joi 19 mai 2022
NEWSLETTER
Auto-Retro-Passion.ro
  • Home
  • News
  • Events
  • Stories
  • Brands
  • Lifestyle
  • Test Drive
  • Buyers Guide
  • Market
    • Adauga anunt
  • Blog
  • About us
Auto-Retro-Passion.ro
Home Stories

MERCEDES 300 SL – O LEGENDA DE 60 DE ANI

by Cristian Grigore
9 septembrie 2014
in Stories
1k
VIEWS

  • Mercedes 300 SL O Legenda

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2014/09/Mercedes-300-SL-O-legenda.jpg

    In urma cu 60 de ani cu ocazia Salonului Auto de la New York, constructorul german Mercedes – Benz a uimit atat presa auto cat si vizitatorii salonului prin prezentarea modelului sport denumit 300 SL. Acesta beneficia de un design spectaculos si era cel mai rapid automobil produs in serie la momentul respectiv. Numele modelului, […]

    mercedes-300-sl-o-legenda
  • Cockpit Mercedes 300 SL Coupe

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2014/09/Cockpit-Mercedes-300-SL-Coupe.jpg

    In urma cu 60 de ani cu ocazia Salonului Auto de la New York, constructorul german Mercedes – Benz a uimit atat presa auto cat si vizitatorii salonului prin prezentarea modelului sport denumit 300 SL. Acesta beneficia de un design spectaculos si era cel mai rapid automobil produs in serie la momentul respectiv. Numele modelului, […]

    cockpit-mercedes-300-sl-coupe
  • Cockpit Mercedes 300 SL Coupe Cu Volan Reglabil

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2014/09/Cockpit-Mercedes-300-SL-Coupe-cu-volan-reglabil.jpg

    In urma cu 60 de ani cu ocazia Salonului Auto de la New York, constructorul german Mercedes – Benz a uimit atat presa auto cat si vizitatorii salonului prin prezentarea modelului sport denumit 300 SL. Acesta beneficia de un design spectaculos si era cel mai rapid automobil produs in serie la momentul respectiv. Numele modelului, […]

    cockpit-mercedes-300-sl-coupe-cu-volan-reglabil
  • Cockpit Mercedes 300 SL Roadster

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2014/09/Cockpit-Mercedes-300-SL-Roadster.jpg

    In urma cu 60 de ani cu ocazia Salonului Auto de la New York, constructorul german Mercedes – Benz a uimit atat presa auto cat si vizitatorii salonului prin prezentarea modelului sport denumit 300 SL. Acesta beneficia de un design spectaculos si era cel mai rapid automobil produs in serie la momentul respectiv. Numele modelului, […]

    cockpit-mercedes-300-sl-roadster
  • Mercedes 300 SL

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2014/09/Mercedes-300-SL.jpg

    In urma cu 60 de ani cu ocazia Salonului Auto de la New York, constructorul german Mercedes – Benz a uimit atat presa auto cat si vizitatorii salonului prin prezentarea modelului sport denumit 300 SL. Acesta beneficia de un design spectaculos si era cel mai rapid automobil produs in serie la momentul respectiv. Numele modelului, […]

    mercedes-300-sl
  • Mercedes 300 SL 2

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2014/09/Mercedes-300-SL-2.jpg

    In urma cu 60 de ani cu ocazia Salonului Auto de la New York, constructorul german Mercedes – Benz a uimit atat presa auto cat si vizitatorii salonului prin prezentarea modelului sport denumit 300 SL. Acesta beneficia de un design spectaculos si era cel mai rapid automobil produs in serie la momentul respectiv. Numele modelului, […]

    mercedes-300-sl-2
  • Mercedes 300 SL 1954 2

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2014/09/Mercedes-300-SL-1954-2.jpg

    In urma cu 60 de ani cu ocazia Salonului Auto de la New York, constructorul german Mercedes – Benz a uimit atat presa auto cat si vizitatorii salonului prin prezentarea modelului sport denumit 300 SL. Acesta beneficia de un design spectaculos si era cel mai rapid automobil produs in serie la momentul respectiv. Numele modelului, […]

    mercedes-300-sl-1954-2
  • Mercedes 300 SL 1954 3

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2014/09/Mercedes-300-SL-1954-3.jpg

