joi 12 iunie 2025
NEWSLETTER
Auto-Retro-Passion.ro
  • Home
  • News
  • Events
  • Stories
  • Brands
  • Lifestyle
  • Test Drive
  • Buyers Guide
  • Market
    • Adauga anunt
  • Blog
  • About us
Auto-Retro-Passion.ro
Home Stories

ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI

by Stefan George
20 mai 2025
in Stories
1k
VIEWS
  • ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/05/ALFA-ROMEO-75-ANIVERSEAZA-40-DE-ANI.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 Modelul din clasa medie superioară Alfa Romeo 75 a fost lansat în urmă cu exact 40 de ani la câteva luni înainte ca producătorul italian Alfa Romeo să fie achiziționat de grupul auto Fiat în cursul anului […]

    alfa-romeo-75-aniverseaza-40-de-ani
  • Desene Alfa Romeo 75

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/05/Desene-Alfa-Romeo-75.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 Modelul din clasa medie superioară Alfa Romeo 75 a fost lansat în urmă cu exact 40 de ani la câteva luni înainte ca producătorul italian Alfa Romeo să fie achiziționat de grupul auto Fiat în cursul anului […]

    desene-alfa-romeo-75
  • Prototip de stil 1981

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/05/Prototip-de-stil-1981.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 Modelul din clasa medie superioară Alfa Romeo 75 a fost lansat în urmă cu exact 40 de ani la câteva luni înainte ca producătorul italian Alfa Romeo să fie achiziționat de grupul auto Fiat în cursul anului […]

    prototip-de-stil-1981
  • Prototip de stil 1982

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/05/Prototip-de-stil-1982.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 Modelul din clasa medie superioară Alfa Romeo 75 a fost lansat în urmă cu exact 40 de ani la câteva luni înainte ca producătorul italian Alfa Romeo să fie achiziționat de grupul auto Fiat în cursul anului […]

    prototip-de-stil-1982
  • Alfa Romeo 75 1.8 1985

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/05/Alfa-Romeo-75-1.8-1985.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 Modelul din clasa medie superioară Alfa Romeo 75 a fost lansat în urmă cu exact 40 de ani la câteva luni înainte ca producătorul italian Alfa Romeo să fie achiziționat de grupul auto Fiat în cursul anului […]

    alfa-romeo-75-18-1985
  • Alfa Romeo 75 1.8 1985

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/05/Alfa-Romeo-75-1.8-1985-2.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 Modelul din clasa medie superioară Alfa Romeo 75 a fost lansat în urmă cu exact 40 de ani la câteva luni înainte ca producătorul italian Alfa Romeo să fie achiziționat de grupul auto Fiat în cursul anului […]

    alfa-romeo-75-18-1985
  • Alfa Romeo 75 2.0 1985

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/05/Alfa-Romeo-75-2.0-1985-2.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 Modelul din clasa medie superioară Alfa Romeo 75 a fost lansat în urmă cu exact 40 de ani la câteva luni înainte ca producătorul italian Alfa Romeo să fie achiziționat de grupul auto Fiat în cursul anului […]

    alfa-romeo-75-20-1985
  • Alfa Romeo 75 V6 Quadrifoglio Verde 1985

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/05/Alfa-Romeo-75-V6-Quadrifoglio-Verde-1985.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 Modelul din clasa medie superioară Alfa Romeo 75 a fost lansat în urmă cu exact 40 de ani la câteva luni înainte ca producătorul italian Alfa Romeo să fie achiziționat de grupul auto Fiat în cursul anului […]

    alfa-romeo-75-v6-quadrifoglio-verde-1985
  • Alfa Romeo 75 V6 Quadrifoglio Verde 1985

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/05/Alfa-Romeo-75-V6-Quadrifoglio-Verde-1985-2.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 Modelul din clasa medie superioară Alfa Romeo 75 a fost lansat în urmă cu exact 40 de ani la câteva luni înainte ca producătorul italian Alfa Romeo să fie achiziționat de grupul auto Fiat în cursul anului […]

    alfa-romeo-75-v6-quadrifoglio-verde-1985
  • Alfa Romeo 75 V6 Quadrifoglio Verde 1985

