SALONUL AUTOMOTORETRO TORINO 2020

5 februarie 2020
Comments off
617 Vizualizari
Previous Image
Next Image

info heading

info content


 

Cea de-a 38-a ediție a salonului italian Automotoretro de la Torino dedicat vehiculelor istorice s-a desfășurat în perioada 30 ianuarie – 2 februarie și a deschis seria de evenimente auto moto retro din calendarul pe 2020 din Italia.

Conform tradiției, în prim plan s-au aflat producătorii italieni cu numeroase modele istorice aflate în propriile colecții ale diviziilor de tip heritage. Cei circa 73.000 de vizitatori sosiți în weekend-ul care tocmai s-a încheiat reprezintă un record pentru salonul piemontez.

Deschiderea oficială a ediției din acest an al salonului Automotoretro a fost inaugurată de către actorul italian Remo Girone, cel care l-a interpretat recent pe Enzo Ferrari în filmul „Le Mans ’66 – Marea provocare” de James Mangold, alături de Matt Damon și Christian Bale.

Desfășurată în mod tradițional în cadrul complexului expozițional Lingotto Fiere din Torino pe o suprafață de 100.000 metri pătrați în cadrul a patru pavilioane, ediția din acest an a gazduit un număr de circa 1.200 de expozanți, în marea lor majoritate dealeri auto – moto retro, case de licitații, organizatori de evenimente, cluburi auto-moto, ateliere de restaurare, comercianți de piese și accesorii.

Salonul Auto e Moto d’Epoca Padova 2019

Ca noutăți în organizare la această ediție a salonului italian, merită amintite în primul rând, suprafața rezervată automobilelor oferite la vânzare de către dealeri și persoane fizice care a fost extinsă în interiorul pavilionului nr.3, pentru a facilita mai mult spațiu ofertei tot mai vaste de modele auto. Oferta a fost foarte variată începând de la modelele din primele decenii ale secolului trecut și până la cele de la sfârșitul secolului XX, cu o prezență destul de mare a modelelor din anii ’60 și ’70 și cele de la categoria youngtimer. Sectorul central al pavilionului nr. 2 a fost rezervat de această dată numeroaselor cluburi istorice, în centrul atenției fiind cunoscutele ASI (Automotoclub Storico Italiano) și ACI (Automobile Club d’Italia), caselor de licitații, publicațiilor de specialitate, organizatorilor de evenimente și grupului italo-american FCA (Fiat Chrisler Automobiles) în timp ce Pavilionul nr.1 a fost rezervat pentru comercianții de accesorii, piese de schimb și vestimentație vintage, restauratorilor și anticarilor.

Una din tematicele de mare interes de anul acesta a fost cea intitulată „Piccole di razza e le mitiche Turbo” dedicată versiunilor sportive ale modelelor din clasa mini și mică din categoria youngtimer. Printre acestea s-au înumărat cunoscutele hatchback-uri de înaltă performanță care au obținut succese în vânzări și în competițiile sportive, precum: Fiat Uno Turbo, Peugeot 205 GTI, Renault 5 GT Turbo, Citroen AX Sport, Autobianchi – Lancia Y10 Turbo, Opel Corsa GSI sau Innocenti Mini Turbo De Tomaso. Colecționarii și în special cei mai tineri, apreciază din ce în ce mai mult aceste modele ale căror prețuri sunt în continuă creștere. Însă, alături de acestea au putut fi admirate în cadrul aceleiași tematici și supercar-uri youngtimer devenite întretimp adevărate mituri precum: Bugatti EB 110, Ferrari F40 sau Lamborghini Diablo. Respectiva tematică a fost relizată în colaborare cu casa de licitații Catawiki, care pentru al treilea an consecutiv este unul din partenerii principali ai salonului torinez și care organizează licitații speciale de automobile pe tot parcursul desfășurării salonului, cu loturi selectate din toată Europa.