    In urma cu 60 de ani cu ocazia Salonului Auto de la New York, constructorul german Mercedes – Benz a uimit atat presa auto cat si vizitatorii salonului prin prezentarea modelului sport denumit 300 SL. Acesta beneficia de un design spectaculos si era cel mai rapid automobil produs in serie la momentul respectiv. Numele modelului, […]

    mercedes-300-sl-1954-3
  • Mercedes 300 SL 1954 4

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2014/09/Mercedes-300-SL-1954-4.jpg

    In urma cu 60 de ani cu ocazia Salonului Auto de la New York, constructorul german Mercedes – Benz a uimit atat presa auto cat si vizitatorii salonului prin prezentarea modelului sport denumit 300 SL. Acesta beneficia de un design spectaculos si era cel mai rapid automobil produs in serie la momentul respectiv. Numele modelului, […]

    mercedes-300-sl-1954-4
  • Mercedes 300 SL 1954 5

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2014/09/Mercedes-300-SL-1954-5.jpg

    In urma cu 60 de ani cu ocazia Salonului Auto de la New York, constructorul german Mercedes – Benz a uimit atat presa auto cat si vizitatorii salonului prin prezentarea modelului sport denumit 300 SL. Acesta beneficia de un design spectaculos si era cel mai rapid automobil produs in serie la momentul respectiv. Numele modelului, […]

    mercedes-300-sl-1954-5
  • Mercedes 300 SL 1955

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2014/09/Mercedes-300-SL-1955.jpg

    In urma cu 60 de ani cu ocazia Salonului Auto de la New York, constructorul german Mercedes – Benz a uimit atat presa auto cat si vizitatorii salonului prin prezentarea modelului sport denumit 300 SL. Acesta beneficia de un design spectaculos si era cel mai rapid automobil produs in serie la momentul respectiv. Numele modelului, […]

    mercedes-300-sl-1955
  • Mercedes 300 SL Coupe Roadster

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2014/09/Mercedes-300-SL-Coupe-Roadster.jpg

    In urma cu 60 de ani cu ocazia Salonului Auto de la New York, constructorul german Mercedes – Benz a uimit atat presa auto cat si vizitatorii salonului prin prezentarea modelului sport denumit 300 SL. Acesta beneficia de un design spectaculos si era cel mai rapid automobil produs in serie la momentul respectiv. Numele modelului, […]

    mercedes-300-sl-coupe-roadster
  • Mercedes 300 SL Prototip 1953

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2014/09/Mercedes-300-SL-prototip-1953.jpg

    In urma cu 60 de ani cu ocazia Salonului Auto de la New York, constructorul german Mercedes – Benz a uimit atat presa auto cat si vizitatorii salonului prin prezentarea modelului sport denumit 300 SL. Acesta beneficia de un design spectaculos si era cel mai rapid automobil produs in serie la momentul respectiv. Numele modelului, […]

    mercedes-300-sl-prototip-1953
  • Mercedes 300 SL Roadster

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2014/09/Mercedes-300-SL-Roadster.jpg

    In urma cu 60 de ani cu ocazia Salonului Auto de la New York, constructorul german Mercedes – Benz a uimit atat presa auto cat si vizitatorii salonului prin prezentarea modelului sport denumit 300 SL. Acesta beneficia de un design spectaculos si era cel mai rapid automobil produs in serie la momentul respectiv. Numele modelului, […]

    mercedes-300-sl-roadster
  • Mercedes 300 SL Roadster1957

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2014/09/Mercedes-300-SL-Roadster1957.jpg

    In urma cu 60 de ani cu ocazia Salonului Auto de la New York, constructorul german Mercedes – Benz a uimit atat presa auto cat si vizitatorii salonului prin prezentarea modelului sport denumit 300 SL. Acesta beneficia de un design spectaculos si era cel mai rapid automobil produs in serie la momentul respectiv. Numele modelului, […]

    mercedes-300-sl-roadster1957
  • Mercedes 300 SL Roadster1957 2

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2014/09/Mercedes-300-SL-Roadster1957-2.jpg

    In urma cu 60 de ani cu ocazia Salonului Auto de la New York, constructorul german Mercedes – Benz a uimit atat presa auto cat si vizitatorii salonului prin prezentarea modelului sport denumit 300 SL. Acesta beneficia de un design spectaculos si era cel mai rapid automobil produs in serie la momentul respectiv. Numele modelului, […]

    mercedes-300-sl-roadster1957-2
  • Mercedes 300 SL Roadster1957 3

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2014/09/Mercedes-300-SL-Roadster1957-3.jpg