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/05/Alfa-Romeo-75-V6-Quadrifoglio-Verde-1985-3.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 Modelul din clasa medie superioară Alfa Romeo 75 a fost lansat în urmă cu exact 40 de ani la câteva luni înainte ca producătorul italian Alfa Romeo să fie achiziționat de grupul auto Fiat în cursul anului […]

    alfa-romeo-75-v6-quadrifoglio-verde-1985
  • Alfa Romeo 75 2.0 1986

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/05/Alfa-Romeo-75-2.0-1986.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 Modelul din clasa medie superioară Alfa Romeo 75 a fost lansat în urmă cu exact 40 de ani la câteva luni înainte ca producătorul italian Alfa Romeo să fie achiziționat de grupul auto Fiat în cursul anului […]

    alfa-romeo-75-20-1986
  • Alfa Romeo 75 1.8 Turbo 1986

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/05/Alfa-Romeo-75-1.8-Turbo-1986-2.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 Modelul din clasa medie superioară Alfa Romeo 75 a fost lansat în urmă cu exact 40 de ani la câteva luni înainte ca producătorul italian Alfa Romeo să fie achiziționat de grupul auto Fiat în cursul anului […]

    alfa-romeo-75-18-turbo-1986
  • Alfa Romeo 75 1.8 Turbo 1986

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/05/Alfa-Romeo-75-1.8-Turbo-1986.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 Modelul din clasa medie superioară Alfa Romeo 75 a fost lansat în urmă cu exact 40 de ani la câteva luni înainte ca producătorul italian Alfa Romeo să fie achiziționat de grupul auto Fiat în cursul anului […]

    alfa-romeo-75-18-turbo-1986
  • Alfa Romeo 75 1.8 Turbo Evoluzione 1987

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/05/Alfa-Romeo-75-1.8-Turbo-Evoluzione-1987.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 Modelul din clasa medie superioară Alfa Romeo 75 a fost lansat în urmă cu exact 40 de ani la câteva luni înainte ca producătorul italian Alfa Romeo să fie achiziționat de grupul auto Fiat în cursul anului […]

    alfa-romeo-75-18-turbo-evoluzione-1987
  • Alfa Romeo 75 1.8 Turbo Evoluzione 1987

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/05/Alfa-Romeo-75-1.8-Turbo-Evoluzione-1987-2.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 Modelul din clasa medie superioară Alfa Romeo 75 a fost lansat în urmă cu exact 40 de ani la câteva luni înainte ca producătorul italian Alfa Romeo să fie achiziționat de grupul auto Fiat în cursul anului […]

    alfa-romeo-75-18-turbo-evoluzione-1987
  • Alfa Romeo 75 2.0i Twin Spark 1987

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/05/Alfa-Romeo-75-2.0i-Twin-Spark-1987.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 Modelul din clasa medie superioară Alfa Romeo 75 a fost lansat în urmă cu exact 40 de ani la câteva luni înainte ca producătorul italian Alfa Romeo să fie achiziționat de grupul auto Fiat în cursul anului […]

    alfa-romeo-75-20i-twin-spark-1987
  • Alfa Romeo 75 1.8 Turbo America 1987

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/05/Alfa-Romeo-75-1.8-Turbo-America-1987.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 Modelul din clasa medie superioară Alfa Romeo 75 a fost lansat în urmă cu exact 40 de ani la câteva luni înainte ca producătorul italian Alfa Romeo să fie achiziționat de grupul auto Fiat în cursul anului […]

    alfa-romeo-75-18-turbo-america-1987
  • Alfa Romeo 75 3.0 V6 America 1987

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/05/Alfa-Romeo-75-3.0-V6-America-1987.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 Modelul din clasa medie superioară Alfa Romeo 75 a fost lansat în urmă cu exact 40 de ani la câteva luni înainte ca producătorul italian Alfa Romeo să fie achiziționat de grupul auto Fiat în cursul anului […]

    alfa-romeo-75-30-v6-america-1987
  • Alfa Romeo 75 3.0 V6 America 1987

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/05/Alfa-Romeo-75-3.0-V6-America-1987-2.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 Modelul din clasa medie superioară Alfa Romeo 75 a fost lansat în urmă cu exact 40 de ani la câteva luni înainte ca producătorul italian Alfa Romeo să fie achiziționat de grupul auto Fiat în cursul anului […]

    alfa-romeo-75-30-v6-america-1987
  • Alfa Romeo 75 1.8 IE 1988

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/05/Alfa-Romeo-75-1.8-IE-1988.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 Modelul din clasa medie superioară Alfa Romeo 75 a fost lansat în urmă cu exact 40 de ani la câteva luni înainte ca producătorul italian Alfa Romeo să fie achiziționat de grupul auto Fiat în cursul anului […]

    alfa-romeo-75-18-ie-1988
  • Alfa Romeo 75 1.8 IE 1988

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/05/Alfa-Romeo-75-1.8-IE-1988-2.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 Modelul din clasa medie superioară Alfa Romeo 75 a fost lansat în urmă cu exact 40 de ani la câteva luni înainte ca producătorul italian Alfa Romeo să fie achiziționat de grupul auto Fiat în cursul anului […]

