Citroen-ul 2CV a revoluționat piața automobilelor cu motor de mic litraj fiind unul dintre cele mai longevive automobile produse în serie fiind totodată considerat și primul automobil de tip ″low – cost″. Pentru că la începutul anilor ’30, automobilele fabricate în Europa erau încă prea scumpe pentru puterea de cumpărare a clasei de mijloc […]
Pierre Boulanger initiatorul proiectlui Citroen TPV
Citroen-ul 2CV a revoluționat piața automobilelor cu motor de mic litraj fiind unul dintre cele mai longevive automobile produse în serie fiind totodată considerat și primul automobil de tip ″low – cost″. Pentru că la începutul anilor ’30, automobilele fabricate în Europa erau încă prea scumpe pentru puterea de cumpărare a clasei de mijloc […]
Inginerul Andre Lefebvre a realizat primele schite cu Citroen 2CV
Citroen-ul 2CV a revoluționat piața automobilelor cu motor de mic litraj fiind unul dintre cele mai longevive automobile produse în serie fiind totodată considerat și primul automobil de tip ″low – cost″. Pentru că la începutul anilor ’30, automobilele fabricate în Europa erau încă prea scumpe pentru puterea de cumpărare a clasei de mijloc […]
Pierre Boulanger la lansarea Citroen-ului 2CV la Salonul de la Paris - 1948
Citroen-ul 2CV a revoluționat piața automobilelor cu motor de mic litraj fiind unul dintre cele mai longevive automobile produse în serie fiind totodată considerat și primul automobil de tip ″low – cost″. Pentru că la începutul anilor ’30, automobilele fabricate în Europa erau încă prea scumpe pentru puterea de cumpărare a clasei de mijloc […]
Prototip Citroen 2CV - TPV prezentat la Salonul Auto Paris din 1939
Citroen-ul 2CV a revoluționat piața automobilelor cu motor de mic litraj fiind unul dintre cele mai longevive automobile produse în serie fiind totodată considerat și primul automobil de tip ″low – cost″. Pentru că la începutul anilor ’30, automobilele fabricate în Europa erau încă prea scumpe pentru puterea de cumpărare a clasei de mijloc […]
Prototip Citroen 2CV - TPV din 1939 la Salonul Auto de la Paris din 2008 cu ocazia aniversării a 60 de ani
Citroen-ul 2CV a revoluționat piața automobilelor cu motor de mic litraj fiind unul dintre cele mai longevive automobile produse în serie fiind totodată considerat și primul automobil de tip ″low – cost″. Pentru că la începutul anilor ’30, automobilele fabricate în Europa erau încă prea scumpe pentru puterea de cumpărare a clasei de mijloc […]
Citroen-ul 2CV A din 1950 la Salonul Auto de la Paris din 2008 cu ocazia aniversării a 60 de ani
Citroen-ul 2CV a revoluționat piața automobilelor cu motor de mic litraj fiind unul dintre cele mai longevive automobile produse în serie fiind totodată considerat și primul automobil de tip ″low – cost″. Pentru că la începutul anilor ’30, automobilele fabricate în Europa erau încă prea scumpe pentru puterea de cumpărare a clasei de mijloc […]
Prototipul Citroen 2CV - TPV din 1939 alaturi de modelul de serie Citroen 2CV A din 1950
Citroen-ul 2CV a revoluționat piața automobilelor cu motor de mic litraj fiind unul dintre cele mai longevive automobile produse în serie fiind totodată considerat și primul automobil de tip ″low – cost″. Pentru că la începutul anilor ’30, automobilele fabricate în Europa erau încă prea scumpe pentru puterea de cumpărare a clasei de mijloc […]
Citroen-ul 2CV a revoluționat piața automobilelor cu motor de mic litraj fiind unul dintre cele mai longevive automobile produse în serie fiind totodată considerat și primul automobil de tip ″low – cost″. Pentru că la începutul anilor ’30, automobilele fabricate în Europa erau încă prea scumpe pentru puterea de cumpărare a clasei de mijloc […]
Citroen-ul 2CV intr-o reclama din presa de la inceputul anilor ’50
Citroen-ul 2CV a revoluționat piața automobilelor cu motor de mic litraj fiind unul dintre cele mai longevive automobile produse în serie fiind totodată considerat și primul automobil de tip ″low – cost″. Pentru că la începutul anilor ’30, automobilele fabricate în Europa erau încă prea scumpe pentru puterea de cumpărare a clasei de mijloc […]
