Ultimele articole
SALONUL AUTO E MOTO D’EPOCA PADOVA 2019 (octombrie 31, 2019 6:59 pm)
MUZEUL FERRARI DE LA MARANELLO (octombrie 25, 2019 1:43 pm)
MERCEDES CLASA S W126 A CELEBRAT 40 DE ANI (septembrie 30, 2019 8:50 pm)
AVANGARDISTUL CITROEN CX A ANIVERSAT 45 DE ANI (septembrie 19, 2019 2:05 pm)

SALONUL AUTO E MOTO D’EPOCA PADOVA 2019

31 octombrie 2019
Comments off
229 Vizualizari
Previous Image
Next Image

info heading

info content


 

În perioada 24 – 27 octombrie s-a desfășurat cea de-a 36-a ediție a Salonului Auto e Moto d ‘Epoca de la Padova, dedicat vehiculelor istorice și organizat conform tradiției în cadrul pavilioanelor complexului Fiera di Padova. Sloganul ediției din acest an „ L’auto accende la passione” (Automobilul aprinde pasiunea), a stârnit din plin interesul colecționarilor, pasionaților și curioșilor încă de la deschidere fiind înregistrat și un record cu cei peste 130.000 de vizitatori. După o pauză de un an, echipa noastră revine la celebrul salon italian pentru a vă putea relata ultimele noutăți din domeniu chiar de la fața locului.

Interesul internațional al evenimentului este în creștere, fapt dovedit de prezența mare a vizitatorilor veniți din străinătate, inclusiv colecționari și jurnaliști acreditați din peste 30 de țări. Evenimentul italian este din ce în ce mai intens comentat inclusiv pe rețelele de socializare, în special pe Instagram, unde publicul și-a exprimat recent aprecierea cu mii de fotografii, videoclipuri și comentarii pentru a împărtăși modelul preferat și emoția de a fi prezent acolo.

 “Într-un moment de dificultate pentru saloanele internaționale de acest fel, Auto e Moto d ‘Epoca de la Padova înregistrează creșteri la toate capitolele″, a declarat organizatorul evenimentului Mario Carlo Baccaglini. Același Baccaglini a mai menționat: ″ Un semnal în contradicție cu tendința actuală , deoarece la Padova ne concentrăm pe pasiunea vizitatorului, care doar aici poate găsi peste 5.000 de vehicule istorice de înaltă calitate. Rezultatele pe care le adunăm astăzi confirmă dacă mai era nevoie, că Salonul Auto e Moto d’Epoca poate fi considerat un eveniment de referință pentru pasionații din întreaga lume. Un alt fenomen interesant este cel al modelelor Youngtimer, modelele din anii ’80, care îi fascinează pe tineri și le permit să pătrundă practic în lumea vehiculelor de epocă prin calea potrivită, cea a pasiunii, care este adevăratul combustibil al evenimentului nostru ″.

La ediția din acest an pe lângă prezența deja cunoscută a dealerilor auto-moto vintage locali și străini, a cluburilor, a comercianților de piese, literatură și vestimentație, a organizatorilor de evenimente și a caselor de licitație, a fost semnalată o prezență oficială impresionantă din partea producătorilor auto consacrați, unii prezenți în premieră la salonul padovan precum: Seat care a serbat 35 de ani de la debutul primului său model de concepție proprie – Ibiza sau Tesla cu ultimele sale modele de curând lansate iar alții care au serbat centenarul cum au fost: Bentley având la stand expuse modelele 3 Litre, S2 și Mulsanne sau Citroen cu modelele cele mai emblematice Type A, Traction Avant și DS sau Ford cu modelul utilitar Transit care a celebrat 70 de la lansare dar și Peugeot și Porsche care au aniversat jumătate de secol cu modelele 304 și respectiv 914/6.