    alfa-romeo-75-18-ie-1988
  • Alfa Romeo 75 1.8 IE 1988

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/05/Alfa-Romeo-75-1.8-IE-1988-3.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 Modelul din clasa medie superioară Alfa Romeo 75 a fost lansat în urmă cu exact 40 de ani la câteva luni înainte ca producătorul italian Alfa Romeo să fie achiziționat de grupul auto Fiat în cursul anului […]

    alfa-romeo-75-18-ie-1988
  • Alfa Romeo 75 2.4 TD 1988

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/05/Alfa-Romeo-75-2.4-TD-1988.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 Modelul din clasa medie superioară Alfa Romeo 75 a fost lansat în urmă cu exact 40 de ani la câteva luni înainte ca producătorul italian Alfa Romeo să fie achiziționat de grupul auto Fiat în cursul anului […]

    alfa-romeo-75-24-td-1988
  • Alfa Romeo 75 2.0i Twin Spark 1990

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/05/Alfa-Romeo-75-2.0i-Twin-Spark-1990.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 Modelul din clasa medie superioară Alfa Romeo 75 a fost lansat în urmă cu exact 40 de ani la câteva luni înainte ca producătorul italian Alfa Romeo să fie achiziționat de grupul auto Fiat în cursul anului […]

    alfa-romeo-75-20i-twin-spark-1990
  • Alfa Romeo 75 2.0i Twin Spark 1990

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/05/Alfa-Romeo-75-2.0i-Twin-Spark-19990.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 Modelul din clasa medie superioară Alfa Romeo 75 a fost lansat în urmă cu exact 40 de ani la câteva luni înainte ca producătorul italian Alfa Romeo să fie achiziționat de grupul auto Fiat în cursul anului […]

    alfa-romeo-75-20i-twin-spark-1990
  • Alfa Romeo 75 1.8i Turbo QV 1990

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/05/Alfa-Romeo-75-1.8i-Turbo-QV-1990.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 Modelul din clasa medie superioară Alfa Romeo 75 a fost lansat în urmă cu exact 40 de ani la câteva luni înainte ca producătorul italian Alfa Romeo să fie achiziționat de grupul auto Fiat în cursul anului […]

    alfa-romeo-75-18i-turbo-qv-1990
  • Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV 1990

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/05/Alfa-Romeo-75-3.0-V6-QV-1990.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 Modelul din clasa medie superioară Alfa Romeo 75 a fost lansat în urmă cu exact 40 de ani la câteva luni înainte ca producătorul italian Alfa Romeo să fie achiziționat de grupul auto Fiat în cursul anului […]

    alfa-romeo-75-30-v6-qv-1990
  • Alfa Romeo 75 2.0i Twin Spark ASN 1991

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/05/Alfa-Romeo-75-2.0i-Twin-Spark-ASN-1991-2.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 Modelul din clasa medie superioară Alfa Romeo 75 a fost lansat în urmă cu exact 40 de ani la câteva luni înainte ca producătorul italian Alfa Romeo să fie achiziționat de grupul auto Fiat în cursul anului […]

    alfa-romeo-75-20i-twin-spark-asn-1991
  • Alfa Romeo 75 2.0i Twin Spark ASN 1991

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/05/Alfa-Romeo-75-2.0i-Twin-Spark-ASN-1991.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 Modelul din clasa medie superioară Alfa Romeo 75 a fost lansat în urmă cu exact 40 de ani la câteva luni înainte ca producătorul italian Alfa Romeo să fie achiziționat de grupul auto Fiat în cursul anului […]

    alfa-romeo-75-20i-twin-spark-asn-1991
  • Alfa Romeo Milano 2.5 V6 1987

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/05/Alfa-Romeo-Milano-2.5-V6-1987.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 Modelul din clasa medie superioară Alfa Romeo 75 a fost lansat în urmă cu exact 40 de ani la câteva luni înainte ca producătorul italian Alfa Romeo să fie achiziționat de grupul auto Fiat în cursul anului […]

    alfa-romeo-milano-25-v6-1987
  • Alfa Romeo Milano 3.0 V6 1987

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/05/Alfa-Romeo-Milano-3.0-V6-1987.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 Modelul din clasa medie superioară Alfa Romeo 75 a fost lansat în urmă cu exact 40 de ani la câteva luni înainte ca producătorul italian Alfa Romeo să fie achiziționat de grupul auto Fiat în cursul anului […]

    alfa-romeo-milano-30-v6-1987
  • Alfa 75 Turbo Evoluzione WTCC

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/05/Alfa-75-Turbo-Evoluzione-WTCC.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 Modelul din clasa medie superioară Alfa Romeo 75 a fost lansat în urmă cu exact 40 de ani la câteva luni înainte ca producătorul italian Alfa Romeo să fie achiziționat de grupul auto Fiat în cursul anului […]