Citroen-ul 2CV era conceput dupa solutia tehnica - Totul in fata
Citroen-ul 2CV a revoluționat piața automobilelor cu motor de mic litraj fiind unul dintre cele mai longevive automobile produse în serie fiind totodată considerat și primul automobil de tip ″low – cost″. Pentru că la începutul anilor ’30, automobilele fabricate în Europa erau încă prea scumpe pentru puterea de cumpărare a clasei de mijloc […]
Citroen-ul 2CV a revoluționat piața automobilelor cu motor de mic litraj fiind unul dintre cele mai longevive automobile produse în serie fiind totodată considerat și primul automobil de tip ″low – cost″. Pentru că la începutul anilor ’30, automobilele fabricate în Europa erau încă prea scumpe pentru puterea de cumpărare a clasei de mijloc […]
Citroen-ul 2CV a revoluționat piața automobilelor cu motor de mic litraj fiind unul dintre cele mai longevive automobile produse în serie fiind totodată considerat și primul automobil de tip ″low – cost″. Pentru că la începutul anilor ’30, automobilele fabricate în Europa erau încă prea scumpe pentru puterea de cumpărare a clasei de mijloc […]
Citroen 2CV AU din 1955 in varianta de caroserie utilitara
Citroen-ul 2CV a revoluționat piața automobilelor cu motor de mic litraj fiind unul dintre cele mai longevive automobile produse în serie fiind totodată considerat și primul automobil de tip ″low – cost″. Pentru că la începutul anilor ’30, automobilele fabricate în Europa erau încă prea scumpe pentru puterea de cumpărare a clasei de mijloc […]
Suspensia conceputa soft si garda la sol generoasa permiteau rularea pe drumuri neasfaltate
Citroen-ul 2CV a revoluționat piața automobilelor cu motor de mic litraj fiind unul dintre cele mai longevive automobile produse în serie fiind totodată considerat și primul automobil de tip ″low – cost″. Pentru că la începutul anilor ’30, automobilele fabricate în Europa erau încă prea scumpe pentru puterea de cumpărare a clasei de mijloc […]
2CV Sahara beneficia de un al doilea motor plasat in compartimentul spate si de tractiune integrala
Citroen-ul 2CV a revoluționat piața automobilelor cu motor de mic litraj fiind unul dintre cele mai longevive automobile produse în serie fiind totodată considerat și primul automobil de tip ″low – cost″. Pentru că la începutul anilor ’30, automobilele fabricate în Europa erau încă prea scumpe pentru puterea de cumpărare a clasei de mijloc […]
In 1968 Citroen 2CV a beneficiat de un usor facelift
Citroen-ul 2CV a revoluționat piața automobilelor cu motor de mic litraj fiind unul dintre cele mai longevive automobile produse în serie fiind totodată considerat și primul automobil de tip ″low – cost″. Pentru că la începutul anilor ’30, automobilele fabricate în Europa erau încă prea scumpe pentru puterea de cumpărare a clasei de mijloc […]
Citroen-ul 2CV a revoluționat piața automobilelor cu motor de mic litraj fiind unul dintre cele mai longevive automobile produse în serie fiind totodată considerat și primul automobil de tip ″low – cost″. Pentru că la începutul anilor ’30, automobilele fabricate în Europa erau încă prea scumpe pentru puterea de cumpărare a clasei de mijloc […]
Citroen-ul 2CV a revoluționat piața automobilelor cu motor de mic litraj fiind unul dintre cele mai longevive automobile produse în serie fiind totodată considerat și primul automobil de tip ″low – cost″. Pentru că la începutul anilor ’30, automobilele fabricate în Europa erau încă prea scumpe pentru puterea de cumpărare a clasei de mijloc […]
Citroen 2CV6 in versiunea de echipare Club din 1979
Citroen-ul 2CV a revoluționat piața automobilelor cu motor de mic litraj fiind unul dintre cele mai longevive automobile produse în serie fiind totodată considerat și primul automobil de tip ″low – cost″. Pentru că la începutul anilor ’30, automobilele fabricate în Europa erau încă prea scumpe pentru puterea de cumpărare a clasei de mijloc […]
Citroen-ul 2CV a revoluționat piața automobilelor cu motor de mic litraj fiind unul dintre cele mai longevive automobile produse în serie fiind totodată considerat și primul automobil de tip ″low – cost″. Pentru că la începutul anilor ’30, automobilele fabricate în Europa erau încă prea scumpe pentru puterea de cumpărare a clasei de mijloc […]
