miercuri 4 octombrie 2023
NEWSLETTER
Auto-Retro-Passion.ro
  • Home
  • News
  • Events
  • Stories
  • Brands
  • Lifestyle
  • Test Drive
  • Buyers Guide
  • Market
    • Adauga anunt
  • Blog
  • About us
Auto-Retro-Passion.ro
Home News

CELEBRUL MERCEDES 300 SEL 6.8 AMG REVINE DUPA JUMATATE DE SECOL

by Stefan George
19 martie 2021
in News
1k
VIEWS
  • CELEBRUL MERCEDES 300 SEL 6.8 AMG REVINE DUPA JUMATATE DE SECOL

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2021/03/CELEBRUL-MERCEDES-300-SEL-6.8-AMG-REVINE-DUPA-JUMATATE-DE-SECOL.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE PREMIUL EUROPEAN CAR OF THE YEAR SERBEAZA 60 DE ANI TOP 10 LA LICITATIILE MONTEREY MOTOR WEEK 2023 Specialistul german pe brandul Mercedes, Arthur Bechtel de la Classic Motors, a anunțat de curând că va realiza la comandă o replică a modelului Mercedes 300 SEL 6.8 AMG, celebrul sedan roșu de competiție […]

    celebrul-mercedes-300-sel-68-amg-revine-dupa-jumatate-de-secol
  • Mercedes 300 SEL 6.8 AMG Replica by Arthur Bechtel - Classic Motors

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2021/03/Mercedes-300-SEL-6.8-AMG-Replica-by-Arthur-Bechtel-Classic-Motors.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE PREMIUL EUROPEAN CAR OF THE YEAR SERBEAZA 60 DE ANI TOP 10 LA LICITATIILE MONTEREY MOTOR WEEK 2023 Specialistul german pe brandul Mercedes, Arthur Bechtel de la Classic Motors, a anunțat de curând că va realiza la comandă o replică a modelului Mercedes 300 SEL 6.8 AMG, celebrul sedan roșu de competiție […]

    mercedes-300-sel-68-amg-replica-by-arthur-bechtel-classic-motors
  • Mercedes 300 SEL 6.8 AMG Replica by Arthur Bechtel - Classic Motors

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2021/03/Mercedes-300-SEL-6.8-AMG-Replica-by-Arthur-Bechtel-Classic-Motors-6.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE PREMIUL EUROPEAN CAR OF THE YEAR SERBEAZA 60 DE ANI TOP 10 LA LICITATIILE MONTEREY MOTOR WEEK 2023 Specialistul german pe brandul Mercedes, Arthur Bechtel de la Classic Motors, a anunțat de curând că va realiza la comandă o replică a modelului Mercedes 300 SEL 6.8 AMG, celebrul sedan roșu de competiție […]

    mercedes-300-sel-68-amg-replica-by-arthur-bechtel-classic-motors
  • Mercedes 300 SEL 6.8 AMG Replica by Arthur Bechtel - Classic Motors

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2021/03/Mercedes-300-SEL-6.8-AMG-Replica-by-Arthur-Bechtel-Classic-Motors-2.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE PREMIUL EUROPEAN CAR OF THE YEAR SERBEAZA 60 DE ANI TOP 10 LA LICITATIILE MONTEREY MOTOR WEEK 2023 Specialistul german pe brandul Mercedes, Arthur Bechtel de la Classic Motors, a anunțat de curând că va realiza la comandă o replică a modelului Mercedes 300 SEL 6.8 AMG, celebrul sedan roșu de competiție […]

    mercedes-300-sel-68-amg-replica-by-arthur-bechtel-classic-motors
  • Mercedes 300 SEL 6.8 AMG Replica by Arthur Bechtel - Classic Motors

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2021/03/Mercedes-300-SEL-6.8-AMG-Replica-by-Arthur-Bechtel-Classic-Motors-3.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE PREMIUL EUROPEAN CAR OF THE YEAR SERBEAZA 60 DE ANI TOP 10 LA LICITATIILE MONTEREY MOTOR WEEK 2023 Specialistul german pe brandul Mercedes, Arthur Bechtel de la Classic Motors, a anunțat de curând că va realiza la comandă o replică a modelului Mercedes 300 SEL 6.8 AMG, celebrul sedan roșu de competiție […]

    mercedes-300-sel-68-amg-replica-by-arthur-bechtel-classic-motors
  • Mercedes 300 SEL 6.8 AMG Replica by Arthur Bechtel - Classic Motors