    alfa-75-turbo-evoluzione-wtcc
  • Cockpit Alfa Romeo 75 2.0 1985

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/05/Cockpit-Alfa-Romeo-75-2.0-1985.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 Modelul din clasa medie superioară Alfa Romeo 75 a fost lansat în urmă cu exact 40 de ani la câteva luni înainte ca producătorul italian Alfa Romeo să fie achiziționat de grupul auto Fiat în cursul anului […]

    cockpit-alfa-romeo-75-20-1985
  • Cockpit Alfa Romeo 75 1.8 IE 1988

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/05/Cockpit-Alfa-Romeo-75-1.8-IE-1988.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 Modelul din clasa medie superioară Alfa Romeo 75 a fost lansat în urmă cu exact 40 de ani la câteva luni înainte ca producătorul italian Alfa Romeo să fie achiziționat de grupul auto Fiat în cursul anului […]

    cockpit-alfa-romeo-75-18-ie-1988
  • Cockpit Alfa Romeo 75 1.8i Turbo 1988

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/05/Cockpit-Alfa-Romeo-75-1.8i-Turbo-1988.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 Modelul din clasa medie superioară Alfa Romeo 75 a fost lansat în urmă cu exact 40 de ani la câteva luni înainte ca producătorul italian Alfa Romeo să fie achiziționat de grupul auto Fiat în cursul anului […]

    cockpit-alfa-romeo-75-18i-turbo-1988
  • Interior Alfa Romeo 75 1.8 IE 1988

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/05/Interior-Alfa-Romeo-75-1.8-IE-1988.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 Modelul din clasa medie superioară Alfa Romeo 75 a fost lansat în urmă cu exact 40 de ani la câteva luni înainte ca producătorul italian Alfa Romeo să fie achiziționat de grupul auto Fiat în cursul anului […]

    interior-alfa-romeo-75-18-ie-1988
  • Interior Alfa Romeo 75 2.0i Twin Spark 1988

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/05/Interior-Alfa-Romeo-75-2.0i-Twin-Spark-1988.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 Modelul din clasa medie superioară Alfa Romeo 75 a fost lansat în urmă cu exact 40 de ani la câteva luni înainte ca producătorul italian Alfa Romeo să fie achiziționat de grupul auto Fiat în cursul anului […]

    interior-alfa-romeo-75-20i-twin-spark-1988
  • Interior Alfa Romeo 75 1.8i Turbo QV 1990

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/05/Interior-Alfa-Romeo-75-1.8i-Turbo-QV-1990.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 Modelul din clasa medie superioară Alfa Romeo 75 a fost lansat în urmă cu exact 40 de ani la câteva luni înainte ca producătorul italian Alfa Romeo să fie achiziționat de grupul auto Fiat în cursul anului […]

    interior-alfa-romeo-75-18i-turbo-qv-1990
  • Motor 2L

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/05/Motor-2L.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 Modelul din clasa medie superioară Alfa Romeo 75 a fost lansat în urmă cu exact 40 de ani la câteva luni înainte ca producătorul italian Alfa Romeo să fie achiziționat de grupul auto Fiat în cursul anului […]

    motor-2l
  • Configuratia tehnica

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2025/05/Configuratia-tehnica-1.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613 Modelul din clasa medie superioară Alfa Romeo 75 a fost lansat în urmă cu exact 40 de ani la câteva luni înainte ca producătorul italian Alfa Romeo să fie achiziționat de grupul auto Fiat în cursul anului […]

    configuratia-tehnica
Previous Image
Next Image

info heading

info content


 

ARTICOLE ASEMANATOARE

JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS

JUMATATE DE SECOL DE LA DEBUTUL LUI TATRA T613

Modelul din clasa medie superioară Alfa Romeo 75 a fost lansat în urmă cu exact 40 de ani la câteva luni înainte ca producătorul italian Alfa Romeo să fie achiziționat de grupul auto Fiat în cursul anului 1986. Acest model reprezintă ultimul produs dezvoltat în întregime de către Alfa Romeo fără a utiliza platforme și motoare de la grupul Fiat. Din acest motiv, conform specialiștilor și fanilor, modelul Alfa Romeo 75 este considerat ultimul Alfa Romeo adevărat.