    In urma cu 60 de ani cu ocazia Salonului Auto de la New York, constructorul german Mercedes – Benz a uimit atat presa auto cat si vizitatorii salonului prin prezentarea modelului sport denumit 300 SL. Acesta beneficia de un design spectaculos si era cel mai rapid automobil produs in serie la momentul respectiv. Numele modelului, […]

    mercedes-300-sl-roadster1957-3
  • Mercedes 300 SL Salonul Auto New York 1954

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2014/09/Mercedes-300-SL-Salonul-Auto-New-York-1954.jpg

    In urma cu 60 de ani cu ocazia Salonului Auto de la New York, constructorul german Mercedes – Benz a uimit atat presa auto cat si vizitatorii salonului prin prezentarea modelului sport denumit 300 SL. Acesta beneficia de un design spectaculos si era cel mai rapid automobil produs in serie la momentul respectiv. Numele modelului, […]

    mercedes-300-sl-salonul-auto-new-york-1954
  • Mercedes 300 SL W194 1952

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2014/09/Mercedes-300-SL-W194-1952.jpeg

    In urma cu 60 de ani cu ocazia Salonului Auto de la New York, constructorul german Mercedes – Benz a uimit atat presa auto cat si vizitatorii salonului prin prezentarea modelului sport denumit 300 SL. Acesta beneficia de un design spectaculos si era cel mai rapid automobil produs in serie la momentul respectiv. Numele modelului, […]

    mercedes-300-sl-w194-1952
  • Mercedes 300 SL W194 1952

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2014/09/Mercedes-300-SL-W194-1952.jpg

    In urma cu 60 de ani cu ocazia Salonului Auto de la New York, constructorul german Mercedes – Benz a uimit atat presa auto cat si vizitatorii salonului prin prezentarea modelului sport denumit 300 SL. Acesta beneficia de un design spectaculos si era cel mai rapid automobil produs in serie la momentul respectiv. Numele modelului, […]

    mercedes-300-sl-w194-1952
  • Motor Mercedes 300 SL

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2014/09/Motor-Mercedes-300-SL.jpg

    In urma cu 60 de ani cu ocazia Salonului Auto de la New York, constructorul german Mercedes – Benz a uimit atat presa auto cat si vizitatorii salonului prin prezentarea modelului sport denumit 300 SL. Acesta beneficia de un design spectaculos si era cel mai rapid automobil produs in serie la momentul respectiv. Numele modelului, […]

    motor-mercedes-300-sl
  • Portbagaj Mercedes 300 SL

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2014/09/Portbagaj-Mercedes-300-SL.jpg

    In urma cu 60 de ani cu ocazia Salonului Auto de la New York, constructorul german Mercedes – Benz a uimit atat presa auto cat si vizitatorii salonului prin prezentarea modelului sport denumit 300 SL. Acesta beneficia de un design spectaculos si era cel mai rapid automobil produs in serie la momentul respectiv. Numele modelului, […]

    portbagaj-mercedes-300-sl
  • Primele Schite Cu Mercedes 300 SL W198 1952

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2014/09/Primele-schite-cu-Mercedes-300-SL-W198-1952.jpg

    In urma cu 60 de ani cu ocazia Salonului Auto de la New York, constructorul german Mercedes – Benz a uimit atat presa auto cat si vizitatorii salonului prin prezentarea modelului sport denumit 300 SL. Acesta beneficia de un design spectaculos si era cel mai rapid automobil produs in serie la momentul respectiv. Numele modelului, […]

    primele-schite-cu-mercedes-300-sl-w198-1952
  • Rudolf Uhlenhaut

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2014/09/Rudolf-Uhlenhaut.jpg

    In urma cu 60 de ani cu ocazia Salonului Auto de la New York, constructorul german Mercedes – Benz a uimit atat presa auto cat si vizitatorii salonului prin prezentarea modelului sport denumit 300 SL. Acesta beneficia de un design spectaculos si era cel mai rapid automobil produs in serie la momentul respectiv. Numele modelului, […]

    rudolf-uhlenhaut
  • Rudolf Uhlenhaut Mercedes 300 SL W194 1952

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2014/09/Rudolf-Uhlenhaut-Mercedes-300-SL-W194-1952.jpg

    In urma cu 60 de ani cu ocazia Salonului Auto de la New York, constructorul german Mercedes – Benz a uimit atat presa auto cat si vizitatorii salonului prin prezentarea modelului sport denumit 300 SL. Acesta beneficia de un design spectaculos si era cel mai rapid automobil produs in serie la momentul respectiv. Numele modelului, […]

    rudolf-uhlenhaut-mercedes-300-sl-w194-1952
Previous Image
Next Image

info heading

info content


In urma cu 60 de ani cu ocazia Salonului Auto de la New York, constructorul german Mercedes – Benz a uimit atat presa auto cat si vizitatorii salonului prin prezentarea modelului sport denumit 300 SL. Acesta beneficia de un design spectaculos si era cel mai rapid automobil produs in serie la momentul respectiv. Numele modelului, 300 SL, codificat intern W198, provenea de la capacitatea cilindrica trei litrii – 300 si respectiv tipul de caroserie Sport Leicht “SL”.

