Acest Land Rover Series IIA EV complet restaurat reprezintă cea mai recentă realizare a companiei britanice Everrati Automotive Limited a cărei gamă de modele clasice cu propulsie electrică este în continuă creștere.
Vă amintiți cu siguranță de cel mai recent lansat model restomod Porsche 911 din seria 964 al britanicilor de la Everrati, cu o caroserie ușor evazată și capabil să sprinteze de la 0 la 62 mph (0 – 100 km/h) în mai puțin de 4 secunde? Ei bine, fiți siguri că acest nou model Land Rover Series IIA EV având execelente capacități de trecere în off road este capabil de emisii zero, o autonomie de până la 125 de mile (echivalentul a 200 km) și un acumulator de ultimă generație de 60kWh.
Compania britanică cu sediul în Oxfordshire care pretinde că „redefinește și asigură viitorul modelelor auto iconice prin integrarea celor mai noi sisteme de propulsie pentru vehiculele electrice (EV) ” spun că acest nou model dezvoltat este acum un vehicul cu adevărat utilitar construit și echipat pentru secolul 21.
Modelul britanic iconic, Land Rover Series IIA este recunoscut drept unul dintre cele mai performante vehicule off-road fabricate vreodată încă de la debutul său în urmă cu peste 60 de ani. Creat de celebrul designer auto Maurice Wilks, seria IIA de la Land Rover, a stabilit noi standarde fiind totodată primul vehicul cu tracțiune integrală disponibil publicului.
Propulsia noului model este asigurată de o nouă unitate EV, proiectată și dezvoltată la baza Everrati din Upper Heyford, aceeași echipă fiind responsabilă cu restaurarea caroseriei și șasiul de la un Land Rover IIA din producția de serie, care au fost recunoscute atât pentru „originalitate, cât și pentru starea exemplară” și nu în ultimul rând pentru sistemul de propulsie electric avansat.
PORSCHE 911 CU PROPULSIE ELECTRICA DE LA EVERRATI
Conform celor de Everrati, motorul electric este capabil să furnizeze o putere de 112 kW (152 CP) și un cuplu maxim de 300 Nm, adică dublu comparative cu versiunea original dotată cu motor convențional. Totodată, aceștia ne asigură că pentru a accelera de la 0 la 60 mph (echivalentul a 0 – 96 km / h) sunt necesare 13 secunde. Sunt disponibile de asemenea două tipuri de tracțiune, cu două sau patru roți motrice precum și două moduri hi / low. La fel ca și în cazul celorlalte modele ale lui Everrati, schimbul de propulsie electrică EV este complet reversibil.
Fiecare panou și piesă sunt demontate la începutul fiecărei construcții, iar șasiul este apoi zincat și tratat într-un proces „protector” pentru a preveni coroziunea. Pe măsură ce este reconstruit, clienții pot opta pentr un acoperiș modern sau tradițional din material textil, în totodată fiind disponibil și un hard top tip safari. Jantele sunt modernizate și sunt echipate cu anvelope Michelin. De asemenea sunt oferite ca dotări standard servodirecția adaptivă și scaunele față încălzite.
Justin Lunny, fondator și CEO al Everrati Automotive Limited a țimut să menționeze:
„Odată cu prezentarea unei versiuni electrice a legendarului Land Rover Series IIA, continuăm să îndeplinim misiunea lui Everrati, care este de a crea modele de ultimă generație, capabile, extrem de dorite și durabile, fiecare păstrând look-ul original al modelului clasic. Pentru a face acest lucru este nevoie de o atenție de neegalat la detalii și cunoștințe tehnice, atât pentru asigurarea faptului că automobilele noastre iconice îndeplinesc cerințele secolului XXI cât și pentru protejarea caracteristicilor și ADN-ului original al unui vehicul din punct de vedere dinamic și estetic ”.
Noul Land Rover Series IIA EV și-a făcut debutul public cu ocazia evenimentului britanic Concours of Elegance ca parte din Bridge of Weir de la Palatul Hampton Court desfășurat weekend-ul trecut și unde a primit numeroase aprecieri atît din partea jurnaliștilor cât și a publicului prezent în număr mare la acest eveniment auto retro din Marea Britanie.
Prețul comunicat începe de la 150.000 de lire sterline, echivalentul a aproximativ 174.000 de euro. În costul respectiv este inclus și automobilul original care va fi supus unui amplu proces de restaurare.
Text: Auto Retro Passion
Foto: Everrati
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul Auto Retro Passion pentru mai multe informații AICI