Succesor al modelului Nuova Giulietta (1977 – 1985), Alfa 75, cunoscut sub codul intern al proiectului 162B – K1, a fost prezentat presei pe data de 11 mai 1985 pentru a sărbători cea de-a 75-a aniversare al brandului Alfa Romeo, de unde a rezultat și numele. Modelul Alfa 75 a fost dezvoltat într-o perioadă foarte dificilă din punct de vedere financiar pentru producătorul auto italian, deținut la acea vreme de IRI (Institutului pentru Reconstructie Industriala din Italia). Cu puținele resurse disponibile nu a fost posibilă proiectarea unui model complet nou. Astfel, a fost necesar să se păstreze nu doar partea mecanică care, la rândul ei, era derivată din cea a modelului Alfetta, ci și întreaga structură a caroseriei modelului Giulietta. Într-o operațiune similară cu cea a modelului Alfa 90 (succesorul modelului Alfetta) care a debutat în 1984, au fost reproiectate părțile exterioare ale caroseriei, păstrând în schimb întregul cadru al portierelor. Responsabil cu stilul lui Alfa 75 atât la a exterior cât și la interior a fost designerul șef de la Alfa Romeo – Ermanno Cressoni. Deși nu propunea nimic substanțial nou și în ciuda moștenirii unei părți mecanice foarte rafinate de la predecesorul său, Alfa 75 a obținut imediat un succes considerabil.

Primele prototipuri cu Alfa Romeo 75 au început să fie testate începând din 1981 fiind complet camuflate folosind caroseriile modelelor Giulietta și Alfetta. Totuși, la mijlocul anului 1984 au început testarea prototipurilor cu noua caroserie, iar în primele luni ale anului 1985 au fost produse în jur de 200 exemplare pre-serie care urmau să fie testate pe diverse tipuri de rute pentru a reduce la minimum anumite defecte din procesul de producție. Modelul fusese deja mai mult decât testat în sine, chiar și în ceea ce privește motoarele cu 4 cilindri de 1.6L (109 CP), 1.8L (120 CP) și 2L (128 CP) având distribuție cu două axe cu came în chiulasă și alimentate cu două carburatoare care erau aceleași de la Giulietta, la fel ca și turbo diesel-ul de 2 litri de la VM Motori. La această gamă s-au adăugat motorul Busso V6 de 2.492 cmc cu injecție electronică și 158 CP de la modelele Alfa 90, GTV 6 și Alfa 6. Datorită adoptării intercoolerului și creșterii presiunii de supraalimentare, versiunea 2.0 TD (Turbo Diesel) dezvolta în acest caz 95 CP în loc de 82 CP. Toate motoarele erau propuse în standard în combinație cu o cutie de viteze manuală cu 5 rapoarte. Performanțe: viteza maximă cuprinsă între 175 și 210 km/h, accelerație 0 – 100 km/h între 11,5 și 8,5 secunde.

În privința schemei tehnice, cu unele îmbunătățiri, a fost păstrată soluția constructivă de la Giulietta cu motorul poziționat frontal longitudinal, transmisie spate de tip transaxle având diferențialul, cutia de viteze și ambreiajul într-un bloc comun iar discurile de frânare spate de tip ″in board″, suspensie față cu brațe transversale de tip paralelogram, bare de torsiune și bară stabilizatoare, suspensie spate cu punte De Dion, braț longitudinal de tip paralelogram Watt, arcuri elicoidale și bară stabilizatoare, sistem de frânare servoasistat cu discuri pe ambele punți (ventilate în față pentru propulsorul de 2.5L) și direcție cu cremalieră având servoasistare opțional în cazul propulsoarelor de 2, 2,5 și 2L TD.

Din rațiuni economice, modelul Alfa 75 păstrează întregul profil al portierelor și al habitaclului modelului Giulietta. Cu toate acestea, profilul modelului Alfa 75, este unul de formă cuneiformă cu o parte frontală foarte joasă și care pare inconfundabil. Personalitatea estetică a modelului 75 este accentuată și mai mult de unele detalii precum liniile părții frontale cu grupurile optice de formă trapezoidală, grila cu stil elaborat având linii orizontale dense care susțin un scut cu profil foarte subțire și puțin mai lat decât modelul Giulietta, pentru a oferi un dinamism suplimentar caroseriei mașinii. Partea din spate face trimitere la modelul compact Alfa 33, cu al treilea volum înălțat dar în același timp ușor alungit și ușor înclinat pentru a accentua sportivitatea formei caroseriei. Raționalitatea geometrică cu care a fost concepută partea din spate este extrem de evidentă în blocurile optice spate, de asemenea trapezoidale, ca și grupurile optice din față.