ARTICOLE ASEMANATOARE

GRANDIOSUL VOLVO 760 A CELEBRAT RECENT 40 DE ANI

MASERATI BITURBO – 40 DE ANI DE LA DEBUTUL PE PIATA

Proiectul viitorului model sport care a fost codificat intern W198 a demarat in 1952 si a fost dezvoltat pe baza modelului de competitii 300 SL(W194) lansat in acelasi an si castigator a numeroase curse precum Mille Miglia, Targa Florio, 24h Le Mans sau Carrera Panamericana. Un prim prototip a fost finalizat in 1953 iar catre sfarsitul aceluiasi an a fost prezentat exemplarul pentru productia de serie.

In 1954 la Salonul Auto de la New York – cel mai important salon auto din SUA din acea perioada are loc lansarea oficiala a noului model sport denumit 300 SL. Proiectat de designerul sef al firmei Daimler Benz AG Rudolf Uhlenhaut noul model 300 SL beneficia de o caroserie tip coupe cu doua locuri botezata Gullwing (aripa de pescarus) datorita sistemului de deschidere a portierelor. Sasiul tubular si aerodinamicitatea excelenta(Cx:0.38) au fost special dezvoltate pentru ca modelul 300 SL sa poata fi utilizat inclusiv in competitii. Propunerea ca automobilul sa intre in productia de serie i-a apartinut lui Max Hoffman – cel mai mare dealer auto american care a intuit succesul modelului si a transmis producatorului german Mercedes o comanda ferma pentru 1000 de bucati.

Motorul cu care era echipat modelul 300 SL era „imprumutat” de la modelul varf de gama 300 S, in acest caz alimentarea se realiza prin carburator. Acesta avea 6 cilindri in linie, cilindreea de 2996 cmc si dezvolta 215 CP la 5800 rpm fiind primul motor din lume in patru timpi alimentat prin injectie mecanica Bosch. Pentru a avea loc sub caroseria joasa, realizata din otel si partial cu panouri din aluminiu, motorul a fost inclinat la 50 de grade spre stanga. Acest motor asigura performante de top pentru acea perioada: viteza maxima fiind cuprinsa intre 235 si 260 km/h in functie de raportul diferentialului iar acceleratia 0-100 km/h era posibila in 8.7 sec. Transmisia se realiza pe rotile din spate fiind asociata unei cutii de viteze manuala cu 4 trepte sincronizate si de un diferential autoblocabil ZF. Suspensia era independenta pe ambele punti fiind prevazuta cu arcuri elicoidale si bare stabilizatoare. Sistemul de franare era servoasistat fiind prevazut cu tamburi iar directia era tipul cu circuit de bile. Dimensiunile caroseriei erau Lxlxh: 4.570 x 1.790 x 1300 m iar greutatea 1310 kg. Inca de la debut Mercedes-ul 300SL a fost apreciat atat de presa de specialitate cat si de clienti pentru design-ul spectaculos, performantele de top, confortul ridicat la rulare si finisarea luxoasa fiind considerat de majoritatea specialistilor primul automobil super sport de serie.

In primul an de productie a fost realizat un numar de 29 de exemplare care dispuneau de caroserie realizata complet din aluminiu si jante cu prezon central in timp ce puterea motorului a fost marita la 240 CP. Pretul pe piata americana era de 11.000 $ iar in Germania pretul de baza era de 29.000 marci germane, echivalentul a 7 Volkswagen-uri Kaffer. Intre anii 1954 – 1957 au fost construite 1400 de exemplare.