Versiunea Charleston din 1981 oferea dotari suplimentare si se deosebea prin vopseaua bicolora
Citroen-ul 2CV a revoluționat piața automobilelor cu motor de mic litraj fiind unul dintre cele mai longevive automobile produse în serie fiind totodată considerat și primul automobil de tip ″low – cost″. Pentru că la începutul anilor ’30, automobilele fabricate în Europa erau încă prea scumpe pentru puterea de cumpărare a clasei de mijloc […]
Citroen-ul 2CV a revoluționat piața automobilelor cu motor de mic litraj fiind unul dintre cele mai longevive automobile produse în serie fiind totodată considerat și primul automobil de tip ″low – cost″. Pentru că la începutul anilor ’30, automobilele fabricate în Europa erau încă prea scumpe pentru puterea de cumpărare a clasei de mijloc […]
Citroen-ul 2CV în versiunea speciala de echipare Spot de la inceputul anilor ’70
Citroen-ul 2CV a revoluționat piața automobilelor cu motor de mic litraj fiind unul dintre cele mai longevive automobile produse în serie fiind totodată considerat și primul automobil de tip ″low – cost″. Pentru că la începutul anilor ’30, automobilele fabricate în Europa erau încă prea scumpe pentru puterea de cumpărare a clasei de mijloc […]
Citroen-ul 2CV în versiunea speciala de echipare Dolly de la inceputul anilor ’80
Citroen-ul 2CV a revoluționat piața automobilelor cu motor de mic litraj fiind unul dintre cele mai longevive automobile produse în serie fiind totodată considerat și primul automobil de tip ″low – cost″. Pentru că la începutul anilor ’30, automobilele fabricate în Europa erau încă prea scumpe pentru puterea de cumpărare a clasei de mijloc […]
Citroen-ul 2CV protagonist in filmul For your eyes only din 1981 din seria James Bond
Citroen-ul 2CV a revoluționat piața automobilelor cu motor de mic litraj fiind unul dintre cele mai longevive automobile produse în serie fiind totodată considerat și primul automobil de tip ″low – cost″. Pentru că la începutul anilor ’30, automobilele fabricate în Europa erau încă prea scumpe pentru puterea de cumpărare a clasei de mijloc […]
Citroen-ul Dyane a fost fabricat intre anii 1967-1983
Citroen-ul 2CV a revoluționat piața automobilelor cu motor de mic litraj fiind unul dintre cele mai longevive automobile produse în serie fiind totodată considerat și primul automobil de tip ″low – cost″. Pentru că la începutul anilor ’30, automobilele fabricate în Europa erau încă prea scumpe pentru puterea de cumpărare a clasei de mijloc […]
Citroen-ul Mehari a fost fabricat intre anii 1968-1988
Citroen-ul 2CV a revoluționat piața automobilelor cu motor de mic litraj fiind unul dintre cele mai longevive automobile produse în serie fiind totodată considerat și primul automobil de tip ″low – cost″. Pentru că la începutul anilor ’30, automobilele fabricate în Europa erau încă prea scumpe pentru puterea de cumpărare a clasei de mijloc […]
Citroen-ul 2CV a fost vedeta de cinema in seria de filme Jandarmii cu Louis de Funes
Citroen-ul 2CV a revoluționat piața automobilelor cu motor de mic litraj fiind unul dintre cele mai longevive automobile produse în serie fiind totodată considerat și primul automobil de tip ″low – cost″. Pentru că la începutul anilor ’30, automobilele fabricate în Europa erau încă prea scumpe pentru puterea de cumpărare a clasei de mijloc […]
Exoticul Mehari dezvoltat pe 2CV a fost vedeta de cinema in seria de filme Jandarmii cu Louis de Funes
Citroen-ul 2CV a revoluționat piața automobilelor cu motor de mic litraj fiind unul dintre cele mai longevive automobile produse în serie fiind totodată considerat și primul automobil de tip ″low – cost″. Pentru că la începutul anilor ’30, automobilele fabricate în Europa erau încă prea scumpe pentru puterea de cumpărare a clasei de mijloc […]
Previous Image
Next Image
info heading
info content
Citroen-ul 2CV a revoluționat piața automobilelor cu motor de mic litraj fiind unul dintre cele mai longevive automobile produse în serie fiind totodată considerat și primul automobil de tip ″low – cost″.