La interior, putem spune că există o interesantă elaborare ergonomică, care aduce și la o oarecare originalitate. Astfel, alegerea de a muta unele comutatoare deasupra oglinzii retrovizoare interioară sau maneta frânei de mână, înlocuită cu o manșă în formă de U similară cu cea a modelului Alfa 90 pentru a reduce efortul necesar acționării acesteia, reprezintă soluții inovative adaptate în premieră pe un model de serie. Consola centrală este ușor îndreptată către șofer pentru un acces și o vizibilitate mai bune iar în partea superioară a acesteia se află poziționat un check control cu informații și lumini de avertizare. Chiar dacă dimensiunile exterioare (Lxlxh: 4,330 x 1,630 x 1,400 m, ampatament 2,510 m) erau comparabile cu cele ale pricipalelor modele concurente din segmentul mediu superior Audi 80, BMW Seria 3, Lancia Prisma și Mercedes 190, modelul Alfa 75 dispunea de un spațiu interior mai generos și un portbagaj mai voluminos (500 dmc).

În echipamentul standard de dotări erau incluse: volanul reglabil pe două direcții, oglinda retrovizoare exterioară cu reglaj din interior, check control-ul, turometrul, cotiera centrală spate rabatabilă, ceasul digital, kit-ul instalației radio iar pentru versiunile dotate cu motoare de 2, 2,5 și 2L turbo diesel erau incluse închiderea centralizată a portierelor, geamurile față electrice, cotiera față cu spațiu pentru depozitarea obiecteleor, proiectoarele suplimentare, centurile de siguranță și tetierele spate. Contra cost erau propuse: instalația de aer condiționat cu excepția motorului de 1.6L, direcția servoasistată pentru motoarele de 2, 2,5 și 2L turbo diesel, jantele din aliaj de 14 țoli cu excepția motoarelor de 1.6 și 1.8L, instalația de spălare a farurilor cu excepția motoarelor de 1.6 și 1.8L, oglinda retrovizoare exterioară dreapta, geamurile atermice cu tentă fumurie, radio casetofonul stereo și antena radio.

Pentru șoferii obișnuiți, finețea tehnică a modelului Alfa 75 având transmisie spate de tip transaxle cu diferențialul, cutia de viteze și ambreiajul într-un bloc comun, discurile de frânare spate de tip ″in board″ și suspensia spate cu punte De Dion derivată din cea a modelelor de competiție, poate părea nesemnicativă în teorie dar în practică acestea oferă o distribuție a greutății deosebit de echilibrată pe ambele punți și o manevrabilitate excelentă modelului italian care în plus era capabil de performanțe dinamice peste media clasei și un comportament cu un pronunțat caracer sportiv.

În cursul anului 1986 este introdusă versiunea mai sportivă 1.8 Turbo propulsată de o unitate supraalimentată cu turbocompresor Garrett T3 de 155 CP a clasicului motor cu două axe cu came de 1.779 cmc. Versiunea 1.8 Turbo dispunea în plus de un diferențial autoblocabil iar într-o primă fază, se deosebea la exterior prin barele de protecție vopsite complet în culoarea caroseriei și jantele de 14 țoli din aliaj iar la interior prin scaunele mai profilate și volanul similare cu cele de la versiunea de top 2.5 Qadrifoglio Verde. Alfa 75 1.8 Turbo este primul model Alfa Romeo dotat cu motor supraalimentat cu turbocompresor produs în serie mare de compania milaneză. Varianta de competiție a versiunii 1.8 Turbo a participat la Campionatul Italian de Superturismo. Pentru a obține omologarea internațională în Grupa A a fost necesară producerea unei serii de cel puțin 500 de unități, iar aceasta a condus la apariția variantei Alfa 75 Turbo Evoluzione care avea în dotare de un kit aerodinamic special elaborat. Echipa oficială de curse Alfa Romeo a înscris aproximativ 75 exemplare Turbo Evoluzione în primul sezon WTCC din 1987, concurând cu nume importante din motorsport precum Alessandro Nannini, Nicola Larini și Giorgio Francia, în timp ce în DTM din același an, un model de 75 i-a fost încredințat lui Kurt Thiim. Multe exemplare de Alfa 75 Turbo Evoluzione au participat, atât oficial, cât și privat, la Campionatul Italian de Superturismo între 1988 și 1992.

În martie 1987, debutează versiunea 2.0i Twin Spark și care înlocuia în gamă versiunea 2.0. Aceasta a devenit rapid cea mai echilibrată și populară versiune a modelului Alfa 75. Clasicul motor de 2 litri cu 4 cilindri și două axe came a beneficiat de injecție electronică Bosch Motronic 4.1 cu aprindere integrată și de o nouă chiulasă derivată din cea de la Giulia GTAm, cu unghiul supapelor redus de la 80° la 46°, aprindere cu două buji pe cilindru și distribuție variabilă deja testate în serie pe cele mai recente versiuni ale motorului de 2 litri destinat pieței americane cunoscut sub numele de VCT. Puterea a crescut semnificativ de la 128 la 148 CP, cu o livrare îmbunătățită la toate regimurile de turații și un consum de combustibil mai mic decât versiunea cu carburator. Twin Spark reușea performanțele cele mai bune dintre toate modelele concurente cu motoare aspirate de 2 litri: peste 200 km/h și accelerație de la 0 la 100 în 8,2 secunde. Elementele distinctive de la exterior erau oglinzile retrovizoare restilizate, un mic eleron spate, pragurile aerodinamice și pasajele roților ușor evazate. La interior, planșa de bord a fost ușor revizuită în special la nivelul comenzilor instalaței de ventilație – încălzire și introdus un volan de concepție nouă. Pentru această versiune echipamentul de dotări era similar cu cel al versiunilor 1.8 Turbo și 2.5 V6 Quadrifoglio Verde.