In 1957 este lansata varianta de caroserie roadster cu doua locuri care a beneficiat de o parte frontala usor restilizata, de o suspensie spate de conceptie noua iar incepand cu anul 1961 de sistem de franare prevazut cu discuri in timp ce puterea maxima dezvoltata de propulsor pentru unele versiuni putea ajunge la 225CP. Varianta roadster prezenta o serie de particularitati fata de varianta coupe: usi conventionale, lonjeroanele laterale ale sasiului au fost coborate pentru a facilita accesul, oglinda retrovizoare exterioara model Talbot, tapiterie realizata din piele perforata. Portbagajul a fost usor marit ca urmare a reducerii volumului rezervorului. Ca optiuni, clientii putea comanda un hard-top sau un radio. Productia modelului 300 SL Roadster a fost stopata in 1963 fiind de 1858 unitati, modelul fiind inlocuit in gama cu modelul 230SL(W113).

Mercedes 300 SL este cel mai important model postbelic al constructorului german fiind astazi un vehicul istoric foarte apreciat de colectionari, exemplarele exportate in S.U.A. revenind masiv pe continentul european.

Text: Auto Retro Passion
Foto: Mercedes; arhiva

Post Views: 58

Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul Auto Retro Passion pentru mai multe informații AICI

Previous Post

PEBBLE BEACH CONCOURS D’ELEGANCE 2014

Next Post

RALIUL CARPATI RETRO 2014

ARTICOLE ASEMANATOARE

A 39 – A EDITIE A SALONULUI AUTOMOTORETRO TORINO
Events

A 39 – A EDITIE A SALONULUI AUTOMOTORETRO TORINO

10 mai 2022
1k
SALONUL RETRO CLASSICS STUTTGART 2022
Events

SALONUL RETRO CLASSICS STUTTGART 2022

4 mai 2022
1k
NOUL CEAS JACOBS & CO BUGATTI CHIRON PENTRU CRISTIANO RONALDO
Lifestyle

NOUL CEAS JACOBS & CO BUGATTI CHIRON PENTRU CRISTIANO RONALDO

12 aprilie 2022
1k
SALONUL TECHNO CLASSICA ESSEN 2022
Events

SALONUL TECHNO CLASSICA ESSEN 2022

2 aprilie 2022
1k

ARTICOLE RECENTE

A 39 – A EDITIE A SALONULUI AUTOMOTORETRO TORINO

A 39 – A EDITIE A SALONULUI AUTOMOTORETRO TORINO

10 mai 2022
SALONUL RETRO CLASSICS STUTTGART 2022

SALONUL RETRO CLASSICS STUTTGART 2022

4 mai 2022
NOUL CEAS JACOBS & CO BUGATTI CHIRON PENTRU CRISTIANO RONALDO

NOUL CEAS JACOBS & CO BUGATTI CHIRON PENTRU CRISTIANO RONALDO

12 aprilie 2022
SALONUL TECHNO CLASSICA ESSEN 2022

SALONUL TECHNO CLASSICA ESSEN 2022

2 aprilie 2022
SALONUL RETROMOBILE PARIS 2022

SALONUL RETROMOBILE PARIS 2022

26 martie 2022

ARTICOLE POPULARE

FERRARI 70 DE ANI DE LEGENDA
Brands

FERRARI – 70 DE ANI DE LEGENDA

by Stefan George
13 septembrie 2017
1k

Read more
Battista Pininfarina Maestrul Design Ului Auto

BATTISTA PININFARINA – MAESTRUL DESIGN-ULUI AUTO

22 februarie 2015
1k
Renault 16 Primul Hatchback

RENAULT 16 – 50 ANI DE LA PRIMUL AUTOMOBIL HATCHBACK

9 ianuarie 2015
1k
BERTONE – 100 DE ANI DE TRADITIE

BERTONE – 100 DE ANI DE TRADITIE

21 ianuarie 2013
1k
REGINA RALIURILOR LANCIA DELTA – 30 DE ANI

REGINA RALIURILOR LANCIA DELTA – 30 DE ANI

2 decembrie 2016
1k

© 2012-2022 - AUTO RETRO PASSION - All rights reserved

  • Publicitate
  • Jobs
  • Links
  • Agenda evenimente
  • Termeni si conditii
  • Contact
  • Home
  • News
  • Events
  • Stories
  • Brands
  • Lifestyle
  • Test Drive
  • Buyers Guide
  • Market
    • Adauga anunt
  • Blog
  • About us

© 2012-2021 – AUTO RETRO PASSION – All rights reserved

Site-ul nostru folosește cookies pentru a asigura utilizatorii de o experiență cât mai bună. Dând click pe OK, confirmați că sunteți de acord cu Termenii și condițiile.Ok Politica De Confidentialitate Politica Cookies
GDPR

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