PORSCHE 911 CU PROPULSIE ELECTRICA DE LA EVERRATI

10 iunie 2021
Comments off
111 Vizualizari
Previous Image
Next Image

info heading

info content


 

Recent, firma britanică Everrati oferă o conversie cu propulsie electrică de 507 CP a modelului youngtimer Porsche 911 din seria 964 fabricat între anii 1988 – 1994. De asemenea, compania britanică propune opțiunea de personalizare a modelului respectiv cu un look de competiție denumit Gulf Oil.

Modelul sport german Porsche 911 din seria 964 fabricat în perioada 1988-1994 atrage multe companii specializate pe Restomod – companii care transformă un model old sau youngtimer aproape complet într-unul nou, în special din punct de vedere tehnic. Singer, cu sediul în California (SUA), este probabil cea mai faimoasă companie specializată pe restomode-ul modelului Porsche 911 dar cu prețuri destul de ridicate. Între timp, alături de această companie americană s-au mai adăugat Mletzko din Osnabruck și Lightspeed Classic din Munchen, ambele din Germania.

Dacă specialiștii menționați înlocuiesc la modelul 911 (Seria 964) motorul tip boxer cu 6 cilindri răcit cu aer cu unul mai modern având răcirea pe apă, în cazul britanicilor de la Everrati din Londra, aceștia îl înlocuiesc cu un motor electric care acționează tot pe roțile din spate și oferă mai multă putere decât motorul boxer convențional cu 6 cilindri. Cu cei 507 CP și 500 Nm, Porsche-ul 911 (964) de la Everrati este capabil să accelereze de la 0 la 100 km / h în mai puțin de 4 secunde. Bateria cu o capacitate de 53 kw ar trebui să garanteze o autonomie de peste 241 de kilometri și poate fi reîncărcată de la 10 la 100% în mai puțin de o oră cu ajutorul unui încărcător rapid de curent continuu.

PORSCHE – O ISTORIE DE 70 DE ANI CU MODELE SPORT COMPETITIVE

Cum se întâmpșă de obicei cu conversiile electrice de tip restomod, Everrati a demontat Porsche-ul 911 din seria 964 până la șasiu și a îndepărtat caroseria, trenul de rulare și componentele interioare. După ce a fost sablată, rugină a fost îndepărtată iar substructura a primit noi suduri și armături. În același timp, Everrati adaptează distribuția greutății la valorile de performanță mai ridicate, astfel încât greutatea totală să se stabilească la un nivel similar cu mașina originală.

Noua versiune denumită Signature cântărește chiar și mai puțin, datorită unei caroserii ceva mai lată și realizată în mare parte din carbon. Toate aripile și capota frontală sunt fabricate din materiale ușoare precum fibră de carbon, la fel ca și portierele care sunt ranforsate cu oțel de înaltă rezistență pentru a beneficia de o protecție eficientă la impactul lateral. Everrati poate fabrica plafonul din carbon sau oțel, cu sau fără acoperiș detașabil tip targa. Bara de protecție originală la care se adaugă fantele de aer similar cu cele ale versiunii RS ​​Cup, completează aspectul caroseriei ușor mai agresiv acum.

Potențialii clienți ai Porsche-ului 911 (964) cu propulsie electrică de la Everrati, au posibilitatea în acest caz să opteze pentru un look deosebit, comandând vopseaua bicoloră Gulf Oil Motorsport, care a fost văzută pentru prima dată pe modelul de competiție anglo-american Ford GT40 din 1967/68. La prima vedere această opțiune ar părea nepotrivită, Gulf Oil fiind o companie petrolieră fondată în anul 1901 și cu sediul în Pittsburgh, Pennsylvania (SUA). În anii ’60 și ’70, Gulf Oil a fost puternic implicat în motorsport, vopseaua bleu în combinație cu cea portocalie a modelelor de curse sponsorizate de Gulf Oil a atins faima mondială în urma câștigării mai multor ediții a celebrei curse de anduranță de 24 h de la Le Mans.

Astăzi această combinație de culori este considerată una legendară de fanii sporturilor cu motor, existând chiar și vestimentație sau unele accesorii care sunt proiectate în același stil. Everrati a obținut licența pentru Porsche-ul 911 (964) de la deținătorul drepturilor Gulf Oil International. Șeful Gulf Oil, Mike Jones, este mulțumit de combinația dintre vopseaua bicoloră legendară, modelul sport german și propulsia electrică.

Indiferent dacă este în varianta de caroserie coupe sau cabrio-targa fie într-o combinație de culori obișnuite sau cea Golf Oil, britanicii de la Everrati adaptează în mod surprinzător șasiul seriei 964 la cerințele actuale. Astfel, aceștia păstrează schema punții spate din aluminiu, dar refac toate bucșele și geometria brațelor. Sunt disponibile două variante de șasiu, cel standard cu arcuri elicoidale și amortizoare complet reglabile și cel adaptiv Tractive care oferă o configurare complet programabilă și adaptabilă individual cu cinci moduri de conducere diferite care pot fi selectate prin intermediul display-ul tactil din bord.

PORSCHE 911 – UN MIT DE 5 DECENII

Sistemul de frânare care este echipat cu componente Brembo și permite recuperarea în mai multe etape a energiei, este, de asemenea, disponibil în două versiuni. În plus, Everrati oferă mai multe opțiuni de jante în format de 17 și 18 țoli.

De asemenea, compania oferă clienților săi posibilitatea de ași personaliza interiorul. Acest lucru se aplică mai ales în cazul materialelor și culorilor, dar și formatul scaunelor. Oricine dorește poate avea scaune originale Everrati tapițate și configurate la aspectul scaunelor de turism ale versiunii supersport RS. Acestea dispun de reglaj electric în patru poziții iar pentru o taxă suplimentară, britanicii oferă scaune similare versiunii RS realizate din carbon care sunt mai ușoare și care dispun de mai mult sprijin lateral.

Porsche-ul 964 este, de asemenea, mai confortabil la interior mulțumită sistemului modern de climatizare și sistemului clasic de infotainment cu navigare pe display tactil, DAB +, precum și conectivitate Bluetooth și Apple Carplay, care este adesea utilizată în cazul versiunilor Porsche de tip restomod și care este oferit inclusiv de compania germană din Zuffenhausen. Everrati înlocuiește instrumentele originale cu unele specifice EV, care totuși, reflectă aspectul afișajelor originale implementate de către Porsche.

Everrati intenționează să livreze primele exemplare de Porsche 911 (seria 964) cu propulsie electrică și având o caroserie ușor evazată până la sfârșitul anului 2021. Compania percepe un preț de bază de 250.000 lire sterline (echivalentul a 290.000 de euro) plus taxele specifice țării pentru conversie. În acest caz trebuie menționat că, automobilul donator trebuie achiziționat și plătit de către viitori clienți.

Text: Auto Retro Passion

Foto: Everrati

Comments are closed.