Alfa Romeo, Ferrari, Maserati și Porsche au fost cele mai bine reprezentate mărci auto, grație unor dealeri specializați și care și-au făcut debutul cu această ocazie. Pentru prima dată la Padova, de exemplu, Dr. Konradsheim cu modelele sale Porsche de top și Girardo & Co, unul dintre cei mai cunoscuți dealeri din lume, care a expus numeroase modele de competiție, în centru atenței aflându-se un fascinant Alfa Romeo Tipo 33 TT 3 din 1972, ultimul model al producătorului milanez care a concurat în celebra cursă de la Le Mans. De asemenea, pentru olandezii de la Real Art on Wheels, a fost un debut promițător la Padova, cu vânzarea a 3 automobile excepționale printre care și un one-off Porsche 993 2S Cabriolet din 1998. Pe lângă acestea merită menționate și vânzarea a două modele tip van Alfa Romeo: T10 Romeo din 1960 și F12 din 1970, două modele greu de găsit și care au fost restaurate cu multă cu măiestrie de doi entuziaști din Modena. Printre modelele accesibile pentru un public mai larg, în centrul atenței s-au aflat: Alfa Romeo 33, Citroen 2CV, Fiat 500, Fiat 128, Lancia Delta, Innocenti Mini, Mercedes W124 Coupe și Volkswagen Beetle.

Printre automobilele exclusive, s-au aflat și câteva piese rare aflate în colecția Collezione Righini cu un număr de 46 exponate, printre care și primul model Ferrari construit vreodată. La această ediție, Righini a colaborat la expoziția intitulată Le Rosse in abito da corsa, punctul de atracție al acestei ediții, organizată de clubul italian ACI(Automobile Club d’Italia) și care a reușit să uimească vizitatorii salonului cu 8 modele Ferrari de tip barchetta expuse în pavilionul cu nr. 3: 166 Mille Miglia Touring, 340 MM Vignale, 375 MM Pininfarina, 857 S, 500 MM, 750 Monza, 500 Mondial și 550 Barchetta.

″Și anul acesta, entuziaștii ne-au răsplătit prin faptul că am asistat la interesul lor pentru istoria automobilului cu o prezență continuă la expoziția cu modele barchetta Ferrari”, a declarat Angelo Sticchi Damiani, președintele ACI. Acesta a mai susținut că: ” Auto e Moto d’Epoca oferă o atracție extraordinară și este, de asemenea, un punct nevralgic de comparație între expozanți, ca în cazul dezbaterii noastre pe tema impozitării și a autoturismelor istorice, care a arătat cât de necesară este pregătirea unei liste de întreținere pentru a avea sub control flota de vehicule de peste 20 de ani, de a proteja vehiculele cu adevărat de interes istoric și de a scoate din uz pe cele care sunt simple, vechi, nesigure și foarte poluante″.

Tot la această ediție a fost înregistrat un număr foarte mare de tranzacții din partea comercianților italieni dar și străini, care au beneficiat de colecționari și cumpărători nu numai din Europa dar și din Canada, Statele Unite, Australia, Noua Zeelandă, Africa de Sud sau Brazilia.

De un interes deosebit din partea colecționarilor s-a bucurat licitația organizată de firma italiană Finarte în colaborare cu Automotive Masterpieces, care a totalizat un urma vânzărilor suma de peste 2.3 milioane de euro, cifră care este în continuă creștere datorită performanțelor excepționale ale vânzărilor post-licitație. Pe primul loc în top-ul achizițiilor s-a poziționat un exclusiv Alfa Romeo 6C 2500 Sport din 1947 cu numărul de șasiu 915303. Acesta a fost adjudecat pentru suma de 639.060 de euro și reprezintă singurul cabriolet realizat de Pinin Farina care a participat la cursa Mille Miglia din 1949. Un rezultat excelent a fost obținut și de proiectului ID | EM ″Twin Works″, cu o pereche de modele Porsche 911, din care un exemplar de epocă, restaurat la perfecțiune și unul modern realizat la comandă, achiziționate împreună pentru o sumă de aproape 600.000 de euro. În cadrul acestei licitații a fost vândut exemplarul unic de Fiat-Abarth 750 Spyder Zagato cu șasiul nr. 100 * 519476 și despre care se crede că este exemplarul prezentat la Salonul Auto de la Torino din 1958. Acesta va face parte dintr-o colecție importantă de modele Abarth și a fost achiziționat pentru suma de 81.529 euro.