Salonul Automotoretro Torino este, de asemenea, o oportunitate pentru carosieri și producătorii auto consacrați de a sărbători aniversări importante cum au fost cei 90 de ani de activitate ai carosierului italian Pininfarina sau 110 ani de la înființarea brand-ului auto italian Alfa Romeo. La standul ASI, excelența designului italian a fost sărbătorită prin unele dintre automobilele care au devenit expresia marii dezvoltări estetice, stilistice și tehnice a mărcii piemontese, denumită chiar „sculptură în mișcare”, Cisitalia 202 Coupe din 1947, acum parte din colecția permanentă a muzeului MoMA din New York. În același timp Clubul Lancia Delta Integrale Italia, care împlinește în acest an 20 de ani de activitate, a oferit la standul său un tribut adus carosierului italian prin prezentarea concept car-ului Pininfarina HIT, un acronim pentru „High Italian Technology” dezvoltat pe baza Lanciei Delta HF 4WD și a carei caroserie a fost realizată integral din materiale composite și expus pentru prima și singura dată la Salonul Auto de la Torino din 1988.

În schimb aniversarea Alfa Romeo a fost sărbătorită de către divizia Heritage a grupului FCA unde la standul acesteia în prim plan s-au aflat 24HP din 1910 – primul model construit de Alfa Romeo, 6C 1500 SS din 1925 – primul model de serie cu motor având distribuție cu două axe cu came în chiulasă și Giulia Quadrifoglio Verde model 2020 dar și de celebra echipă de competiții Scuderia del Portello care a expus la standul său un număr de cinci modele legendare: De Tomaso F1 Alfa Romeo din 1960 – singurul monopost de acest fel care se află în stare de funcționare, 1900 Corto Gara din 1954 – unul dintre ultimele două exemplare rămase ale acestui model, Giulia Super Giardinetta din 1964 – construit cu măiestrie de către carosierul Giorgetti, 75 Super Turismo din 1988 – ultimul exemplar construit de către departamentul Alfa Corse pentru a concura în Campionatul Mondial de Modele de Turism și GTAM din 1971 având numărul 27 de concurs și care a fost complet restaurat în colaborare cu atelierele Alfa Romeo Classiche care aparțin diviziei FCA Heritage și care a avut premiera în cursa de 6 ore de la Nürburgring cu echipajul Picchi – De Adamich.

Tot la capitolul aniversări merită amintiți cei 70 de ani de la lansarea revoluționarului model Aurelia al producătorului italian Lancia și care a fost celebrat la standul Muzeului Național al Automobilului din Torino, care în perioada 30 ianuarie – 3 mai 2020 dedică luxosului model torinez expoziția intitualată „Lancia Aurelia 1950-2020. Mitul atemporal ” dar și cei 40 de ani de la debutul bestseller-ului model din clasa mini Panda al celor de la Fiat și unde a fost sărbătorit la standul FCA Heritage cu 3 exemplare din cele trei generații ale modelului.

Primul Maserati prezidențial a sărbătorit 40 de ani

De un mare interes din partea publicului s-au bucurat cele două automobile cu propulsie electrică LEM (Laboratorio Elettrico Mobile) cu două locuri creat de inginerul și jurnalistul Gianni Rogliatti în 1974 și “Duc-de-dame” de la Stae (Società Torinese Automobili Elettrici) din 1909 expuse la standul clubului ACI. Alte exemple cu mare impact la public au fost Land Rover Aziza I din 1962 și Aziza III 109 din 1967 aflate la standul Registrului istoric Land Rover Italia și care au fost utilizate de fotoreporterul Nino Cirani în călătoriile sale incredibile din Alaska și până în Tierra del Fuego și Ceylon precum și Land Rover Seria 1 din Trans-Africa Expedition din 1954.

Cu ocazia acestei ediții a salonului piemontez, divizia Heritage a grupului FCA a prezentat în premieră Heritage Parts, noua linie de piese de schimb originale pentru modelele clasice ale brandurilor italiene: Abarth, Alfa Romeo, Fiat și Lancia care oferă începând de astăzi proprietarilor inclusiv barele de protecție originale ale legendarului Lancia Delta HF Integrale care reprezintă o realizare remarcabilă și care va face cu siguranță mulți proprietari fericiți de modele clasice italiene din grupul FCA.

Nu în ultimul rând, merită amintită și desfășurarea celei de-a 11-a ediție a competiției Automotoracing dedicată modelelor moderne de competiție cu care au fost realizate întreceri și demonstrații de drifting spectaculoase pe circuitul amenajat în zona din spatele pavilioanelor de la Lingotto Fiere.

Text: Auto Retro Passion

Foto: Automotoretro; Motor1

Comments are closed.