La începutul anului 1987 demarează comercializarea modelului din segmentul mediu superior de la Alfa Romeo, pe piața din SUA sub denumirea de Alfa Romeo Milano. Acesta era caracterizat prin bare de protecție restilizate de dimensiuni ușor majorate dotate cu absorbție a energiei la impact ușor și un rezervor de combustibil cu o capacitate mai mare (70 litri în loc de 49 litri) amplasat într-o poziție protejată în spatele banchetei din spate. Alfa Romeo Milano era comercializat cu motoare V6 de 2,5 și 3 litri asociate cu o transmisie manuală cu 5 rapoarte sau optional de una automată ZF cu 3 rapoarte. De asemenea, Alfa Milano beneficia de un echipament de dotări standard mai complet în care erau incluse: servodirecția, instalația de aer condiționat, scaunele cu reglaje electrice, retrovizoarele exterioare reglabile electric, cruise contro-ul iar opțional dispozitivul antiblocaj ABS, tapițeria din piele și trapa cu acționare electrică.

Pentru a sărbători debutul lui Alfa 75 pe piața americană, în septembrie 1987 a fost lansată versiunea îmbunătățită America disponibilă cu două propulsoare, de 1.8L Turbo (1.779 cmc, 155 CP) și 3.0 V6 (2.959 cmc, 185 – 188 CP). Prima versiune a înlocuit Turbo cu caroserie normală, în timp ce a doua a luat locul versiunii 2.5 V6 Quadrifoglio Verde și care înregistra performanțe dinamice remarcabile (viteză maximă 222 km/h și accelerațe 0 – 100 km/h în 7,3 secunde). Versiunea America a fost denumită astfel datorită adoptării caracteristicilor de ordin stilistic realizate special pentru Alfa Romeo Milano iar în plus acestea dispuneau de oglinzi retrovizoare restilizate, un mic eleron spate, praguri aerodinamice și pasaje roți ușor evazate similare versiunii 2.0i Twin Spark. La interior, cele două versiuni au adoptat planșa de bord și volanul revizuite de la versiunea 2.0i Twin Spark. În același timp, versiunile 1.8 Turbo, 2.0i Twin Spark și 3.0 V6 erau echipate în standard cu un diferențial autoblocant ZF de 25% și direcție servoasistată iar optional de ABS.

Luna octombrie a anului 1988, aduce un ușor restyling modelului Alfa 75 care a vizat grila frontală la care lamelele orizontale au fost înlocuite cu două fante de aer mai mari în formă de fagure, blocurile optice spate care au devenit complet roșii și capota motorului acum în relief, anterior cu un element distinctiv la versiunile mai puternice. La interior se remarcau scaunele și bancheta revizuite iar în cazul versiunilor 1.6, 1.8 și 2.0 TD a fost introdusă planșa de bord și volanul de la versiunile mai puternice. Însă, adevărata noutate se găsea la gama de motorizări, unde a fost introdusă o unitate pe benzină de 1.8L alimentată cu injecție electronică Bosch Motronic și dotată cu distribuție variabilă, versiunea fiind denumită 1.8 IE precum și o unitate turbo diesel cu 4 cilindri de 2.393 cmc și 112 CP produsă tot de VM Motori, versiunea fiind cunoscută ca 2.4 TD și care oferea detaliile de la exterior ale versiunii Twin Spark. Echipamentul de dotări a fost și el îmbunătățit prin introducerea de dotări opționale suplimentare: servodirecție (în serie pentru motorizările mai puternice), trapă cu acționare manuală sau electrică, retrovizoare exterioare reglabile electric (în serie pentru versiunea America), scaune cu reglaj electric lombar (în serie pentru America) sau geamuri electrice spate (Twin Spark și America).