Printre curiozități curiozitățile acestei ediții s-a  aflat propunerea dealer-ului Ruote da Sogno, care – pe lângă prezența obișnuită cu modele valoroase, precum Ferrari 250 GTL Lusso din 1964 și Maserati 3500 GT model 1961 – lansează proiectul viitorului automobil de epocă spre eco-sustenabilitate, care permite conversia automobilului de epocă într-unul cu propulsie electrică, menținând numărul de înmatriculare original și documentul de înmatriculare.

Cu privire la participarea la Salonul de la Padova, directorul muzeului Național al Automobilului din Torino, Mariella Mengozzi a declarat: ″Suntem foarte fericiți că am adus-o pentru prima dată pe MAUTO la Padova. Cu automobilul lui Carlo Biscaretti di Ruffia, care a fondat muzeul nostru și legendarul model Itala din cursa Beijing – Paris, am dorit să punem în practică misiunea comună care ne leagă pentru automobile și motociclete vintage, respectiv să facem cunoscută și să păstrăm istoria auto-moto. În acest oraș foarte frumos și plin de viață, am întâlnit mulți profesioniști din industrie, inclusiv cei internaționali, cu care în viitor vom putea realiza noi inițiative. În același timp, am putut să prezentăm muzeul nostru publicului larg pasionați de istoria auto-moto. În general, ne-am bucurat de o experiență pozitivă “.

De o experiență plăcută s-a bucurat și Fundația Gino Macaluso pentru Automobile Istorice: ″Participarea la un eveniment italian atât de important reprezintă o oportunitate excelentă de a disemina cultura vehiculului istoric, care este de altfel chiar misiunea noastră. Suntem deosebit de mulțumiți că unul dintre primele evenimente la care am luat parte ca Fundația Gino Macaluso pentru Automobile Istorice este chiar Auto e Moto d’Epoca – un eveniment de succes, rezultat al pasiunii organizatorilor care ne amintește de Gino Macaluso pentru automobil, sport și design. Participarea împreună cu Fundația Ferrero Comotto nu poate decât să îmbogățească marea reprezentare a salonului. “

″Suntem mândri să reprezentăm referința acestei lumi a pasiunii și suntem mândri să continuăm să fim fideli filozofiei noastre legate de principiile originalității, culturii și emoțiilor. Acestea sunt cele mai importante valori care animă motorizarea istorică. Pasiunea nu are preț, nu se măsoară după valoarea economică a vehiculului istoric dorit sau conservat, aparținând aceleiași familii de mai multe generații. La fel, valoarea originalității, pe care am dorit să o evidențiem în cadrul evenimentului de la Padova, trebuie înțeleasă ca o moștenire istorică, culturală, socială și industrială pe care o are fiecare vehicul istoric trebuie să păstreze, astfel încât să rămână un martor fidel pentru viitorul istoriei noastre. Acesta este motivul pentru care ASI a pornit pe o cale evolutivă și virtuoasă, tot în ceea ce privește certificările, cu scopul unic de a proteja din ce în ce mai bine acest sector. ” a spus președintele ASI, Alberto Scuro.

Complexul expozitional Fiere di Padova este accesibil, fiind situat la aproximativ 300 m de gara centrală din Padova. Biletul de intrare este de 25 euro sau 19 pentru cei care fac plata pe internet. Abonamentul pentru două zile este de 40 de euro iar pentru trei zile este de 60 de euro.

Pentru toți colecționarii, pasionații și cunoscătorii din domeniul auto-moto clasice din Romania, recomandăm vizitarea salonului  Salonului Auto E Moto D’Epoca de la Padova pentru că aici vor gasi cu siguranță orice pentru intreținerea hobby-ului sau completarea colecței.

Text: Auto Retro Passion

Foto: Eugen Dumitru

 

 

Comments are closed.

November 15, 2019