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2021/03/Mercedes-300-SEL-6.8-AMG-Replica-by-Arthur-Bechtel-Classic-Motors-4.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE PREMIUL EUROPEAN CAR OF THE YEAR SERBEAZA 60 DE ANI TOP 10 LA LICITATIILE MONTEREY MOTOR WEEK 2023 Specialistul german pe brandul Mercedes, Arthur Bechtel de la Classic Motors, a anunțat de curând că va realiza la comandă o replică a modelului Mercedes 300 SEL 6.8 AMG, celebrul sedan roșu de competiție […]

    mercedes-300-sel-68-amg-replica-by-arthur-bechtel-classic-motors
  • Mercedes 300 SEL 6.8 AMG Replica by Arthur Bechtel - Classic Motors

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2021/03/Mercedes-300-SEL-6.8-AMG-Replica-by-Arthur-Bechtel-Classic-Motors-5.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE PREMIUL EUROPEAN CAR OF THE YEAR SERBEAZA 60 DE ANI TOP 10 LA LICITATIILE MONTEREY MOTOR WEEK 2023 Specialistul german pe brandul Mercedes, Arthur Bechtel de la Classic Motors, a anunțat de curând că va realiza la comandă o replică a modelului Mercedes 300 SEL 6.8 AMG, celebrul sedan roșu de competiție […]

    mercedes-300-sel-68-amg-replica-by-arthur-bechtel-classic-motors
  • Detaliu exterior

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2021/03/Detaliu-exterior.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE PREMIUL EUROPEAN CAR OF THE YEAR SERBEAZA 60 DE ANI TOP 10 LA LICITATIILE MONTEREY MOTOR WEEK 2023 Specialistul german pe brandul Mercedes, Arthur Bechtel de la Classic Motors, a anunțat de curând că va realiza la comandă o replică a modelului Mercedes 300 SEL 6.8 AMG, celebrul sedan roșu de competiție […]

    detaliu-exterior
  • Detaliu exterior

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2021/03/Detaliu-exterior-2.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE PREMIUL EUROPEAN CAR OF THE YEAR SERBEAZA 60 DE ANI TOP 10 LA LICITATIILE MONTEREY MOTOR WEEK 2023 Specialistul german pe brandul Mercedes, Arthur Bechtel de la Classic Motors, a anunțat de curând că va realiza la comandă o replică a modelului Mercedes 300 SEL 6.8 AMG, celebrul sedan roșu de competiție […]

    detaliu-exterior
  • Interior fata

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2021/03/Interior-fata.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE PREMIUL EUROPEAN CAR OF THE YEAR SERBEAZA 60 DE ANI TOP 10 LA LICITATIILE MONTEREY MOTOR WEEK 2023 Specialistul german pe brandul Mercedes, Arthur Bechtel de la Classic Motors, a anunțat de curând că va realiza la comandă o replică a modelului Mercedes 300 SEL 6.8 AMG, celebrul sedan roșu de competiție […]

    interior-fata
  • Interior spate

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2021/03/Interior-spate.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE PREMIUL EUROPEAN CAR OF THE YEAR SERBEAZA 60 DE ANI TOP 10 LA LICITATIILE MONTEREY MOTOR WEEK 2023 Specialistul german pe brandul Mercedes, Arthur Bechtel de la Classic Motors, a anunțat de curând că va realiza la comandă o replică a modelului Mercedes 300 SEL 6.8 AMG, celebrul sedan roșu de competiție […]

    interior-spate
  • Motor 6.3L

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2021/03/Motor-6.3L-2.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE PREMIUL EUROPEAN CAR OF THE YEAR SERBEAZA 60 DE ANI TOP 10 LA LICITATIILE MONTEREY MOTOR WEEK 2023 Specialistul german pe brandul Mercedes, Arthur Bechtel de la Classic Motors, a anunțat de curând că va realiza la comandă o replică a modelului Mercedes 300 SEL 6.8 AMG, celebrul sedan roșu de competiție […]