Din septembrie 1989 au fost aduse îmbunătățiri suplimentare la poziționarea comenzilor secundare de pe planșa de bord iar motorul versiunii 1.6 era echipat cu sistem electronic de injecție Bosch Motronic și distribuție variabilă. Anul următor la Salonul Auto de la Torino au fost prezentate versiunile Alfa 75 Turbo Quadrifoglio Verde de 165 CP și Alfa 75 3.0 V6 Quadrifoglio Verde cu o putere majorată la 192 CP, ambele dotate un nou interior cu tapițerie din velur.

În iunie 1991, când modelul se apropia de finalul carierei, Alfa Romeo a intodus la comercializare o versiune specială realizată într-un număr limitat de exemplare (3.500 exemplare în versiunea 2.0i Twin Spark și 1.000 exemplare în versiunea 1.8 Turbo) numită ASN (Allestimento Sportivo Numerato) echipată cu scaune Recaro, volan și schimbător de viteze îmbrăcate în piele, retrovizoare în culoarea caroseriei, jante din aliaj cu design elaborate și propusă în culorile gri deschis metalizat, roșu Alfa, alb, negru și negru metalizat. Versiunea specială ASN a fost redenumită 75 Limited Edition pentru unele piețe.

După un total de 386.767 exemplare comercializate, în noiembrie 1991 producția modelului Alfa 75 a încetat, acesta fiind înlocuit în gamă din ianuarie 1992 cu modelul complet nou Alfa 155 conceput după soluția tehnică “totul în față” având motorul poziționat frontal transversal și transmisie pe roțile din față și care utiliza o platformă tehnică de origine Fiat.

Foto: Alfa Romeo; Arhivă

Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul Auto Retro Passion pentru mai multe informații AICI

Tags: Alfa RomeoAlfa Romeo 90Alfa Romeo AlfettaAlfa Romeo GiuliettaFiatMuzeul Alfa Romeo
Previous Post

JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS

Next Post

CONCORSO D’ELEGANZA VILLA D’ESTE 2025

ARTICOLE ASEMANATOARE

CONCORSO D’ELEGANZA VILLA D’ESTE 2025
Events

CONCORSO D’ELEGANZA VILLA D’ESTE 2025

29 mai 2025
MODELE CARE POT FI INCLUSE CA VEHICUL ISTORIC DIN 2025
Buyers Guide

MODELE CARE POT FI INCLUSE CA VEHICUL ISTORIC DIN 2025

10 aprilie 2025
AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI
Stories

AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI

14 decembrie 2024
SALONUL AUTO E MOTO D’EPOCA BOLOGNA 2024
Events

SALONUL AUTO E MOTO D’EPOCA BOLOGNA 2024

31 octombrie 2024

ARTICOLE RECENTE

CONCORSO D’ELEGANZA VILLA D’ESTE 2025

CONCORSO D’ELEGANZA VILLA D’ESTE 2025

29 mai 2025
ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI

ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI

20 mai 2025
JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS

JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS

8 mai 2025
SALONUL TECHNO CLASSICA ESSEN 2025

SALONUL TECHNO CLASSICA ESSEN 2025

19 aprilie 2025
MODELE CARE POT FI INCLUSE CA VEHICUL ISTORIC DIN 2025

MODELE CARE POT FI INCLUSE CA VEHICUL ISTORIC DIN 2025

10 aprilie 2025

ARTICOLE POPULARE

Renault 16 Primul Hatchback
Stories

RENAULT 16 – 50 ANI DE LA PRIMUL AUTOMOBIL HATCHBACK

by Cristian Grigore
9 ianuarie 2015

Read more
FERRARI 70 DE ANI DE LEGENDA

FERRARI – 70 DE ANI DE LEGENDA

13 septembrie 2017
Battista Pininfarina Maestrul Design Ului Auto

BATTISTA PININFARINA – MAESTRUL DESIGN-ULUI AUTO

22 februarie 2015
BERTONE – 100 DE ANI DE TRADITIE

BERTONE – 100 DE ANI DE TRADITIE

21 ianuarie 2013
REGINA RALIURILOR LANCIA DELTA – 30 DE ANI

REGINA RALIURILOR LANCIA DELTA – 30 DE ANI

2 decembrie 2016

© 2012-2025 - AUTO RETRO PASSION - All rights reserved

  • Publicitate
  • Jobs
  • Links
  • Agenda evenimente
  • Termeni si conditii
  • Contact
  • Home
  • News
  • Events
  • Stories
  • Brands
  • Lifestyle
  • Test Drive
  • Buyers Guide
  • Market
    • Adauga anunt
  • Blog
  • About us

© 2012-2021 – AUTO RETRO PASSION – All rights reserved

Site-ul nostru folosește cookies pentru a asigura utilizatorii de o experiență cât mai bună. Dând click pe OK, confirmați că sunteți de acord cu Termenii și condițiile.Ok Politica De Confidentialitate Politica Cookies
GDPR

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