producția de serie a modelului sport nu a fost niciodată aprobată.
În schimb, Dual-Ghia a construit într-un total de 177 exemplare modelele D-350 și D-500 între anii 1956 și 1958. Aceste două modele fabricate într-o serie redusă dispuneau de un design inspirat de la ultimul concept Firearrow. Faima ar fi putut să aparțină lui Dodge, deoarece clientela selectă a Dual Ghia îi includea pe Richard Nixon, Frank Sinatra și Dean Martin. Astăzi, o singură persoană se poate bucura de acest prototip experimental și aceasta este cea care a primit contractul pentru Firearrow II adjudecat în urma licitației RM Sotheby’s de la Monterey Car Week.
Text: Auto Retro Passion
Foto: RM Sotheby’s; Chrysler
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul Auto Retro Passion pentru mai multe informații AICI
Site-ul nostru folosește cookies pentru a asigura utilizatorii de o experiență cât mai bună. Dând click pe OK, confirmați că sunteți de acord cu Termenii și condițiile.OkPolitica De ConfidentialitatePolitica Cookies
GDPR
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.