    motor-63l
  • Motor 6.3L

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2021/03/Motor-6.3L.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE PREMIUL EUROPEAN CAR OF THE YEAR SERBEAZA 60 DE ANI TOP 10 LA LICITATIILE MONTEREY MOTOR WEEK 2023 Specialistul german pe brandul Mercedes, Arthur Bechtel de la Classic Motors, a anunțat de curând că va realiza la comandă o replică a modelului Mercedes 300 SEL 6.8 AMG, celebrul sedan roșu de competiție […]

    motor-63l
  • Mercedes 300 SEL 6.8 AMG Replica la Muzeul Mercedes

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2021/03/Mercedes-300-SEL-6.8-AMG-Replica-la-Muzeul-Mercedes.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE PREMIUL EUROPEAN CAR OF THE YEAR SERBEAZA 60 DE ANI TOP 10 LA LICITATIILE MONTEREY MOTOR WEEK 2023 Specialistul german pe brandul Mercedes, Arthur Bechtel de la Classic Motors, a anunțat de curând că va realiza la comandă o replică a modelului Mercedes 300 SEL 6.8 AMG, celebrul sedan roșu de competiție […]

    mercedes-300-sel-68-amg-replica-la-muzeul-mercedes
Previous Image
Next Image

info heading

info content


 

ARTICOLE ASEMANATOARE

PREMIUL EUROPEAN CAR OF THE YEAR SERBEAZA 60 DE ANI

TOP 10 LA LICITATIILE MONTEREY MOTOR WEEK 2023

Specialistul german pe brandul Mercedes, Arthur Bechtel de la Classic Motors, a anunțat de curând că va realiza la comandă o replică a modelului Mercedes 300 SEL 6.8 AMG, celebrul sedan roșu de competiție care s-a clasat pe locul doi în cursa de 24 h de la Spa din anul 1971. Prețul solicitat de acesta pentru o astfel de replică se ridică la circa 350.000 de euro.

În zilele noastre, AMG reprezintă un brand global care desemnează modelele cele mai performante de la Mercedes-Benz. În anul 1970, sigla era cunoscută doar de puțini entuziaști cărora le plăcea să vadă modelele Mercedes concurând în diferite competiții. Atelierul AMG Motorenbau und Entwicklungsgesellschaft care se ocupa de îmbunătățirea performanțelor motoarelor modelelor Mercedes, a fost fondat în anul 1967 de foștii tehnicieni de la Mercedes, Hans Werner Aufrecht și Erhard Melcher la Affalterbach în apropiere de orașul Stuttgart. Ambii au câștigat experiență în dezvoltarea motoarelor mai performante începând cu modelul 300 SE din seriile W109 și W112. La debut, AMG și-a construit reputația în rândul piloților de turisme privați, obținând cele mai bune valori de putere și cuplu din motoarele standard ale producătorului german.

În anul 1969, AMG a decis să facă un pas important și să construiască o variantă proprie de competițe, dar nu de la zero. Ca bază a fost ales modelul 300 SEL pe care a fost montat motorul V8 M100 de 6,3 litri și 250 CP al limuzinei luxuase 600 (Seria W100) în compartimentul care găzduia în mod normal un motor cu 6 cilindri în linie al seriei W109. Tehnicienii de la AMG au mărit capacitatea cilindrică a motorului la 6,8 litri în timp ce puterea maximă dezvoltată era de 422 CP iar cuplul maxim de 620 Nm. Mulțumită acestor valori, Mercedes-ul 300 SEL 6.8 AMG era capabil să atingă o viteză maximă de 265 km/h. A fost primul pas în transformarea opulentei berline reprezentative într-o variantă cu adevărat sportivă. Într-adevăr, a fost cel mai rapid model din segmentul său, cu un pedigree sportiv discret, dar suficient de semnificativ pentru a face din model, un protagonist pentru cursele din capionatele de turisme și cele de anduranță.

MUZEUL MERCEDES BENZ

Mercedes-ul AMG 300 SEL 6.8 a câștigat încă de la debutul său în competiții, cu ocazia cursei de 24 h de la Spa din Belgia în anul 1971 și unde și-a căpătat polecla de „Red Pig” (Porcul Roșu). Acesta a obținut victoria la clasa sa și s-a clasat pe locul al doilea la general, în urma unui Ford Capri. Debutul său atât de excepțional a făcut ca, cotațiile versiunilor AMG să crească și să devină principalul specialist pe tuning al lui Mercedes. Mai târziu, AMG a devenit inclusiv principalul furnizor al lui Mercedes de motoare pentru competiții la toate clasele.

