SALONUL RETROMOBILE PARIS 2020

13 februarie 2020
Comments off
867 Vizualizari
Previous Image
Next Image

info heading

info content


 

Cea de-a 45-a ediție a salonului francez Retromobile s-a desfășurat în perioada 5 – 9 februarie și conform specialiștilor a impresionat în primul rând prin calitatea automobilelor expuse. Conform tradiței, salonul parizian tratează la fiecare ediție numeroase tematici dedicate mărcilor, personalităților sau anumitor categorii de vehicule istorice. În acest an, tematicile principale au fost: Alfa Romeo 110 ani de istorie, Tractoarele – în centru istoriei automobilului, Muzeul tancurilor & Asociația UNIVEM – spun despre istoria batăliilor Franței dar și o secțiune dedicată modelelor youngtimer.

Desfășurată pe o suprafață mărită la 72.000 mp, ediția din acest an salonului de la Expo Porte de Versailles la sud de Paris, a reunit un număr de circa 620 de expozanți dintre care peste 120 de cluburi auto-moto retro și asociații, dealeri auto-moto, ateliere de restaurare, producători și distribuitori de piese, case de licitații și un număr de circa 1.000 de vehicule istorice. De asemenea au fost prezent oficial un număr de 15 producători auto printre care: Alfa Romeo, Aston Martin, Bugatti, Citroen, Ferrari, Fiat, Jaguar, Mercedes, Peugeot, Porsche, Renault și Volkswagen.

Vizitatorii salonului francez sosiți în număr mare și la această ediție au fost impresionați de prezența a numeroase modele din segmentul sport aflate în condiții comparabile cu cele care concurează la concursurile internaționale de eleganță. Printre acestea s-au înumărat unul dintre cele doar 19 exemplare realizate de Aston Martin DB4 Sport Zagato expus la standul dealerului Kidston, fascinantul Ferrari 275 GTB, legendarul Ferrari 250 GT, revoluționarul Lamborghini Miura prezent într-un număr de peste 10 exemplare la această ediție sau elegantul Mercedes-Benz 300 SL Roadster care a aparținut  frumoasei actrițe Romy Schneider. La categoria modele de competiție, în prim plan s-au aflat Ferrari-ul 330 P4 considerat cel mai ″sexi″ model Ferrari de competiție cu care echipajul Amon-Bandini a câștigat celebra cursă de la Daytona (SUA) din 1967 și un Bugatti Type 59 Sports model 1934 aflat în perfectă stare de conservare, ambele aflate la standul dealerului Franco Meiners precum și monopostul de Formula 1 Ferrari 412 T2 pe care au concurat piloții Jean Alesi și Gerhard Berger în sezonul 1995, a fost testat inclusiv de multiplul campion mondial Michael Schumacher în același an și care a fost expus la standul altui dealer celebru – Girardo&Co.

Atracția principală a acestei ediții a reprezentat-o Colecția Bertone care aparține clubului italian ASI (Automotoclub Storico Italiano) din 2015 și care a fost expusă în cadrul Pavilionului nr.3. Cu această ocazie au fost expuse un număr de 10 prototipuri spectaculoase realizate între anii 1969 – 2001 și care merită enumerate: Autobianchi Runabout – 1969, Suzuki Go – 1972, Citroen Camargue – 1972, Ferrari Rainbow – 1976, Volvo Tundra – 1979, Chevrolet Ramarro – 1984, Citroen Zabrus – 1986, Lamborghini Genesis – 1988, BMW Pickster – 1998 și Opel Filo – 2001.

Producătorii auto francezi au fost bine reprezentați prin numeroase modele valoroase care aparțin muzeelor și diviziilor heritage proprii. Dintre brandurile tradiționale franceze a atras atenția în special Citroen care a aniversat jumătate de secol cu celebrele modele GS și SM precum și Renault care a celebrat 40 de ani de la debutul modelului Fuego.

Cei 110 ani de activitate ai producătorului auto italian Alfa Romeo au fost sărbătoriți de colecționarul elevețian Lukas Huni unde la standul său au fost expuse un număr impresionant de 30 dintre cele mai celebre modele de serie și de competiție realizate sub brandul milanez. Dintre acestea merită menționate un număr de 18 exemplare ale modelelor interbelice 6C 1750, 8C 2300 sau 6C 2500 unele dintre ele care au concurat pentru Scuderia Ferrari dar și toate versiunile modelului Giulietta SZ sau exemplare unicat precum Tipo 33 Prototipo sau 2000 Sportiva ex-Axel Marx.

Salonul Automotoretro Torino 2020

La capitolul aniversări merită amintită și cea de-a 25-a aniversare a constructorului britanic McLaren specializat pe modele din categoria supercar, cu acel triumf senzațional al primelor trei locuri obținute la ediția din 1995 a celebrei curse de anduranță de 24h de la Le Mans cu modelul F1. Aniversarea a avut loc la standul dealerului auto britanc specializat Richard Mille iar selecția de exemplare ale modelului F1 a inclus câștigătorul primului loc la Le Mans respectiv exemplarul cu numărul de șasiu șasiul # 01R și GTR-ul  care a fost pictat manual de sculptorul francez César Baldaccini.

De un mare interes din partea publicului s-a bucurat exclusivul Lamborghini Miura SVJ expus la standul Polo Storico, divizia heritage a constructorului auto italian Lamborghini. SVJ reprezintă cea mai rară și extremă versiune a modelului Miura fiind construită în doar 4 unități și inspirată din prototipul Lamborghini Miura Jota realizat de Bob Wallace, pilotul oficial de teste Lamborghini și care a intenționat să introduce Miura SVJ în ​​competiții. Exemplarul prezentat a fost construit în 1973 pentru pilotul german Hubert Hahne care în acel moment era importatorul Lamborghini pentru Germania de Vest. Având șasiul cu numărul 4860, acest exemplar SVJ a fost comandat în culoarea neagră și la interior cu tapițerie din piele albă. Acesta a fost „actualizat” în 1977 când a fost vopsită în culoarea argintiu metalică iar la interior cu tapițerie din piele neagră, configurație pe care o menține și în prezent. SVJ-ul deținut de Hahne a rămas în Germania până la începutul anilor 2000, când a fost vândut unui colecționar japonez iar de atunci, automobilul nu a fost niciodată expus în public.

Conform tradiției din ultimii ani și la ediția din acest an a salonului parizian au fost prezente cele trei case de licitații: Artcurial, Bonhams și RM Sotheby’s. Pe primele trei locuri în clasamentul celor mai scumpe automobile de colecție achiziționate în cadrul celor trei licitații, s-au poziționat: un Bugatti Type 55 Super Sport model 1931 tranzacționat pentru suma de 4.600.000 de euro prin firma Bonhams, un Ferrari 275 GTB din 1965 achiziționat cu suma de 2.502.800 de euro prin intermediul firmei Artcurial și un BMW 507 fabricat în 1958 vândut pentru 1.996.250 de euro în cadrul firmei RM Sotheby’s.

Text: Auto Retro Passion

Foto: Retromobile; Monochrome

Comments are closed.

September 20, 2020