LEGENDARUL BENTLEY BLOWER A REVENIT DUPĂ 90 DE ANI

21 decembrie 2020
Comments off
714 Vizualizari
Previous Image
Next Image

info heading

info content


 

Bentley Mulliner a finalizat primul exemplar dintr-o serie reeditată a legendarului model interbelic Bentley Blower. După mai mult de 40.000 de ore de muncă, constructorul britanic cu sediul la Crewe anunță finalizarea exemplarului Car Zero, primul dintre cele 12 exemplare speciale din seria Blower Continuation, care sunt legate strâns cu cele 4 exemplare de Bentley 4 ½ Litre Blower construite între anii 1929-1930.

Combinația de măiestrie rafinată, transmisă din generație în generație și cele mai avansate tehnologii, reprezintă secretul din spatele succesului unui brand de lux precum Bentley. Meșteșugul și cele mai înalte abilități inginerești sunt combinate în programul Blower Continuation Series care va da viață unui număr de 12 exemplare de colecție, toate comandate, realizate din desenele originale și schemele de dactilografie utilizate pentru a produce primele patru exemplare.

Lucrările încep direct de acolo de unde au rămas, în urmă cu aproape un secol, folosind tehnicile și materialele de pe vremea lui Sir Henry „Tim” Birkin de la sfârșitul anilor ’20, cu legendarul model 4 ½ Litre produs între 1926 și 1930. Proiectul Continuation Series a început cu scanarea cu laser a fiecărei componente a modelului Bentley 4 ½ Litre „Team Car n.2”, o mașină de curse echipată cu șasiu HB 3403, motor SM 3902, înregistrat cu numărul de înmatriculare UU 5872. În total 1.846 de componente au fost (re) proiectate și fabricate manual pentru a crea noul model Blower. Dintre acestea, 230 de părți sunt de fapt un ansamblu de piese, astfel încât numărul total de piese se ridică la câteva mii de unități. De la motor la balamale, până la detaliile externe și interne, fiecare piesă a fost creată de o echipă dedicată. Ingineri și meșteri Bentley Mulliner au lucrat cot la cot cu tehnicienii și furnizorii specializați.

Blower Car Zero debutează pentru a celebra un model glorios al trecutului și coincide cu inaugurarea noului campus Bentley Motors din Crewe. Odată cu închiderea Pyms Lane, care a fost sediul Bentley din 1946, a fost posibilă extinderea sediului central pe o suprafață mai mare, ceea ce a permis și crearea unui campus. Președintele și CEO-ul Bentley Motors, Adrian Hallmark, a condus Car Zero de-a lungul Pymes Lane și a spus: „Astăzi este o zi importantă pentru Bentley. Conducerea primului nou Blower după 90 de ani a reprezentat un privilegiu, inclusiv calitatea acestui automobil. Acest automobil l-ar fi făcut pe Sir Tim Birkin însuși mândru.” Blower Continuation Series este primul proiect realizat de noul departament Bentley Mulliner Classic, una dintre cele trei noi secții ale departamentului Mulliner, care include secțiunea Coachbuilt (care în prezent produce Bentley Bacalar ) și Collections (angajate în echiparea specială a modelelor Continental GT Mulliner).

Primul pas în dezvoltarea Car Zero a văzut o analiză aprofundată a proiectelor originale și a fotografiilor de arhivă ale mașinilor. După ce a demontat în cele mai mici detalii Team Car # 2 deținut de Bentley Motors (probabil cel mai prețios Bentley din lume) și o scanare laser foarte precisă, a fost creat un model digital complet al lui Blower. De acolo, echipa a început să lucreze la componente. Paul Williams, directorul Bentley Mulliner comentează: „După ce am parcurs mii de documente cu desene și fotografii tehnice, am văzut că Blower prinde contur, am fost extrem de mulțumit. Până acum a fost nevoie de 40.000 de ore de lucru. Asamblarea primului exemplar denumit Car Zero în ultimele luni a fost surprinzătoare, fuziunea celor mai noi tehnici de proiectare digitală și o tradiție a măiestriei ne-a permis să producem o mașină fidelă anilor ’20, cu un standard de calitate foarte înalt. Acum începem următoarea fază cu teste de dezvoltare, care vor duce la fabricarea celorlalte 12 exemplare ale clienților. “

95 DE ANI DE ISTORIE CU MODELE DE LUX PERFORMANTE

Încă de la început, Bentley Mulliner a căutat să implice cei mai buni specialiști din toată țara pentru a crea componentele Blower Continuation Series. Cadrul a fost creat din oțel de gabarit înalt, realizat manual și nituit la cald de specialiști din Israel Newton & Sons Ltd cu sediul în apropiere de Derby. Un nume istoric, cel al unei companii care produce cazane pentru locomotive cu aburi și remorchere de 200 de ani. În lumina unei experiențe bicentenare, Newton & Sons are capacitatea de a forja și modela metalul conform celei mai bune tradiții engleze. Apoi, există compania de radiatoare auto de epocă, cu sediul în Bicester Heritage, un lider în sector care a recreat mai multe elemente iconice ale modelului Bentley Blower, cum ar fi cadrul radiatorului în argint nichelat solid lustruit și rezervorul de combustibil realizat manual din în oțel și cupru.

Jones Springs Ltd a construit suspensiile cu arcuri lamelare și mânerele conform cu specificațiile originale. Farurile de dimensiuni generoase au fost dezvoltate de Vintage Headlamp Restoration International Ltd din Sheffield, o altă companie renumită în furnizarea de componente pentru automobilele de epocă. Între timp, la Crewe s-a lucrat la cadrul de frasin creat de Lomax Coachbuilders. Acesta a fost apoi încredințat tehnicienilor Mulliner pentru etapele finale ale tâmplăriei și finisarea manuală a caroseriei, vopsită în negru lucios. În interior, găsim tapițerie roșie din piele Oxblood de la Bridge of Weir. La fel ca la exemplarele originale, scaunele au fost căptușite cu un total de 10 kg de păr natural de cal.

Motorul de 4½ litri aflat în dotarea lui Car Zero a fost, de asemenea, construit urmând designul original care poartă semnătura lui W.O Bentley. Realizat cu sprijinul specialiștilor NDR Ltd din Watford, motorul de la Blower a fost unul inovator în anii ’20 și ’30. Este vorba de o unitate cu soluții adoptate 40 de ani mai târziu, începând din anii ’70 pe diverse modele sport. Prin urmare, găsim pistoanele din aluminiu, axa cu came în chiulasă, patru supape pe cilindru, aprinderea dublă și carterul de magneziu. Celebrul 4½ litri i-a fost apoi implementat un compresor Amherst Villiers, care i-a conferit un șuierat characteristic în accelerație, de unde și-a căpătat și porecla Blower.

Odată cu finalizarea construcției Car Zero, testele de fiabilitate încep să intre în linie dreaptă. Sesiunile de anduranță și vitezele ridicate vor verifica funcționalitatea perfectă și robustețea în condiții din ce în ce mai dificile. Unul din teste va fi efectuat inclusiv, de un pilot deosebit de curajos, Adrian Hallmark (președinte și CEO Bentley), care va rula Blower-ul cu viteza maximă. Programul a fost conceput pentru a simula echivalentul a 35.000 de kilometri de condus în condiții reale și peste 8.000 de kilometri pe circuit, inclusiv pasaje foarte solicitante, precum raliul Beijing-Paris și Mille Miglia.

Text: Auto retro Passion

Foto: Bentley Motors

Comments are closed.

August 05, 2021