Mercedes-ul 300 SEL 6.8 AMG a concurat în campionatul de turisme doar un an după ce la Hockenheim a fost implicat într-un accident în timpul cursei. După ce a fost reparat a concurat pentru a patra și ultima oară la Nürburgring în cursa de anduranță de 24 h din 1972, fără însă a trece de linia de sosire. Motorul său V8 dezvolta o putere respectabilă de 422 CP dar problema cea mare a fost găsirea pneurilor potrivite pentru un rulaj optim.

Conceptual depășit inclusiv sub aspect regulamentar, cel mai rapid Mercedes din lume și câștigător la Spa, a fost vândut de AMG la firma franceză Matra care, în mod bizar, l-a folosit pentru a măsura coeficientul de frecare al pneurilor avioanelor de luptă militare la decolare și aterizare. Dintre cele cinci exemplare construite, două prototipuri și trei modele de competiție, doar unul singur din 1969 a supraviețuit și este în prezent expus la Mobilia Automotive Museum din Finlanda. O replica al acestui model a fost realizată de Mercedes în 2005 și este expusă chiar în muzeul acestuia.

CLASA S DE LA MERCEDES ANIVERSEAZĂ 50 DE ANI

Cu aproape jumătate de secol mai târziu, Arthur Bechtel, specialistul Classic Motors pe marca Mercedes din localitatea Böblingen din apropiere de Stuttgart , a realizat o replică a Mercedes-ului de competiție dintr-un exemplar al modelului 300 SEL 6.3 fabricat între anii 1967 – 1971. Prima comandă fermă a venit de la un client sud coreean în 2019 iar rezultatul final a fost atât de apreciat încât Bechtel a fost rapid solicitat de o serie de comenzi venite din partea fanilor mărcii și a anunțat că poate onora un număr de maxim patru comenzi pe an. Văzută din exterior, replica impresionează pentru fidelitatea sa față de originalul din 1969 fiind identică din toate punctele de vedere, începând cu grila frontală și terminând cu autocolantele sponsorilor. Diferența se găsește în schimb în performanțe, având în vedere că motorul V8 de 6.3L din dotare dezvoltă în acest caz doar 250 CP. În cazul cutiei de viteze se poate opta pentru una manuală cu 5 trepte ZF sau una automată cu 3 trepte oferită în standard pe modelul original. Și în cazul suspensiei se poate opta pentru una setată rigid cu o cursă redusă pentru un comportament sportiv sau una pneumatică pentru un confort maxim.

Toretic, ca bază de pormire a proiectului se poate începe de la orice model 300 SEL (W109), indiferent în ce stare se găsește, deoarece procesul de clonare este integral. Caroseria se modifică la pasajele roților pentru a fi conformă cu originalul și vopsită în culoarea roșie originală. Interiorul este conform cu originalul, din piele neagră, incluzând scaunele pilotului și ale copilotului în timp ce bancheta din spate cu trei locuri rămâne la locul său, deși orice pasager va trebui să facă față absenței centurilor de siguranță Sparco și prezenței voluminoase a roll bar-ului. Classic Motors are nevoie de aproximativ un an pentru a face un alt exemplar nou, cu prețul oficial „la cerere”, dar estimat să înceapă la aproximativ 350.000 de euro.

MERCEDES 300 SL – O LEGENDĂ DE PESTE 60 DE ANI

În trecut, mitul lui „Red Pig” a fost revigorat de mai multe replici. Astfel, în 2006, AMG însuși a creat o replică și care a fost expusă cu ocazia Salonului Auto de la Geneva. În acest caz, exteriorul era foarte apropiat de varianta originală având inclusiv portiera față dreapta NOS și realizat cu piese de schimb originale din perioada respectivă recuperate multe țări din Europa. Pentru că timpul a fost prea scurt, motorul a rămas cel cu 6 cilindri în linie de la exemplarul care a stat la baza acelei replici dar au reușit să înlocuiască transmisia automată cu una manuală sport. Lucrările necesare de reducere a greutății au fost efectuate prin înlocuirea portierelor din oțel cu panouri din aluminiu și au fost adăugate aripi destul de evazate pentru a acoperi pneurile late montate jante de 15 inch. Interiorul a fost, de asemenea, simplificat la o pereche de scaune sport și protejate de un roll bar.