Pentru că la începutul anilor ’30, automobilele fabricate în Europa erau încă prea scumpe pentru puterea de cumpărare a clasei de mijloc a populației din mediul rural, conducerea producătorului francez de pneuri Michelin care era în acea perioadă acționarul majoritar al producătorului auto francez Citroen împreună cu directorul general de la Citroen, Pierre Boulanger au demarat în 1935 proiectul unui automobil tip ″low-cost″ care trebuia să întrunească următoarele cerințe: să dispună de transmisie pe roțile din față, spațiu ofere suficient pentru 4 persoane adulte, să fie ușor de condus, să beneficieze de suspensie care să-i permită să ruleze pe drumuri denivelate și nu în ultimul rând să aibă un preț minim de vânzare. Acest proiect a fost denumit TPV(Tres Petit Voiture) și încredințat inginerului șef Andre Lefebvre și designer-ului Flaminio Bertoni.
Începând cu anul 1937, a fost demarată constucția câtorva prototipuri pentru a fi testate. Aceste prototipuri foloseau numeroase componente realizate din aluminiu și magneziu și erau echipate cu motoare de tip boxer cu 2 cilindri având racirea cu apă. Unul dintre aceste prototipuri a fost denumit 2CV (Deux Chevaux Vapeur – Doi Cai Putere) și a fost expus în premieră cu ocazia Salonului Auto de la Paris din 1939.
Odată cu izbucnirea celui de-al Doilea Război Mondial, dezvoltarea modelului de tip low-cost a fost stopată fiind reluată după sfârșitul acestuia în cursul anului 1945.
Cu ocazia Salonului Auto de la Paris din 1948, Citroen a prezentat sub formă de prototip modelul 2CV A. Acesta a primit numeroase critici din partea jurnaliștilor, considerându-l un automobil spartan și care avea un design mai puțin reușit dar în același timp a primit aprecieri din partea publicului acesta considerându-l ca pe un mijloc de transport ieftin cu costuri de exploatare și întreținere reduse. Prototipul Citroen 2CV dispunea de o caroserie de tip berlină de dimensiuni compacte Lxlxh cu 4 uși având acoperiș detașabil realizat din material textil și care oferea la interior 4 locuri în timp ce coeficientul aerodinamic CX avea o valoare de 0.51. Conceput după soluția ²totul în față² cu motorul amplasat frontal și transmisie pe roțile din față, prototipul Citroen avea echipat un motor de tip boxer cu 2 cilindri având racirea pe aer, capacitatea de 375 cmc și dezvolta 9 CP. Mulțumită unei mase totale de numai 550 kg, prototipul putea atinge o viteză maximă de 70 km/h în timp ce consumul de combustibil era de 3-5L/ 100 km. Transmisia era asigurată de o cutie de viteze manuală cu 4 trepte, suspensia era independentă, sistemul de frânare prevazut cu tamburi iar direcția cu cremalieră.
La sfârșitul anului 1948, conducerea de atunci a producătorului francez Citroen a luat decizia introducerii în producția de serie a modelului 2CV. Datorită prețului redus de achiziție și a costurilor mici de întreținere, modelul francez s-a bucurat de un mare succes comercial încă de la debutul comercializării, având un puternic impact asupra populației franceze cu venituri mici.
Producția Citroen-ului 2CV a demarat în 11 iulie 1949 cu 4 exemplare pe zi, ajungându-se la 400 exemplare pe zi în 1950 iar datorită cererii foarte mari, clienții trebuiau să aștepte între 2 și 3 ani pâna la livrarea exemplarului comandat.