În ciuda numărului în creștere de exemplare tip replică a modelului Mercedes-ul 300 SEL 6.8 AMG, aceast lucru se pare va scădea valoarea acestor replici. Cel mai bun exemplu în acest sens, fiind chiar prima replică a modelului vândută la o licitație pentru suma 425.000 de euro de către casa de licitații RM Sotheby’s la Paris în 2020.

Text: Auto Retro Passion

Foto: Arthur Bechtel – Classic Motors; Auto Retro Passion

 

Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul Auto Retro Passion pentru mai multe informații AICI

Tags: Mercedes 300 SLmercedes Clasa S W108Mercedes Clasa S W126Mercedes W114-115Muzeul Mercedes Benz
Previous Post

BREMONT LANSEAZA EDITIA LIMITATA JAGUAR E-TYPE 60TH

Next Post

EXCLUSIVUL ALFA ROMEO SPIDER A CELEBRAT DE CURAND 55 DE ANI

ARTICOLE ASEMANATOARE

SALONUL RETRO CLASSICS STUTTGART 2023
Events

SALONUL RETRO CLASSICS STUTTGART 2023

2 martie 2023
PRIMUL MERCEDES DIN CLASA MEDIE DEBUTA ACUM 40 ANI
Stories

PRIMUL MERCEDES DIN CLASA MEDIE DEBUTA ACUM 40 ANI

23 ianuarie 2023
MERCEDES 300 SLR W196S 722 PROTAGONIST IN THE LAST BLAST LA LONDRA
Events

MERCEDES 300 SLR W196S 722 PROTAGONIST IN THE LAST BLAST LA LONDRA

11 decembrie 2021
CLASICUL MERCEDES 280 SL W113 CU PROPULSIE ELECTRICA
News

CLASICUL MERCEDES 280 SL W113 CU PROPULSIE ELECTRICA

4 aprilie 2021

ARTICOLE RECENTE

BUGATTI EB112 CELEBREAZA 30 DE ANI

BUGATTI EB112 CELEBREAZA 30 DE ANI

25 septembrie 2023
PREMIUL EUROPEAN CAR OF THE YEAR SERBEAZA 60 DE ANI

PREMIUL EUROPEAN CAR OF THE YEAR SERBEAZA 60 DE ANI

10 septembrie 2023
TOP 10 LA LICITATIILE MONTEREY MOTOR WEEK 2023

TOP 10 LA LICITATIILE MONTEREY MOTOR WEEK 2023

28 august 2023
PEBBLE BEACH CONCOURS  DˈELEGANCE 2023

PEBBLE BEACH CONCOURS DˈELEGANCE 2023

24 august 2023
PEUGEOT 504 A DEBUTAT ACUM 55 DE ANI

PEUGEOT 504 A DEBUTAT ACUM 55 DE ANI

6 august 2023

ARTICOLE POPULARE

Renault 16 Primul Hatchback
Stories

RENAULT 16 – 50 ANI DE LA PRIMUL AUTOMOBIL HATCHBACK

by Cristian Grigore
9 ianuarie 2015

Read more
FERRARI 70 DE ANI DE LEGENDA

FERRARI – 70 DE ANI DE LEGENDA

13 septembrie 2017
Battista Pininfarina Maestrul Design Ului Auto

BATTISTA PININFARINA – MAESTRUL DESIGN-ULUI AUTO

22 februarie 2015
BERTONE – 100 DE ANI DE TRADITIE

BERTONE – 100 DE ANI DE TRADITIE

21 ianuarie 2013
REGINA RALIURILOR LANCIA DELTA – 30 DE ANI

REGINA RALIURILOR LANCIA DELTA – 30 DE ANI

2 decembrie 2016

© 2012-2023 - AUTO RETRO PASSION - All rights reserved

  • Publicitate
  • Jobs
  • Links
  • Agenda evenimente
  • Termeni si conditii
  • Contact
  • Home
  • News
  • Events
  • Stories
  • Brands
  • Lifestyle
  • Test Drive
  • Buyers Guide
  • Market
    • Adauga anunt
  • Blog
  • About us

© 2012-2021 – AUTO RETRO PASSION – All rights reserved

Site-ul nostru folosește cookies pentru a asigura utilizatorii de o experiență cât mai bună. Dând click pe OK, confirmați că sunteți de acord cu Termenii și condițiile.Ok Politica De Confidentialitate Politica Cookies
GDPR

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