Începând cu anul 1952, Citroen-ul 2CV este comercializat și pe alte piețe, prima dintre acestea fiind Olanda. În același an este lansată varianta de caroserie tip utlitară denumită 2CV AU (U de la utilitar) și care avea capacitatea de a transporta 150 de kg. Din 1954, capacitatea motorului a fost mărită la 425 cmc iar puterea dezvoltată ajungea la 12.5 CP iar începând din 1961 la 14 CP.
În 1957 este lansată versiunea de echipare L (L de la lux) care beneficia de o lunetă de dimensiuni majorate și de unele elemente cromate la exterior.
În anul 1960, modelul de clasă mică Citroen beneficiază de un prim facelift concretizat prin unele retușuri la exterior și interior, în același timp fiind aduse unele îmbunătățiri de ordin tehnic. În decembrie același an este lansată versiunea Sahara care avea echipat în plus un al doilea motor de 425 cmc amplasat în compartimentul din spate și dispunea de tracțiune integrală. La exterior, versiunea Sahara se diferenția prin roata de rezervă amplasată pe capota din față a compartimentului motor. Această versiune a fost fabricată până în 1966 în numai 694 de exemplare.
În 1965, ușile din față care erau de tip ″suicide″ au fost înlocuite cu unele cu deschidere normală.
La scurt timp după ce a fost fabricat exemplarul cu numărul 2.5 milioane în 1968, modelul 2CV beneficiază de un nou facelift fiind realizate unele mici restilizări atât la exterior cât și la interior, numărul de dotări fiind suplimentat iar puterea motorului a fost majorată la 16.5 CP care permitea o viteză maximă de 100 km/h.
Din anul 1970 sunt oferite la comercializare două noi versiuni: 2CV 4 echipată cu un motor de 435 cmc (18CP) și 2CV 6 echipată cu un motor de 602 cmc (29CP), ambele motoare fiind de tip boxer cu 2 cilindri și având răcirea cu aer. Tot în același an farurile de formă rotundă au fost înlocuite cu unele de formă rectangulară.
În 1975 este lansată versiunea 2CV Special care reprezenta o variantă mai ieftină a versiunii 2CV 4 și beneficia de o planșă de bord cu design simplificat și de doar două geamuri laterale pe fiecare parte iar farurile aveau formă rotundă.
În 1979 este realizat un nou facelift modelului 2CV, acesta beneficiind de unele retușuri la detalii, îmbunătățiri la partea mecanică precum și de dotări suplimentare. În același an este lansată versiunea Club care beneficia de dotări suplimentare iar motorizarea de 435 cmc care echipa 2CV 4 este scoasă din producție. Versiunea Special dispunea acum de trei geamuri laterale pe fiecare parte.
În 1981 sunt introduse frânele cu discuri pe puntea din față care erau de tip ″in board″ și este lansată versiunea de echipare Charleston care beneficia de dotări suplimentare și vopsea bicoloră. Tot în 1981, Citroen-ul 2CV a fost folosit de personajul principal James Bond (actorul Roger Moore) în filmul ″For your eyes only″, în acest caz pe exemplarul utilizat la filmări a fost montat un motor mai performant de tip boxer cu 4 cilindri de 1.3L(62CP) împrumutat de la modelul GSA X3.
Începând cu anul 1988 producția Citroen-ului 2CV a fost stopată în Franța, aceasta continuând până în 27 iulie 1990 la fabrica Citroen din Portugalia.
Pe lângă țara de origine Franța, Citroen-ul 2CV a mai fost asamblat în țări precum: Belgia, Spania, Chile, Argentina, Iran și Portugalia, numărul total de exemplare fabricate fiind de 5.114.961. Pe baza modelului 2CV au fost realizate alte două modele de succes: Dyane fabricat în 1.444.583 exemplare (1967 – 1983) și Mehari în 144.953 exemplare (1968 – 1988).
Site-ul nostru folosește cookies pentru a asigura utilizatorii de o experiență cât mai bună. Dând click pe OK, confirmați că sunteți de acord cu Termenii și condițiile.OkPolitica De ConfidentialitatePolitica Cookies
GDPR
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.